Şimdi Ara

YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU (322. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
16.420
Cevap
193
Favori
1.276.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 320321322323324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkanistanbul

    quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    arkadaslar aci ama gercek...octavia jetta gibi degil...
    Uzun zamandir uzun yol yapmadigim babamin 2011 tdi dsg jettasi ile istanbuldan safranboluya geldik...(465km)
    Arac kesinlikle cok konforlu ve cok daha keyifli....160-170 le viraji yiyor vesselam...
    Skoda acilen şu süspansiyon isini çözmeli....
    Donanim zengini falan hikaye....araç isitmali koltukla sunroof la gitmiyor....suspansiyon asiri önemli...
    Jetta da 225/50/16 lastik var ve resmen insani simartiyor....

    Bence de süspansiyon konforu bir arabanın genel konforunu belirleyen en önemli etken..isterse ağzına kadar dolu aksesuar ve donanım olsun farketmiyor, bir çukura girdiğinde aracın arkası lambur lumbur oluyorsa orada büyük bir eksik var demektir..skoda bu işe el atmalı..fakat bize de iş düşüyor arkadaşlar..bu araçları alırken az para ödemedik..yetkili mercileri faks,mesaj ve mail yağmuruna tutalım, onlar da bu şikayetleri üretici firmaya bildirsinler...Toyotada geçmiş yıllarda buna benzer bir olay oldu ve sonrasında binlerce araba geri çağrıldı...ben şahsen skoda.com.tr sitesindeki şikayet bölümüne değişik zamanlarda iki adet şikayet bildirdim..

    Son kullanıcıların bu tarz izlenim ve şikayetleri, çok fazla dikkate alındığını sanmıyorum.....hatta Toyota hiç "tınlamıyor".
    2011 yılında corolla dizel aracım vardı ve araçta Hız sabitleyici özelliği yoktu.
    45 kişiden fazla bir grup bir forumda birleşerek, aynı gün aynı saatlerde toyota müşteri hizmetlerine şikayet telefonu açtık mütakıben de faks attık.
    Ayrıca da değişik zamanlarda mailler attık. Ancak eski modeller için düzeltme yapmayı bırakın, 2013 yılında çıkan son kasa corolla dizellerde de hız sabitleyici yok, en fulünde bile....

    Süspansiyon konusunda;
    Dikkatinizi çekerim, matematiksel değerler alınamayan/içermeyen testpitler üzerinde tartışıyoruz. Kimine göre konforlu, kimine göre konforsuz, kimine göre berbat, kimine göre "tü kaka".
    Google amcaya bir gidip yazın bakalım, "jetta süspansiyon", ilk sırada çıkan konuya girin bakın. (reklam olmasın jettaturkiye.com)
    Orda da millet Jetta'nın süspasniyonunda şikayetçi, şimdi ne olacak?
    Ben Skoda'yı savunmuyorum, fabrikada ortaklığım yok.. :) ama eleştirirken dozunu ayarlamak gerekiyor. ESP savrulma testlerine bakalım deaylı isterseniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Levcho -- 12 Mayıs 2014; 11:07:12 >




  • Levcho L kullanıcısına yanıt
    Forumu uzun süredir takibediyorum ve konuya görsel bir açıklama getireyim dedim,ki bu burda defalarca yapıldı.
    Her iki aracın teknik bilgileri:
    http://www.ototeknikveri.com/skoda-octavia/modelinin/16-tdi-cr-105-hp-dsg/510.html?bol=karsilastirma&bolID=278&kar2=207
    Her iki aracın Euro Ncap savrulma testleri:
    http://www.youtube.com/watch?v=HjT1_OvzOyM
    http://www.youtube.com/watch?v=zDpEZunHi_A
    Ve acı olan bir gerçek yıllar önce Vw jetta Türkiyeye Bora olarak geldiğinde yol tutuş teslerinde
    yine Octaianın gerisinde kalmıştı.Bu güne gelince Skoda bu duruma el attı
    yani Jetta ile ayni platformu paylaşan Octaviada arka dingili biraz geri çekerek yol tutuşunu arttırdı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Falco-s -- 12 Mayıs 2014; 20:17:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Falco-s

