Şimdi Ara

Yeni Astra 1.6 180 bg Active Select? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
11.710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    VW Golf 5.5'un (bazılarına göre 6) bir ara model olduğunu ve 2012'de yeni Golf'ün geleceğini defalarca söyledi. Autobild de çarşaf çarşaf yazdı.


    +1
  • eşime aldık bu aracı
    İstanbul'da kullanıyoruz

    çok sıkışık trafikte 13 gördüğümüz de oluyor
    kemer yolunda 7 gördüğümüzde oluyor
    ortalama 10 civarında geziniyor

    alınan sürüş keyfi ise 100

    şanzıman konusuna gelince benim şirket aracı DSG
    sarsıntı açısından DSG den kesinlikle daha kötü değil
    DSG daha hızlı vites geçiş sağlıyor bu kesin ama yarışa girmiyorsanız hiç önemi yok

    haya ve tahmin değil gerçek kullanıcı paylaşımlarıdır
  • Astranın 1.4 turbo 140 beygirlik olan modeli galiba Active select otomatik şanzımana kavuşuyor, teknik veri kitapcığına, değerleri koymuşlar ancak fiyatlar henüz ortada yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KF850

    eşime aldık bu aracı
    İstanbul'da kullanıyoruz

    çok sıkışık trafikte 13 gördüğümüz de oluyor
    kemer yolunda 7 gördüğümüzde oluyor
    ortalama 10 civarında geziniyor

    alınan sürüş keyfi ise 100

    şanzıman konusuna gelince benim şirket aracı DSG
    sarsıntı açısından DSG den kesinlikle daha kötü değil
    DSG daha hızlı vites geçiş sağlıyor bu kesin ama yarışa girmiyorsanız hiç önemi yok

    haya ve tahmin değil gerçek kullanıcı paylaşımlarıdır



    o kadar daönemli değil vites geçişi standart kullanıcı için




  • ARKADAŞLAR SELAM,

    YENİ ASTRAM VAR VE HER ŞEYDEN MEMNUNUM.BENİM ARACIMA SAHİP OLUP, PARK ETTİKTEN SONRA GİDERKEN ARKASINA BAKMAYACAK SAHİP YOKTUR.

    YÜZÜ ESKİMİŞ GOLFE BİNECEĞİME, DEDEMİN BROADWAYİNE BİNERİM.

    BU ARADA MANİSA İLE İZMİR ARASINDA SABUNCUBELİ GEÇİDİ VARDIR BİLEN BİLİR.ARACIMDA 5 KİŞİ ORAYI 120 KM İLE ÇIKTIM.(ÇOK KESKİN VİRAJLI KISMINA KADAR).HEMDE KLİMADA AÇIKTI.

    OTOMATİK ARAÇ KULLANMAYI BİLMEYİP BİDE ÜSTÜNE 4-5 KİŞİ KLİMA AÇIK DOLAŞTIĞIMI DÜŞENEMİYORUM DİYENLEREDE SÖYLECNECEK SÖZ VAR HALK DİLİNDE.

    NEYSE ALLAH HERKESİN GÖNLÜNE GÖRE VERSİN .

    BU ARADA 160 HP OLAN YENİ ASTRAYI ARAÇ KULLANAN ARKADŞIM VAR.YAKIT TÜKETİMİ 12-14 LTARASI.8 LT LER GÖRMENİZ İMKANSIZ...ASLANIM OLSUN DİYENLER ETİNİ YANINDA TAŞIYACAK.
  • Merhabalar arkadaşlar...

    Daha geçenlerde 2006 model astra 1.3 cdti njoy umu (67600 kmde) 3. sahibine sattım (panoramik sunroof, GTC jant, deri koltuk hız sabitleyicili) Ben de 1.6 180 active selecte göz gezdiriyorum babam da 1.4 140a bakıyor.

