Şimdi Ara

Yeni Focus 2018 geyik testi km77 (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
8.168
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cryin kullanıcısına yanıt
    İstanbul içi trafiğe kapalı parkur gibi bir alanda aracı test ettim. Kolay kolay araba beğenmezdim fakat bu araç başarılı gözüküyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buyrun Focus sedan. jantlarını beğenmedim doğrusuYeni Focus 2018 geyik testi km77
  • Otosan 17"'te bunu değil, daha güzel bir jantı istemiş ama Ford kabul etmemiş.

    Civic jantına benziyor ama bu 17".
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zx6r

    İstanbul içi trafiğe kapalı parkur gibi bir alanda aracı test ettim. Kolay kolay araba beğenmezdim fakat bu araç başarılı gözüküyor.
    mk3 ve mca kullandınız mı farklı hissettirdi mi
  • acr kullanıcısına yanıt
    Ford şasi dengesi ve sürüş özellikleri bakımından uzun süredir iyi araçlar üretiyor ve övgüyü bu konuda hak ediyor . Size katılmadıgım nokta ise saglamlik konusudur. Saglamlik ve sorun konusunda Ford'un bir artısı olduguna hic sahit olmadim .Bu konularda diger Avrupali modellerle paralel bir seyir söz konusu .Torsiyonla ilk iyi yol tutan araç Focus degil sanırım .Bu konuda extra bir durum söz konusu degil bence .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AO A kullanıcısına yanıt
    90 beygir arabayı yörüngeden bırakırsan uygun şanzımanla 250 görebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fottili kullanıcısına yanıt
    Ekstra değil ama Ford bu sınıfta diğer markalarda referans olmuştur. Çok az marka bağımsız süspansiyonu deneyebilmiştir bugüne kadar. Bir yerde buda maliyet ve rekabet işi. Yaptıkların müşteri tarafına geçmesi gerekir.

    Geçemediği için bugün torsiyonlu focusu konuşuyoruz.



    Sağlamlık konusunda ise gayet sağlam araçlar ürettiğini söyleyebilirim. Babamın kullandığı 2004 bir focus var. Köy yollarında kullanıyor, yeri geliyor tarlaya bile giriyor adam ama hala sıkıntısız çalışır bu araç. 140 küsür km. Fordlar için diyebileceğim tek şey yeterki yetkisiz usta bozuntularına düşmesinler. Onun dışında istisnalar haricinde sıkıntısız araçlar. Opelle Vw ile Psa ile filan kıyas kabul etmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cryin

    mk3 ve mca kullandınız mı farklı hissettirdi mi

    Alıntıları Göster
    2019 Banttan inen ilk serilerden sedan kullanmıştım daha sonra da hb İç dizayn olarak Yen'i Focus başarılı. Özellikle el freni ve vites topuzunun olmayışı ferahlık katmış araca. Eski ovalimsi tuş kombinasyonları yok gözü yoran bir şey yok.



    Detaylı olarak test etme vaktim yoktu tabi ki fakat aracın gidişi duruşu ben buradayım diyor. Görüntü olarak premiumluk var biraz.



    Arkadaşlar araçlar yavaş yavaş bayilere sevk edilmektedir. Vakti olan merak eden gidip bilgi alabilir aracı görebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • acr kullanıcısına yanıt
    Bağımsız olan baba focus 3.5 😉

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acr kullanıcısına yanıt
    Bakımlı araçlar genelde problemsiz olması muhtemeldir

    Fakat, Opel ve vw, Ford ile özelliklede bu konuda kıyaslanmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    Ekstra değil ama Ford bu sınıfta diğer markalarda referans olmuştur. Çok az marka bağımsız süspansiyonu deneyebilmiştir bugüne kadar. Bir yerde buda maliyet ve rekabet işi. Yaptıkların müşteri tarafına geçmesi gerekir.

    Geçemediği için bugün torsiyonlu focusu konuşuyoruz.



