Şimdi Ara

Yağ Lambası Ve Titreşim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba dostlar 1 aydır 2004 model 1.6 benzinli lpg li ford c max aracımla cebelleşiyorum yardımlarınıza ihtiyacım var.

    Aracımla 20-30 km kadar yol alıp motor ısınmışken düşük devir dur kalk yaptığım esnada birden titreşim ile karşılaştım vitesi boşa aldığımda titreşim 5-10 saniye kadar devam etti aynı zamanda yağ ikaz ışığı yaktı (ancak sonradan kontrol ettiğimde yağ seviyesinde herhangi bir sıkıntı yoktu. Yağ ve filtre bakımı 3 bin kilometre önce yapılmıştı).

    Kontak kapatıp tekrar marş verdiğimde titreşim gelmedi ancak yağ ışığı tekrar yandı biraz gaz verince söndü.

    Bu olay birkaç kez daha devam etti ve çok endişeliyim ve büyük masrafları karşılayacak güce sahip değilim. Tecrübelerinizi bekliyorum lütfen yardımcı olun 3 ay önce sahibi olduğum ilk aracıma çok masraf ettim eksikleri tamamlamak için elim cebimden çıkmadı. Saygılar sevgiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi numerico -- 21 Mayıs 2020; 23:36:35 >







  • Merhaba, bahsettiğiniz titreşim büyük ihtimalle rölanti devrinin aşırı düşmesinden kaynaklanmıştır rölanti devri çok düşerse yağ basıncı ve alternatör verimi de düştüğü için yağ lambası ve akü şarj lambasının yanması normaldir. Yani sorun yağ değil.
    İki ihtimal var, biri ateşleme sorunu diğeri ise rölanti motoru arızası.

    Rölanti düşümü ve araçta tekleme genelde ateşleme problemlerinden kaynaklanır. Sırayla Buji,buji kabloları ve ateşleme bobini akla gelir. Bujiler ve kabloları zaten belli süre içinde verimini yitirir. Değişimi aracın yakıt sarfiyatını ve çekişini olumlu etkiler. Bundan sonra tekleme vs devam ederse bobine de baktırırsınız.

    Rölanti motorunun kontrolü de kolaydır. Rölantide iken hiç gaz vermeden direksiyon sağa ve sola çevrilir veya klima devreye alınır duruma bakılır, bu sırada aracın devri hafif yukarı doğru artıyorsa rölanti motoru sağlamdır. Devir düşüyor ve titreme başlıyorsa rölanti motoru, boğaz kelebeği civarına yoğunlaşılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için söylediklerinizi aracımda denedim. Araç klima ve diksiyon ile yükte iken bahsettiğiniz titreşimi yapıyor ancak rölantide yükte değilken de rölantide çok hafif bir düşüş yükseliş var enjektörlerdede bir sıkıntı var sanırım hepsi birleşince korkutuyor. Elinize dilinize sağlık saygılar sevgiler...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.