Şimdi Ara

Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (125. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
8.823
Cevap
175
Favori
935.094
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123124125126127
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yazdıklarımdan, "tork yokuşta gereksizdir" mi çıkardınız?

    yazık...

    daha yazdıklarımı anlamamışsınız, cevap yazıyorsunuz.

    bence gidip o linkteki bilgiye bakın,
    sonra tork, beygir gücünden bağımsızdır fikrini irdeleyin.

    sonuç;
    Yüksek tork için yüksek motor gücü lazımdır, bunun içinde piston içinde oluşan patlamadan tutun da beygir gücüne, şanzımana kadar çok etken vardır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın performansı ile ilgili sadece güç/tork rakamlarına bakarak yourum yapmamak gerekli zira verilen değerlermaksimum değerdir..Devir-Güç ve tork eğrileri daha fazla bilgi içerir..Turbo motorlarda tork ve güç daha geniş bir devir aralığında kullanıma hazırdır2000-5000devir/dk gibi..atmosferik motorda ise ancak yüksek devirde bu güç ve tork a ulaşılır..

    pratikde bu şu anlama gelir..
    1. dik bir rampada atmosferik motor da gerekli kuvveti tekere aktarmak için yüksek devire çıkacaksınız (motor bağırtacaksın) yada vitesi 5 den 3 e düşüreceksiniz tekere aktarılan torku artıracaksınız(hızdan ödün vererek), turbo motor ise 5 vites de ihtiyaç olan torku sağlamaya devam ettiğinden..vites düşürmeden rampayı çıkarsınız...
    2.araçda fazla yük var iken çekişte düşüş yaşamazsınız..düşük vitesde gitmek gerekmez..
    3.yüksek tork engebeli arazide işinize yarar..




  • Turbo motor için bu yazılanlar, vitara alacak arkadaşlara rehber olsun.
    Altı çizgili olan cümle en can alıcı nokta, yakıt ve sürüş açısından özetliyor durumu.




    Tork Eğrisi
    Otomobilden anlayanların baktığı en önemli ve en iyi yorumlanması gereken teknik veri tork eğrisidir. Aşağıda Volkswagen markasına ait 1.4 TSI ve 1.6 FSI motorlarının tork eğrileri karşılaştırılmalı olarak verilmiştir.

    tork_grafik

    Grafiği yorumlarken ilk başta şu temel bilgiyi bilmek gerekir: “Bir motorun tork eğrisi ne kadar düz bir çizgi şeklinde ilerliyorsa, motor o kadar verimlidir.” Motorun verimli olması kullanılan yakıttan minimum ısıl kayıpla optimum kazanç elde edilebildiği anlamına gelir ki, bu bir motor için en belirleyici kalite faktörlerinin başında gelir.