    Aradaki yaklaşık 2500 tl fiyat farkına değer mi diye düşünmüyor değilim açıkçası. Diğer baktığım model de, astra dizeline otomatik vites koyamadığından, golf 1.6 tdi DSG.... ancak göreceli de olsa arada ciddi bir çekicilik farkı var ve ben tercihimi astradan yana kullanmak istiyorum ancak 1.3 motorumdan sonra bunun tüketimi kalp krizi geçirtir mi orasını bilemem

    Bence burda 1.4 tsi motorlar konusunda bir hata yapılıyor. Kendi tecrübemden konuşarak söylüyorum. 8 sene astra g ve 2 sene astra h olmak üzere toplamda 10 yıldır (bir de bu arada derede 4 senelik ford c-max) opel kullanıcısıyız. ne motorunda ne bilmem neresinde hiç bir sıkıntı çıkarmadı. ama tabi bunda g kasanın 60.000'e, h kasanın da 70.000e kadar kullanılmış olmasının rolü büyük.

    Çok uzun süredir çeşitli forumlarda bu 2 motor arasında karşılaştırmalar falan yazıldı çizildi, zaten dürüst olalım çoğumuz haftalık çıkan otomobil dergilerinden karşısına mercedes falan çıkmadığı sürece hiç bir testte sırtı yere gelmeyen vw testleri, ya da kağıt üzerindeki performanslarını görerek yorum yapıyoruz. Geçen gün bir arkadaşım anlattı 1.4 tsi golf vardı 2007 model ya 160 ya 170 bg olması lazım ama 122 olmadığına eminim. araca 3 ay önce 79.000lerdeyken binmiştim gayet memnundu sonra 3 gün önce tekrar karşılaştık. Arabayı satıyorum dedim o da benimki de serviste dedi. hayırdır dedim, abi 90.000e geldi dedi, tam anlatmadı ama motorun sıfırlanacağını söyledi bana....

    Ben ne bir insigniada ne de astra gtclerde böyle bir sıkıntı duymadım, dolayısıyla ben bu 1.4 tsi kuşkularının çok da yersiz olmadığı görüşündeyim. Sonuçta tüketim dünyasında yaşıyoruz ve insanların büyük bölümü araçlarını 100.000e getirmeden hatta çok daha önce satıyorlar. Dolayısıyla olayın doğayı korumakla pek de bir ilgisi yok. Eskisi kadar uzun ömürlü motor ihtiyacı kalmadığından ve fiziksel üretim mantığında uzun vadede çok daha düşük bir paraya mal olacak, nispeten daha az tüketecek ve gelecekte bu teknolojinin gelişimini sağlayabilecek bir motor yapmaktı ve vw de bunu yapanlardan biri.

    Demek istediğim şu ki olay performanssa ve ben daha yumuşak süspansiyonlu olan ancak biraz daha seri olan, içi daha geniş ve tasarımına fazla uğraşılmamış golf istiyorum diyorsanız ve fazla km yapmayacağım diyorsanız, astrayı düşünmeniz bile yersiz.

    Ancak, motoru daha güvenilir tüketimi biraz daha yüksek, donanım kombinasyonları nispeten daha başarılı, klostrofobik, ancak sınıfında özellikle iç tasarım konusunda fenomen sayılabilecek ve bunlardan en önemlisi de o yol tutuşu pek meşhur focusda bile bulamayacağınız sürüş keyfi, bulamayacağınız sürüş güvenliği ve sportifliği vb.. özellikleri gözetiyorsanız, bu sınıfta Astra'dan başka bir tercih yapmak yanlış olur. Megane da sürdüm, c max de (gerçi bu model biraz alakasız ama :D), astra h de, astra g de, focus da. Tartışmasız bir şekilde virajı en iyi alan astra. rüzgardan en az etkilenen gene astra. yağmurda giderken ani manevra yapmama ramen (ehliyetim 1 senelikken) kendisini 2 saniye içinde şeridine sokan gene astra (g kasa yani 2 kasa önce!!!).

