Şimdi Ara

***YENİ DACİA SANDERO STEPWAY*** (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.785
Cevap
45
Favori
266.215
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben aracımı 28 aralıkta teslim aldım kırmızı renk dci 90 hp navigasyon+stepne (34.500 tl) zorunlu trafik : 290 tl , Kasko : 550 tl (yüzde 65 hasarsızlık-allianz)

    Aracın kullanma klavuzunda ilk 1500 km boyunca 2500 deviri geçmeyin , sonra daha hızlı gidebilirsiniz , ve ilk 6000 km.den sonra araçtan tam verim almaya başlayacaksınız yazıyor , o yüzden bende buna riayet ediyorum şu anda 800 km yol yaptım 47 litre eurodizel doldurmuştum , çeyrek depom daha var ve ''eco'' modunu henüz hiç açmadım..(Yalnız , şehir içi trafiğine çok sık girdiğim söylenemez , çayyolunda oturuyorum)

    Aracı aldıktan sonra arka tampon altında sağlı sollu yer alan boşluklara birbiriyle bağlantılı 2 küçük krom egzos kafası taktırdım kendi zevkimce güzel oldu kanaatindeyim (egzoscu adam hayret etti , abi bu arabada partikül filtresi var hayret yani çok pahalı bir parçadır nerden baksan 2.000 tl falan dedi , benimde garibime gitti açıkcası)

    %% ayrıca hoparlörlerden memnun olmadığım için arkalara 13 cm lik kendinden twitırlı JVC marka hoparlör taktırdım , ön kapılardaki (markasız) arkasında sadece ''china'' yazan ''gömme'' yani puntolu hoparlörleride 16 cm pioneer marka ile değiştirdim (arkalarda tesisat bile yoktu !! ben kendim kablo çektirdim , ayrıca bendeki dokunmatik ekran LG marka teybin arkasında sadece 2 çıkış vardı , biz onu soketle beraber 4 çıkış yaptık) %%

    Nacizane yorumlarımı sizinle paylaşmak isterim , KENDİMCE ''İYİ'' olarak değerlendirdiğim taraflar ;

    --Bugüne kadar kullandığım diğer dizel araçlarla kıyaslamam gerekirse eğer , motoru gerçekten kendini performanslı canlı ve atak hissettiriyor araba çok kolay devirleniyor ve dizel sesi de gerçekten kabine çok az yansıyor , motor sesi yalıtımı gayet başarılı olmuş...

    --Aracın süspansiyonları çok yumuşak , konforlu ve yolda çok rahat gidiyorsunuz (çukurlardan falan tabiri caizse pıtır-pıtır geçiyor) buna rağmen bence yol tutuşu gayet iyi , sadece bazen gereksiz yere ''zıpladığını'' hissediyorum , lastik havalarımdan dolayı olabilir kontrol etmeye fırsat bulamadım...

    --Koltukları çok rahat , döşemeleri de bu fiyattaki bir araca göre bence kaliteli kumaşla kaplanmış diyebilirim, fakat koltukların yan destekleri daha iyi olabilirmiş...

    --Bagajı gayet kullanışlı ve geniş yapmışlar , kriko , çekme demiri , bijon anahtarı vs..kenarlara saklamışlar ve sabitlemişler , ayrıca eşya kancaları da mevcut..

    --Genel anlamda kapıların ve bagaj kapağının kapanma şekli ve sesi çok tok ve sağlam hissi veriyor , citroen gibi birkaç arabada gördüğüm ''teneke'' hissiyatı yok , araba sizde ağır ve sağlam bir izlenim bırakıyor..Özellikle motor kaputuna amortisör koymaları ilgimi çekti , birçok araçta mevcut değil...

    --Lastikleri Good Year efficient grip 205/55/16 , yumuşak ve sağlam lastik -süper...

    --Aracın aydınlatmaları , farları , stopları ve göstergeleri bence mükemmel , özellikle gündüz farları çok güzel gözüküyor ve normal farlarda Osram marka H4 tipinde...

    --Navigasyonlu teybin kullanımı çok rahat ve pratik , ayrıca dikkatimi çekti çok hızlı açılıyor , kontağı çevirip düğmesine bastığınız anda hazır...

    --Araçtaki eşya gözleri ve harita cepleri - torpido vs. çok geniş ve bol bol yetecek kadar var..

    --Malzeme kalitesi bence bu fiyattaki bir araca göre oldukça tatminkar , bu konudaki beklentiyi çok yüksek tutmamak lazım , malzeme kalite takıntım ve param olsaydı gider Audi alırdım :))

    --ASR - ESP - ABS - EBD....daha ne olsun :))

    --3 yıl veya 100.000 km garanti..

    --Yüksek oturuş ve sürüş pozisyonu ile birlikte oldukça güven hissi veriyor , kendinizi jeep kullanıyormuş gibi hissediyor ve kırmızı ışıkta diğer araçlarla yan yana durduğunuzda dikiz aynanızın diğer arabalara göre 10 cm. yukarıda olduğunuzu farkediyosunuz :))

    --Maliyetten kaçmamışlar , karter koruması ve kaput içi döşeme yapmışlar...

    --Arka cam hariç , diğer camları çok geniş ve ferahlık hissi uyandırıyor , yola hakim gidiyorsunuz..

    KENDİMCE 'KÖTÜ' olarak tanımladıklarım ise şöyle ;

    --Maalesef jantlar alaşım değil bildiğimiz kapaklı kara sac jant ..(fakat gerçekten alaşım gibi duruyor arkadaşlarım anlamadı bile)

    --Bence yol ve rüzgar gürültüsünün bir miktar daha iyileştirilmesi lazım , özellikle de yüksek hızdaki rüzgar ve ıslık sesini halletmeleri lazım...

    --Hararet göstergesi ve yol bilgisayarının yokluğunu bazen çok hissediyorum , bendeki şalter atarsa eğer bunları sonradan ekletmenin yollarına bakıcam...

