Şimdi Ara

YENİ OPEL ASTRA J 1.4 140HP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
180
Cevap
3
Favori
62.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR ,
    almayı düşündüğüm model 140 hp 1.4 enjoy plus. bu konu hakkında aracı kullanan arkadaşlardan performans,tüketim ve diğer yönden bilgi alabilirmiyim. önerileriniz ve görüşleriniz benim için çok önemli.şimdiden teşekkür ederim.(renk konusunda da görüş belirtirsenz sevinirim)



  • neden 96 kişi oluyor ve cevap vermiyor.çok mu zor bir konuda yardım istiyorum arkadaşlar.,bu aracı test edenler yada alan arkadaşlardan acil cevap bekliyorum..
  • Yeni astra forumunda görüşler var. İsterseniz oradan faydalanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: technogen

    Yeni astra forumunda görüşler var. İsterseniz oradan faydalanın.
    115 hp olan 1.6 motorla 140 hpyi arka arkaya test etme imkanım oldu öyle anlı şanlı bir fark hissedemedim devirli kullanmama rağmen, araç açıkcası beklediğim 140 hp gibi gitmiyor test etmeden almayın derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: battalgazi33

    115 hp olan 1.6 motorla 140 hpyi arka arkaya test etme imkanım oldu öyle anlı şanlı bir fark hissedemedim devirli kullanmama rağmen, araç açıkcası beklediğim 140 hp gibi gitmiyor test etmeden almayın derim

    Alıntıları Göster
    battalgazi33
    cevap için teşekkür ederim.dediğiniz gibi test şart.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gzgn09

    battalgazi33
    cevap için teşekkür ederim.dediğiniz gibi test şart.

    Alıntıları Göster
    iki hafta önce 14. 140 hp sport astra aldım.yaklaşık 600 km ypl yaptım şimdilik..

    ilk izlenimlerimi anlatayım..bende daha önce 2007 1.6 enjoy sport paket astra vardı.yeni aldığım astra çok daha seri.yol tutuşu daha güçlü.turbosu sanırım 4000 devirden sonra devreye giriyor.iç donanım olarakda fazlasıyla dolu bir araç.kesinlikle tavsiye ederim.bizim hanıma uyarak kırmızı rengini aldım :) ama şöyle yandan bakınca benimde çok hoşuma gidiyor.kırmızı renk oturmuş astraya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karacanxx

    iki hafta önce 14. 140 hp sport astra aldım.yaklaşık 600 km ypl yaptım şimdilik..

    ilk izlenimlerimi anlatayım..bende daha önce 2007 1.6 enjoy sport paket astra vardı.yeni aldığım astra çok daha seri.yol tutuşu daha güçlü.turbosu sanırım 4000 devirden sonra devreye giriyor.iç donanım olarakda fazlasıyla dolu bir araç.kesinlikle tavsiye ederim.bizim hanıma uyarak kırmızı rengini aldım :) ama şöyle yandan bakınca benimde çok hoşuma gidiyor.kırmızı renk oturmuş astraya

    Alıntıları Göster
    Şu an 9500 km oldu.
    Performans olarak fazlasıyla memnunum.
    Yakıt olarak 8,3 / 100 km (yol bilgisayarı ortalaması)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Den57

    Şu an 9500 km oldu.
    Performans olarak fazlasıyla memnunum.
    Yakıt olarak 8,3 / 100 km (yol bilgisayarı ortalaması)

    Alıntıları Göster
    Yeni Astra 140hp kullanmadım,tahminimce iyi bir performans alırsın.. ama;

    enjoy en boş modeli enjoy plus'ında ondan pek bir farkı yok denilebilir.eğer araba bulabilirsek 1.3 COSMO beyaz almayı düşünüyorum ben.eğer Cosmo paket pahalı geliyorsa en azından bir Sport paketi düşün hatta ve hatta imkan varsa AFL far paketide eklet Sport modelini çunku Enjoy modellerine eklenmiyor AFL far paketi.




  • sevgili kardeşim ben 2011 model 1.4 140 cosmo beyaz aldım ama baya aradım beyaz çok şık duruyor. tabiki karar senin şuan benim aracın km si 2500 oldu gayet memnunum her hangi bir sıkıntı yok şimdiden güle güle kullan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: remzi üney

    sevgili kardeşim ben 2011 model 1.4 140 cosmo beyaz aldım ama baya aradım beyaz çok şık duruyor. tabiki karar senin şuan benim aracın km si 2500 oldu gayet memnunum her hangi bir sıkıntı yok şimdiden güle güle kullan
    Arac gercekten mükemmel performans....Arac almak isteyenlere yardımcı olurum en hızlı şekilde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dealers of GM
    Arac gercekten mükemmel performans....Arac almak isteyenlere yardımcı olurum en hızlı şekilde...

    Nasil yardimci oluyorsunuz merak ettim acikcasi.

    Nickinizdende general motor un saticisi anlami cikiyor gerci ama.

    Bayide falan mi calisiyorsunuz : )
  • arkadaşlar opel astra sport 1.4 140 hp de kaç hava yastığı var, ve satın alanlar kaç tl ye satın aldı yazarlarsa sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sergeant333

    arkadaşlar opel astra sport 1.4 140 hp de kaç hava yastığı var, ve satın alanlar kaç tl ye satın aldı yazarlarsa sevinirim
    SAYIN ASTRA J 1.4 140 HP COSMO KULLANICILARI, SEVENLERİ VEYA SATIN ALMAK İÇİN ARAŞTIRMA YAPANLAR LÜTFEN DİKKATLİCE OKUYUN,

