Şimdi Ara

Yap işlet devret saçmalığı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
1
Favori
6.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
138 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ibrahim Akca kullanıcısına yanıt
    Bırak şimdi...
    O kadar köprü, otoban, yollar yapıldı 2000 senesinden önce. Fabrikalar kuruldu saymakla bitmeyecek kadar ve 2000 den sonra tek tek satılmaya başlandı özelleştirme adı altında.
    Gözünüz kör arkadaşım sizin, başka bir şey görmek istemiyorsunuz veya bilerek yapıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    Ülkede bir muhalefet gerçekten olsaydı belki taşınırdı ama ben ülkede bir muhalafetin olduğuna inanmıyorum.İktidarın bu kadar malzeme verip muhalafetin ısrarla bunları kullanmak istemediği yada göremediği bir ortam bana pek mantıklı gelmiyor.
    Muhalefet bundan hergün bahsediyor. Allah aşkına şu konularda muhalefete laf etmeyin bari.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ibrahim Akca kullanıcısına yanıt
    Gördüğüm en alakasız yorum diyebilirim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ibrahim Akca

    Daha öncesinde hiç yapmayanlar tek bir çivi cakmadi. 2 yılda bir aracın trafiğe uyumlu olup olmadığı kontrol ediliyor, sorsan herkes fiyatlardan şikayetçi, kimsede para yok ama 100 bin liralık arabalar ekmek peynir gibi gidiyor bayilerde araç kalmadı diye şikayet edenler var. Bu ne perhiz ne lahana turşusu!

    O kadar köprü, yol yapmak kolay değil. Eğer siz daha iyi biliyorsanız bu işi(ki öyle iddia ediyorsunuz) hadi gidin başvurun karayollari genel müdürlüğüne! Ben daha iyi biliyorum bana yetki verin deyin!

    Eleştirmek kolay. Güzel bir fıkra paylaşmak istiyorum.

    Usta bir ressamın öğrencisi eğitimini tamamlamış. Büyük usta, öğrencisini uğurlamış. Çırağına "Yaptığın son resmi, şehrin en kalabalık meydanına koyar mısın?" demiş.

    " Resmin yanına bir de kırmızı kalem bırak. İnsanlara, resmin beğenmedikleri yerlerine bir çarpı koymalarını rica eden bir yazı iliştirmeyi de unutma" diye ilave etmiş.

    Öğrenci, birkaç gün sonra resme bakmaya gitmiş. Resmin çarpılar içinde olduğunu görmüş. Üzüntüyle ustasının yanına dönmüş. Usta ressam, üzülmeden yeniden resme devam etmesini tavsiye etmiş.


    Öğrenci resmi yeniden yapmış. Usta, yine resmi şehrin en kalabalık meydanına bırakmasını istemiş. Fakat bu kez yanına bir palet dolusu çeşitli renklerde boya ile birkaç fırça koymasını söylemiş.

    Yanına da, insanlardan beğenmedikleri yerleri düzeltmesini rica eden bir yazı bırakmasını önermiş. Öğrenci denileni yapmış. Birkaç gün sonra bakmış ki, resmine hiç dokunulmamış. Sevinçle ustasına koşmuş.

    Usta ressam şöyle demiş:

    "İlkinde, insanlara fırsat verildiğinde ne kadar acımasız bir eleştiri sağanağı ile karşılaşılabileceğini gördün. Hayatında resim yapmamış insanlar dahi gelip senin resmini karaladı.

    İkincisinde, onlardan müspet, yapıcı, olumlu olmalarını istedin. Yapıcı olmak e ğ i t i m ! gerektirir. Hiç kimse bilmediği bir konuyu düzeltmeye cesaret edemedi."

    - Emeğinin karşılığını, ne yaptığını bilmeyen insanlardan alamazsın.
    - D e ğ e r bilmeyenlere sakın emeğini sunma.
    - Asla bilmeyenle tartışma...

