Şimdi Ara

<<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>> (33. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
678
Cevap
25
Favori
124.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.

    Ankara'da yaşıyorum. Makina mühendisiyim. Temmuz 2016'dan beri Fluence ZE kullanıyorum. Çok isteyerek aldım. Şu ana kadar inişli çıkışlı bir serüven oldu.

    Bulup alabileceğim en iyi arabayı hem de yaşadığım şehirde bulduğumu düşünerek, 2015 trafiğe çıkışlı, hatasız 24bin kmde ve ilk sahibinden aldım. İlk sahibi Aselsan'da müdür olan bir mühendisti. 1 yıl kullanmış sonra ben aldım. Ben de 1 yıl büyük bir keyifle kullandıktan sonra arabanın motoru arızalandı. Renault Mais Ankara, elektrikli araçlara bakan personelinin izinde olmasından dolayı tam 1 ay arabaya bakamadı. Sonra arabaya baktılar ve motorun değişmesi gerektiğini söylediler. Motoru sipariş ettiler, motor geldi ve değiştiler. sonrasında, tam 1 yıl boyunca arabanın yeniden ruhsatı çıkarılamadı. Sonunda 2018 Haziran ayında arabayı tekrar teslim aldım. Bu süre içerisinde biraz bastırmam neticesinde kullanmam için dizel otomatik bir Fluence tahsis ettiler fakat yaptığım yakıt masrafını karşılamadılar. Arabayı teslim ederken bitmiş olan sigortasını ve bakımını yenilediler.

    Pil durumunu öğrenmek istedim. Sözlü olarak %85 dediler. Ne pille ne motorla ilgili yazılı bir rapor vermediler. İşte sorun şuydu, şu yapıldı vs gibi hiçbir şekilde bilgi alamıyorsunuz.

    Arabanın sürüşü gerçekten eşsiz. Yakıt için para harcamanız gerekmiyor. Çevreyi kirletmiyorsunuz. Bunlar mükemmel yanları fakat işin başka yönleri de var.

    Birincisi Renault bu araba için son derece sınırlı (mecburiyetten) bir destek veriyor. Hiçbir konuda bilgisi olan ve sizinle doğrudan ilgilenen bir personelleri yok. Sorduğunuz sorunun yanıtını alamıyorsunuz. Renault için şu an bir yük gibiyiz denebilir aslında.

    Diğer husus, motorun ve pilin garantisi dolduktan sonra bir problem çıktığında ne ile karşılaşacağımız belli değil. Yani motor tekrar arızalanırsa ve garanti dolmuşsa ne olacak? Bu motorları Renault için Almanya'da başka bir üretici üretmiş ve "sealed" olarak tabir edilen, müdahale edilemeyen bir paket gibi düşünebiliriz. Yani atıyorum 5 dolarlık çok önemsiz bir parçada bile olsa problem, yine motorunuz komple değişmeli diyecekler büyük ihtimalle ve bunun nasıl bir fiyatla yapılacağı belli değil. Ucuz olmayacaktır. Dışarda bir servise götürüp baktırabileceğiniz birşey de değil.

    Pil için kira ödemiyorsunuz evet fakat pil yasal olarak size ait de değil. Renault'nun malı. Yani 10 yıllık kullanım süresi ve güvencesi dolduktan sonra Renault pili geri alabilir, sizde kalması için ya da yenileme için para talep edebilir ve bu ücret sanırım 8bin Euro civarında. İyi bir ihtimal ise pili bu süre bitmeden yenileyip sizde bırakması. Bu da size 6-7 yıl daha kullanım sağlayabilir.

    Arabanın ihtiyaç halinde ücretsiz çekilmesi gibi bir hizmet kesinlikle yok. Yani sözleşmede var tamam fakat o hizmete nasıl ulaşabileceğiniz konusunda kimsenin bir fikri yok. Renault yardımı aradığınızda sizi ücretli bir çekiciye yönlendiriyor. Ya olur mu böyle böyle benim hakkım var falan diye istediğiniz kadar anlatın. Karşısındaki öyle bir bilgi sahibi değil. Motorum arızalandığında bunu tecrübe ettim. Malesef öyle bir hizmet alamıyorsunuz.

    Arabanın şarj durumunu görebildiğiniz, klimayı başlatabildiğiniz haberleşme programı 3 yılın ardından çalışmamaya başladı. Renault bu konuda da yardımcı olmadı ve Türkiye'de artık bu hizmetin verilmeme kararının alındığını söyledi. Tabi bu da doğru bir bilgi mi bilmiyorum. Sonuç olarak bu özellik araba ile birlikte bu özellik var diye lanse edilen ve ücretsiz olması gereken bir özellikken ben şu an bu özelliği de kullanamıyor pozisyondayım. Telefondan arabaya erişim sağlayamıyorum. Hiçbir şekilde çözüme ulaştıramadım. Kabullendim.

