Şimdi Ara

'Yavaş gidin 1 saat geç varın' öğüdü ve bir uygulama (Leon) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
2.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Konu güzel.

    Öncelik güvenli bir şekilde gitmektir.

    İyi sürücü kaza yapmayan değil kurallara uyup giden sürücüdür.

    Gelelim torsiyonlu Leona. Bu araçta yol ve lastik sesi hız artıkça daha da artmakta ve içeri çok gürültülü olmakta. Bu araçla yüksek hız yapmamak en iyisi.

    bozuk tümsekli yollarda rahatsız edici ama düz yolda yağ gibi akıyo. 170 e çıktım en fazla, sessizliği gayet iyi.
    ama siz deyince aklıma geldi: müziği kapatınca fark ettim, ıslık sesi geliyor hafiften. normal mi bu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Ekonomi ayrı bir mesele ama yavaş gitmek de ayrı tehlikeler doğuruyor.

    Neticede araba kullanılan süre dolayısı ile fiziksel ve zihinsel yorgunluk kaynaklı tehlike artıyor.

    İkincisi daha çok şerit değişimi ihtiyacı ortaya çıkıyor ve ağır vasıtalara daha çok dikkat etmek gekiyor.

    Bence 120'lik yolda 100 ile gitmektense yasal sınırlar çerçevesinde hız yapıp daha çok mola vermek her açıdan daha mantıklı.

    haklısınız. ayrıca bu araba için 100 le giderken devir 2.000 oluyor, sanki düşük kalıyor. 120 de 2500 gibi oluyor, ve her ne kadar sabit kalmasa da ekrandaki rakam, sanki 100den çok da fazla yakmıyor gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zapt-ı Na Mümkün

    Çok güzel paylaşım teşekkürler emeğin için. İstanbuldan ankaraya 1.6 dizel dsg leonumla ortalama 6.4 km yaktığımda biraz daha düzgün sürmemi anlamıştım. Bu bilgilerde ne kadar fark ettiğinin göstergesi.

    hocam dizel leonla 6.4 yakmışsanız muhtemelen 140-150 ile gitmişsiniz. 120 de en fazla 5 yakar diye tahmin ediyorum.
  • senin doğrun herkesin doğrusu değildir,burdan anafikir çıkmaz..
    ayrıca her aracın karakteristiği farklıdır,özellikle kullanım tarzından bariz tüketim farkları söz konusu olabilir.
    her aracın güvenlik özellikleri aynı değildir,üst hızlar bazı araçlar için gerçekten tehlike teşkil edebilir.
    her yolun karakteri farklıdır bazı yollarda sakin gitmek güvenli sağ salim gitmektir.
  • Merhaba,

    Yanınızdaki yolcular için yavaş gidilen 5 saat hızlı gidilen 2 saatten iyidir. Yakıt tüketiminiz çok güzel.
  • Otobanda ilk yazdığınız şekilde en çabuk (ve mümkün olduğunca güvenli) şekilde gitmeye çalışırım..

    Fakat otoban harici hız yapmaya bende karşıyım.. Özellikle bölünmemiş yollarda hatalı sollamalar çok can alıyor..

    Dikkatli olmakta, hele ki yorgunken, uykusuzken hız yapmamakta büyük fayda var..
  • Yavaş giderek hem daha güvenli hem daha ekonomik yolculuk yapmış oluyorsunuz,
    ancak çok kişi ilk neden olarak sürekli yol yapan biri ise sıkılıyor ve hızlanıyor, bir diğeri de kendi arabası olmuyor yakıtta firma veriyor ise hiç acımıyor, her saniye araç eziyet görüyor, tabi yapmayan ve kendi aracı gibi kullananlar hariç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uranus

    senin doğrun herkesin doğrusu değildir,burdan anafikir çıkmaz..
    ayrıca her aracın karakteristiği farklıdır,özellikle kullanım tarzından bariz tüketim farkları söz konusu olabilir.
    her aracın güvenlik özellikleri aynı değildir,üst hızlar bazı araçlar için gerçekten tehlike teşkil edebilir.
    her yolun karakteri farklıdır bazı yollarda sakin gitmek güvenli sağ salim gitmektir.