    Ben Kasım 2010 da Astra J 1.4 140 Hp COSMO aracı test ederek performansına, iç ve dış görünüm güzelliğine kapılarak satın aldım. Ancak kullandıkça aracımla ilgili sıkıntılar yaşamaya başladım. Öncelikle en büyük problemim yakıt sarfiyatı. Belirtmeliyim ki şu yakıt pahalılığında asla depoyu tam olarak dolduramadım, ancak yarım depo benzin koyabildim. Bu araç yarım depo ile şehir içi ve karışıkta yaklaşık 320-350 km yol yapabiliyor. Sattığım Peugeot 307 HDI Premium’dan sonra bunun yakıtı inanılmaz fazla. Çünkü ben 307 HDI ile 60 litre mazotla, karışıkta 1180 km, şehirlerarası yolda 1290 km yol yaptım. Yakıt masrafı olarak Astra J ve 307 HDI’yı kıyaslayınca keşke 307 mi satmasaydım diyorum.
    Yakıt masrafına ek olarak Astra j’yi aldığım günden beri ön tarafından ses geliyordu. Ben pek üzerine toz kondurmak istemedim, çünkü aracımı sıfır (0) KM almıştım ve hiçbir arızası olamazdı. Fakat gün geçtikçe ön taraftan gelen ses beni aşırı şekilde rahatsız etmeye başladı ve aracımı satın aldığım Ankara Opis'in servisine götürdüm (Aracımı oraya götürdüğümde henüz 1100 km yol yapmıştı.) Her neyse kısacası; Opis'te yapılan incelemede şüphelerimde haklı olduğumu, aracımın ön amortisörlerinin ses yaptığını ve fabrika çıkışlı olarak arızalı olduğunu ANKARA OPİS servis yetkililerden öğrendim. Kısacası OPEL GENERAL MOTORS bana ayıplı mal sattı. Opis’in, Fabrika ile yaptığı görüşmeden sonra ön amortisörlerin değiştirilmesi için onay verildi ve değiştiler. Ancak; azalmasına rağmen hala ön taraftan bir yerden, düşük süratlerde seyrederken (20-30 km hızlarda) en ufak çukurlardan bile geçince ses gelmeye devam ediyor.
    Amortisörlerimin değiştirdiği aynı gün; yine ANKARA OPEL OPİS servis tarafından aracım için bazı güncellemelerinin fabrika tarafından gönderildiğini, bu güncellemelerle fren ve debriyaj pedalı sensörlerinin değiştirileceğini ve güncel çekiş programı yükleneceği belirtilerek bahsedilenleri aracıma serviste uyguladılar. Fren ve debriyaj pedalı sensörleri değiştirilince olumlu veya olumsuz bir şey fark edemedim ancak çekiş güncellemesi yüklendikten sonra, aracımın performansının düştüğünü ve bazen 1. ve 2. vites kalkışlarında aracımın stop etmeye başladığını tespit ettim. Aracım artık eskisi kadar güçlü kalkış ve süratlenme yapmamaya başladı. Bu durumu OPİS'e bildirerek aracımı tekrar kontrol ettirdiğimde OPİS Servis Yetkilileri aracımı bilgisayara bağladıklarını ve herhangi bir arıza kaydının tespit edilemediğini bildirerek beni tam anlamıyla postaladılar. Ancak yukarıda bahsettiğim çekiş sorunlarını yaşamaya devam ediyorum.
    Başıma gelen bu olumsuz ve münferit olayda OPEL GENERAL MOTORS’un bana yapmış olduğu bu rezillik inanılır gibi değil. Kendinizi benim yerime koyun ve düşünün yıllarca çalışıp biriktirdiğiniz tüm yatırımınız ile kalan miktarı da kredi çekerek ödemek zorunda kaldığınız 50.000 TL ye mal olmuş olan 2011 model Astra J 1.4 140 Hp COSMO aracınız fabrika çıkışlı olarak size arızalı satılması ne hissettirirse benim için de kadar üzüntü verici ve onur kırıcı olmuştur.
    İlgilenen tüketiciler tarafından bilinmelidir ki; tarafıma ayıplı malı (2011 model Astra J 1.4 140 Hp COSMO) satan bu firma herkesin sandığı kadar iyi ve büyük bir firma değildir. Zannımca, OPEL ile GENERAL MOTORS yeterince büyük ve itibarını düşünen bir firma olsaydı, yaşanılan bu olumsuz durumu sektörde duyurmamaya çalışarak, ya aracımın ücretini bana geri öder yada aracımı birebir değiştirirdi. Bu yolu tercih etmeden sadece arızalı parçayı değiştirme yoluna giderek maliyetten kaçmaya çalıştılar. Acaba böyle yaparak maliyetten mi kurtuldular, yoksa itibardan mı? Ne dersiniz? Ayrıca amortisörlerimi değiştirmelerine rağmen ön taraftan ses gelmeye devam ediyor.
    Sonuç Olarak; OPEL GENERAL MOTORS gibi büyük bir firmanın ve ANKARA OPİS'in bana yaşattığı bu kötü durumun tüm OPEL sevenlere veya OPEL satın almayı düşünenlere bir ders olmasını ve bu markadan araç satın alırken yaşadıklarımı bir kez daha değerlendirmesini ve ona göre tercih yapmalarını dilerim?
    Yaşadığım tüm bu olumsuzluklara rağmen sorumlu bir tüketici olarak sizlere, satın aldığın 2011 model Astra J 1.4 140 Hp Cosmo aracımın olumlu ve olumsuz yönlerini objektif olarak değerlendirmek istedim. Aşağıda yazdıklarım sizlere Astra J ve Opel hakkında daha detaylı bilgi verebilir.

