Şimdi Ara

YENİ KIA OPTIMA 2012 (ANA KONU) (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
154
Cevap
0
Favori
48.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim bilgim kadarıyla AĞUSTOS 2011 de araç geliyor.

    ancak bu direksiyon hissizliği ve ön takımlar hakikaten benim kialarda gözlemlediğim en büyük dertler.

    işte bu konuda volswagenin-audi-bmw-mercedes gibi araçların hakkını vermek gerekiyor.

    hadi benim aracım 2008 cerato dizel.benim direksiyonum hidrolik.hissizlik ve ön takımlardaki zayıflık belli.

    ancak etrafımda1 tane yeni venga ve 3 tane ceed kullanan arkadaşım var.

    onlarda tıpa tıp aynı şeyleri söylüyor.

    bencede testte yazıldığı gibi kianın artık sadece motorda ve tasarımda değil bence mekanikdede avrupalılaşması gerekiyorki

    avrupalı devlere kafa tutar hale gelsin...

    bi gelsin görelim bakalım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman

    benim bilgim kadarıyla AĞUSTOS 2011 de araç geliyor.

    ancak bu direksiyon hissizliği ve ön takımlar hakikaten benim kialarda gözlemlediğim en büyük dertler.

    işte bu konuda volswagenin-audi-bmw-mercedes gibi araçların hakkını vermek gerekiyor.

    hadi benim aracım 2008 cerato dizel.benim direksiyonum hidrolik.hissizlik ve ön takımlardaki zayıflık belli.

    ancak etrafımda1 tane yeni venga ve 3 tane ceed kullanan arkadaşım var.

    onlarda tıpa tıp aynı şeyleri söylüyor.

    bencede testte yazıldığı gibi kianın artık sadece motorda ve tasarımda değil bence mekanikdede avrupalılaşması gerekiyorki

    avrupalı devlere kafa tutar hale gelsin...

    bi gelsin görelim bakalım...





    ''hissizlik ve ön takımlardaki zayıflık'' tan kastınız tam olarak ne anlamadım, nasıl bir sıkıntı oluyor?(bende de 2010 cerato var da)

    yani dediğim gibi vectra ve 98 mondeo kullanmıştım onarın direksiyon tepkileri geçti çevirdikten biraz daha sonra dönüyorlardı bahsettiğiniz böyle bişey mi?




  • direksiyondaki hissizlikten kastım--> ani manevralar sırasında araç geç tepki veriyor.

    sanıyorsunuzki aracın direksiyonunda boşluk var gibi ancak öyle bir şey yok.

    istediğiniz manevrayı yapmak için direksiyonu daha çok döndürmeniz gerekiyor.

    işte bu daha çok döndürme olayı ise ani yapılması gereken manevralarda sıkıntı çıkartıyor.

    yukarıdada yazdığım gibi arkadaşlarımın venga ve ceedlerinde de aynı olaylar var.

    halbuki onların direksiyon sistemi hidrolik değil elektrik destekli.yani daha iyi olmaları gerekirken aynı benim araçtaki gibi.

    ön takımlardaki zayıflık ise bana göre kore grubundaki en büyük eksilerden biri.çok çabuk arıza veriyor.

    amartisör ve z-rot yapılarının bence çok daha sağlam yapılması gerekiyor.

    ben şimdi milletin neden bi ton para veripte audi-bmw gibi üst segment aldığını daha iyi anlıyorum.

    işte kia şu dediklerimi bi düzeltebilirse bence onlardan aşağıya kalır bir yönü olmayacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman
    ben şimdi milletin neden bi ton para veripte audi-bmw gibi üst segment aldığını daha iyi anlıyorum.

