Şimdi Ara

Yeni Başlayanlar İçin DIABLO 4 Rehberi (Renown Sistemi,Obol Sistemi...))

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
29
Favori
5.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar. İnternette gezinen bilgileri toparlayacak bir konu yapmaya çalışıyorum.Şimdilik, Beta'daki haliyle bilgi vermek istedim, ilerde belki tam sürümde,güncellerim. Çeviri problerim olursa,kusura bakmayın. Oyunu İngilizce oynadığımız için, bazı kelimelerin Orjinallerini yanına ekledim.


    Sınıflarla başlayalım.

    Sorceress


    Büyücü, yüksek patlama hasarı veren yıkıcı büyüleri serbest bırakma ve kalabalık kontrol efektleriyle savaş alanını kontrol etme becerisine sahip, temel büyü konusunda uzmanlaşmış güçlü bir büyücüdür. Ek olarak, bu sınıf ayrıca tehlikeli durumlardan kaçmak için koruma ve hareketlilik büyüleri için harika savunma yeteneklerine sahiptir.


    Necromancer


    Necromancer, ölüleri diriltebilen veya düşmanları lanetleyebilen, hasar vermek veya kendilerini iyileştirmek için kemik veya kan büyüsü kullanma becerisine sahip karanlık bir büyücüdür. Necromancer'lar yüksek hasar çıkışına, kaynak yenileme yeteneklerine sahiptir ve korkunç minyonları emirlerini yerine getirmek için kontrol edebilirler.


    Rogue


    Haydut, oklarla uzaktan veya hançerlerle yakından hasar verebilen çok yönlü bir dövüşçüdür. Bu sınıf aynı zamanda düşmanları zayıflatmak için tuzaklara ve zehirlere, ayrıca onlardan kaçınmak için gizliliğe ve kaçmaya erişebilir. Düzenbazlar son derece hareketlidir ve yakından veya uzaktan çok fazla hasar verebilir.


    Druid


    Druid, yakın dövüş için bir kurt adama veya ayıya dönüşebilen veya savaşta yardımcı olması için hayvan arkadaşları ve doğa büyülerini çağırabilen bir şekil değiştiricidir. Druidler ayrıca hasar vermek veya müttefiklerini desteklemek için dünyayı ve fırtına büyüsünü kullanabilirler. Dayanıklılıkları ve hasar verme potansiyelleri yüksektir, ancak farklı formlar ve beceriler arasında bir denge gerektirirler.


    Barbarian


    Barbar, iyi yakın mesafe hasarı ve kanama etkileri verme yeteneğine sahip, dayanıklı ve hareketli bir yakın dövüş sınıfıdır. Bu sınıf, birden fazla silahı donatabilir ve onları farklı becerilere atayabilir, bu da onları zorlu bir düşman haline getirir. Zayıflıkları, kısa menzilleri ve diğer sınıflara kıyasla daha düşük hasar çıktılarıdır.


    EŞYALAR


    Diablo 4'te yağma, oyuncunun yolculuğunda önemli bir rol oynar. Çeşitli teçhizat türleri yağmalanabilir, donatılabilir, iyileştirilebilir ve değiştirilebilir. Giyilen ekipman, karakterin gücüne ve kişiselleştirmesine katkıda bulunur. Yüksek teçhizat gücü elde etmek, Diablo 4'te çok önemli bir faaliyettir. Öğe Gücü(Item Power) ne kadar yüksekse, istatistikler ve oyuncuların söz konusu teçhizatı donatmaktan elde ettikleri faydalar o kadar güçlüdür.


    Eşya Nadirlikleri

    Her şeyden önce, öğelerin farklı nadirlik kategorilerine girdiğini bilmek önemlidir.


    • Common (Gri)Özel ekler(affixes.) yok.

    • Magic(Büyülü)Yüksek bireysel eklere sahip olabilir.

    • Rare( Nadir)Genel olarak Magic eşyalardan daha iyidir.
    • En fazla beş ek (affixes) olabilir.

    Legendary(Efsanevi)Dört normal ek ve bir Efsanevi ek içeren rulolar (rastgele atanır)

    Efsanevi ekler, sabit öğe türlerinde görünebilir (örneğin, belirli ekler yalnızca 1-Handed Silahlar, Eldivenler, Yüzükler vb. üzerinde kullanılabilir)

    Bazı Efsanevi ekler, belirli Öğeler üzerinde daha fazla güce sahip olabilir (örneğin, bir Kolye üzerinde atandığında %25 daha güçlü.)

    • Farklı Efsanevi türler, örneğin: jenerik (çoğu yapı tarafından kullanılabilir), kategoriye özgü ve beceriye özgü.(category-specific and skill-specific.)

    Unique(Eşsiz): Tamamen sabit ekler.

    Özel efektler değiştirilemez veya üzerine yazılamaz.

    • Genellikle sınıfa özgü güçlerle atanır.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Envanter İstatistikleri (Inventory Stats)

    Bu istatistikler, Karakter ekranınızda bulunabilir ve öncelikle hızlı bir referans olarak kullanılır.


    Yeni Başlayanlar İçin DIABLO 4 Rehberi (Renown Sistemi,Obol Sistemi...))

    Saldırı Gücü (Attack Power)


    Halihazırda kullandığınız silahın hasarı ve hızıyla ölçeklenen saldırı istatistiklerine dayalı olarak verdiğiniz hasarın bir değerlendirmesi.


    Zırh (Armor)


    Alınan Fiziksel Hasarı % oranında azaltır.


    Can (Life)


    Seviyeniz için Temel Yaşamın toplamı ve ek bonuslar.