    --Tabii ki aracın fiyatını düşürebilmek için bazı saçmasapan şeylerden tasarruf etmeye kalkmışlar , mesela manuel dikiz aynaları , manuel arka camlar , yükseklik ayarı olmayan direksiyon ve sürücü koltuğu vs...Arka tavanda bir aydınlatma bile yok , ona rağmen bagajda aydınlatma var , komik :))

    --Silecekler çok kötü temizliyor , şimdiden camda boşluklar yaratmaya başladı , sanırım kaliteli bir markayla (bosch falan) değiştirmek gerekecek...

    --Korna yeri çok fena , ben hala alışamadım , sinyal kolundan çalıyor , direksiyona koysan ne olur yani ?? :(( Sesi de bi garip aslında...

    --Arka frenler disk değil kampana...

    --Kalorifer çok geç ısınıyor , fakat ısınınca da hakkaten çorum kaloriferi gibi ısıtıyor , yalnız nedense ayak ısıtması çok verimli değil bence..

    --Aracın arka görüşü resmen bir facia diyebilirim , dikiz aynası çok küçük , arka cam çok dar , yan dikiz aynalarında ise ölü alan çok fazla...Şimdiye kadar hiçbir aracımda park sensörü kullanmamıştım fakat bu arabada farz oldu...Bu bir lüks değil gereklilik...

    --Arka diz mesafesi bence daha iyi olabilirmiş fakat çok kötü demiyorum..

    --EN ÖNEMLİSİ ise benim en hoşnut olmadığım tarafı , diğer araçlarla kıyasladığımda direksiyonu bana çok ağır geldi açıkcası elektrik desteği gerekiyor , ayrıca vitesleri çok sert ve ''kemikli'' geçiyor , kavrama noktasında ve frenlerde bir problem olmamasına rağmen , pedallara basılıp bırakıldığında ise ''PIT'' şeklinde hafif rahatsız edici bir ses çıkarıyor..

    SON OLARAK ; eğer ne idüğü belirsiz 2. el bir araç almak istemiyorsanız , piyasada sıfır ve dizel olarak bu fiyatlara alabileceğiniz , dış görünümü güzel doyurucu ve tatminkar , sürerken keyif alabileceğiniz az yakan çok kaçan şu anda en ideal araçlardan bir tanesi bu arabaydı ve bende gözüm kapalı aldım , yukarıda kötü olarak yazdıklarım yanlış anlaşılmasın , zaten kesenin ağzını açabilsek bu maddeleri yarıya indirirdik...Babamın bir lafı vardır , en güzel araba sahip olup bindiğin arabadır der..

    O yüzden hakikatende EN GÜZEL ARABA ŞU ANDA BENİM ARABAM KARDEŞİM :))




  • Sayın tempesty, detaylı paylaşımınız için çok teşekkürler. Arabanız hayırlı uğurlu olsun. Ben de bir önceki model Stepway var. Direksiyon ve vites geçişleri için de sizinle aynı şeyleri düşünüyordum. Ama daha sonradan her ikisi de makul duruma geldiler. Ayrıca yakıt tüketiminiz gayet iyiymiş.Ben ilk aldığımda 1.500 km'ye kadar 2.500 devri geçmeden full depo ile ( 52 lt ) 850 km gidebilmiştim.Ama yaz ayıydı ve klima açıktı.Fakat daha sonradan yakıt tüketimi 5 lt / 100 km 'ye düştü. Sizin araçtaki motor daha iyi, ilerleyen zamanlarda yakıt tüketiminiz düşecektir. Eğer unutmazsanız daha sonra yine yakıt tüketiminizi paylaşırsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lost_Youth

    Sayın tempesty, detaylı paylaşımınız için çok teşekkürler. Arabanız hayırlı uğurlu olsun. Ben de bir önceki model Stepway var. Direksiyon ve vites geçişleri için de sizinle aynı şeyleri düşünüyordum. Ama daha sonradan her ikisi de makul duruma geldiler. Ayrıca yakıt tüketiminiz gayet iyiymiş.Ben ilk aldığımda 1.500 km'ye kadar 2.500 devri geçmeden full depo ile ( 52 lt ) 850 km gidebilmiştim.Ama yaz ayıydı ve klima açıktı.Fakat daha sonradan yakıt tüketimi 5 lt / 100 km 'ye düştü. Sizin araçtaki motor daha iyi, ilerleyen zamanlarda yakıt tüketiminiz düşecektir. Eğer unutmazsanız daha sonra yine yakıt tüketiminizi paylaşırsanız sevinirim.


    Doğrudur hocam teşekkür ederim , ben daha önce 2007 Grande Punto kullandım direksiyonu city modlu elektrik destekli ve çok hafifti , vitesleri de fena değildi , daha sonra 2012 focus aldım onun direksiyonu puntoya göre biraz daha ağırdı fakat vitesleri çok yumuşaktı , sonra 2001 model Astra otomatik kullandım , onunda direksiyonu bayağı bi ağırdı , şimdi bu yeni aracımı diğerleriyle kıyaslayınca vitesleri focusa göre ağır ve kemikli , direksiyonu ise puntodan çok daha ağır fakat astraya yakın sertlikte geldi , her ikiside daha sonradan makul duruma geldiler demişsiniz , acaba araç sıfır olduğu için kullanıldıkça rahatlayacaktır mı demek istediniz orayı anlayamadım..