    Hocam yazdıklarından sadece üstte alıntı yaptığım kısımla ilgili birşeyler yazmak istiyorum. Saydığın markaların dünya devi olduğu ve kendilerini her alanda ispatladıkları bir gerçek lakin bu markalar hiçte sorunsuz araçlar üretmiyor, bilakis özellikle elektronik oyuncakları çok olduğu için masraflı ve zaman alıcı arızalar çıkartıyor. Daha dün benim aracın önünde duran kazasız ama yürümeyen A6 çekici ile servise götürüldü. Firma sahibi bir abimin arızalanan Mercedes aracı için servisi aradığında söylediği cümleyi aynen aktarıyorum "yapın bu arabayı hemen yoksa benzin döküp yakacağım ş....refsizim, tonla para ödüyoruz hale bak, kim telafi edecek benim zaman kaybımı". Yani böyle bir durum söz konusu değil bana göre. Sonuçta tüm otomobiller birer makinedir ve arıza yapmaları çok nomaldir. Kianın malzeme kalitesi anlamında bu markalara ulaşabilmesi için fiyatlarının da bu markalarla aynı olması gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman
    ben şimdi milletin neden bi ton para veripte audi-bmw gibi üst segment aldığını daha iyi anlıyorum.

    Hocam yazdıklarından sadece üstte alıntı yaptığım kısımla ilgili birşeyler yazmak istiyorum. Saydığın markaların dünya devi olduğu ve kendilerini her alanda ispatladıkları bir gerçek lakin bu markalar hiçte sorunsuz araçlar üretmiyor, bilakis özellikle elektronik oyuncakları çok olduğu için masraflı ve zaman alıcı arızalar çıkartıyor. Daha dün benim aracın önünde duran kazasız ama yürümeyen A6 çekici ile servise götürüldü. Firma sahibi bir abimin arızalanan Mercedes aracı için servisi aradığında söylediği cümleyi aynen aktarıyorum "yapın bu arabayı hemen yoksa benzin döküp yakacağım ş....refsizim, tonla para ödüyoruz hale bak, kim telafi edecek benim zaman kaybımı". Yani böyle bir durum söz konusu değil bana göre. Sonuçta tüm otomobiller birer makinedir ve arıza yapmaları çok nomaldir. Kianın malzeme kalitesi anlamında bu markalara ulaşabilmesi için fiyatlarının da bu markalarla aynı olması gerekir.



    dediklerini katılmamak elde değil hakikaten.

    biz hem az para verelim hemde üst segment kalitesinde olsunun hesabını yapıyoruz.

    tabiki böyle bir şey olmaz,olamaz.

    o zaman dediğin gibi kianında o paralara çıkması gerekir.

    saydığımız markalarında bir çok hatası var.

    ancak benim dediğim iki durum yani direksiyonların hissizliği ve ön takımlardaki zayıflığı düzeltmeleri,aracın fiyatında çokda bir oynama yapmaz.

    bu noktayı atlıyorlar yada farkında değilller bu olayların.

    ben bu iki durumuda kia koreye mail bile atmıştım ama karşılığında otomaik cevap geldi başka bir şey olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman
    ben şimdi milletin neden bi ton para veripte audi-bmw gibi üst segment aldığını daha iyi anlıyorum.

    Hocam yazdıklarından sadece üstte alıntı yaptığım kısımla ilgili birşeyler yazmak istiyorum. Saydığın markaların dünya devi olduğu ve kendilerini her alanda ispatladıkları bir gerçek lakin bu markalar hiçte sorunsuz araçlar üretmiyor, bilakis özellikle elektronik oyuncakları çok olduğu için masraflı ve zaman alıcı arızalar çıkartıyor. Daha dün benim aracın önünde duran kazasız ama yürümeyen A6 çekici ile servise götürüldü. Firma sahibi bir abimin arızalanan Mercedes aracı için servisi aradığında söylediği cümleyi aynen aktarıyorum "yapın bu arabayı hemen yoksa benzin döküp yakacağım ş....refsizim, tonla para ödüyoruz hale bak, kim telafi edecek benim zaman kaybımı". Yani böyle bir durum söz konusu değil bana göre. Sonuçta tüm otomobiller birer makinedir ve arıza yapmaları çok nomaldir. Kianın malzeme kalitesi anlamında bu markalara ulaşabilmesi için fiyatlarının da bu markalarla aynı olması gerekir.