    Hiç golf sürmedim, ancak hiç bir zamanda ısınamadım içi boşluğuna, ben küçük passat'ım triplerine. Bir çok yorum bu yeni astra için, insignianın platformunu kullanmış da, gm'nin mali krizinden ötürüymüş de falan diyor... Kıstas bu ise VW grubunun olduğu gibi batmış olması gerekirdi. Lamborghininin klima konsolunun olduğu gibi audiden aldığını bilmeyen yoktur herhalde... ya da o dışardan beni her görüşümde derinden vuran görüntüsüyle, içine girdiğimde küfürler ettiğim scirocco ya da VWnin tüm motorlarının audilerde kullanılıyor oluşu...diğer bir çok ufak tefek tasarım elemanlarının skoda seat efendim audilere aynen gitmiş olması... Bunlar hep stratejik şeyler ve akıllıca.

    Bu arada VW grubun tüm arabaları audilere benzemeye başladı. özellikle arka tasarım. yani VW batıyor galiba

    kaldı ki insignia ve opel astra j'nin arasındaki orta konsol benzerliği 'bu büyük abisi bu da kardeşi şeklinde' yani birinden aldığını diğerine takamazsın ve tuşların formları bile vwdeki gibi aynı değil yalnızca genel hissiyat olarak aşırı benzer. Ama Lamborghini'de kliman mı bozuldu... çek Audi servisine :D (tabi bu işin geyiği ama bakarsınız audinin eski modellerinden ilk murcielagolara koyanları görürsünüz)

    Bu kadar uzun yazmış olmamın nedeni artık şu VW Opel karşılaştırmalarının daha adam akıllı yapılması gerektiğini düşünmemdendir. Yoksa babama kalsa ve gaza getirsem Jetta'yı alacak ve mecburen sürecem ben de. Ama dediğim gibi, bana hiç bir heyecan vermiyor VWler hele o güzelim bir önceki passattan sonra yenisini görünce dedim vw kepengi indirsin artık...

    Bu soruya hala bir cevap veremedik değil mi :D:D? Vallaha alıp test etmek lazım ama tüketim konusunda karmanın 8.5 şehir içinin de 11 civarında olduğunu bir çok farklı yerde okumuştum. Insignianın ortalaması 11 civarları ve insignia tüketimini duyup da buraya yazanlar olmuştur. Aradaki kilo farkından ötürü insigniada turbo daha farklı çalışıyor galiba (okuduğuma göre sürekli açıkmış) çok daha fazla tüketiyor. Muhtemelen ECUları farklıdır. Turbo astra da daha verimli olması için ayarlanmış olabilir. Ama ortalama 8.5 gibi okudum bir kaç yerde. Autocarın testinde de 9,1 lt yazılmış tüketime (bu manuel vites verileri bu arada :S) ancak sert kullanımda motorun hırçınlaştığı konusuna da değinmeden edememişlerdi Eski aracım 5.7-6 arası ve dizel olunca bana çok geldi açıkçası, ama gene VW kullanan bir kaç arkadaşım (tsi motor) ancak sakin kullanılırsa tüketimin az olduğunu söylediler. Ben halen abartmadan kullanılırsa 9 civarında tutulabileceğini düşünüyorum, ama yanıltmak da istemem :) çünkü benim sattığım arabayla ilgili şehir içinde klima açık 1300-1000 km gidebildiği hakkında atıp tutmalar okumuştum (bunun için tüketim değerlerinin fabrika verilerinden de düşük olması gerekiyor, sadece gülüp geçiyorum). O yüzden kendiniz test aracına binip tüketim değerinin o zamanki ortalamasını alıp öyle karar vermeniz en sağlıklısı olur. Çünkü ben aşırı olmasa da motoru boğmayacak şekilde ancak haşat da etmeyecek şekilde devirli kullanarak 5.5-6.5 arasında tükettim. maksimum da 950 km görebildim tam depoyla, çoğu uzun yol azı da şehir içi olmak kaydıyla. Dolayısıyla bu tip yüksek güç üreten motorlarda motorun cazibesine kapılırsanız, ortalamayı14e bile çekersiniz :)))

