Şimdi Ara

Yakıt Tüketiminizi azaltmak için ne yapıyorsunuz? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
0
Favori
3.256
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sadece yukarıda bi arkadaşın yazdığı vitesi boşa atma olayına katılmıyorum. Eğer yokuş aşşağı v.s. gidilecekse gaz vermeden vitesdeyken araç daha az yakar, boşa atarsan daha çok yakar. En azından benim arabam böyle.
  • arabayı kullanmayarak baya bir yakıt tasarrufu yapıyorum mart ayında aldım daha 4300 km de araç
  • aynen oyle yakmio garibim hatta icindeki motordaki mazotu nerdeyse depoya geri yollayacak anlik tüketim 0.0 oluyor motor freninde
    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    Sadece yukarıda bi arkadaşın yazdığı vitesi boşa atma olayına katılmıyorum. Eğer yokuş aşşağı v.s. gidilecekse gaz vermeden vitesdeyken araç daha az yakar, boşa atarsan daha çok yakar. En azından benim arabam böyle.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: djsoo

    Az yakıt tüketmek için
    1.Asla depomu tamamen doldurmuyorum.Fazladan taşıdığımız her ağırlık bize fazladan yakıt tüketimi olarak geri dönüyor.Yakıtın kendisi bile...
    2.Sürtünmeden faydalanmak çok işe yarıyor.4. veya 5. viteste 1600 devirin üzerinde arabanın gaz pedalına basmadan ilerlemek neredeyse 0'a yakın yakıt tüketmeyi sağlıyor.(Yol koşullarına göre bazen boşa atmakta istifade sağlayabiliyor.)
    3.Lastik basınçları çok önemli.Önerilenin altındaki lastik basınçları aşırı yerle temastan dolayı yakıt tüketimini %10 civarında arttırıyor.Bu yüzden her hafta düzenli kontrol ediyorum.
    4.Yeni nesil benzinli araçlarımızın bakım aralıkları çok uzun, örneğin ben her 20000 de yada 1 yıl aralığında bakıma götürüyorum aracı.
    Süre uzun ve ülkemiz yolları ve hava koşulları malum. Bu sebeple ben en azından her ay hava filtresini kontrol ediyorum.Gerekiyorsa hava tutarak temizliyorum.
    5.Sanılanın aksine yavaş yavaş gaz yedirerek hızlanmak yerine, ulaşmak istediğim hıza neredeyse tam gaza yakın bir performans la ulaşıp o hızı sabit tutmaya çalışıyorum. (sanırım bu kulağa biraz ilginç geliyor)-Uzun süre yarım gaz gitmek yerine kısa bir süre tam gaza yakın gidip istenilen hıza ulaşmak ve bu hızı sonrasında en az gaz pedalı baskısıyla korumak mantığından hareketle...
    6.Benzinimi hep aynı akaryakıt istasyonundan ve aynı pompadan alıyorum.

    Bu maddelerde bassettiklerimi istikrarlı bir şekilde uygulayarak yakıt tüketimini %25'e varan bir şekilde azalttığımı söyleyebilirim.Ayrıca bu sürüş tarzı dolaylı olarak daha risksiz birşekilde trafikte hareket etmemi sağlıyor.





    ya gülmekten kendimi zor tutuyom valla bravo arkadaşım süpersin ya..

    hatta bak şu önerilerimide göz önüne al palto giyme ağırlık yapar ayakkabılar hafif olsun mümkünse kumaş pantolon kot ağır gelir tamponları sök gereksiz stepneyide at oda ağır depoyuda şöle hep 2-3 litrede tut ağır abi şimdi çok benzin yakar falan araba sora n olur.gaza zaten hiç basma bi şöle kapıyı açıp itekle sora devam et.durunca bidaha itersin bu şekil fena tasrruf yaparsın ..