    Grafikteki her iki motor da benzinlidir. 1.4 litrelik TSI motor 1500 devir seviyelerinden başlayarak 3500 devre kadar aynı tork değerini koruyabilmiştir. Bu demektir ki otomobil bu devir bandında kendinden beklenebilecek en atak(esnek) sürüşü mümkün kılıyor. 1.6 litrelik FSI motor ise, maksimum torkunu 4000 devirde üretmiş ve bu devirden sonra 6300 devirlere kadar fazla bir şey kaybetmeden çekişini korumuş. Atmosferik bir motor için güzel bir değer fakat 4000 devire kadar otomobilin uyuşuk bir tavır sergilemesi hem şehir içi yakıt ekonomisi hem de sürüş keyfi açısından kötü bir durum. Bu motordan performans alınabilmesi için yüksek devirde kullanmak şart, bu da çok yüksek ısıl kayıplarla beraber verimsizliği ve yüksek yakıt tüketimini beraberinde getirir. Peki bu durumda 1.4 TSI motor harika mı? Tabiki değil; onun da 3500 devirden sonra aniden nefesi kesilmeye başlıyor ve FSI motor kadar yüksek devirle motoru çeviremiyor. Sonuç olarak rampada TSI motor FSI’ya rahatlıkla toz yutturacak ve kıyas götürmez şekilde performansını gösterecektir. Düz yolda ise FSI motor, TSI’yı hem hızlanma değeri olarak hem de maksimum sürat anlamında ya geride bırakacaktır. Ama yakıt ekonomisi ve sürüş keyfi açısından TSI motorun tercih edilebilirliği daha fazla. FSI motorun eğrisi grafiğin hiçbir yerinde düz bir çizgi olarak ilerlemediğinden zaten ilk bakışta çok başarılı olmadığı anlaşılıyor. Bu grafikte kırmızı çizgiyle gösterilen TSI motor tork anlamında da güçlü zaten ama bazı grafiklerde tam tersi olur ve eğri tepe gibi olan mavi grafik kırmızının üzerine çıkar. İşte o durumda da düz ilerleyen grafiğe sahip aracı tercih etmek daha mantıklı olacaktır. Maksimum torku az olsa da o torku değişken devir aralığında sürekli üretebilen motor daha başarılıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 17 Ekim 2016; 21:49:03 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • tork ile güç arasındaaki işlikkiyide açıklayım müsadenizle...
    Güç=Tork x Açısal hız
    aynı güce sahip iki motordan torku yüksek olanın açısal hızı (saniyedeki dönme sayısı) düşük veya tersi olabilir.
    Dizellerde tork yüksek ve saniyeedeki dönme hızı düşüktür..
    Benzinlide tork düşük ve dönme hızı yüksektir...
    Ör:
    Güç=220Nm x 4000devir/dk=220 x 4000 x 2 x 3.14 /(60 x746) =123hp.....(Turbo)
    Güç=150Nm x 6500devir/dk =150 x 6500 x 2 x 3.14/(60 x 746)=136hp.....(atmosferik)

    Turbo ile atmosferik arasında seçim yapamayanlara yardımcı olması dileğiyle....
  • Off çocukların sidik yarıştırmasına döndü cidden. Kapatalım lütfen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • leaderz L kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım, dizel vitara yokken dizel kıyaslaması yaparsan milletin aklını iyice karıştırırsın,

    tavsiye ve örneklerini her ikiside benzinli turbo-atmosferik üzerinden yap derim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden acaba üretilen tüm motor ve şanzıman seçeneklerinin bazılarını ithal eder bazılarını
    etmezler ? ÖRN; 1,6 DİZEL getirmezler ( 4*2 ) ve (4*4) 120 bg..
    ÖRN; 1, 4 S ( 4*2 )
    Bu araçlar TÜRK halkına ve yollarına uygun değil ? diye mi düşünürler,
    ya da ; önce yurt dışı pazarda AZ satılanları daha AZ maliyetle alıp , AMA daha FAZLA KAR
    ederek satalım da , sonra diğerlerini DÜŞÜNÜRÜZ .... diye düşünür DOĞAN HOLDİNG ..
    BİLEMEDİM ?
  • Aracın son oluşan güç, torkunu bir çok değişken etkilesede EN TEMEL olan şey, pistona alınan yakıtın, oluşan patlamanın pistonu nekadarlık bir kuvvetle ve hızla aşağıya ittiğidir....
    YAKIT:
    Benzin..hızlı yanar.. az kuvvetle hızlı şekilde pistonu iter (yüksek devir, düşük kuvvet dolayısılat düşük tork)
    Dizel..yavaş yanar.. yüksek kuvvetle düşük hızla pistonu iter..(düşük devir, yükssek kuvvet dolayısıyla yüksek tork)
    Turbo..hızlı yanar..Yüksek kuvvetle pistonu iter (fazladan pistona basılan hava benzinin daha verimli yanmasını sağlar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leaderz -- 17 Ekim 2016; 22:39:35 >
  • bizim araçlar macar malı, haliyle macar suzuki sitesine bakamadım, ancak birleşik krallık suzukideki fiyatlara göre,
    dizel, otomatik, 4x4, 120hp, 320nm, 4.2lt/100km, sz5 donanım (bizdeki glx) fiyatı benzinlisine göre %25 pahalı,
    bu durumda ülkemize %25 artışla gelse bu araç 113.000₺ olur gibi.
    bu fiyata satabilirmi?