    Forumu uzun süredir takibediyorum ve konuya görsel bir açıklama getireyim dedim,ki bu burda defalarca yapıldı.
    Her iki aracın teknik bilgileri:
    http://www.ototeknikveri.com/skoda-octavia/modelinin/16-tdi-cr-105-hp-dsg/510.html?bol=karsilastirma&bolID=278&kar2=207
    Her iki aracın Euro Ncap savrulma testleri:
    http://www.youtube.com/watch?v=HjT1_OvzOyM
    http://www.youtube.com/watch?v=zDpEZunHi_A
    Ve acı olan bir gerçek yıllar önce Vw jetta Türkiyeye Bora olarak geldiğinde yol tutuş teslerinde
    yine Octaianın gerisinde kalmıştı.Bu güne gelince Skoda bu duruma el attı
    yani Jetta ile ayni platformu paylaşan Octaviada arka dingili biraz geri çekerek yol tutuşunu arttırdı.
    Konusu daha önce geçmişti ama bulamadım, bizim octavialar hangi marka yağ kullanıyor ? benzincide baktılar eksilmiş, serviste bize gel dedi..benim aracım 2013 aralık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Konusu daha önce geçmişti ama bulamadım, bizim octavialar hangi marka yağ kullanıyor ? benzincide baktılar eksilmiş, serviste bize gel dedi..benim aracım 2013 aralık

    Alıntıları Göster
    Amortisör değişiminden sonra bir değişiklik oldu mu? Benim araç içinde sipariş verildi 3-4 gün içinde elimizde olur dediler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Konusu daha önce geçmişti ama bulamadım, bizim octavialar hangi marka yağ kullanıyor ? benzincide baktılar eksilmiş, serviste bize gel dedi..benim aracım 2013 aralık

    Alıntıları Göster
    Amortisör değişiminden sonra bir değişiklik oldu mu? Benim araç içinde sipariş verildi 3-4 gün içinde elimizde olur dediler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Konusu daha önce geçmişti ama bulamadım, bizim octavialar hangi marka yağ kullanıyor ? benzincide baktılar eksilmiş, serviste bize gel dedi..benim aracım 2013 aralık

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar amortisör değiştikten sonraki görüşleriniz nasıl? Hala aynı sorunlar devam ediyor mu? Benim araç içinde sipariş geçildi mayıs 2013 te aldım
  • Levcho L kullanıcısına yanıt
    Aracim daha 8700 km de ve sıkılmam söz konusu degil...
    Ben objektif degerlendirme yaparim hicbir zaman sirf nenim diye hicbir urunu gereksiz ovmedim ve ayni sekilde benim degil diye de hic bir urunu gereksiz elestirmedim...
    Sadece suspansiyon degil direksiyon sistemi ve frenlerde farkli....
    Her seye ragmen octavia dan memnunum ve degistirmeyi en az uc dort yil dusunmem diye dusunuyorum...
    Zaten alirken 10 bin tl az vermisim tabii ki negatif yonde farkliliklar olacak bununda farkindayim.
    Bu durum octavia nin kotu araba oldugunu asla gostermez....octi gayet iyi ve kaliteli bir uretim...fiyatina gore sunduklari cok iyi....
    Ama bu gercekleri asla degistirmez...
    Size bir 1.6 tdi dsg jetta kullanmanizi öneriyorum...
    Benim on yargi ile yazmadigimi anlayacaksiniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Konusu daha önce geçmişti ama bulamadım, bizim octavialar hangi marka yağ kullanıyor ? benzincide baktılar eksilmiş, serviste bize gel dedi..benim aracım 2013 aralık

    motorunuza uygun yağ modeli için kitapçığa bakabilirsiniz. bende de eksilme vardı servise gitmeden kendim ekledim.
  • Levcho L kullanıcısına yanıt
    Jetta bgmsz susp.
    Ama octinin sorunu bgmz suspansiyon degil sert susp...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarK PaSSenGeR

    hayalimdeki araba diyordum octavia ve superb ye
    sıkıntıları var anlaşılan
    octavia rs için de geçerli mi acaba sıkıntılar?
    tr de sipariş üzere satışa çıkacak galiba

    bende öyle düşünüyordum ama çevremden duyduklarım ve burada yazılanları okuyunca octide de geriye gidiş var anlaşılan, aynı corolla ve civicte olduğu gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: levogrande

    quote:

    Orijinalden alıntı: DarK PaSSenGeR

    hayalimdeki araba diyordum octavia ve superb ye
    sıkıntıları var anlaşılan
    octavia rs için de geçerli mi acaba sıkıntılar?
    tr de sipariş üzere satışa çıkacak galiba

    bende öyle düşünüyordum ama çevremden duyduklarım ve burada yazılanları okuyunca octide de geriye gidiş var anlaşılan, aynı corolla ve civicte olduğu gibi...

