Şimdi Ara

YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16.459
Cevap
189
Favori
1.315.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Gören de değişik bir tasarım yaptılar sanıcak

    saklıyacak ne var ki



    Alıntıları Göster
    Eskisinden çokta farklı değil, bu da tipsiz bana göre. Hoş skoda modellerinde de göz alıcı tasarımlı kaç araç varki zaten...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Aşağıya octavia-golf-leon'un adac testlerinde elde ettiği neticeleri koyuyorum.

    vw golf 1.6tdi 105bluemotion 195-65-15 67db
    vw golf 1.6 tdi bluemotion 205*55*16 68db
    vw golf 1.4tsi122 205*55*16 69db
    vw golf 1.6tdi 105 225-45-17 69db
    vw golf 1.2tsi 205*55*16 70db
    seat leon 1.6tdi 205*55*16 69db
    skoda octavia 1.6tdi 205*55*16 68db
    skoda octavia 1.6tdi greenline 195-65-15 68db
    skoda octavia combi 1.2tsi 205-55-16 68db
    skoda octavia combi 1.4tsi122 205-55-16 68db

    Görülebileceği gibi golf-octavia arasında pek bir fark yok, hatta octavia genelde daha sessiz çıkmış.

    Aynı lastik ebatı ve motor kombinasyonlarına bakıldığında 195-65-15 lastikle bluemotion golf tdi, greenline octaviadan 1 db sessiz.
    205-55-16 lastikle ise Tsi golf ise tsi octavia'dan 1 db gürültülü çıkmış.

    Artık insanımızın fiyatla kalite arasında sürekli bir doğru orantı aramaktan vazgeçmesi gerekiyor.

    3'e ürettiğin bir malı 5'e satarsan 100 kişiye satabilirsin, toplam karın 200 olur.
    aynı malı 4'e satarsan 150 kişiye satarsın ama toplamkarın 150 olur , yani azalır.

    Fakat 100 kişiye 5'den 50 kişiye 4'den satarsan toplam karın 250 olur.

    VAG'ın yaptığı da en basit haliyle budur.

    Fiyat ayrımcılığı tüketici artığını üretici artığına dönüştürür.


    Aracın iç mekan sessizliğinde desibel değerleri bir veridir fakat sadece db ölçümünü dikkate alırsanız bu yanıltıcı olabilir.

    Değerlendirmelerde iç gürültü ölçüm miktarından çok gürültü hissine önem verilir.

    İki aracın gürültü seviyesi desibel cinsinden aynı veya biri biraz daha düşük olsa bile belki tek başına yarım desibel dahi etmeyecek ön yan camlardan gelen ince, tiz bir rüzgar sesi gürültü hissini önemli ölçüde olumsuz etkileyebilir.

    Golf, rüzgar sesi izolasyonu açısından bana göre daha başarılı ve octavia'ya göre gürültü hissi golfte daha düşük bir seviyededir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nilve -- 20 Kasım 2012; 11:32:43 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Aşağıya octavia-golf-leon'un adac testlerinde elde ettiği neticeleri koyuyorum.

    vw golf 1.6tdi 105bluemotion 195-65-15 67db
    vw golf 1.6 tdi bluemotion 205*55*16 68db
    vw golf 1.4tsi122 205*55*16 69db
    vw golf 1.6tdi 105 225-45-17 69db
    vw golf 1.2tsi 205*55*16 70db
    seat leon 1.6tdi 205*55*16 69db
    skoda octavia 1.6tdi 205*55*16 68db
    skoda octavia 1.6tdi greenline 195-65-15 68db
    skoda octavia combi 1.2tsi 205-55-16 68db
    skoda octavia combi 1.4tsi122 205-55-16 68db

    Görülebileceği gibi golf-octavia arasında pek bir fark yok, hatta octavia genelde daha sessiz çıkmış.

    Aynı lastik ebatı ve motor kombinasyonlarına bakıldığında 195-65-15 lastikle bluemotion golf tdi, greenline octaviadan 1 db sessiz.
    205-55-16 lastikle ise Tsi golf ise tsi octavia'dan 1 db gürültülü çıkmış.