    2011 MODEL ASTRA J 1.4 140 HP COSMO

    - - - - EKSİLERİ - - - -

    1. DÜŞÜK SÜRATLERDE ÇUKURLARA GİRİNCE ÖN AMORTİSÖRLERDEN VEYA BELKİDE MOTOR BLOĞUNDAN TAKIRTI SESİ GELİYOR. ÇÜNKÜ AYNI SES SABAH İLK ÇALIŞTIRMADA MOTORDANDA DA GELİYOR.
    2. MARŞA BASTIĞIMDA MOTOR BAZEN GEÇ ÇALIŞIYOR.
    3. ÖN VE ARKA PARK YARDIMCILARININ SADECE SESLİ UYARISI VAR, ÖN KOLSOLDAKİ EKRANDA GAFİKSEL BİR DESTEĞİ YOK SADECE SESİ DİNLEMEK ZORUNDASINIZ.
    4. ÖZELLİKLE İKİ ARAÇ ARASINA PARK YAPARKEN, PARK YARDIMCISI GEÇ KALIYOR, ÖN VE ARKA SENSÖRÜN SESLERİ ÜST ÜSTE BİNİYOR VE BİRBİRİNİ ENGELLEYEREK SİZİ HATA YAPMAYA ZORLUYOR (ÖNDEKİ ARACA YANAŞIRKEN ÖTEN SESLİ İKAZ ARKADAKİ ARACA YANAŞMAYA BAŞLADIĞIMDA HALA ÖTÜYOR VE ARKA UYARI SESİNİN GEÇ ÖTMESİNE NEDEN OLUYOR. BU DURUMDA ARKADAKİ ARACA ÇOKTAN AŞIRI ŞEKİLDE YAKLAŞMIŞ OLUYORSUNUZ. BU DURUMU FARK ETMEZDE SADECE SESE KULAK VERİRSENİZ KESİN ÇARPARSINIZ).
    PARK YARDIMCISI YETERİNCE HASSAS, HIZLI VE GÜVENİLİR DEĞİL. (SATTIĞIM 2006 MODEL 307 HDI PREMIUMDA SESLİ İKAZIN YANINDA ORTA KONSOLDA GRAFİKSEL OLARAK TEHLİKENİN ARACIN HANGİ TARAFINDAN YAKLAŞTIĞINI GÖSTEREN BİR GÖRSEL YARDIMCI DA VARDI.)
    5. ÖN PARK SENSÖRÜNÜ DEVREYE SOKMAK İÇİN HER SEFERİNDE VE MUTLAKA ÖN KOLSOLDAKİ DÜĞMESİNE BASMAK GEREKİYOR. OTOMATİK OLARAK DEVREYE GİRMİYOR.
    6. EN ESKİ ARAÇTA BİLE OLDUĞU GİBİ; SÜRAT, DEVİR V.S. GÖSTERGELERİN ALT KISMINDA KM SIFIRLAMA BUTONU VAR, AMA KM SAYACI SIFIRLANMIYOR. AYRICA SIFIRLAYACAĞINIZ BİR SAYAÇDA YOK, VAR OLAN KM SAYACI SADECE ARACIN TOPLAM KM'SİNİ GÖSTERİYOR.
    7. SÜRÜŞ SIRASINDA; MOTOR VE YOL SESİ AŞIRI ŞEKİLDE ARACIN İÇERİSİNE GİRİYOR, SES YALITIMI YETERSİZ.
    8. ARKA KAPILAR İÇİN ÇOCUK EMNİYET KİLİDİ OTOMATİK DEĞİL, SADECE CAMLAR İÇİN OTOMATİK BİR DÜĞME VAR. (BU ÖZELLİK CHEVROLET'İN UCUZ MODELLERİNDE BİLE VAR)
    9. YAKIT SARFİYATI ÇOK FAZLA; 25 LİTRE BENZİN İLE EN FAZLA 350 KM YOL YAPABİLİRSİNİZ?(11 MART 2011)
    10. YOKUŞTA KALKIŞ SİSTEMİ FRENİ GEÇ BIRAKIYOR VE BAZEN BIRAKTIĞINDA ÇOK GAZ VERMİŞ OLUYORSUNUZ, BU DA ARACIN SEKMESİNE NEDEN OLABİLİYOR.
    11. RADYO KONTROL DÜĞMELERİ, HIZ SABİTLEME VE BLUETOOTH TELEFON DÜĞMELERİNİN DİREKSİYON ÜZERİNDE OLMASI MANEVRA YAPARKEN VEYA DÖNÜŞLERDE DİREKSİYONU ÇEVİRDİĞİNİZDE BU DÜĞMELERİN KONTROLÜNÜ İMKÂNSIZ HALE GETİRİYOR. DÜĞMELERİ KONTROL EDEBİLMEK İÇİN MANEVRANIN VEYA DÖNÜŞÜN BİTMESİNİ VE DİREKSİYONUN DÜZ VEYA DÜZE YAKIN KONUMA GEÇMESİNİ BEKLEMEK ZORUNDASINIZ! DÜĞMELERİ DİREKSİYON ÜZERİNE KOYMAK YERİNE DİREKSİYONUN HEMEN ALTINDA SABİT BİR YERE MONTE ETMEK VEYA DİREKSİYON GÖBEĞİNİ SABİT YAPMAK DAHA EMNİYETLİ OLABİLİRDİ.
    12. HIZ SABİTLEME SİSTEMİ (CRUISE CONTROL) YETERSİZ. ÇÜNKÜ SİSTEMİ AÇTIKTAN SONRA SABİTLEYECEĞİNİZ SÜRATİ ÖNCEDEN SEÇEMİYORSUNUZ, SABİTLEYECEĞİNİZ SÜRATE GELDİKTEN SONRA DÜĞMEYE BASARAK SABİTLİYORSUNUZ YA DA TIKLAYARAK SÜRATİ ARTTIRIYOR VEYA DÜŞÜRÜYORSUNUZ. AMA BUDA HANGİ SÜRATE AYARLADIĞINIZI SİZE GÖSTERMİYOR. HANGİ SÜRATE SABİTLEDİĞİNİZ ANLAYABİLMEK İÇİN ARACIN SÜRATİNİN SABİTLENMESİNİ BEKLEMEK ZORUNDASINIZ. ONDAN SONRA ARACIN ÖRNEĞİN 100 KM DE SABİTLENDİĞİNİ ANLAYABİLİSİNİZ. YANİ HIZI SABİTLEMEK İSTEYECEĞİNİZ BİR SAYAÇ YOK, HIZ SABİTLEYİCİYİ AÇAYIM ARACIMI 100 KM’YE SABİTLEYİM DİYEMEZSİNİZ. DENEME YANILMA YOLUYLA 100 KM SÜRATİ BULURSUNUZ VE ARACI ANCAK SABİTLERSİNZ?
    13. ARACIN YOLCU BÖLÜMÜNDE ORTA ZEMİNİNDE BULUNAN YÜKSEKLİK RAHATSIZ EDİCİ, ARKADA 3. KİŞİNİN YOLCULUK ETMESİ OLDUKÇA EZİYETLİ.
    14. ARKA CAM BÜYÜKLÜĞÜ AZ, GÖRÜŞ AÇISINI OLUMSUZ YÖNDE ETKİLİYOR.
    15. KATLANAN YAN AYNALAR TAM OLARAK KATLANMIYOR, KATLANDIĞINDA DIŞARIDAN BAKILDIĞINDA HALA KATLANMAMIŞ İZLENİMİ VERİYOR. (BU AYNALARIN INSIGNIALARDA TAM OLARAK KATLANDIĞINI GÖREBİLİRSİNİZ, YADA YİNE BENİM ARACIMDA SORUN OLABİLİR, BUNU TAM OLARAK ARAŞTIRMADIM.)
    16. ARAÇ KİŞİSELLEŞTİRME MENÜSÜ OLDUKÇA SINIRLI, SATTIĞIM ARACIMDA ARADIĞIM BAZI ÖZELLİK DEĞİŞTİRMELERİNİ BUNDA BULAMIYORUM.
    17. ARKA CAM SİLECEĞİ DÜĞMESİ ÇOK KÜÇÜK VE BAZEN NEREDE OLDUĞUNU GÖRMEK İÇİN EĞİLİP BAKMAK ZORUNDA KALIYORSUNUZ.
    18. İÇ MALZEME KALİTESİ DAHA İYİ OLABİLİRDİ.
    19. ÖN GÖSTERGE PANELİNDE BULUNAN; KAPILARIN VEYA BAGAJIN AÇIK KALMASI DURUMUNDA UYARI VEREN İKAZ GRAFİĞİ (ARABA ŞEKLİ) ÇOK KÜÇÜK. EKRANIN VE UYARI GRAFİĞİNİN BÜYÜTÜLMESİ VEYA FARKLI BİR RENKTE GRAFİKLENEREK UYARI VERİLMESİ DAHA DİKKAT ÇEKİCİ OLABİLİRDİ.
    20. ESNEK BAGAJ BÖLMESİ (FLEX FLOOR) ÇOK GEREKSİZ VE BAGAJI BOŞUNA DARALTIYOR. FLEX FLOOR’DA KULLANDIKLARI MALZEMEYİ KEŞKE BAĞAJIN ZEMİNİNE KULLANSALARDI DA BAGAJIN DAHA SERT BİR ZEMİNİ OLSAYDI.
    21. ÇİFT BÖLMELİ ELEKTRONİK KLİMANIN DIJITAL BİR GÖSTERGESİ YOK, TAMAMEN MANUEL DÜĞMEYİ TIK, TIK. ŞEKLİNDE ÇEVİRİYORSUNUZ. AYAR DÜĞMELERİNİN ÜZERİNDE HER İKİ TARAF İÇİN AYRI BİR EKRAN VEYA TEK BÜYÜK BİR EKRANLA DESTEKLESELERDİ ÇOK HOŞ GÖRÜNEBİLİRDİ.
    22. NAVİGASYON EKRANI ASLA KAPATILAMIYOR VE ŞEHİR DIŞI GECE SÜRÜŞLERİNDE ÇOK PARLAK KALIYOR. BU EKRANI SADECE KARARTMA ŞANSINIZ VAR, ANCAK BU DA KULLANIŞLI DEĞİL. BÜTÜN GÖSTERGE IŞIKLARINI KISARSANIZ ORTADA BULUNAN BÜYÜK NAVİGASYON EKRANIDA KISILIYOR, AMA RADYO VE MÜZİK ÇALARKEN ASLA TAMAMEN KARARTILAMIYOR (KAPANMIYOR) DARK MODU YOK. DÜĞMEYE BASIP RADYOYU KAPATTIĞINIZDA ORTADAKİ NAVİGASYON EKRANINDA KOCAMAN BİR OPEL AMBLEMİ YANIK KALIYOR. BEN MÜZİK DİNLEMEM NAVİGASYONU KULLANMAM DESENİZ BİLE YANIK KALAN OPEL AMBLEMİNİN IŞIĞI SÜRÜŞ SIRASINDA SİZİ RAHATSIZ EDEBİLİYOR. HEM BU SEBEPTEN, HEM DE MÜZİK SİSTEMİNİ KULLANIRKEN ORTA KONSOLDA BULUNAN BÜYÜK EKRANIN TAM KAPATILAMAMASI NEDENİYLE; GECE SÜRÜŞLERİNDE VE ÖZELLİKLE UZUN YOL SEYEHATLERİNDE GÖZÜNÜZÜN YORULMASINA VEYA YOLU TAM ANLAMIYLA GÖREMEMENİZE SEBEP OLUYOR. DOLAYISIYLA SÜRÜŞ EMNİYETİNİZİ OLUMSUZ YÖNDE ETKİLİYOR. KAZA YAPABİLİRSİNİZ!
    23. COSMO DONANIM SEVİYESİNDE KAPI EŞİĞİ AYDINLATMASI OLMALIYDI.
    24. ÖN KOL DAYAMA YERİ ÇOK GERİDE VE BU ÖZELLİĞİN KONMASININ HİÇ BİR ANLAMI KALMAMIŞ, KIZAĞINI ÇEKEREK KOLÇAĞI KENDİNİZE YAKLAŞTIRSANIZ DAHİ KOLUNUZU ÜZERİNE KOYAMIYORSUNUZ.
    25. KEŞKE ANAHTARSIZ ÇALIŞTIRMA VE DÜĞMEYE BASARAK ÇALIŞTIRMA SİSTEMİ DE OLSAYDI.
    26. ARKA KOLTUKLARDA ORTADA KOL DAYAMA SİSTEMİ YOK.
    27. REKLAM RESİMLERİNDE GÖSTERİLEN ÖN KONSOLUN ORTASINDA, VİTESİN TAM ARKASINDA DURAN YUVARLAK KÜLLÜK VE KOLTUK ALTI EŞYA SAKLAMA GÖZÜ YOK.

