Şimdi Ara

YENİ OPEL ASTRA J 2011 - BRC LPG DÖNÜŞÜMÜ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
4
Favori
34.542
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka


    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    PRİNS VALVE CARE SİSTEMİ SUPAP VE SUPAP YATAKLARI İÇİN GELİŞTİRLMİŞ BİR SİSTEM. ANCAK ISIYA DAYANAN BİR SİSTEM DEĞİL. 800 DERECEDE SUPAPLARIN BAŞINA BORUYLA YAĞ PÜSKÜRTÜLSEDE FAYDA ETMEZ.. AMA KORUYUCUDUR.. SUPAP MEKANİZMASININ KROM TUTMASINI ENGELLER..

    Yazdıklarınızı okuyun,ondan sonra beni saptırmakla suçlayın.Benzin pompa basıncından konuyu sübaplara getiren sizsiniz.
    Sıcaklıktan koruyamıyorsa Prins valve care denen şeyin ne işe yaradığını açıklayan mantıklı bir açıklama getirin.



    DEĞERLİ ARKADAŞIM LÜTFEN ÜSTÜNE BASA BASA SÖYLÜYORUM ANLAMIYORSANIZ YADA ANLATAMIYORSAM LÜTFEN AÇIKLIK GETİRİN.. PRİNS İN VALVE CARE SİSTEMİ VE DİĞER TUNAP OLSUN DİĞER YAĞLAMA SİSTEMLERİ OLSUN YÜKSEK ISIDA HİÇBİR İŞE YARAMAZ.. ANCAK YÜKSEK ISIDA...YÜKSEK ISIDA.. YÜKSEK ISIDA.. ANLIYORMUSUNUZ.. YÜĞKSEK ISIDA.. HATTA 800 DERECE VE ÜSTÜNDE ANLADINIZMI BEYFENDİ...KONU O VEYA BU DEĞİL.. KONU BU ARACIN SÜPAPLARI GEVŞEK LPG UYGULAMASI YAPILMAMASI LAZIMDI.. YAPILMIŞSA BURDA DEĞERLİ MESLEKTAŞIMIN ACABA SORUNU NE ŞEKİLDE ÇÖZÜDÜĞÜ YÖNÜNDEYDİ.. LÜTFEN SİZDEN RİCA EDİYORUM YAZDIKLARIMI ANLAMADA ZORLUK ÇEKİYOSANIZ.. YADA BEN ANLATAMIYORSAM.. 0412 237 08 57 DEN BANA ULAŞIN SİZE AÇIKLAMA YAPAYIM.. BEN YAZMADA GALİBA SIKINTI YAŞIYORUM..

    Yüksek ısıda diyip duruyorsunuz ne anlamam gerekir ki ? Sadece yüksek ısı yüksek ısı.Anladık.O zaman sizin bu sistem ne işe yarıyor diyorum ben de ama;sizin yazma şeklinizden hiçbirşey anlaşılmıyor.




  • Yine Mehmet usta ayka, yine subap, yine valve care...

    Mehmet usta, prins bu listeyi hazırlamak için milyon dolarlık arge yatırımı yapmadı. Montaj servislerinden gelen geri dönüşlere göre bir karaliste oluşturdu o kadar. Şimdi siz Prins'in Astra J alıp, montaj yapıp, LPG'de çalıştırıp da subap hasarı ile karşılaştığını düşünmüyorsunuzdur umarım. Bu listeler tüm büyük markalarda ortalıkta dolaşan listeler. Prins yayınladı diye ayet olmuyor. Prins'in listesinde focus da, mondeo da var. Yıllardır yüzbinlerce km'dir birçok focus LPG ile çelik subap değişimi yapılmadan, yağlama sistemi olmadan kullanılıyor. Hangisinin subabı yanmış? Subabı yanan kesinlikle arıza lambası yanık gezendir. Yoksa +-%10 LFT sınırları dahilinde, manifolddan düzgün girişlerle subap yakacak araç bilmiyorum.

    Bir de şu 800 derece, 1000 derece mevzuu var. Tutturmuşsunuz bir 800-1000 dereceler. Size bunları kim söylüyor? Kim demiş LPG şu kadar derecede yanar diye? Böyle sabit bir ısı değeri mi var? Bunu iddia eden adamın mühendisliğinden şüphe ederim. Egsoz gazındaki NOx emisyonuna göre belirlenmez LPG'nin yanma ısısı. Benzindeki emisyon değerleriyle birebir kıyaslayıp yorumlamak hata olur LPG'nin emisyon değerlerini. LPG'de ısı ancak fakir karışımda artar. Aracın yakıt haritası düzeltme yapmayacak seviyede bir kalibrasyon yapılmışsa araç benzinde çalıştığından daha soğuk bir yanma ısısında LPG'de çalışır.

    Gelelim valve care'e...

    Şimdi kesinlikle valve care olmadan montaj yapmadığınız birçok araca yıllardır Prins montajı yapılıyordu. Hangisinin subabı yandı?

    Birbirimizi kandırmayalım.

    Bu Valve Care denen kandırmacanın piyasadaki 50 TL'lik yağlayıcılardan tek farkı her silindire eşit dozlamasıdır. Yoksa başka hiçbir esprisi yoktur. Sağladığı iddia edilen faydaların tamamı tartışılabileceği gibi zararları da saymakla bitmez. Biz LPG kullanıcılarına temiz yakıt kullanın derken siz yakıta yağ katıp subabını koruduk diyorsunuz. Yapmayın... Doğrudan yanma odasına gönderilen bu yağın motorda oluşturacağı kurumun, hidrokarbonun hesabını yaptınız mı hiç?