    dediklerini katılmamak elde değil hakikaten.

    biz hem az para verelim hemde üst segment kalitesinde olsunun hesabını yapıyoruz.

    tabiki böyle bir şey olmaz,olamaz.

    o zaman dediğin gibi kianında o paralara çıkması gerekir.

    saydığımız markalarında bir çok hatası var.

    ancak benim dediğim iki durum yani direksiyonların hissizliği ve ön takımlardaki zayıflığı düzeltmeleri,aracın fiyatında çokda bir oynama yapmaz.

    bu noktayı atlıyorlar yada farkında değilller bu olayların.

    ben bu iki durumuda kia koreye mail bile atmıştım ama karşılığında otomaik cevap geldi başka bir şey olmadı.


    Hocam bilgisine ve araçlara ilgisine güvendiğim birisin, ön takımlarla ilgili olarak epey zamandır dertlisin sen. Demek ki hakikaten var bir sorun. Ben şimdilik böyle bir sorunla karşılaşmadım ama "Kia Motors"a yeni yapacağın geri dönüş yazılarında destekçinim, bir kişi değilde en azından birkaç kişi olursak biraz daha çözüme yönelirler herhalde. Direksiyon hissi konusunda ise, enteresan ama gayet memnunum ben açıkçası. Düşük hızlardaki yumuşaklık, yüksek hızlardaki sertlik hoşuma gidiyor. Yüksek hızlarda direksiyonun çok ani hareketlere geç tepki vermesi güvenlik açısından belki gerekli olabilir ama ani manevra yapılması gerektiği zamanlarda da büyük sorunlar çıkartabilir dediğin gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman

    direksiyondaki hissizlikten kastım--> ani manevralar sırasında araç geç tepki veriyor.

    sanıyorsunuzki aracın direksiyonunda boşluk var gibi ancak öyle bir şey yok.

    istediğiniz manevrayı yapmak için direksiyonu daha çok döndürmeniz gerekiyor.

    işte bu daha çok döndürme olayı ise ani yapılması gereken manevralarda sıkıntı çıkartıyor.

    yukarıdada yazdığım gibi arkadaşlarımın venga ve ceedlerinde de aynı olaylar var.

    halbuki onların direksiyon sistemi hidrolik değil elektrik destekli.yani daha iyi olmaları gerekirken aynı benim araçtaki gibi.

    ön takımlardaki zayıflık ise bana göre kore grubundaki en büyük eksilerden biri.çok çabuk arıza veriyor.

    amartisör ve z-rot yapılarının bence çok daha sağlam yapılması gerekiyor.

    ben şimdi milletin neden bi ton para veripte audi-bmw gibi üst segment aldığını daha iyi anlıyorum.

    işte kia şu dediklerimi bi düzeltebilirse bence onlardan aşağıya kalır bir yönü olmayacak.


    direksiyondaki hissizlikten kastınızı doğru anlamışım nasıl bişey olduğunu biliyorum ama yeni ceratoda o dediğiniz sorun yok diye düşünüuyorum misal renault veya opel gibi araçlarda da debriyaj hissizliği olluyor geç kavrama nerede gazı aldığını tam çözememe vs misal bu tarz şeyde yok. başka yeni kia araçlarını kullanmadım ama yeni cerato için durum sıkıntısız :)

    ön takımlardaki zayıflık konusu biraz beni aşıyor sanırım farkedemedim herhangibişey (araç yeni olduğu için de olabilir, ilerleyen zamanlarda görücez herhalde çıkaracağı sorunlara göre), ama kianın şase ve a sütunu zayıflığı aşikar sanıyorum bunu kesinlikle en kısa zamanda aşmaları lazım(accent blue için mi ne hafifleştirilmiş,sağlamlaştırılmış güvenli şaseden bahsediyorlardı ne kadar doğru bilmiyorum ama bunnu tüm kia-hyundai araçlarına yaymaları lazım). ama bütün bu zayıflıkları gidermek maliyeti baya arttırır herhalde (sizde araçların parası artarsa artsın yeterki sağlam iyi yapılsın diye düşünüyorsunuz ama) fiyatlar artarsa bu araçların alımı da çok azalır zati geçen sene ucuz olduğuı zamanlarda bile kia satışları belli bir seviyenin üzerine çıkamamıştı.