    Erdoğan resim yapıp koysun, yanına da palet koysun. Düzeltiriz merak etme. Ha bir de öyle 2 çivi çakılmadı falan. Yalakalığın ve şakanın bir sınırı olur. Eskiden eğitimi olmayanlar susar dinlerdi. Şimdi konuşur olmuşlar. Şahsına söylemiyorum, eminim muazzam bir eğitim almışsındır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğkan-0153

    Ogazi ile Öresund köprü ücretlerini karşılaştıralım mı?

    Öresund köprüsü de nedir diyecek olursanız:



    Öresund köprüsü dünyanın en uzun köprülerinden biri ve su üstündeki uzunluğu 7,8km, bunun 3,5 km'si denizin altında. Yerin altından girip üstünden çıkan 8km'lik bu Öresund Köprüsü, bulunduğu Danimarka'da ortalama ücret alan biri tarafından 126 kez kullanılabilirken 1,5 km'lik standart OGazi Köprüsü, ortalama ücret ile sadece 30 kez kullanılabiliyor.

    Şimdi, bu köprüdeki ücretlere bakalım:
    Binek otomobil: €23 (yıllık €43 abonman kartı alınırsa) €58 (abonmansız online satış) €63 (gişede ödeme)
    (Kaynak:https://www.oresundsbron.com/de/preise)

    h.içi 17:00-24:00 arası ve h.sonları, köprüden 6 saat içinde gidiş geliş yaparsa "SmutTursrabatt" denilen indirimle bu €23, €14'e iniyor ancak biz yine de €23 i referans alalım ve Danimarka'daki asgari ücrete oranını bulalım.

    Danimarka'da yasal asgari ücret yok fakat kişi başı ortalama geliri brüt €4.830;
    (Kaynak:https://www.gehaltsvergleich.com/news/arbeit-und-gehalt-in-daenemark-der-laendervergleich)

    http://www.daytel.net/Danish_tax_info.htm 'da

    Danimarkada yıllık brüt 450.000 danimarka kronu için 180,485 kron vergi diyor. Yani kabaca %40 vergi düşülürse net €2900 cıkar.

    Türkiye'de ortalama gelir 2018 için asgari x 1.56 ve bu net 3635TL yapar.


    Öresund: €2900 / €23 = 126,1
    OGazi : 3635TL / 120TL = 30,3


    Görüldüğü gibi Öresund'da ortalama ücret ile 126 kez geçiş yapılabilirken, OGazi'de 30 kere geçiş yapılabiliyor.


    Bu durum, OGazi'nin mühendislik, işletmecilik ve ekonomi açısından durumunu rakamlar ile gözler önüne seriyor.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım senin yaptığın da ayıp olmuş. Level 50 ile Level 2'ye karşılık vermişssin. Keşke bu kadar ağır silahlar kullanmasaydın. Karşıdakine acıdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi myfranco -- 25 Temmuz 2020; 15:18:56 >




  • Hastaneler bile böyle yapılıyor...
  • Kartal Göz kullanıcısına yanıt

    Bloklu olduğu için kafa rahat.
    Vakit harcamıyorsun. Temiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yap işlet devret değil onlar. yap işlet devretde işleten risk alır.

    burada biz birine senelik %5'le borç veriyoruz o bizim malı bizim verdiğimiz parayla alıp bize senelik en az %10'faizle geri satıyor. Bunu da 30 sene vadeyle yapıyor.
  • Types of public private projects diye yaz. Bunlardan birisi hatta en popüler olanlarından biri yap işlet devret modelidir. Saçma bir model değildir. Başka ülkeler tarafınca da uygulanmaktadır. Buradaki problem projenin birilerine peşkeş çekilip fahiş fiyatlardan satılması. Geçiş Garantilerinin sağlanamayıp yükün halka bindirilmesidir. Kısaca şuçu yap işlet devret'te aramayın. Uygulamayı, bütçelendirmesini, geleceğe yönelik projeksiyonlarında hatta yapan organda arayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    yap işlet devret değil onlar. yap işlet devretde işleten risk alır.

    burada biz birine senelik %5'le borç veriyoruz o bizim malı bizim verdiğimiz parayla alıp bize senelik en az %10'faizle geri satıyor. Bunu da 30 sene vadeyle yapıyor.
    Gecis ucreti karayollari tarifesi olsa herkes kullanir
    Devlette para vermez
    Ben her hafta trafige giriyorum
    Yavuz sultan selimden gecmiyorum
    Cunku asiri pahali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Evet yurt dışında risk alır. Türkiye'de domuz gibi sömürür, çünkü birilerinin adamıdır.

