Şimdi Ara

Yeni sattığım aracın ilanını gördüm (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
344
Cevap
4
Favori
29.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
378 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Bu işin çözümü maalesef ki vergi olur.

    Bir konu vardı orada denilen yapılırsa çözülür anca

    6 ay önceden satana %10

    3 ay önceden satana %15 gibi mesela (bu oranlar araç satış fiyatı üstünden olmalı).

    Kolay para kazanma bizim milletin kanına işlemiş kazancını kesmeden düzelmez. Vergi indirmekte kalıcı çözüm değil.

    Üstteki yöntem çözüm olur. Verginin belirlenmesi içinde noterde satış yapılırken ödeme aracısı noter olmalı istemeyen olursa da noter aracılığıyla ödeme yapmayanlar dolansirilirsa devlet ben ilgilenemiyorum sorununu cozmeyecegim demelidir.

    Piyasa ancak böyle düzelir.
    Bu neyin çözümü olabilir ki? Aracılığı ortadan kaldırmanın bir yöntemi olabilir sadece

    Fakat hiç bir aracı bir otomobili değerinden fazlasına satamaz tabii ağzı çok laf yapıp biraz da hokkabazlık varsa bazen satabilir ama bunda alıcının da suçu vardır. 60binlik aracı 63 bine alıyorsa suç alıcıdadır daha çok. Bu pazarda domates peynir vs içinde geçerlidir .Bugün 20 liraya da 200 liraya da bal var aynı şekilde 7 liraya da 70 liraya da peynir var . Bu fark ürün kalitesi kadar satıcının ürünü satma politikasından kaynaklanmaktadır

    Böyle şey düşünmek sahibinden sitesinin nimetlerinden sadece biz yararlanalım galericiler , aracılar hiç para kazanmasın hatta mümkünse kapansın demektir . Bu düşünceyle emlakçılarda kapansın aynı şekilde diğer aracılarda kapansın sonucuna götürür. Bir aracın ortalama değeri 60 binse iyi bir satıcı belki 63e kadar satabilir . Vatandaşın birisi 60 binlik aracını 58 e satabilir . Sıradan vatandaş 2-3 bin fazlasına daha satabilecekken işi gücü olduğu için ve uğraşmamak için vermiş olabilir ancak aracı işi bu olduğu için günde 20 kişiye bunu alıp satmakla uğraşabilir ve zaman kaybı onun için önemli değildir. Yani aracıların kazancı görülen fark aslında onların uğraşma maliyetidir

    insanlar sahibinden sitesinden araya aracı sokmadan araba ,ev vs alıp-satmak istiyor .Bu kendileri için mantıklı olabilir ama ekonomi sadece bazı kişilerin çıkarına göre dizayn edilemez .Sonuçta Türkiye'de herkes ( O kişiler gibi) devletten maaş almıyor garanti işi yok yarın ne olacak kaygısı taşıyorlar...Devlete bir şekilde sırtını dayıyanlar yok Migros'ta fiyatlar arttı, A101'de gramaj düştü , pazarda domatesi alışından daha pahalıya satıyorlar diye konu açıp bazı yerlere de şikayette bulunuyorlar. Birde argümanı desteklemek için onlar vergi vermiyor yada vergi kaçırıyorlar 60 bine aldığı aracı 55 bin gösteriyor deniliyor. Bu da aynı kişilerin aracıları ortadan kaldırmak için kullandığı bir yöntem, galericileri zarar ettirerek piyasadan çıkarmak ve aracısız bir piyasa oluşmasını sağlayıp fiyatları da istediği kadar düşürtebilecekler böylece

    Bende sonbaharda otomobil alacaktım istediğim araç ucuza denk gelirmi diye devamlı baktım sonra vazgeçip parayı altına yatırdım yaza kadar bir yerle anlaşıp ara sıra kiralık otomobil ayarlamak daha mantıklı olduğunu düşündüm çünkü araç alırsam ve yaza doğru ÖTV düşerse zararım çok olacaktı... Sorunun asıl kaynağı iktidardır 60bin lira olması gereken sıfır otomobil vergiler nedeniyle 120 bin ve piyasada yok çünkü firmalar 120 bine bu araçları satın alan olmaz diye sipariş üzerine getiriyor sadece