    Artık insanımızın fiyatla kalite arasında sürekli bir doğru orantı aramaktan vazgeçmesi gerekiyor.

    3'e ürettiğin bir malı 5'e satarsan 100 kişiye satabilirsin, toplam karın 200 olur.
    aynı malı 4'e satarsan 150 kişiye satarsın ama toplamkarın 150 olur , yani azalır.

    Fakat 100 kişiye 5'den 50 kişiye 4'den satarsan toplam karın 250 olur.

    VAG'ın yaptığı da en basit haliyle budur.

    Fiyat ayrımcılığı tüketici artığını üretici artığına dönüştürür.


    Aracın iç mekan sessizliğinde desibel değerleri bir veridir fakat sadece db ölçümünü dikkate alırsanız bu yanıltıcı olabilir.

    Değerlendirmelerde iç gürültü ölçüm miktarından çok gürültü hissine önem verilir.

    İki aracın gürültü seviyesi desibel cinsinden aynı veya biri biraz daha düşük olsa bile belki tek başına yarım desibel dahi etmeyecek ön yan camlardan gelen ince, tiz bir rüzgar sesi gürültü hissini önemli ölçüde olumsuz etkileyebilir.

    Golf, rüzgar sesi izolasyonu açısından bana göre daha başarılı ve octavia'ya göre gürültü hissi golfte daha düşük bir seviyededir.

    ne yapıp edip golfü yine öne çıkaracaksınız ya; his ölçümü diye bir şey icad ettiniz. baktınız desibelde octavia iyi ya da golfle eşit 'öyle ama bir de hissedilen gürültü vardır ki ahanda onunla golf octaviayı gene döver'e getiriyorsunuz işi.
    ne diyeyim vallahi bravo !
    bu arada bilim dünyasını göreve çağırıyorum; konu: araç içi hissedilen gürültü.
    _____________________________
    Octavia 1.6 TDI elegance 2011. ASUS N53SV i7-2630QM. Canon 60D. Tamron 17-50mm. Galaxy S4.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Aşağıya octavia-golf-leon'un adac testlerinde elde ettiği neticeleri koyuyorum.

    vw golf 1.6tdi 105bluemotion 195-65-15 67db
    vw golf 1.6 tdi bluemotion 205*55*16 68db
    vw golf 1.4tsi122 205*55*16 69db
    vw golf 1.6tdi 105 225-45-17 69db
    vw golf 1.2tsi 205*55*16 70db
    seat leon 1.6tdi 205*55*16 69db
    skoda octavia 1.6tdi 205*55*16 68db
    skoda octavia 1.6tdi greenline 195-65-15 68db
    skoda octavia combi 1.2tsi 205-55-16 68db
    skoda octavia combi 1.4tsi122 205-55-16 68db

    Görülebileceği gibi golf-octavia arasında pek bir fark yok, hatta octavia genelde daha sessiz çıkmış.

    Aynı lastik ebatı ve motor kombinasyonlarına bakıldığında 195-65-15 lastikle bluemotion golf tdi, greenline octaviadan 1 db sessiz.
    205-55-16 lastikle ise Tsi golf ise tsi octavia'dan 1 db gürültülü çıkmış.

    Artık insanımızın fiyatla kalite arasında sürekli bir doğru orantı aramaktan vazgeçmesi gerekiyor.

    3'e ürettiğin bir malı 5'e satarsan 100 kişiye satabilirsin, toplam karın 200 olur.
    aynı malı 4'e satarsan 150 kişiye satarsın ama toplamkarın 150 olur , yani azalır.

    Fakat 100 kişiye 5'den 50 kişiye 4'den satarsan toplam karın 250 olur.

    VAG'ın yaptığı da en basit haliyle budur.

    Fiyat ayrımcılığı tüketici artığını üretici artığına dönüştürür.


