Şimdi Ara

[YARDIM] Lastik Ezilmesi Büyük Problem midir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
3.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bugün başıma talihsiz bir olay geldi. Gerçekten kendimi çok kötü ve "amatör" gibi hissettirdi. Fakat acele ile hareket etmenin faturası kesilmiş oldu bana...

    50 km lik bir mesafeye gidecektim onun için bakayım dedim aracın sağına soluna dikkat ettiğimde lastiğin neredeyse tamamen havasının boşaldığını farkettim. Lastiğimin havası inmiş iken 500m kadar yol gittim. Acele ile araca binip hemen gittiğimden ve yol bozuk olduğundan açıkçası pek farkına varamadım.

    Lastiği yaptırmaya götürdüm, siboptan hava kaçırıyormuş onu hallettik. Fakat araba bir süre jantın üzerinde gittiğinden ötürü lastiğin yanak kısmında ezilmeye sebep olmuş. İç yanaktaki iz dış yanağa göre çok daha belirsiz. Lastiğin çevresinin tümünde yer alıyor bu deformasyon. Ayrıca jant da bir noktada zemine oturmuş sanırım ki bir bölümü yamulmuş.

    Sormak istediğim birkaç konu var;

    1. Lastiğin yanağında meydana gelen bu deformasyon sürüş güvenliğini etkileyici bir durum yaratır mı?
    2. Çizgisi bozulan jantı yaptırmak acilen gerekli midir yoksa biraz zaman sonra yaptırmanın herhangi bir sakıncası var mıdır?

    Jantın fotoları ekliyorum iyice anlaşılması için. İlk fotograf lastikteki deformasyonu, ikincisi ise jantın büküldüğü yeri gösteriyor.



     [YARDIM] Lastik Ezilmesi Büyük Problem midir?


     [YARDIM] Lastik Ezilmesi Büyük Problem midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wurtz -- 26 Ekim 2010; 20:49:04 >







  • Hem de Michelin marka lastik. Hiç Michelin'e yapılır mı bu. Neyse. Geçmiş olsun. Sürüş güvenliğini tehlikeye atacak bir durum göremedim ben. Ne lastikte. Ne jantta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Hem de Michelin marka lastik. Hiç Michelin'e yapılır mı bu. Neyse. Geçmiş olsun. Sürüş güvenliğini tehlikeye atacak bir durum göremedim ben. Ne lastikte. Ne jantta.


    Valla ne siz sorun ne ben söyliyim. İçim o kadar yanıyor ki...
    Sıfırı 200 TL. Fakat ben diğer lastiklerimin diş derinliğine uygun bir çıkma alacağım sanırım. 70TL ye buldum bir adet çıkma. Tabi burada bilen arkadaşlar yardımcı olurlarsa, değiştir derlerse...
  • Michelin Yumşak bir Lastiktir Lastik Sıcakken Bir Sürtme Sonrasında Baloncuk Yapar Diyorlar Buda Hiç İyi Olmazmış O Lastiği (baloncuk Yapan Lastiği) Değiştirmeyi Tavsiye Ediyorlar...
  • Lastiği kullanma,jant ise düzeltilir 30 TL civarı ücret talep ediyorlar.
    Zaten megane2 jantları yumuşak eğilmeye müsait,mümkünse ısıtmadan düzeltim yaptır malum aliminyum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirtetik

    Lastiği kullanma,jant ise düzeltilir 30 TL civarı ücret talep ediyorlar.
    Zaten megane2 jantları yumuşak eğilmeye müsait,mümkünse ısıtmadan düzeltim yaptır malum aliminyum




    Öğrendiğime göre jantın o eğilen çizgisini belli olmadan düzeltebiliyorlarmış. Sanırım en iyisi lastiği değiştirmek olacak. Netten buldum bir adet çıkma lastik aynısından. Onu alacağım sanırım...

