Şimdi Ara

Yağ soğutucusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
993
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhba iyi günler.internette uzun zamandır araştırma yapıyorum ama net bilgiye ulaşamadım birde sizlere danışayım dedim umarım ters bi laf etmem hatam varsa üslûbumu maruz görün.
    Araclara ekstra takılan yağ soğutucusunun avantajı ve dezavantajı nedir.
    yağ firmalari yağlarını 40 derecede test ediyorlar ancak uygulamada çok daha yüksek sıcaklıklara ulaşıyor.araca takacagimiz yağ soğutucusu yaz aylarında muhakkak etkili olur ancak kışın vizkozitesi artan yağ motora zarar verirmi.
    Biz bu sistemi taksak motorda yağın dolaşacağı fazladan bi bölüm olacak ve basınçta düşme olacak bunun sıkıntısı olurmu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Hava ile soğutulanlar genelde üst düzey performans araçlarında kullanılıyor. Bunları normal sokak araçlarına takmak faydadan çok zarar getirir. Soğuk havalarda yağ hiç ısınmaz mesela. Bu da külliyen zarar. Bunu engellemek için de termostatlı bir sistem gerekir vs. vs.

    Bir diğeri de soğutma suyuyla soğutulanlar. Aslında buna soğutma değil de stabillestirme demek daha mantıklı. Çünkü soğuk çalıştırmada yağı ısıtmaya yardımcı olurken, yağın ısındığı durumlarda da 90 dereceye düşürülmesine yardımcı oluyor. Bu tıp soğutucuyu volvo uzun zamandır her motorunda kullanıyor mesela, başka üreticiler de eminim kullanıyordur. TSI'larda da var örneğin.

    Son olarak yağlar 40 derecede test edilmiyor. O gördüğünüz 40c 'deki viskozite ölçümü. 100c'deki viskozitesi de ölçülür, hths, parlama noktası gibi şeyler de. Bunlar yağın kimliğini oluşturmayı sağlayan değerler.
    Yoksa motor yağlarının tasarlandığı çalışma aralığı 80-110 derece civarıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    1.4e-hdi c3 ve 1.5tdci focusta bundan var;
    Yağ soğutucusu
    Herhangi bir harici su girisi goremedim, sadece filtre yuvasi ve govdede bloga baglantisi var. Bu ne tip acaba?
    Bu arada orjinali de epey pahali bir parca. Uzerini elimle kontrol ettigimde, yaprak seklinde levhalarin birlesmesinden oluştugunu gordum.
    Silindir blogundaki sogutma sivisini da kullanmasi düşük ihtimal; zira devirdaim pompasi tarafinda degil de geri donus hatti yakininda. Icine, blokta isinan sicak suyu basmazlar herhalde, hadi oldu diyelim bunun adi yag isiticisi olurdu
    Yerlesim olarak da, radyator faninin arkasında, blogun onunde. Bunlara bakarak, bendeki hava sogutmali diyebilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 27 Nisan 2019; 13:52:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Kesin bir şey demek için detaylı fotoğraflarını görmek lazım. Ama büyük ihtimalle suludur. Eğer yaprak levhaların arasında heatsink gibi belirgin boşluklar varsa hava soğutmalı da olabilir ama.
    Sıcak suyla soğutma şu yüzden mantıklı. Yağ, suya göre çok daha geç ısınıyor. Motor sulu soğutma sayesinde soğuk havalarda yağın bir an önce ısınması sağlanıyor. Isındıktan sonra da yağı 90 derece civarlarında sabitlemeyi sağlıyor. Yani yağın en sevdiği sıcaklık.
    Volvo motorlarındaki soğutucu motorun en altında karterin yanında olur. Fotolardaki gibi:
    Yağ soğutucusu
    Yağ soğutucusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 27 Nisan 2019; 14:54:1 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Belirgin bir bosluk yok, sizdeki gibi hortum girisleri de yok; anlamadim bu ney. Hatta yag filtre kütüğü de diyen var.

    Benim araclar da isinmak bilmiyor zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Giriş yerleri arkasında olabilir belki. Mesela yukarıda attığım soğutucunun arka tarafında kalıyor yağ giriş çıkış yerleri. Büyük ihtimalle sizde de böyle bir şeydir:
    Yağ soğutucusu

    Valla bizde herkes parçaya kendince bir şey diyor. Aynı parçaya 5 farklı ismi takabiliyoruz. Literatürümüz o konuda çok karışık maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 27 Nisan 2019; 15:6:8 >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    onun adı "MOTOR YAĞ/SU EŞANJÖRÜ"

    arkasında motor bloğuna 2 deliği var bloktan geçen su bundanda geçiyor.
  • Vincent54 kullanıcısına yanıt
    Cevap icin teşekkürler..

    O zaman su sogutmali oluyor yani :) bir yerde de ısıtmalı

    Bunlara kirecli su koymak cinayet olur. Bu parca pahali oldugu icin yan sanayisi de mevcut bolca; kombideki eşanjör gibi patlatiyor millet demek ki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 27 Nisan 2019; 21:40:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirdiginiz teşekkürler çok açıklayıcı oldu.bu yağ yakalama tankları icin ne düşünüyorsunuz bmw mercedes gb markalar fabrika çıkışı barindiriyor ama diğer birçok marka kullanmiyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • smsk42 S kullanıcısına yanıt
    Yağ yakalama tankları (oil catch can) dediğiniz gibi her üreticide olmuyor. Çoğu, karteri doğrudan emme manifolduna bağlayıp geçiyor. BMW, MB hakkında bilgim yok ama volvo uzun süredir kullanıyor. Sistemin ismi PCV diye geçiyor. Bence güzel bir şey. Normalde ziyan olacak yağ buharını yoğuşturup kartere geri gönderiyor böylece yağ tüketimi azalıyor. Bunun da bir çok faydası var. Motorda karbon birikimi daha az oluyor vs. Dezavantajı kullanılan yağın kalitesine ve değişim aralığına bağlı olarak 8-10-15 senede bir tıkanıyor ve değiştirmek gerekiyor. Biraz masraflı oluyor ama bence masrafa değen bir şey.
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    evet mutlaka antifriz kullanılması lazım. yaz zamanı da sürekli kontrol edilmeli ayrıca klima için radyatör bulunmadığından gaz çözünmesi için gene aynı radyatör suyu devirdaime girdiği için ısısı çok yükseliyor normal çeşme suyu radyatörün eklerini çürütüp kırıyor sonra da araba su eksiltiyor.

    Yağ soğutucusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vincent54 -- 27 Nisan 2019; 22:57:54 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.