    Hem madem bu valve care yağ püskürtüyor, bu yağ da faydalı diyorsunuz, ve hem madem bu valve care'i ipragaz getiriyor, bu ipragaz neden sattığı LPG'nin içine bu yağı katıp biz müşterileri de siz montajcıları da yormama yoluna gitmiyor da piyasadaki 50 tl'lik yağlayıcıyı allayıp pulayıp yüksek fiyatlardan, "bu olmadan olmaz" dayatmasıyla satıyor? Valve care ile birebir aynı sonuç katkılı otogazla da sağlanabilirdi. Ama tabi amaç ve hasılat farkı var...

    Gelelim bu başlığa;

    Bu başlıkta geçen Astra J'de manifold yapısı nedeniyle ne saplamayla, ne de yağlamayla subapları koruyamazsınız. Bu aracın manifoldu her bir portta kendi içinde tekrar ikiye ayrılan twin yapıya sahiptir. Hangi tarafından giriş yaparsanız öteki tarafı fakir bırakmış, öteki taraftaki subabı yakmış olursunuz. İstediğiniz kadar da üstüne yağ sıkın, yine de kurtaramazsınız subabı.

    İnceleme fırsatınız olmamıştır diye ben manifoldun resmini de ekliyorum;

     YENİ OPEL ASTRA J 2011 - BRC LPG DÖNÜŞÜMÜ


    Bu gibi manifoldlarda benzin enjektörünün püskürtme noktasından, yakıt püskürtmesi için ayrılan küçük odacıktan LPG'yi püskürtmeniz gerekir ki bu da şu anda yalnızca pipo ile mümkündür. Diğer hiçbir yöntem ile yakıtı benzinde olduğu gibi homojen bir karışımla yanma odasına gönderemezsiniz.

    Bu aracın manifolduna da baktığınız zaman görürsünüz ki subap sorunu yaşanmasının yegane sebebi yakıtın her iki subaba da eşit gönderilememesidir. Sizin sandığınız gibi magnezyum subap oluşu değil...

    Gelelim başlığın seyrine;

    Bir montaj servisi kendi imkanları çerçevesinde tutup bir aracı inceliyor, araştırıyor, montaj şeklini, yöntemini geliştiriyor ve daha piyasaya çıkalı 1 yıl olmamış ve kimse tarafından sorunsuz montajı yapılamamış bir araca sorunsuz şekilde montaj yapıyor ve diğer tüm montajlarda yanan arıza lambasını yakmamayı başarıyor. İnanın bu yapılan arge'yi sizin elinizdeki listeyi hazırlayan Prins dahi yapmamıştır. Siz de tutup bu aracın motorunu bilmeden, manifoldunu bilmeden, yakıt hattını bilmeden elinize tutuşturulan listeye bakarak "bu araca LPG olmaz çünkü Prins subap sorunu var diyor" diyorsunuz.

    Burada Mocan'ın takdir edilesi iki önemli başarısı vardır;

    Birincisi Astra J'nin benzin yakıt yolu sorununu başlı başına kendi geliştirdikleri yöntem ve sistemle aracın LPG'deyken arıza lambası yaktırmamaları ki bu bugüne kadar hiçbir marka ve montajda sağlanamamış bir başarıdır.

    İkincisi ise aracın manifold yapısını inceleyip bu manifolda en uygun yöntem olan pipoyu uygulamalarıdır.

    Siz veya sizin ürününü sattığınız Prins buna bir çözüm bulamamış ve halen kara listeler tutmaya devam etmişse bu Prins ve sizin sorununuzdur. Keşke piyasadaki 50 tl'lik yağlayıcıları geliştirip satmaktansa yakıtı daha düzgün püskürtebilecek, daha gelişmiş bir yöntem için arge yapsalardı...




  • Ben anlamadım, hava her iki porttanda geçiyorda o emilen havaya enjekte edilen yağ yada özellikle gaz neden tek porttan geçiyor?

    Ayrıca uzun süre yüksek devirde kullanılan motorlarda en basit yağlama sisteminin bile faydası var, prins'in listesinde bile olmayan kendi aracımda bunu denedim ve faydasını gördüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Yine Mehmet usta ayka, yine subap, yine valve care...

    Mehmet usta, prins bu listeyi hazırlamak için milyon dolarlık arge yatırımı yapmadı. Montaj servislerinden gelen geri dönüşlere göre bir karaliste oluşturdu o kadar. Şimdi siz Prins'in Astra J alıp, montaj yapıp, LPG'de çalıştırıp da subap hasarı ile karşılaştığını düşünmüyorsunuzdur umarım. Bu listeler tüm büyük markalarda ortalıkta dolaşan listeler. Prins yayınladı diye ayet olmuyor. Prins'in listesinde focus da, mondeo da var. Yıllardır yüzbinlerce km'dir birçok focus LPG ile çelik subap değişimi yapılmadan, yağlama sistemi olmadan kullanılıyor. Hangisinin subabı yanmış? Subabı yanan kesinlikle arıza lambası yanık gezendir. Yoksa +-%10 LFT sınırları dahilinde, manifolddan düzgün girişlerle subap yakacak araç bilmiyorum.

    Bir de şu 800 derece, 1000 derece mevzuu var. Tutturmuşsunuz bir 800-1000 dereceler. Size bunları kim söylüyor? Kim demiş LPG şu kadar derecede yanar diye? Böyle sabit bir ısı değeri mi var? Bunu iddia eden adamın mühendisliğinden şüphe ederim. Egsoz gazındaki NOx emisyonuna göre belirlenmez LPG'nin yanma ısısı. Benzindeki emisyon değerleriyle birebir kıyaslayıp yorumlamak hata olur LPG'nin emisyon değerlerini. LPG'de ısı ancak fakir karışımda artar. Aracın yakıt haritası düzeltme yapmayacak seviyede bir kalibrasyon yapılmışsa araç benzinde çalıştığından daha soğuk bir yanma ısısında LPG'de çalışır.