    Aracın iç mekan sessizliğinde desibel değerleri bir veridir fakat sadece db ölçümünü dikkate alırsanız bu yanıltıcı olabilir.

    Değerlendirmelerde iç gürültü ölçüm miktarından çok gürültü hissine önem verilir.

    İki aracın gürültü seviyesi desibel cinsinden aynı veya biri biraz daha düşük olsa bile belki tek başına yarım desibel dahi etmeyecek ön yan camlardan gelen ince, tiz bir rüzgar sesi gürültü hissini önemli ölçüde olumsuz etkileyebilir.

    Golf, rüzgar sesi izolasyonu açısından bana göre daha başarılı ve octavia'ya göre gürültü hissi golfte daha düşük bir seviyededir.

    ne yapıp edip golfü yine öne çıkaracaksınız ya; his ölçümü diye bir şey icad ettiniz. baktınız desibelde octavia iyi ya da golfle eşit 'öyle ama bir de hissedilen gürültü vardır ki ahanda onunla golf octaviayı gene döver'e getiriyorsunuz işi.
    ne diyeyim vallahi bravo !
    bu arada bilim dünyasını göreve çağırıyorum; konu: araç içi hissedilen gürültü.

    19can84 arkadaşımız bu konuya cevap verecektir. Biraz okusaydınız bunu benim uydurmadığımı otomobil değerlendirmelerinde gürültü ölçüm değeri ile gürültü hissinin ayrı ayrı puanlandırıldığını görürdünüz.
    _____________________________




  • Hatırladığım kadar VW motoru vardı skoda'da dış görünüş olarakta iyi bir araç gideri var
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Aşağıya octavia-golf-leon'un adac testlerinde elde ettiği neticeleri koyuyorum.

    vw golf 1.6tdi 105bluemotion 195-65-15 67db
    vw golf 1.6 tdi bluemotion 205*55*16 68db
    vw golf 1.4tsi122 205*55*16 69db
    vw golf 1.6tdi 105 225-45-17 69db
    vw golf 1.2tsi 205*55*16 70db
    seat leon 1.6tdi 205*55*16 69db
    skoda octavia 1.6tdi 205*55*16 68db
    skoda octavia 1.6tdi greenline 195-65-15 68db
    skoda octavia combi 1.2tsi 205-55-16 68db
    skoda octavia combi 1.4tsi122 205-55-16 68db

    Görülebileceği gibi golf-octavia arasında pek bir fark yok, hatta octavia genelde daha sessiz çıkmış.

    Aynı lastik ebatı ve motor kombinasyonlarına bakıldığında 195-65-15 lastikle bluemotion golf tdi, greenline octaviadan 1 db sessiz.
    205-55-16 lastikle ise Tsi golf ise tsi octavia'dan 1 db gürültülü çıkmış.

    Artık insanımızın fiyatla kalite arasında sürekli bir doğru orantı aramaktan vazgeçmesi gerekiyor.

    3'e ürettiğin bir malı 5'e satarsan 100 kişiye satabilirsin, toplam karın 200 olur.
    aynı malı 4'e satarsan 150 kişiye satarsın ama toplamkarın 150 olur , yani azalır.

    Fakat 100 kişiye 5'den 50 kişiye 4'den satarsan toplam karın 250 olur.

    VAG'ın yaptığı da en basit haliyle budur.

    Fiyat ayrımcılığı tüketici artığını üretici artığına dönüştürür.


    Aracın iç mekan sessizliğinde desibel değerleri bir veridir fakat sadece db ölçümünü dikkate alırsanız bu yanıltıcı olabilir.

    Değerlendirmelerde iç gürültü ölçüm miktarından çok gürültü hissine önem verilir.

    İki aracın gürültü seviyesi desibel cinsinden aynı veya biri biraz daha düşük olsa bile belki tek başına yarım desibel dahi etmeyecek ön yan camlardan gelen ince, tiz bir rüzgar sesi gürültü hissini önemli ölçüde olumsuz etkileyebilir.

