Şimdi Ara

Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli otomobilleri uygun fiyatla sunma yarışı çoğu zaman karmaşık fikirler ve pahalı çözümlerle dolu. Ancak Dacia, “Hipster” adını verdiği yeni konseptiyle tam tersi bir yol izliyor. Yeni Hipster, “fazla süs yok, gereksiz vaat yok” anlayışıyla tasarlanmış saf bir ulaşım aracı olarak karşımızda



    Elektrikli mobiliteye erişimi kolaylaştıracak



    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Resmî olarak henüz bir konsept olsa da Dacia Hipster’ın üretime girmesi bekleniyor. Hedef, markanın şu anda en ucuz elektrikli modeli olan Dacia Spring’in bile altına inmek. Spring Almanya’da 17.000 Euro’nun, İngiltere’de ise 15.000 sterlinin biraz altında fiyatla satılıyor.



    Dacia, Avrupa’da yeni otomobil fiyatlarının 2010-2024 arasında yüzde 77 oranında arttığını, bu artışın hane gelirlerinin çok üzerinde olduğunu belirtiyor. Hipster ise tam bu noktada devreye giriyor: markanın amacı elektrikli mobiliteyi gerçekten herkesin erişebileceği seviyeye taşımak.



    Kompakt ama akıllı tasarım



    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    3 metre uzunluğunda, 1,55 metre genişliğinde ve 1,54 metre yüksekliğinde olan Hipster, Japon kei car modellerinden bile küçük. Bu boyutlarla yalnızca Citroen Ami gibi mikro araçlar Hipster’dan daha kısa kalıyor.



    Dacia, Hipster’ın tasarımını “dört köşesinde tekerlekleriyle yere sağlam basan bir blok” olarak tanımlıyor. Jeep veya Land Rover Defender’ı andıran kutu gibi formu, düz cam yüzeyleri ve dik burnuyla sade ama karakterli bir görünüme sahip. Gövde tek renk boyanmış, bazı bölümlerde geri dönüştürülmüş “Starkle” adlı malzemeden üretilen koruma panelleri kullanılmış. Kapı kollarının yerini kayışlar alırken, arka stoplar camın arkasına gizlenmiş ve pencereler sürgülü şekilde açılıyor.



    Hafiflik ve sadelik ön planda



    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    800 kilogram ağırlığındaki Hipster, Dacia Spring’den yaklaşık yüzde 20 daha hafif. Bu sadece maliyeti değil, aracın karbon ayak izini de azaltıyor. Marka, daha az malzeme ve enerji kullanımı sayesinde Hipster’ın yaşam döngüsü boyunca klasik bir elektrikliye göre yüzde 50 daha düşük karbon salımı yapmasını hedefliyor.



    İç mekânda dört yetişkinin rahat oturabileceği sade ama kullanışlı bir düzen sunuluyor. 70 litrelik bagaj, arka koltuklar yatırıldığında 500 litreye kadar büyüyebiliyor. Dacia’nın “You Clip” sistemi sayesinde iç mekânda 11 farklı noktaya bardaklık, lamba, oyuncak veya aksesuar monte edilebiliyor.



    Geleneksel multimedya ekranı yerine akıllı telefon anahtar, navigasyon ve eğlence sistemi görevini üstleniyor. Telefona eşlik eden taşınabilir Bluetooth hoparlör ise ses sistemini oluşturuyor. Dijital gösterge paneli, iki hava yastığı ve modern bir direksiyon da unutulmamış.



    Gerçek kullanıma göre menzil



    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Dacia, Hipster’ın batarya kapasitesini ve motor gücünü henüz açıklamadı. Ancak modelin “pazarlama değil, gerçek hayat menzili” sunduğunun altı çiziliyor.



    Ayrıca Bkz.Trafik Kanunu Teklifi TBMM'de: İşte yeni cezalar!



    Markanın araştırmalarına göre Fransa’daki sürücülerin yüzde 94’ü günde ortalama 40 kilometreden az yol yapıyor. Hipster, haftada yalnızca iki kez şarj edilerek bu kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Bu da yaklaşık 90 kilometrelik pratik bir menzile işaret ediyor.



    Hipster, yalnızca bir tasarım çalışması değil; Dacia bu konsepti kısa sürede üretime taşımayı hedefliyor. Avrupa’da küçük ve uygun fiyatlı elektrikli araçlara yönelik yeni regülasyonlar yürürlüğe girdiğinde, Hipster bu segmenti tamamen yeniden şekillendirebilir.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor
    Yeni Dacia Hipster tanıtıldı: Avrupa'nın en ucuz elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor








  • Dünya kurtarırsa ahanda bu tip basit, üretimi ucuz, makul ölçüde piller içeren araçlar kurtarır. 2.5 tonluk 500 beygir Tesla'lar değil.


    Hem ayranım dökülmesin hem gözüm seğirmesin. Hem koltuk arkası hem cam kenarı. Hem karnım doysun hem pastam dursun. Yok abicim öyle, madem bu iş çevrecilik için yapılıyor, topyekün tavizler vereceğiz. Belli sınıf otomobiller özellikle, süratle basitleşmeli. karmaşadan, ağırlıktan, gereksiz tonla özellikten arındırılıp, temel ulaşım araçları modeline çekilmeli. Bunu da kei-car benzeri bir kültürü adapte ederek ancak yapabilirler.

