Şimdi Ara

YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU (2016 Türkiye Yılın Otomobili) (330. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.774
Cevap
118
Favori
477.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 328329330331332
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • conradi C kullanıcısına yanıt
    Hocam ben bayramdan önce istanbul kayadibi otomotivden 199bin fiyat almıştım ay beyazı renk. Çorum ahlatçılar da gümüş gri araca 200bin fiyat verdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar. Aracın bazı gizli özelliklerini açtırdım. Sizlere de tavsiye ederim...

    1. Arka stopların gündüz ledleri ile birlikte yanması. Audi lerde olduğu gibi!
    2. Gündüz sürüş farlarının orta ekrandan açılıp kapatılabilmesi.
    3. Offroad(Arazi bilgileri) menüsü ve Sürüş Eğitim modu.
    4. Ek yakıt göstergesi (Aracın içine kaç litre daha yakıt alabileceğini gösterir.)
    5. Sürüş modu seçiminin sürücü ekranında gösterilmesi.
    6. Konfor sinyalinin sayısının 3 ten 5 e çıkarılması.
    7. Klima ''Auto'' konumunda çalışırken fan şiddetinin gösterilmesi.
    8. Ambiyans aydınlatması renklerinin değiştirilmesi. (Aracım 2015 model sadece 3 renk seçeneği mevcut)
    9. ASR ve ESC kapatma seçeneğinin orta ekrandaki menüye eklenmesi.
    10. Hareket halinde video izleme özelliğinin aktif edilmesi. (Mirrorlink uygulamasında sürüş sırasında ekranı kapatmaz.)
    11. Kontak kapandıktan sonra da camların açılıp kapatılabilmesi.
    12. Anahtarsız giriş ve çalıştırma olan araçlarda motor çalışırken aracı kitleyip gidebilme özelliği.
    13. Easy Entry(Araca iniş binişlerde elektrikli hafızalı koltuğun otomatik olarak rahat iniş biniş için geriye çekilmesi)


    Benim yaptırdıklarım şimdilik bunlar. Özellikte sınır yok. Aklınıza gelen pek çok şey yapılabiliyor. Yapan arkadaş sizlerinde yoğun talebi üzerine elektrikli bagajı olan araçlarda içerideki düğmeden bagajın kapatılması konusunda çalışma yapacak. Olursa sizlere bilgi veririm. Aşağıda arkadaşın sosyal medya linklerini paylaşıyorum çalışmalarını oradan takip edebilirsiniz.

    https://www.instagram.com/konyavagcom/
    https://www.facebook.com/konyavagcom/


     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili) YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili) YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili) YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili) YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili) YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili) YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)




  • Bizim araçlardaki gizli özellik bolluğu Audıe A5 bile yok.Yakınım aldı 2015 model,açtıracak ama malesef gizli özellik kısıtlı.Örneğin kumanda açma kapamadaki çalan korna sesi onda yok.
  • Merhaba arkadaşlar motor suyunun max seviyesi yazmıyor.bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi ağzına kadar mı doldurmak gerekiyor?

    Resim: https://i.hizliresim.com/r0p867.jpg

    ben min seviyesinin üstündeki çizgiye kadar dolduruyorum fakat servis her seferinde ağzına kadar doldurup teslim ediyor.hangisi doğru?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urene -- 10 Eylül 2019; 0:43:0 >
  • urene kullanıcısına yanıt
    Merhabalar. Aşağıdaki çizgi minimum çizgisi. iki plastik birleşim yerine kadar doldurmanız yeterli olacaktır. Önemli olan ''Min'' çizgisinin altına düşmemesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beko86

    Merhabalar. Aşağıdaki çizgi minimum çizgisi. iki plastik birleşim yerine kadar doldurmanız yeterli olacaktır. Önemli olan ''Min'' çizgisinin altına düşmemesi
    servis ağzına kadar dolduruyor bir zarar gelir mi?
  • herkese iyi akşamlar kıymetli düşüncelerinize ihtiyacım var. Ev alacağım için sıfır aldığım 2018 style superbimi sattım. Şimdi yine süperb bakıyorum ikinci el 2 araç arasında kaldım birisinin dsg ve mekatroniği değişmiş diğerinin değişmemiş sizce hangisini almak daha doğru olur iki araçta dizel ve 120bin km civarında
  • urene kullanıcısına yanıt
    Biraz boşluk olsa daha iyi olur diye düşünüyorum. Benim hiçbir aracımda ağzına kadar dolum yapılmadı.
  • architect80 A kullanıcısına yanıt
    İyi akşamlar. Siz de biliyorsunuz ki dsg şans işi. Kimisi ilk 25 binde arıza yapıyor kimisi 200 bini buluyor. Alacağınız araçlar 120 bin civarındaysa dsg değişmemiş olan daha fazla risk içeriyor. Alıp da sonra siz uğraşmayın değişim için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aticus3