    Gelelim valve care'e...

    Şimdi kesinlikle valve care olmadan montaj yapmadığınız birçok araca yıllardır Prins montajı yapılıyordu. Hangisinin subabı yandı?

    Birbirimizi kandırmayalım.

    Bu Valve Care denen kandırmacanın piyasadaki 50 TL'lik yağlayıcılardan tek farkı her silindire eşit dozlamasıdır. Yoksa başka hiçbir esprisi yoktur. Sağladığı iddia edilen faydaların tamamı tartışılabileceği gibi zararları da saymakla bitmez. Biz LPG kullanıcılarına temiz yakıt kullanın derken siz yakıta yağ katıp subabını koruduk diyorsunuz. Yapmayın... Doğrudan yanma odasına gönderilen bu yağın motorda oluşturacağı kurumun, hidrokarbonun hesabını yaptınız mı hiç?

    Hem madem bu valve care yağ püskürtüyor, bu yağ da faydalı diyorsunuz, ve hem madem bu valve care'i ipragaz getiriyor, bu ipragaz neden sattığı LPG'nin içine bu yağı katıp biz müşterileri de siz montajcıları da yormama yoluna gitmiyor da piyasadaki 50 tl'lik yağlayıcıyı allayıp pulayıp yüksek fiyatlardan, "bu olmadan olmaz" dayatmasıyla satıyor? Valve care ile birebir aynı sonuç katkılı otogazla da sağlanabilirdi. Ama tabi amaç ve hasılat farkı var...

    Gelelim bu başlığa;

    Bu başlıkta geçen Astra J'de manifold yapısı nedeniyle ne saplamayla, ne de yağlamayla subapları koruyamazsınız. Bu aracın manifoldu her bir portta kendi içinde tekrar ikiye ayrılan twin yapıya sahiptir. Hangi tarafından giriş yaparsanız öteki tarafı fakir bırakmış, öteki taraftaki subabı yakmış olursunuz. İstediğiniz kadar da üstüne yağ sıkın, yine de kurtaramazsınız subabı.

    İnceleme fırsatınız olmamıştır diye ben manifoldun resmini de ekliyorum;

     YENİ OPEL ASTRA J 2011 - BRC LPG DÖNÜŞÜMÜ


    Bu gibi manifoldlarda benzin enjektörünün püskürtme noktasından, yakıt püskürtmesi için ayrılan küçük odacıktan LPG'yi püskürtmeniz gerekir ki bu da şu anda yalnızca pipo ile mümkündür. Diğer hiçbir yöntem ile yakıtı benzinde olduğu gibi homojen bir karışımla yanma odasına gönderemezsiniz.

    Bu aracın manifolduna da baktığınız zaman görürsünüz ki subap sorunu yaşanmasının yegane sebebi yakıtın her iki subaba da eşit gönderilememesidir. Sizin sandığınız gibi magnezyum subap oluşu değil...

    Gelelim başlığın seyrine;

    Bir montaj servisi kendi imkanları çerçevesinde tutup bir aracı inceliyor, araştırıyor, montaj şeklini, yöntemini geliştiriyor ve daha piyasaya çıkalı 1 yıl olmamış ve kimse tarafından sorunsuz montajı yapılamamış bir araca sorunsuz şekilde montaj yapıyor ve diğer tüm montajlarda yanan arıza lambasını yakmamayı başarıyor. İnanın bu yapılan arge'yi sizin elinizdeki listeyi hazırlayan Prins dahi yapmamıştır. Siz de tutup bu aracın motorunu bilmeden, manifoldunu bilmeden, yakıt hattını bilmeden elinize tutuşturulan listeye bakarak "bu araca LPG olmaz çünkü Prins subap sorunu var diyor" diyorsunuz.

    Burada Mocan'ın takdir edilesi iki önemli başarısı vardır;

    Birincisi Astra J'nin benzin yakıt yolu sorununu başlı başına kendi geliştirdikleri yöntem ve sistemle aracın LPG'deyken arıza lambası yaktırmamaları ki bu bugüne kadar hiçbir marka ve montajda sağlanamamış bir başarıdır.

    İkincisi ise aracın manifold yapısını inceleyip bu manifolda en uygun yöntem olan pipoyu uygulamalarıdır.

    Siz veya sizin ürününü sattığınız Prins buna bir çözüm bulamamış ve halen kara listeler tutmaya devam etmişse bu Prins ve sizin sorununuzdur. Keşke piyasadaki 50 tl'lik yağlayıcıları geliştirip satmaktansa yakıtı daha düzgün püskürtebilecek, daha gelişmiş bir yöntem için arge yapsalardı...




    YA ARKADAŞ YA BEN ANLATAMIYORUM YA SİZ GERÇEKTEN ANLAMAK İSTEMİYORSUNUZ.. DOĞRU KARIŞIMDA BİLE 5000 Nİ DOLDURMAYAN İNSİGNİA VE CRUZZ UN MOTORU İNDİ.. İSMNİNİ VFERMEK İSTEMEDİĞİM LPG FİRMASININ MOTOR BÖLÜMÜNDEN KAYNAKLANAN ARIZAYI FATURE EDİLMESİNDE BATTI BATACAK.. BANA HİKAYE ANLATMAYIN..

