Şimdi Ara

Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
441
Cevap
12
Favori
150.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba 2016 model 1.0 selectshift focus almayı düşünüyorum da, motor şanzımanla alakalı kronik bir sorun var mı acaba?
    Daha önce 3 yıl kadar 2012 1,6 dizel manuel focus kullanmıştım. Yılda ortalama 20000 km yapıyorum.
  • Triger kayışı değiştiren var mı?
    Km ve fiyat bilgisi verebilirseniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sebosentez kullanıcısına yanıt
    7 yaşı bitirdim.. değiştirmedim daha..
    9 yıl 135 bin km den hangisi önce dolarsa..
    ford avrupada 10 yıl 240 bin km..
    ilk çıktığında 4 yıl 135 bin demişlerdi.. ya koparsa diye focus forumdan birisi değiştirtmiş 3800 tl idi serviste..
    dışarı giderseniz devir daim pompası+malum antifiriz.. ve bugüne kadar hiç değiştirmediyseniz hidrolik fren yağını değiştirtin..
    ben 2-3 yıl sonra planlıyorum..
  • mdmrx M kullanıcısına yanıt
    2013 şubat çıkışlı benim de.
    89bin km şu an.
    Ben de bekleyim o zaman.
    Çok teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkaypeker B kullanıcısına yanıt
    aynı dert bendede var 2014 model radyatör yedek su deposuda çatlak hortumlarla beraber 910tl para ödedim otokoça kronik ama geri çağırma kampanyası olmadığı için para ile değiştirdiler.Baskı balata yazılım için geri çağırma kampanyası var mış manuel aracım sözde yazlım günceleldiler aracımı teslim aldım
  • Benim de radyatör yedek deposunda çatlak vardı 100 lira depo 20 lira işçilik verdim (özel servis) . Hortumlarda vs. sorun yoktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar.
    2012 model sedan titanium aldım.
    1.0 motor düşük devirde verdiği torktan çok memnumum.
    Yakıtta sakin kullanım büyük çoğunluk şehir içi sakin 6.6 litre şuan.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilyanov

    Arkadaşlar merhaba bugün bende focus 1.0 ecobost aldım araç 2012 model 38500 kmde. Expertiz soktuk. Katalizör arızası verdi. Neyse ford servisine sorduk değişmesi lazım dedi. 2300 gibi bir rakam söyledi.Araç sahibiylede bu duruma istinafen orta bir yerde anlaştık. Katalizör temizleniyormuş veya değiştircez. Bugün 100 km kullanmışımdır herhalde ortalama hep 7lt gösteriyor. Gerçi 110-140 arası sürdüm. Ne aşağı ne yuksrı değişmşyor. Katalizör sıkıntısı yaşıyan arkadaşların çözümü nasıl oldu..

    benzinli motorda da mı katalizör oluyor? tıkanma sebebi dizelle aynı mı?

  • yattarali Y kullanıcısına yanıt

    Var hocam emisyon değerlerini düşürmek için. Tıkanmadan ziyade içindeki petek (paladyum) yapının dağılmasından kaynaklanıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akü değiştiren oldu mu acaba ne almak lazım? Aracım 2012 model.
    İkinci aracım var şu an için çok aciliyeti yok, marka model öğrenip araştırma yapacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sebosentez kullanıcısına yanıt
    Bende de 2012 modeli var. Varta akü taktırdım modelini şuan bilmiyorum ama Start-Stop akü değil normal tip.
    Start-Stop olayı turbo için zararlı olmaz mı acaba?
  • Teknik bilgim yok maalesef. Normalde araçtaki start-stoplı akü değil mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sebosentez kullanıcısına yanıt
    Evet normalde start-stoplu akü var araçta ama ben normal tip taktırdım
  • sebosentez kullanıcısına yanıt

    varta D54 veya mutlu efb aynı amper ve ebata sahip olanı alabilirsiniz.

    varta 850-900 mutlu 700 civarı..


    efb olmayanı taktırmayın akü zayıflayınca sorun çıkar 2 sene sonra falan..


    önemli olan üretim tarihi, 6 aydan eski ise almayın çünkü rafta duran aküler şarj edilmeli kimse etmiyor, rafta yıllarca bekliyor.. bayatlayıp ömründen yiyor..


    akü yuvasına sığan model bu daha yükseğini alırsanız akü kapağı kapanmaz..

    565 500 065 | Varta Automotive (varta-automotive.com)


    zaten orjinali 60 amp dı bu 65.. soğuk çalışma 650.. çok iyi akü ben kullanıyorum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 14 Şubat 2021; 19:57:5 >




  • Arkadaşlar 2015 yılından beri çok severek kullandığım aracımı satmaya karar verdim. İlgilenen arkadaşlar için ilan linkini gönderiyorum:

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sahibinden-ford-focus-sedan-1.0-ecoboost-2012-model-911700685/detay


     Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg


     Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg


     Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg


     Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg




  • Toyota Corolla 2014 Model 1.6 132 hp CVT Otomatik…:https://www.youtube.com/watch?v=c3Ad-c6pNHs&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Konu pek hareketli değil artık sanırım.


    Yeniden 1.0 ecoboost motoru sunmalarından beri ben de ilgilenmeye başladım. Uzun süreli kullanım tecrübeleriniz nedir acaba?