    Kasım 2016 da Doğuş oto dan aldığım SUPERB Style aracımdan genel olarak memnunum.ikibuçuk yılı aşkın süredir konforu, performansı ile benim beklentilerimi karşılayan bir araç oldu. Zaten bu kasası ile de efsaneler arasında yerini aldı. Şimdi 2020 de sıkı bir makyaj ile daha da güzel bir görünüme kavuşuyor araç bir kaç görsel ve tanıtım videosuna bakabildim yakın zamanda.
    Yalnız şu DSG şanzımandaki sorunları hala çözememiş olmaları VW grubunun canımı sıkmıyor değil hani.
    Bundan 2 ay kadar önce kronik DSG şanzıman hatası mesajını ben de aldım. Aracı servise götürdüm ve değişeceğini söylediler. 2 yıllık garantisi dolmuştu ama ben aracı alırken neyseki 2 yıl da ah uzatılmış garanti için sigorta yaptırmış ve yanılmıyorsam 1500/1600 TL gibi bir ek bedel ödemeiştim. Bu sigorta bu aşamada işime yaradı. Ama yine de canımı sıktı tabii. Aynı hatayı bir kaç hafta önce 2017 Ağustos ayında aldığı GOLF arcında yeğenimde yaşadı.
    VW ya bu şanzımanda yenileme ya da tam otomatik şanzımana geçme işini bence düşünmeli bu şekilde DSG sorunları devam edip gidemez
    DSG artık 7 yıl garantili...
    Aracınız yılda 1 kez ya da 15 bin kilometrede bir bakıma girmişse eğer, 7 yıl motor şanzıman garantisi var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dermani06

    Octavia style ve superb style paket arasında kaldım. İki araç arasındaki fark 26 bin TL. Sizce bu farka değer mi. Kağıt üzerinde baktığımda araçlar arasında segment ve boyut dışında bir fark yok gibi. Bunun yanında tabi ki genişlik ve konfor farkı elbette vardır. Octavia test edebildim fakat superb test edemedim. Ses yalıtımı farkı da önemli mesela, bu konuda yardımlarınızı bekliyorum
    Segment ve boyut farkı var evet, daha nasıl bir fark olabilir.
    Bütçeniz yeterliyse mutlaka SuperB...
    Aradaki en önemli ve bariz fark KONFOR. Bu bile tercih sebebidir (İki aracıda kullanmış biri olarak söylüyorum)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhabalar,

    Bir süredir konuyu takip ediyorum. Mayıs ayında makyajlı versyonun tanıtılmasından beridir Eylül ayını bekliyordum. Eylül 2019 da ülkemizde satışa sunulacağı söyleniyordu.

    Ama kayıt dışı olarak bir skoda bayiinde aldığım bilgiye göre makyajın götürüleri de olacakmış. Mesela style ve prestij de sunulan arka cam sileceği ile F1 vites yani direksyondan vites değiştirme kalkıyormuş. O kadar büyük bir arka camı sileceksiz nasıl kullanacak kullanıcılar merak ediyorum. Yada mevcut kullanıcılar şunu söyleyebilir bize. Çok da gereksinim duymuyorum. Olmasa da olur. Yada gerçekten işe yarıyordu neden kaldırmışlar şeklinde. Prestijde ful led far ve sis farları diye belirtiyorlar dedi söyleyen kişi. Ama matrix led far standart olacak mı yoksa ekstra mı belirtmedi. Prestij de gene hayalet ekran standart olacakmış. Style ın adı değişecekmiş ve ambiyans aydınlatma gelecekmiş o pakete. Baktığında görsel farklılık dışında bir artı görünmüyor hatta eksi var.