    Gelelim menzil konusuna. Şu an kendi yaptığım ölçüme göre pilim %75 kapasitede. Ankara'da şehir içinde yazları 134 km menzili gördüm. Kışın ise çok soğuklarda bu rakamın 60 km'ye kadar düştüğünü gördüm. Bu arada bu rakamlar çok tutarlı bir metodoloji ile hesaplanıyor ve güvenilir.
    Arabadaki ısıtma, soğutma suyunun pile bağlı bir cihazla ısıtılması sonucu sağlanıyor. Isınan su konvensiyonel arabadaki sistem ile aynı şekilde kabini ısıtıyor farkı yok. Bu ısıtma sistemi metodu menzili ciddi oranda düşüyor. Bu tüm elektrikli araçlarda aynı. Webasto tarzı bir ısıtıcı ile bu durumu bertaraf edebilirsiniz. Bazı kış günleri gerçekten bu ihtiyaç hissediliyor. Yazın 2-3 gün şarj etmediğim oluyor klima kullanımının böyle bir etkisi yok.

    Şarj süresi şarj istasyonlarında 16 amperle 4 saat civarı. Duvar prizinden 10 amperle şarj ediyor bu da 6 saat civarı sürüyor. Bir cep telefonunun bile 3 saatte şarj olduğunu düşünürseniz makul denilebilir. Tabi ki çok hızlı şarj eden otomobiller var ama bu daha fazla pil stresi demek. Düşük amperle şarj pil sağlığı açısından iyi birşey diyebiliriz. Yani ben arabayı aldığımdan beri pilde hiçbir performans kaybı yaşamadım pratik olarak. Yani ilk aldığımda ne kadar gidiyorsa şimdi de o kadar gidiyor.

    Toparlamam gerekirse, bir sorun çıkmadığı ve destek alabildiğiniz sürece mükemmel bir deneyim yaşatan, muhteşem bir teknoloji paketlenmiş harika bir araç. Çok verimli, çok ekonomik (100 kmde max 15 kwh tüketiyor bu da 7.5 tl demek), bakım gerektirmiyor, vergi ödenmiyor. Ama ülkemiz maddi koşullarını düşündüğünüzde yatırımınızın çöpe gitme ihtimali de var. Ben arabayı aldığımda fiyatlar çok düşüktü 30küsür bin lira gibi bir fiyata aldım. Ne olursa olsun araba kendini amorti etmek üzere ama günümüzde bu fiyatlar 70-80'ler seviyesine ulaşmış durumda ve arabaların çoğu 2012 çıkışlı yani garantileri bitmiş durumda. Bundan sonra fiyatların yukarı doğru gideceğini düşünmüyorum açıkcası ama belli de olmaz.

    Okuyanlara faydalı olmuştur umarım. Başka soruları olanlar varsa seve seve yanıtlayabilirim.




  • Merhaba arkadaşlar bu gün itibariyle 2012 model bataryası yeni değişmiş Fluence ze alınır mı?
    2011 model dizel qashqai kullanıyorum aylık yakıt masrafım 700tl civarı. Kafa kafaya takas düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fluence ZE gizli özelliklerini açın!

    Evet arkadaşlar geçen bir youtube kanlında fluence gizli özelliklerini anlatan bir arkadaşa denk geldim. Adı Buğra. Bu kanaldaki işlemleri bizim ZE lerde uyguladım süper oldu. Ben "anahtardan bagaj açma", "kumandadan cam kapama", "follow me", "otoban sinyali" özelliklerini aktifleştirdim

    Buğra adlı arkadaşın kanalı. Bir gün tanışmak isterim kendisiyle. Gerçekten bilgili ve güzel çalışmalar yapan bir arkadaş.https://youtu.be/edQApYg84Ao
  • gulceumit G kullanıcısına yanıt
    Tabi ki baya masrafınız düşer ben kullanıyorum 1,5 yıldır kullanıyorum. Ayda 1000 km civarı kullanıyorum. Arabada motor değişimi belirli olan birkaç araçta oldu hepsinde motor arızası çıkmadı ve renault bu konuda masraf çıkarmıyor size. Benim pilim hiç değişime girmedi 8.yılına girdi 120.000 km sınırına dayandı siz düşünün verimini...
    Ben aracı 7-8 ay sonra ya satacam ya da araçta deney yapacam o kısmı deney yaptırmak istediğim firmayla iletişimden alacağım cevaba bağlı
    deney derken menzil arttırımı(su an %80 kapasıtelı pilde 150-170 km menzil alıyorum)
    hızlı şarj
    multimedya değişimi. Her sorunuzu cevaplayabılırım.
  • sarlokholms S kullanıcısına yanıt
    merhaba, multimedia değişimi yaptınız mı? ben el freninin oradaki navigasyon tuş takımı çalışır mı onu merak ediyorum. başka ne gibi şeyler yaptınız. Ben "anahtardan bagaj açma", "kumandadan cam kapama", "follow me", "otoban sinyali" özelliklerini aktifleştirdim
  • multimesut kullanıcısına yanıt
    Hayır eğer beklediğim kişi cevap verirse çok şey yapacam ya da zoe alacam. sedan keyfi başka lakin zoe'de fena değil.
  • Antalya da İMECAR isimli serbest bölgede çalışan bir firma var.
    Hizmeti benzinli dizel araçları elektrikli haline çevirip yurdışına satış imkanı oluşturması.