  • MaSaFeL M kullanıcısına yanıt

    bir üstte eski aracımın satılık ilanı vardı.. sattım ve yine 1.0 motorlu ford focus active stil aldım. 40 gün oldu teslim alalı. 2000 km de konya -izmir yaptım geçenlerde..

    arabalar ciddi indirime girdi. parası olan almalı. 2024 model olarak gelecekler illaki daha zamlı olacaktır hem model yıl hem de maaşlara beklenen %40-50 zammı görecekler ocak ayında.


    şu anki ford 1.0 ın tek keyfe keder sıkıntısı var o da 1500-2000 devir aralığında 1 den 2 ye; 2 den 3 e vites atınca araç toparlar ya, hafif turbodan ıslık sesi geliyor. aracı aldıktan hemen sonra servise götürdüm.. araştıralım dediler.. diğeri 10 yıldır servis bakımlı olunca çok yakın usta arkadaşlarım oldu.. 10-15 gün sonra aldığım bilgi; sonradan 2-3 araç daha gelmiş ve ellerinde ki test arabasında ki puma da da aynı sesi duymuşlar. şimdilik yeni 1.0 ların çalışma prensibi deniyor.


    eski motorda olmayan 2-3 yeni parça ve hortum ilave etmişler. kaputu kaldırıp motora bakınca diğeri ile alakası olmadığını görüyorsunuz. belki ıslık sesi wasgate den çıkan hava sesidir. turbo pervaneleri korumak için çok erken çıkan hava, ince ağızdan ıslıkla geçebilir veya bir hortumda ki montaj hatası da olabilir. ama bu kadar yaygın belki de hepsinde olması parça kaynaklı olduğu fikrini ortaya çıkarıyor..


    bendeki 2012 model focus 0-100 ü 11.4 sn idi (50-100 ü 9 sn), 2015 modellerde 11.0 a indi.. şu ankilerde 10.2 sn.. bunu da bariz hissediyorsunuz. ivmelenmesi çok iyi. eski motorumun yakıt ve çekişinden memnun olmasam yine almazdım. bu arabaya alternatif ise opel astra 1.2 turbo 130 bg..(donanım daha dolu-şerit takip ve otomatik fren var sanırım) manuel fiyatları yakın, otomatik fiyatta ise opel daha ucuz çünkü klasik 8 ileri şanzıman var. focus ta ise 7 ileri çift kavrama ve normal 1.0, mild hybrid e dönüşüyor. çift kavrama şanzımanlar mükemmel olmadığı için almam zaten. alacak paramda yoktu. yine manuel focusla devam ediyorum. yol tutuş focus klasiği harika ama 600-700 km sürdükten sonra yola tutundu. sert olarak bilinen continental lastikleri ile geliyor. biraz yıpranması lazım. eco contact-6 215-55-17.. diğer focus 3 e göre jant 1 inç fazla bu da çevresini büyüttüğünden ve lastiği 1.2 cm yükselttiğinden kasislerden daha yumuşak geçmesini sağlıyor. (4 kış lastiği aldım goodyear 12 bin tl.. bu ebat lastikler iyi markalarda 3000-3500 tl)


    focus active, sedan a göre yerden 3 cm daha yüksek. egea cross gibi yani, bir crossover araç. hb focus un arazi versiyonu..


    şu an tüm yeni sync 4 çalıştıran araçlarda yazılım sorunu var. telefon, müzik ve klima kontrolleri çok iyi ama android auto ile navigasyon iyi çalışmıyor. güncelleme bekliyoruz. yakıt ise konya da az lambalı ama 2-3 kasisin olduğu bir bölgede yaşıyorum. ya lambasız yada 1 lambalı yol ile işe gidiyorum. 5 km.. eski aracım 6 lt yakardı bu şimdilik 5.8.. (depodan ölçüm, yol bilgisayarı hatalı gösteriyor, depodan ölçüp net tüketimi ölçtükten sonra test menüden düzeltme yapılıyor)


    1.0 2 kişi ile 100 ü geçmezseniz maks 5 lt yakar.. ama 5 kişi full bagaj 120-140 ile giderseniz klimasız 6 klimalı 7 lt ye kadar çıkar. büyük motorlar uzun yolda daha az yakar. ama çekiş sorunu yok zaten bu motorun kedi gibi her yeri dizel gibi tırmanır. ama yakar elbet.


    ford 1.0 motor 2012 yılında çıktı ve ilk çıktığı sene yılın en iyi motoru seçildi. (125 bg 170 tork) sonraları 5 sene daha ödül aldı. en iyi 1000cc altı motor ödülleri ve en iyi 150 bg altı benzinli motor ödülleri. bu motor çıktığında 100-125-140-170 bg olarak ford lara takıldı.

    200 bg lik test motoru ile formula aracına takıldı. 2 alman dergisi 100k km test etti hiçbir sorun bulamadılar..


    ama ilk 1.0 motorda, motor dışı bazı sorunlar oluştu. millet soğuk baktı. bunların sebebi ise motordan anlamayanlar ve arabaları yetkili servise götürmeyenlerin yüzünden. (şu anki ıslık sesini saymazsak) 3. nesil 1.0 motorun sorunsuz bir motor olduğunu düşünüyorum.


    sorunuz varsa memnuniyetle cevaplarım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 27 Ekim 2023; 21:9:32 >




  • Ayrıntılı anlatımınız için teşekkürler. Aracımı değiştirme zamanım geldiğini düşündüğüm için araştırma yapıyorum. D sınıfından C sınıfına geçeceğim için bari donanımı dolu fiyatı makul olsun diye Focus Active serisi gözüme çarptı. Şimdilik fakama takılan tek konu gücün düşüklüğü. Bunu da sanırım deneme sürüşünde görmem gerekiyor.

  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.