    Eşya Gücü (Item Power)


    Öğeleri karşılaştırmaya yardımcı olmayı amaçlayan birleşik istatistiklerin değerlendirilmesi.


    Ana İstatistikler (Primary Stats)

    Teçhizatta bulunan dört temel istatistik vardır ve bunların sınıfınıza bağlı olarak farklı bonusları vardır. Örneğin Barbarlar, hasarlarının çoğunu Güçten alırken, Büyücüler hasarlarını İstihbarattan alır.


    Kuvvet (Strength)


    Kaynak Üretimini Artırır (Rogue) Increases Resource Generation (Rogue)

    Beceri Hasarını Artırır (Barbar) Increases Skill Damage (Barbarian)

    Zırhı Artırır .Increases Armor



    Zeka(Intelligence)


    Beceri Hasarını Artırır (Büyücü, Necromancer) Increases Skill Damage (Sorcerer, Necromancer)

    Kritik Vuruş Şansını Artırır (Rogue) Increases Critical Strike Chance (Rogue)

    Kaynak Üretimini Artırır (Druid) Increases Resource Generation (Druid)

    Tüm Elementlere Karşı Direnci Artırır Increases Resistance to All Elements


    İrade (Willpower)


    Kaynak Üretimini Artırır (Barbar, Büyücü, Necromancer) Increases Resource Generation (Barbarian, Sorcerer, Necromancer)

    Beceri Hasarını Artırır (Druid) Increases Skill Damage (Druid)

    Alınan İyileşmeyi Artırır Increases Healing Received

    Aşırı Güç Hasarını Artırır Increases Overpower Damage


    El becerisi (Dexterity)


    Kritik Vuruş Şansını Artırır (Barbar, Büyücü, Necromancer, Druid) Increases Critical Strike Chance (Barbarian, Sorcerer, Necromancer, Druid)

    Beceri Hasarını Artırır (Rogue) Increases Skill Damage (Rogue)

    Kaçınma Şansını Artırır Increases Dodge Chance


    Anahtar Terimler


    Savunmasızlık (Vulnerable)


    Savunmasız düşmanlar %20 daha fazla hasar alır.


    Şanslı Vuruş (Lucky Hit)


    Lucky Hit, bir tür "vuruş şansı" mekaniğidir. Farklı öğeler, beceriler, pasifler ve yönler, "Lucky Hit" üzerinde bir şeyler yapma şansıyla gelebilir. Her becerinin kendi Lucky Hit değiştiricisi vardır, örneğin Invigorating Strike %50 Lucky Hit şansına sahiptir, yani bu saldırı ile Lucky Hit şansınız etkin bir şekilde yarıya iner.


    Kalabalık Kontrollü (Crowd Controlled)


    Aşağıdaki etkilerden herhangi birinden etkilenen düşmanlar

    Yavaşlık (Slowed)

    Yavaşlatılmış düşmanlar azaltılmış bir hızda hareket eder.

    Hareketsizlik (Immobilized)

    Hareketsizleştirilmiş düşmanlar hareket edemezler ancak yine de saldırabilir ve Becerileri kullanabilirler.

    Affallamış (Stunned)

    Sersemlemiş düşmanlar harekete geçemez.

    Geri tepme (Knockback)

    Düşmanları zorla geriye fırlatır.

    Moral bozma (Taunt)

    Alay edilen düşman uzaktan vuruşlu bile olsa, karakterimizin yanına gelerek vurmaya çalışır. (nasıl açıklayacağımı bilemedim :)

    Korku (Fear)

    Korkutulan düşmanlar, kendilerini korkutan hedeften hızla kaçışırlar.

    Bağlanma (Tether)

    Bir bağ oluşturur. Bağlanan düşmanlar birbirini etkiler.

    Sersemlemiş (Dazed)

    Sersemlemiş düşmanlar saldıramaz veya Becerileri kullanamaz ancak yine de hareket edebilir.

    Soğutma (Chill)

    Soğuyan düşmanlar, Hareket Hızını düşürür. Bir düşmanı tekrar tekrar Soğutmak, onu Dondurur.

    Dondurulmuş (Frozen)

    Donmuş düşmanlar hareket edemez veya saldıramaz. Düşmanlar tekrar tekrar soğutularak (Chilled) Dondurulabilir.


    Durdurulamaz (Unstoppable)


    Durdurulamamak, karakterlerin tüm Kontrolü Bozan Etkilerini (Control Impairing Effects) kaldırır ve önler.


    Güçlendirilmiş (Fortified)

    Güçlendirilmiş karakterler %10 daha az hasar alır. Mevcut sağlığınızdan daha fazla Fortify'ınız olduğunda, Fortified olursunuz.


    Aşırı güç (Overpower)


    Overpowering, mevcut yaşamınızın ve Güçlendirilmiş yaşamınızın (Fortified life) toplamına bağlı olarak bonus hasar verir.


    Çılgınlık (Berserking)


    Berserking, %25 daha fazla hasar ve %15 daha fazla Hareket Hızı sağlar. Bu etki 5 saniye sürer.


    Bariyer (Barrier)


    Bariyerler tüm kaynaklardan gelen hasarı absorbe eder.


    Gizlilik (Stealth)

    Gizlenmiş karakterler düşmanlar tarafından doğrudan hedef alınamaz. Bir saldırı kullanmak veya hasar almak, Stealth'i anında ortadan

    kaldırır.


    Çatırdayan Enerji (Crackling Energy)


    Crackling Energy geçildiğinde çevredeki düşmanlara periyodik olarak hasar verir.