    Sağlamlık konusunda ise gayet sağlam araçlar ürettiğini söyleyebilirim. Babamın kullandığı 2004 bir focus var. Köy yollarında kullanıyor, yeri geliyor tarlaya bile giriyor adam ama hala sıkıntısız çalışır bu araç. 140 küsür km. Fordlar için diyebileceğim tek şey yeterki yetkisiz usta bozuntularına düşmesinler. Onun dışında istisnalar haricinde sıkıntısız araçlar. Opelle Vw ile Psa ile filan kıyas kabul etmez.
    Birçok marka bağımsız süspansiyon kullandı geçmişte. Hatta B segment otomobiller bile bağımsız süspansiyon kullandı.



    Örnek olarak Suzuki Baleno, Tata Indigo, Hyundai Accent, Toyota Corolla, Honda City geçmişte bağımsız süspansiyona sahiptiler. Bu sadece benim farkına vardığım modeller daha da vardır muhtemelen.



    Focus'un olayı kompakt sınıfta iyi sürüş dinamikleriydi. Bence torsiyon ile en azından ülkemiz gibi yolları kötü olan memleketlerde eskisi kadar övgüyle söz edilmeyeceğini düşünüyorum. Torsiyon düzgün asfaltta sert ayarlar ile iyi yol tutar evet ama bozuk yollarda sert süspansiyon ayarı sekerek ilerlemeye sebep olur. Ford bunu muz tipi helezon ile azaltmışa benziyor, bu da takdir edilesi. Bu demek oluyorki daha yumuşak ayarlar ile daha iyi yol tutuş mümkün olacak ama bu iyi bir bağımsız süspansiyon kadar iyi yol tutacak demek değil...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Birçok marka bağımsız süspansiyon kullandı geçmişte. Hatta B segment otomobiller bile bağımsız süspansiyon kullandı.



    Örnek olarak Suzuki Baleno, Tata Indigo, Hyundai Accent, Toyota Corolla, Honda City geçmişte bağımsız süspansiyona sahiptiler. Bu sadece benim farkına vardığım modeller daha da vardır muhtemelen.



    Focus'un olayı kompakt sınıfta iyi sürüş dinamikleriydi. Bence torsiyon ile en azından ülkemiz gibi yolları kötü olan memleketlerde eskisi kadar övgüyle söz edilmeyeceğini düşünüyorum. Torsiyon düzgün asfaltta sert ayarlar ile iyi yol tutar evet ama bozuk yollarda sert süspansiyon ayarı sekerek ilerlemeye sebep olur. Ford bunu muz tipi helezon ile azaltmışa benziyor, bu da takdir edilesi. Bu demek oluyorki daha yumuşak ayarlar ile daha iyi yol tutuş mümkün olacak ama bu iyi bir bağımsız süspansiyon kadar iyi yol tutacak demek değil...

    Alıntıları Göster
    Hyundai vs. tam bağımsız değil diye biliyorum. Compact segmentte genel olarak müşteriye bunu ilk sunan Focustur.. Fordun olayı Control Blade, iyi şasiler ve bu konuda kafa çatlatılmış iyi bir mühendisliktir. Aslında son nesil Focusta bile standart düz bir torsiyon değil bu. Yarı bağımsız olarak belirtilir. Fordu benimde eleştirdiğim nokta çok ama bu konuda, Fordu hafife almamanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    Hyundai vs. tam bağımsız değil diye biliyorum. Compact segmentte genel olarak müşteriye bunu ilk sunan Focustur.. Fordun olayı Control Blade, iyi şasiler ve bu konuda kafa çatlatılmış iyi bir mühendisliktir. Aslında son nesil Focusta bile standart düz bir torsiyon değil bu. Yarı bağımsız olarak belirtilir. Fordu benimde eleştirdiğim nokta çok ama bu konuda, Fordu hafife almamanızı tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    Sözünü ettiğim araçlar tam bağımsızlar. İlk sunan araç Focus değildir, örnekleri verdim. Kompakt sınıfta ilk olarak iyi sürüş dinamikleri focus ile başlamıştır desen buna katılırım ama ilk bağımsız focus değildir. İyi şasi, iyi direksiyon tepkileri, iyi sürüş dinamikleri konusunda kompakt sınıfta ilk oldu focus buna itirazım yok.



