Öncelikle araç seçimi tercih ve zevklerin karması, kimseye göre daha iyi yada daha kötü yoktur. O sebeple bu yazdığımı yanlış anlamamanızı umarak söze bu şekilde girmek istedim. Hızlı araçlar gerçekten insana adrenalin yaşatarak zevk veriyor. Adrenalin yaşamak için, Mitsubishi Evo yada Subaru İmpreza yı zamanında kullanmış bir kişi olarak size şiddetle tavsiye ederim. Yada Mini Cooper S bile goo kart gibi farklı bir zevk verebilir size. Sırtınızda yaratacağı bel ağrısı da bonusu olarak. Fakat C5A nın performans amaçlı üretilmediği ve yüksek yapısı ve yumuşak süspansyonu ile 180 HP lik motorla daha çok hata yapma potansiyeli taşıdığını da göz ardı etmemek lazım. Trafik anlık hataların yıllarca sonucunun çekildiği bir mecra. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim... *** Bunu forumu takip eden ve benzinli & dizel motor seçimi konusunda karar veremeyen kişiler açısından yazdım. Sizin fikrinizi değiştirmek yada yorumunuzu yada tercihinizi eleştirmek için yazmadım. :) |
YENİ CITROËN C5 AIRCROSS ANA KONU(2022 FACELİFT KASA) - TÜM GÜNCEL PAYLAŞIMLAR/YORUMAR (724. sayfa)


-
-
Sizin de belirttiğiniz gibi Dizel Motorlu son araç 2030 da üretimden kalksa bile; Türkiye de en az 30 sene daha mevcut ve en son satılan dizel araçları görmeye devam edebiliriz.
Neden? O kadar hurda teşviğine rağmen geçen gün 1964 model Murat 124 ü araç muayenesinde gördüm. 59 yaşında. Muhtemelen bu forumu takip eden birçok kişiden yaşça büyük.
O sebeple bence benzin dizel tartışmasına girmek çok gereksiz. Boş verin. Herkes kendi bildiğini yada pazar ile ilgili beklentisini hayata uygular.
Ki emisyon kısıtlaması sebebi ile dizellerin Hibritler karşısında kesin bir yenilgi yaşadığının söylendiği bir zamanda Bosch yeni bir dizel teknolojisi geliştirdiklerini duyurarak mevcut emisyonu 20 yada 50 kat yapmış oldukları testlerde düşürdüklerini açıklamıştı.
Bence bazı şeyleri konuşmak için çok erken.
Ama kesin olan şey henüz taşıma ve lojistik sektörü için elektrikli araç konusunda henüz çözüm bulunamadığı.
Tabi buda yarın gelecek süper bir buluş haberi ile değişebilir.
-
Bir arada yazmıştım, 1.3 euro yu bekliyorum. 1.3 euro karşılığı 20 tl. 15 tl yi martta 20 tl yi de yazın görürüz diye bekliyordum, 15 tl yi şubat başı gördük, 20 tl de herhalde nisan mayıs gibi olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lojistik sektörü benim mercegimde. Onu ile ilgili ya geçen ay ya iki ay oldu, abd de farklı bileşenli pil geliştirildiği ve başarılı olduğu haberi çıkmıştı. Daha ar ge aşamasında.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@NEXUS_07 Güzel özetlemiş.
1.6 Puretech 180 HP motor yeni Peugeot 308 de çok keyifli olabilir. Ya da 225 Hp lik versiyonuyla Peugeot 508'de de çok keyifli olabilir. Ancak zaten hobisi gazlamak olan biri gidip de kompakt crossover ya da SUV almaz, ağırlık merkezi daha yere yakın dağılmış yukarıdaki araçları tercih edebilir. Nexus daha uç örnekler vermiş spor otomobiller konusunda ve çok haklı. Ben yine motor bloğuna sadık kalmak için aynı motor bloğunu kullanan araçlardan örneklemek istedim ki onlar da gazlama aracı değil esasen. Günlük kullanımda işimi görsün istediğimde de güç üretsin derseniz gideceğiniz yer orası. :)
C5 Aircross'un süspansiyonları konfor odağında olduğundan çok yumuşak ayarlı. Bahsedildiği gibi bu yüksek süratlerde avantaj değil. Yeni nesil neredeyse tüm araçların ESP'leri çok iyi çalıştığından korkulacak bir durum yok. Ancak ESP devre dışı iken bahsettiğiniz yüksek süratlerde viraja girerseniz allah korusun Nexus'un bahsettiği gibi üzücü şeylerle karşılaşmanız olası. Öncelikle aracımızı ve amacını bilmeliyiz buna yönelik kullanmalıyız.