    HERKESİN BİLDİĞİ ŞEYLERİ GEÇİN..VE DÜZGÜN BİR USLUPLA BENLE TARTIŞIN.. ARKADAŞ SUPAPLARI GEVŞEK OLAN HER ARAÇ SUPAP ERİTİR.. BENİMDE BAŞIMA GELDİ VE ANKARADA KAYSERİDE İZMİRDE İSTANBULDA . DÜNYADA NIN HER YERİNDE BU SORUN VAR... JOPONYAYA MAİL ATTIM.. AYNI ŞEKİLDE HOLLANDA PORTEKİZ ALMANYA BÜYÜK GAS ŞİRKETLERİ VE MOTOR UZMANLARIYLA GÖRÜŞMELERDE BULŞUNDUM.. VE BENİM SORDUĞUM BU ARACIN SUPAP LARIYLA İNSİGNİA VE CRUZZ LA AYNISI ERİRMİ ERİMEZMİ... BANA KALKIPTA KATALATİK KONVEKTÖRÜN ÖLÇÜMLERİNİ SAYMAYIN.. DİKKAT EDERSENİZ BEN YAĞLAMA SİSTEMİNİN BU ARAÇLARDA SADECE KORUYUCU ÖZELLİĞİNİ SÖYLEDİM.. VE HATTA YUKARDAKİ YAZIMDA BİLE YÜKSEK DEVİRDE BORU İLE TUTULSA FAYDA ETMEZ LAFINI SÖYLEDİM.. EEE BEN DAHA NE DİYİM.. BEN DEFALARCA MOCAN OTOGAZDAKİ MESLEKTAŞLARIMI TEBRİK ETTİM.. AYNI ARAC GELSE MONTAJINI BEND EYAPARIM.. VE MANİFOLD YAPISNI ÇOK DAHA ÖNCEDEN BİLİYORDUM..VE SAPLAMA DAHA UYGUN BULUYORUM.. KAÇ YERDE YAZIŞMALARINIZ GELÇTİ BU TEORİYİ DOĞRULAR NİTELİĞİNDE ŞİMNDİ KALKIPTA YOK ÖYLE YOK BÖYLE DEMEYİN.. ÇELİK SUPAP OLAYINI SİZ BİLE MALİYETİYLE BERABER BİR ÇOK YAZINIZDA BEYAN ETTİNİZ.. ŞİMDİ BU YANTARAFAKAYMA NERDEN ÇIKTI..

    YA ÖZELİKLE ÜSTÜNE BASA BASA SÖYLEDİM BANA BEN TAKTIM OLDU. SORUN YOK DEMEYİN.. BİLMEM HANGİ ARAÇ KAÇ KM YOL YAPTI ÇALIŞIYOR DEMEYİN..BANA ARACIN EGZOZ ÖLÇÜMÜNDEN YADA KONVEKTÖR ÖLÇÜMÜNDEN ÇIKAN DEĞERLERİ OKUMAYIN.. YETER...YAĞLAMA SİSTEMLERİ A MOTOR TAM ISINMADAN NE KADAR FAYDALI OLDUĞUNU SÖYLEMEME GEREK YOK UMARIM..ISILARA GELİNCE BEN ISIYI ÖRNEK VERDİM.. YANMA IDASINDAKİ ISILARIN DEĞİŞKJELNİLİĞİNİ HERKES BİLİR..

    BEN BİDAHA BRC CİLERİN OLDUĞU YERDE YAZMAM.. HEP REKLAM HEP OLUR BİZ YAPARIZ EDERİZ.. AYRICA MOCAN OTOGAZIN GÜZEL USLUBUNA TEŞEKKÜR EDERİM.. BİR DAHADA BURAYA YAZMAM... HERKES BİLDİĞİNİ OKUR OLUR BİTER...




  • ISI deyip durmayaın arkadaşlar. ISI bir enerji birimidir.
    Doğrusu sıcaklıktır. Metrik birimde sıcaklık santigrad derece ile ölçülür. ISI 800 derece denmez. Nasıl hava sıcaklığı şu kadar diyorsak, burada da gaz sıcaklığı diyeceğiz.
    Herkese selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmazkalaycikli

    ISI deyip durmayaın arkadaşlar. ISI bir enerji birimidir.
    Doğrusu sıcaklıktır. Metrik birimde sıcaklık santigrad derece ile ölçülür. ISI 800 derece denmez. Nasıl hava sıcaklığı şu kadar diyorsak, burada da gaz sıcaklığı diyeceğiz.
    Herkese selamlar.




    Ona gelene kadar daha cok kamyonlar devriliyor bakma sen.

    800 derece 1000 derece nedir ya saka gibi olaylar.

    Iyi ki O.B.K. usta yazmis, biz yazsak kimse sallamazdi ayni seyleri.
  • Siz bir karar verin, tutarsız konuşuyorsunuz, bu araç yapılmaz diyip, sonra bana gelse yaparım demek ne yaman çelişkidir ? Firmanın sorularına hiç mantıklı cevap vermemişsiniz, OBK 'nın sorularına da vermemişsiniz, ben ne diyorsam o demektesin Mehmet Usta...

    Ben son kullanıcıyım, ailemizde Chevrolet Cruze var, 35.000 kmdir lpg'li, ne subap yandı, ne bişey... Yansa da maliyeti 1.000 tl Civarında, helalı hoş olsun, öder geçeriz. 5000 km'de subap yaktırdıysan cruze'a, bu senin eksikliğindir, kusura bakma..

    kal sağlıcakla...