    Ayrıca yukarıda bahsetmeyi unuttuğum bir durum daha var ki ; bu yeni stepwaylerde gösterge panelinde yeşil renkli vites yükseltme ikazı var , 1-2-3 ve 4. viteslerde çok optimum şekilde uyarı veriyor , doğru ikazlar yapıyor , fakat 4. vitesten 5. vitese geçişte çok erken ikaz ettiğini düşünüyorum , demek istediğim 4.viteste 70 km/h hızla giderken 5. vitese atmamı tavsiye ediyor , buna uyduğum zaman 70 km ile giderken 5.vitese attığımda araç bayılıyor yani devirden düşüyor ve motor sesi değişiyor , oysa 80-90 km/h saat arası 5'e atarsam araba devirli gidiyor...(daha önce dizel aracım olmadı onu belirtiyim , bu ilk dizel aracım ve devirli kullanmam gerektiğinin farkındayım fakat 4'ten 5'e geçişte biraz erken uyardığını söylüyorum motor devrinden dolayı)...Bu durumu ya araç henüz sıfır ve motoruda rodajda ve sıkı motor olduğu , motor açılınca düzelmesi gerektiği şeklinde yorumluyorum , ya da en kötüsü araçta motor-şanzıman uyumsuzluğu olması , ki onu düşünmek bile istemiyorum açıkcası , bakalım motoru açınca görücez...(Bu arada düz yolda 5. viteste ve 2.500 devirde tam 130 km/h hız yapıyor)

    Yakıt tüketimi ise araç sıfır olmasına ve kış aylarında olmamıza rağmen gerçekten de iyi , 47 litre mazotla sanırım 1.000 km'yi görücem diye düşünüyorum , üstelik hiç eco modu açmadan , fakat aracı henüz sıkıştırmıyorum 2.500 deviri geçirmiyorum , o da bir gerçek ve çok fazla dur kalk yapmadım açıkcası...2. depoyuda sizlerle paylaşırım..

    SAYGILAR..




  • makul duruma geldi ile direksiyonun yumuşadığını ve vites geçişlerinin artık eskisi gibi sert olmadığını kastetmiştim.yani doğru anlamışsınız,aracı kullandıkça rahatlayacaklar. araçla ilgili değerlendirmelerinizi özellikle yakıt yüketimi ile ilgili paylaşımlarınızı takip ediyor olacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lost_Youth

    Sayın tempesty, detaylı paylaşımınız için çok teşekkürler. Arabanız hayırlı uğurlu olsun. Ben de bir önceki model Stepway var. Direksiyon ve vites geçişleri için de sizinle aynı şeyleri düşünüyordum. Ama daha sonradan her ikisi de makul duruma geldiler. Ayrıca yakıt tüketiminiz gayet iyiymiş.Ben ilk aldığımda 1.500 km'ye kadar 2.500 devri geçmeden full depo ile ( 52 lt ) 850 km gidebilmiştim.Ama yaz ayıydı ve klima açıktı.Fakat daha sonradan yakıt tüketimi 5 lt / 100 km 'ye düştü. Sizin araçtaki motor daha iyi, ilerleyen zamanlarda yakıt tüketiminiz düşecektir. Eğer unutmazsanız daha sonra yine yakıt tüketiminizi paylaşırsanız sevinirim.


    Doğrudur hocam teşekkür ederim , ben daha önce 2007 Grande Punto kullandım direksiyonu city modlu elektrik destekli ve çok hafifti , vitesleri de fena değildi , daha sonra 2012 focus aldım onun direksiyonu puntoya göre biraz daha ağırdı fakat vitesleri çok yumuşaktı , sonra 2001 model Astra otomatik kullandım , onunda direksiyonu bayağı bi ağırdı , şimdi bu yeni aracımı diğerleriyle kıyaslayınca vitesleri focusa göre ağır ve kemikli , direksiyonu ise puntodan çok daha ağır fakat astraya yakın sertlikte geldi , her ikiside daha sonradan makul duruma geldiler demişsiniz , acaba araç sıfır olduğu için kullanıldıkça rahatlayacaktır mı demek istediniz orayı anlayamadım..

    Ayrıca yukarıda bahsetmeyi unuttuğum bir durum daha var ki ; bu yeni stepwaylerde gösterge panelinde yeşil renkli vites yükseltme ikazı var , 1-2-3 ve 4. viteslerde çok optimum şekilde uyarı veriyor , doğru ikazlar yapıyor , fakat 4. vitesten 5. vitese geçişte çok erken ikaz ettiğini düşünüyorum , demek istediğim 4.viteste 70 km/h hızla giderken 5. vitese atmamı tavsiye ediyor , buna uyduğum zaman 70 km ile giderken 5.vitese attığımda araç bayılıyor yani devirden düşüyor ve motor sesi değişiyor , oysa 80-90 km/h saat arası 5'e atarsam araba devirli gidiyor...(daha önce dizel aracım olmadı onu belirtiyim , bu ilk dizel aracım ve devirli kullanmam gerektiğinin farkındayım fakat 4'ten 5'e geçişte biraz erken uyardığını söylüyorum motor devrinden dolayı)...Bu durumu ya araç henüz sıfır ve motoruda rodajda ve sıkı motor olduğu , motor açılınca düzelmesi gerektiği şeklinde yorumluyorum , ya da en kötüsü araçta motor-şanzıman uyumsuzluğu olması , ki onu düşünmek bile istemiyorum açıkcası , bakalım motoru açınca görücez...(Bu arada düz yolda 5. viteste ve 2.500 devirde tam 130 km/h hız yapıyor)

    Yakıt tüketimi ise araç sıfır olmasına ve kış aylarında olmamıza rağmen gerçekten de iyi , 47 litre mazotla sanırım 1.000 km'yi görücem diye düşünüyorum , üstelik hiç eco modu açmadan , fakat aracı henüz sıkıştırmıyorum 2.500 deviri geçirmiyorum , o da bir gerçek ve çok fazla dur kalk yapmadım açıkcası...2. depoyuda sizlerle paylaşırım..

    SAYGILAR..