    puahahahahhahaahaaaaaaa

    yapmayın ya arkadaşlar..bu kadarda olmaz o zaman binmeyin arabaya ya..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cathedral




    quote:

    Orjinalden alıntı: djsoo

    Az yakıt tüketmek için
    1.Asla depomu tamamen doldurmuyorum.Fazladan taşıdığımız her ağırlık bize fazladan yakıt tüketimi olarak geri dönüyor.Yakıtın kendisi bile...
    2.Sürtünmeden faydalanmak çok işe yarıyor.4. veya 5. viteste 1600 devirin üzerinde arabanın gaz pedalına basmadan ilerlemek neredeyse 0'a yakın yakıt tüketmeyi sağlıyor.(Yol koşullarına göre bazen boşa atmakta istifade sağlayabiliyor.)
    3.Lastik basınçları çok önemli.Önerilenin altındaki lastik basınçları aşırı yerle temastan dolayı yakıt tüketimini %10 civarında arttırıyor.Bu yüzden her hafta düzenli kontrol ediyorum.
    4.Yeni nesil benzinli araçlarımızın bakım aralıkları çok uzun, örneğin ben her 20000 de yada 1 yıl aralığında bakıma götürüyorum aracı.
    Süre uzun ve ülkemiz yolları ve hava koşulları malum. Bu sebeple ben en azından her ay hava filtresini kontrol ediyorum.Gerekiyorsa hava tutarak temizliyorum.
    5.Sanılanın aksine yavaş yavaş gaz yedirerek hızlanmak yerine, ulaşmak istediğim hıza neredeyse tam gaza yakın bir performans la ulaşıp o hızı sabit tutmaya çalışıyorum. (sanırım bu kulağa biraz ilginç geliyor)-Uzun süre yarım gaz gitmek yerine kısa bir süre tam gaza yakın gidip istenilen hıza ulaşmak ve bu hızı sonrasında en az gaz pedalı baskısıyla korumak mantığından hareketle...
    6.Benzinimi hep aynı akaryakıt istasyonundan ve aynı pompadan alıyorum.

    Bu maddelerde bassettiklerimi istikrarlı bir şekilde uygulayarak yakıt tüketimini %25'e varan bir şekilde azalttığımı söyleyebilirim.Ayrıca bu sürüş tarzı dolaylı olarak daha risksiz birşekilde trafikte hareket etmemi sağlıyor.





    ya gülmekten kendimi zor tutuyom valla bravo arkadaşım süpersin ya..

    hatta bak şu önerilerimide göz önüne al palto giyme ağırlık yapar ayakkabılar hafif olsun mümkünse kumaş pantolon kot ağır gelir tamponları sök gereksiz stepneyide at oda ağır depoyuda şöle hep 2-3 litrede tut ağır abi şimdi çok benzin yakar falan araba sora n olur.gaza zaten hiç basma bi şöle kapıyı açıp itekle sora devam et.durunca bidaha itersin bu şekil fena tasrruf yaparsın ..

    puahahahahhahaahaaaaaaa

    yapmayın ya arkadaşlar..bu kadarda olmaz o zaman binmeyin arabaya ya..




    1.0 cc araba alıp ardından 56 Chevy'e pervasızca biniyormuş gibi kahkahalar atmanı anlayamadım açıkçası.....
    Ben arabaya binmeyen biri değilim..aracım 1 yıllık olmasına rağmen 41000 km'de....
    Ancak benzine en fazla vergi yükünün bindirildiği,insanların mecburiyetlerinin suistimal edildiği ülkemizde senin bakış açın var olduğu sürece,hala layık olduğumuz standartlar bize lüksün lüksü gibi sunulmaya devam edecek...

    Ben bu konuyu açarkenyakıt tüketiminizi azaltmak için ne yaparsınız? diye sordum ve kendi uyguladığım tekniklerden bahsettim.Bunu sööyle yapın,böyle yapın diye ahkam kesmediim.
    İster yaparsın ister yapmazsın.

