Şimdi Ara

Yamaha MT125 ile Başlanır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.

    21 yaşımdayım A2 ehliyeti için sınava girmeme az kaldı, daha önceden debriyajlı motosiklet deneyimim olmadı ama yapabileceğimi düşündüğüm için şimdiden ehliyetim varmış gibi muamele yapıyorum.


    Motosiklet hayatıma başlamadan önce siz kardeşlerim, abilerimin önerilerini dinlemek isterim.


    1) Üretim yılına bakılırsa birtakım 125 CC motosiklet grubuna göre daha yeni nesil olduğu için güven veriyor.

    2) Racing tipi olmayıp naked tipi olması nedeniyle Yamaha MT125 ile başlamak öğrenip, yol kat etmek için mantıklı geliyor.

    3) Görüntüsü oldukça hoşuma gidiyor ve o görüntüyü taşıyabileceğimi düşünüyorum.


    Sorum şu ki; yeni başlayan birisi ilk motosikletini Yamaha MT125 almalı mıdır? Almadan önce nelere dikkat etmelidir? 25 Bin TL civarında alınan bir MT125'ten başım ağrıyabilir mi? Kilometresi kaç olmalıdır? Bu gibi sıkça öğrenilmek istenen sorulara basit şekilde cevaplar verebilirseniz memnun olurum. Herkese iyi günler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karyabla -- 23 Ekim 2021; 20:11:29 >







  • Başlanılır.En ideal giriş motorudur.Bu motorla asgari 20 bin km tecrübe kazanıp daha sonra 250-500 cc aralığına sıçrayabilirsiniz.


    MT serisinde dikkat etmeniz gereken şey,km olarak 20-30 bin aralığı maksimum olan motorları tercih edin.Motor kapağı açılmamış,ağır işlem yapılmamış,kazasız olan bir modeli seçin.


    Motosikletten ziyade ekipman konusunda daha itinalı olun.Kask,mont,eldiven gibi ekipmanlar hem güvenliğinizi artırır hemde sürüşünüzü daha sağlıklı hale getirir.Ne yazıkki ekipmanlarda piyasa koşullarında çok pahalılandı.


    sonuçta mt125 naked motor tipi bir modeldir.Tarz olarak ona yakınsanız almanızda sakınca yok.Zaten bugün alırsanız kar etmiş olacaksınız zira bugünlerde alınan her motor ciddi kar getirisi veriyor.Yani bu gün 20 bine aldığınız motoru seneye 30 bine satmanız mümkün.

  • DARTH_BLACK kullanıcısına yanıt

    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim, oldukça aydınlattınız beni.

    Kask ve eldiven almayı planlıyorum ama şimdilik mont biraz ikinci planda çünkü dediğiniz gibi fiyatları biraz pahalı malum. İlerleyen aylarda alıp ekonomik olarak harcamayı aylara bölmeyi planlıyorum. Zaten şu an üniversite okuduğum için evim ve fakültem arası kısa mesafe ve biraz trafik yoğunluğu olduğu için sağlıksız sürüşler geçirmeyeceğim için montumun olmaması çok da üzmüyor şimdilik beni.


    MT serisinde dikkat etmem gereken bölümünde ise maksimum 25-26 bin gibi bir rakamda söylediğiniz kilometre aralığında ve temizlikte bulmak sanırım çok da zor değil ama çok da kolay değil gibi. Şu an sürekli sarı site ilanlarını kontrol ediyorum, motorcu kardeşlerimizin, abilerimin sürekli kullandığı başka alım satım sitesi mevcut mudur bu arada?


    Son olarak, ilk defa motor sahibi olacağım ve daha önceden bindiğim motor Scooter tipidir, örneğin Honda Space.

    Naked motor tipi veya Racing hangisi bana daha çok hitap eder bilemiyorum ama her şeyden önce şu anlık gösteriş benim için daha ön planda çünkü zaten kapasite olarak hızı düşük bir motor tercih ediyorum. R125 ile başlanır mı bilmiyorum ve bu fiyat aralığında sağlıklı R125'ler bulunur mu onu da bilemiyorum. Sizin fikriniz nedir?


    Saygılarımla.





  • karyabla kullanıcısına yanıt

    bence mt125 daha mantıklı bir seçim olacaktır sizin için.Bu motorla tecrübe kazandığınız vakit tavsiyem şayet racing modele geçecekseniz R25 modeline yönelmeniz daha sağlıklı olur.Naked tarz devam edeceksenizde MT25 ler mantıklıdır.