  • 1.5 Yeni Türkiye Lirası ile ülkeye giriş yapar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Fiat 500 3K 1.2 Pop Rock Siyahı

    Ssangyong XLV 1.6 AT Diesel LACİ
  • Tasarımı hem sevdim hem sevmedim. İlgili haberlerdeki Suzuki xbee daha tatlı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Dünya kurtarırsa ahanda bu tip basit, üretimi ucuz, makul ölçüde piller içeren araçlar kurtarır. 2.5 tonluk 500 beygir Tesla'lar değil.


    Hem ayranım dökülmesin hem gözüm seğirmesin. Hem koltuk arkası hem cam kenarı. Hem karnım doysun hem pastam dursun. Yok abicim öyle, madem bu iş çevrecilik için yapılıyor, topyekün tavizler vereceğiz. Belli sınıf otomobiller özellikle, süratle basitleşmeli. karmaşadan, ağırlıktan, gereksiz tonla özellikten arındırılıp, temel ulaşım araçları modeline çekilmeli. Bunu da kei-car benzeri bir kültürü adapte ederek ancak yapabilirler.

    _____________________________
  • Çok şeker tasarım vala ne kadar olcak acaba fiyat

  • togg yerine şunun benzeri bir şey üretilseydi hem ülke insanının derdine derman olurdu hem uluslararası rekabet imkanı olurdu.



    ülkede ihtiyaç sahibi kimsenin ulaşamadığı, düyada en yoğun rekabet olan segmente dalmanın hiç bir akıllı yanı yok.

    _____________________________
    ortada gerçekten bir tedarik sorunu olsaydı
    aralık 2022 son 5 yılın rekoru,
    ocak ve şubat 2023'de tüm zamanların satış rekoru kırılamazdı.
  • Ölüsü 1.000.000₺ oyle soyleyeyim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Doğukan Kaya SLNAU D kullanıcısına yanıt

    Ya da sadece vergisi diyelim. Vergiyi verene araç zaten bedava.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Gerçek menzil 100km falan olur bunun.

    _____________________________
  • RaptorFX kullanıcısına yanıt
    Euro bazlı 850.000 falan zaten.

    %25 ÖTV + %20 KDV ile 1-1.5 milyon arası bir fiyatta konumlanır. O paraya da bunu alacagima Elektrikli C3 alirim daha iyi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Şu saatten sonra kimse kare japon araçlarına laf etmesin
    Bu ne yav



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maligezgin -- 6 Ekim 2025; 21:2:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • dışıtasarımını beğendim. ama accuk menzil ve iç kalite önemli. 17 bin çok bence. çevreci ayağına yok karbon ayak izi entel dantel terim ayağına malzemeden çalıyoruz demiyorlar da 😀 bunu her sektörde görüyoruz. eski spor ayakkabılar mesela çok kaliteliydi. şimdi malzemeden çalıp ince plastik gibi şeyleri renklendirin afişli etiketlerle bilmem ne teknolojisi deyip gönder gitsin. 😊 neyse bu araca kadar çşnliler 10 bin bandında daha kaliteli araçlar la bu segmentte bunları bitirir diye düşünüyorum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 2m a küp şeker

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Tipi tam arka koltuğu sök çöpten toplama arabası yap gibi. Menzil de tam ona göre.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • olay elektrikli otomobile sırf binmek için binmek olmamalı. bu arabanin tabanindaki batarya ne denli güvenli olacak ve bu bataryalarin olusturdugu elektromanyetik alan+sar değerlerinin vucuda etkisi ne olacak. olayin biraz fizik kısmına girmek lazim yoksa 5 sene sonra çüksüz kalabiliriz. keza çocuklu ailelerin çocuklari erken yaşta kısır bile kalabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • hipster değil bildiğin tekerlekli tabut

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 180-220 arası gerçek menzil sunsa yeter şehir içi için.

  • Elektrikli araçlarda konu verimlilik değil mi yahu, böyle kutu gibi elektrikli araç yapınca ne anlamı kaldı aerodinamiğin, sürtünme katsayısının vs...

  • Herkes ucuz elektrikli olsun / üretelim diyor. Vasıfsız nüfus artışı , evsizlik , israf ve çevre kirliliğinden ( keko + gerii dönüşüm ÷ arıtma sorunu vb ) bahseden yok. Trafikten de haberiniz mi yok !?? Hala metrobğs e muhtaçsınız .!!! Bir ve binlerce sektöre fayda sağlıyor, uygun fiyatlı küçük ve yüksek konutlar gerekli. Hurda araç kanunu çıksa yine anlayacağım Araç sayısı değişmeden bir kampanya ile yenikeme falan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eg2077 -- 7 Ekim 2025; 1:8:45 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yeni el arabası çıkarsa biz yine ekrandan yollardan izleriz daçya bile zengin arabası bu ülkede. bime gelen puset gibi araçlar bile lüks oldu.
    yeni moda ikiz bebek pusetleri,çarşı pazar yollar otobüsler her yer bunlarla dolu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.