    2500 devirde 130 yapamaz ancak 105 yapar bi yanlisiniz olmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanoglanli


    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lost_Youth

    Sayın tempesty, detaylı paylaşımınız için çok teşekkürler. Arabanız hayırlı uğurlu olsun. Ben de bir önceki model Stepway var. Direksiyon ve vites geçişleri için de sizinle aynı şeyleri düşünüyordum. Ama daha sonradan her ikisi de makul duruma geldiler. Ayrıca yakıt tüketiminiz gayet iyiymiş.Ben ilk aldığımda 1.500 km'ye kadar 2.500 devri geçmeden full depo ile ( 52 lt ) 850 km gidebilmiştim.Ama yaz ayıydı ve klima açıktı.Fakat daha sonradan yakıt tüketimi 5 lt / 100 km 'ye düştü. Sizin araçtaki motor daha iyi, ilerleyen zamanlarda yakıt tüketiminiz düşecektir. Eğer unutmazsanız daha sonra yine yakıt tüketiminizi paylaşırsanız sevinirim.


    Doğrudur hocam teşekkür ederim , ben daha önce 2007 Grande Punto kullandım direksiyonu city modlu elektrik destekli ve çok hafifti , vitesleri de fena değildi , daha sonra 2012 focus aldım onun direksiyonu puntoya göre biraz daha ağırdı fakat vitesleri çok yumuşaktı , sonra 2001 model Astra otomatik kullandım , onunda direksiyonu bayağı bi ağırdı , şimdi bu yeni aracımı diğerleriyle kıyaslayınca vitesleri focusa göre ağır ve kemikli , direksiyonu ise puntodan çok daha ağır fakat astraya yakın sertlikte geldi , her ikiside daha sonradan makul duruma geldiler demişsiniz , acaba araç sıfır olduğu için kullanıldıkça rahatlayacaktır mı demek istediniz orayı anlayamadım..

    Ayrıca yukarıda bahsetmeyi unuttuğum bir durum daha var ki ; bu yeni stepwaylerde gösterge panelinde yeşil renkli vites yükseltme ikazı var , 1-2-3 ve 4. viteslerde çok optimum şekilde uyarı veriyor , doğru ikazlar yapıyor , fakat 4. vitesten 5. vitese geçişte çok erken ikaz ettiğini düşünüyorum , demek istediğim 4.viteste 70 km/h hızla giderken 5. vitese atmamı tavsiye ediyor , buna uyduğum zaman 70 km ile giderken 5.vitese attığımda araç bayılıyor yani devirden düşüyor ve motor sesi değişiyor , oysa 80-90 km/h saat arası 5'e atarsam araba devirli gidiyor...(daha önce dizel aracım olmadı onu belirtiyim , bu ilk dizel aracım ve devirli kullanmam gerektiğinin farkındayım fakat 4'ten 5'e geçişte biraz erken uyardığını söylüyorum motor devrinden dolayı)...Bu durumu ya araç henüz sıfır ve motoruda rodajda ve sıkı motor olduğu , motor açılınca düzelmesi gerektiği şeklinde yorumluyorum , ya da en kötüsü araçta motor-şanzıman uyumsuzluğu olması , ki onu düşünmek bile istemiyorum açıkcası , bakalım motoru açınca görücez...(Bu arada düz yolda 5. viteste ve 2.500 devirde tam 130 km/h hız yapıyor)

    Yakıt tüketimi ise araç sıfır olmasına ve kış aylarında olmamıza rağmen gerçekten de iyi , 47 litre mazotla sanırım 1.000 km'yi görücem diye düşünüyorum , üstelik hiç eco modu açmadan , fakat aracı henüz sıkıştırmıyorum 2.500 deviri geçirmiyorum , o da bir gerçek ve çok fazla dur kalk yapmadım açıkcası...2. depoyuda sizlerle paylaşırım..

    SAYGILAR..


    2500 devirde 130 yapamaz ancak 105 yapar bi yanlisiniz olmasın


    Hiçbir yanlışım yok hocam çok eminim , rodaj nedeniyle araba 1500 km ye gelmeden 2500 deviri geçemediğim için özellikle baktım 5.viteste 2500 devirde -düz yolda- 130 km/h yapıyor , neden bu kadar şaşırdınız anlayamadım isterseniz resim çekebilirim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cettto

    bugun bende aracimi aldim
    istanbul hedef oto
    sandero stepway 1.5 dci 90 bg siyah
    33000 aldim park sensoru dahil navigasyonsuz
    arac ilk kullanımim gayet guzel cokseri ve atak gucu hissettiriyor
    koltuklar rahat ve yuksekten gidiyorsunuz jeep duygusu veriyor :)
    navigasyon ve stepne bence o paraya cok gereksiz
    stepne yeri war tamir kitiyle aldım dısarıdan 80 liraya jantla beraber cıkma lastik aldım aynı olculerde
    ses sistemi fena degil ama one 2 hoparlor atıcam ondekilerde arkaya arkada yeri war
    son olarak kol dayama bence gerekli kesin taktiricam
    fiyat performans gayet basarili bence
    yakıt 2 depo harcadıktan sonra yazıcam malum ılk 2 depoda araba biraz fazla yakar

    arka kapını içine baktınız mı? hoparlör kablosu var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanoglanli


    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lost_Youth

    Sayın tempesty, detaylı paylaşımınız için çok teşekkürler. Arabanız hayırlı uğurlu olsun. Ben de bir önceki model Stepway var. Direksiyon ve vites geçişleri için de sizinle aynı şeyleri düşünüyordum. Ama daha sonradan her ikisi de makul duruma geldiler. Ayrıca yakıt tüketiminiz gayet iyiymiş.Ben ilk aldığımda 1.500 km'ye kadar 2.500 devri geçmeden full depo ile ( 52 lt ) 850 km gidebilmiştim.Ama yaz ayıydı ve klima açıktı.Fakat daha sonradan yakıt tüketimi 5 lt / 100 km 'ye düştü. Sizin araçtaki motor daha iyi, ilerleyen zamanlarda yakıt tüketiminiz düşecektir. Eğer unutmazsanız daha sonra yine yakıt tüketiminizi paylaşırsanız sevinirim.