Bu konuda biz kendi bilgilerimiz ışığında yorum yapıyoruz ancak motor bilgisi kuvvetli kişilerden yorum almak her zaman doğrudur. Aşağıdaki video çok uzun vakti sınırlı olanlar için 52:00'dan itibaren izleyebilirler. Vaktiniz geniş olduğunda muhakkak hepsini izleyin. Çok kıymetli değerlendirmeler var.
https://www.youtube.com/watch?list=PLwZT5FpibkFy8ofvOP1SbffRy_kxM0zoU&%3Bt=3001&v=PMF6tOfteqI&feature=youtu.beAutoClubyoutube
Dizel mi, Benzinli mi, LPGli mi, Hybrid mi? Hangisini Almak Daha Avantajlı? | AutoClubhttps://www.youtube.com/watch?list=PLwZT5FpibkFy8ofvOP1SbffRy_kxM0zoU&t=3123&v=PMF6tOfteqI&feature=youtu.be
Bunca faktörü göz önünde bulundurduğumuzda bu aracı;
1.5 BlueHdi 130 HP EAT8 şanzımanla tercih edecekler neyi göz önünde bulundurur:- Dizel az yakıyor psikolojisi (Dizel her zaman benzinliye (hibrit olmayan) göre daha az yakar, bu araç özelinde de WLTP değerlerini baz aldığımızda %35 daha az yakıt tüketimi sağlar)
- Yılda 19.000 km (+/- 1000km kullanım alışkanlıklarınıza ve yakıt fiyatlarının ani değişimine göre +/- değiştirebilirsiniz) üzeri ve güncel benzin, mazot fiyatlarıyla min. 7 yıl kullanım alışkanlığı
- Uzun süreli olarak yüksek devirde ve yüksek süratle, sol şeritte seyahet etme alışkanlığı (İstanbul - İzmir otobanında sol şeritte gazlayan arabaların çoğu dizel motorludur ya da yakıt maliyeti problem değildir :) Sakin kullanımda benzin motoru dizele yakın tüketse de yüksek devirde benzin motoru 14 - 15 lt. yakarken dizel motor maksimum 8.5 -9 lt. yakıt tüketir)
- Dizel motorlu aracı ikinci elde daha yüksek fiyata satarım psikolojisi (Doğrudur, alırken de yüksek fiyata alırsınız dolayısıyla satarken de "aynı oranda" yüksek fiyata satarsınız)
- Araziye girme beklentisi (Bunu off road olarak düşünmeyin, Karadeniz'in engebeli dağ yollarında kullanıyorsunuzdur dizelin torkuyla biraz daha rahat edebilirsiniz, benzinli motorların da artık turbo beslemeli yüksek torklar ürettiğini atlamamalıyız ama dizele eşit olamaz)
- Karavan çekme, araç üstü çadır, tekne çekme ihtiyaçları
1.6 Puretech 180 HP EAT8 tercih edecekler neyi göz önünde bulundurur:- Konfor (Araç konforlu, motorla ne alakası var diyebilirsiniz. Evet aracın süspansiyon konforu bu sınıfta ortalama üzeri ancak motor sesi ve motor kaynaklı arızalar göz önünde bulundurulduğunda bu da konforun bir parçası. 1.5 BlueHDI çok sesli bir dizel değil ama az sesli bir dizel motor da değil. Araç ilk çalıştığında titreşimli ve gürültülü motor sesi, yüksek devirlerde motor sesi benzin motorda çok daha az, hatta bir arkadaşımın DS7 Crossback ine bindiğimde araç elekrikli mi diye sormuştum 1.6 Puretech olduğunu öğrenince sesi duymak için özellikle dinledim.)