    Torsiyon zaten yarı bağımsızdır.



    Torsiyon iyi ayarlıysa bazı tam bağımsızlardan daha iyi yol tutuşu ve sürüş dinamikleri sunabilir ama iyi ayarlı tam bağımsız karşısında şansı yok. Çünkü daha ilkel bir sistem. Focusta zaten farklılık yayda var diye belirttim ama torsiyondan çok bir mucize beklememek lazım söz konusu ford bile olsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Sözünü ettiğim araçlar tam bağımsızlar. İlk sunan araç Focus değildir, örnekleri verdim. Kompakt sınıfta ilk olarak iyi sürüş dinamikleri focus ile başlamıştır desen buna katılırım ama ilk bağımsız focus değildir. İyi şasi, iyi direksiyon tepkileri, iyi sürüş dinamikleri konusunda kompakt sınıfta ilk oldu focus buna itirazım yok.



    Torsiyon zaten yarı bağımsızdır.



    Torsiyon iyi ayarlıysa bazı tam bağımsızlardan daha iyi yol tutuşu ve sürüş dinamikleri sunabilir ama iyi ayarlı tam bağımsız karşısında şansı yok. Çünkü daha ilkel bir sistem. Focusta zaten farklılık yayda var diye belirttim ama torsiyondan çok bir mucize beklememek lazım söz konusu ford bile olsa.

    Alıntıları Göster
    Bu segment'te focus bir devrim yaratmıştır. Focus'a gelineceye kadar niş modeller haricinde c segmetinde bağımsız süspansiyon yoktu. Kaldı ki verdiğin örnekler b segment modelleri; accent gibi bir ucube ile focusu yan yana getirmen bile saçma. En başta Focus c segmentidir. Eğer focus olmasaydı ne hyundai ne vw nede başka bir markadan "c" segmentinde pahalı modeller haricinde bağımsız bir süspaniyon ve bu denli başarılı yol tutuş özellikleri sunan bir model göremezdik. Bunu halka indiren ve diğer markalara da vesile olan Forddur. Era ne zaman çıkmış focus ne zaman çıkmış? Ayrıca eranın bağımsız olması neyi değiştirir burada neyi iddia ediyorsunuz bunu da şahsım adına pek anlayamadım. Ayrıca era, indigo, bolena için bağımsız olduğuna dair ciddi bir kanıt sunabilir misiniz? Bunu da iddia sahibi olarak kanıtlamanınızı isterim... Ben şahsen bilmiyorum. Nette de pek bir bilgi yok.

    Bunu yazmamın asıl sebebi bugün ortalama kalitede bağımısız bir süspansiyonun maliyeti iyi kalitede bir torsiyon maliyetinin yaklaşık 30 katı olmasıdır. Bahsettiğiniz modeller oldukça ucuz otomobillerdir ki üreticilerin bu maliyetlerle gerçek bir bağımsız süspansiyonu koyması çok zordur. Eğer koydu diyorsanız lütfen kanıtlarıyla belirtiniz. (Resim vs.)

    Her Torsiyon'a yarı bağımsız demek doğru değil. O zaman Tofaş'ta kullanılan torsiyona da yarı bağımsız demek durumunda kalırız ki alakası yok .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toprak_adam -- 16 Kasım 2018; 3:25:8 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toprak_adam

    Bu segment'te focus bir devrim yaratmıştır. Focus'a gelineceye kadar niş modeller haricinde c segmetinde bağımsız süspansiyon yoktu. Kaldı ki verdiğin örnekler b segment modelleri; accent gibi bir ucube ile focusu yan yana getirmen bile saçma. En başta Focus c segmentidir. Eğer focus olmasaydı ne hyundai ne vw nede başka bir markadan "c" segmentinde pahalı modeller haricinde bağımsız bir süspaniyon ve bu denli başarılı yol tutuş özellikleri sunan bir model göremezdik. Bunu halka indiren ve diğer markalara da vesile olan Forddur. Era ne zaman çıkmış focus ne zaman çıkmış? Ayrıca eranın bağımsız olması neyi değiştirir burada neyi iddia ediyorsunuz bunu da şahsım adına pek anlayamadım. Ayrıca era, indigo, bolena için bağımsız olduğuna dair ciddi bir kanıt sunabilir misiniz? Bunu da iddia sahibi olarak kanıtlamanınızı isterim... Ben şahsen bilmiyorum. Nette de pek bir bilgi yok.