    benim gözlemlediğim bişey var biliyorsunuzdur: fren bazen çok iyi bazen normal tutuyor yani demek istediiğim bazen az bir ezmeyle çok fazla fren yaptığı oluyor bazen normal derecede tutuyor. bide abs kaçırması kronik sorun denmiş o nasıl bir sorun?
    bide gözlemlediğim bir olumsuzluk keskin virajlarda araç fazla yatıyor bu da yoldan çıkıverecekmiş gibi bir his uyandırıyor ama daha arkadan kayma eğilimi falan olmadı böyle hissettiğim zamanlarda bunlar hakkında ne düşünüyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: happynessmud
    ama kianın şase ve a sütunu zayıflığı aşikar sanıyorum bunu kesinlikle en kısa zamanda aşmaları lazım(accent blue için mi ne hafifleştirilmiş,sağlamlaştırılmış güvenli şaseden bahsediyorlardı ne kadar doğru bilmiyorum ama bunnu tüm kia-hyundai araçlarına yaymaları lazım).

    benim gözlemlediğim bişey var biliyorsunuzdur: fren bazen çok iyi bazen normal tutuyor yani demek istediiğim bazen az bir ezmeyle çok fazla fren yaptığı oluyor bazen normal derecede tutuyor. bide abs kaçırması kronik sorun denmiş o nasıl bir sorun?

    Cerato için konuşuluyorsa a sütunu zayıflığı konusu doğru olabilir ancak bunu tüm Kia otomobillerine mal edemeyiz. Zira Cee'd Euroncap ten 5 yıldız alan ilk Güney Kore otomobili olmuştur. Venga, Sportage, Sorento gibi araçlar 5 yıldızlı araçlardır. Dolayısıyla bir çok otomobil firması ile aynı bazılarından sağlamlık açısından daha iyi durumdadır Kia. Kianın yeni üretim araçlarında sağlamlık sorunu yoktur bana göre.

    Araçlarda EBD destekli ABS olduğu için araç hızı, fren basıncı, direksiyon konumu gibi birçok kritere göre hesaplama yapılıp frenleme yapılmaktadır. Kimi yerde zayıf kimi yerde güçlü hissetmeniz normaldir önemli olan yeterli mesafelerde durabilmenizdir. Eğer aracınızın frenleme değerleri yeterli değilse serviste kontrol ettirmekte fayda var.

    http://www.uzmantv.com/ebd-nedir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: happynessmud
    ama kianın şase ve a sütunu zayıflığı aşikar sanıyorum bunu kesinlikle en kısa zamanda aşmaları lazım(accent blue için mi ne hafifleştirilmiş,sağlamlaştırılmış güvenli şaseden bahsediyorlardı ne kadar doğru bilmiyorum ama bunnu tüm kia-hyundai araçlarına yaymaları lazım).

    benim gözlemlediğim bişey var biliyorsunuzdur: fren bazen çok iyi bazen normal tutuyor yani demek istediiğim bazen az bir ezmeyle çok fazla fren yaptığı oluyor bazen normal derecede tutuyor. bide abs kaçırması kronik sorun denmiş o nasıl bir sorun?

    Cerato için konuşuluyorsa a sütunu zayıflığı konusu doğru olabilir ancak bunu tüm Kia otomobillerine mal edemeyiz. Zira Cee'd Euroncap ten 5 yıldız alan ilk Güney Kore otomobili olmuştur. Venga, Sportage, Sorento gibi araçlar 5 yıldızlı araçlardır. Dolayısıyla bir çok otomobil firması ile aynı bazılarından sağlamlık açısından daha iyi durumdadır Kia. Kianın yeni üretim araçlarında sağlamlık sorunu yoktur bana göre.