    Yaralı (Injured)


    Yaralı, karakterlerin maksimum canlarının %35'inden daha azı vardır.


    Sağlıklı (Healthy)


    Sağlıklı, karakterlerin maksimum canlarının %80'inden fazlası vardır.


    Mesafe (Distant)


    Yakın dövüş menzili dışındaki düşmanlar Uzak kabul edilir.


    Yakınlaşmış (Close)


    Yakın dövüş menzilindeki düşmanlar Yakın kabul edilir.


    Dikenler (Thorns)

    Doğrudan saldırılarla vurulduğunda saldırganlara hasar verir. Zamanla tamamen hasar veren saldırıları hariç tutar. Verilen hasar, Dextrity'den artan Beceri Hasarı (Skill Damage) kadar artar.


    Bağışıklık (Immune)


    Bağışıklık, karakter zarar görmez ve tüm olumsuz etkiler ortadan kaldırılır ve engellenir.


    Kan Küreleri (Blood Orbs)


    Kan Küreleri, alındığında Maksimum Canınızın %15'i kadar sizi iyileştirir.


    Zırh Katkısı (Armor Contribution)


    Zırhın, Fiziksel olmayan saldırılara karşı temel hasar azaltmanıza katkıda bulunduğu doğal yüzde.


    Beceri Tipleri


    Her sınıfın, sınıfa özgü birkaç anahtar kelimenin yanı sıra üç paylaşılan beceri türü vardır. Bu anahtar

    kelimeler genellikle birlikte anılır, örneğin bir öğe "Amansız Becerilere +1"(Cutthroat Skills) verirse, bu, o anahtar kelimeye sahip her Beceri için

    geçerli olacaktır.


    Genel Beceri Türleri


    Temel

    Temel Beceriler hasar verir ve her zaman kullanılabilir.


    Core

    Çekirdek Beceriler, güçlü saldırılar gerçekleştirmek için Kaynak harcar.

    Ultimate


    Nihai Beceriler savaşın gidişatını değiştirir ve düşmanlarınızı mahveder.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ekipman Yuvaları

    Her Karakter toplam 10 teçhizat parçasını kuşanabilecektir. Arsenal Sistemi sayesinde toplam 12 öğeyi donatabilecek olan Barbarlar hariç (örneğin, 1-Handed ve 2-Handed Weapons arasında geçiş yapın). Yakın dövüş veya menzilli oyun tarzlarına uyması için toplam 11 öğe giyebilen Rogue'ların yanı sıra. Oyuncular her zaman beş Zırh parçası ve üç Mücevher parçası (bir Kolye, iki Yüzük) kuşanabilecekler. Üstelik karakterler, sınıfa bağlı olarak 1-Hand Weapon and a Shield veya Off-Hand, iki 1-Hand Weapon, 2-Hand Weapon ve birkaç başka seçenek takabilir.


    Herhangi bir eyşa parçasının üzerinde, oyuncunun oyundaki çeşitli mücevherlerden herhangi birini bunlara koymasına izin verecek farklı soketler olabilir. Tek bir teçhizat parçası, tek bir öğede en fazla üç Mücevher içerebilir.


    Teçhizatı Nereden Alabilirim?

    Ganimet, ister Açık Dünya'da ister bir Zindanda veya başka herhangi bir yerde bir grup düşmanla savaşarak olsun, her yerde bulunabilir. Büyük olasılıkla bazı eşyaları veya ekipmanları düşüreceklerdir. Ancak, bazı düşmanların belirli eşya türlerini düşürme şansı diğerlerinden daha yüksektir. Örneğin, bir Rogue'un belirli bir Ok'a ihtiyacı varsa, onu benzer Silah türlerini kullanan düşmanlardan alma şansı daha yüksektir.


    Düşen teçhizatın kalitesi, Dünyanın zorluğundan (Tier) ve Karakterin ilerlemesinden doğrudan etkilenir. Öğeler, Açık Dünya içeriğinde, Zindanlarda veya Dünya Patronlarından, kelimenin tam anlamıyla her yerden düşebilir. Ancak daha sonra, Max Seviyeye (100) ulaştıktan sonra, oyuncular bir tür güç sınırına ulaşacaklar. Daha sonra, daha iyi donanıma sahip olmanın tek yolu, örneğin Kabus Zindanlarını(Nightmare Dungeons) tamamlayarak daha iyi öğeler bulmak veya üretmek için zaman ve beceriye yatırım yapmaktır. Bu Zindanlar, zorluk açısından çok daha zordur ve tamamlamak için daha fazla beceri, güç ve sabır gerektirir, ancak genellikle oyuncuyu daha iyi ganimetlerle ödüllendirir.


    Oyun Sonu sırasında, oyuncular ayrıca daha yüksek Dünya Seviyelerine (World Tiers) erişebilecekler. Bu daha yüksek Seviyeler, Sacred and Ancestral eşyalar gibi ek ganimet bırakma seçeneklerinin kilidini açacaktır. Belirli Eşsiz(Unique) parçalar da yalnızca daha yüksek Kademelerde düşecektir. Eşsiz öğeleri bulmak, Efsanevi Unsurları bulmaktan çok daha zor olacaktır.


    Oyuncular ayrıca bir Oyun Sonu Sistemi olan Fısıltılar Ağacı(the Tree of Whispers) aracılığıyla efsanevi donanımlar elde edebilirler. Fısıltılar Ağacı, Sanctuary'de bir yerde bulunan ve dünya hedefleri ve ödülleri sağlayacak dev bir ağaçtır. Bunlar tamamlanırsa, ağaç oyuncuları efsanevi teçhizat, deneyim, üretim malzemeleri ve daha fazlasıyla ödüllendirebilir.