    Hergün işime giderken yanımdan çiğ benzin,bol eksoz dumanı ata ata ,arabasını bağırta bağırta insanlar geçiyor.Sonra ilk kırmızı işıkta yan yana durur hale geliyoruz.Aynı yolu aynı zaman da o iki katı benzinle ,daha fazla fren yaparak ve en önemlisi daha fazla risk alarak katediyor bense o risklerin hepsini azaltmış oluyorum.Mecbur olduğum için işe hergün arabamla gitmek zorundayım.Toplu taşıma alternatifim yok.Her gün en az 60-70 km yapan biriyken ve bunu bana bir yıllık maliyeti varken neden bunun % 20 sini sokağa atayım.Çoluğumu çocuğumun hakkını çar çur edeyim.

    Gerçek trafik koşulları bilgisayar oyunlarına benzemez.Zevk için gaza basılmaz ve insan hayatı riske edilmez.!!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djsoo -- 10 Ekim 2006; 15:22:28 >




  • 95 YKR Fazla değilmi yahu
    quote:

    Orjinalden alıntı: volker_2

    ARKADAŞ YAKIT DA YAKIT DİYONUZ YA BİNMEYİN ARABAYA SU DA YAKSA NASIL AZALTIRIZ DERSİNİZ ŞİMDİ SİZ..BEN LPG TAKTIRMAKTA BULDUM ÇAREYİ 95 YKR. YAKIYO NASIL ALTERNATİF Mİ ???
  • 9,5 kuruş demek istemiş, anlıcağın kokluyo gazı araba...
    quote:

    Orjinalden alıntı: MULTIJET13

    95 YKR Fazla değilmi yahu
    quote:

    Orjinalden alıntı: volker_2

    ARKADAŞ YAKIT DA YAKIT DİYONUZ YA BİNMEYİN ARABAYA SU DA YAKSA NASIL AZALTIRIZ DERSİNİZ ŞİMDİ SİZ..BEN LPG TAKTIRMAKTA BULDUM ÇAREYİ 95 YKR. YAKIYO NASIL ALTERNATİF Mİ ???


  • hocam kime göre neye göre hangi araca göre fazla buldun 95 ykr u gerçi böyle arkadaşlar var biri yazıyor arabam şukadar yakıyor diye hemen biri çok fazla diye atlıyor 95 ykr çok madem nerden vardın bu kanıya bizede anlat lütfen
    quote:

    Orjinalden alıntı: MULTIJET13

    95 YKR Fazla değilmi yahu

  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    55bin km.deki aracıma carbon clean yaptım, 100km. gittiğim benzinle artık 150km. gidiyorum. Üstelik tek faydası da bu değil. Motor sesi azaldı, çekiş arttı.. Herkese öneririm.. (aracı 50bin km. civarı olanlara-enjeksiyonlu benzinli araç sahipleri tabii ki)

    wolverine carbon clean ne demek?nasi bisi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FIRST BULLET

    hocam kime göre neye göre hangi araca göre fazla buldun 95 ykr u gerçi böyle arkadaşlar var biri yazıyor arabam şukadar yakıyor diye hemen biri çok fazla diye atlıyor 95 ykr çok madem nerden vardın bu kanıya bizede anlat lütfen
    quote:

    Orjinalden alıntı: MULTIJET13

    95 YKR Fazla değilmi yahu








    95 YKR eski parayla 950.000 (dokuz yüz elli bin) olduğu için arkadaş fazla yakıyor demiş olabilir mi?




  • Arama kısmında carbon clean yaz, sırf bu konuda açılmış topic bile var. Orda tam ayrıntılı anlatılıyor..
    quote:

    Orjinalden alıntı: yigit tuna


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    55bin km.deki aracıma carbon clean yaptım, 100km. gittiğim benzinle artık 150km. gidiyorum. Üstelik tek faydası da bu değil. Motor sesi azaldı, çekiş arttı.. Herkese öneririm.. (aracı 50bin km. civarı olanlara-enjeksiyonlu benzinli araç sahipleri tabii ki)

    wolverine carbon clean ne demek?nasi bisi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SARSLAN
    95 YKR eski parayla 950.000 (dokuz yüz elli bin) olduğu için arkadaş fazla yakıyor demiş olabilir mi?