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tek_Kisilik_Muhalefet -- 21 Şubat 2020; 6:3:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CA021941B

    arkadaşlar,

    hatayı çok çok yanlış yerde arıyorsunuz. satıcı istediği ürünü istediği fiyattan istediği zaman satışa çıkarabilir. bu en temel hak ve özgürlüklerden biridir. konunun köküne inmeden satıcıları eleştirmek hiçbir şeyi çözmez.

    fiyatlandırmada temel kıstas arz/talep dengesi ve kullanım ömrü'dür. türkiye'de 0 araç satışları ekonomi nedeniyle 2018'de sert düştü. bu nedenle 2. el arzı neredeyse yarı yarıya düştü. buna karşılık nüfusumuza +3 milyon eklendi.

    piyasada az bulunan değerli mal artık daha da az arz ediliyor ve talep sürekli artıyor. bunun sorumlusu araç satıcısı değildir.

    Burada suçlu olan ekonomi politikalarıdır.bu tek çözüm yolu var. sürdürülebilir bir ikinci el piyasası için ülkeye yıllık EN AZ 1 milyon yeni araç girişi olması lazım. aksi taktirde fiyatlar katlanarak artacak. siz de karaborsacılarla kavga ettiğinizle kalacaksınız.

    şu an ülkeye yıllık 500 bin araç ithal ediliyor. bu araçların ömrü 20 yıl desek, 20 yıl sonra ülkede sadece 10 milyon araç olacak. yani her 8 kişiden 1'i araç sahibi olacak. bu oran 2010 yılı satışlarına göre 1/3'tü.
    aynen .. Piyasada toplam araç sayısı pek değişmiyor ancak nüfus sayısı artıyor üstelik bütün dünyada araç kullanım oranı artıyor

    insanlara ilk öğretimde arz talep dengesi öğretilmesi gerekiyor bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SzolnoK

    Şu fotoğraf herşeyi özetliyor
    Adam ilana 5 ay önce koymuş sürekli fiyat artırmış
    Hala da satamamış :)
    70.000 den adım adım 81.500 e çıkmış..

    ama 5 aydır satamamış... Bu da konudaki gibi belki biri gelir alır niyetiyle koymuş demek ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stranger86

    Vergiyle çözmek zor bu işi.Kdv misali ödeyeceği vergiyi üstüne koyar öyle satar..Bence çözüm; vergi mükellefi olan galericiler hariç olmak üzere yıl içinde 2 den fazla araç mücbir sebepler hariç alınıp satılamaz diye kanun koymaktır.2'den fazla araba alıp satmak isteyen varsa gitsin vergi kaydı açtırsın işini resmi bir şekilde yapsın.Biraz diktatörce olabilir ama al-satçı 300-500 tane çakalın menfaatinden çok toplumun genelini düşünmek gerekiyor.
    Zaten yönetmelik varmış yılda 3 kezden sonra bu işi yaptığına dair belge isteniyormuş ama uygulanmıyor sanırım veya 31 ağustosa kadar bu belgenin temin edilmesi gerekiyormuş ( 3ten fazla satanlar için)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makat piyasa yükselsin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtanhu

    Devletin bence bu olaya et atması lazım.

    Adam aldı 2.eli, 6 ay içinde satıyor mu? Al vergi.

    Çin'den 3 dolarlık ürün aldım geçen ay, 3 dolar da ptt'ye verdim, geldi 6 dolara. Bunun hesabını yapan devlet, bunları görmezden gelmesi çok saçma!
    2011e kadar 150euroya kadar devlet vergi almıyordu yurtdışı alışverişte... sonra ürünlerde sınırlama geldi... sonra 150 euro 75e düştü sonra 30a düştü sonra 22ye düştü ve en son temelli kaldırıldı

    Araçlarda da vergi isteniyor ama buda aynı şekilde genişletilebilir... Mesela 2.el otomobilleri sadece galericiler satabilir ve 1 yıl aracın çalışma garantisi istenebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    baskılanmış yüksek enflasyonlu piyasalarda stokçuluk yaygınlaşır.

