Şimdi Ara

Yakıt Tüketiminizi azaltmak için ne yapıyorsunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
0
Favori
3.256
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eskiden yakıt tüketiminin hesabını pek yapmazdım.Tüketimim şehir içi 10lt seviyelerinde idi.
    Ardından forumdaki bilgi paylaşımları ve internette yaptığım araştırmalar sonucunda uyguladıklarımla şehir içi yakıt tüketimimi 7.5 / 8 litre civarına çekebildim.Bunun çeşitli başlıklarda konuşulduğunu biliyorum ama hala az yakıt tüketme ile ilgili yanlış bilinenler yada uygulamada işe yaramayanların olduğunu düşünüyorum.Bu başlıkta bunları paylaşalım.



  • Az yakıt tüketmek için
    1.Asla depomu tamamen doldurmuyorum.Fazladan taşıdığımız her ağırlık bize fazladan yakıt tüketimi olarak geri dönüyor.Yakıtın kendisi bile...
    2.Eğimlerde sürtünmeden faydalanmak çok işe yarıyor.4. veya 5. viteste 1600 devirin üzerinde arabanın gaz pedalına basmadan ilerlemek neredeyse 0'a yakın yakıt tüketmeyi sağlıyor.(Yol koşullarına göre bazen boşa atmakta istifade sağlayabiliyor.)
    3.Lastik basınçları çok önemli.Önerilenin altındaki lastik basınçları aşırı yerle temastan dolayı yakıt tüketimini %10 civarında arttırıyor.Bu yüzden her hafta düzenli kontrol ediyorum.
    4.Yeni nesil benzinli araçlarımızın bakım aralıkları çok uzun, örneğin ben her 20000 de yada 1 yıl aralığında bakıma götürüyorum aracı.
    Süre uzun ve ülkemiz yolları ve hava koşulları malum. Bu sebeple ben en azından her ay hava filtresini kontrol ediyorum.Gerekiyorsa hava tutarak temizliyorum.
    5.Sanılanın aksine yavaş yavaş gaz yedirerek hızlanmak yerine, ulaşmak istediğim hıza neredeyse tam gaza yakın bir performans la ulaşıp o hızı sabit tutmaya çalışıyorum. (sanırım bu kulağa biraz ilginç geliyor)-Uzun süre yarım gaz gitmek yerine kısa bir süre tam gaza yakın gidip istenilen hıza ulaşmak ve bu hızı sonrasında en az gaz pedalı baskısıyla korumak mantığından hareketle...
    6.Benzinimi hep aynı akaryakıt istasyonundan ve aynı pompadan alıyorum.

    Bu maddelerde bassettiklerimi istikrarlı bir şekilde uygulayarak yakıt tüketimini %25'e varan bir şekilde azalttığımı söyleyebilirim.Ayrıca bu sürüş tarzı dolaylı olarak daha risksiz birşekilde trafikte hareket etmemi sağlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djsoo -- 22 Ekim 2006; 0:04:33 >




  • Kendi aracım otomatik olduğu için kullanımla ilgili yapabileceğim pek fazla şey yok. Devri zaten kendisi ayarlıyor ama yine de yapmaya çalıştığım şeyler;

    - Sabrım elverdiği sürece gaz pedalını çok yumuşak (yumurta varmış gibi derler ya hani) kullanmaya çalışıyorum
    - Yokuş aşağı giderken hızı makul seviyede tutmak kaydıyla mümkün olduğunca gaza basmıyorum
    - Biraz ileride durmak veya yavaşlamak zorunda kalacağım belli ise önceden ayağımı gazdan çekerek aracı kompresyona bırakıyorum
    - En az 50-60 sn. duraklayacaksam aracı stop ediyorum
    - Lastik basınçlarımı herhangi bir aksaklık hissetmesem de 15 günde bir kontrol ediyorum
    - Henüz araç çok yeni ama ileride de bakımlarını aksatmamaya kararlıyım

    Bunlar kullanımla alakalı şeyler ama bunlardan daha da önemli ve etkili tasarruf yöntemleri var. Mesela imkanım varsa gideceğim yerlere trafiğin yoğun olmadığı zamanlarda gitmeye çalışıyorum. Hatta otobüs-dolmuş çekemiyorum ama metro ile gitme imkanım varsa (örn. Eminönü) onu tercih ediyorum. Ayrıca bakkala bile arabayla gitmek yerine 3-5 dk. yürümek gerek keseye, gerekse sağlıya gayet faydalı. Sonuçta en çok sarfiyat ve aşınma ilk çalıştırmada, motor ısınana kadar oluyor.