    Son kararınızı bize de açıklayın da bilelim hangisi en sorunsuz arabaymış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    Jetta bgmsz susp.
    Ama octinin sorunu bgmz suspansiyon degil sert susp...
    Anlaşılan o ki Türkiye VW gurubunun (yani daha önce finansal veya farklı sorunu olup gelişemeyip satın aldığı) markalarını ikinci sınıf marka görme mantığından kolay vazgeçmeyecek ve bu markaların yükselişini hiç bir zaman kabullenemeyecek.Bu arada yıllardır kendi ülkesinde hiç rabet görmeyen Renault türkiyenin bir numarası,Opel dünyada hiç rabet görmeyen bir marka Türkiyede çok iyi durumda,ha evet Bora dünyada pek sevilmedi ama Türkiyede çok sevildi ve s. daha nice Piyasa denilen saçmalıklar Bizde böyleyiz işte...
    Bir araç hiçbir zaman fabrika verilerinin üstüne çıkmaz yani o rakamları tuturmak çok zor.
    Şimdi sunu bilmenizi istiyorum:
    Evet Octavia ve Jetta arada süspansiyon,direksiyon gibi bazı farklar var.
    İç dizayn ve malzeme kalitesi Octaviada Jettadan hiç aşşa değil hatta bazı durumlarda Üstün diyebilirim.
    Dış dizayn Jetta çızgisi baz alınmış fakat B.Veyron Tasarımcısı buna bir kaç kalem atmış ve sonuç Jettayı geride bırakmış.
    Şunuda belirteyim ben şu an Octavia kullanmıyorum Leon kullanıyorum arabamdan memnunum fakat Octaviayı gözüm kapalı alırım.
    Çalıştığım şirkette Octavia kullandım ve aracı 380 000 km. olduğunda sattılar hiçbir sorun yaşamadan.
    Avrupa Skodanın Prestijini göz ardı etmiyor ve şuan Jetta Octavianın gerisinde kalmış durumda
    yani şu beğenilmeyen,sertlik hissi veren süspansiyon ve hıza duyarlı Kremier direksiyonuyla
    skoda bu aracı jettadan daha iyi yolda tutabiliyorsa başka söze gerek yok derim!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Falco-s -- 12 Mayıs 2014; 22:00:19 >




  • M.Karakaya07 kullanıcısına yanıt
    Torpidonun sökülmesi çok basit bir işlem, hemen yapılıyor, ses olayı tamamen yok oluyor.
  • Levcho L kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar her ne kadar bahsettiğimiz bu eksikler olsa da, Octavia rakipleri arasında fayda-maliyet açısından en alınası otomobil..almayı düşünenler rahatlıkla alabilir...başka markaların forumlarına da girsek herkesin kendine göre bir şikayeti mutlaka olacaktır...önceki yazılarımda da test yorumlarımı belirtmiştim, fiyatına göre en mantıklı araba şu anda Octavia...her arabanın kendine göre eksikleri vardır...Jettaya gelirsek, zaten daha baştan motordan kaybediyor..test ettiğim jetta tdi dsg henüz 12500 km de idi fakat motoru ilk çalıştırdığımda araba şiddetli bir titreme ile sarsıldı..Octavianın motoru ise saat gibi çalışıyor...ayrıca Jetta da içeri giren motor sesi Octaviadan daha fazlaydı..buna özellikle dikkat ettim...ayrıca jetta motoru maksimum gücünü 4400 devirde veriyor octavianın yenilenmiş motoru ise maksimum gücünü 3000 devirde veriyor..bu da hızlanmada esneklik ve yakıt tüketiminde avantaj sağlıyor..Genişlik,malzeme kalitesi,fiyat,teknoloji,güvenlik...kısaca Octavia arka süspansiyon konforu hariç her açıdan jettayı geride bırakıyor bu bir gerçek..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardik

    quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956



    Doğru tesbitler,özellikle camların ince yapisini kimse yazmamişti....(camlar film yapilinca ses geçirgenliği makul seviyeye iniyor )

    Yaziniza katiliyorum....

    Octavia= c sinifi muadil araçlarin arasinda fiyatina gore en iyi araç......

    Sizin belirttiginiz benimde katildigim eksiler olmasa octavia kendinden daha pahali araclardan daha iyi olurdu....
    Yanlis anlasilmasin suan daha iyi degil demiyorum....
    Şu durumda bile en alinasi araç....
    Süspansiyon yapisinida yakinda dahada düzeltilecegine inaniyorum...