    Anladığım kadarıyla kullanılmaz bu lastik artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Arkadaşlar bugün başıma talihsiz bir olay geldi. Gerçekten kendimi çok kötü ve "amatör" gibi hissettirdi. Fakat acele ile hareket etmenin faturası kesilmiş oldu bana...

    50 km lik bir mesafeye gidecektim onun için bakayım dedim aracın sağına soluna dikkat ettiğimde lastiğin neredeyse tamamen havasının boşaldığını farkettim. Lastiğimin havası inmiş iken 500m kadar yol gittim. Acele ile araca binip hemen gittiğimden ve yol bozuk olduğundan açıkçası pek farkına varamadım.

    Lastiği yaptırmaya götürdüm, siboptan hava kaçırıyormuş onu hallettik. Fakat araba bir süre jantın üzerinde gittiğinden ötürü lastiğin yanak kısmında ezilmeye sebep olmuş. İç yanaktaki iz dış yanağa göre çok daha belirsiz. Lastiğin çevresinin tümünde yer alıyor bu deformasyon. Ayrıca jant da bir noktada zemine oturmuş sanırım ki bir bölümü yamulmuş.

    Sormak istediğim birkaç konu var;

    1. Lastiğin yanağında meydana gelen bu deformasyon sürüş güvenliğini etkileyici bir durum yaratır mı?
    2. Çizgisi bozulan jantı yaptırmak acilen gerekli midir yoksa biraz zaman sonra yaptırmanın herhangi bir sakıncası var mıdır?

    Jantın fotoları ekliyorum iyice anlaşılması için. İlk fotograf lastikteki deformasyonu, ikincisi ise jantın büküldüğü yeri gösteriyor.



     [YARDIM] Lastik Ezilmesi Büyük Problem midir?


     [YARDIM] Lastik Ezilmesi Büyük Problem midir?



    öncelikle yaşadığınız talihsizlik için geçmiş olsun.keşke hiç hareket etmeden stepne'nizi kullanmış olsaydınız..
    resimlerde de açıkça gözüküyorki lastiğinizin kordları ezilmiş..lastik yanakları hasar almış.muhtemelen ilerleyen safhada balon yapacaktır yada o bölgeden lastiğinizin parçalanması olasılığı bile var (yüksek süratlardaki ısınan havanın genleşmesi sonucu lastik basıncının artması ve zayıf,yıpranmış bölgenin bütünlüğünün bozulması gibi) buda sürüş güvenliğiniz için çok tehlikelidir

    yeni bir lastik almanız yada varsa stepnenizi yeni bir lastik,lastikler alana kadar kullanmanız hem sizin hemde trafikteki diğer araçların güvenliği açısından faydalı olacaktır.

    saygılar..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • lastik değiştirirken aynı desende olmasına ve derinliklerine dikkat et..hatta aynı marka aynı desenli lastiği taksan bile farklı km.ler yaptılarsa yinede uyumsuz oluyor denedim biliyorum çekme yapıyor frende dengesiz bi hal alıo araç vs.

    biliyorum pahalı ama aynı modelden bulabiliyorsan çift olarak değiştir sıfırını al bence tabi.lastik patladıgında kaskodan çekici çağırıp kağıthanede sokak arası bi yerde aynı desenli çıkma almıştım ve bariz şekilde arabada dengesizlik sezinliyordum ve tedirgindim sonunda gittim sıfır çift lastik alıp taktırdım..kaldıki çift değiştirmeyi bile tavsiye etmemişlerdi herhangi bi sorun yaşamadım ama:D


    not:buarada resimlerden lastikte sorun yokmuş gibi gözüküyor bence bi lastikciye gidip içine dışına iyice bak sorun yok gibi sanki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    lastik değiştirirken aynı desende olmasına ve derinliklerine dikkat et..hatta aynı marka aynı desenli lastiği taksan bile farklı km.ler yaptılarsa yinede uyumsuz oluyor denedim biliyorum çekme yapıyor frende dengesiz bi hal alıo araç vs.