  • aman allahim bu ne cimrilik
    saka saka tabi tasarruf iiidirde siz baya cilkini cikarmissiniz
  • Gaza basmadan bu araç nasıl gidiyor.Ruhani birşeyler mi götürüyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: djsoo


    2.Sürtünmeden faydalanmak çok işe yarıyor.4. veya 5. viteste 1600 devirin üzerinde arabanın gaz pedalına basmadan ilerlemek neredeyse 0'a yakın yakıt tüketmeyi sağlıyor.(Yol koşullarına göre bazen boşa atmakta istifade sağlayabiliyor.)


  • multijet paliom var
    az tüketim konusunda herşeyi denemişimdir
    benim aracım 30 lt euro diselle 600 km yol gidiyor
    bence i bi değer
    depom 45 litre ama 600 km olunca dpomu hemen fullerim 30 lt alır
    bu verdiğim değer yüzde 70 şehiriçi yüzde 30 çevre yolu
    yani 100 kmde ortalama 5 lt tüketimi var
    şehirlerarası yolda 3.6 ya kadar düşürdüm. ama ortalama 90 la otobanda 4 lt tüketiyo

    ekonomik kullanım için
    90 km hızda sabit giderim
    90 km hıza birden çıkmam 3000 devire gelince vites değişirim 2000 devirde devamlı kullanmaya özen gösteririm
    90 km hıza gazı kökleyerek çıkmak kesinlikle fazla tüketime yol açıyo.
    camları mümkün olduğunca kapalı tutarım açık olunca rüzgar direnci arabayı tutuyor haliyle fazla tüketime yol açıyor
    arkadaşın biri yukarda depoyu fullemem az ağırlık olur az tüketim olur demiş katılmıyorum depo daha çabuk biter benzinciye gitmek içinde yakıt harcarsın dur kalk benzin al bi sürü iş
    otoban kavşaklarına gelmeden 400 500 metre önce boşa sallarım veya kırmızı ışık yanıyosa 500 mt önceden boşa sallarım araba akar gider
    gaza hızlanırken çeyreğinden fazla basmam
    şimdilik aklıma gelenler bunlar

    tabi canım ekonomik kullanmak istemezse basarım gaza oda 30 lt ile 600 km yerine 500 530 km yaptırır
    ama ben ekonomik sürmek taraftarıyım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cilikka

    aman allahim bu ne cimrilik
    saka saka tabi tasarruf iiidirde siz baya cilkini cikarmissiniz




    Demek ki araba degil de ben cok yakıyorum Dediklerinizin hic1ini yapmıyorum , pedalın altında yumurta var diye düşünüp onu kırmaya calışıyorum , Yokuş aşaa daha ii hızlandıgı icin dipgaz iniyorum

    Tabi artık bende dikkat ediyorum cunku ay sonu gelmez oldu , benzin yuzunden gezemez oldum Dediklerinizi uygulamaya calıscam




  • cimriye bak
    a3 u var rolantide gidio

    madem binemeyeceksin git bi duplu sahin al


    saka saka


    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    quote:

    Orjinalden alıntı: cilikka

    aman allahim bu ne cimrilik
    saka saka tabi tasarruf iiidirde siz baya cilkini cikarmissiniz




    Demek ki araba degil de ben cok yakıyorum Dediklerinizin hic1ini yapmıyorum , pedalın altında yumurta var diye düşünüp onu kırmaya calışıyorum , Yokuş aşaa daha ii hızlandıgı icin dipgaz iniyorum

    Tabi artık bende dikkat ediyorum cunku ay sonu gelmez oldu , benzin yuzunden gezemez oldum Dediklerinizi uygulamaya calıscam




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fagrusovic

    Gaza basmadan bu araç nasıl gidiyor.Ruhani birşeyler mi götürüyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: djsoo


    2.Sürtünmeden faydalanmak çok işe yarıyor.4. veya 5. viteste 1600 devirin üzerinde arabanın gaz pedalına basmadan ilerlemek neredeyse 0'a yakın yakıt tüketmeyi sağlıyor.(Yol koşullarına göre bazen boşa atmakta istifade sağlayabiliyor.)