    Bunu yazmamın asıl sebebi bugün ortalama kalitede bağımısız bir süspansiyonun maliyeti iyi kalitede bir torsiyon maliyetinin yaklaşık 30 katı olmasıdır. Bahsettiğiniz modeller oldukça ucuz otomobillerdir ki üreticilerin bu maliyetlerle gerçek bir bağımsız süspansiyonu koyması çok zordur. Eğer koydu diyorsanız lütfen kanıtlarıyla belirtiniz. (Resim vs.)

    Her Torsiyon'a yarı bağımsız demek doğru değil. O zaman Tofaş'ta kullanılan torsiyona da yarı bağımsız demek durumunda kalırız ki alakası yok .

    Alıntıları Göster
    C segmentinde bağımsız süspansiyonlu araç vardı Focus'tan önce. Bilmiyorsunuz kesin konuşmayın. Corolla örneği verdim mesela. Birçok Japon daha önceki dönemlerde bağımsızdı. Civic mesela bunlardan biri.



    1993 ile 2002 yılları arasında üretilmiş olan Corolla'nın arka süspansiyonunda işlem yapılıyor. Bakın bakalım torsiyon var mı?

    https://youtu.be/NLsVyQYe7vU



    Bizzat E90 Corolla sahibiydik ailecek. 1989 modeldi, arkada tam bağımsız süspansiyon vardı.



    Accent için f1 gibi yol tutuyor demedim zaten. Ucubedir, yeterlidir kullanıcısı karar versin. Ben bağımsız süspansiyon kullandığını söyledim.



    Accent derken era'dan söz etmedim. 1999-2005 arası üretilen ikinci nesil Accent'ti kastım.



    Sunduğu yol tutuş özellikleri, sürüş dinamikleri konusuna ben değindim zaten. Sizin söylediklerinizin aksini söylemedim. Yazdığımı iyi okuyun. Focus sürüş dinamikleri anlamında sınıfının en iyisi olmuştur herzaman. Bu gerçek yadsınamaz.





    Honda city turbo'nun arka süspansiyon görüntüleri var.

    https://www.japaneseclassics.com/vehicle/1985-honda-city-turbo-ii-2/



    Burda da 2002 model Suzuki baleno'nun arka süspansiyon görselleri var.

    https://www.google.com.sa/amp/s/www.tapatalk.com/groups/clubalenofr/viewtopic.php%3ft=13&amp=1&start=20



    Tofaş'tan kastınız Şahin ise, Şahin'de torsiyon yok. Sabit aks var Şahin' de. Sizin süspansiyon tipleri ile ilgili kafanız bayağı karışık. Küstahlık olarak algılamayın ama biraz daha araştırmanızda yarar var. Eğer bilgi gerekliyse ben de yardımcı olurum. Burda şahin'in sabit aksı ayan beyan ortada.
    Yeni Focus 2018 geyik testi km77


    Torsiyon her halükarda yarı bağımsız bir süspansiyon sistemidir. Öyle bu araçtakine böyle diyemeyiz, diğerine deriz gibi birşey söz konusu değil. İyisi vardır, kötüsü vardır.


