Şimdi Ara

Yarış araçlarının neden torq u düşük olur? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
156
Cevap
5
Favori
3.568
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • F1 motoru 700 hp
    25 ton taşıyabilen kamyon 200 hp.

    Kamyona F1 motoru takılsaydı motor 10.000-15.000 devir/dakika ile dönerken ancak debriyaj yardımıyla debriyaj yakılarak kamyon yerinden kaldırılmaya çalışılırdı. Debriyaj dayanmaz kamyon da yerinden kalkmazdı.

    F1 aracına bu 200 hp kamyon motorunu taksak, motor çok ağır olurdu, aracın yüksek hızlara çıkması için bu torku devir sayısına çevirecek şanzıman ağır olurdu.600 kiloluk araç 1000 kg olurdu. Her şeyi yapmamıza rağmen 200 hp ile o araç o kadar kısa mesafede hızlanamazdı, o F1'deki son süratlerin yarısını da zor görürdü.


    Yarış araçlarında hele de düşük motor hacmi zorunlu ise torku ihtiyacınız kadar ama beygir gücünü azami seviyede üretmek hem araç ağırlığı hem aktarma organlarının sağlığı hem de yüksek hızlara çıkabilmek için şart. Tork arttıkça motor ve aktarma organları büyür.




  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt
    Ben bu aracın değerlerini bulamadım bulduklarım da seni doğrulamıyor. Zaten söylediğin direk yarı yarıya değer akla uygun gelmiyor. Astra şasilerinin de yer aldığı TC group da ya 2.0 charge'lı motorlar kullanılıyordu yada V8 3-4 lt.
    http://www.gtdata.net/browse_cars.php?car_id=767
    http://www.gtdata.net/browse_cars.php?search_id=33067&search_key=c354284ca130fd51f2a5d92998f96285&result_row=1
    söylediğin bunlar mı? burada kiler gayet normal oyun dataları.

    Astra TC 2000 fabrikasyon spec'lerini bulamadım.
    http://v8touringcars.com.au/uploads/V8%20Touring%20Car%20Series%20-%20Information%2019%202.pdf
    http://www.autospeed.com/cms/A_1624/article.html
    http://www.ricwood.com/astra.html
    bulduklarım ise bunlar bakabilirsin.

    Bir link ile net veri sunarsan bakalım dediğin gibimiymiş.
    Evet F1 de hacim 1.6 ya çekiliyor birkaç tanesi 1598cc olacak. F1 de şuan compression ratio 17:1 yeterli olur sanırım. F1 motorlarının dizaynlarını internetten açıp okumalısın. Böylece 1.6 hacimle 15k rpm ile 400 hp nin rahat üretebileceklerini anlayabilmiş olacaksın. Açıları, alaşımları, piston yapısı, zamanlamaları, ısı yalıtımı çok farklı bu motorların.

    V12 TDI çok fazla devir çeviriyor demişsiniz ne kadar çevirebiliyor?
    Mevcutta Lemans 24 için 4k rpm yetiyor bunlara.




  • Siyaset içerikli ve tipim nasıl ? tarzı boş konulardan sonra gayet güzel bir konuya insanların ilgi gösterdiğini görmek güzel, takipteyim.
  • +1 Sürekli yüksek devirli kullanacaksan Hp önemlidir.
  • Live for speed oyununu tweak ile oynarsan tork ile beygir ayrı ayrı ne görev yapar anlarsın. Ben de torkun ne olduğunu pek cozemiyordum fakat oyunla çözdüm.

    Örneğin beygir gücü torkunun iki katı olan bir araç yaptım araç boş viteste çok rahat 10.000 devir çevirdi. Ama kalkışta ve rampa yerlerde zorlandı.

    Torku beygir gücünün iki katı olan bir araç yaptım sadece 5 bin devir çevire bildi. Ama hiç zorlanmadan rampadan çıktı.

    Bence binek otomobillerde beygir gücü ve tork birbirine yakın olmalıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nfs underground tuningde drag için kullandıklarımın tork-hp oranını ayarlamak için ne uğraşırdım be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thestell -- 16 Kasım 2013; 8:50:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thestell

    Nfs underground tuningde drag için kullandıklarımın tork-hp oranını ayarlamak için ne uğraşırdım be

    Aynen Bende sprint lerde hep torq yapardimki virajlardan çabuk çıksın diye

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    F1 motoru 700 hp
    25 ton taşıyabilen kamyon 200 hp.

    Kamyona F1 motoru takılsaydı motor 10.000-15.000 devir/dakika ile dönerken ancak debriyaj yardımıyla debriyaj yakılarak kamyon yerinden kaldırılmaya çalışılırdı. Debriyaj dayanmaz kamyon da yerinden kalkmazdı.