    Ekipman İstatistikleri(Equipment Stats)


    Her eşya, belirli bir ek havuzundan atanabilir. Örneğin botlar Hareket Hızı (Movement Speed) verir. Silahlar, hasar değiştiricilerle atanabilir veya Takılar, karakterlere Direnç (Resistance) artışı sağlar.


    Genel olarak konuşursak, her eşya yuvasında (slot) bir dizi istatistik olabilir. Bu, belirli öğelerin yuvaya (slot'a) bağlı olarak farklı nitelikler getirdiği anlamına gelir (örneğin, bir Kask, bir Sandıktan düşen bir Kask'a göre farklı nitelikler atanabilir). Bazı öğeler, üzerlerinde birçok farklı istatistik varken atanamaz. Örneğin, savunma istatistikleri (Defensive stats) çoğunlukla Pantolon üzerinde atanır. Bu nedenle, bunlar üzerinde doğru istatistik kombinasyonunu elde etmek çok zor olmamalı. Bunun nedeni, üzerlerinde atanabilecek çok fazla özel istatistik olmamasıdır, bu nedenle doğru olanı doğrudan bulma şansı çok daha yüksektir.


    Geliştirme ve Büyüleme (Upgrading and Enchanting)


    Oyuncular ekipmanlarını yükseltebilecekler. Demirci ve Mücevherci'de teçhizatı yükseltmek, Öğe Gücünü(Item Power) ve karakterlerin bu parçalar üzerinde sahip olabileceği istatistikleri artırır. Her teçhizat parçası, nadirliğine bağlı olarak, en fazla beş defaya kadar belirli bir miktarda yükseltilebilir. Yükseltmeler, bir parça her yükseltildiğinde artacak olan Altın ve Malzemelere mal olacak. Her yükseltmede, karakterler +5 Öğe Gücü kazanır.


    Diablo 4'te, oyuncuların ekipmanlarını yükseltmek için ziyaret etmek istedikleri üç NPC vardır.


    Demirci : Eşya Güçlerini ve niteliklerini artırmak için eşyaları onarın, kurtarın veya yükseltin.

    Jeweller :Karakterlerin istatistiklerini artırmak için güçlü Mücevherler hazırlar ve onları teçhizata sokar.

    Okültist: Eşyalardan Efsanevi Güçler çıkarın ve başka bir ekipman parçasına Efsanevi eki ekleyin (nadir(Rare) veya efsanevi (Legandary)olmalıdır.)


    Efsanevi Eşyalar


    Efsaneleri bulmak, Sıradan, Sihirli veya Nadir donanım parçalarını bulmaktan daha zordur. Efsanevi öğeler, Karakterlerin yeteneklerini birçok farklı şekilde değiştirebilen ve güçlendirebilen, Unsurlar(Aspects) adı verilen güçlü eklerle birlikte düşer.


    Oyuncular ayrıca Okültist'e giderek efsanevi bir öğeden Aspect'i (efsanevi ek) çıkarabilir ve ardından çıkarılan Efsanevi Gücü başka bir teçhizata ekleyebilir (örneğin, inanılmaz istatistiklere sahip ve oyuncunun eklemek isteyeceği Nadir öğe) belirli bir Efsanevi Güç veya üzerinde doğru istatistiklere sahip ancak yanlış Efsanevi eke sahip bir Efsanevi Öğe, böylece oyuncu çıkarılan Unsur ile onu değiştirebilir). Ancak bu, süreçte Unsurun çıkarıldığı öğeyi yok edecektir.


    Oyuncuların yolculukları boyunca toplayacakları Unsurların çoğu Codex of Power'a kaydedilecektir. Daha sonra oyuncular, yeni bir Nadir veya Efsanevi öğeye damgalamak için herhangi bir Unsur seçebilirler. Bununla birlikte, Kodeks aracılığıyla belirli bir Efsanevi Güç eklemenin bir bedeli vardır.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    RENOWN(İtibar) SİSTEMİ

    Renown, oyuncuları Diablo 4'teki çeşitli aktiviteleri keşfetmeleri ve tamamlamaları için ödüllendiren bir sistemdir. Sanctuary'deki her bölgeye bağlıdır ve beş ödül aşaması vardır. Bazı ödüller hesap genelinde, bazıları ise her karaktere özeldir. Bu rehberimizde Renown nedir, nasıl kazanılır ve ne gibi faydalar sağlar anlatacağız.


    Renown nedir?


    İtibar, her bölgede ne kadar başarı sağlandığını gösteren bölgesel bir puan sistemidir ve Diablo 4 dünyasında Sanctuary'deki itibar ve etkinin bir ölçüsüdür. Oyuncular aşağıdakileri yaparak İtibar kazanabilirler:


    Yeni alanlar keşfetmek (her biri 5 puan)

    Lilith Altarlarını Bulmak (her biri 10 puan)

    Ara Noktaları(Waypoints) Etkinleştirme (her biri 20 puan)

    Yan görevleri tamamlama (her biri 20 puan)

    Zindanları tamamlama (her biri 30 puan)

    Kaleleri(strongholds) tamamlama (Bölge başına 3) (her biri 100 puan)


    Her aktivite, zorluğuna ve önemine bağlı olarak farklı miktarda İtibar puanı verir. Örneğin, bir yol noktasını (Waypoints) etkinleştirmek 20 puan verirken, bir kaleyi tamamlamak 100 puan verir.