- Titreşim (Dizel motor benzin motora göre daha yüksek sıkıştırma oranına sahip olduğundan pistonları daha kuvvetli patlamayla hareketlendirir, dolayısıyla titreşim daha fazladır.)
- Bakım ve potansiyel arıza maliyetleri (Benzinli motorun adblue, partikul filtresi gibi ihtiyaçları olmadığından bunlarla uğraşmazsınız. Özellikle 1.5 BlueHDI motorun adblue ve partikül filtresi arızaları olabiliyor. Araştırabilirsiniz)
- Uzun yolda istenildiğinde dizele yakın tüketimi (eşit olmaz ama 1 lt. ye kadar fark iner otoban yasal hızlarında sürüşte), istenildiğinde de daha fazla güç verebilen motor beklentisi
- Temizlik (Benzin yakıt olarak mazota göre çok daha az kurum üretir, bu nedenle egzoz çıkışınızda, tamponda is biriktirmez)
- 7 yıl altında kullanıp, satma potansiyeli (Yılda 18.000 - 19.000 km kullanımda bakım ve işletme giderleri olmadan dizel motora vereceğiniz farkı ancak 7 yılda amorti edersiniz.)
İki motorun da eşit olduğu konular:- Dizelde turbo motoru var bu arızalanırsa çok maliyet benzinli al diyenler atmosferik motorları kastediyordur. PSA grubunun 1.6 Puretech ve 1.5 BlueHDI motorları turbo beslemeli motorlardır. Dolayısıyla ikisi de turbo motorludur, ciddi maliyet farkları yoktur. Arızalanma riski de ikisi için yakın ihtimaldedir.
- Şanzıman dizel ve benzinli motorun kendi devir aralıklarına yazılımı farklı ayarlanmış EAT8 şanzıman kullanılmaktadır. Dolayısıyla şanzımanların motorlara uyumu açısından bakıldığında ikisi de çok uyumlu çalışır fark yoktur. Başka markalarla kıyaslandığında da EAT8 iyi bir şansımandır. Doğası gereği çift kavramalı kadar seri değildir ama yeterlinin üzerinde performansı vardır. Doğası gereği de çift kavrama kadar sorun çıkarma potansiyeli yoktur. CVT kadar da sorunsuz değildir.
- 100.000 km üzerinde dizel alınmaz yorumu. :) Böyle birşey yoktur. Bakımı yapılmış ve doğru kullanılmış her motor 100.000 km üzerinde alınır. Günümüzde üretilen benzin ve dizel motorların 500.000 km üzerinde ömrü vardır. Hatta bazı motorlarda 1.000.000 km ye kadar kullanılıp test edilmişliği vardır.
Benzinli ve dizelin birbirine göre avantajı, kişisel konular değildir. Teknik konulardır. Müşteriler de bu bilgilerle kendilerine uygun aracı seçerler. O nedenle üreticiler de bu zamana kadar (bundan sonra ne kadar daha dizel motorlu 0 araç gelir onu göreceğiz) her iki motor seçeneğini de sunuyorlardı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi battleground35 -- 10 Şubat 2022; 18:34:34 >
- Dizel az yakıyor psikolojisi (Dizel her zaman benzinliye (hibrit olmayan) göre daha az yakar, bu araç özelinde de WLTP değerlerini baz aldığımızda %35 daha az yakıt tüketimi sağlar)
-
Ben aracımı alırken 1.6 benzinli shine donanım ile 1.5 dizel feel adventure donanımlı bagaj otomatiği takılmış aracı aynı fiyata veriyorlardı. Uzun yıllar dizel kullandığım için yakıt sorununa takılıp dizel alacaktım. Sonra fikir değiştirip benzinli ama daha donanımlı olanını seçtim. Senelik 13-15 bin km yaparım. Seçimimden hala memnunum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bütün paylaşımda bulunan özellikle de teknik konularda bilgilendirici açıklamalar yapan arkadaşlara teşekkür ediyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
şöyle bir ekleme yapayım, esp yi kapatsaniz bile belli bir hizin üzerinde (sanirim 50km/s) kendi kendine aciliyor ve yavaslamadikca kapatilamiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
veriler nerden alinma?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hybrid model çıktıktan sonra eski motorları içeren broşür pek bulunmuyor;
https://www.citroenireland.com/newmodels/brochure.pdf
Bu 2 broşürde bütün motor seçeneklerinin (Hybrid hariç) spesifikasyonları mevcut.