    YA ARKADAŞ YA BEN ANLATAMIYORUM YA SİZ GERÇEKTEN ANLAMAK İSTEMİYORSUNUZ.. DOĞRU KARIŞIMDA BİLE 5000 Nİ DOLDURMAYAN İNSİGNİA VE CRUZZ UN MOTORU İNDİ.. İSMNİNİ VFERMEK İSTEMEDİĞİM LPG FİRMASININ MOTOR BÖLÜMÜNDEN KAYNAKLANAN ARIZAYI FATURE EDİLMESİNDE BATTI BATACAK.. BANA HİKAYE ANLATMAYIN..

    HERKESİN BİLDİĞİ ŞEYLERİ GEÇİN..VE DÜZGÜN BİR USLUPLA BENLE TARTIŞIN.. ARKADAŞ SUPAPLARI GEVŞEK OLAN HER ARAÇ SUPAP ERİTİR.. BENİMDE BAŞIMA GELDİ VE ANKARADA KAYSERİDE İZMİRDE İSTANBULDA . DÜNYADA NIN HER YERİNDE BU SORUN VAR... JOPONYAYA MAİL ATTIM.. AYNI ŞEKİLDE HOLLANDA PORTEKİZ ALMANYA BÜYÜK GAS ŞİRKETLERİ VE MOTOR UZMANLARIYLA GÖRÜŞMELERDE BULŞUNDUM.. VE BENİM SORDUĞUM BU ARACIN SUPAP LARIYLA İNSİGNİA VE CRUZZ LA AYNISI ERİRMİ ERİMEZMİ... BANA KALKIPTA KATALATİK KONVEKTÖRÜN ÖLÇÜMLERİNİ SAYMAYIN.. DİKKAT EDERSENİZ BEN YAĞLAMA SİSTEMİNİN BU ARAÇLARDA SADECE KORUYUCU ÖZELLİĞİNİ SÖYLEDİM.. VE HATTA YUKARDAKİ YAZIMDA BİLE YÜKSEK DEVİRDE BORU İLE TUTULSA FAYDA ETMEZ LAFINI SÖYLEDİM.. EEE BEN DAHA NE DİYİM.. BEN DEFALARCA MOCAN OTOGAZDAKİ MESLEKTAŞLARIMI TEBRİK ETTİM.. AYNI ARAC GELSE MONTAJINI BEND EYAPARIM.. VE MANİFOLD YAPISNI ÇOK DAHA ÖNCEDEN BİLİYORDUM..VE SAPLAMA DAHA UYGUN BULUYORUM.. KAÇ YERDE YAZIŞMALARINIZ GELÇTİ BU TEORİYİ DOĞRULAR NİTELİĞİNDE ŞİMNDİ KALKIPTA YOK ÖYLE YOK BÖYLE DEMEYİN.. ÇELİK SUPAP OLAYINI SİZ BİLE MALİYETİYLE BERABER BİR ÇOK YAZINIZDA BEYAN ETTİNİZ.. ŞİMDİ BU YANTARAFAKAYMA NERDEN ÇIKTI..

    YA ÖZELİKLE ÜSTÜNE BASA BASA SÖYLEDİM BANA BEN TAKTIM OLDU. SORUN YOK DEMEYİN.. BİLMEM HANGİ ARAÇ KAÇ KM YOL YAPTI ÇALIŞIYOR DEMEYİN..BANA ARACIN EGZOZ ÖLÇÜMÜNDEN YADA KONVEKTÖR ÖLÇÜMÜNDEN ÇIKAN DEĞERLERİ OKUMAYIN.. YETER...YAĞLAMA SİSTEMLERİ A MOTOR TAM ISINMADAN NE KADAR FAYDALI OLDUĞUNU SÖYLEMEME GEREK YOK UMARIM..ISILARA GELİNCE BEN ISIYI ÖRNEK VERDİM.. YANMA IDASINDAKİ ISILARIN DEĞİŞKJELNİLİĞİNİ HERKES BİLİR..

    BEN BİDAHA BRC CİLERİN OLDUĞU YERDE YAZMAM.. HEP REKLAM HEP OLUR BİZ YAPARIZ EDERİZ.. AYRICA MOCAN OTOGAZIN GÜZEL USLUBUNA TEŞEKKÜR EDERİM.. BİR DAHADA BURAYA YAZMAM... HERKES BİLDİĞİNİ OKUR OLUR BİTER...




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sunshines35 -- 4 Ocak 2013; 20:17:43 >
  • nissan note 1,6 OTOMATİK benzinli aracim var

    tam karar vermiştim lpg olayina subap yanmasi olayi olduğunu söyliyenler oldu

    forum dan

    pirins olayini inceledim

    sanayi de ustalara sordumm

    ne karar vereceğimi şaşirdim

    belki en sonun da şu olay olacak

    işde subap yandi 1000 tl mi tutar diyelim


    artık 50 bin km yol yaptik diyelim ordan karimizi burdan verecez diecez



    ama lpg ne bilim yok ariza lambasi yok titreme sorunlari herkes bi derdi var


    en iyi satip dizel araç almak gibi geliyor


    kararsiz ötesiyim.

    SAYGILAR
  • YENİ OPEL ASTRA J 2011 - BRC LPG DÖNÜŞÜMÜ
    benim aracım opel astra h kasa motor kodu a16xer ile başlıyor.güvenle landi renzo lpg taktırabilirmiyim?garanti kapasmında değilmiş.euro 5 motor varmış bu araçtada j kasadan farkı varmı?
    daha önce böyle bir araca lpg taktınızmı?sıkıntı oluştumu?şimdiden teşekkür ederim.
  • güncel
  • Şu Opel Astra ve Chevrolet Cruze kullanan, yani kısaca ECOTEC motora sahip araçları kullanan insanların derdine bir türlü çare olamadı GM.