    Oyuncular, haritayı açıp bir bölge seçerek İtibar ilerlemelerini ve ödüllerini kontrol edebilirler. Bir çubuk, şu ana kadar kaç puanın toplandığını ve bir sonraki aşamaya geçmek için kaç puana ihtiyaç olduğunu gösterir. Karakter ödülleri ve hesap ödülleri olarak ayrılan her aşama için ödülleri görmek de mümkündür.


    Haritayı açıp ardından W tuşuna (PlayStation için Üçgen, Xbox için Y) basmak, bölge ilerleme ekranını açacaktır. Ünlü İlerleme penceresi, oyuncunun İtibarı ve ödüllerinin daha ayrıntılı bir dökümünü gösterir.


    Yeni Başlayanlar İçin DIABLO 4 Rehberi (Renown Sistemi,Obol Sistemi...))




    İtibar Nasıl Farmlanır?


    İtibar kazanımlarını en üst düzeye çıkarmak için oyuncular kendilerine en fazla puanı veren etkinlikleri tamamlamaya odaklanmalıdır. İşte, Renown'ı verimli bir şekilde elde etmek için bazı ipuçları ve püf noktaları:


    Mümkün olduğu kadar çok hedefi birleştiren rotayı bulun. Örneğin, Codex of Power için özellikler de veren veya bunlarla bağlantılı yan görevleri olan zindanları tamamlayın.

    Kaleleri mümkün olan en kısa sürede tamamlayın. Size en Tanınmış puanları verirler ve dünya patronlarının ve diğer oyun sonu içeriğinin kilidini açarlar.

    Her bölgedeki tüm Lilith Altarlarını toplayın.

    Mahzenlere veya etkinliklere girmeyin(cellars or events), çünkü bunlar herhangi bir Renown puanı vermez. Yalnızca ganimet bulmak veya deneyim kazanmak için kullanışlıdırlar.

    Fazladan güç sağladıkları için 1-4. aşamaları mümkün olan en kısa sürede tamamlayın. Oyuncular bonus XP, altın, beceri puanları, iksir ücretleri ve Obols kapasitesi alacaklar.

    • 4. ve 5. aşamaların kilidini açmak için oyuncuların önce World Tier 3'ün kilidini açması gerekir. Bu, her bölgedeki üç Kalenin de tamamlanmasını gerektirir. Aşama 5, bölge başına "oyun sonu" ilerlemesi için değerli olan dört mükemmel puan verir.


    Yeni Başlayanlar İçin DIABLO 4 Rehberi (Renown Sistemi,Obol Sistemi...))


    İtibar Ödülleri


    Renown ödüller, her birinin kilidini açmak için belirli miktarda İtibar puanı gerektiren beş aşamaya ayrılmıştır. Ayrıca ödüller, karakter ödülleri ve hesap ödülleri olarak da ayrılır. Karakter ödülleri her karaktere özeldir ve XP, altın, beceri puanları, iksir ücretleri ve Obol'un kapasitesi gibi şeyleri içerir. Hesap ödülleri tüm karakterler arasında paylaşılır ve mükemmel puanlar ve Obollar gibi şeyleri içerir.


    İşte her aşama için tüm Renown ödülleri gösteren bir tablo.


    Fractured Peaks bölgesi:


    Aşama Karakter Ödülleri Hesap Ödülleri

    1 200 XP ve 3.000 altın 1 beceri puanı

    2 500 XP ve 10.000 altın 1 iksir ücreti

    3 800 XP ve 25.000 altın 1 beceri puanı

    4 1.110 XP ve 60.000 altın 80 maksimum Obol

    5 1.500 XP ve 150.000 altın 4 paragon puanı


    Bununla birlikte, ödüller her bölge için farklıdır, bu nedenle, tam avantajlardan yararlanmak için genellikle tüm bölgeleri ve bölgeleri keşfetmeniz önerilir. Ödüller her zaman şunları içerir:


    Bonus XP ve altın

    Beceri puanları (aşama başına bir)

    İksir ücretleri (aşama başına bir adet)

    Murmuring Obols kapasitesi artar (aşama başına 80)

    Paragon noktaları (aşama başına dört adet)



    Yeni Başlayanlar İçin DIABLO 4 Rehberi (Renown Sistemi,Obol Sistemi...))



    Dört bölgenin tamamında (Fractured Peaks, Dry Steps, Kehjistan, Scosglen) beş aşamayı tamamlamak aşağıdaki ödülleri sağlayacaktır:


    10 beceri puanı

    5 iksir ücreti

    20 örnek nokta

    400 Obol kapasiteli

    1.240.000 altın


    Bu ödüller, karakter gücünü artırmak ve oyunsonu zorluklarına ve içeriğine hazırlanmak için kullanışlıdır.


    Özet olarak:


    Renown, Diablo 4'te Sanctuary'nin her bölgesinde çeşitli aktiviteleri keşfedip tamamlayan oyuncuları ödüllendiren bir sistemdir. Yeni alanlar keşfederek, Lilith Altarları bularak, ara noktaları etkinleştirerek, yan görevleri tamamlayarak, zindanları tamamlayarak ve kaleleri tamamlayarak şöhret kazanılabilir. Renown kazanımlarını en üst düzeye çıkarmak için en çok puanı veren aktivitelerin tamamlanması ve 1-4. aşamaların kilidinin mümkün olan en kısa sürede açılması önerilir. 4. ve 5. aşamaların kilidini açmak için oyuncuların önce dünya 3. aşamasının kilidini açması gerekir. Aşama 5, oyuncuları bölge başına oyun sonu ilerlemesi için değerli olan dört mükemmel puanla ödüllendirir.