    Bu arada Citroen C5 dizel manuel kullanıcısı olarak büyük bir sedan olan Superb dizel otomatiğe bakarken tek kafamı kurcalayan nokta olarak DSG ile ilgili kararszılık yaşarken şu anda bu donanım eksilmesi ki ben artış bekliyordum beni yeni çıkan Citroen C5 aircross u düşünmeye sevketti.

    Superb de geniş bir bagaj vardı 620 litre ( C5 de 580 litre), konfor istiyorum, ki yıllardır kullandığım C5 de bu konfor fazlası ile vardı. C5 aircross da da testlerde çok konforlu diyorlar. Superb yada Aircross u daha kullanmadım.

    Yerden yükseklik önemli. Yaylaya yada bozuk yollara girdiğimde yada garaj girişlerinde altını sürtmek istemiyorum. C5 in altı baya yüksekti daha altını sürttüğümü hatırlamam. Süperb kullananlar bu konuda fikir paylaşabilir. Aircross da 23 cm yerden yükseklik varmış.

    Arka diz mesafesi ve iç genişlik benim için önemli. O konuda Süperb in eline su dökebilen bir araç yok zaten. Aircross da sanırım makul seviyede.

    Şanzıman en önemli konu aslında sorunsuzluk adına. Superb de soru işaretleri dolu olan bir DSG 7 ileri varken Aircross da 8 ileri Tork Convertörlü aisin tarafından geliştirilmiş bir EAT8 şanzıman var. (EAT6 kendini kanıtlamışken EAT8 ile daha da geliştirilmiş olan ve firmanın iddiası %7 daha fazla yakıt tasarrufu sağladığı yönünde.) Tork konvertörlü şanzımanlarda 500-600 BİN km Tork konvertörüne ömür biçtikleri için DSG sorun çıkarmasa bile en fazla 150 BİN km de değişmesi gereken Baskı balata seti hemde çift debriyaj sebebi ile 2 tane masrafı insanın gerçekten gözünde büyüyor.

    LED MATRİX far ve malzeme kalitesi ve iç mekan genişliği beni çeken taraflar.

    Ama 2 model içinde tam anlamıyla budur diyemiyorum.

    Hangisini seçersem seçeyim diğerinde bazı şeylerde aklım kalacak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazeteci63

    DSG artık 7 yıl garantili...
    Aracınız yılda 1 kez ya da 15 bin kilometrede bir bakıma girmişse eğer, 7 yıl motor şanzıman garantisi var...

    Alıntıları Göster
    Güzel haber
    Bayramda 2015 Tiguan ı olan bir arkadaşımın da başına DSG sorunu çıktı. Kendisi Ayvalıktaydı.Edremit VW bayisine götürdü, parçanın gelmesi bayram sonrasına kaldığı için bayramda tatil beldesinde arabasız kaldı. 1.450 TL ye yaptırabildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aticus3 -- 12 Eylül 2019; 17:42:55 >




  • Merhaba superb 3 active aracımın gizli özelliklerini açtırdım.1-2 saat sonra araçta sol arka lastik basınç uyarısı verdi.inip baktığımda bir problem yoktu.set edip yoluma devam ettim.acaba bu yaptırdığım işlemle alakası olabilir mi? yoksa tamamen tesadüf mü?

    bilgi almak isteyenler için yaptırdıklarımı liste halinde yazayım faydası olur.

    -Kontak kapandıktan sonra da camların açılıp kapatılabilmesi.

    -Konfor Sinyalinin 3 seferden 4 sefere çıkarılması

    -Xds arttırımı(yol tutuş)

    -Geri viteste sağ aynanın aşağıya inmesi

    -Off Road modu

    -esc spor,esc off,esc etkin seçeneği

    -aracı kitlerken kornadan ses gelmesi

    -selektörde sislerin yanması

    -köşe dönüşü özellikli sis farlarının gelmesi

    -depoda kalan yakıt miktarı göstergesi

    Gündüz farının açılıp kapanmasını istiyordum onu yapınca araç sapıtıyor dedi usta.yalnız istek olursa tamamen kapatabilirim dedi.(Ben istemedim)

    ayrıca arka stoplarla ilgili de işlem var ama muayeneden geçilmiyor gelip düzelttirmek 40 tl bu özelliği de istemedim.