    neden 4x4 dizel getirmedikleri anlaşılıyor, millet bu paraya vw veya seat modellerine yönelir, kimse de 4x4 aramıyor zaten, suv olsun yeter, çekiş pek dert edilmiyor.

    Benim apartmanda bile bir önceki kasanın 2015 kampayasından 3 adet aynı model beyaz vw tiguan var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • mimleon kullanıcısına yanıt
    tavsiyen için tşk. ancak aklının zaten karışık olduğu ortada...karışıklığı gidermeye çalışınca akıllar karışıyor..gidermeyince zaten karışık..yanlış bilgi paylaşım vs oluyor...neyse benimde kafam karıştı..:P.
  • Tartışmalar sayesinde biz de teknik bilgi olarak haznemizi genisletiyoruz...

    Ama birbirinize de saygı gösterin arkadaşlar.

    Bilginin sonu, ucu bucağı yoktur.



    Bilenin ustunde her zaman daha iyi bilen vardır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostlar merhaba
    Teorik bilgilerle kafanızı çok yormayın, sürün ve keyfine bakın.
    Sizlere 3 günlük dolu bi tatil sonucunda arabanın özelliklerinden bahsetmek istiyorum(Yaklaşık 1500 km yaptım).
    Öncelikle teknik detaylar sonra seyir zevki gelecek.
    1) Yolda rüzgar sesi alıyor mu? Cevap evet , hele 130'dan sonra bayağı alıyor ama benim için hiç sorun değil.
    2) 1.6 motor ağırmı? Evet, ani atak hareketler pek yok, gaza çok yüklenincede motor bağırıyor. Ama Benim canavar 4x4 olduğundan dağda ve performans istediğimde Sport mod'a aldım ve aracın ruhu değişti, bastıkça basası geliyor insanın, heleki çıkan motor sesi insanı gaza getiriyor.
    3) Yol sesi alıyormu? eh işte
    Gelelim geziye, bu arada bu rotayı herkese tavsiye ederim eğer 2-3 gününüz varsa. Cuma Sakarya'dan çıkıp Taraklı'ya gittik.Orada 700 yıllık çınar ile bi poz var. Sonraki resim tarihi bir değirmen önünde.Ardından Göynük. Ardından Nallıhan'da Taptuk Emre türbesi. Ardından Nallıhan'da kuş cenneti (Kuş cennetinde çektipğim resmi Suzukiye katolog resmi olarak satmayı düşünüyorum :) ).Ardından Beypazarı. Dönüştede Yedigöller yaptım.
    Tüm bu gezmele sonunda yakıt ne durumda dediğinizi duyar gibiyim.Onuda en son resim olarak ekliyorum.Uzun yolda 90-130 arasında 2 kişi ve bir çocuk ile bagajda 3 bavul sonucu oluşan ortalama bu. Ayrıca yedigöllere gidiş-geliş sonrası da ortalama aynıydı.


    Bu arada Samsung tel'i ekrana nasıl bağlarız bu konuda yardım olursa sevinirim. Herkese iyi gezmeler.












  • Çok güzel bir rota olmuş.

    2 hafta önce ben de Yedigöller e gittim.

    Dağ bayır tırmanırken sport mod müthiş bir ihtiyaç,

    Hatta neden 4x4 alalım diyenlerin denemesi gereken bir surus modu.