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Diablo 4'te Obol Nedir?


    Mırıldanan Obollar (Murmuring Obols), Sanctuary'deki çeşitli kasabalarda bulunan bir satıcı olan Purveyor of Curiosities'de Teçhizat veya Fısıldayan Anahtarlar ile değiştirilebilen benzersiz bir para birimi işlevi görür. Obollar ayrıca Diablo 4'te Altın'dan sonraki en önemli ikinci para birimidir ve karakterin ilerlemesinde önemli bir rol oynar. Ancak Altın'ın aksine, Obol'lar oyuncular arasında takas edilemez.


    Oyuncuların aynı anda taşıyabilecekleri maksimum Obol miktarı, varsayılan olarak yaklaşık 500 ile sınırlıdır. Bu sınır aşılırsa, oyuncular bulunan fazladan Obolları kaybeder. Bunu önlemek için düzenli olarak Obol harcamanızı veya Lilith Altarları toplayarak ve İtibar aktiviteleri (Renown) tamamlayarak yeni İtibar Sistemi ile maksimum kapasiteyi artırmanızı öneririz.


    Diablo 4'te Obol elde etmenin birçok yolu vardır. Bunlardan bazıları:


    Zindanlarda Lanetli Nesne Olaylarını(Cursed Object Events) Tamamlamak

    Gizli ödül sunan Görevleri Bitirme

    Ustalık hedefleriyle Yerel Etkinlikler yapmak(Local Events with Mastery objectives)

    • Lejyon Toplama Bölgesi Etkinlikleri


    Açık dünyadaki herhangi bir Etkinlikten Obol almak mümkündür, böylece oyuncular kendi oyun tarzlarına ve tercihlerine uygun olanları seçebilirler. Tüm Etkinliklerin tamamlanması yaklaşık birkaç dakika sürer, ancak her Etkinlik için isteğe bağlı ustalık kriterlerini yerine getirmek daha da fazla Obol kazandıracaktır. Diğer oyuncularla ekip oluşturmak da bu Etkinlikleri daha kolay ve hızlı hale getirir.


    Unutmayın: Obol kapasitesi hesap genelinde paylaşılır, bu nedenle bir karakterde kapasiteyi artırmak diğer tüm karakterlere de fayda sağlayacaktır.


    Oboller ne için kullanılır?


    Obolları harcamanın yollarından biri, yararlı teçhizat veya Fısıldayan Anahtarlar elde etme şansı sunan özel bir satıcı olan Purveyor of Curiosities'dir. Oyuncular, Nadir ve hatta Efsanevi olabilecek rastgele bir teçhizat parçası için Obol'larıyla kumar oynayabilir. Teçhizatın kalitesi (nadirlik) ve Öğe Gücü, karakterin seviyesine bağlıdır. Ek olarak oyuncular, açık dünyada Sessiz Sandıklar (Silent Chests)açmalarına izin veren Fısıldayan Anahtarlar da satın alabilirler. Bu sandıklar değerli ganimetler ve kaynaklar içerir. Ayrıca, kumarla oynanan veya sandıklardan alınan teçhizat, ilerleme için yararlı değildir veya görünüm zaten toplanmışsa, her zaman Altın karşılığında satılabilir veya Demirci'de kurtarılabilir.


    Özetlemek gerekirse, Obol harcamanın iki ana yolu vardır:


    Curiosities Purveyor'da teçhizat için kumar oynayın

    Sessiz Sandıkları açmak için Fısıldayan Anahtarlar satın alın



    Yeni Başlayanlar İçin DIABLO 4 Rehberi (Renown Sistemi,Obol Sistemi...))



    Teçhizat için Kumar


    Oyuncuların Obol'larını harcama yollarından biri, Sanctuary'deki birçok kasabada bulunabilen özel bir satıcı olan Purveyor of Curiosities'dir. Bu satıcı, aşağıdaki yuvalardan birine sığabilecek rastgele bir teçhizat parçası için Obols ile kumar oynama şansı sunuyor:


    Silahlar

    miğfer

    Göğüs

    Eldivenler

    bot ayakkabı

    Pantolon

    Silahların oyuncunun sınıfına özel olduğunu belirtmekte fayda var, bu nedenle karakterin kullanamayacağı Silahları almak mümkün olmayacak. Teçhizatın kalitesi (nadirlik) ve eşya gücü, karakter seviyesine ve biraz da şansa bağlıdır. Eşyanın Efsanevi kalitede olma ihtimali her zaman vardır. Bununla birlikte, kumar oynanan öğelerin hiçbiri herhangi bir şekilde yararlı değilse, Altın karşılığında satılabilir veya Demircide kaynak üretmek için kurtarılabilir. Teçhizat için kumar oynamak, güçlü eşyalar elde etmenin veya teçhizattaki boşlukları doldurmanın iyi bir yoludur. Belirli bir güç platosuna ulaşıldığında veya maksimum düzeyde belirli bir Unsur arandığında özellikle yararlıdır.


    Fısıldayan Anahtarlar (Whispering Keys)


    Purveyor of Curiosities'den satın alınabilecek bir başka öğe de, açık dünyaya dağılmış Sessiz Sandıkların kilidini açan Fısıldayan Anahtar'dır. Bu sandıklar, karakter ilerlemesine yardımcı olabilecek nadir ve değerli ganimetler içerir.


    Ancak oyuncuların Sessiz Sandıkları açmak için Fısıldayan Anahtar'a ihtiyacı vardır ve bunları elde etmenin tek bir yolu vardır. Bu anahtarları her biri 20 Obol'a satan The Purveyor of Curiosities satıcısı.