    80 tl aldılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urene -- 12 Eylül 2019; 19:33:23 >




  • urene kullanıcısına yanıt
    Merhabalar. Gizli özelliklerinizi güle güle kullanın. Bu MQB platformu araçları lego gibi her yerini istediğiniz şekilde oynayabiliyorsunuz. Öncelikle sinyal ve far adaptasyonları muayeneden geçmiyor. Bu bilgi doğru. Gündüz farının orta ekran üzerinden açılıp kapatılması baz donanım araçlarda zaten aktif diye biliyorum. Aracın sapıtmasını ilk defa duyuyorum. Bu özelliği açtıran çok tanıdığım var hiç birinde sıkıntı yok. Konfor sinyali sayısı 5 e de çıkabiliyor bilginiz olsun. Lastik basınç uyarısı tesadüf olmuş bence. Benim araçta olmadı. Ancak sistem ısrarcı olursa o lastiğe baktırın. Ben önceki aracıma hemen hemen 3 ay patlak lastik binmişim. Sistem sürekli uyarır ben de fazla dikkate almazdım haftada bir petrolde havasını ayarlayıp set ederdim...




  • NEXUS_07 kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Öncelikle far konusuna fazla takılmamanızı tavsiye ediyorum. Benim aracımda mercekli xenon var, full led ile matrix led li araçları da kullandım gece görüşü arasında çok büyük bir fark yok. Hatta sis yağmur kar gibi olumsuz hava koşullarında mercekli xenon daha iyi bir görüş sunuyor. İkinci olarak benim aracımda arka cam sileceği yok. Arka cam sileceği olan aracı da uzun süre kullandım. Çok önemli bir ihtiyaç değil takılmamak lazım. Sizin için bence en önemli konu kullanım amacı. Yaylaya ve kötü zeminlere çok gidiyorsanız superb size olmaz. Superb de minimum yerden yükseklik 149 yani sıkıntı yaşarsınız. Ayrıca DSG de başlı başına bir sorun. Hatta arkadaşımın sıfır aldığı manuel aracı 2 haftadır serviste şanzıman sorunu ile yatıyor. VW grubunda şanşıman işi şans işi...
  • Arkadaşlar merhabalar. 2019 skoda superb style paket ve bir kaç opsiyonla aranıza 2 gün önce katılmış bulunmaktayım.
    Bir kaç sorum olacak sizlere
    Camlar klima vs her şey kapalı sessizce giderken yavaşça hızlanırken ilk 2 viteste olmayan ve 3. Vitese attığında başlayan Ve 4.Viteste sanki hafif bi ses var gibi. Bu normal midir?
    Bir de yavaşlayıp dururken durmaya yakın zamana kadar araç d3de duruyor ve tam durdum denebilecekken d2 d1 olup duruyor. Bu normal midir. Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beko86 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle yazdıklarımı okuyup cevapladığınız için teşekkür ederim. :)

    Kaç gündür günde 3-5 defa girip bakıyordum. Tam ümidimi kesmişken foruma benim için güneş gibi doğdunuz... Sağolun varolunnn... :D

    Öncelikle ilk mesajımı sonradan okuduğumda çok da anlaşılabilir bir şekilde kendimi ifade edemediğimi fark ettim.

    Aslında benim Superb in iç mekan genişliğine özellikle de arka koltuk konforuna hayranlığım 2009 yılında başlar. Mevcut arabam olan Citroen C5 i almak için bayileri gezdiğimde tek alternatif hatta C5 den daha fazla almak isteyebileceğim tek araç Superb idi. Fakat dizelinin olmaması sebebi ile elemiştim ve C5 i almıştım. Her ikisi de manuel seçeneklerdi o zaman. Ama hep aklımın köşesinde kaldı. Bence malzeme kalitesi iç mekan genişliği arkadaşların yukarıda yazdıkları gizli özellikler veya mevcutta bulunan ekstra oyuncaklar konusunda Superb bence eşsiz bir araba. Hatta Mayıs da ki lansman videolarını youtube de izledikten sonra makyajlı versyona resmen aşık oldum ve hergün yada gün aşırı youtube de yabancı videoları ayırt etmeksizin izliyordum. Önceki yorumumu yaptığım gün bir bayi ile görüştüm ve donanım olarak fazla birşey eklenmedi hatta giden özellikler var denince üzüldüm. Zaten şanzıman konusu hep kafamda soru işareti. Mevcut trafik ortamında da bu saatten sonra traktör bile alsam otomatik olmasını tercih ederim. Öyle olunca da DSG insanı korkutuyor. Yani şanzıman olmasa Superb tek ve açık ara 1. tercih benim gözümde. Şans dediniz mi bir kere daha korkuyorum çünkü şans konusunda denize düşsem kuru çıkarım... :(

    Gelelim sizinde değindiğiniz konulara.