    Golf, rüzgar sesi izolasyonu açısından bana göre daha başarılı ve octavia'ya göre gürültü hissi golfte daha düşük bir seviyededir.

    ne yapıp edip golfü yine öne çıkaracaksınız ya; his ölçümü diye bir şey icad ettiniz. baktınız desibelde octavia iyi ya da golfle eşit 'öyle ama bir de hissedilen gürültü vardır ki ahanda onunla golf octaviayı gene döver'e getiriyorsunuz işi.
    ne diyeyim vallahi bravo !
    bu arada bilim dünyasını göreve çağırıyorum; konu: araç içi hissedilen gürültü.

    19can84 arkadaşımız bu konuya cevap verecektir. Biraz okusaydınız bunu benim uydurmadığımı otomobil değerlendirmelerinde gürültü ölçüm değeri ile gürültü hissinin ayrı ayrı puanlandırıldığını görürdünüz.

    octavia golften daha uzundur ancak golfün hisedilen uzunluğu octaviadan daha fazladır.
    golfün fren mesafesi octaviadan daha kısadır ama octavianın hissedilen fren mesafesi daha kısadır.
    golfün yakıt tüketimi octaviadan daha azdır ancak octavianın hissedilen yakıt tüketimi daha azdır.
    vs. desem ne kadar inandırıcı olabilirim ?
    _____________________________
    Octavia 1.6 TDI elegance 2011. ASUS N53SV i7-2630QM. Canon 60D. Tamron 17-50mm. Galaxy S4.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MasterApple

    Hatırladığım kadar VW motoru vardı skoda'da dış görünüş olarakta iyi bir araç gideri var
    Sağlamlık hissi, güvenlik hissi, kalite hissi şimdide gürültü hissi bu forumda her gün yeni bir şey öğreniyor insan.
    _____________________________
    Komşunu sev, ama bahçe duvarını yıkma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Skodaturkey sitesinden falan baktım zaten makyaj ile yalıtım da iyileştirme falan yapılmamış.


    Skoda resmi sitesinde böyle bir bilgiyi neden paylaşsın onu anlamadım. neden yazsınki? yalıtım konusu ile ilgili yenilik yazan firma ben görmedim. yazan çıktıysa tebrik ediyorum. işine geldiği zaman kullanmadan ahkam kesiyorsun diyorsun ama işine geldiği zamanda böyle komik gerekçelerle işi sonlandırmaya çalışıyorsun böyle olmaz. Makyajla birlikte yalıtımın iyileştirilme ihtimali %90 dır bana göre. çünkü makyaj operasyonu kapsamlı bir güncellemedir. müşterilerin şikayetleri de dikkate alınır, sadece tasarım yenilemekle bitmez olay. zaten yenilikler daha çok teknik aksamda yapılır. makyajsız kasanın içinde kullanılan malzemeler yenisinden çok daha geride bunu da belirtmeden geçmiyim. söylediğim gibi hergün VW bayisine gitmekten usanmıyorsunuz. bir gününüzü de octavia için ayırın. piyasanın en alınası araçlarından biri şuan. hem sen 2008 model arabayı yorumlamaktan kurtulursun hem de foruma yararın olur. jettanın kapı sesinden daha faydalı olur diye düşünüyorum.

    Son olarak VW araçları ile kalite farkını zaten tartışmaya gerek yok, yazılması bile komik. aynı kalitede olsalardı octavia daha pahalı olurdu.

    bu arada güvendiğin dağlara kar yağmış

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Aşağıya octavia-golf-leon'un adac testlerinde elde ettiği neticeleri koyuyorum.

    vw golf 1.6tdi 105bluemotion 195-65-15 67db
    vw golf 1.6 tdi bluemotion 205*55*16 68db
    vw golf 1.4tsi122 205*55*16 69db
    vw golf 1.6tdi 105 225-45-17 69db
    vw golf 1.2tsi 205*55*16 70db
    seat leon 1.6tdi 205*55*16 69db
    skoda octavia 1.6tdi 205*55*16 68db
    skoda octavia 1.6tdi greenline 195-65-15 68db
    skoda octavia combi 1.2tsi 205-55-16 68db
    skoda octavia combi 1.4tsi122 205-55-16 68db

    Görülebileceği gibi golf-octavia arasında pek bir fark yok, hatta octavia genelde daha sessiz çıkmış.