    + + + + ARTILARI + + + +

    1. ARACIMA YÜKLENEN GÜNCELLEME PROGRAMINDAN ÖNCE ÇEKİŞİ MÜKEMMELDİ. 140 BEYGİR OLDUKÇA TATMİN EDİCİYDİ. (TAVSİYEM O GÜNCELLEMEYİ YÜKLETMEYİN).
    2. AFL FAR SİSTEMİ HARİKA, VİRAJLARA GÖRE IŞIĞIN DÖNMESİ VE VİRAJ İÇİNİ AYDINLATMASI SÜPER BİR ÖZELLİK. (ANCAK HER MOTOR ÇALIŞTIRMADA FARLARIN YUKARI-AŞAĞI, SAĞA-SOLA HAREKET ETTİREREK FARLARI AYARLAMASI BENCE ÇOK SAÇMA.)
    3. BENDEKİ COSMO MODELİNDE ALARM VE BLUETOOTH ÖZELLİĞİ VAR VE BUNLAR TATMİN EDİCİ BİR ÖZELLİK.
    4. KONFOR, SÜRÜŞ ve PERFORMANS ÇOK ZEVKLİ.
    5. DİREKSİYONUN HAFİF OLMASI ÇOK HOŞUMA GİTTİ. (SATTIĞIM 307’NİN DİREKSİYONU SANKİ BİR KAMYON GİBİYDİ)
    6. VİTES GEÇİŞLERİ BAŞARILI VE HOŞ.
    7. 6 VİTES OLMASI DA AYRI BİR ZEVK.
    8. KIRMIZI İÇ MEKÂN VE KAPI İÇİ AYDINLATMASI ÇOK ŞIK.
    9. İÇ MEKÂN DİZAYNI VE ARACIN DIŞ TASARIMI HARİKA.
    10. USB BAĞLANTISI İLE İPOD KONTROL EDEBİLME VE USB BELLEKTEN MP3 ÇALABİLME,
    11. YAĞMUR SENSÖRÜ BAŞARILI ÇALIŞIYOR, (SATTIĞIM 307’DE ÇOK HASSAS VE BAŞARILI DEĞİLDİ)
    12. ELEKTRONİK PARK FRENİ ÇOK KULLANIŞLI (TABİİ KULLANDIKÇA BOZULMAZSA, ÖZELLİKLE GARANTİ SONRASI)
    13. NAVİGASYON,

    Yazdıklarımda objektif olmaya ve taraf tutmamaya çalıştım, bunda da başarılı olduğumu düşünüyorum. Unutmayın ki halen Opel yeni ASTRA J 1.4 140 HP COSMO araç sahibiyim. Kullandıkça yaşadığım problemleri, OPEL GENERAL MOTORS’un bana arızalı araç (Ayıplı Mal) sattığını, aracımın hoşuma giden-gitmeyen yanlarını Astra J ve Opel ile ilgilenenlerle paylaşmaya, OPEL GENERAL MOTORS’tan araç satın almak isteyenleri objektif olarak uyarmaya çalıştım.
    İlgilenenler için daha fazlası ve merak edilen başka konular için de yardımcı olurum.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: skydivingbaris

    SAYIN ASTRA J 1.4 140 HP COSMO KULLANICILARI, SEVENLERİ VEYA SATIN ALMAK İÇİN ARAŞTIRMA YAPANLAR LÜTFEN DİKKATLİCE OKUYUN,

    Ben Kasım 2010 da Astra J 1.4 140 Hp COSMO aracı test ederek performansına, iç ve dış görünüm güzelliğine kapılarak satın aldım. Ancak kullandıkça aracımla ilgili sıkıntılar yaşamaya başladım. Öncelikle en büyük problemim yakıt sarfiyatı. Belirtmeliyim ki şu yakıt pahalılığında asla depoyu tam olarak dolduramadım, ancak yarım depo benzin koyabildim. Bu araç yarım depo ile şehir içi ve karışıkta yaklaşık 320-350 km yol yapabiliyor. Sattığım Peugeot 307 HDI Premium’dan sonra bunun yakıtı inanılmaz fazla. Çünkü ben 307 HDI ile 60 litre mazotla, karışıkta 1180 km, şehirlerarası yolda 1290 km yol yaptım. Yakıt masrafı olarak Astra J ve 307 HDI’yı kıyaslayınca keşke 307 mi satmasaydım diyorum.
    Yakıt masrafına ek olarak Astra j’yi aldığım günden beri ön tarafından ses geliyordu. Ben pek üzerine toz kondurmak istemedim, çünkü aracımı sıfır (0) KM almıştım ve hiçbir arızası olamazdı. Fakat gün geçtikçe ön taraftan gelen ses beni aşırı şekilde rahatsız etmeye başladı ve aracımı satın aldığım Ankara Opis'in servisine götürdüm (Aracımı oraya götürdüğümde henüz 1100 km yol yapmıştı.) Her neyse kısacası; Opis'te yapılan incelemede şüphelerimde haklı olduğumu, aracımın ön amortisörlerinin ses yaptığını ve fabrika çıkışlı olarak arızalı olduğunu ANKARA OPİS servis yetkililerden öğrendim. Kısacası OPEL GENERAL MOTORS bana ayıplı mal sattı. Opis’in, Fabrika ile yaptığı görüşmeden sonra ön amortisörlerin değiştirilmesi için onay verildi ve değiştiler. Ancak; azalmasına rağmen hala ön taraftan bir yerden, düşük süratlerde seyrederken (20-30 km hızlarda) en ufak çukurlardan bile geçince ses gelmeye devam ediyor.
    Amortisörlerimin değiştirdiği aynı gün; yine ANKARA OPEL OPİS servis tarafından aracım için bazı güncellemelerinin fabrika tarafından gönderildiğini, bu güncellemelerle fren ve debriyaj pedalı sensörlerinin değiştirileceğini ve güncel çekiş programı yükleneceği belirtilerek bahsedilenleri aracıma serviste uyguladılar. Fren ve debriyaj pedalı sensörleri değiştirilince olumlu veya olumsuz bir şey fark edemedim ancak çekiş güncellemesi yüklendikten sonra, aracımın performansının düştüğünü ve bazen 1. ve 2. vites kalkışlarında aracımın stop etmeye başladığını tespit ettim. Aracım artık eskisi kadar güçlü kalkış ve süratlenme yapmamaya başladı. Bu durumu OPİS'e bildirerek aracımı tekrar kontrol ettirdiğimde OPİS Servis Yetkilileri aracımı bilgisayara bağladıklarını ve herhangi bir arıza kaydının tespit edilemediğini bildirerek beni tam anlamıyla postaladılar. Ancak yukarıda bahsettiğim çekiş sorunlarını yaşamaya devam ediyorum.
    Başıma gelen bu olumsuz ve münferit olayda OPEL GENERAL MOTORS’un bana yapmış olduğu bu rezillik inanılır gibi değil. Kendinizi benim yerime koyun ve düşünün yıllarca çalışıp biriktirdiğiniz tüm yatırımınız ile kalan miktarı da kredi çekerek ödemek zorunda kaldığınız 50.000 TL ye mal olmuş olan 2011 model Astra J 1.4 140 Hp COSMO aracınız fabrika çıkışlı olarak size arızalı satılması ne hissettirirse benim için de kadar üzüntü verici ve onur kırıcı olmuştur.
    İlgilenen tüketiciler tarafından bilinmelidir ki; tarafıma ayıplı malı (2011 model Astra J 1.4 140 Hp COSMO) satan bu firma herkesin sandığı kadar iyi ve büyük bir firma değildir. Zannımca, OPEL ile GENERAL MOTORS yeterince büyük ve itibarını düşünen bir firma olsaydı, yaşanılan bu olumsuz durumu sektörde duyurmamaya çalışarak, ya aracımın ücretini bana geri öder yada aracımı birebir değiştirirdi. Bu yolu tercih etmeden sadece arızalı parçayı değiştirme yoluna giderek maliyetten kaçmaya çalıştılar. Acaba böyle yaparak maliyetten mi kurtuldular, yoksa itibardan mı? Ne dersiniz? Ayrıca amortisörlerimi değiştirmelerine rağmen ön taraftan ses gelmeye devam ediyor.
    Sonuç Olarak; OPEL GENERAL MOTORS gibi büyük bir firmanın ve ANKARA OPİS'in bana yaşattığı bu kötü durumun tüm OPEL sevenlere veya OPEL satın almayı düşünenlere bir ders olmasını ve bu markadan araç satın alırken yaşadıklarımı bir kez daha değerlendirmesini ve ona göre tercih yapmalarını dilerim?
    Yaşadığım tüm bu olumsuzluklara rağmen sorumlu bir tüketici olarak sizlere, satın aldığın 2011 model Astra J 1.4 140 Hp Cosmo aracımın olumlu ve olumsuz yönlerini objektif olarak değerlendirmek istedim. Aşağıda yazdıklarım sizlere Astra J ve Opel hakkında daha detaylı bilgi verebilir.