    diyelim ki cebinde 200 bin lira var. bu parayla şu an 400 tane çeyrek altın alıyorsun
    tam bir yıl önce bu parayla 540 tane çeyrek altın alıyordun
    3 yıl önce 846 tane alıyordun.

    dolayısıyla paran durduğu yerde eriyor. bir şekilde değerlendirmek lazım.
    bankaya gittin. faize koymak istesen enflayon oranının altında.
    dolar almak istersen devletin vergisi, bankanın komisyonu derken yine enflasyonun altında kaldın.
    altını bankadan almak istersen banka komisyonu var üstüne aynı dolardaki gibi her an vergi gelebilir.
    altını fiziksel olarak almak istersen evine hırsız girebilir riske girmiş oluyorsun.

    dolayısıyla bankadan hayır yok. ev almak istesen tamamına yetmez borca girmen lazım.

    fakat stokçu olursan her türlü kârdasın. mesela kağıt havlu stoklasan paran ikiye katlanmıştı.

    otomobilde ise saçma sapan vergi sistemi ve artan kurun etkisiyle fiyatlar sürekli yükseliyor.
    önce geçici ötv indiriminin bitmesinden dolayı yükseldi. sonra kurdan. sonrada araçlar üst vergi dilimine düştüğü için vergi miktarları artmış oldu.
    yükselen fiyatlar satışları azaltınca bayiler fabrikadan az araç istemeye başladı. buda araç sayısını azalttığı için fiyatları yükseltti.

    ek olarak son 1 yıldır zaten çok az sayıda araç satılıyor. dolayısıyla ikinci ele de çok daha az araç düşmüş oldu. arz az talep çok olduğu için ikinci elde özel olarak fiyatlar yükseldi. koskoca ülkede yünanistandan daha az sıfır araç satılıyor.

    sonuç olarak hem ikinci elde hemde sıfırda yaşanan araç kıtlığı sebebiyle fırsatçılar stokçuluğa başladı. fakat eleştiriniz stokçulara olduğu kadar piyasayı bu hale getiren vergi sistemini kuranlara da olsun.

    görevi yangını söndürmek olanlar yangına benzin attılar. sonuçta hep beraber yanıyoruz.
    aynen öyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Forumda fake konu çok
    Millet sırf trend olmak için asparagas konular açıyor
    Keşke sende ilan linkini paylaşsaydın
    Böylelikle hem konunun doğruluğu ispatlanır
    Hemde belki bu aracı almayı düşünenlere dikkatli olmaları konusunda bir faydası olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tek_Kisilik_Muhalefet

    Bu neyin çözümü olabilir ki? Aracılığı ortadan kaldırmanın bir yöntemi olabilir sadece

    Fakat hiç bir aracı bir otomobili değerinden fazlasına satamaz tabii ağzı çok laf yapıp biraz da hokkabazlık varsa bazen satabilir ama bunda alıcının da suçu vardır. 60binlik aracı 63 bine alıyorsa suç alıcıdadır daha çok. Bu pazarda domates peynir vs içinde geçerlidir .Bugün 20 liraya da 200 liraya da bal var aynı şekilde 7 liraya da 70 liraya da peynir var . Bu fark ürün kalitesi kadar satıcının ürünü satma politikasından kaynaklanmaktadır

    Böyle şey düşünmek sahibinden sitesinin nimetlerinden sadece biz yararlanalım galericiler , aracılar hiç para kazanmasın hatta mümkünse kapansın demektir . Bu düşünceyle emlakçılarda kapansın aynı şekilde diğer aracılarda kapansın sonucuna götürür. Bir aracın ortalama değeri 60 binse iyi bir satıcı belki 63e kadar satabilir . Vatandaşın birisi 60 binlik aracını 58 e satabilir . Sıradan vatandaş 2-3 bin fazlasına daha satabilecekken işi gücü olduğu için ve uğraşmamak için vermiş olabilir ancak aracı işi bu olduğu için günde 20 kişiye bunu alıp satmakla uğraşabilir ve zaman kaybı onun için önemli değildir. Yani aracıların kazancı görülen fark aslında onların uğraşma maliyetidir