    Zaman zaman olur olmaza atlandığı oluyor gerçekten ama işte bir de böyle zayıf matematik kaynaklı dalışlar da oluyor :)
  • 4000 deviri geçmemeye gayret ediyorum ama pek başarılı olamıyorum
  • bazen siz ne yaparsaniz yapin düsüremiyosunuz mesela ben bana arizali kakalamislar 13.9 tüketimim yarin servisteyim bakalim ne dicekler.
  • Gaza az basmaya çalışıyorum...
  • Anlamıyorum ben bu iş valla. Adam bi dünya rütbe yapıyo ama sonuç tıss. Dalga geçmeler, hala otomobilciliği gösterişle bir tutmalar. E tabi bir "çavuştan" cevabını da alıyor. Bitirdi bizi bu boşvercilik daha da bitirecek gibi görünüyor. Tek söyleyeceğim bu dalgacı arkadaşlara gidin bir motosiklet forumu inceleyin, görün nezaketi ve iğneyi de çuvaldızı da saplayacağınız yeri belirleyin...

    quote:

    Orjinalden alıntı: djsoo

    quote:

    Orjinalden alıntı: cathedral




    quote:

    Orjinalden alıntı: djsoo

    Az yakıt tüketmek için
    1.Asla depomu tamamen doldurmuyorum.Fazladan taşıdığımız her ağırlık bize fazladan yakıt tüketimi olarak geri dönüyor.Yakıtın kendisi bile...
    2.Sürtünmeden faydalanmak çok işe yarıyor.4. veya 5. viteste 1600 devirin üzerinde arabanın gaz pedalına basmadan ilerlemek neredeyse 0'a yakın yakıt tüketmeyi sağlıyor.(Yol koşullarına göre bazen boşa atmakta istifade sağlayabiliyor.)
    3.Lastik basınçları çok önemli.Önerilenin altındaki lastik basınçları aşırı yerle temastan dolayı yakıt tüketimini %10 civarında arttırıyor.Bu yüzden her hafta düzenli kontrol ediyorum.
    4.Yeni nesil benzinli araçlarımızın bakım aralıkları çok uzun, örneğin ben her 20000 de yada 1 yıl aralığında bakıma götürüyorum aracı.
    Süre uzun ve ülkemiz yolları ve hava koşulları malum. Bu sebeple ben en azından her ay hava filtresini kontrol ediyorum.Gerekiyorsa hava tutarak temizliyorum.
    5.Sanılanın aksine yavaş yavaş gaz yedirerek hızlanmak yerine, ulaşmak istediğim hıza neredeyse tam gaza yakın bir performans la ulaşıp o hızı sabit tutmaya çalışıyorum. (sanırım bu kulağa biraz ilginç geliyor)-Uzun süre yarım gaz gitmek yerine kısa bir süre tam gaza yakın gidip istenilen hıza ulaşmak ve bu hızı sonrasında en az gaz pedalı baskısıyla korumak mantığından hareketle...
    6.Benzinimi hep aynı akaryakıt istasyonundan ve aynı pompadan alıyorum.