    Kağıt üzerinde ve fiyata bakılmaz ise vw golfün özellikle motor seçeneklerinde (dizelde otomatik oluşu) biraz daha esnek olduğu düşünülebilir. ancak astranın 1.6 180 hp active selectli cosmo donanım (navi paketli, sunrooflu) seviyesi 53000 civarına alınabiliyorken 59000 civarına (onu da 2000-3000 lira indirim yapacakları varsayımıyla söylüyorum) 1.6 tdi alıp tasarruf edeyim demek ne kadar da mantıksız demekten kendimi alamıyorum. TSI motorlarında bu duyduğum olaydan sonra bende yarattığı izlenim az tüketecek olsa da motoru elime alabilme korkumdan (ve ona ödeyeceğim ekstra paradan) ve yukarıda tekrarladığım sebeplerden ötürü terciğim hep astradan yana olurdu. Ford'un 2. elindeki sıkıntı, renaultun zayıf malzeme kalitesi ve yolda sürekli buzda gidermiş gibi gitmesi, 'pejo' ve 'sitröen'in kötü kaporta ve elektronik aksam şöhretleri, honda ve toyotanın da zayıf donanım motor yelpazesi, beni hep astraya itti. Alman tofaşı da deseler german bird de deseler (bunu ben uydurdum), araba işi biraz da şans işi. Benzinlikte kaportadan alev çıkaran, ayda bir servise giden BMW yok mu hiç (ilki bi tanıdığımın 3.30unun mu ne başına gelmişti)? hem de o kadar para veriliyor.

    Ben araba hakkındaki bilgilerimi paylaşırken, şu VW mükemmel ve sorunsuzmuşçasına tartışmalarına kocaman bir ? koymak istedim, çünkü aslında hiç biri diğerinden 10 kat daha iyi değil genel anlamda, astrayı sürmesi eğlenceliyken, golfte yolculuk rahat mesela yani +lar -ler çok iyi düşünülmeli...

    Benden bu kadar :)

    İyi forumlar




  • süper yazı olmuş
    bende evde hem yeni astra var hem de jetta tdi var (bu ay passat olacak)
    dediklerin gayet doğru ve fanatiklik olmadan yazılmış
    ama şunu da eklemek isterim son dönem reanult özellikle priveledge modellerinde ciddi kalite artışı gösterdi malzeme ve işçilik konusunda
    ve uygun fiyata çok üst düzey opsiyonlar alınabiliyor

    ama astra nın sürüş keyfi gerçekten çok sportif (eşimin ki 180 hp active select) aralarda istiyorum o bile bayan şöför olmasına rağmen arabaya öyle bir alıştı ki haftada bir bile arabasını değiştirmiyor benim araba ile :))
  • Toyota almakla doğru bir seçim yaptınız bence. 100km de 2 litre az yaksa 50bin km de 4bin tl eder. İkinci eldeki avantajı da extrası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum

    Toyota almakla doğru bir seçim yaptınız bence. 100km de 2 litre az yaksa 50bin km de 4bin tl eder. İkinci eldeki avantajı da extrası.


    Kesinlikle doğru
  • ben de bu araçtan düşünüyorum. servisler garantili lpg takıyormu?
  • Lpg takmayi dusunuyorsan hic alma bu araci bence
  • DSG zaten tartışılmazda smdi burda varılan konu active select kötü bir şanzuman mı vites geçişlei sert deniyor en iyisi gidip showroomda test etmem dsg'ye yetişemez o ayrı bir konu
  • Active Select de tam otomatik değil galiba. Easytronic gibi birşey mi?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.