    insanlar sahibinden sitesinden araya aracı sokmadan araba ,ev vs alıp-satmak istiyor .Bu kendileri için mantıklı olabilir ama ekonomi sadece bazı kişilerin çıkarına göre dizayn edilemez .Sonuçta Türkiye'de herkes ( O kişiler gibi) devletten maaş almıyor garanti işi yok yarın ne olacak kaygısı taşıyorlar...Devlete bir şekilde sırtını dayıyanlar yok Migros'ta fiyatlar arttı, A101'de gramaj düştü , pazarda domatesi alışından daha pahalıya satıyorlar diye konu açıp bazı yerlere de şikayette bulunuyorlar. Birde argümanı desteklemek için onlar vergi vermiyor yada vergi kaçırıyorlar 60 bine aldığı aracı 55 bin gösteriyor deniliyor. Bu da aynı kişilerin aracıları ortadan kaldırmak için kullandığı bir yöntem, galericileri zarar ettirerek piyasadan çıkarmak ve aracısız bir piyasa oluşmasını sağlayıp fiyatları da istediği kadar düşürtebilecekler böylece

    Bende sonbaharda otomobil alacaktım istediğim araç ucuza denk gelirmi diye devamlı baktım sonra vazgeçip parayı altına yatırdım yaza kadar bir yerle anlaşıp ara sıra kiralık otomobil ayarlamak daha mantıklı olduğunu düşündüm çünkü araç alırsam ve yaza doğru ÖTV düşerse zararım çok olacaktı... Sorunun asıl kaynağı iktidardır 60bin lira olması gereken sıfır otomobil vergiler nedeniyle 120 bin ve piyasada yok çünkü firmalar 120 bine bu araçları satın alan olmaz diye sipariş üzerine getiriyor sadece

    Alıntıları Göster
    Bu başlıkta ekonomik analizleri fazla anlamazlar, yazdıklarınız hemen hemen doğru. Al satçı uğraşma maliyetini satıyor, bu da doğru.

    Devlet, yani eski Maliye Bakanı N.Ağbal ÖTV'ye 2 sene önce kademeli zam yaptığında da yazmıştım, bu vergi gelirine değil, vergi kaybına neden olur diye. Şunu hesaplamamıştım ancak, sıfır araçların getirilmemesinin ya da az getirilmesinin stagflasyona neden olacağını, fiyatların süreki yükselmesine neden olacağını hesaplamamıştım, bilmeyenler için yazayım, stagflasyon enflasyondan farklıdır, çok daha kötüdür, talep az iken fiyatların sürekli yükselmesi durumudur, bu da kademeli olarak bütün sektörleri etkiler, fiyatlar zincirleme yükselir, enflasyon talep fazlalığından değil, suni talep oluşturmaktan kaynaklı olur, kazananı olmaz, herkes kaybeder, kazandığını düşünen de kaybeder, herkes kaybeder.

    Bugün maaleasef Devletin 2 sene önce kademeli olarak getirdiği ÖTV zammının piyasaya olan etkisini yaşıyoruz, ÖTV zammı sadece vergi kaybına neden olmamış görüldüğü kadarıyla, fiyatları da yükseltmiş, stagflasyona neden olmuş. Tabi Türkiyenin parasının hızla değer kaybetmesi ve ekonomik kriz de üzerine eklenince 1990'lı yıllara, Gümrük Birliği öncesine dönüşe doğru hızla ilerliyoruz.

    Sonuç olarak ; 2.el araçların sıfır fiyatlarından fazla olması ekonomik kriz varsa, paranız değersizse, vergi yükü o mal üzerinde çok fazla ise ortaya çıkan bir durumdur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geng -- 21 Şubat 2020; 8:51:16 >




  • Sizin gibi acil satıcılardan ucuza ya da uygun fiyata alıp üzerine kar koyup satmaya çalışıyor. Mesele bu adamın şark kurnazlığında değil otomobillerin fiyatlarının uçuk olmasına otomobilin bir yatırım aracı olarak görülmesinde.
  • Çevrem de bu şekilde kolay para kazanma yolunu tercih edenlerin sayısı günden güne artıyor.

    Maalesef ülke olarak üretmekten ziyade kolaydan emek vermeden para kazanma yönlerine tercih etmeye başladık.