    şehir içinde naked motorlar daha avantajlıdır racing modellere göre.işin esasında 600lük olmayan bir racing motora ben şahsen racing demiyorum ancak tarz olarak uzun vadede 600-1000 arası racing kullanmak isteyenler için düşük cc racing modeller daha uygundur başlangıç tecrübesi için ancak şehir içinde racing kullanmakda oturuş pozisyonundan kaynaklı zordur.Naked modeller bu anlamda çok avantajlı,insanı yormaz.


    satış ilanları noktasında ise genelde sahibinden sitesi ne yazıkki bu işlerin ana noktası haline geldi.Ancak uygun motor bulmada şansınız yüksek çünkü motor piyasası kasım-şubat arası satışların uygun olduğu dönemdir.mart-eylül arası ise en yüksek fiyatların olduğu dönemdir.Tavsiyem yılbaşına gelmeden motorunuzu almanızdır,bence 1 ay ilanları kovalayın ve uygun olanı tercih edin.Bugün 25 bine aldığınız makine marttan sonra kafadan 30 bin tl olacakdır.Yani aldığınız kardır bu dönemde.


    ekipman konusundada zamanla tecrübe edersiniz ihtiyaçlarınızı.Uzun vade kullanım düşünüyorsanız deri mont alın derim.Bir kere alıyorsunuz zaten ve ömürlük oluyor.


    Motor aldığınız zamanda lastikler konusuna dikkat edin.hiçbir motorun fabrikasyon lastikleri iyi değildir.Bir lastiğin iyi yada kötü olması yarı ıslak yada ıslak zemindeki performansı belirler.Bu anlamda lig lideri michlein lastikleridir,1 numara bu markadır ve en pahalısıdır.Benim shadow 750 motorum var ve iki çift lastik 5500 tl tutuyor.Ciddi paralar ancak motorunuz ne olursa olsun asıl dikkat edilmesi gereken şey lastik kalitenizdir.Yolda tek bağlantınız bu çünkü.Türkiye yollarında çok lastik tecrübeleri yaşayan arkadaşım oldu.Anlas,pirelli,metzeller ve diğerleri.Hİçbirisi michlein gibi değil,bu ayrıntıda aklınızda bulunsun.





  • DARTH_BLACK kullanıcısına yanıt

    Tekrardan aydınlattığınız için teşekkür ederim beni tekrardan MT-125 modeline yönlendirdiniz. Başlangıç ve benim gibi ilk deneyimi olacak biri için daha sıcak geliyordu ancak görüntü olarak R125 modeli aklımı çeliyordu, sizin yorumunuzdan sonra artık çelemeyecek.

    Umarım yılbaşından önce ehliyetimi ve motorumu almış olurum, söylediğiniz gibi kâr etmekten ziyade bir an önce ödemelere başlayıp borçsuz bir aracım olmasını çok isterim.

    Bu arada sormak istiyorum, motorsiklet sürerken çevirmede veya herhangi bir olası durumda kasktan başka ekipman olarak üzerimizde bulunması gerekenlerde montun zorunluluğu var mıdır? Ekonomik olarak zorlamaması için ikinci veya üçüncü ayımda almayı planlıyorum çünkü, sıkıntı çekecek miyim bilmek isterim.

  • karyabla kullanıcısına yanıt

    ehliyetinizi beklemenize bence gerek yok.Uygun moturu bulduğunuz zaman alın derim.Mali açıdan fikriniz değişirse 5-6 ay sonra aldığınız paraya çok rahat satarsınız.O yönden tedirginliğiniz olmasın.Zaten otomobillerdeki artan maliyetler ve yakıt ücretleri yüzünden motosiklet sektörü son 2 yılda pandemininde etkisiyle %300 arttı.İnsanlar hem az yakıt harcamaları hemde toplu taşımada gitmek istemediklerinden motor ve skuterlere yöneldi. MT 125 motoru 2-3 yıl önce 10-12 bin bandındaydı sıfırı,düşünün artık.Yani borçsuz bir mal sahibi olmak çok zor bu dönemde ama alacağınız üründen kar elde edecek hesaplamalarıda mutlaka yapmalısınız o yüzden ehliyeti bekleyip sonra motor alma işlemine girerek fırsatları kaçırabilirsiniz.Motoru alın,bir garaja koyun,hiçbir şey kaybetmessiniz.


    Trafikte çevirmelerde şunlara bakılır her zaman;


    1-Ehliyet-ruhsat

    2-motor muayene

    3-orjinal plaka kontrolü

    4-çakar lamba

    5-açık egsoz

    6-Sürücü kask-eldiven


    ekipmanlarda kasksız olanlara dikkat ediliyor genelde.Normalde tam ekipman kontrolü yapılması lazım,avrupada öyledir ama ülkemizde sadece kask ve bazende eldiven kontrol ediliyor.





  • DARTH_BLACK kullanıcısına yanıt

    Söylediklerinizi dikkate alacağım. Bugüne kadar verdiğiniz tüm cevaplar için tekrar teşekkür ederim. İyi günler.

  • hayırlı olsun.