    Doğrudur hocam teşekkür ederim , ben daha önce 2007 Grande Punto kullandım direksiyonu city modlu elektrik destekli ve çok hafifti , vitesleri de fena değildi , daha sonra 2012 focus aldım onun direksiyonu puntoya göre biraz daha ağırdı fakat vitesleri çok yumuşaktı , sonra 2001 model Astra otomatik kullandım , onunda direksiyonu bayağı bi ağırdı , şimdi bu yeni aracımı diğerleriyle kıyaslayınca vitesleri focusa göre ağır ve kemikli , direksiyonu ise puntodan çok daha ağır fakat astraya yakın sertlikte geldi , her ikiside daha sonradan makul duruma geldiler demişsiniz , acaba araç sıfır olduğu için kullanıldıkça rahatlayacaktır mı demek istediniz orayı anlayamadım..

    Ayrıca yukarıda bahsetmeyi unuttuğum bir durum daha var ki ; bu yeni stepwaylerde gösterge panelinde yeşil renkli vites yükseltme ikazı var , 1-2-3 ve 4. viteslerde çok optimum şekilde uyarı veriyor , doğru ikazlar yapıyor , fakat 4. vitesten 5. vitese geçişte çok erken ikaz ettiğini düşünüyorum , demek istediğim 4.viteste 70 km/h hızla giderken 5. vitese atmamı tavsiye ediyor , buna uyduğum zaman 70 km ile giderken 5.vitese attığımda araç bayılıyor yani devirden düşüyor ve motor sesi değişiyor , oysa 80-90 km/h saat arası 5'e atarsam araba devirli gidiyor...(daha önce dizel aracım olmadı onu belirtiyim , bu ilk dizel aracım ve devirli kullanmam gerektiğinin farkındayım fakat 4'ten 5'e geçişte biraz erken uyardığını söylüyorum motor devrinden dolayı)...Bu durumu ya araç henüz sıfır ve motoruda rodajda ve sıkı motor olduğu , motor açılınca düzelmesi gerektiği şeklinde yorumluyorum , ya da en kötüsü araçta motor-şanzıman uyumsuzluğu olması , ki onu düşünmek bile istemiyorum açıkcası , bakalım motoru açınca görücez...(Bu arada düz yolda 5. viteste ve 2.500 devirde tam 130 km/h hız yapıyor)

    Yakıt tüketimi ise araç sıfır olmasına ve kış aylarında olmamıza rağmen gerçekten de iyi , 47 litre mazotla sanırım 1.000 km'yi görücem diye düşünüyorum , üstelik hiç eco modu açmadan , fakat aracı henüz sıkıştırmıyorum 2.500 deviri geçirmiyorum , o da bir gerçek ve çok fazla dur kalk yapmadım açıkcası...2. depoyuda sizlerle paylaşırım..

    SAYGILAR..


    2500 devirde 130 yapamaz ancak 105 yapar bi yanlisiniz olmasın


    Hiçbir yanlışım yok hocam çok eminim , rodaj nedeniyle araba 1500 km ye gelmeden 2500 deviri geçemediğim için özellikle baktım 5.viteste 2500 devirde -düz yolda- 130 km/h yapıyor , neden bu kadar şaşırdınız anlayamadım isterseniz resim çekebilirim..

    Bende duster var da ordan biliyorum. Soylediginiz hız yüksek geldi bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanoglanli


    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanoglanli


    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lost_Youth

    Sayın tempesty, detaylı paylaşımınız için çok teşekkürler. Arabanız hayırlı uğurlu olsun. Ben de bir önceki model Stepway var. Direksiyon ve vites geçişleri için de sizinle aynı şeyleri düşünüyordum. Ama daha sonradan her ikisi de makul duruma geldiler. Ayrıca yakıt tüketiminiz gayet iyiymiş.Ben ilk aldığımda 1.500 km'ye kadar 2.500 devri geçmeden full depo ile ( 52 lt ) 850 km gidebilmiştim.Ama yaz ayıydı ve klima açıktı.Fakat daha sonradan yakıt tüketimi 5 lt / 100 km 'ye düştü. Sizin araçtaki motor daha iyi, ilerleyen zamanlarda yakıt tüketiminiz düşecektir. Eğer unutmazsanız daha sonra yine yakıt tüketiminizi paylaşırsanız sevinirim.


    Doğrudur hocam teşekkür ederim , ben daha önce 2007 Grande Punto kullandım direksiyonu city modlu elektrik destekli ve çok hafifti , vitesleri de fena değildi , daha sonra 2012 focus aldım onun direksiyonu puntoya göre biraz daha ağırdı fakat vitesleri çok yumuşaktı , sonra 2001 model Astra otomatik kullandım , onunda direksiyonu bayağı bi ağırdı , şimdi bu yeni aracımı diğerleriyle kıyaslayınca vitesleri focusa göre ağır ve kemikli , direksiyonu ise puntodan çok daha ağır fakat astraya yakın sertlikte geldi , her ikiside daha sonradan makul duruma geldiler demişsiniz , acaba araç sıfır olduğu için kullanıldıkça rahatlayacaktır mı demek istediniz orayı anlayamadım..