    Bu al\sat olayını yapan 2 yakın arkadaşıma konu ile ilgili emeksiz bir para kazanımını söylediğimde buna karşı da bir yorum geliştirmişler onu gördüm.

    Aslında kendileri biniciymiş fakat isteyen birisi olduğunda da aracını satabiliyorlarmış.

    Ben bu sözü duyduktan sonra daha yorum falan yapmaktan vazgeçtim.


    Sağlam bir ötv indirimi veya devletin bu olaylara karşı güzel bir önlem almaz ise maalesef bu süreç devam edecektir.
  • Ben bu durumda bir beis göremiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cutrera

    Bu kadar araba arsızı bir millette dünyada yoktur satanda bin bir hava civa, alanda bin bir afra tafra kafa ütüleme Dere kenarına araba yıkamaya gidiyorsun arabanın başına 3 kişi geliyor arabayı bana sat ne kadar olur diye,nasıl bir araba arsızlığıdır bu anlamak mümkün değil adamın ağzında dişi yok yemek yemeye, gitmiş 150 bn tl arabaya veriyor neymiş binilecek en temiz araba 150 binden başlıyormuş yani 300 binden başlasa 300 bin verecek dahada olmadı böbreğini satacak o arabayı alacak ruh hastası hepsi bildiğiniz.Adam evini satarken ilan verir 2 tane resim koymaz ilanda bir cümle açıklama yazmaz evin adresini sorsan ona bile adam gibi cevap vermez ama arabasını satılığa koyar 20 tane photoshopta hazırlanmış araba resimi yıkanmış cilalanmış özel resimleri koyar ne özenme ne özenme cidden bu tiplerden baygınlık geldi

    150-200 bine şişlinin en dandik mahallesinden 40 yılllık binanın bodrum katından ev alsan 5 senede 100 milyar kira getirir evinde değeri en az yüzde 30 artar toprağıyla durduğu yerde

    En yakın arkadaşım var 15 senedir erdemirde çalışıyor 7 milyar maaşı var köşede bir toplu iğnesi yok sırf bu araba hastalığı yüzünden 5 ayda bir araba değişiyor sadece benim bildiğim en az 10 araba değişti şu an abartmıyorum 5 tane evi olurdu yani arabaya verdiği paralar o çekilen krediler borçlarla
    Şu konjonktürde ev de, araba da yatırım aracı değil, onu yazayım.

    Ancak şunu da net yazayım, otomobil alanların % 99'u kredi ile alıyor, evine aç giden çok insan vardır, emin olun, bunu da şakasına yazmıyorum, ciddi ciddi yazıyorum, 200.000 kusurluk araba ile gezip evine aç giden insan çoktur, yemiyor, içmiyor, gezmiyor, krediyi ödemek için bir ton fedakarlık yapıyordur, araba ile geziyordur ancak, yakıtını da koyuyordur.

    İnsanlar da inanılmaz bir tüketim çılgınlığı, gösteriş ve tatminsizlik durumu var, bu herkesi zincirleme etkiliyor, bazılarını az, bazılarını çok, hepimiz etkileniyoruz, bu durum sürdürülebilir değil ancak, bir yerden patlar, nereden patlar, orasını bilemem, sonuçta Devletin ucuz maliyetli kredileri finanse etme gücü sınırsız değil, o da bir yerden patlar zaman içinde, çünkü üretim az, tüketim çok, gelir 10 lira gider 100 lira, borçlanarak bu durumu 5 yıl, en fazla 10 yıl öteleyebilirsiniz, bir yerden sonra çark dönmez, bu durum şahıs için de,Devlet için de aynı.




  • Miletinvekili rumuzlu arkadaş doğru yazmış, ama her zamanki gibi çoğu kimse anlamamış, mesaj arada kaynamış gitmiş.

    Piyasanın bu durumda olmasının en büyük nedeni zaten Devletin vergi sistemi, iki sene önce getirilen kademeli ÖTV zammı, piyasanın bu halde olmasının nedeni bu zaten, üzerine paranın değersizliğini, Dünyadaki ekonomik konjonktürü de ekleyebilirsiniz.