    Öncelikle boy ve kilo endexine göre bir motosiklet tercihinde bulunmalısın


    altında küçük kalan bir motoru kullanmak uzun süre boyunca seni sıkıntıya sokacaktır.


    başlangıç için önce tarzını belirlemen lazım sen naked'çı mısın ? çıplak motora bakınca saatlerce izleyebiliyor musun ? yoksa bu racing motorlarda mı oluyor ? demek istediğim tutkun hangi yönde önce buna karar ver.


    125 cc ile başlayacaksın ve en az 125cc motorda 20 bin km devirmeden o motoru satmayacaksın.


    daha sonra 250 ara makina 500 600 gider ama 125cc'den sonra aldığın her motorda min 30 bin km kullanmaya bak.


    bu hem seni daha tecrübeli hale getirecek ve reflekslerini mükemmel geliştirecektir.


    yüksek cc makinalar iyi bir trafik önsezisi ( ki bu yıllar sonra gelişir ) gerektirir ayrıca sağlam reflexler yoksa tabutun olur.


    bilgisayar oyunu gibi level atlayarak devam etmen sağlıklıdır.


    bakımları yapılmış bir motosiklet uzun yıllar götürür bakma türkiyede 30binde olan motorlara fazla diyorlar resmen komedi :)


    ilk alacağın motor olduğu için servis kaydı bulunmayan motosikletlerden uzak dur.


    motorun geçmişini satır satır bil ki nerede bir sorun çıkarsa aa bak bendeyken böyle oldu demek ki şöyle bir hata yaptım diyebilesin ve sorunu araştırabilesin ona göre kullanımını düzeltebilesin...


    Bütcen yetiyorsa sıfır al.


    Kafanın değeri neyse kaskının da değeri o dur. 300 liralık kafaya sahipsen 300 liralık kask alabilirsin :) Ne demek istediğimi umarım anlatabilmişimdir.


    Ekipmanda asla ama asla ucuza kaçma


    aaa ben ne kadar iyi kullanıyorum deyip kimsenin gazına gelip hava atma


    yahu dizlikte neymiş onunla uğraşamam ben falan da deme asvaltta sürtünme 1000 santigrat dereceye kadar çıkabiliyor kızarmış tavukları aklına getir :)


    70 yaşında ki dedemin bana söylediği sözü sana söyleyim :)


    "En iyi motorcu torununu arkasına alıp gezdiren motorcudur"


    yavaş ilerle acele etme uzun yaşa ve keyifle yıllarca motosikletin tadını çıkar.


    3 altın kuralı unutma


    öfkeli, stressli , dalgın


    bu hallerde kesinlikle motora binme.


    Hah birde son olarak trafikte gördüğün senin gibi bireysel motosiklet kullanıcılarına korna bas ve selam ver :)





  • 125 ile de başlanır 250 ile de başlanır. bu senin olgunluğuna, daha önce ki motorlu araç tecrübene göre değişir. mt125in piyasası nasıl bilmiyorum bence pazarı r25 mt25 kadar hızlı değildir. bana kalırsa ki camianın %99unda olduğu gibi kuryelik vs. için almıyosan motoru 125cc 4-5 ay sonra yetmemeye başlıyor. 250 gayet ideal mesela hiç r25 yetmiyo demedim mesela. şahsi fikrim benim yaptığım gibi 125lik bi commuter alıp 4-5 ay bilemedin 1 sezon binip satıp mt25 e geçebilirsin. honda cb125f ile başlamıştım ben o tarz bişeyle başlayıp mt25 e geçmen daha iyi gibi. piyasası hızlı motorlar bunlar hem kuryeler hem yeni başlayanlar vs. hep bu tarz motorla başlar genelde. tabi pazar piyasa para umrumda değil param var dersen başlanır taş gibi motor.  

  • KaplanGiray K kullanıcısına yanıt

    Racing tipi motorlar daha cazip geliyor gözüme tabi ki fakat R125 ile MT-125'i yan yana koyduğumda nedense biraz daha MT-125 ağır basıyor sanırım; daha güncel bir motor olduğu ve vücut hatları R125'in ince ve düz yan grenajlarına nazaran daha hoşuma gidiyor olabilir.

    Ayrıca ekipman ve diğer tüm söylediklerinizi tek tek kulağıma küpe ediyorum. Teşekkür eder, saygılarımı sunarım.

  • Mânâlùx Râpérâ M kullanıcısına yanıt

    Araba tecrübem kibirlilik olmasın iyidir diyebilirim, hiçbir yolcum benim şoförlüğünü yaptığım araca bindiğinde tereddüt etmez fakat aynı şey motosiklet için geçerli olacak mı ilerleyen günlerde göreceğiz. :)

    Yeni başladığım için ufak cc ile başlayıp nasipse yaza veya önümüzdeki kış sezonunda MT-25 ya da R25 şeklinde bütçeye uygun şekilde geçmeyi düşünebilirim, hayırlısı olsun.

    Teşekkür ederim yorumunuz için.

  • karyabla kullanıcısına yanıt

    saygılar bizden tekerin düz bassın keyifli sürüşler şimdiden.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.