Şimdi Ara

Yakıt İkmali

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Formula 1'i ilk 5-6 sene önce izlemye başlamışıtım o zaman yarışlar baya zevkli geçiyodu. Sonra 2 sene önce yakıt ikmalini yasakladıklarından beri bana seyir zevki düştü gibi geliyor , . Bu konu hakkında siz ne düşünüyorsunuz , Birde neden yasaklandığını bilen varsa açıklayabilir mi?



  • Neden yasakladığı konusunda bir nedeni yok.Bence aksine yakıt ikmalinin yasaklanması ardından DRS, KERS ve Pirelli lastikleri ile seyir zevki arttı.
  • DRS ile suni bi heyecan. Pirelli lastikleri ile yarışlara gereksiz derecede yüksek etkisi bulunan bi stratejik heyecan geldiği doğru. Ancak yakıt ikmalinin kalkmasının pek bi heyecan eklediği söylenemez. Aksine, yakıt ikmali daha heyecanlı olmasına sebep oluyordu. Kimisi daha az yakıtla sıralamaya çıkıp hızlı olup yarışta daha erken pite girmek zorunda kalıyodu. Kimisi yarış için düşünüp pit stratejilerini ayarlayıp ona göre benzinle sıralama turlarına katılıp gerekirse Pole'ü feda edip yarış galibiyetine kitleniyordu..
    Yakıt ikmalinin yarış içerisinde getirdiği de bir çok heyecan vardı.. Çok daha zevk katıyordu bu durum bence.
    Şuanki durumdaki Pirelli cümbüşünün üstüne bir de benzin ikmali geri gelse heralde yarışlarda heyecandan yerimize oturamayız gibi geliyor bana.
    Keşke geri gelse yakıt ikmali..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    DRS ile suni bi heyecan. Pirelli lastikleri ile yarışlara gereksiz derecede yüksek etkisi bulunan bi stratejik heyecan geldiği doğru. Ancak yakıt ikmalinin kalkmasının pek bi heyecan eklediği söylenemez. Aksine, yakıt ikmali daha heyecanlı olmasına sebep oluyordu. Kimisi daha az yakıtla sıralamaya çıkıp hızlı olup yarışta daha erken pite girmek zorunda kalıyodu. Kimisi yarış için düşünüp pit stratejilerini ayarlayıp ona göre benzinle sıralama turlarına katılıp gerekirse Pole'ü feda edip yarış galibiyetine kitleniyordu..
    Yakıt ikmalinin yarış içerisinde getirdiği de bir çok heyecan vardı.. Çok daha zevk katıyordu bu durum bence.
    Şuanki durumdaki Pirelli cümbüşünün üstüne bir de benzin ikmali geri gelse heralde yarışlarda heyecandan yerimize oturamayız gibi geliyor bana.
    Keşke geri gelse yakıt ikmali..

    Şuanki lastiklerle yakıt ikmali stratejisi olmazki... Yakıtı lastiğe göre koyarlar şu anki durumda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vandosa

    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    DRS ile suni bi heyecan. Pirelli lastikleri ile yarışlara gereksiz derecede yüksek etkisi bulunan bi stratejik heyecan geldiği doğru. Ancak yakıt ikmalinin kalkmasının pek bi heyecan eklediği söylenemez. Aksine, yakıt ikmali daha heyecanlı olmasına sebep oluyordu. Kimisi daha az yakıtla sıralamaya çıkıp hızlı olup yarışta daha erken pite girmek zorunda kalıyodu. Kimisi yarış için düşünüp pit stratejilerini ayarlayıp ona göre benzinle sıralama turlarına katılıp gerekirse Pole'ü feda edip yarış galibiyetine kitleniyordu..
    Yakıt ikmalinin yarış içerisinde getirdiği de bir çok heyecan vardı.. Çok daha zevk katıyordu bu durum bence.
    Şuanki durumdaki Pirelli cümbüşünün üstüne bir de benzin ikmali geri gelse heralde yarışlarda heyecandan yerimize oturamayız gibi geliyor bana.
    Keşke geri gelse yakıt ikmali..

    Şuanki lastiklerle yakıt ikmali stratejisi olmazki... Yakıtı lastiğe göre koyarlar şu anki durumda.

    Ben anlamadım ne demek istediğini ?
    Yakıtı lastiğe göre nası koyuyolar ?
    Yarışın sonuna kadar yeticek benzini koyuyolar sonuçta araçlara, herkes aynı miktar'da yakıtla başlıyor yarışa ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HyperioИ -- 7 Haziran 2012; 12:47:48 >




  • Demek istediğim lastikler çok dayanıksız olduğu için yakıt ikmali yine lastiğe göre olur, zaten 10 tur dayanan lastikle 5 turluk benzin koymayacaklarına göre... Benzin ikmalini yine lastik seçimleri etkiler demek istiyorum, bu sezonki lastiklerinde durumu ortada. Kimsede sıralamaya sert lastikle çıkmaz (Q3) sırf fazla benzin alayım diye mağlum hem daha kötü sıralama+tur başına 0.5-1 sn fark(lastik farkı)+birde yakıtın getirdiği fark. Bi karı olmaz yani.
  • yakıt ikmali gelirse eskisi gibi F1 olur. eski kuralalra göre şu an ki lastiklerin bir briston, michelin den daha dengesiz olacağını
    sanmam ben.
    dolu depo ve hafifleyen araçların değişen ağırlığı, farklı pistler, farklı pist yüzeyleri, farklı memleket iklimleri, farklı
    hava sıcaklığı, yarış içinde değişen farklı hava sıcaklıkları lastiğe ve lastiğin X pistte ki optimum sıcaklığına etki ediyor. buna birde takımların X pistte ki en iyi yarış ayarları ve stratejiyi bulma konusunda ki başarısını ekleyelim. çabuk aşınan özel pirelli lastiklerini dengesiz duruma getiren faktörler bunlar. 5 yarışta 5 farklı kazanan olmasına şaşırmamak lazım.
    Pirelli lastiklerini unutmayalım 2011 Kanada yarışını baz alıp Pirelli'ye bu şekilde bize lastik üretin diyen de takımlar.
    ama eski kurallar geri gelirse lastiğin yarışlara şimdikinden daha az olacağına kesinlikle inanıyorum şahsen.
  • Özellikle araclar yarisa tam depo benzin ile basladiklari icin Pirelli lastikleri bu denli dayaniksiz gözüküyor.Oysa her sey yakit ikmaline bagli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lastikler dayanıksız değil, bernie amca öyle olmasını istemiş. yoksa pirelli 1 yarış çıkartacak lastik yaparız dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre1393

    lastikler dayanıksız değil, bernie amca öyle olmasını istemiş. yoksa pirelli 1 yarış çıkartacak lastik yaparız dedi.

    Tabii ki Bernie böyle istemiştir.Ancak yarışlara farklı bir heyecan getirdiği ortada.Pirelli bir yarışı çıkartacak kadar da lastik yapabilir.Ancak işin heyecanı orada kaçar.Zaten benzin ikmali yok artı üzerine lastiklerde bir yarış gidilebilecek kadar dayanıklı olursa pit de olmaz heyecan da olmaz.
  • en çok 2006 ile 2007 sezonu güzeldi ama.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.