    biliyorum pahalı ama aynı modelden bulabiliyorsan çift olarak değiştir sıfırını al bence tabi.lastik patladıgında kaskodan çekici çağırıp kağıthanede sokak arası bi yerde aynı desenli çıkma almıştım ve bariz şekilde arabada dengesizlik sezinliyordum ve tedirgindim sonunda gittim sıfır çift lastik alıp taktırdım..kaldıki çift değiştirmeyi bile tavsiye etmemişlerdi herhangi bi sorun yaşamadım ama:D


    not:buarada resimlerden lastikte sorun yokmuş gibi gözüküyor bence bi lastikciye gidip içine dışına iyice bak sorun yok gibi sanki


    Lastikçinin de şöyle bir bakıp "Bunda bişey yok abi." diyip geçmesinden korkuyorum. Yani herhangi bir teste tabi tutulmadan konuşmak bana kalırsa yersiz.

    Ama alacağım lastik aynı desende ve aynı diş derinliğinde. Ona dikkat ettim özellikle. Çift değiştirmek bana 400-450TL ye patlıyor. Bu meblağada yaptıracağım 120000km bakımını baltalıyor.

    Çıkma lastiği Kağıthane'den Türkmen Lastik diye biryerden buldum. Burayı duyan bilen var mı?




  • Lastiklerin içinde lastiğin bütünlüğünü sağlayan teller vardır ezilme durumlarında o teller atar..Sizinkide öle olmuş zamanla ansızın yarılabilir yada ufak bir kaldırıma sürtmede patlayabilir yani patlama veya balon yapma riski yüksek.Bence o lastikten sadece stepne olur stepneniz eski yıpranmış falansa stepneye ayırın cant düzeltme 30-40 tl düzeltilir ondan sorun olmaz ama bozuk jantla yeni yada bu lastikle devam ederseniz lastiği deforme etmeye devam eder zamanla rot balans ayarıda tutmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Lastiklerin içinde lastiğin bütünlüğünü sağlayan teller vardır ezilme durumlarında o teller atar..Sizinkide öle olmuş zamanla ansızın yarılabilir yada ufak bir kaldırıma sürtmede patlayabilir yani patlama veya balon yapma riski yüksek.Bence o lastikten sadece stepne olur stepneniz eski yıpranmış falansa stepneye ayırın cant düzeltme 30-40 tl düzeltilir ondan sorun olmaz ama bozuk jantla yeni yada bu lastikle devam ederseniz lastiği deforme etmeye devam eder zamanla rot balans ayarıda tutmaz



    Not: alacağınız lastik çıkma yada sıfır olsa dahi üzerindeki üretim tarihine mutlaka bakın.Lastik dişleri iyi olsada eski tarihli bir lastik çok kötü sonuçlar verir patinaj fren tutma vs mutlaka tarihine bakın 2009dan daha eski lastik almayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe


    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Lastiklerin içinde lastiğin bütünlüğünü sağlayan teller vardır ezilme durumlarında o teller atar..Sizinkide öle olmuş zamanla ansızın yarılabilir yada ufak bir kaldırıma sürtmede patlayabilir yani patlama veya balon yapma riski yüksek.Bence o lastikten sadece stepne olur stepneniz eski yıpranmış falansa stepneye ayırın cant düzeltme 30-40 tl düzeltilir ondan sorun olmaz ama bozuk jantla yeni yada bu lastikle devam ederseniz lastiği deforme etmeye devam eder zamanla rot balans ayarıda tutmaz



    Not: alacağınız lastik çıkma yada sıfır olsa dahi üzerindeki üretim tarihine mutlaka bakın.Lastik dişleri iyi olsada eski tarihli bir lastik çok kötü sonuçlar verir patinaj fren tutma vs mutlaka tarihine bakın 2009dan daha eski lastik almayın


    2008'in 48. ayı üretimi alacağım lastik. Bana kalırsa iyi bir tarih. Ki zaten aracın ayağındaki lastikler de bu yıla ait. 2012'de 4ünü de yeniliycem zaten. O bakımdan düşündüm...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.