    Ayrıca yukarıda bahsetmeyi unuttuğum bir durum daha var ki ; bu yeni stepwaylerde gösterge panelinde yeşil renkli vites yükseltme ikazı var , 1-2-3 ve 4. viteslerde çok optimum şekilde uyarı veriyor , doğru ikazlar yapıyor , fakat 4. vitesten 5. vitese geçişte çok erken ikaz ettiğini düşünüyorum , demek istediğim 4.viteste 70 km/h hızla giderken 5. vitese atmamı tavsiye ediyor , buna uyduğum zaman 70 km ile giderken 5.vitese attığımda araç bayılıyor yani devirden düşüyor ve motor sesi değişiyor , oysa 80-90 km/h saat arası 5'e atarsam araba devirli gidiyor...(daha önce dizel aracım olmadı onu belirtiyim , bu ilk dizel aracım ve devirli kullanmam gerektiğinin farkındayım fakat 4'ten 5'e geçişte biraz erken uyardığını söylüyorum motor devrinden dolayı)...Bu durumu ya araç henüz sıfır ve motoruda rodajda ve sıkı motor olduğu , motor açılınca düzelmesi gerektiği şeklinde yorumluyorum , ya da en kötüsü araçta motor-şanzıman uyumsuzluğu olması , ki onu düşünmek bile istemiyorum açıkcası , bakalım motoru açınca görücez...(Bu arada düz yolda 5. viteste ve 2.500 devirde tam 130 km/h hız yapıyor)

    Yakıt tüketimi ise araç sıfır olmasına ve kış aylarında olmamıza rağmen gerçekten de iyi , 47 litre mazotla sanırım 1.000 km'yi görücem diye düşünüyorum , üstelik hiç eco modu açmadan , fakat aracı henüz sıkıştırmıyorum 2.500 deviri geçirmiyorum , o da bir gerçek ve çok fazla dur kalk yapmadım açıkcası...2. depoyuda sizlerle paylaşırım..

    SAYGILAR..


    2500 devirde 130 yapamaz ancak 105 yapar bi yanlisiniz olmasın


    Hiçbir yanlışım yok hocam çok eminim , rodaj nedeniyle araba 1500 km ye gelmeden 2500 deviri geçemediğim için özellikle baktım 5.viteste 2500 devirde -düz yolda- 130 km/h yapıyor , neden bu kadar şaşırdınız anlayamadım isterseniz resim çekebilirim..

    Bende duster var da ordan biliyorum. Soylediginiz hız yüksek geldi bana.

    Fırsatını bulabilirsem resim çeker paylaşırım hocam önemli değil , ama bence 220 nm. torku olan hafif bir dizel araca göre normal bişey..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: cettto

    bugun bende aracimi aldim
    istanbul hedef oto
    sandero stepway 1.5 dci 90 bg siyah
    33000 aldim park sensoru dahil navigasyonsuz
    arac ilk kullanımim gayet guzel cokseri ve atak gucu hissettiriyor
    koltuklar rahat ve yuksekten gidiyorsunuz jeep duygusu veriyor :)
    navigasyon ve stepne bence o paraya cok gereksiz
    stepne yeri war tamir kitiyle aldım dısarıdan 80 liraya jantla beraber cıkma lastik aldım aynı olculerde
    ses sistemi fena degil ama one 2 hoparlor atıcam ondekilerde arkaya arkada yeri war
    son olarak kol dayama bence gerekli kesin taktiricam
    fiyat performans gayet basarili bence
    yakıt 2 depo harcadıktan sonra yazıcam malum ılk 2 depoda araba biraz fazla yakar

    arka kapını içine baktınız mı? hoparlör kablosu var mı?

    Hoparlör tesisatı yok hocam , ayrıca arkalar 13 cm önler gömme şeklinde 16 cm ve teybin arkasında sadece 2 çıkış var , ben yeni değiştirdim hoparlörleri..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: cettto

    bugun bende aracimi aldim
    istanbul hedef oto
    sandero stepway 1.5 dci 90 bg siyah
    33000 aldim park sensoru dahil navigasyonsuz
    arac ilk kullanımim gayet guzel cokseri ve atak gucu hissettiriyor
    koltuklar rahat ve yuksekten gidiyorsunuz jeep duygusu veriyor :)
    navigasyon ve stepne bence o paraya cok gereksiz
    stepne yeri war tamir kitiyle aldım dısarıdan 80 liraya jantla beraber cıkma lastik aldım aynı olculerde
    ses sistemi fena degil ama one 2 hoparlor atıcam ondekilerde arkaya arkada yeri war
    son olarak kol dayama bence gerekli kesin taktiricam
    fiyat performans gayet basarili bence
    yakıt 2 depo harcadıktan sonra yazıcam malum ılk 2 depoda araba biraz fazla yakar

    arka kapını içine baktınız mı? hoparlör kablosu var mı?

    Hoparlör tesisatı yok hocam , ayrıca arkalar 13 cm önler gömme şeklinde 16 cm ve teybin arkasında sadece 2 çıkış var , ben yeni değiştirdim hoparlörleri..

    kaça patladı ve çok vakit alan bir işlem mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysfnet

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    stepneyi merak eden arkadaşlar stepne var ve ayrıca 150 tl falan istemediler hatta stepne de 5 kollu. ama kriko vs. takımını bende göremedim satıcıya bütün araç gereçleri istedğimi ( tarfik seti ıvır zıvır park sensörü ) söyledim o da tamam dedi hatta yedek paspas bile verecek, aracı teslim aldığımda tekrar paylaşımda bulunacağım


    Arkadaşlar aracımı 2 gün önce teslim aldım. Stepnesi olmadığını bilerek aldım. Krikosu da yok. Ama tamir seti gibi bişey var stepne çukurunun içindeki strapforun içinde. Güray arakadaşım; orijinal stepneyi dediğin fiyatlara nereden temin edebilirim? Bende park sensörü de yok. İlave olarak taktırsam bana kaça maal olur?
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...