    Arka cam olayı benim gördüğüm kadarı ile baya bi büyük o yüzden ihtiyaç olur diye düşünüyordum ama o konudaki yorumunuz beni aydınlattı. C5 ten önce Mitsubishi Carisma kullanıyordum ve liftback yapısı Superb e benziyordu ve onda arka cam sileceği hayat kurtarıyordu. Sanırım arka camı daha eğimli ve büyüktü. Daha doğrusu eğimi azdı. Yerden yüksekliğe gelince, Carisma da otoparkın girişinde bile yavaş girmezsem altını sürter yada yüklü ise ve aracı sarsarsanız altını vururdu. En ufak bir stabilize yola bile giremezdim. C5 o konuda oldukça iyi. Yerden yüksekliği kaç tam bilmiyorum ama yeri geldiğinde park yeri olmayan yerlerde toprak yada bahçeye (tarlaya) :) bile girip park ettiğim olmuştur. Yada karadeniz gezisinde o kadar yaylaya dağa bayıra çıktım bana sıkıntı yaratmadı. Superb i pek kestiremedim. Alçak mı yoksa yakın mı acaba yüksekliği diye.

    Kulakçıklar da kötü olmuş eksilen özelliklerden. Gerçi DSG otomatik şekliyle ihtiyaç bırakmaz sanırım ama.

    Ortalama yılda 15.000 km yapıyorum ve ortalama 8-10 yılda bir araç değiştiriyorum.

    Arkadaşın birisi motor şanzıman garantisi 7 yıla çıktı demiş.

    Kabaca bir hesapla 70.000 - 100.000 km arası bir km yapmış olurum. Buda her halde arıza yapacaksa yapacağı bir süre yada km demek olur diye düşünüyorum. Zaten mevcut aracımı bile hala yetkili servise götüren bir insanım. Yetkili servis bakımlı olması benim kafamı rahatlatıyor.

    Ama kafama takılan bir de şikayetvar daki doğuş oto ve skoda şikayetleri. İlgisizlik ve vurdumduymazlık dan bahsedliyor. Buda korkutuyor.

    Yoksa yayla derken dağ bayır gezmiyorum. :) ama malum güzel ülkemin yolları zaten araziyi aratmıyor. :)

    Skoda da bir de rüzgar sesi ve konfor çelişkisi var. Bazı yorumla çok motor sesi alıyor&çok rüzgar sesi alıyor şeklinde. ve trim sesinden şikayetler de var bu arada. Bazı yorumlarda mükemmel sessizlik ve konfordan bahsediyor. Yani taban tabana zıt yorumlar var. Buda kafa karıştırıyor.

    C5 aircross da en cazip tarafı EAT8 Tork Konvertörlü şanzımana sahip olması (baskı balata derdi yok), mükemmel süspansyonlar (test yorumları, kendim daha test edemedim) birde yerden yükseklik. (mesela alışveriş merkezlerinde ki park yerlerinin ön kısmında yerde duran demirlere tamponunuz sürtüyor mu. Bu belki yerden yükseklik konusunda fikir verir bana C5 de lastiği demire kadar dayarım ve tampon yada alt tarafta her hangi bir yer dokunmaz)

    Bunlar haricinde ki herşey ise Superb de var hemde fazlasıyla. (tek soru işareti DSG )

    Kesinlikle arada kaldım. Daha önceki yorumumda da söylediğim gibi hangisini seçersem seçeyim diğerinde aklım kalacak böyle de bir durum var ama... :(