    Aynı lastik ebatı ve motor kombinasyonlarına bakıldığında 195-65-15 lastikle bluemotion golf tdi, greenline octaviadan 1 db sessiz.
    205-55-16 lastikle ise Tsi golf ise tsi octavia'dan 1 db gürültülü çıkmış.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrostatic -- 20 Kasım 2012; 13:47:02 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    octavia golften daha uzundur ancak golfün hisedilen uzunluğu octaviadan daha fazladır.
    golfün fren mesafesi octaviadan daha kısadır ama octavianın hissedilen fren mesafesi daha kısadır.
    golfün yakıt tüketimi octaviadan daha azdır ancak octavianın hissedilen yakıt tüketimi daha azdır.
    vs. desem ne kadar inandırıcı olabilirim ?

    Yukarıda verdiğiniz cevaplar sonrası siz kendinizi belki tatmin etmiş olabilirsiniz ama işin aslı öyle değil. Hissiyat söz konusu olduğunda bunu sadece ölçüm değerlerine indirgeyemezsiniz. Mesela aynı aracın koyu simsiyah döşemeli hali ile açık renk döşemeli hali arasında insana verdiği genişlik ve ferahlık hissi aynı mıdır? Sadece döşeme rengi açık veya koyu tonlu olması dahi aynı araçta farklı bir genişlik hissiyatı verebilir.

    Konumuza dönecek olursak; gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissinin ayrı şeyler olduğunu söylediğim için siz bunu benim uydurduğum yanılgısına düştünüz.

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg

    AMS dergisinin civic ile focus karşılaştırmasındaki son resme dikkatinizi çekerim. Gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissini ayrı ayrı puanlandırdığını göreceksiniz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/tm.htm*

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg


    Innengeräusche : Gürültü ölçüm değeri
    Geräuscheindruck : Gürültü izlenimi, hissiyatı

    Gördüğünüz üzere konu benim uydurmam değil. İnsanları itham etmeden önce ben ne kadar biliyorum diye bir kere daha düşünmenizi tavsiye edeceğim.

    *Konuyu paylaşan Haluk hocama saygılar. Civic birinci çıkmış :)
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etufekci

    Sağlamlık hissi, güvenlik hissi, kalite hissi şimdide gürültü hissi bu forumda her gün yeni bir şey öğreniyor insan.



    Evet arkadaşım bu olgu var. Cevap yukarıda. Yeni bir şey öğrenmenize vesile olduysam ne mutlu..
    _____________________________
  • Eski hali daha mı güzeldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    fiyatlar ve iletişim için http://www.fahrikuyumculuk.com email:ferhatde@hotmail.com 0535 619 77 30
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Gören de değişik bir tasarım yaptılar sanıcak

    saklıyacak ne var ki



    Alıntıları Göster
    eskisinden ne farkı var ki aynı tipsizlik super b felan iyi ama
    _____________________________
    ALLES WAR DIE SEKTE/ÇARE SANSAR SALVO
  • keşke kamuflajlı kalsaymış..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
      Nobilis Semper Gloria Semper

      since 2005
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    octavia golften daha uzundur ancak golfün hisedilen uzunluğu octaviadan daha fazladır.
    golfün fren mesafesi octaviadan daha kısadır ama octavianın hissedilen fren mesafesi daha kısadır.
    golfün yakıt tüketimi octaviadan daha azdır ancak octavianın hissedilen yakıt tüketimi daha azdır.
    vs. desem ne kadar inandırıcı olabilirim ?