    Sessiz Sandıklar açılmaya değer çünkü efsanevi eşyaları veya nadir malzemeleri düşürme şansları sıradan sandıklara göre daha yüksek. Bu sandıklar ayrıca haritada işaretlenmiştir, bu nedenle elinde bir anahtar olan oyuncular için onları bulmak ve toplamak daha kolay olacaktır.


    Sonuç olarak:

    Oyuncular, Sanctuary'deki etkinlikleri ve etkinlikleri tamamlayarak Diablo 4'te Obol kazanabilir ve bunları, değerli ganimet ve kaynaklarla Sessiz Sandıklar açmak için rastgele teçhizat ve Fısıltı Anahtarları sunan bir satıcı olan Purveyor of Curiosities'de harcayabilir. Obollar sınırlıdır, bu nedenle oyuncuların bunları düzenli olarak harcamalarını veya Renown ve Altar of Lilith ödülleriyle kapasitelerini artırmalarını öneririz.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Diablo 4 – Tier List (Seviye Listesi)


    Diablo IV sınıflarını ve yapılarını performanslarına, kullanışlılıklarına ve Beta hafta sonlarında toplayabildiğimiz solo oyun, grup oyunu ve dünya patronları gibi genel oyun deneyimine göre sıralayacağız. Ayrıca her bir sınıfın seçilmesi ve oynanması ve inşa edilmesi için bazı ipuçları ve tavsiyeler sağlayacağız. Bu katman listesi nihai değildir ve yeni yamalar ve değişiklikler çıktıkça güncellenecektir.


    Sınıf Kademe Listesi


    Bu sınıf kademe listesi, Diablo 4'teki farklı sınıfları güçlerine, etkinliklerine ve çok yönlülüklerine göre değerlendirmek için kullanılan bir sıralama sistemidir. Seviye (Tier) ne kadar yüksek olursa, sınıfın o kadar arzu edilir ve güçlü olduğu kabul edilir. Oyuncuların şu anda hangi sınıfların oyunda en güçlü ve en etkili olarak kabul edildiğini anlamalarına yardımcı olmak için, oyundaki sınıfları ne kadar iyi performans gösterdikleri ve farklı oyun modlarında ve durumlarda ne kadar yararlı olduklarına göre sıralayacağız. Liste, S'nin en yüksek olduğu ve ardından en düşüğe doğru aşağıya doğru hareket ettiği bir harf derecelendirme sistemi kullanacaktır.


    Sınıf Seviye

    Sorceress S-Tier

    Necromancer S-Tier

    Rogue A-Tier

    Druid B-Tier

    Barbarian B-Tier


    Seviye Listesi Oluşturma (Build Tier List)


    Bu Yapı Seviyesi Listesi, her sınıftaki belirli yapılara veya oyun tarzlarına odaklanır. Farklı yapıları hasar çıktılarına, hayatta kalmalarına ve genel verimliliklerine göre sıralar. Sınıf Kademesi Listesinden farklı olarak İnşa Kademesi Listesi, oyuncunun bireysel oyun tarzına, mevcut donanıma ve kişisel tercihlerine bağlı olduğundan daha spesifik ve özneldir.


    Sınıflar S-Tier A-Tier B-Tier C-Tier

    Sorceress Hydra Chain Lightning Ice Shards

    Necromancer Summoner Bonemancer Bloodmancer

    Rogue Twisting Blades Rapid Fire Flurry

    Druid Storm Landslide Werebear

    Barbarian Upheaval Whirlwind Thorns


    Yukarıda yazdıklarım, Build isimleri, netten araştırıp bakabilirsiniz. İçeriklerini yazarsam çok yer kaplar. Sadece sevilerini göstermek istedim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darknorrec -- 18 Mayıs 2023; 22:3:30 >







  • Yani birincisi,evet oyun basit bir mantıkla ilerliyor,ancak herkesin diablo geçmişi yok. Diablo'ya 4. oyunla başlayacak olanlar var.


    İkincisi bazı şeyleri ben de bilmiyordum, Mesala Renown sistemini biliyor muydun? Nerelerden kazanıldığını filan.. Bildiğini pek sanmıyorum? Mesela bir yerde şunu yazdım: 'Ok düşürebilmek için okçuları öldürmek ,daha fazla düşürme şansı verecektir.' Bu diğer Diablo oyunlarında var mıydı? Varsa da ben bilmiyorum.


    Yani demek istediğim, senin için rehbere ihtiyaç yoksa ,senin keyfin bilir okumazsın. Ancak buradan ince ayrıntıları görmek isteyenler olabilir. oyun çıkınca buraya kimbilir neler ekleyeceğim, belki de lanet olsun diyip işime gücüme bakacağım.

  • Konuyu güncel tutmanız temennisiyle. Teşekkürler hocam.
  • aschil kullanıcısına yanıt

    teşekkürler, devamını getirmeye çalışacağım.

  • Harika bir rehber olmuş. Teşekkürler…
  • Çok güzel bir anlatım olmuş, elinize sağlık.
  • Necro son nerflerle S tier olmaktan çıktı fakat end game'i görmemiz lazım bakalım oyun çıkınca belli olacak herşey. Hepsini oynadıktan sonra rogue kadar iyisi olmadığını da anlıyorsunuz bu arada, muhteşem zevkli ve dengeli yapmışlar

  • ibo-wan kullanıcısına yanıt

    İlk defa bu son server slam da oynadım oyunu. evet onu ben de fark ettim oynarken, necro aşırı etkin gelmedi. Sadece Necro , Barbar ve Sorcerer oynadım. Rogue oynayamadım zamandan dolayı. Ama sorcerer bana baya güçlü geldi halen, ayar çekilmesine rağmen.