    Yani GM Türkiye'yi de tebrik etmek gerekir!!! Bir çok Avrupa ülkesinde bu olaylar aşıldı ama Türkiye gibi benzinin en uçuk fiyata satıldığı ülkede hala "yok servis garantisi kalkar, yok sübaplar erir, yok bilmem ne olur..." tantanasıyla insanlar LPG den uzaklaştırılıyor.

    Ben de Chevy Cruze kullanıyorum. Aracım da 1.6 benzinli motor sınıfında ortalama (hatta ortalama altı) bir tüketim sergiliyor. Ama benzin fiyatı yüksek kardeşim, kullanamıyoruz işte. Yani 3 sene önce GM Türkiye sayfa sayfa ilan verdi Chevrolet araçlar LPG kullanacak, doğaya saygı, fabrika çıkışı LPG standart olacak, serviste yapılan montaj garanti kapsamında olacak vs. diye. Hatta gidildi BRC ile özel anlaşma yapıldı. Sonra?

    Sonrası yok, her şey iptal oldu ve insanlar benzine terkedildi. Eğer dizel kullanmıyorsan bu aracı kullanma demek mi oluyor bu? E dizel araç da getirmedin be arkadaş! İlk dizel Cruze'lar 2012'de gelmeye başladı-başlayacak. Bu nasıl iştir anlamıyorum.

    Aynı ECOTEC motorlara Almanya'da BRC ile anlaşarak LPG dönüşümü yapılıyor, GM 3 yıl garanti veriyor ama Türkiye'de insanlar 2 seneyi aşkın süredir karar çıksın diye bekliyor.

    Yazıklar olsun...




  • KEŞKE ÖNCE BİLGİ SAHİBİ OLSAK VE SONRA DA FİKİR BEYAN EDEBİLSEK.İNTERNET ORTAMINDA BİLGİYİ PAYLAŞABİLMEK
    NE MUHTEŞEM BİR İMKAN.BU İMKANI İYİ KULLANMAK LAZIM.

    ARKADAŞLAR ...BUGÜNKÜ TEKNOLOJİ İLE DÜNYADA LPG DÖNÜŞÜMÜ MÜMKÜN OLMAYAN ARAÇ NERDEYSE YOK GİBİDİR.BU KARA LİSTELER SADECE
    TÜRKİYE'MİZDE VARDIR,ELİN ''GAVURU'' BİZ TÜRK USTALARINA GÜVENMEDİĞİ İÇİN BAZI ARAÇLARA MONTAJ OLMAZ DEMEKTEDİR. ZAYIF SUPAP
    DİYE BİR KAVRAM YOKTUR.MOTOR ÜRETİCİLERİ ARGELERİNDE MİLYON DOLAR LAR HARCIYORLAR BU İŞ İÇİN.BENZİNLE SORUNSUZ ÇALIŞAN BİR MOTOR KESİNLİKLE LPG İLE DE SORUNSUZ ÇALIŞACAKTIR,YETER Kİ DOĞRU MONTAJ VE DOĞRU AYAR-YANMA ORANINA GÖRE YAPILSIN.

    LPG DÖNÜŞÜMÜ TÜRKİYE DE ALT YAPISI ZAYIF USTALARLA BAŞLANDI,AMA ZAMANLA BU SORUNLARDA AŞILACAK.KENDİNİ EĞİTEN,BİLGİYLE DONATAN,
    PROFESYONEL DÜŞÜNÜP,MÜŞTERİ ODAKLI ÇALIŞAN BU İŞTEN EKMEK YİYECEK,YETER Kİ ÜRETİCİ VE İTHALATÇI FİRMALAR HAKSIZ REKABET YARATMADAN
    İŞİNDE EHİL OLAN USTALARA BAYİLİK VERİP BU MONTAJLARI YAPTIRSINLAR.

    GELELİM BU BAŞLIKTAKİ YORUMLARA."J" KASA OPEL ASTRA YA MONTAJ KESİNLİKLE MÜMKÜN.TURBOLO OLANA DA, TURBOSUZ OLANA DA MONTAJ YAPILABİLİR.
    MOCAN OTOGAZ FİRMASINI CANI GÖNÜLDEN KUTLUYORUM.BU SEKTÖRE YAPTIĞI KATKILARINDAN DOLAYI DA AYRICA TEBRİK EDİYORUM.PAYLAŞTIĞI BİLGİLER İÇİN DE TEŞEKKÜR EDİYORUM.BU ARACA BİZİM DE MONTAJLARIMIZ OLDU.SADECE BENZİN BASINÇ SORUNU VARDIR VE O DA GÜNÜMÜZ TEKNOLOJİSİ İLE
    ÇÖZÜLÜBİLMEKTEDİR.BUGÜNE KADAR YAPTIĞMIZ MONTAJLARDA NE BİR SUPAP YANDI, NE DE MOTOR ARIZA LAMBASI.CHEVROLET CRUZE LER İSE ARTIK STANDART MONTAJ GİBİ YAPABİLMEKTEYİZ.

    BU FORUMDA BİLGİ VE DENEYİMLERİMİZİ PAYLAŞIRKEN,BİLGİ KİRLİLİĞNE DE ÖZEN GÖSTERELİM,HELE Kİ BU SEKTÖRDEN EKMEK YİYEN ARKADAŞLAR BİRAZ DAHA DİKKATLİ YAZSINLAR...

    SAYGILAR...GÜRSEL USTA...SEVGİ İLE KALIN...