    2011 MODEL ASTRA J 1.4 140 HP COSMO

    - - - - EKSİLERİ - - - -

    1. DÜŞÜK SÜRATLERDE ÇUKURLARA GİRİNCE ÖN AMORTİSÖRLERDEN VEYA BELKİDE MOTOR BLOĞUNDAN TAKIRTI SESİ GELİYOR. ÇÜNKÜ AYNI SES SABAH İLK ÇALIŞTIRMADA MOTORDANDA DA GELİYOR.
    2. MARŞA BASTIĞIMDA MOTOR BAZEN GEÇ ÇALIŞIYOR.
    3. ÖN VE ARKA PARK YARDIMCILARININ SADECE SESLİ UYARISI VAR, ÖN KOLSOLDAKİ EKRANDA GAFİKSEL BİR DESTEĞİ YOK SADECE SESİ DİNLEMEK ZORUNDASINIZ.
    4. ÖZELLİKLE İKİ ARAÇ ARASINA PARK YAPARKEN, PARK YARDIMCISI GEÇ KALIYOR, ÖN VE ARKA SENSÖRÜN SESLERİ ÜST ÜSTE BİNİYOR VE BİRBİRİNİ ENGELLEYEREK SİZİ HATA YAPMAYA ZORLUYOR (ÖNDEKİ ARACA YANAŞIRKEN ÖTEN SESLİ İKAZ ARKADAKİ ARACA YANAŞMAYA BAŞLADIĞIMDA HALA ÖTÜYOR VE ARKA UYARI SESİNİN GEÇ ÖTMESİNE NEDEN OLUYOR. BU DURUMDA ARKADAKİ ARACA ÇOKTAN AŞIRI ŞEKİLDE YAKLAŞMIŞ OLUYORSUNUZ. BU DURUMU FARK ETMEZDE SADECE SESE KULAK VERİRSENİZ KESİN ÇARPARSINIZ).
    PARK YARDIMCISI YETERİNCE HASSAS, HIZLI VE GÜVENİLİR DEĞİL. (SATTIĞIM 2006 MODEL 307 HDI PREMIUMDA SESLİ İKAZIN YANINDA ORTA KONSOLDA GRAFİKSEL OLARAK TEHLİKENİN ARACIN HANGİ TARAFINDAN YAKLAŞTIĞINI GÖSTEREN BİR GÖRSEL YARDIMCI DA VARDI.)
    5. ÖN PARK SENSÖRÜNÜ DEVREYE SOKMAK İÇİN HER SEFERİNDE VE MUTLAKA ÖN KOLSOLDAKİ DÜĞMESİNE BASMAK GEREKİYOR. OTOMATİK OLARAK DEVREYE GİRMİYOR.
    6. EN ESKİ ARAÇTA BİLE OLDUĞU GİBİ; SÜRAT, DEVİR V.S. GÖSTERGELERİN ALT KISMINDA KM SIFIRLAMA BUTONU VAR, AMA KM SAYACI SIFIRLANMIYOR. AYRICA SIFIRLAYACAĞINIZ BİR SAYAÇDA YOK, VAR OLAN KM SAYACI SADECE ARACIN TOPLAM KM'SİNİ GÖSTERİYOR.
    7. SÜRÜŞ SIRASINDA; MOTOR VE YOL SESİ AŞIRI ŞEKİLDE ARACIN İÇERİSİNE GİRİYOR, SES YALITIMI YETERSİZ.
    8. ARKA KAPILAR İÇİN ÇOCUK EMNİYET KİLİDİ OTOMATİK DEĞİL, SADECE CAMLAR İÇİN OTOMATİK BİR DÜĞME VAR. (BU ÖZELLİK CHEVROLET'İN UCUZ MODELLERİNDE BİLE VAR)
    9. YAKIT SARFİYATI ÇOK FAZLA; 25 LİTRE BENZİN İLE EN FAZLA 350 KM YOL YAPABİLİRSİNİZ?(11 MART 2011)
    10. YOKUŞTA KALKIŞ SİSTEMİ FRENİ GEÇ BIRAKIYOR VE BAZEN BIRAKTIĞINDA ÇOK GAZ VERMİŞ OLUYORSUNUZ, BU DA ARACIN SEKMESİNE NEDEN OLABİLİYOR.
    11. RADYO KONTROL DÜĞMELERİ, HIZ SABİTLEME VE BLUETOOTH TELEFON DÜĞMELERİNİN DİREKSİYON ÜZERİNDE OLMASI MANEVRA YAPARKEN VEYA DÖNÜŞLERDE DİREKSİYONU ÇEVİRDİĞİNİZDE BU DÜĞMELERİN KONTROLÜNÜ İMKÂNSIZ HALE GETİRİYOR. DÜĞMELERİ KONTROL EDEBİLMEK İÇİN MANEVRANIN VEYA DÖNÜŞÜN BİTMESİNİ VE DİREKSİYONUN DÜZ VEYA DÜZE YAKIN KONUMA GEÇMESİNİ BEKLEMEK ZORUNDASINIZ! DÜĞMELERİ DİREKSİYON ÜZERİNE KOYMAK YERİNE DİREKSİYONUN HEMEN ALTINDA SABİT BİR YERE MONTE ETMEK VEYA DİREKSİYON GÖBEĞİNİ SABİT YAPMAK DAHA EMNİYETLİ OLABİLİRDİ.
    12. HIZ SABİTLEME SİSTEMİ (CRUISE CONTROL) YETERSİZ. ÇÜNKÜ SİSTEMİ AÇTIKTAN SONRA SABİTLEYECEĞİNİZ SÜRATİ ÖNCEDEN SEÇEMİYORSUNUZ, SABİTLEYECEĞİNİZ SÜRATE GELDİKTEN SONRA DÜĞMEYE BASARAK SABİTLİYORSUNUZ YA DA TIKLAYARAK SÜRATİ ARTTIRIYOR VEYA DÜŞÜRÜYORSUNUZ. AMA BUDA HANGİ SÜRATE AYARLADIĞINIZI SİZE GÖSTERMİYOR. HANGİ SÜRATE SABİTLEDİĞİNİZ ANLAYABİLMEK İÇİN ARACIN SÜRATİNİN SABİTLENMESİNİ BEKLEMEK ZORUNDASINIZ. ONDAN SONRA ARACIN ÖRNEĞİN 100 KM DE SABİTLENDİĞİNİ ANLAYABİLİSİNİZ. YANİ HIZI SABİTLEMEK İSTEYECEĞİNİZ BİR SAYAÇ YOK, HIZ SABİTLEYİCİYİ AÇAYIM ARACIMI 100 KM’YE SABİTLEYİM DİYEMEZSİNİZ. DENEME YANILMA YOLUYLA 100 KM SÜRATİ BULURSUNUZ VE ARACI ANCAK SABİTLERSİNZ?
    13. ARACIN YOLCU BÖLÜMÜNDE ORTA ZEMİNİNDE BULUNAN YÜKSEKLİK RAHATSIZ EDİCİ, ARKADA 3. KİŞİNİN YOLCULUK ETMESİ OLDUKÇA EZİYETLİ.
    14. ARKA CAM BÜYÜKLÜĞÜ AZ, GÖRÜŞ AÇISINI OLUMSUZ YÖNDE ETKİLİYOR.
    15. KATLANAN YAN AYNALAR TAM OLARAK KATLANMIYOR, KATLANDIĞINDA DIŞARIDAN BAKILDIĞINDA HALA KATLANMAMIŞ İZLENİMİ VERİYOR. (BU AYNALARIN INSIGNIALARDA TAM OLARAK KATLANDIĞINI GÖREBİLİRSİNİZ, YADA YİNE BENİM ARACIMDA SORUN OLABİLİR, BUNU TAM OLARAK ARAŞTIRMADIM.)