    Bu arada hiç led farlı araç kullanmadım. Zenon kullandım ama. Superb in led matrix far videoları enfes ve çok güzel görünüyor. Aydınlatma anlamında yani. Tabi sisli yada yağmurlu havalarda beyaz ışığın dez avantajını bir çok yerde duydum o da ayrı birşey. Ama sanırım yaşlılıktan artık daha iyi ve daha uzun mesafeleri aydınlatan farlara ihtiyacım olduğunu düşünüyorum. Geceleri eskisi gibi göremediğimi hissetmeye başladım. Beni bazen tedirgin ediyor. Gerçi superb in sanırım normal xenonları da led e dönecekmiş prestij pakette ama. İnşallah performansı düşmez. Bu arada planım prestij paket almak bir terslik yada fahiş bir zam gelmezse.

    neyse fazla uzadı ve ben kesin söylemek istediğim bir çok şeyi gene atladım yada unuttum... :)

    Tekrar verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEXUS_07

    Öncelikle yazdıklarımı okuyup cevapladığınız için teşekkür ederim. :)

    Kaç gündür günde 3-5 defa girip bakıyordum. Tam ümidimi kesmişken foruma benim için güneş gibi doğdunuz... Sağolun varolunnn... :D

    Öncelikle ilk mesajımı sonradan okuduğumda çok da anlaşılabilir bir şekilde kendimi ifade edemediğimi fark ettim.

    Aslında benim Superb in iç mekan genişliğine özellikle de arka koltuk konforuna hayranlığım 2009 yılında başlar. Mevcut arabam olan Citroen C5 i almak için bayileri gezdiğimde tek alternatif hatta C5 den daha fazla almak isteyebileceğim tek araç Superb idi. Fakat dizelinin olmaması sebebi ile elemiştim ve C5 i almıştım. Her ikisi de manuel seçeneklerdi o zaman. Ama hep aklımın köşesinde kaldı. Bence malzeme kalitesi iç mekan genişliği arkadaşların yukarıda yazdıkları gizli özellikler veya mevcutta bulunan ekstra oyuncaklar konusunda Superb bence eşsiz bir araba. Hatta Mayıs da ki lansman videolarını youtube de izledikten sonra makyajlı versyona resmen aşık oldum ve hergün yada gün aşırı youtube de yabancı videoları ayırt etmeksizin izliyordum. Önceki yorumumu yaptığım gün bir bayi ile görüştüm ve donanım olarak fazla birşey eklenmedi hatta giden özellikler var denince üzüldüm. Zaten şanzıman konusu hep kafamda soru işareti. Mevcut trafik ortamında da bu saatten sonra traktör bile alsam otomatik olmasını tercih ederim. Öyle olunca da DSG insanı korkutuyor. Yani şanzıman olmasa Superb tek ve açık ara 1. tercih benim gözümde. Şans dediniz mi bir kere daha korkuyorum çünkü şans konusunda denize düşsem kuru çıkarım... :(

    Gelelim sizinde değindiğiniz konulara.

    Arka cam olayı benim gördüğüm kadarı ile baya bi büyük o yüzden ihtiyaç olur diye düşünüyordum ama o konudaki yorumunuz beni aydınlattı. C5 ten önce Mitsubishi Carisma kullanıyordum ve liftback yapısı Superb e benziyordu ve onda arka cam sileceği hayat kurtarıyordu. Sanırım arka camı daha eğimli ve büyüktü. Daha doğrusu eğimi azdı. Yerden yüksekliğe gelince, Carisma da otoparkın girişinde bile yavaş girmezsem altını sürter yada yüklü ise ve aracı sarsarsanız altını vururdu. En ufak bir stabilize yola bile giremezdim. C5 o konuda oldukça iyi. Yerden yüksekliği kaç tam bilmiyorum ama yeri geldiğinde park yeri olmayan yerlerde toprak yada bahçeye (tarlaya) :) bile girip park ettiğim olmuştur. Yada karadeniz gezisinde o kadar yaylaya dağa bayıra çıktım bana sıkıntı yaratmadı. Superb i pek kestiremedim. Alçak mı yoksa yakın mı acaba yüksekliği diye.

    Kulakçıklar da kötü olmuş eksilen özelliklerden. Gerçi DSG otomatik şekliyle ihtiyaç bırakmaz sanırım ama.

    Ortalama yılda 15.000 km yapıyorum ve ortalama 8-10 yılda bir araç değiştiriyorum.

    Arkadaşın birisi motor şanzıman garantisi 7 yıla çıktı demiş.