    Bu maddelerde bassettiklerimi istikrarlı bir şekilde uygulayarak yakıt tüketimini %25'e varan bir şekilde azalttığımı söyleyebilirim.Ayrıca bu sürüş tarzı dolaylı olarak daha risksiz birşekilde trafikte hareket etmemi sağlıyor.





    ya gülmekten kendimi zor tutuyom valla bravo arkadaşım süpersin ya..

    hatta bak şu önerilerimide göz önüne al palto giyme ağırlık yapar ayakkabılar hafif olsun mümkünse kumaş pantolon kot ağır gelir tamponları sök gereksiz stepneyide at oda ağır depoyuda şöle hep 2-3 litrede tut ağır abi şimdi çok benzin yakar falan araba sora n olur.gaza zaten hiç basma bi şöle kapıyı açıp itekle sora devam et.durunca bidaha itersin bu şekil fena tasrruf yaparsın ..

    puahahahahhahaahaaaaaaa

    yapmayın ya arkadaşlar..bu kadarda olmaz o zaman binmeyin arabaya ya..




    1.0 cc araba alıp ardından 56 Chevy'e pervasızca biniyormuş gibi kahkahalar atmanı anlayamadım açıkçası.....
    Ben arabaya binmeyen biri değilim..aracım 1 yıllık olmasına rağmen 41000 km'de....
    Ancak benzine en fazla vergi yükünün bindirildiği,insanların mecburiyetlerinin suistimal edildiği ülkemizde senin bakış açın var olduğu sürece,hala layık olduğumuz standartlar bize lüksün lüksü gibi sunulmaya devam edecek...

    Ben bu konuyu açarkenyakıt tüketiminizi azaltmak için ne yaparsınız? diye sordum ve kendi uyguladığım tekniklerden bahsettim.Bunu sööyle yapın,böyle yapın diye ahkam kesmediim.
    İster yaparsın ister yapmazsın.

    Hergün işime giderken yanımdan çiğ benzin,bol eksoz dumanı ata ata ,arabasını bağırta bağırta insanlar geçiyor.Sonra ilk kırmızı işıkta yan yana durur hale geliyoruz.Aynı yolu aynı zaman da o iki katı benzinle ,daha fazla fren yaparak ve en önemlisi daha fazla risk alarak katediyor bense o risklerin hepsini azaltmış oluyorum.Mecbur olduğum için işe hergün arabamla gitmek zorundayım.Toplu taşıma alternatifim yok.Her gün en az 60-70 km yapan biriyken ve bunu bana bir yıllık maliyeti varken neden bunun % 20 sini sokağa atayım.Çoluğumu çocuğumun hakkını çar çur edeyim.

    Gerçek trafik koşulları bilgisayar oyunlarına benzemez.Zevk için gaza basılmaz ve insan hayatı riske edilmez.!!!!




  • Sağol yamman kardeş.....
  • Bu konu üzerine fayladı bir link veriyorum...

    http://www.araconline.com/h/haber.asp?id=2016
  • arkadaşlar bi yerde okumuştum.....aracın ekonomik devrine çıkana kadar 3/4 gaz vererek o hızda çıkıp sabit kalmak daha ekonomikmiş....birde 90 la sabit gidip yokuşlardan falan 4. vitese atıcağınıza yani 90 sabit gitmeye çalışırken sabit gidemiyorsanız hızınızı arttırın ve sabit gidin.....düşük motor hacmi herzaman düşük yakıt demek değil bunu aklınızdan çıkarmayın....en optimum motor hacmi bence 1.6 dır ne zorlanır nede çok hoyrattır....ama 1.4 ekonomiktir biraz daha fakat yokuşlarda falan bayılmalar olabilir uzun yol yokuşlarında falan böyle durumlarda arabayı baymadan vites küçültmeniz gerekir...daha da küçük motor hacimlerinin ise vergiden avantajı olup ekonomik kullanmak sanat ve sabır eseridir...çok düşük motor hacimlerinde ekonomik kullanım için dümdüz yol cruze control gibi bi ayak ayarı ve boş bi araba gerekir onun haricinde motoru zorladığınız için daha fazla yakacaktır....




  • Peki 1.6 manuel yeni focus ghia, niçin 2.0 otomatik mondeo ile aynı benzini yakar?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.