    Otobanda Adaptif cruise control deneyebildiniz mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben biraz uzun yazacağım. Çok kızgın olduğum bir konu var, onu sizlerle paylaşmak istiyorum.
    Ben vitara ile büyüdüm. Kardeşimde de swift var. Aile olarak suzukiye yatkınız. O yüzden araba seçerken çok zorlanmadım.
    Vitara istedim. Olmuşken de iyisi olsun diye alabileceğim en yüksek paketi almak istedim.
    Sunroof istemediğim için de GL+ 4x4 aldım.

    Şimdi bunları niye anlattım...
    Arabayı aldım, otomatik vites. Uzun yolda, yokuş çıkarken falan, ya da şehir içi hareketli yollarda bana biraz hantal geldi.
    O esnada sport moda aldım. Araba uçtu... Sonra da bu forumda herkese 4x4 olsun, çünkü sport mod çok güzel diye tavsiyelerde bulundum.

    İyi de kardeşim, senin yapmadığın reklamı ben niye yapıyorum? Bana ulan senin arabandan!!!
    Sen gidiyorsun test sürüşüne 4x2 araba koyuyorsun. Millet bu araba hantal deyip almıyor, sonra diyorsun ki niye satamıyoruz!
    Koy kardeşim arabayı 4x4 GLX. Görsün millet neyin ne olduğunu.
    Koy arabaya full aksesuarları... Görsün insanlar kol dayama nasıl, cam rüzgarlığı nasıl, koruma barları nasıl, bagaj havuzu nasıl...

    170 liraya bagaj havuzu sattılar, bildiğin plastik çıktı *edit: plastik demişim, köpük gibi bir şey aslında. Kalitesiz köpük bir malzeme.
    130 liraya paspas seti verdiler, şaft üzeri boş
    300 liraya kapı kenarları film çektiler, onu var ya 100 liraya yaptırırsın...
    Şimdi deli gibi kol dayama istiyorum, ama bir tane örnek yok! İyi mi olacak kötü mü bilmiyorum. Kim ister 600 lira ile riske girmeyi?

    Ben bu arabayı aldım. 1 hafta sonra S Turbo geldi. Arkadaşım, ben belki bir kez sürsem o arabayı, ömrü billah kendi arabamdan nefret edeceğim.
    Ya da şu an bazı insanların kafası karışık, turbo mu alsam 4 çeker mi, 2 çeker mi... Yahu millet kullanmadan nasıl bilsin de gidip alsın?
    Ben turboyu kullanmadan, nasıl gidip alacağım? Nasıl?

    Bir de dizel meselesi var tabi...
    1.6 / Dizel / 320 nm torku olan / 4-5 litre yakan bir araba var şu an üretilen, ama bana satmıyorlar...
    Ayıp ulan ayıp... Niye getirmiyorsun? Kimse almaz... Sana ne ulan? Mevcut arabalarını satabiliyor musun?
    Sen satmayı bilmiyorsan ben ne yapayım?
    O vidasına kadar içindeki her bir zımbırtıyı sanki özellikmiş gibi yazan WV'ye baksana... Adam malını satıyor.
    Bir reklam yapıyor, araba bildiğin ticari caddy, "bazıları size bakar, bazıları işi yapar" falan diyor, benim bile hoşuma gidiyor...
    Sen de yap bir reklam!

    Yarın bir gün dizel vitara gelse. Ben de bir arkadaşımda görsem. Çok hoşuma gitse. Ne yapacağım.
    Kendi yepyeni arabam, adı ikinci el olacak, 20 bine zarara satıp, üzerine de 20 koyup dizel mi alacağım?
    Çöpten mi buluyoruz biz bu paraları?

    Baştan yanlış yaptılar...
    Tüm modelleri getirip, test arabalarını koyup, altyapıyı kurup satacaklardı...

    Vitara çok güzel.
    Ama Türkiye'de çok zor...