    Kabaca bir hesapla 70.000 - 100.000 km arası bir km yapmış olurum. Buda her halde arıza yapacaksa yapacağı bir süre yada km demek olur diye düşünüyorum. Zaten mevcut aracımı bile hala yetkili servise götüren bir insanım. Yetkili servis bakımlı olması benim kafamı rahatlatıyor.

    Ama kafama takılan bir de şikayetvar daki doğuş oto ve skoda şikayetleri. İlgisizlik ve vurdumduymazlık dan bahsedliyor. Buda korkutuyor.

    Yoksa yayla derken dağ bayır gezmiyorum. :) ama malum güzel ülkemin yolları zaten araziyi aratmıyor. :)

    Skoda da bir de rüzgar sesi ve konfor çelişkisi var. Bazı yorumla çok motor sesi alıyor&çok rüzgar sesi alıyor şeklinde. ve trim sesinden şikayetler de var bu arada. Bazı yorumlarda mükemmel sessizlik ve konfordan bahsediyor. Yani taban tabana zıt yorumlar var. Buda kafa karıştırıyor.

    C5 aircross da en cazip tarafı EAT8 Tork Konvertörlü şanzımana sahip olması (baskı balata derdi yok), mükemmel süspansyonlar (test yorumları, kendim daha test edemedim) birde yerden yükseklik. (mesela alışveriş merkezlerinde ki park yerlerinin ön kısmında yerde duran demirlere tamponunuz sürtüyor mu. Bu belki yerden yükseklik konusunda fikir verir bana C5 de lastiği demire kadar dayarım ve tampon yada alt tarafta her hangi bir yer dokunmaz)

    Bunlar haricinde ki herşey ise Superb de var hemde fazlasıyla. (tek soru işareti DSG )

    Kesinlikle arada kaldım. Daha önceki yorumumda da söylediğim gibi hangisini seçersem seçeyim diğerinde aklım kalacak böyle de bir durum var ama... :(

    Bu arada hiç led farlı araç kullanmadım. Zenon kullandım ama. Superb in led matrix far videoları enfes ve çok güzel görünüyor. Aydınlatma anlamında yani. Tabi sisli yada yağmurlu havalarda beyaz ışığın dez avantajını bir çok yerde duydum o da ayrı birşey. Ama sanırım yaşlılıktan artık daha iyi ve daha uzun mesafeleri aydınlatan farlara ihtiyacım olduğunu düşünüyorum. Geceleri eskisi gibi göremediğimi hissetmeye başladım. Beni bazen tedirgin ediyor. Gerçi superb in sanırım normal xenonları da led e dönecekmiş prestij pakette ama. İnşallah performansı düşmez. Bu arada planım prestij paket almak bir terslik yada fahiş bir zam gelmezse.

    neyse fazla uzadı ve ben kesin söylemek istediğim bir çok şeyi gene atladım yada unuttum... :)

    Tekrar verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.
    Rica ederim. Alışveriş merkezlerindeki park demilerine aracın altı sürtmüyor. Ancak yüksek kaldırımlara sürtüyor. Araç passattan daha yüksek(minimum yerden yükseklik) ama bu yükseklik kesinlikle bir SUV araçla kıyaslanamaz. Yani tarlaya bağa bahçeye engebeli yerlere içine 5 kişi binip ben olsam gitmem. O konuda bir SUV performansı beklemeyin. Aracı alırken garanti uzatmaya giderseniz en azından 1 kere DSG değişimi gerektiğinden bunun yüklü ücretinden kurtulmuş olursunuz. DSG yi 1 kere değiştirirseniz sizi aşağı yukarı toplamda 6 yıl götürür. Tabi şans faktörü var. Kimse ne olacağını kesin bilemez.