    16. ARAÇ KİŞİSELLEŞTİRME MENÜSÜ OLDUKÇA SINIRLI, SATTIĞIM ARACIMDA ARADIĞIM BAZI ÖZELLİK DEĞİŞTİRMELERİNİ BUNDA BULAMIYORUM.
    17. ARKA CAM SİLECEĞİ DÜĞMESİ ÇOK KÜÇÜK VE BAZEN NEREDE OLDUĞUNU GÖRMEK İÇİN EĞİLİP BAKMAK ZORUNDA KALIYORSUNUZ.
    18. İÇ MALZEME KALİTESİ DAHA İYİ OLABİLİRDİ.
    19. ÖN GÖSTERGE PANELİNDE BULUNAN; KAPILARIN VEYA BAGAJIN AÇIK KALMASI DURUMUNDA UYARI VEREN İKAZ GRAFİĞİ (ARABA ŞEKLİ) ÇOK KÜÇÜK. EKRANIN VE UYARI GRAFİĞİNİN BÜYÜTÜLMESİ VEYA FARKLI BİR RENKTE GRAFİKLENEREK UYARI VERİLMESİ DAHA DİKKAT ÇEKİCİ OLABİLİRDİ.
    20. ESNEK BAGAJ BÖLMESİ (FLEX FLOOR) ÇOK GEREKSİZ VE BAGAJI BOŞUNA DARALTIYOR. FLEX FLOOR’DA KULLANDIKLARI MALZEMEYİ KEŞKE BAĞAJIN ZEMİNİNE KULLANSALARDI DA BAGAJIN DAHA SERT BİR ZEMİNİ OLSAYDI.
    21. ÇİFT BÖLMELİ ELEKTRONİK KLİMANIN DIJITAL BİR GÖSTERGESİ YOK, TAMAMEN MANUEL DÜĞMEYİ TIK, TIK. ŞEKLİNDE ÇEVİRİYORSUNUZ. AYAR DÜĞMELERİNİN ÜZERİNDE HER İKİ TARAF İÇİN AYRI BİR EKRAN VEYA TEK BÜYÜK BİR EKRANLA DESTEKLESELERDİ ÇOK HOŞ GÖRÜNEBİLİRDİ.
    22. NAVİGASYON EKRANI ASLA KAPATILAMIYOR VE ŞEHİR DIŞI GECE SÜRÜŞLERİNDE ÇOK PARLAK KALIYOR. BU EKRANI SADECE KARARTMA ŞANSINIZ VAR, ANCAK BU DA KULLANIŞLI DEĞİL. BÜTÜN GÖSTERGE IŞIKLARINI KISARSANIZ ORTADA BULUNAN BÜYÜK NAVİGASYON EKRANIDA KISILIYOR, AMA RADYO VE MÜZİK ÇALARKEN ASLA TAMAMEN KARARTILAMIYOR (KAPANMIYOR) DARK MODU YOK. DÜĞMEYE BASIP RADYOYU KAPATTIĞINIZDA ORTADAKİ NAVİGASYON EKRANINDA KOCAMAN BİR OPEL AMBLEMİ YANIK KALIYOR. BEN MÜZİK DİNLEMEM NAVİGASYONU KULLANMAM DESENİZ BİLE YANIK KALAN OPEL AMBLEMİNİN IŞIĞI SÜRÜŞ SIRASINDA SİZİ RAHATSIZ EDEBİLİYOR. HEM BU SEBEPTEN, HEM DE MÜZİK SİSTEMİNİ KULLANIRKEN ORTA KONSOLDA BULUNAN BÜYÜK EKRANIN TAM KAPATILAMAMASI NEDENİYLE; GECE SÜRÜŞLERİNDE VE ÖZELLİKLE UZUN YOL SEYEHATLERİNDE GÖZÜNÜZÜN YORULMASINA VEYA YOLU TAM ANLAMIYLA GÖREMEMENİZE SEBEP OLUYOR. DOLAYISIYLA SÜRÜŞ EMNİYETİNİZİ OLUMSUZ YÖNDE ETKİLİYOR. KAZA YAPABİLİRSİNİZ!
    23. COSMO DONANIM SEVİYESİNDE KAPI EŞİĞİ AYDINLATMASI OLMALIYDI.
    24. ÖN KOL DAYAMA YERİ ÇOK GERİDE VE BU ÖZELLİĞİN KONMASININ HİÇ BİR ANLAMI KALMAMIŞ, KIZAĞINI ÇEKEREK KOLÇAĞI KENDİNİZE YAKLAŞTIRSANIZ DAHİ KOLUNUZU ÜZERİNE KOYAMIYORSUNUZ.
    25. KEŞKE ANAHTARSIZ ÇALIŞTIRMA VE DÜĞMEYE BASARAK ÇALIŞTIRMA SİSTEMİ DE OLSAYDI.
    26. ARKA KOLTUKLARDA ORTADA KOL DAYAMA SİSTEMİ YOK.
    27. REKLAM RESİMLERİNDE GÖSTERİLEN ÖN KONSOLUN ORTASINDA, VİTESİN TAM ARKASINDA DURAN YUVARLAK KÜLLÜK VE KOLTUK ALTI EŞYA SAKLAMA GÖZÜ YOK.

    + + + + ARTILARI + + + +

    1. ARACIMA YÜKLENEN GÜNCELLEME PROGRAMINDAN ÖNCE ÇEKİŞİ MÜKEMMELDİ. 140 BEYGİR OLDUKÇA TATMİN EDİCİYDİ. (TAVSİYEM O GÜNCELLEMEYİ YÜKLETMEYİN).
    2. AFL FAR SİSTEMİ HARİKA, VİRAJLARA GÖRE IŞIĞIN DÖNMESİ VE VİRAJ İÇİNİ AYDINLATMASI SÜPER BİR ÖZELLİK. (ANCAK HER MOTOR ÇALIŞTIRMADA FARLARIN YUKARI-AŞAĞI, SAĞA-SOLA HAREKET ETTİREREK FARLARI AYARLAMASI BENCE ÇOK SAÇMA.)
    3. BENDEKİ COSMO MODELİNDE ALARM VE BLUETOOTH ÖZELLİĞİ VAR VE BUNLAR TATMİN EDİCİ BİR ÖZELLİK.
    4. KONFOR, SÜRÜŞ ve PERFORMANS ÇOK ZEVKLİ.
    5. DİREKSİYONUN HAFİF OLMASI ÇOK HOŞUMA GİTTİ. (SATTIĞIM 307’NİN DİREKSİYONU SANKİ BİR KAMYON GİBİYDİ)
    6. VİTES GEÇİŞLERİ BAŞARILI VE HOŞ.
    7. 6 VİTES OLMASI DA AYRI BİR ZEVK.
    8. KIRMIZI İÇ MEKÂN VE KAPI İÇİ AYDINLATMASI ÇOK ŞIK.
    9. İÇ MEKÂN DİZAYNI VE ARACIN DIŞ TASARIMI HARİKA.
    10. USB BAĞLANTISI İLE İPOD KONTROL EDEBİLME VE USB BELLEKTEN MP3 ÇALABİLME,
    11. YAĞMUR SENSÖRÜ BAŞARILI ÇALIŞIYOR, (SATTIĞIM 307’DE ÇOK HASSAS VE BAŞARILI DEĞİLDİ)
    12. ELEKTRONİK PARK FRENİ ÇOK KULLANIŞLI (TABİİ KULLANDIKÇA BOZULMAZSA, ÖZELLİKLE GARANTİ SONRASI)
    13. NAVİGASYON,