    Volkan bey sanırım aradan 1 hafta geçti izlenimlerinizi anlatırmısınız. Davlunbazların iç kısmında kalan metal kısmada işlem yaptırdınızmı? sanırım bahsettiğiniz işlem Pütür sıkma denilen işlem.

    Davlumbazlara çift kat yapıldı..Davlumbazların iç kısmına yapıldı ayrıca davlumbazı kaplayan yalıtım malzemesinin üstüne de yapıldı..Genel olarak ses seviyesinde bir azalma olmadı fakat daha tok ve kulak tırmalamayan bir ses oldu..fakat şunu söyleyeyim verdiğim paranın karşılığında daha iyi bir sonuç bekliyordum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkanistanbul

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardik

    quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956



    Doğru tesbitler,özellikle camların ince yapisini kimse yazmamişti....(camlar film yapilinca ses geçirgenliği makul seviyeye iniyor )

    Yaziniza katiliyorum....

    Octavia= c sinifi muadil araçlarin arasinda fiyatina gore en iyi araç......

    Sizin belirttiginiz benimde katildigim eksiler olmasa octavia kendinden daha pahali araclardan daha iyi olurdu....
    Yanlis anlasilmasin suan daha iyi degil demiyorum....
    Şu durumda bile en alinasi araç....
    Süspansiyon yapisinida yakinda dahada düzeltilecegine inaniyorum...

    Volkan bey sanırım aradan 1 hafta geçti izlenimlerinizi anlatırmısınız. Davlunbazların iç kısmında kalan metal kısmada işlem yaptırdınızmı? sanırım bahsettiğiniz işlem Pütür sıkma denilen işlem.

    Davlumbazlara çift kat yapıldı..Davlumbazların iç kısmına yapıldı ayrıca davlumbazı kaplayan yalıtım malzemesinin üstüne de yapıldı..Genel olarak ses seviyesinde bir azalma olmadı fakat daha tok ve kulak tırmalamayan bir ses oldu..fakat şunu söyleyeyim verdiğim paranın karşılığında daha iyi bir sonuç bekliyordum...

    Alıntıları Göster
    Motor yağı için kitapçığa baktım dizel octavia VW 507 00a kodlu yağı kullanın diyor.. Yani nedir? Castrol falan mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkanistanbul

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardik

    quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956



    Doğru tesbitler,özellikle camların ince yapisini kimse yazmamişti....(camlar film yapilinca ses geçirgenliği makul seviyeye iniyor )

    Yaziniza katiliyorum....

    Octavia= c sinifi muadil araçlarin arasinda fiyatina gore en iyi araç......

    Sizin belirttiginiz benimde katildigim eksiler olmasa octavia kendinden daha pahali araclardan daha iyi olurdu....
    Yanlis anlasilmasin suan daha iyi degil demiyorum....
    Şu durumda bile en alinasi araç....
    Süspansiyon yapisinida yakinda dahada düzeltilecegine inaniyorum...

    Volkan bey sanırım aradan 1 hafta geçti izlenimlerinizi anlatırmısınız. Davlunbazların iç kısmında kalan metal kısmada işlem yaptırdınızmı? sanırım bahsettiğiniz işlem Pütür sıkma denilen işlem.

    Davlumbazlara çift kat yapıldı..Davlumbazların iç kısmına yapıldı ayrıca davlumbazı kaplayan yalıtım malzemesinin üstüne de yapıldı..Genel olarak ses seviyesinde bir azalma olmadı fakat daha tok ve kulak tırmalamayan bir ses oldu..fakat şunu söyleyeyim verdiğim paranın karşılığında daha iyi bir sonuç bekliyordum...

    Dostum hadi bir test yap da biz de görelim !
    Desibel metre ile senin arabada, sabit hızla giderken bir ölçüm yap. Sonra da, bulabiliyorsan, Jetta-Pasat-Golf ile aynı şartlarda ölçüm yap, bakalım sonuç ne olacak.
    Yukarıdaki araçlardan bulamıyorsan, ölçüm şartlarını buraya paylaş biz de ölçüm yapalım, gerçi ölçüm yapılan cihaz kalibre olayı farklı olacak ama.(yol tipi [pütürlü, parlak asfalt] - hız, vites, hava koşulları).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Levcho -- 13 Mayıs 2014; 11:03:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Levcho

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkanistanbul

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardik

    quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956



    Doğru tesbitler,özellikle camların ince yapisini kimse yazmamişti....(camlar film yapilinca ses geçirgenliği makul seviyeye iniyor )

    Yaziniza katiliyorum....