  • darknorrec kullanıcısına yanıt
    Beta da olması dolayısıyla geri dönüşler etkili olmuştur. Bunun haricinde Blizzard'ın balance (denge) kurması meşhurdur. Ciddi anlamda buff/nerf dengesi bulunmakta. Birde oyun başı olduğu için kesin yargıya kapılmak yersiz. Oyun sonunda bunun dengesini etkilecek asıl faktörler var. Levelling arttıkça oyunun hantal yapısı da bozulacak. Akıcı ve build yapısının ön planda olduğu oynanış etkin olacak.
  • Necro halen güçlü. 25lvl de Golem (tank) ilave olacağını düşünürseniz ve build ile desteklerseniz pek bir şey kaybetmiyor.


    Zaten amacı bu bu düzeltmenin. Beta da ben hiç bir minion için item kullanmadığımdan aşırı güçlüydü. Minion dmg arttırma, sayısını arttırma ve Hp yükseltme itemlerini kullanınca miniona yatırım ama kişisel dmg düşürme olduğundan dengelendi.


    Necro 25lvl'den sonra başlar.

  • Ney rehberi arkadaş Diablo 2 mi bu Lvl değerlerinin uyuşması yeterli.Sürekli + yeşil olan itemleri takmanız yeterli ney oyunda rehberlik birşey yok gördüğüm kadarıyla hangisi hoşuna gidiyorsa kullan.Dibalo 2 de gerçekten rehbere ihtiyaç vardı çünkü raskele birşeyleri yaptığın zaman ilerde öyle bir patlıyodunki bunda öyle birşey yok Lv10 bölgeye Lvl 10 olduktan sonra gidiceksin keseceksin olay bu.Rehbermiş :))
  • aykut291 A kullanıcısına yanıt

    Tabi paşam doğru diyorsun! Kendini komik duruma düşürme istersen :)

  • darknorrec kullanıcısına yanıt
    Nie komik duruma düşüriyim öyle değilmi? Öyle olmuyacakmı Betada direk World Tier 2 yle başladım hiç kasmadı bile başka bir türlümü olucak öyle bir beklentiniz varmı? Benim yok betada gördüğüm kadarıyla Oyun herksin oynuyabileceği şekilde yapılmış basit bir yapısı var Diablo 2 yi oynayanlar nedemek istediğimi gayet iyi anlarlar.Yeni nesil Oyunlarda rehberliklik birşey yok buda benim kendi eleştirim Diablo 2 hayranı olarak gene oynuyacam isminin hatrınada öyle olucak yani betada belli değilmi bu benmi yanlış gördüm.Fark ettiysen oyunda karakterlere skill puanları atama bile yok Dexterity kendin vermiyon basit olsun die :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykut291 -- 16 Mayıs 2023; 11:6:58 >
  • aykut291 A kullanıcısına yanıt

    Yani birincisi,evet oyun basit bir mantıkla ilerliyor,ancak herkesin diablo geçmişi yok. Diablo'ya 4. oyunla başlayacak olanlar var.


    İkincisi bazı şeyleri ben de bilmiyordum, Mesala Renown sistemini biliyor muydun? Nerelerden kazanıldığını filan.. Bildiğini pek sanmıyorum? Mesela bir yerde şunu yazdım: 'Ok düşürebilmek için okçuları öldürmek ,daha fazla düşürme şansı verecektir.' Bu diğer Diablo oyunlarında var mıydı? Varsa da ben bilmiyorum.


    Yani demek istediğim, senin için rehbere ihtiyaç yoksa ,senin keyfin bilir okumazsın. Ancak buradan ince ayrıntıları görmek isteyenler olabilir. oyun çıkınca buraya kimbilir neler ekleyeceğim, belki de lanet olsun diyip işime gücüme bakacağım.

  • darknorrec kullanıcısına yanıt
    Detayları az çok okudum.Benim size birşey dediğim yok bu benim kendi görüşüm.Onlar ıvır zıvır detaylar Oyunu ilerledikce karşına çıkar.Diablo 2 deki asıl sistem yok oyunda bir.Diablo 2 hayranı olarak çok üzülüyorum bu duruma ama yapacak birşey yok tabiki Yeni nesil Oyunların hepsi öyle herkesin rahatca oynuyabileceği bir sistem yapmaları onlar için haklı bir sebep
  • Elinize sağlık güzel rehber olmuş da kimse meşhur espriyi yapmamışken patlatim. şşşt diaablooo .
  • mmorpg aşığıyım ama piyasada oynayacak mmorpg bulamıyorum. bir müddet sonra sıkıyor.

    diablo 4 alıp oynamayı düşünüyorum, mmorpg seven birine hitap eder mi? sürekli grind üzerine kurulu bir oyun galiba. online kısmı var mı bu oyunun?

  • Bakalım kaç ay keyif sürdürecek? 11 sene oldu Diablo 3 çıkalı, dün gibi :)

  • Haziran geldi sayılır, mesajım bulunsun.

  • Biz fakirler yerine de grind yapın Yeni Başlayanlar İçin DIABLO 4 Rehberi (Renown Sistemi,Obol Sistemi...)) . Balyozunuz ağır, kılıcınız keskin olsun

  • Diablo 3 oynamış biri olarak ''çok değil'' bu oyunda p2w varmıydı? pvpde. yoksa %90 singleplayer oyunmu

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.