    Yazdıklarımda objektif olmaya ve taraf tutmamaya çalıştım, bunda da başarılı olduğumu düşünüyorum. Unutmayın ki halen Opel yeni ASTRA J 1.4 140 HP COSMO araç sahibiyim. Kullandıkça yaşadığım problemleri, OPEL GENERAL MOTORS’un bana arızalı araç (Ayıplı Mal) sattığını, aracımın hoşuma giden-gitmeyen yanlarını Astra J ve Opel ile ilgilenenlerle paylaşmaya, OPEL GENERAL MOTORS’tan araç satın almak isteyenleri objektif olarak uyarmaya çalıştım.
    İlgilenenler için daha fazlası ve merak edilen başka konular için de yardımcı olurum.



    Alıntıları Göster
    çok ayrıntılı bir inceleme olmuş ama aklıma takıldı eğer ön park sensörlerinin düğmesi olmasaydı siz öndeki arabaya her yanaştığınızda aracınız bağırırdı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merrdo


    quote:

    Orijinalden alıntı: skydivingbaris

    12. HIZ SABİTLEME SİSTEMİ (CRUISE CONTROL) YETERSİZ. ÇÜNKÜ SİSTEMİ AÇTIKTAN SONRA SABİTLEYECEĞİNİZ SÜRATİ ÖNCEDEN SEÇEMİYORSUNUZ, SABİTLEYECEĞİNİZ SÜRATE GELDİKTEN SONRA DÜĞMEYE BASARAK SABİTLİYORSUNUZ YA DA TIKLAYARAK SÜRATİ ARTTIRIYOR VEYA DÜŞÜRÜYORSUNUZ. AMA BUDA HANGİ SÜRATE AYARLADIĞINIZI SİZE GÖSTERMİYOR. HANGİ SÜRATE SABİTLEDİĞİNİZ ANLAYABİLMEK İÇİN ARACIN SÜRATİNİN SABİTLENMESİNİ BEKLEMEK ZORUNDASINIZ. ONDAN SONRA ARACIN ÖRNEĞİN 100 KM DE SABİTLENDİĞİNİ ANLAYABİLİSİNİZ. YANİ HIZI SABİTLEMEK İSTEYECEĞİNİZ BİR SAYAÇ YOK, HIZ SABİTLEYİCİYİ AÇAYIM ARACIMI 100 KM’YE SABİTLEYİM DİYEMEZSİNİZ. DENEME YANILMA YOLUYLA 100 KM SÜRATİ BULURSUNUZ VE ARACI ANCAK SABİTLERSİNZ?

    25. KEŞKE ANAHTARSIZ ÇALIŞTIRMA VE DÜĞMEYE BASARAK ÇALIŞTIRMA SİSTEMİ DE OLSAYDI.


    Öncelikle yaşamış olduğunuz sıkıntılardan ötürü üzüldüm.
    Bu tarz fabrikasyon problemler zaman zaman araçlarda görülmektedir.Sadece Opel için değil tüm araba markaları bu tarz istenmeyen durumlarla zaman zaman karşılaşıyor.Örnek vermek gerekirse 2 sene önce bir tanıdığımın aldığı Audi A5 marka otomobildede fabrikasyon arızalar baş göstermişti.(Aracın yaklaşık değeri 85.000-90.000 Euro)

    Bu konuları bir kenara bıraktıktan sonra ben bir kaç yere takıldım aracın eksileri kısmında yazdıklarınız hakkında.

    Hiz sabitleyicide sizin arzuladığınız gibi bir sistem yani,hızın 20 iken ayarlama yapıp 140 a sabitle vs. gibi bir sistem kullanılması anlamsız.Zaten hız sabitleyicininde amaç ve mantığı uzun yol kullanımlarında hız belli bir seviyeye ulaştıktan sonra dur kalk gibi durumlar olmadığı için hızı sabitlemek ve bir konfor sunmaktır.Sanırım arabanız otomatik vites.Sizde diyelimki vites seçeneğiniz otomatik böyle birşey olması mantık olarak mümkün olabilir.Peki düz vites kullananlarda nasıl olabilir bu?
    Yani hızınız 30 iken 90 a sabitlemek istiyorsunuz.30km hız ile 90km hız arasında kaç vites aralığı var?Bunun bir oluru yok.Araç ikinci viteste giderken 90 a sabitlemeye çalışamazsınız.
    Onun haricinde hızınızı sabitledikten sonra her düğmeye bir kere basışınızda hızınız 2km artar.Yani basit bir hesap olarak hızınız 90 iken üst üste 5 kez basarsanız araç hızınızı 100km'ye çıkartacaktır.

    Aracın anahtarsız çalışma ve düğme yöntemi ile çalışma veya bu tarz şeylerin hepsi bir maliyet.Gerçekten keşke düğmeye basarak çalışsa faka bunlar aracın maliyetlerini arttırmakta.

    Belki size o kadar ufak gelecek ama düşününki aracın içindeki kapılardaki kırmızı aydınlatmayı (sanırım sadece Cosmo donanımda bulunmakta) bile maliyeti azaltmak için ileriki zamanlarda belki çıkartabileceklerini söylemişti Opel bayisi.

    Sonuç olarak;

    Aracınızın çok yakması konusunda şikayet etmeye hiç hakkınız olduğunu düşünmüyorum.Benzin bundan öncesinde 2TL değildi.Daha öncede bu rakamlardaydı.Sizin aldığınız zaman ki fiyatını tam bilmiyorum.Yani yeni zamlanmadı benzin.1.4 Turbo benzinli bir araç alıyorsunuz.Zaten arabayı alırkende yakıt tüketimlerine bakmadan aldığınızı düşünmüyorum.Bu araç bir performans aracı.(1.4 Turbo için konuşuyorum 1.3 CDTI değil!)Bu kadar yakması normaldir.Siz ayağınızı yorganınıza göre uzatmamışsınız.

    Diğer sıkıntılı olduğuz konularda Allah yardımcınız olsun ama son bir not aracın kalkıştaki ıslık gibi çıkardığı ses benim çok hoşuma gidiyor.Turbo motor olduğunu belli ediyor CDTI seçeneği için konuşuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merrdo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Merrdo


    quote:

    Orijinalden alıntı: skydivingbaris

    12. HIZ SABİTLEME SİSTEMİ (CRUISE CONTROL) YETERSİZ. ÇÜNKÜ SİSTEMİ AÇTIKTAN SONRA SABİTLEYECEĞİNİZ SÜRATİ ÖNCEDEN SEÇEMİYORSUNUZ, SABİTLEYECEĞİNİZ SÜRATE GELDİKTEN SONRA DÜĞMEYE BASARAK SABİTLİYORSUNUZ YA DA TIKLAYARAK SÜRATİ ARTTIRIYOR VEYA DÜŞÜRÜYORSUNUZ. AMA BUDA HANGİ SÜRATE AYARLADIĞINIZI SİZE GÖSTERMİYOR. HANGİ SÜRATE SABİTLEDİĞİNİZ ANLAYABİLMEK İÇİN ARACIN SÜRATİNİN SABİTLENMESİNİ BEKLEMEK ZORUNDASINIZ. ONDAN SONRA ARACIN ÖRNEĞİN 100 KM DE SABİTLENDİĞİNİ ANLAYABİLİSİNİZ. YANİ HIZI SABİTLEMEK İSTEYECEĞİNİZ BİR SAYAÇ YOK, HIZ SABİTLEYİCİYİ AÇAYIM ARACIMI 100 KM’YE SABİTLEYİM DİYEMEZSİNİZ. DENEME YANILMA YOLUYLA 100 KM SÜRATİ BULURSUNUZ VE ARACI ANCAK SABİTLERSİNZ?