    ben zaten kesin bu budur demedim ki. yazının başında aracımın motor bilgilerini yazdım özellikle.
    hem genel bir fikir verir dedim, hem de direk 1.4 tsi 'yı merak edenler için bilgilendirici olur dedim.
    çünkü ben almadan önce çok araştırmıştım ama fazla bilgiye ulaşamamıştım. bu forumda yazdıklarımdan sonra
    artık herkes leon nedir ne değildir baya fikir sahibi olmuştur:)
    hız konusunda artık çoğu araba başarılı. sürati hissettirmiyorlar, esp, abs, tcs vs vs arabaları her koşulda yolda tutan sistemler,
    ama sonuçta artan her bir km hızla risk de katlanarak artıyor.
    dediğiniz gibi her yolun kendine has güvenlilik sınırı var. bazı yolda 130, bazısında 120, bazısı 90.




  • birebir aynı aracı kullanıyoruz, sayende benim test yapmama gerek kalmadı
  • Eski nesil 125 lik TSI leona oranla ortalamalarda 1 litre az yakmışsınız. az buz fark değil hakkaten.

    1.6 hitler leon ve golflerin lpglileri ile de TL bazında aynı yakmışsınız neredeyse, o güçte, o rafine tepkilerle bu tüketim VW mühendisleri işini motor ve yürüyen konusunda gerçekten taktiri aldı benden. Yalnız size sormak istediğim bir şey var, yüksek hızlarda aracın torsiyonu nasıl davranıyor? Araçta tek soru işareti bu bende.

    Uzun yolda otoyol hariç kullandığım hız 105 km/s dir, tavsiye ederim. Ne yavaş ne hızlı mis gibi
  • bluerdem kullanıcısına yanıt
    olsun hocam sen de yap. karşılaştırmış oluruz:)
  • kimiferhat kullanıcısına yanıt
    torsiyonun tek sıkıntısı tümseklerden geçerken zıplatması. ki aylarca yaptığım araştırmalar sonucu o zıplamanın önemli ölçüde arabanın set süspansiyona sahip olmasından kaynaklandığını anladım.

    yol tutuşa olan etkisine gelecek olursak, gidişte virajlarda zorlamıştım biraz. hiç sıkıntı yok. bazı yerlerde sağolsun trafikçiler virajların sert olduğu anlamına gelen yanıp sönen kırmızı ışıkları öyle yerlere koymuşlar ki, ışığı gördüğünüzde zaten kendinizi virajın içinde bulmuş oluyorsunuz. öyle bi kaç yerde kendi istediğimden çok daha hızlı virajlara girip kendimi sıkıp yüzümü buruşturduğumda bile en ufak sıkıntı olmadı. sert süspansiyonlar sayesinde araç hiç yatmıyor.

    onun dışında yüksek süratlerde yol tutuş, yola oturma konusunda hiç bir sıkıntı yok.

    4 sene kullandım 1.6 lpg li 8 v motoru, onla da sayısız test yapmıştım. onun lpg haliyle aynı hatta hep altını çizdiğim yıllık benzin giderlerini de hesaba katarsak daha bile az yakan, ve ciddi manada güçlü bir motor. alamayacağım arabaların resimlerine bile bakmayan biriyimdir, ama merak ettim burda 3.20 dir a4 177 hp tdi 'dır kıyaslama felan yazıları görünce, 0-100 lerine baktım bi, leon'dan farkları yok. ha onlar 2 tonluk araba ama olsun:)




  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cevabın için.

    2.0 bmwlere hiç baköa kağıt üstünde, arabamızı tanıyalım sevelim, 2.0 bmwlere kafa tutmaya gerek yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    Teşekkür ederim cevabın için.