    Mesela Kütahya Zafer Havalimanı, yıllık 1,2 milyon yolcu garantisi verilmiş, güzide bir yap işlet sömürdür. Bir milyon ikiyüzbin yolcu garantisi verilmişken, yapıldığından beri kullanan yıllık yüzbin, bize giren 1,2 milyon. Burası yapılırken kim karar verdi 1,2 milyon yolcu garantisine, her gün 3000 yolcu için günde 25 tane yolcu uçağı inmeli!!!! Gerçekte 2-3?

    Osmangazi köprüsü 120 TL imiş, sen öyle san. Osmangazi geçiş ücreti 32 dolar + kdv!!! Dolar ne alaka kardeşim, 32 nedir yahu, haa 120 lira ve 32 dolar arası, işte o bize giriyor, geçmeyen binlerce aracın ücretiyle.

    Daha neler yazılır, neyse Ayasofya ibadete açıldı, sürü mutlu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • öyle ölmezler füze atsaydın kral.
  • geçenlerde bizim enişte silivriden dönerken yanlışlıkla paralı yola girmiş, çıkmamış bide 3. köprüye girip çekmeköyden çıkmış 150 lira tuttu dedişehiriçi 150 lira yol köprü parası

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ibrahim Akca

    Daha öncesinde hiç yapmayanlar tek bir çivi cakmadi. 2 yılda bir aracın trafiğe uyumlu olup olmadığı kontrol ediliyor, sorsan herkes fiyatlardan şikayetçi, kimsede para yok ama 100 bin liralık arabalar ekmek peynir gibi gidiyor bayilerde araç kalmadı diye şikayet edenler var. Bu ne perhiz ne lahana turşusu!

    O kadar köprü, yol yapmak kolay değil. Eğer siz daha iyi biliyorsanız bu işi(ki öyle iddia ediyorsunuz) hadi gidin başvurun karayollari genel müdürlüğüne! Ben daha iyi biliyorum bana yetki verin deyin!

    Eleştirmek kolay. Güzel bir fıkra paylaşmak istiyorum.

    Usta bir ressamın öğrencisi eğitimini tamamlamış. Büyük usta, öğrencisini uğurlamış. Çırağına "Yaptığın son resmi, şehrin en kalabalık meydanına koyar mısın?" demiş.

    " Resmin yanına bir de kırmızı kalem bırak. İnsanlara, resmin beğenmedikleri yerlerine bir çarpı koymalarını rica eden bir yazı iliştirmeyi de unutma" diye ilave etmiş.

    Öğrenci, birkaç gün sonra resme bakmaya gitmiş. Resmin çarpılar içinde olduğunu görmüş. Üzüntüyle ustasının yanına dönmüş. Usta ressam, üzülmeden yeniden resme devam etmesini tavsiye etmiş.


    Öğrenci resmi yeniden yapmış. Usta, yine resmi şehrin en kalabalık meydanına bırakmasını istemiş. Fakat bu kez yanına bir palet dolusu çeşitli renklerde boya ile birkaç fırça koymasını söylemiş.

    Yanına da, insanlardan beğenmedikleri yerleri düzeltmesini rica eden bir yazı bırakmasını önermiş. Öğrenci denileni yapmış. Birkaç gün sonra bakmış ki, resmine hiç dokunulmamış. Sevinçle ustasına koşmuş.

    Usta ressam şöyle demiş:

    "İlkinde, insanlara fırsat verildiğinde ne kadar acımasız bir eleştiri sağanağı ile karşılaşılabileceğini gördün. Hayatında resim yapmamış insanlar dahi gelip senin resmini karaladı.