    F1 aracına bu 200 hp kamyon motorunu taksak, motor çok ağır olurdu, aracın yüksek hızlara çıkması için bu torku devir sayısına çevirecek şanzıman ağır olurdu.600 kiloluk araç 1000 kg olurdu. Her şeyi yapmamıza rağmen 200 hp ile o araç o kadar kısa mesafede hızlanamazdı, o F1'deki son süratlerin yarısını da zor görürdü.


    Yarış araçlarında hele de düşük motor hacmi zorunlu ise torku ihtiyacınız kadar ama beygir gücünü azami seviyede üretmek hem araç ağırlığı hem aktarma organlarının sağlığı hem de yüksek hızlara çıkabilmek için şart. Tork arttıkça motor ve aktarma organları büyür.



    Guzel aciklama tebrikler.
    yalniz istense uygun bi sanz ile f1 kamyonu kaldirir.baski balata yanmaz sanki neden yansin.iki ucuda benzer devirle donmeyecekmi neticede?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 16 Kasım 2013; 10:17:44 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • İkisi yüksek olmaz tork fazla olursa beygir düşer , beygiri yükseltirsen tork azalır

    Yarış araçlarınada hızlanma gerektiğinden tork az olur

    Ayrıca bu arabaların tork ihtiyacı yok

    Ne rampa çıkıyorlar nede çok ağır yükleri var

    Tork tekerin direncidir mesela rampa çıkarken torkun kadar direnir tekerlekler

    Bu yüzdende ağır vasıtalarda beygir değil tork yüksektir v.s.
  • bütün mesajları okumadım ama kendi yorumum,

    tork-devir çarpımı ile güç doğru orantılı. tork genelde alt devirlerde yüksek olur, yüksek devirlerde düşüşe geçer. bu araçlar 10-15bin devirlerde çok fazla tork kaybına uğramazsa yeterli güce ulaşabilirler. bu kadar yüksek devirde zaten maksimum tork devrinden uzak bir kullanım sergilenmiş olur ve o değere ihtiyaç olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork,yarış kazandırır.. Beygir,araç sattırır..

    Alıntıdır..
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt
    torq sıkıştırma gücü demektir torqu atalım tüm 4000 devirde veren makina 4000 devir sonrası hızlanmasını beygirle yapar amaç yük taşımak değil amaç ara hızlanması iyi üst devirlerde sağır olmayan bir motor yapmak ve mümkün olduğu kadar hızlı gitmek bu sebepten dediğin gibi 650 beygirlik bir araç için 300 nm tora düşük mesela hyundayi 130 beygir dizel araç 260 nm torqa sahip.

    ayrıca diğer unsur şu rally araçları 1200 kg üsütünde olamaz rally araçlarında kullanılan özel şanzıman hemen hemen 2-3 yarış sonrası sıkıntılar çıkarabiliyor ha sağlam mıdır sağlamdır ama sorun çıkarabiliyor torqu arttırdıkça sorun ihtimalı yolda kalma ihtimali artıyor olabilir
  • tork dızelcının avuntusudur.

    beygır gucu kısraktır,yılkıdır,surat atıdır
    tork gucu ıse öküzdür,mandadır,camıs tır.

    f1 motorları ılk hareketınde bıle 8000rpm ıle yesıl ısıgı beklerler daha hızlı ıvmelenmek ıcın.formula 1 de bır otomobılın maksımum hıza ulasabılmesı ıcın vıtes oranları ayrıca downforce ureten yanı ruzgar dırencı ıle otomobılı yere basan on ve arka kanat acılarının sıfıra yakın hatta sıfır olması gerekmektedır.
    mesela eskı hockenheım gıbı up uzun pıstlerde f1 otomobıllerı vıtes oranları uzatıldıkca uzatılırkı son dıslının nefesı son hıza dayanabılsın.
    atmosferık formula 1 motorlarında tork dedıgımız sey pekte gereklı degıl zıra agırlık daralarıyla bırlıkte 650kg olan bır otomobıl.agır olsa devırı stabıl derecede cevırecek torkl a ıhtıyacı olacak ama zaten arac hafıf.vede zaten hızını almıs bır otomobıl ısterde spa
    eau rouge u tırmansın yınede banamısın demez tırmanır.

    yuksek tork herzaman vıraj cıkısı(elektronık sıstemler yoksa)pılota sıkıntı cıkartır.otomobıl arkadan kayma egılımıne gırer.zıra dengesız bır tork gucu her zaman sıkıntıdır

    tork-beygır farkını su sekılde acıklayayım.

    f1 otomobılı uzerıne 1 ton koyup kalkmasını ısteyın muhtemelen kalkamayacaktır.bırde doblo ya 1 ton koyup kalkmasını ısteyın nazlanmadan kalkacaktır.tork burada stabıl devır cevıren etken oldugundan yukte dahı o devırı cevırtıyor.lakın yarıstırsan durum tersı olacaktır

    tork dedıgımız sey lastık capı ve genıslıgı vıtes dıslı oranları ıle degıskenlık gosterebılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 16 Kasım 2013; 11:31:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ö1f1