    2.0 bmwlere hiç baköa kağıt üstünde, arabamızı tanıyalım sevelim, 2.0 bmwlere kafa tutmaya gerek yok

    bmw'ye kafa tutma deyince, arabayı aldıktan bi kaç gün sonra telefon çaldı, önce tanımadım , adam dedi " hocam bmw lerle kapışırken görmüşler sizi" , sonradan anladım, seat satış temsilcisi:) arabadan memnun musunuzu bi sıkıntı var mı diye aramış.
    yok hocam kapışacağımızdan değil de, hani araba aldıktan sonra klasiktir, aklımız hep diğerlerinde kalır, astra mı alsaydık, 1.2 tsi golf mü alsaydık gibi. bu tür şeyler mutlu ediyor işte insanı :)




  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Yolun büyük bir kısmını 170-180 ile gittim hocam arabayla ilk şehirlerarası yolumdu biraz denemek istedim bu kadar yakacağını tahmin etmiyordum. Ama ders oldu yani. Aslında sizin değerleri görünce birazda boşuna dizel kullanıyorum galiba düşüncesine girmedim değil.
  • Bazen üç saat geç gidin olan mevzu :) Mesela Ankara - Çerkezköy hattında bir saat geç kalmak demek İstanbul trafiğine düşmek demek hadi iki saat daha ekle

    Bu arada 06 Plaka tahminimce 2.0 TDCİ Mondeo Gri renkli abicim zorlama okuduysan anladın sen bana yetişemezsin
  • Önceden çok duyardık, ankara-istanbul arası 2,5-3 saatte gittik, diye hava atarlardı.
    Bu ara pek duymuyoruz:) cepler delik.

    Paylaşım süper olmuş bu arada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Önceden çok duyardık, ankara-istanbul arası 2,5-3 saatte gittik, diye hava atarlardı.
    Bu ara pek duymuyoruz:) cepler delik.

    Paylaşım süper olmuş bu arada.

    teşekkür ederim.
    bu arada siz deyince aklıma geldi, İbrahim Kutluay 2 saatte istanbuldan ankaraya gitmiş bir kez. hatta harun erdenay anlatmıştı, sunucu İbo'ya doğru mu diye sorunca gülmüştü :) arabayı söylemeye gerek yok ya ferrari ya porche :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zapt-ı Na Mümkün

    Yolun büyük bir kısmını 170-180 ile gittim hocam arabayla ilk şehirlerarası yolumdu biraz denemek istedim bu kadar yakacağını tahmin etmiyordum. Ama ders oldu yani. Aslında sizin değerleri görünce birazda boşuna dizel kullanıyorum galiba düşüncesine girmedim değil.

    Hocam ne yaptın sen, o hızlarda 6.4 lt lik arabayı baş tacı yapman lazım:)
    ben de "nasılsa az yakıyor çok fark etmez dizelle" diyordum ama kendimi kandırıyormuşum, temiz 1 litre fark eder bütün hızlarda.
    belki daha bile fazla. ama mazotla benzin arasındaki makasın iyice daralması, bi de tsi motorun atmosferiklere göre çok az yakması nedeniyle eskisi gibi değil artık dizel benzin yakıt sarfiyat farkı. yılda yaklaşık 25.000 km yapmama rağmen kolay kolay kapanacak bir fark yok dizel fiyat farkının. hoş kısa zamanda o farkı çıkartsa bile ben dizel alacak parayı çıkaramazdım:) ben de motoru ile teselli buluyorum işte çok seri diye :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    ama merak ettim burda 3.20 dir a4 177 hp tdi 'dır kıyaslama felan yazıları görünce, 0-100 lerine baktım bi, leon'dan farkları yok. ha onlar 2 tonluk araba ama olsun:)



    bojan hocam, kimiferhat arkadaşımızın da söylediği gibi 184lük dizel 320d'lere hiç bulaşma.. kötü üzer senin Leonu.. ancak yazılım yapılırsa zorlayablilirsin ama yine geçemezsin..
    320d nin motor ve şanzıman uyumu harikadır.. stok haliyle kadranda 250 yi görür.. 154 hp'lik yazılımlı+box'lı megane3 dizel varken bizzat denedim boy boy geçildim ordan biliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-75E81FD3D -- 26 Kasım 2013; 18:53:09 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.