    Sitesine girdiginizde florino lar linealar iveco sultan arabalarını münibüslerini göreceksiniz. Hepsi elektrikliye çevirmiş halde satışa sunuluyor. Lakin türkiye ye yok...

    Neden! çünkü mevzuat kolaylıgı yok. Adamlar bu konuda enerji harcamak yerine, avrupada bu işi kolaylaştıran ülkere ihracat yapıyorlar. Bizim fluence lerin orjinal pil boyutlarında 65 kwh lık bataryanın takılabildigi bilgisini aldım bizzat kendisinden...

    hızlı sarj konusunda da o sorunu çözüyormuş lakin sadece hızlı sarj 3 4 bin euro. Pilin fiyatını siz tahmin edin. 22 kwh lık pillerin 10 yıllık teknoloji oldugunu ve eskide kaldıgını söylüyor kendisi... Bence bir talep oluşturmalıyız desem yeridir. Adamın sorularıma bazı cevapları

    Soru: Fluence ze lerin bataryalarını arttırabiliyormusunuz ?

    Cevap: Su an fluencin pili 60-65 kWh yapabiliyoruz ve sarz suresini yarim saate indirebiliyoruz.

    Soru: peki suan için hızlı sarj cihazının fiyatı nedir ?

    Cevap: Hizli sarjlar 3-4 bin euro civarinda

    Bu arada benim pil ömrü %94 olan 75 bin km de olan aracım 85 bin liradan satılık. Tramer kaydı yoktur.




  • Koca sitede 4 tane araç buldu 2021 modele en düşük isteyen 80 bin, pahalı değilmi arkadaşlar,
  • Merhaba arkadaşlar Renault dan aradılar Fluense Z.E.leri topladıklarını söylediler.Takas teklifinde bulundular.Sizide arayan oldumu sizce mantıklı mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bu ara almayı düşünüyorum sizce mantıklı mı benzin ve vergilerden çok sıkıldım uzun yolculuk yapmıyorum
  • Bende almak istiyorum fakat şu garanti bittiğinde pili geri alma olayı kafamı bozdu pilsiz arabayı ne yapalım biz :/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt
    Aracım satılık yardımcı olabilirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DJ_DISCO D kullanıcısına yanıt
    Ne kadar fiyatı hoca ve hangi şehirdesiniz?
  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt
    Adana indirdiğim son rakam ise 75.000 özelden irtibat kurabilirsiniz. Detayları paylaşırım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gs1991apo G kullanıcısına yanıt
    Çok basit kendiniz pil taktırırsınız fluence ler 65 kw su sogutmalı pil takılabiliyor sonra hızlı sarj gelsin 400 500 km. Lakin fiyatlar euro bazında

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DJ_DISCO

    Çok basit kendiniz pil taktırırsınız fluence ler 65 kw su sogutmalı pil takılabiliyor sonra hızlı sarj gelsin 400 500 km. Lakin fiyatlar euro bazında
    Selamlar,
    Bu söylediğiniz işlemi gerçekleştiren yer hakkında bilgi verebilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu anlık Antalya da faaliyet gösteren imecar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DJ_DISCO D kullanıcısına yanıt
    İmecar yurtiçi hizmet verebiliyor mu? Yanlış hatırlamıyorsam onlar serbest bölgedeydi. Yurtiçi bu işi uygulatan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Para çözer herşeyi zaten mevzuat olmadığı için garanti vermiyorlar temin sıkıntısı yok

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DJ_DISCO

    Para çözer herşeyi zaten mevzuat olmadığı için garanti vermiyorlar temin sıkıntısı yok
    Hocam Selamlar,

    Aradım kendilerini mail atın dediler. Geri dönmediler. Sorması ayıp size ne için, ne kadar fiyat verdiler?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.