    Yukarıda verdiğiniz cevaplar sonrası siz kendinizi belki tatmin etmiş olabilirsiniz ama işin aslı öyle değil. Hissiyat söz konusu olduğunda bunu sadece ölçüm değerlerine indirgeyemezsiniz. Mesela aynı aracın koyu simsiyah döşemeli hali ile açık renk döşemeli hali arasında insana verdiği genişlik ve ferahlık hissi aynı mıdır? Sadece döşeme rengi açık veya koyu tonlu olması dahi aynı araçta farklı bir genişlik hissiyatı verebilir.

    Konumuza dönecek olursak; gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissinin ayrı şeyler olduğunu söylediğim için siz bunu benim uydurduğum yanılgısına düştünüz.

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg

    AMS dergisinin civic ile focus karşılaştırmasındaki son resme dikkatinizi çekerim. Gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissini ayrı ayrı puanlandırdığını göreceksiniz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/tm.htm*

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg


    Innengeräusche : Gürültü ölçüm değeri
    Geräuscheindruck : Gürültü izlenimi, hissiyatı

    Gördüğünüz üzere konu benim uydurmam değil. İnsanları itham etmeden önce ben ne kadar biliyorum diye bir kere daha düşünmenizi tavsiye edeceğim.

    *Konuyu paylaşan Haluk hocama saygılar. Civic birinci çıkmış :)

    peki, bu hissedilen gürültüyü alet mi ölçüyor, yoksa aracın içine yerleştirilmiş 4 tane hisleri güçlü insan mı ?
    şimdi alet ölçüyorsa o hissedemez, insan ölçüyorsa herkesin hissettiği farklıdır standardı olmaz.
    _____________________________
    Octavia 1.6 TDI elegance 2011. ASUS N53SV i7-2630QM. Canon 60D. Tamron 17-50mm. Galaxy S4.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Skodaturkey sitesinden falan baktım zaten makyaj ile yalıtım da iyileştirme falan yapılmamış.


    Skoda resmi sitesinde böyle bir bilgiyi neden paylaşsın onu anlamadım. neden yazsınki? yalıtım konusu ile ilgili yenilik yazan firma ben görmedim. yazan çıktıysa tebrik ediyorum. işine geldiği zaman kullanmadan ahkam kesiyorsun diyorsun ama işine geldiği zamanda böyle komik gerekçelerle işi sonlandırmaya çalışıyorsun böyle olmaz. Makyajla birlikte yalıtımın iyileştirilme ihtimali %90 dır bana göre. çünkü makyaj operasyonu kapsamlı bir güncellemedir. müşterilerin şikayetleri de dikkate alınır, sadece tasarım yenilemekle bitmez olay. zaten yenilikler daha çok teknik aksamda yapılır. makyajsız kasanın içinde kullanılan malzemeler yenisinden çok daha geride bunu da belirtmeden geçmiyim. söylediğim gibi hergün VW bayisine gitmekten usanmıyorsunuz. bir gününüzü de octavia için ayırın. piyasanın en alınası araçlarından biri şuan. hem sen 2008 model arabayı yorumlamaktan kurtulursun hem de foruma yararın olur. jettanın kapı sesinden daha faydalı olur diye düşünüyorum.

    Son olarak VW araçları ile kalite farkını zaten tartışmaya gerek yok, yazılması bile komik. aynı kalitede olsalardı octavia daha pahalı olurdu.

    bu arada güvendiğin dağlara kar yağmış

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Aşağıya octavia-golf-leon'un adac testlerinde elde ettiği neticeleri koyuyorum.

    vw golf 1.6tdi 105bluemotion 195-65-15 67db
    vw golf 1.6 tdi bluemotion 205*55*16 68db
    vw golf 1.4tsi122 205*55*16 69db
    vw golf 1.6tdi 105 225-45-17 69db
    vw golf 1.2tsi 205*55*16 70db
    seat leon 1.6tdi 205*55*16 69db
    skoda octavia 1.6tdi 205*55*16 68db
    skoda octavia 1.6tdi greenline 195-65-15 68db
    skoda octavia combi 1.2tsi 205-55-16 68db
    skoda octavia combi 1.4tsi122 205-55-16 68db

    Görülebileceği gibi golf-octavia arasında pek bir fark yok, hatta octavia genelde daha sessiz çıkmış.