-
Emeğinize ve dilinizin sade akıcı ve anlaşilir olmadı açısından kaleminize saglik
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
kullanim kilavuzunda değerler daha farklı, ozellikle çeki demirine binecek dikey yuk baya hatalı gibi duruyor. cekme noktasinda kilavuza gore 1300kg dizelin cekecegi agirlik.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hybrid specs:
https://www.media.stellantis.com/uk-en/download-press-kit/22
Burada plugin hibrit için frenli karavan 1300 kg olarak belirtilmiş.
Dizel ve benzin motorların güncel specleri de:
https://www.media.stellantis.com/uk-en/download-press-kit/1
1.5 BlueHDI EAT8 : 1250 kg
1.5 BlueHDI Man6 : 1450 kg
1.2 Puretech EAT8: 1300 kg
1.2 Puretech Man6: 1350 kg
1.6 Puretech EAT8: 1500 kg
Otomatik şanzımanların yazılımı motorlara göre değişiyor. Bununla ilgili olarak da yükler arasında fark var.
Kulaktan dolma bilgidense üreticinin speclerini dikkate almak çok kıymetli.
Ancak benim için de farkındalık oldu. Normalde yük taşımalarında motoru ilk tahrikte çok yüklü çalıştırmak zamanla aşındırdığından güç değil de torkun yüksek olması ön planda tutulur. Bu nedenle karavan çeken araçlar mümkünse 4*4, değilse yüksek torklu araçlardan seçilir. Ek olarak dizel araçlar 1. - 2. viteste benzinli araca göre daha az yakıt tüketir.
1.6 Puretech motorun torku 250 Nm -1650 devirden itibaren-
1.5 BlueHdi 300Nm -1750 devirden itibaren-
Katkı için sağolun. Specler çok kıymetli oldu.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Bir de araç motor ve şanzımanı 1500 kg’a kadar frenli yükü çekebileceğini söylese de benzinli araçla yük çekip yakıt tüketimini de dizele göre çok daha fazla artırmak istemeyiz. Karavan konusunda detaylı bilgi paylaşmış arkadaşımız.
Karavan çekecek olsaydım ben benzinli araç almazdım. 🙂
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi battleground35 -- 9 Şubat 2022; 23:32:38 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
-
Bu konuda bilgi verecek bir arkadaş
olursa sevinirim
4 tamponda 2 çanurlukta olmak üzere ön ve arka 12 park sensörü var aracımda. Acc ise yok.
Otomatiik park, uzun /kısa far asistanı , genişletilmiş tabela okumayı nasıl ve nerede yaptırabilirim ? Maliyet ne olur.? Aracın garantisi devam ediyor. Garantiyi etkiliyor mu bu işlemler?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2.5 yıl oldu alalı oto park özelliğini bi arabayı aldıktan sonra denemek için birde geçen sene temmuzda show amaçlı kullandık daha da kullandığımızı hatırlamıyorum
Olması şart bir özellik değil bence.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Herkeste benzer durum var demek ki.
İnsan her opsiyon olsun istiyor. Olunca da diyor ki elzem bir özellik değilmiş. :)
-
Ilginç olmuş. Muhtemel tork ve beygir gücü degerleri belli katsayılar ile hesaplaniyordur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X