    Çok uzattım, kusura bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliyuksel06 -- 18 Ekim 2016; 11:37:57 >




  • adapazari A kullanıcısına yanıt
    Cuma izin alıp, haftasonu ılgaz tarafına bir yolculuk yaptık. Sport mod ile dağ bayır tırmandık.
    Yolu da uzatabildiğimiz kadar uzattık sanki su yakıyor :) Tamam çok az yakıyor ama sonuçta para yakıyor :):):)
    Allah'a bin şükür, ben arabamdan çok memnunum. Pazartesi iş başı yaptık, bugün salı...
    Yani şu an deseler ki Ali arabanı al, şu evrakı al, Almanya'ya götür, vallahi bana mısın demem! :)

    Adaptif hız sabitleyici öyle güzel ki, yol boyunca sürekli kullandım.
    F1 vites sistemi de harika! Bazı yollarda otomatik vites beni deli ediyor, alıyorum manuel takılıyorum!
    Normalde direksiyonu yüksek tutarım, yolda onu da iyice kucağıma doğru indirdim.
    Evde kumanda ile oyun oynar gibi araba sürdüm. Çok rahattı.

    Ayrıca gürültülü bir araba değil bence, çünkü 2 saat kadar kullanınca benim uykum geliyor, ve molaya iniyordum.

    Ben bu direksiyonu kafama göre kucağıma indirdim dedim ama, aslında bu çok YANLIŞ bir şey.
    O direksiyonun, güvenlik için, airbag'lerin yüzüne falan gelmemesi için uygun ayarlarının yapılması gerekiyor.
    Youtube'da direksiyon, ayna, koltuk ayarları ile ilgili bir çok video var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliyuksel06 -- 18 Ekim 2016; 11:12:33 >




  • eureka123 E kullanıcısına yanıt
    Benim ki showroomda duruyordu. Aldım biniyorum, sıkıntı yok. Zaten showrooma çıkartalı 3 gün oldu demişti satıcı. Sağına soluna, döşemelerine iyi bakın. Sonuçta bir sürü insan kurcalıyor..
  • bende vitarayi test ettim kuzenim aldi 1.6 banada cok sessiz bir arac gibi geldi...otomatik gecisleri ve tepkimeside oldukca iyiydi...en can alici noktasi ise yakit tuketimi idi...izmitten aldi araci sonra istanbula gecti trafik derken sakarya karasuya geldi yakit 5.6 gosteriyordu sifir bir arac icin mukemmel gozumle gormesem asla inanmazdim....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aliyüksel 06 sana sonuna kadar katılıyorum. Bu satış politikası bizim yapımızda var çok da marka ile ilgili olduğunu sanmıyorum(Suzuki satıcısı daha beceriksiz-art niyetli o ayrı tabiiki)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sn.aliyüksel ..sapmalarınız son derece doğru..
    Sizin SUZUKİ fanatikliğiniz gibi benim de SUBARU onun da FORESTER
    MODELİNE olan aşk derecesinde tutkum vardı.
    2009 dan 2014 e kadar da bu tutku aracım ile devam etti..
    Arkasında DİMDİK duramayan ve İLGİSİZ bir DİSTRİBÜTÖR , beni hem aracımdan
    hem de markadan uzaklaştırdı..DOĞUŞ ile tanışmama neden oldu..
    A3 ( 2015 Sportback TDI) , A4( 2016 TFSI ) , TIGUAN(2016 TSI /DSG) , CADDY( 2015 / 2.0 )
    şu an kullanmakta olduğum araçlar...
    VITARA S , şu an alınacak doğru araçlardan biri..2017 başında siparişimi vermeyi düşünüyorum..
    Bir de arkasında sağlam bir DİSTRİBÜTÖR olacak ki ...3 ay sıra yazarlar adama !
  • sapmalarınız ; olarak yazmışım ..
    düzeltiyorum : SAPTAMALARINIZ..
  • 
Sayfa: önceki 123124125126127
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.