    Burda da daha önceden tam bağımsız olan ama daha sonradan tam bağımsız süspansiyonu terkeden modeller var. Aşağı yukarı benim dediğim modeller zaten.

    https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/28649-why-car-makers-abandoning-independent-rear-suspension.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 16 Kasım 2018; 5:38:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yksln kullanıcısına yanıt
    Merhaba, arıza istatisklerini, kullanıcıların bu konudaki görüşerini, geri dönüşleri araştırın. Mesala şirketlerin yoğun bir biçimde Ford tercih etmesinin sebeplerinden biri Otosan ise diğeriyse bu araçların sağlam ve sorunsuz olmasıdır. Tabiri caizse eşek niyetine de kulanılan ama şirketler için kafa ağrıtmayan araçlardır bunlar. Dediğim köy yollarına bir Vw, bir Opel veya yeni nesil Renaultlar ile girmeye cesaret edemezsiniz. Aracı gözden çıkardıysanız orasını burasını dert etmezseniz, isterseniz bir deneyin. İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 16 Kasım 2018; 12:58:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Sözünü ettiğim araçlar tam bağımsızlar. İlk sunan araç Focus değildir, örnekleri verdim. Kompakt sınıfta ilk olarak iyi sürüş dinamikleri focus ile başlamıştır desen buna katılırım ama ilk bağımsız focus değildir. İyi şasi, iyi direksiyon tepkileri, iyi sürüş dinamikleri konusunda kompakt sınıfta ilk oldu focus buna itirazım yok.



    Torsiyon zaten yarı bağımsızdır.



    Torsiyon iyi ayarlıysa bazı tam bağımsızlardan daha iyi yol tutuşu ve sürüş dinamikleri sunabilir ama iyi ayarlı tam bağımsız karşısında şansı yok. Çünkü daha ilkel bir sistem. Focusta zaten farklılık yayda var diye belirttim ama torsiyondan çok bir mucize beklememek lazım söz konusu ford bile olsa.

    Alıntıları Göster
    Pardon, ikidir aynı şeyi yazıyorsunuz, Forda ilk defa bağımsız süspansiyon kullandı diyen kim? Nerede demişim gösterebilirmisiniz? Sözlerimi çarpıtarak amacınız ne bilmiyorum ama dediğim şey gayet açık. Tekrar belirtiyorum. Ford bu segmentte bir çığır açmıştır. Diğer üreticilerde bunu takip etmek durumunda kalmıştır. Bunun neresini anlamıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aléister Crowley kullanıcısına yanıt
    höh! dudak uçuklattı.
  • her şey iyi tamam gözüküyor...inşallah yan hava yastıkları yine opsiyonel olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    Pardon, ikidir aynı şeyi yazıyorsunuz, Forda ilk defa bağımsız süspansiyon kullandı diyen kim? Nerede demişim gösterebilirmisiniz? Sözlerimi çarpıtarak amacınız ne bilmiyorum ama dediğim şey gayet açık. Tekrar belirtiyorum. Ford bu segmentte bir çığır açmıştır. Diğer üreticilerde bunu takip etmek durumunda kalmıştır. Bunun neresini anlamıyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    Yeni Focus 2018 geyik testi km77



    "Hyundai vs. tam bağımsız değil diye biliyorum. Compact segmentte genel olarak müşteriye bunu ilk sunan Focustur." dediğin için yazdım.



    "Focusta bile standart düz bir torsiyon değil bu. Yarı bağımsız olarak belirtilir." dediğin için yazdım. Torsiyon hangi markada kullanılırsa kullanılsın yarı bağımsız bir sistemdir. Yarı bağımsız olması Ford'a özgü değil bunu bilelim.





    Yeni Focus 2018 geyik testi km77





    Bir başka yazında "Çok az marka bağımsız süspansiyonu deneyebilmiştir bugüne kadar." dediğin için yazdım. B segmentinde bile örnekleri var yolladım. Dediğim gibi geçmişte birçok araç bağımsız süspansiyon kullanmıştır ama pek azı iyi sürüş özelliklerine sahiptiler ve devamını getiremediler.



    Ford ise kompakt sınıfta referans olacak şekilde iyi sürüş özelliklerini sundu ve bunu birkaç nesil boyunca devam ettirdi. Ford'u öveceksek doğru övelim onu diyorum. Amacım burda bildiğim doğruları aktarmak. Yanlış anlaşıldıysam affola.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.