    İkincisinde, onlardan müspet, yapıcı, olumlu olmalarını istedin. Yapıcı olmak e ğ i t i m ! gerektirir. Hiç kimse bilmediği bir konuyu düzeltmeye cesaret edemedi."

    - Emeğinin karşılığını, ne yaptığını bilmeyen insanlardan alamazsın.
    - D e ğ e r bilmeyenlere sakın emeğini sunma.
    - Asla bilmeyenle tartışma...

    Gerçekten AKP ilk iktidara geldiğinde ülke kötü durumdaymış bunda hemfikiriz. Ama çok değil, on sene önce her yere ücretsiz duble yollar yapılırken artık devlet kendi imkanları ile yol bile yap(a)mıyor.
    Osmangazi köprüsü var mesela, 40 bin araç geçiş garantili. Firma için olayın güzelliğine bak, iş yapmama gibi bir risk yok çatır çatır parasını alacak. Eh ben mesela İstanbul'dan Eskişehir'e giderken yolumu bir saat kısaltıyor. Ama 103 liralık ücreti, 100 kilometrede 30 lira yakan arabam için 350 kilometrelik yola bedel. Benim bir saatim 103 lira kadar kıymetli değil. İstanbul - Eskişehir yolculuğumun tamamından daha pahalıya gelen bir köprü geçişi hizmet değildir bana göre.

    3. Köprü biraz daha tercih edilebilir duruyor. Hem trafikten kurtarıyor hem de toplamda yol dahil 64 lira falan ödeniyor yanılmıyorsam. Ama Osmangazi köprüsü hizmet denilemez.




  • Doğru

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Gecis ucreti karayollari tarifesi olsa herkes kullanir
    Devlette para vermez
    Ben her hafta trafige giriyorum
    Yavuz sultan selimden gecmiyorum
    Cunku asiri pahali

    Alıntıları Göster
    o anlaşmalar öyle değil.

    osmangazi için konuşuyorum:

    100 bin kişi geçse de ilk 40 bin kişi için 35 usd+kdv ödenmesi şart. İster tamamını geçen ödesin ister bakiyesi devlet ödesin.

    40 bin kişi 35'den geçeceğine 120 bin 12'den geçsin diyemiyorsun.

    şirket ilk 40 bin için 35'er dolar alıyor, kalan 80 bin 12'şer dolar.

    kulağa saçma geliyor gerçek böyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    o anlaşmalar öyle değil.

    osmangazi için konuşuyorum:

    100 bin kişi geçse de ilk 40 bin kişi için 35 usd+kdv ödenmesi şart. İster tamamını geçen ödesin ister bakiyesi devlet ödesin.

    40 bin kişi 35'den geçeceğine 120 bin 12'den geçsin diyemiyorsun.

    şirket ilk 40 bin için 35'er dolar alıyor, kalan 80 bin 12'şer dolar.

    kulağa saçma geliyor gerçek böyle.

    Alıntıları Göster
    Sacmalik hemde asiri sacmamik ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu OGazi köprüsü açıldığı yıl geçiş ücreti $35+KDV'ydi ve devlet bu deger üzerinden 40bin araç garantisi vermişti. $35+KDV 238+42=280TL yapar fakat 120TL deniliyor ki bu da $14+KDV yapar. Bu durumda yani $35+KDV'lik anlaşma iptal edilip $14+KDV mi yapıldı yoksa öyle yapılmadı da devlet her geçen aracı $21+KDV sübvanse mi ediyor yani Ogazi İşletmeci firmaya her geçen araç için de $21+KDV mi ödüyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • haklısın geçmeden parası ödeniyorsa hepsi ödensin bedava olsun.
    bunu dile getirip onaylayacak yürek lazım önce.
  • gerçekten enteresan bir konu bu. hem pahalı hem de geçmediğin halde parasını senden alıyor.

    bedava da olmasın ama diğer köprü ve otoyollar gibi aynı seviyede rekabetçi bir pozisyonda olsun. en azından kullanıyoruz deriz.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.