Şimdi Ara

Yardım edernisiniz araç tavsiye için

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar aklımda bayadır araç aşma düşüncesi var.Dizel otomatik olacak alacagım araç.Fakat araba konusunda pek bir fikrim bilgim yok.Bütçe maksimum 40 bin lira.Aradığım özellikler hb olması,geri kaydırma sorunu yaşamaması,benimle en az 5 yıl kalması,görüntü olarak bayana gitmeli,motor vb konulrda bilgim olmadıgı için özellik arayamıyorum :( model olarakta 2008 ve sonrası olması tercihimdir.
    Aklımdaki araçlar
    Polo 1.6 dizel otomatik 2010
    Opel astra dizel otomatik 2010
    Kia ceed dizel otomatik 2009
    Chevrolet cruzee dizel otomatik 2012

    Bu araçlrdan veya başka önerceginiz araç bar lütfen yardımcı olurmusunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Merhaba, bildiğim ölçüde fikirlerimi paylaşmaya çalışayım.

    Otomatik vites araç alınacaksa; tam otomatik araç alınması taraftarıyım. Tamam, yarı otomatik ve yarı otomatik benzeri çift kavrama şanzımanların hepsi sorun çıkarıyor değil ancak en azından daha dayanıklı.

    Şimdi yarı otomatik nedir? Otomatik araçta eğer baskı balata sistemi varsa yarı otomatik diye geçiyor ismi. Tam otomatik şanzımanlarda (başka çeşitler de var ancak konumuz bu değil) baskı balata yok.

    Yarı otomatiklerin avantajı yakıt tüketiminde daha ekonomik olmayı vaat etmeleri, en azından manuel vitese yakın tüketimler sergilemeleri. Fakat ister tek kavrama (opelde easytronic ismiyle satılıyor), isterse çift kavramalı (Volkswagende DSG ismiyle satılıyor) otomatik viteslerin baskı balataları ve bununla birlikte bir kaç parça değişimi gerektiriyor.

    Tam otomatiklerde bu baskı balatası değişimi yok ancak hem yakıt tüketimleri yüksek (konumuzdaki araçların model yıllarına ve bütçenize göre bunu söylüyorum), hem de belirli km'de yağ değişimi şart. Bir de mmotor gücünün bir kısmının tork konvertöründe kaybolduğu yazılıp çiziliyor. Ancak dayanıklı şanzımanlar.

    Elimden geldiğince bilgilendirmeye çalıştım ancak yeterli olmazsa, yine bildiğim kadarıyla size bilgi aktarmaya çalışırım.

    Yukarıda saydığınız araçlardan polo'da çift kavramalı otomatik vites mevcut. Bu araçta yokuş kalkış desteği var mı bilmiyorum. Sizin bahsettiğiniz, yokuşlarda geri kaydırma sorunu yaşatmaması için araçta yokuş kalkış desteği olması lazım. Google'dan baktım ancak sanırım yok. Diğer tarafta ben hiç vw veya çift kavramalı araç kullanmadım, bu sebeple yokuşlarda kalkışları nasıl oluyor bilmiyorum. Bilenler cevap verirler veya google'dan bakmanızda fayda var.

    AStra'da yeni kasa (şimdi sıfır olarak satılan kasadan bahsetmiyorum) "J" kasa olarak geçenlerde ActiveSelect isimli tam otomatik (veya eski tip) otomatik şanzıman mevcut. Bu araçta da yokuş kalkış desteği var mı bilmiyorum ancak eğer otomatik viteste bir sorun yoksa ve araçta yokuş kalkış desteği de yoksa; ayağınızı frenden kaldırdığınız anda aracın ileriye doğru ufak ufak ilerlemesi lazım.
    Eğer yokuş kalkış desteği varsa, araç yokuş yukarı bir süre bekler ve ardından ya ileri doğru gider veya geri kaçırır.

    Kia ceed dizel otomatiklerde 4 ileri tam otomatik şanzıman var diye biliyorum, yani yarı otomatik değil.

    Şimdi Chevrolet cruze'larda da opel astra'da kullanılan aynı şanzıman var. Yalnız gerek bu şanzıman belirli km veya yılda yağ değişimi istiyor mu, onu bilmiyorum.

    Bu araçlar haricinde size tavsiyem, (madem polo gibi B sınıfı bir araç baktınız) honda jazz'dır. Motor LPG'ye uyumlu, otomatik şanzımanı (bildiğim kadarıyla) bir sorunu yok, sakin kulanımlara uygun bir araç. İÇ hacmi geniş, istediğiniz gibi hatcback bir araç. Otomatik şanzımanı yağ değişimi istiyor mu, bilmiyorum, araştırmanız lazım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.