    Bir eğim bulduğumuz örneğinden yola çıkarak dedim canım...Boş vitese atmak yerine eğimli bir yolda 1600 rpm üzerinde gazdan ayağınızı çekerseniz enjeksiyonlu araçlarda cut off dediğimiz yakıt kesme olayı gündeme gelir.Yol bilgisayarı olan araçlarda anlık tüketim ekranında bunu gözlemleyebilirsiniz..




  • sanırım bu 90 km olayı her araçta değişiyor. kimi araba 2500 rpm de kimisi 3000 de 90 yapar.dolayısı ile o tüketim farkeder.

    en iyi sonucu şu viteste şu devirde giderek yakalayabiliriz , gibi bişiy desek yanlış mı olur?
    eğer doğruysa , hangi vites kaç devir ?
  • Tmm arabayı düşük devirde kullanarak yakıt tasrrufu yapılabilir ama Bunun motora zararı nedir bilen varmı
  • Son 3 haftadır toplam 4 km yol yaptım. Sanırım en güzel yöntem bu tüketimi azaltmak için.
  • Ben bilmiorumda
  • Otobüs'e binin.. En güzel tasarruf.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vozer

    Son 3 haftadır toplam 4 km yol yaptım. Sanırım en güzel yöntem bu tüketimi azaltmak için.


  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratcasper

    Tmm arabayı düşük devirde kullanarak yakıt tasrrufu yapılabilir ama Bunun motora zararı nedir bilen varmı


    Düşük devir zararlıdır diye kesin hükme varmak doğru değil. Sözkonusu olan common rail dizel bir araçsa turbo devrinin altında kalmamak gerektiğini herkes kabul ediyor (zaten o zaman yakıt ekonomisi de olmuyor) ama benzinli araçlar için düşük devir çok da problem olmuyor diye biliyorum. Otomatik aracım düz yolda 60-70 km/s hızlarda seyrederken motor devrini 1500 rpm.nin altına bile düşürüyor. Hatta yokuş çıkmadığım ve sürat yapmadığım sürece 2000 rpm.nin üzerine çıkmadığını bile söyleyebilirim. Şimdi çıkıp da (haşa ) Honda'nın mühendisleri işi bilmiyor mu diyelim? Gerçi Honda motorları max. torkunu diğer benzinli araçlara nispeten çok düşük devirlerde (2850 rpm) verdiği için bu durum diğer markalarda da böyle mi bilmiyorum.

    Ancak düz vites kullanırken ben yine de 2000-2500 rpm. aralığında kalmaya çalışıyorum çünkü araç en azından bu devri istiyor.

    Bu arada bu yapılanlar tamamen sürüş karakteri ile ilgili olduğu için özel bir çaba sarfettirmeyi gerekmiyor. Uzun duraklamalarda stop ettirme haricinde diğer tüm davranışlar zaten kendiliğinden olan şeyler. Motor ve lastik bakımı gibi şeyleri ise zaten ekonomi istesin istemesin, herkesin yapması lazım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bekir__

    en iyi sonucu şu viteste şu devirde giderek yakalayabiliriz , gibi bişiy desek yanlış mı olur?
    eğer doğruysa , hangi vites kaç devir ?



    aracın gazı tıtreyıp sılkelemeden yıyebıldıgı en dusuk devır en ekonomık devırdır.yol bilgisayarından da bunu rahatlıkla gorebılırsınız. motoru guclu olan arabalar ıcın bu devır bıraz daha assagılara kayıyor.
  • Gerekmedikçe araba kullanmayın.. İstanbul gibi bir şehirde benzin parasına + olarak birde otopark parası devreye giriyor.
  • Buda tuhaf bir mantık! Araba alıyosun.Vergisini ödüyosun.Binmesende bakım masrafın var.Sonrada yakıt tüketimi ile ilgili konu açıldığında,ben binmem yok şu kadar zamanda 1km bindim falan diyorsun.O zaman tv alalım izlemeyelim,tüpü bitmesin,bilgisayar alalım kullanmayalım,ayakkabı alalım giymeyelim.Vitrine koyalım..
    Bisiklet forumunu öneriyorum o zaman....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djsoo -- 8 Ekim 2006; 21:43:46 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgaaaaa
    arkadaşın biri yukarda depoyu fullemem az ağırlık olur az tüketim olur demiş katılmıyorum depo daha çabuk biter benzinciye gitmek içinde yakıt harcarsın dur kalk benzin al bi sürü iş


    İşte asıl cimrilik burda yaw.. Adam benzinciye girerken harcayacağı benzini düşünüyor
    Onun yerine 10 lt benzini 100 km taşımak daha masraflı olmaz mı dersin?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.