    valla çoğu arkadaş artı 150 tl gibi bi fiyat ödemişler ama ben ödemedim. dışarda bu fiyatlara mal etmeniz imkansız sadece lastiği 200 lira eder. hangar da baktım bütü araçların bagajında stepne paspas jant kapağı anten var yıkadıktan sonra takıp veriyolar tabi stepway olanlarında bu şekilde gördüm ambiance nasıl bilmem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: cettto

    bugun bende aracimi aldim
    istanbul hedef oto
    sandero stepway 1.5 dci 90 bg siyah
    33000 aldim park sensoru dahil navigasyonsuz
    arac ilk kullanımim gayet guzel cokseri ve atak gucu hissettiriyor
    koltuklar rahat ve yuksekten gidiyorsunuz jeep duygusu veriyor :)
    navigasyon ve stepne bence o paraya cok gereksiz
    stepne yeri war tamir kitiyle aldım dısarıdan 80 liraya jantla beraber cıkma lastik aldım aynı olculerde
    ses sistemi fena degil ama one 2 hoparlor atıcam ondekilerde arkaya arkada yeri war
    son olarak kol dayama bence gerekli kesin taktiricam
    fiyat performans gayet basarili bence
    yakıt 2 depo harcadıktan sonra yazıcam malum ılk 2 depoda araba biraz fazla yakar

    arka kapını içine baktınız mı? hoparlör kablosu var mı?

    Hoparlör tesisatı yok hocam , ayrıca arkalar 13 cm önler gömme şeklinde 16 cm ve teybin arkasında sadece 2 çıkış var , ben yeni değiştirdim hoparlörleri..

    kaça patladı ve çok vakit alan bir işlem mi?

    Tesisat ve montaj dahil 240 tl verdim , arkalar 13 cm kendinden twitırlı JVC marka , önler 16 cm 230W PİONEER marka , yaklaşık 1,5-2 saat falan sürdü...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: cettto

    bugun bende aracimi aldim
    istanbul hedef oto
    sandero stepway 1.5 dci 90 bg siyah
    33000 aldim park sensoru dahil navigasyonsuz
    arac ilk kullanımim gayet guzel cokseri ve atak gucu hissettiriyor
    koltuklar rahat ve yuksekten gidiyorsunuz jeep duygusu veriyor :)
    navigasyon ve stepne bence o paraya cok gereksiz
    stepne yeri war tamir kitiyle aldım dısarıdan 80 liraya jantla beraber cıkma lastik aldım aynı olculerde
    ses sistemi fena degil ama one 2 hoparlor atıcam ondekilerde arkaya arkada yeri war
    son olarak kol dayama bence gerekli kesin taktiricam
    fiyat performans gayet basarili bence
    yakıt 2 depo harcadıktan sonra yazıcam malum ılk 2 depoda araba biraz fazla yakar

    arka kapını içine baktınız mı? hoparlör kablosu var mı?

    Hoparlör tesisatı yok hocam , ayrıca arkalar 13 cm önler gömme şeklinde 16 cm ve teybin arkasında sadece 2 çıkış var , ben yeni değiştirdim hoparlörleri..

    kaça patladı ve çok vakit alan bir işlem mi?

    Tesisat ve montaj dahil 240 tl verdim , arkalar 13 cm kendinden twitırlı JVC marka , önler 16 cm 230W PİONEER marka , yaklaşık 1,5-2 saat falan sürdü...

    baya uzun mesele desene :(( fiyat total fiyatsa eğer çok değil ama 2 saat onun başında durup baştan savma yaptırmamak lazım.teyp biraz asortik çünkü bi bozarsa al başına belayı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: cettto

    bugun bende aracimi aldim
    istanbul hedef oto
    sandero stepway 1.5 dci 90 bg siyah
    33000 aldim park sensoru dahil navigasyonsuz
    arac ilk kullanımim gayet guzel cokseri ve atak gucu hissettiriyor
    koltuklar rahat ve yuksekten gidiyorsunuz jeep duygusu veriyor :)
    navigasyon ve stepne bence o paraya cok gereksiz
    stepne yeri war tamir kitiyle aldım dısarıdan 80 liraya jantla beraber cıkma lastik aldım aynı olculerde
    ses sistemi fena degil ama one 2 hoparlor atıcam ondekilerde arkaya arkada yeri war
    son olarak kol dayama bence gerekli kesin taktiricam
    fiyat performans gayet basarili bence
    yakıt 2 depo harcadıktan sonra yazıcam malum ılk 2 depoda araba biraz fazla yakar

    arka kapını içine baktınız mı? hoparlör kablosu var mı?

    Hoparlör tesisatı yok hocam , ayrıca arkalar 13 cm önler gömme şeklinde 16 cm ve teybin arkasında sadece 2 çıkış var , ben yeni değiştirdim hoparlörleri..

    kaça patladı ve çok vakit alan bir işlem mi?

    Tesisat ve montaj dahil 240 tl verdim , arkalar 13 cm kendinden twitırlı JVC marka , önler 16 cm 230W PİONEER marka , yaklaşık 1,5-2 saat falan sürdü...

    baya uzun mesele desene :(( fiyat total fiyatsa eğer çok değil ama 2 saat onun başında durup baştan savma yaptırmamak lazım.teyp biraz asortik çünkü bi bozarsa al başına belayı

    Evet hocam ben başında durdum hakikaten çünkü hem teyp , hemde kapı içi döşemeleri de söküldü takıldı vs. ama memnun kaldım işlerinden problem olmadı şükür :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: cettto

    bugun bende aracimi aldim
    istanbul hedef oto
    sandero stepway 1.5 dci 90 bg siyah
    33000 aldim park sensoru dahil navigasyonsuz
    arac ilk kullanımim gayet guzel cokseri ve atak gucu hissettiriyor
    koltuklar rahat ve yuksekten gidiyorsunuz jeep duygusu veriyor :)
    navigasyon ve stepne bence o paraya cok gereksiz
    stepne yeri war tamir kitiyle aldım dısarıdan 80 liraya jantla beraber cıkma lastik aldım aynı olculerde
    ses sistemi fena degil ama one 2 hoparlor atıcam ondekilerde arkaya arkada yeri war
    son olarak kol dayama bence gerekli kesin taktiricam
    fiyat performans gayet basarili bence
    yakıt 2 depo harcadıktan sonra yazıcam malum ılk 2 depoda araba biraz fazla yakar

    arka kapını içine baktınız mı? hoparlör kablosu var mı?