    Aynı lastik ebatı ve motor kombinasyonlarına bakıldığında 195-65-15 lastikle bluemotion golf tdi, greenline octaviadan 1 db sessiz.
    205-55-16 lastikle ise Tsi golf ise tsi octavia'dan 1 db gürültülü çıkmış.




    Skodaturkey Skoda'nın resmi sitesi değil skode severlerin forumudur.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    octavia golften daha uzundur ancak golfün hisedilen uzunluğu octaviadan daha fazladır.
    golfün fren mesafesi octaviadan daha kısadır ama octavianın hissedilen fren mesafesi daha kısadır.
    golfün yakıt tüketimi octaviadan daha azdır ancak octavianın hissedilen yakıt tüketimi daha azdır.
    vs. desem ne kadar inandırıcı olabilirim ?

    Yukarıda verdiğiniz cevaplar sonrası siz kendinizi belki tatmin etmiş olabilirsiniz ama işin aslı öyle değil. Hissiyat söz konusu olduğunda bunu sadece ölçüm değerlerine indirgeyemezsiniz. Mesela aynı aracın koyu simsiyah döşemeli hali ile açık renk döşemeli hali arasında insana verdiği genişlik ve ferahlık hissi aynı mıdır? Sadece döşeme rengi açık veya koyu tonlu olması dahi aynı araçta farklı bir genişlik hissiyatı verebilir.

    Konumuza dönecek olursak; gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissinin ayrı şeyler olduğunu söylediğim için siz bunu benim uydurduğum yanılgısına düştünüz.

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg

    AMS dergisinin civic ile focus karşılaştırmasındaki son resme dikkatinizi çekerim. Gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissini ayrı ayrı puanlandırdığını göreceksiniz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/tm.htm*

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg


    Innengeräusche : Gürültü ölçüm değeri
    Geräuscheindruck : Gürültü izlenimi, hissiyatı

    Gördüğünüz üzere konu benim uydurmam değil. İnsanları itham etmeden önce ben ne kadar biliyorum diye bir kere daha düşünmenizi tavsiye edeceğim.

    *Konuyu paylaşan Haluk hocama saygılar. Civic birinci çıkmış :)

    Linki tekrar vereyim arkadaşım zira senin vermiş olduğunun sonunda yıldız olduğundan çalışmıyor:)

    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/tm.htm
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist
    peki, bu hissedilen gürültüyü alet mi ölçüyor, yoksa aracın içine yerleştirilmiş 4 tane hisleri güçlü insan mı ?
    şimdi alet ölçüyorsa o hissedemez, insan ölçüyorsa herkesin hissettiği farklıdır standardı olmaz.

    Nilve hocam soylediklerinize katılmakla beraber archaeologist' in sorduğu şu soru benim de aklıma takıldı.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coderMX

    quote:

    Orijinalden alıntı: karantina61

    Umarım bu aracın arka camında silecek yoktur.

    Arka camda silecek olması iyi bir şey değil mi?

    Ben şahsen sevmiyorum arka cam sileceğini çok tipsiz görünüyor...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: -FoundeR-

    ızgaralar düzgün olsa, dış tasarım olarak bence 10 numara 5 yıldız

    ben de ön tarafta en çok ızgarayı beyendim.

    Alıntıları Göster
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU

    sls daha çok ilgimi çekti
    _____________________________

    Miroslav Stoch
    Fenerbahçe suç örgütü üyesi




  • octavia resimlerine bakmak icin geldim hangi arabayla karsilastiriliyo bilmiyorum ama desibel ve hissedilen gurultu farklidir nilve hocama katiliyorum sesin kabin icinde titresimii rezonansi hissiyata etki eder ,demek istedigim desibel ve hissedilen ses diye bisey vardir ve gunluk kullanimda sadece kataloga desibel degerlerine bakmak yerine araclarin ayri ayri test edilip ses hissiyatina bakmak onemlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.