  • astra j aracınıza teleflex gfi taktırmayın bu konuda daha önce takan ve sorun yaşamayan kişilerle görüşerek montaj kararı verin.ben bir yıl önce astra j 115 beygir aracıma teleflex marka lpg sistemi taktırdım.o zaman brc de landirenzoda prinsda arıza lambası söndürmedem montaj yapmıyırlardı.ben tunalı da serdar bey le görüştüm o zaman kendilerinin farklı olduğunu kesinlikle sorun yaşanmayacağını söylemeleri üzerine montaj yaptırmaya karar verdim.intenet sayfaların 5 taahütleri var.hepsi çok iddialı ama ....daha araca montaj yapılı yapılmaz arıza lambası yandı.bu arada ben onlara diğer firmaların takamadığını söylemiştim.neyse aracı opele götürdüler arıza lambasını söndürmeye yolda gelirken ilk dakikada tekrar yaktı.o gün iztanbula gitmem gerekiyordu.bana birşey olmaz böyle yola çıkabileceğimi ifade ettiler.oysa intenet sayfalarında arıza lambası yanan araç kullanımının zararları ile ilgili kendi yazıları var.istanbuldan geldikten sonra tekrar aracı götürdüm.ne yapıldıysa arıza lambası sönmedi.bir hafta süre istediler hollanda ile görüşmek için.8 gün sonra ben aradım ne oldu diye hollandadan çözüm geldiğini ama çok yoğun oldukları için aramayı unttuklarını söylediler.neyse araç yine gitti.aracın benzin pompası çıkışına tornadan yapılan bir aparat koydular.benzin deposundan gelen yakıtı tekrar depoya göndermek için.ben hollandadan gelen çözüm bu olduğuna eminmisiniz diye sordum haklı olarak.neyse montaj bitti.arıza lambası yanmadı derkan .yola çıtım 2. km de yaktı bu sefer.tekrar döndüm .tornadan bir kaç boy daha yaptırıp denediler.yine olmadı.ben de kulanmadığım ürünün parasını sağlıklı kullanana kadar ödemeyeceğimi belirtim .veli bey ile görüştüm.uzun hararetli konuşmalardan sonra kartıma ödeme iade edildi.çözü için süre istendi.bir ayiçinde çözüm olmayınca kiti aracımdan söktürdüm.aramızdaki sözleşmede geçen taahütleri aracımı orjinal haline hetirme sözlerinide tutmadılar.hem kit pahalı hemde verilen taahütlerin arkasında durmuyorlar.taktırmadan önce düşünün iyice.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardaraya

    astra j aracınıza teleflex gfi taktırmayın bu konuda daha önce takan ve sorun yaşamayan kişilerle görüşerek montaj kararı verin.ben bir yıl önce astra j 115 beygir aracıma teleflex marka lpg sistemi taktırdım.o zaman brc de landirenzoda prinsda arıza lambası söndürmedem montaj yapmıyırlardı.ben tunalı da serdar bey le görüştüm o zaman kendilerinin farklı olduğunu kesinlikle sorun yaşanmayacağını söylemeleri üzerine montaj yaptırmaya karar verdim.intenet sayfaların 5 taahütleri var.hepsi çok iddialı ama ....daha araca montaj yapılı yapılmaz arıza lambası yandı.bu arada ben onlara diğer firmaların takamadığını söylemiştim.neyse aracı opele götürdüler arıza lambasını söndürmeye yolda gelirken ilk dakikada tekrar yaktı.o gün iztanbula gitmem gerekiyordu.bana birşey olmaz böyle yola çıkabileceğimi ifade ettiler.oysa intenet sayfalarında arıza lambası yanan araç kullanımının zararları ile ilgili kendi yazıları var.istanbuldan geldikten sonra tekrar aracı götürdüm.ne yapıldıysa arıza lambası sönmedi.bir hafta süre istediler hollanda ile görüşmek için.8 gün sonra ben aradım ne oldu diye hollandadan çözüm geldiğini ama çok yoğun oldukları için aramayı unttuklarını söylediler.neyse araç yine gitti.aracın benzin pompası çıkışına tornadan yapılan bir aparat koydular.benzin deposundan gelen yakıtı tekrar depoya göndermek için.ben hollandadan gelen çözüm bu olduğuna eminmisiniz diye sordum haklı olarak.neyse montaj bitti.arıza lambası yanmadı derkan .yola çıtım 2. km de yaktı bu sefer.tekrar döndüm .tornadan bir kaç boy daha yaptırıp denediler.yine olmadı.ben de kulanmadığım ürünün parasını sağlıklı kullanana kadar ödemeyeceğimi belirtim .veli bey ile görüştüm.uzun hararetli konuşmalardan sonra kartıma ödeme iade edildi.çözü için süre istendi.bir ayiçinde çözüm olmayınca kiti aracımdan söktürdüm.aramızdaki sözleşmede geçen taahütleri aracımı orjinal haline hetirme sözlerinide tutmadılar.hem kit pahalı hemde verilen taahütlerin arkasında durmuyorlar.taktırmadan önce düşünün iyice.