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance

    Hicbir dizel motor 10000 devir ceviremez sacmalamayin eger cevirtirseniz pistonlar blokton cikip havaya ucar. Audi nin tdi motoru le mans yaris araci olan R10 da en fazla 5800 devir cevirebilmekte bunun ustu mumkun degil

    simulasyonda çeviriyor (+mod ) ama gerçekte neyapar biliimiyorum çok esrarlı

    Oyle bir arac mi varmis kendiniz de diyosunuz simulasyon gercek olmayan arabalardan bahsetmeyin dedigim gibi adamlarin ust duzey dizel yaris araci var ve le mans da yarisiyor en fazla da 5800 devir ceviriyor o devirde de redline a giriyo zaten. Gercek hayatta dizelde bahsettiginiz devire cikmaniz mumkun degil

    yav kardeş zaten o araç gerçek




  • hocam bayağı önce gördüğüm şiçin değerleri yanlış biliyor olabilirim hatta araci bile yanlış biliyor olabilirim en iyisi bir bakayım buluresam yazarım birde hocam f1 de neden bu kadar sınırlama getirdiler 1 tane motorla bitirince madalyamı varecekler ssanki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 16 Kasım 2013; 11:48:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MERT237

    Siyaset içerikli ve tipim nasıl ? tarzı boş konulardan sonra gayet güzel bir konuya insanların ilgi gösterdiğini görmek güzel, takipteyim.

    sağolun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    İkisi yüksek olmaz tork fazla olursa beygir düşer , beygiri yükseltirsen tork azalır

    Yarış araçlarınada hızlanma gerektiğinden tork az olur

    Ayrıca bu arabaların tork ihtiyacı yok

    Ne rampa çıkıyorlar nede çok ağır yükleri var

    Tork tekerin direncidir mesela rampa çıkarken torkun kadar direnir tekerlekler

    Bu yüzdende ağır vasıtalarda beygir değil tork yüksektir v.s.

    şimdi sağolunda f1 mesajlarıla iş n/a motorlara giridi ama ben turbo motorlar ile ilgili soruyordum o konuda bir bilginiz varmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ö1f1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    İkisi yüksek olmaz tork fazla olursa beygir düşer , beygiri yükseltirsen tork azalır

    Yarış araçlarınada hızlanma gerektiğinden tork az olur

    Ayrıca bu arabaların tork ihtiyacı yok

    Ne rampa çıkıyorlar nede çok ağır yükleri var

    Tork tekerin direncidir mesela rampa çıkarken torkun kadar direnir tekerlekler

    Bu yüzdende ağır vasıtalarda beygir değil tork yüksektir v.s.

    şimdi sağolunda f1 mesajlarıla iş n/a motorlara giridi ama ben turbo motorlar ile ilgili soruyordum o konuda bir bilginiz varmı

    mesajlarıla iş n/a motorlara giridi ne demek anlayamadığım için cevap veremiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ö1f1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    İkisi yüksek olmaz tork fazla olursa beygir düşer , beygiri yükseltirsen tork azalır

    Yarış araçlarınada hızlanma gerektiğinden tork az olur

    Ayrıca bu arabaların tork ihtiyacı yok

    Ne rampa çıkıyorlar nede çok ağır yükleri var

    Tork tekerin direncidir mesela rampa çıkarken torkun kadar direnir tekerlekler

    Bu yüzdende ağır vasıtalarda beygir değil tork yüksektir v.s.

    şimdi sağolunda f1 mesajlarıla iş n/a motorlara giridi ama ben turbo motorlar ile ilgili soruyordum o konuda bir bilginiz varmı

    mesajlarıla iş n/a motorlara giridi ne demek anlayamadığım için cevap veremiyorum

    atmosferik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ö1f1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ö1f1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    İkisi yüksek olmaz tork fazla olursa beygir düşer , beygiri yükseltirsen tork azalır

    Yarış araçlarınada hızlanma gerektiğinden tork az olur

    Ayrıca bu arabaların tork ihtiyacı yok

    Ne rampa çıkıyorlar nede çok ağır yükleri var

    Tork tekerin direncidir mesela rampa çıkarken torkun kadar direnir tekerlekler

    Bu yüzdende ağır vasıtalarda beygir değil tork yüksektir v.s.

    şimdi sağolunda f1 mesajlarıla iş n/a motorlara giridi ama ben turbo motorlar ile ilgili soruyordum o konuda bir bilginiz varmı

    mesajlarıla iş n/a motorlara giridi ne demek anlayamadığım için cevap veremiyorum

    atmosferik

    Ben zaten turbo motorlarla alakalı yazmıştım o yazıyı ..




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.