    25. KEŞKE ANAHTARSIZ ÇALIŞTIRMA VE DÜĞMEYE BASARAK ÇALIŞTIRMA SİSTEMİ DE OLSAYDI.


    Öncelikle yaşamış olduğunuz sıkıntılardan ötürü üzüldüm.
    Bu tarz fabrikasyon problemler zaman zaman araçlarda görülmektedir.Sadece Opel için değil tüm araba markaları bu tarz istenmeyen durumlarla zaman zaman karşılaşıyor.Örnek vermek gerekirse 2 sene önce bir tanıdığımın aldığı Audi A5 marka otomobildede fabrikasyon arızalar baş göstermişti.(Aracın yaklaşık değeri 85.000-90.000 Euro)

    Bu konuları bir kenara bıraktıktan sonra ben bir kaç yere takıldım aracın eksileri kısmında yazdıklarınız hakkında.

    Hiz sabitleyicide sizin arzuladığınız gibi bir sistem yani,hızın 20 iken ayarlama yapıp 140 a sabitle vs. gibi bir sistem kullanılması anlamsız.Zaten hız sabitleyicininde amaç ve mantığı uzun yol kullanımlarında hız belli bir seviyeye ulaştıktan sonra dur kalk gibi durumlar olmadığı için hızı sabitlemek ve bir konfor sunmaktır.Sanırım arabanız otomatik vites.Sizde diyelimki vites seçeneğiniz otomatik böyle birşey olması mantık olarak mümkün olabilir.Peki düz vites kullananlarda nasıl olabilir bu?
    Yani hızınız 30 iken 90 a sabitlemek istiyorsunuz.30km hız ile 90km hız arasında kaç vites aralığı var?Bunun bir oluru yok.Araç ikinci viteste giderken 90 a sabitlemeye çalışamazsınız.
    Onun haricinde hızınızı sabitledikten sonra her düğmeye bir kere basışınızda hızınız 2km artar.Yani basit bir hesap olarak hızınız 90 iken üst üste 5 kez basarsanız araç hızınızı 100km'ye çıkartacaktır.

    Aracın anahtarsız çalışma ve düğme yöntemi ile çalışma veya bu tarz şeylerin hepsi bir maliyet.Gerçekten keşke düğmeye basarak çalışsa faka bunlar aracın maliyetlerini arttırmakta.

    Belki size o kadar ufak gelecek ama düşününki aracın içindeki kapılardaki kırmızı aydınlatmayı (sanırım sadece Cosmo donanımda bulunmakta) bile maliyeti azaltmak için ileriki zamanlarda belki çıkartabileceklerini söylemişti Opel bayisi.

    Sonuç olarak;

    Aracınızın çok yakması konusunda şikayet etmeye hiç hakkınız olduğunu düşünmüyorum.Benzin bundan öncesinde 2TL değildi.Daha öncede bu rakamlardaydı.Sizin aldığınız zaman ki fiyatını tam bilmiyorum.Yani yeni zamlanmadı benzin.1.4 Turbo benzinli bir araç alıyorsunuz.Zaten arabayı alırkende yakıt tüketimlerine bakmadan aldığınızı düşünmüyorum.Bu araç bir performans aracı.(1.4 Turbo için konuşuyorum 1.3 CDTI değil!)Bu kadar yakması normaldir.Siz ayağınızı yorganınıza göre uzatmamışsınız.

    Diğer sıkıntılı olduğuz konularda Allah yardımcınız olsun ama son bir not aracın kalkıştaki ıslık gibi çıkardığı ses benim çok hoşuma gidiyor.Turbo motor olduğunu belli ediyor CDTI seçeneği için konuşuyorum.


    Alıntıları Göster
    bu mantıkla yaklaşırsanız lamborghini gallardo'ya bile birçok bahane bulabilirsiniz;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer

    bu mantıkla yaklaşırsanız lamborghini gallardo'ya bile birçok bahane bulabilirsiniz;)

    Alıntıları Göster
    3 aydır ecoflex astra sport kullanıyorum... şuana kadar hiçbir sorunum olmadı... yakıt tüketimi 100km de 5 lt'de şuan...bence gayet tatmin edici...performansa gelince araba resmen asfaltı tırmalıyor, benim anlamadığım insanların beklentisinin BMW gibi mi olması?? yeterli olmayan ne? ya da kaçımız 30-40 bin TL daha fazla verilebiliyor BMW ya da AUDI için? amaç paramıza göre en optimalini almaktı, ve benim tercihim yeni astra ecoflex sport oldu...çok memnunum ve tavsiye ederim arkadaşlar...
    sevgilerle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drcunda

    3 aydır ecoflex astra sport kullanıyorum... şuana kadar hiçbir sorunum olmadı... yakıt tüketimi 100km de 5 lt'de şuan...bence gayet tatmin edici...performansa gelince araba resmen asfaltı tırmalıyor, benim anlamadığım insanların beklentisinin BMW gibi mi olması?? yeterli olmayan ne? ya da kaçımız 30-40 bin TL daha fazla verilebiliyor BMW ya da AUDI için? amaç paramıza göre en optimalini almaktı, ve benim tercihim yeni astra ecoflex sport oldu...çok memnunum ve tavsiye ederim arkadaşlar...
    sevgilerle...

    Alıntıları Göster
    bu yukarıdaki arkadaş birşey içmiş sanırım herşeyden nem kapmış yahu bu yazdıklarının çoğunu tek tek çürütürüm de tartışmaya değmez gitsin bir zahmet ferrari alsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: máwci

    bu yukarıdaki arkadaş birşey içmiş sanırım herşeyden nem kapmış yahu bu yazdıklarının çoğunu tek tek çürütürüm de tartışmaya değmez gitsin bir zahmet ferrari alsın

    Alıntıları Göster
    bu yeni kasayı bende çok beğenmeye başladım, biraz içi dar gibi alıştıktan sonra tamamladığını hissettiriyor insana. ayrıca benzinli araç alan biri, benzin hesabını yapmamalı, benzine verecek paran yok ise, gidip dizel bir araç alacaksın, 2500 deviri de geçmeden kullanacaksın...

    hemen hemen her aracın dizel modeli var sence niye yapmışlar?????



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alfredo -- 16 Mayıs 2011; 8:18:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    bu yeni kasayı bende çok beğenmeye başladım, biraz içi dar gibi alıştıktan sonra tamamladığını hissettiriyor insana. ayrıca benzinli araç alan biri, benzin hesabını yapmamalı, benzine verecek paran yok ise, gidip dizel bir araç alacaksın, 2500 deviri de geçmeden kullanacaksın...

    hemen hemen her aracın dizel modeli var sence niye yapmışlar?????

    Alıntıları Göster
    Yani art niyetli olmamak lazım benzinli araç alıyor adam sonra yok çok yakıyor bla bla kardeşim ne çok yakması yahu benzin 4. 20 olmuş yakmasın mı daha ? Ben de benzinli kullanıyorum performans benim için daha fazla önemliydi öyle aldım memnunum adam ön kol dayama kısa demiş yukarıda yahu çekiliyor o ön kol dayama arkadaşım öne doğru bir zahmet çek be




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.