    Teşekkürler paylaşımınız ve uyarılarınız için. Aynı araçtan bende de var. Galiba bu araçlara taktırmak için biraz erken. Gerçi atılımotogaza bakarsanız öyle değilmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GOXB

    quote:

    Orijinalden alıntı: ardaraya

    astra j aracınıza teleflex gfi taktırmayın bu konuda daha önce takan ve sorun yaşamayan kişilerle görüşerek montaj kararı verin.ben bir yıl önce astra j 115 beygir aracıma teleflex marka lpg sistemi taktırdım.o zaman brc de landirenzoda prinsda arıza lambası söndürmedem montaj yapmıyırlardı.ben tunalı da serdar bey le görüştüm o zaman kendilerinin farklı olduğunu kesinlikle sorun yaşanmayacağını söylemeleri üzerine montaj yaptırmaya karar verdim.intenet sayfaların 5 taahütleri var.hepsi çok iddialı ama ....daha araca montaj yapılı yapılmaz arıza lambası yandı.bu arada ben onlara diğer firmaların takamadığını söylemiştim.neyse aracı opele götürdüler arıza lambasını söndürmeye yolda gelirken ilk dakikada tekrar yaktı.o gün iztanbula gitmem gerekiyordu.bana birşey olmaz böyle yola çıkabileceğimi ifade ettiler.oysa intenet sayfalarında arıza lambası yanan araç kullanımının zararları ile ilgili kendi yazıları var.istanbuldan geldikten sonra tekrar aracı götürdüm.ne yapıldıysa arıza lambası sönmedi.bir hafta süre istediler hollanda ile görüşmek için.8 gün sonra ben aradım ne oldu diye hollandadan çözüm geldiğini ama çok yoğun oldukları için aramayı unttuklarını söylediler.neyse araç yine gitti.aracın benzin pompası çıkışına tornadan yapılan bir aparat koydular.benzin deposundan gelen yakıtı tekrar depoya göndermek için.ben hollandadan gelen çözüm bu olduğuna eminmisiniz diye sordum haklı olarak.neyse montaj bitti.arıza lambası yanmadı derkan .yola çıtım 2. km de yaktı bu sefer.tekrar döndüm .tornadan bir kaç boy daha yaptırıp denediler.yine olmadı.ben de kulanmadığım ürünün parasını sağlıklı kullanana kadar ödemeyeceğimi belirtim .veli bey ile görüştüm.uzun hararetli konuşmalardan sonra kartıma ödeme iade edildi.çözü için süre istendi.bir ayiçinde çözüm olmayınca kiti aracımdan söktürdüm.aramızdaki sözleşmede geçen taahütleri aracımı orjinal haline hetirme sözlerinide tutmadılar.hem kit pahalı hemde verilen taahütlerin arkasında durmuyorlar.taktırmadan önce düşünün iyice.

    Teşekkürler paylaşımınız ve uyarılarınız için. Aynı araçtan bende de var. Galiba bu araçlara taktırmak için biraz erken. Gerçi atılımotogaza bakarsanız öyle değilmiş.

    Selamlar öncelikle,
    Konu ilk olarak 2011 başında açılmış, yani üzerinden bir seneden fazla vakit geçmiş.
    Orada manifold resmide güzel bir şekilde paylaşılmış.
    Bu araca Teleflex montajı yapılırsa subabın birine yakıt gitmeyeceği aşikar kaldıki teleflexte pipo kullanma ihtimalide yok benzin basıncından olmasa fakir karışımdan yine arıza lambası yanacaktır ve bu arıza lambası yanık kaldığıu süre boyunca subabın birine zarar verecektir.

    Pipo kullanılarak yapılan montajlarımızda bu gibi durum zaten olmayacaktır çünkü benzin yoluna lpg'yi püskürtüyoruz.
    Benzin basıncı konusuna gelecek olursa o günlerde Mocan Otogaz kendi çabalarıyla bu soruna çözüm zaten bulmuştu onu ayrıca tebrik ediyorum.
    Şu anda ise hali hazırda kullanımda olan Opel Astra-J için özel üretilmiş röleler mevcut bu röleler sayesinde benzin basıncıda dengeleniyor ve arıza lambası yanması gibi sorunlar ortaya çıkmıyor.

    Yani bu motorlara sorunsuz bir şekilde montaj yapılabiliyor, herkes başından geçeni paylaşacak ancak bir kişinin hatası yüzünden bu araca montaj olmuyor denilirse bunca emeğe yazık olur.
    Ya da akıllara şu sorusu gelir aynı araca sahip LPG ile kullanan arkadaşlar mucittemi kimsenin bilmediği birşey geliştirip bu aracı kullanabiliyorlar?
    Saygılar...




  • Peki bu araçlara kaç tane taktınız ve en fazla kaç km oldu acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GOXB

    Peki bu araçlara kaç tane taktınız ve en fazla kaç km oldu acaba?

    Taktiğimiz araçların kmlerini bakımlarda kontrol etme fırsatımız oluyor. Bir sene önce taktiğimiz BRC montajli araç 20000 devirdi ikinci bakıma geldigiicinbunu söylüyorum. Prens montajı yaptığımız bir araçta yakında ikinci bakımına gelir. Araçlar henüz yeni km olarak cok gezen biri olmadıgı sürece bir yılda 15-20 bin km anca oluyor. Gerek duyarsanız bizimle irtibata geçtiğinizde referans numarası verebiliriz memnuniyeti kendiniz gormuş olursunuz. Saygılar..
  • Teşekkür ederim cevabınız için.
  • Biz OPAL, OPEL CHEVROLET SAAB KİA yetkili servisinde LPG dönüşüm Bölümü olarak ASTRA H larda (A16XER) koduyla başlayan motorlara aracın motor garantisi bozulmadan LPG montajı yapıyoruz.Yine astra J de de durum aynı MOCAN otogaz ın yaptığı dönüşümü motor garantili olarak zaten 2010 dan bu yana tarafımızdan yapılmakta. yani bunun dünyada bir ilkmiş gibi lanse etmenin çok etik olmadığını düşünüyorum. Ama yinede bilgi paylaşımları için teşekkür ederim. isterseniz sizin aracınızın dönüşümünüzü de biz yapalım.0 312 583 0 583 -0549 505 0006
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.