    Octavia= c sinifi muadil araçlarin arasinda fiyatina gore en iyi araç......

    Sizin belirttiginiz benimde katildigim eksiler olmasa octavia kendinden daha pahali araclardan daha iyi olurdu....
    Yanlis anlasilmasin suan daha iyi degil demiyorum....
    Şu durumda bile en alinasi araç....
    Süspansiyon yapisinida yakinda dahada düzeltilecegine inaniyorum...

    Volkan bey sanırım aradan 1 hafta geçti izlenimlerinizi anlatırmısınız. Davlunbazların iç kısmında kalan metal kısmada işlem yaptırdınızmı? sanırım bahsettiğiniz işlem Pütür sıkma denilen işlem.

    Davlumbazlara çift kat yapıldı..Davlumbazların iç kısmına yapıldı ayrıca davlumbazı kaplayan yalıtım malzemesinin üstüne de yapıldı..Genel olarak ses seviyesinde bir azalma olmadı fakat daha tok ve kulak tırmalamayan bir ses oldu..fakat şunu söyleyeyim verdiğim paranın karşılığında daha iyi bir sonuç bekliyordum...

    Dostum hadi bir test yap da biz de görelim !
    Desibel metre ile senin arabada, sabit hızla giderken bir ölçüm yap. Sonra da, bulabiliyorsan, Jetta-Pasat-Golf ile aynı şartlarda ölçüm yap, bakalım sonuç ne olacak.
    Yukarıdaki araçlardan bulamıyorsan, ölçüm şartlarını buraya paylaş biz de ölçüm yapalım, gerçi ölçüm yapılan cihaz kalibre olayı farklı olacak ama.(yol tipi [pütürlü, parlak asfalt] - hız, vites, hava koşulları).

    Alıntıları Göster
    Türkçe bir aylık otomobil dergisinde (telif melif sıkıntı olmasın diye isim vs yazamadım) dizel otomatik hb'ler başlığı altında skoda octavia nında yer aldığı bir karşılaştırma mevcut.
    Karşısındaki araçlar; hyundai i30, mercedes a serisi, volvo v40, vw golf
    Hepsi 1,6 dizel araçların içinde puanlamaya göre Skoda Octavia birinci olmuş.
    Puan sıralaması (1000 puan üzerinden) Octavia:659; VW Golf:638; Hyundai i30:635; Volvo V40:604; Mercedes A180 CDI:603

    Not: Puan tablosunda octavia özellikle genişlikte fark atmış; bir de maliyette iyi. Ama hiç bir konuda (genişlik, konfor, kullanışlılık, performans, sürüş özellikleri, güvenlik, çevre, maliyetler konu başlıkları) diğer araçlardan kötü değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxusxx

    arkadaşlar skoda dan uygun fiyat istediğimde daha önce skoda yada vw alan bi akrabanız mı varmı dedi benimde o an aklıma gelmedi ,aynı soyadı ile araç alan biri olsa ne gibi yararı olucak ki, fiyatta nasıl bi değişiklik oluyo.

    Merhaba.
    Ben aracımı 2013 aralık ayında arkadaşımın adına aldım. Yani ruhsat onun adına çıkmıştı. Arkadaşım 2012 aralıkta superb almıştı.
    Ona %2,5 aksesuar indirimi uyguladılar sadık müşteri indirimi adı altında. 65400 tl lik aracı 63600 tl ye almıştım. Daha sonra aracı 100 tl masrafla
    kendi üstüme aldım noterden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JohnA

    Türkçe bir aylık otomobil dergisinde (telif melif sıkıntı olmasın diye isim vs yazamadım) dizel otomatik hb'ler başlığı altında skoda octavia nında yer aldığı bir karşılaştırma mevcut.
    Karşısındaki araçlar; hyundai i30, mercedes a serisi, volvo v40, vw golf
    Hepsi 1,6 dizel araçların içinde puanlamaya göre Skoda Octavia birinci olmuş.
    Puan sıralaması (1000 puan üzerinden) Octavia:659; VW Golf:638; Hyundai i30:635; Volvo V40:604; Mercedes A180 CDI:603

    Not: Puan tablosunda octavia özellikle genişlikte fark atmış; bir de maliyette iyi. Ama hiç bir konuda (genişlik, konfor, kullanışlılık, performans, sürüş özellikleri, güvenlik, çevre, maliyetler konu başlıkları) diğer araçlardan kötü değil.

    ö.m atar mısın dergiyi veya varsa linkini




  • 
Sayfa: önceki 320321322323324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.