    Araçlarda EBD destekli ABS olduğu için araç hızı, fren basıncı, direksiyon konumu gibi birçok kritere göre hesaplama yapılıp frenleme yapılmaktadır. Kimi yerde zayıf kimi yerde güçlü hissetmeniz normaldir önemli olan yeterli mesafelerde durabilmenizdir. Eğer aracınızın frenleme değerleri yeterli değilse serviste kontrol ettirmekte fayda var.

    http://www.uzmantv.com/ebd-nedir


    eveet haklısınız sanırım güvenlik konusunda, yeni spo yılın en güvenli mini suv u seçilmişti aldığı puanlara ve değerlerine bakmadan da anlaşılabiliyor aslında. side impact testinde özellikle göçme miktarının aazlığı şasenin sağlamlığını direkt kanıtlıyor ama misal optima da ncap te 5 yıldızlı ancak frontal impact testinde a sütunun biraz bükülmesi düşündürücü aynı şekilde avupada mı ne tank gibi sağlam güvenli araç diye söz ediliyordu okuduğum yabancı bir sitede magentis için.yılın en güvenli 5 aracı içindeymiş yeni magentis daha üst segment araçların 50 puan aldığıı testte magentis 48 puan mı ne almışş. neyse haklısınız güvenliğe önem verdikleri, ncap testindeki başarılarından belli aslında ama yeni cerato da yeni araçları sonıuçta :) ama güvenlik yönünden zayıf olması üzücü cerato kullanıcıları açısından :( eski cerato 3 yeniside 4 yıldızlıydı sanırım hangi ncap ti hatırlamıyorum ayrıca saç kalınlığıda düşük sanırım bu yeni cerato için özellikle ufak darbeler için kötü bişey ): sanırım cerato kullanıcılarının fazladan çaba sarfetmesi gerekiyor kaza yapmaamak içiin

    ebd konusunda verdiğiniz link ve bilgi için teşekkürle ancak kastettiğim bu değildi. aynı şartlar altında bahsettiğim şey oluyordu ama neyse başka bir açıklaması vardır muhtemelen bi sorun olarakta görmüyorum şuan için




  • Su araç geleydi uygun bir fiyatla çıkarsa cidden almayı düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    Su araç geleydi uygun bir fiyatla çıkarsa cidden almayı düşünüyorum


    araç türkiyeye geldi bugün gölbaşında tırların üzerinde gördüm yukardaki resimlerdeki jantlarla gelmiş 17 veya 18 inçlik,led gündüz farları ve şık sis farları vardı,siyah ve beyaz renk vardı sadece.

    motor seçenekleri ve fiyatlar ne olucak bilemiyorum.
  • suriyeye giden araçlar olabilir kiaya mail attım bu konuda gelen cevap

    Sayın ...,
    Kia aracımıza ilginizden dolayı teşekkür ederiz, Söz konusu aracımız 2011 yılı sonuna kadar ithalat planlamamızda bulunmamaktadır.
    Bilgilerinizi rica ederiz.



    bu arada araç gerçektende bu kadar albenili duruyor mu acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    suriyeye giden araçlar olabilir kiaya mail attım bu konuda gelen cevap

    Sayın ...,
    Kia aracımıza ilginizden dolayı teşekkür ederiz, Söz konusu aracımız 2011 yılı sonuna kadar ithalat planlamamızda bulunmamaktadır.
    Bilgilerinizi rica ederiz.



    bu arada araç gerçektende bu kadar albenili duruyor mu acaba


    hadi ya bende mail attım baya uzunca üşendiler mi naptılar cevap yok.
    Suriyeye giden aracın Türkiyeden geçmesi saçma değil mi ya? zati araç arap ülkelerinde uzun zamandır da kullanılıyor ama ilk defa gördüm. araç konya tarafından ankara tarafına gidiyordu bide dediğiniz gibi olsaydı tam tersi olması gerekmez miydi?ayrıca tırda hyundainin de araçları vardı yeni elantra emin değilim ama ix35 ve accent blue da vardı sanırım.