    Yalıtım konusunda siz okuduklarınızı fazla kafanıza takmayın. Ülkemizde bu konuda psikolojisi bozuk insan maalesef çok fazla. Piyasada çok fazla olduğu için passat örneği vereyim. Passat a bindiyseniz eğer yalıtımı onunla aynı. Bunu çok kez belegeler resimler ve detaylarla paylaştım. Hatta desibel ölçer ile de ölçtük fotolarını da pek çok kişiye gönderdik. Motor ve yol sesi superb te daha fazla iken rüzgar sesi passat ta daha fazla. Rüzgar sesini de dış aynaların konumu biraz etkiliyor. 2018 in 22. üretim haftasından sonra superb te camlar değişti. Müşteriden gelen yoğun şikayet üzerine akustik cam koydular. Yalıtım daha da iyi hale geldi. 2019 model ile 2016 model araşların ikisini de kullanan arkadaşlar da bunu belirtiyorlar zaten. Trim sesine gelince, O sesler adeta bu araçlarda Allah'ın emri gibi düşünün. Bu asfalt kalitesinde ve iklim koşullarında gelmemesi imkansız. Az önce 2015 audi a4 ile arkadaş evime bıraktı. Benim sunroof tan gelen sesler onun arabada da var. Araç güneşe maruz kaldıkça genleşmeden dolayı illaki ses oluyor. Hele ki 18 19 inç büyük lastikler yanakları düşük araç adeta jant üstünde gidiyor gibi. Bu aracı alıyorsanız bu sesleri kabul edeceksiniz. Mesela benim aracımda akşam serinliğinde ne sunrooftan ne de başka bir yerden çıt sesi gelmiyor. Ama ne zaman güneşin altında bırakayım çıtırtı tıkırtı eksik olmuyor. Hassas kulaklarım; bindiğim pek çok araçta ki içlerinde audi bmw mercedes ve volvo gibi premium araçlar da yer almakta, bunlarda da trim sesi duydum. Asfalt kalitesi jant ve lastik çapı sıcak soğuk gibi etkenler bu seslerin kesilmemesine maalesef neden oluyor. Çıt istemiyorsanız bentley porsche filan bakın derim...




  • Hızlı cevabınız için bir kere daha teşekkür ederek başlamak istiyorum...

    Bentley porsche falan demedim tabi ki ben siz biraz kinaye yapmışsınız da. İlla ki sizde görmüşsünüzdür, bir çok siteden okudum şikayetvar da bile trim şikayeti var. Yazan arkadaşlar öyle bir yazmış ki insanın kafasında soru işareti kalıyor. Ama yorumunuzdan anlıyorum ki diğer süper lüks olayan araçların tamamında görülenden daha fazla değil...

    DSG olayını siz de kaçınılmaz son gibi söylüyorsunuz. O konuda da bayi ile görüştüğümde 2016 da ; sanırım sizin söylediğiniz güncelleme sırasında 3. nesle demişti sanırım geçildi dedi. İlk versyonlarda karşılaşılan sorunlar artık yaşanmıyor çok aza indi. Gerçekleşirse de biz garanti den yada iyi niyet garantisinden değiştiriyoruz demişlerdi.

    Koskocaman VW audi grubu bunca yıldır insanların kafasında soruişareti bırakan bu şanzımanı neden değiştirmez ki anlamış değilim. Paran var teknolojin var. Hayır x şanzımana geçtim desen 5 bin tl zam yapsan arabalara kim itiraz edecek. Şu an deseler ki superb in klasik otomatik versyonu da var ama biraz hantal ve 10 bin tl daha pahalı inanın şurada şu yazıyı yazmak yerine "Sar hocam hemen ordan bi tane bana!" der gider alırım. Anlamış değilim bu DSG sorununu yıllardır. Markanın adının önüne geçti DSG ama ne yazık ki olumsuz anlamda. Bu kadar zor bir şey olmasa gerek bunu çözmek.

    Park yeri demirlerine sürtmediğine göre çok da alçak bir araç değilmiş. Honda civic yada benim eski carisma gibi. O olay alışveriş merkezlerinde sorun oluyor. Tam yanaşamıyorsunuz. Ama araç uzun. Bu defa arabanın kıçı dışarda kalıyor. Malum ülkemiz mükemmel geometri bilimine hakim şöförlerle dolu. Direksyonu park manevrası yaparken öyle bir kullanıyorlar ki her iki araca birden sürtme başarısını gösteriyorlar. (hem sağda ki hemde solda ki) aynı şey çıkarken de geçerli.

    Şimdi sabırsızlıkla makyajlı versyonu görmeyi bekliyorum ve tabi ki de sürmeyi. İnşallah donanımı söyledikleri gibi boş tutmamışlardır da biraz artı koymuşlardır.

    Hocam tekrardan verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.

    İyi günler dilerim.
    Saygılarımla...




  • 
Sayfa: önceki 328329330331332
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.