    Al satçılar fiyatları yükseltmiyor, oluşan piyasada fırsatları değerlendirmeye çalışıyor, ancak şöyle bir durum var, reelde onlar da kazanmıyor, kaybediyorlar, sadece kazandıklarını zannediyorlar, sanal bir yanılsama içindeler, hepsi bu.

    Bu piyasada kazanan olmaz, herkes kaybeder, kimi az kaybeder, kimi çok kaybeder.
  • nasıl satmayacağından??


    250 hatta 240 veren olsun hemen verir... siz ne sanıyorsunuz ki? binmek için mi aldı
  • insanlar yasalar elverdiği sürece ve yasak bir iş yapmıyorsa, alım satım yapmakta özgürdür.

    istersen arabayı satın aldığı gün ilan koyar..
    kime ne ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geng

    Bu başlıkta ekonomik analizleri fazla anlamazlar, yazdıklarınız hemen hemen doğru. Al satçı uğraşma maliyetini satıyor, bu da doğru.

    Devlet, yani eski Maliye Bakanı N.Ağbal ÖTV'ye 2 sene önce kademeli zam yaptığında da yazmıştım, bu vergi gelirine değil, vergi kaybına neden olur diye. Şunu hesaplamamıştım ancak, sıfır araçların getirilmemesinin ya da az getirilmesinin stagflasyona neden olacağını, fiyatların süreki yükselmesine neden olacağını hesaplamamıştım, bilmeyenler için yazayım, stagflasyon enflasyondan farklıdır, çok daha kötüdür, talep az iken fiyatların sürekli yükselmesi durumudur, bu da kademeli olarak bütün sektörleri etkiler, fiyatlar zincirleme yükselir, enflasyon talep fazlalığından değil, suni talep oluşturmaktan kaynaklı olur, kazananı olmaz, herkes kaybeder, kazandığını düşünen de kaybeder, herkes kaybeder.

    Bugün maaleasef Devletin 2 sene önce kademeli olarak getirdiği ÖTV zammının piyasaya olan etkisini yaşıyoruz, ÖTV zammı sadece vergi kaybına neden olmamış görüldüğü kadarıyla, fiyatları da yükseltmiş, stagflasyona neden olmuş. Tabi Türkiyenin parasının hızla değer kaybetmesi ve ekonomik kriz de üzerine eklenince 1990'lı yıllara, Gümrük Birliği öncesine dönüşe doğru hızla ilerliyoruz.

    Sonuç olarak ; 2.el araçların sıfır fiyatlarından fazla olması ekonomik kriz varsa, paranız değersizse, vergi yükü o mal üzerinde çok fazla ise ortaya çıkan bir durumdur.

    Alıntıları Göster
    dostum ne yaptın? buradaki birçok kişinin beynini yakabilecek bir açıklama olmuş

    onun dışında her kelimesine katılıyorum.




  • Savundugunuz sistemde bunu iş olarak yapan kişileri katmışsınız lakin bizim lafımız devlete kayıtlı vergisini ödeyen galericilere veya emlakçılarla değil.

    Bunu kaçak göçek olarak yapan işini ticarete döküp vergisini vermeden yüksek kazanç sağlayan kişilerle. Araç alıp satmak için eşe dosta kimi bulursa adına 3 araç alıp satanlarla.

    Bak 3 araç diyorum yaptıkları iş doğru olsaydı devlet bu sınırı koyar mıydı?

    Ayrıca düşük gösterme devri bitecek noter üstünden para alışverişi yapılacak bu sistemin işlemesi için. Alıcı parasını notere verecek noter onayladığını araç satışı yapılıp para satıcıya aktarılacak. Burada düşük gösterebilir dediğiniz gibi ama devlet şu şartı koyacak eğer aracın satış fiyatı alış fiyatından düşük gosterilmişse ve araçta sorun çıkarsa devlet kayıtta gösterildiği kadarki kısmıyla ilgilenir kayıtsız kısmından sorumlu olmaz denir olur biter. Olan alıcıya olur fazladan verdiği parası yanar her türlü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yeni aracımı alalı 25 saat oldu, sizce geç mi kaldım ilana koymak için?

    bu nasıl bir konudur, sen aracını sattıktan sonra alan kişinin ne yaptığı seni ne ilgilendirir?
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.