    maille verdikleri cevap gerçekten ilginç

    araçlar gerçekten güzeldi dışı yukardaki fotolardan daha güzeldi bile diyebilirim led gündüz farları da vardı yukarıdakilere ek olarak beyaz renk ile gerçekten albenisi olan bir araç. şu aracı getirme konusunda uyguladıkları politika gerçekten hayret verici. araca ilgi ve talep hat safada hala 2012 nin ilk yarısında geleceğinden bahsediyorlar




  • gaziantepteki arkadaşlarım görmüş suriye plakalı da ondan söyledim bir gelsin bakalım fiyat ne olacak o da önemli
  • şu güzelim araca da yazık edecekler gibime geliyor motor seçenekleri yönünden ama haadi hayırlısı arrtık.
  • kia dan yetkili biriyle konuştum pazar günü gördüğüm araçların onlarla bir ilgisi yokmuş araçların satışa sunulması 2012 nin ikinci çeyreğini bulur dedi bu da 2012 haziranına tekabül ediyormuş. aracın donanımı konusunda kısıtlamalara gideceklermiş gibi bir şey hissettim yani baz donanım fazla boş olucak sanıyorum. direksiyon ısıtması içinde opsiyonel yapabiliriz falan dedi. motor seçenekleri olarakta henüz hiçbirşeyin belli olmadığını bir ihtimal avrupadaki motor seçenekleri ile aynı olabilceğini söyledi. kia motors genel larak taleplere yanıt vermekte zorlanıyormuş üretim olarak özellikle yeni sportage talepleri yüksekmiş onları bile yetiştirmekte zorlanıyorlarmış. bu yüzden türkiye için özel motor seçeneği sunamayabilirlermiş. ama ben türkiyede tutacak motor seçeneklerini kaydettirddim pazarlamacılara ve diğer yetkililere ileteceğini söyledi. fiyatı için hiçbir tahminde bulunamadı gelecek donanıma ve o zamanki vergilendirmeye bağlı olacağını söyledi ama 60 bin ile yüksek donanımla 80 bin liraya kadar gidebilir sanıyorum. umarım güzel oyuncaklarla uygun motorlar ve fiyatlarla gelir de güzelim arabayı yakmazlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unicorn_10 -- 20 Temmuz 2011; 23:02:21 >




  • Şu anda america sitesine baktım 6 ileri otomatik ve 6 ileri manuel şanzuman mevcut çok şükür 4 ileri yok motorlarda 2.4 ve 2.0 görüküyor saygılarımla.. buyrun linkhttp://www.kia.com/#/optima/specifications/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38

    Şu anda america sitesine baktım 6 ileri otomatik ve 6 ileri manuel şanzuman mevcut çok şükür 4 ileri yok motorlarda 2.4 ve 2.0 görüküyor saygılarımla.. buyrun linkhttp://www.kia.com/#/optima/specifications/


    Zaten ülkemize Sportage'da kullanılan 2.0L dizel motor ile geleceği için 6 ileri otomatik vitesli olacaktı.

    Yeni gelecek Rio'larda bile 6 ileri vites olacak, hem manuel hem otomatik için.




  • q
  • merhabalar bi optima hayranı olarak bu aracın lansmanının ne zaman olacağıyla ilgili çelik motora çektiğim mail sonucunda bana telefonla dönüş yapıldı.aracın en dolu versiyonu ve 1.7 dizel otomatik şeklinde tek donanımla EKİM ayı içinde tr de olacağını söyleyen arkadaşa fiyat konusundaki ısrarlarıma rağmen yanıltıcı olmamak adına net bi cevap alamdım ama dedğim gbi ekimde magentis bizlerle..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.