    Hoparlör tesisatı yok hocam , ayrıca arkalar 13 cm önler gömme şeklinde 16 cm ve teybin arkasında sadece 2 çıkış var , ben yeni değiştirdim hoparlörleri..

    kaça patladı ve çok vakit alan bir işlem mi?

    Tesisat ve montaj dahil 240 tl verdim , arkalar 13 cm kendinden twitırlı JVC marka , önler 16 cm 230W PİONEER marka , yaklaşık 1,5-2 saat falan sürdü...

    baya uzun mesele desene :(( fiyat total fiyatsa eğer çok değil ama 2 saat onun başında durup baştan savma yaptırmamak lazım.teyp biraz asortik çünkü bi bozarsa al başına belayı

    Evet hocam ben başında durdum hakikaten çünkü hem teyp , hemde kapı içi döşemeleri de söküldü takıldı vs. ama memnun kaldım işlerinden problem olmadı şükür :)

    Alıntıları Göster
    Evet hocam ben başında durdum hakikaten çünkü hem teyp , hemde kapı içi döşemeleri de söküldü takıldı vs. ama memnun kaldım işlerinden problem olmadı şükür :)

    illa sökülecek yani o kapı plastiği yani. ben korkuyorum açıkçası söküp takarken kırılır diye ince bi plastik sonuçta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: tempesty

    quote:

    Orijinalden alıntı: güray33

    quote:

    Orijinalden alıntı: cettto

    bugun bende aracimi aldim
    istanbul hedef oto
    sandero stepway 1.5 dci 90 bg siyah
    33000 aldim park sensoru dahil navigasyonsuz
    arac ilk kullanımim gayet guzel cokseri ve atak gucu hissettiriyor
    koltuklar rahat ve yuksekten gidiyorsunuz jeep duygusu veriyor :)
    navigasyon ve stepne bence o paraya cok gereksiz
    stepne yeri war tamir kitiyle aldım dısarıdan 80 liraya jantla beraber cıkma lastik aldım aynı olculerde
    ses sistemi fena degil ama one 2 hoparlor atıcam ondekilerde arkaya arkada yeri war
    son olarak kol dayama bence gerekli kesin taktiricam
    fiyat performans gayet basarili bence
    yakıt 2 depo harcadıktan sonra yazıcam malum ılk 2 depoda araba biraz fazla yakar

    arka kapını içine baktınız mı? hoparlör kablosu var mı?

    Hoparlör tesisatı yok hocam , ayrıca arkalar 13 cm önler gömme şeklinde 16 cm ve teybin arkasında sadece 2 çıkış var , ben yeni değiştirdim hoparlörleri..

    kaça patladı ve çok vakit alan bir işlem mi?

    Tesisat ve montaj dahil 240 tl verdim , arkalar 13 cm kendinden twitırlı JVC marka , önler 16 cm 230W PİONEER marka , yaklaşık 1,5-2 saat falan sürdü...

    baya uzun mesele desene :(( fiyat total fiyatsa eğer çok değil ama 2 saat onun başında durup baştan savma yaptırmamak lazım.teyp biraz asortik çünkü bi bozarsa al başına belayı

    Evet hocam ben başında durdum hakikaten çünkü hem teyp , hemde kapı içi döşemeleri de söküldü takıldı vs. ama memnun kaldım işlerinden problem olmadı şükür :)

    olayı çözdüm boşuna kapılar sökülmeyecek

     ***YENİ DACİA SANDERO STEPWAY***




  • Orijinalden alıntı: güray33


    Evet hocam ben başında durdum hakikaten çünkü hem teyp , hemde kapı içi döşemeleri de söküldü takıldı vs. ama memnun kaldım işlerinden problem olmadı şükür :)

    illa sökülecek yani o kapı plastiği yani. ben korkuyorum açıkçası söküp takarken kırılır diye ince bi plastik sonuçta


    eğer ustanız kapı içi döşemelerini söktüyse sırf fazla para almak için işi uzatmış olabilir.
    ayrıca eski loganların teyp leri 4 çıkışlı idi sizin usta anlayamamış olabilirmi.
    benimde başıma gelmiştide
  • Orijinalden alıntı: crepis

    Orijinalden alıntı: güray33


    Evet hocam ben başında durdum hakikaten çünkü hem teyp , hemde kapı içi döşemeleri de söküldü takıldı vs. ama memnun kaldım işlerinden problem olmadı şükür :)

    illa sökülecek yani o kapı plastiği yani. ben korkuyorum açıkçası söküp takarken kırılır diye ince bi plastik sonuçta


    eğer ustanız kapı içi döşemelerini söktüyse sırf fazla para almak için işi uzatmış olabilir.
    ayrıca eski loganların teyp leri 4 çıkışlı idi sizin usta anlayamamış olabilirmi.
    benimde başıma gelmiştide

    valla benim bildiğim de 4x150 w çıkışa sahip olsa gerek. ve kapı içlerini sökmeden bi işlem yapılabilir çünükü kapaklar çıkıyor.ben kabloyu temin edip kendim yapmaya çalışacam, tek sıkıntı teybi yerinden sökmek en zor kısım bu çünkü gerisi kolay.




  • Walla biz çok uğraştık , sizin resimde gösterdiğiniz şekilde o hoparlör kapağını açamadık ama bilmiyorum tabi belki de açılıyordur , ayrıca bendeki teybin (navigasyonlu olan) sadece 2 çıkışlı olduğuna eminim çünkü bende baktım arkasına , ayrıca zaten teybin sistem ayarlarında ''fader'' ayarı yok yani ön-arka yapamıyorsunuz izin vermiyor kendisi , ''balance'' ayarı var fakat ''fader'' ayarı yok dikkat ederseniz siz de görebilirsiniz..
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.