Şimdi Ara

Xiaomi Mi Pro 2 Scooter - 1900 km'de, soruları alayım, merak ettikleriniz

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, bu sene mart ayında almış olduğum mi pro 2 scooter'ı şu ana kadar 1977 km kullanmışım. Neredeyse hergün işe gidip gelirken kullandım, hala da kullanıyorum. Performansı azalmadı daha, lastik patlaması dışında bir sorunu olmadı şu ana kadar. Merak ettiğiniz herşeyi sorabilirsiniz. Son 2 aya kadar normal ayarlarıyla birşeyini değiştirmeden kullandım, 2 aydır yazılımlı kullanıyorum. Kendime göre ayarladım bi şekilde daha iyi yokuş çıkması için ve menzili arttırmak için spor modu ve eco (D) modunu. Xiaomi'nin kendi uygulaması güncelleme ile hız sabitlemeyi kaldırıyor, yasaklıyor maalesef. En çok da hız sabitlemeyi geri getirmek için yazılımı kurdum. Gaz pedalı aktifleştirme hızını da 5 km/h yerine 1 km/h yaptım yazılım ile.


    Umarım faydalı olur scooter almayı düşünenlere. Ben aklıma gelenleri yazayım size ilk.


    Öncelikle yaklaşık 85 kiloyum, boy 181 cm. 170-175 cm'e kadar ideal diyebilirim scooter için, hafif elimi uzatıp eğiliyorum farketmeden biraz aşağıda kalıyor tutma yeri. Kilo olarak da menzilde ve yokuş çıkarken çok farkediyor. 60 kilo arkadaşımın 10 km/h ile çıktığı aşırı dik merdiven rampasını ben çıkamıyorum mesela bu kilom ile. (En az 30-35 derecedir bu bahsettiğim rampa da)


    Genel olarak düz olan yollarda gidip fazla dur-kalk yapmadığım zaman menzil 30-33 km arası oluyor. Bu menzili yapınca %10-15 arası şarj kalıyor daha doğrusu ve bu kalan şarj ile de dümdüz yol harici hiçbir yol gitmiyor, en ufak %5-10 eğimi bile çıkmıyor artık %20 şarjın altında doğrusu. Spor modda aşırı agresif ve fazla dur-kalklı gidersem menzil 20-25 km arası oluyor. Sahilden gidersem havada çok rüzgarlı ise rüzgara karşı sürersem menzil 20 km'den bile az olabiliyor spor modda rüzgarlı havada. Çünkü rüzgara karşı giderken bir nevi devamlı yokuş çıkıyormuşsunuz gibi oluyor mantıken, bu da çok şarj yiyor. Menzille ilgili bunları söyleyebilirim, siz daha zayıfsanız; atıyorum 60 kiloysanız bu dediğim menzillere en az 5 km daha ekleyin mesela.


    Hız olarak kendi ayarları ile spor modda en fazla 25 km/h, eco modda (D) 20 km/h, yürüyüş modunda da 5 km/h görüyor. Evet yürüyüş modu son derece gereksiz bir mod. Yazılım yükleyerek bu hızları 33-25-20 olarak değiştirdim. Amper değerleri sanırım şöyleydi. Spor mod için nominal-max değerler 25-50A, D modu için 17-25A, yürüyüş modu için 7-17A. Bu değerler ile max 700W çekebiliyor diye biliyorum 350W yerine. Bu da yokuş performansını arttırıyor. Max voltajı da 42V olması lazım. İsterseniz daha da fazla ayarlanıyor, bi keresinde denedim 50A yerine 65A değerini ve W değeri 1000W'ın üzerine çıkıyordu. Scooter patinaj çekerek ilerliyordu, tam kaza yapmalık yani. Aşırı gereksiz güçler bunlar. Yazılımda 45-50-55 değerlerini güzel buldum doğrusu. Şimdilik 50A'de takılıyorum spor modunda hızlı gideceksem 33 km/h ile. Uzun yolda menzil yaparken de ayarladığım D modunda yaklaşık 25 km/h ile gidiyorum. Menzilim bu şekilde yine hız sabitleme ile birlikte fazla güç de çeksem 30-33 km oluyor ve yokuş performansımı da arttırmış oluyorum gerektiğinde bu yazılımla. Merak eden varsa programından fotoğrafları ile paylaşayım bunları da, sözde kalmasın. İsteyen dener kendi sorumluluğunda. Çünkü belki normal ayarlara göre bu şekilde daha fazla ısındığı veya batarya ömrünü kısaltabileceği, riskli olduğu gibi uyarılar var hep bu konuda. Sorumluluk sizin.


    Yokuş performansı olarak derece ile ölçmedim tabiiki ama İzmir'de oturanların bileceği denediğim birkaç yokuşu örnek göstericem. Çankaya-Üçyol arası İkiçeşmelik yokuşunu hiç durmadan 10-15 km/h hızla çıktım. F.Altay'dan Üçyol'a giden yolda İnönü Cad. oluyor sanırım, orayı da çıkıyor o yokuşları hiç durmadan. Fena değil yani, rampa performansları çok daha iyi olan scooterlar var diye biliyorum ama Mi Pro 2 de beni üzmedi şu ana kadar bu konuda.


    İlginç bir şarj dolması var. En düşük %6'dan takmıştım denemek için. %6'dan %50'ye 2 saatte çıktı, 3 saat sonra baktım %81'di. Sonra %100'e ulaşması yaklaşık 2 saat sürdü. 6-7 saatte şarj oluyor diyebilirim.


    Lastikleriyle ilgili söylemeliyim. Lastik izleri çok kalitesiz ve kesinlikle sadece kuru yol asfalt için sadece. Islak yerden geçerken aman diyim çok dikkatli olun, yol tutuşu hiç yok çünkü. En fazla 10-15 km/h ile geçin ıslak yer gördüğünüzde. Aksini denemek isterseniz çok güzel düşersiniz sakata gelirsiniz benden demesi. Islak yer dışında bu pürüzsüz gibi olan beton yol üzerinde ve fayans gibi olan zeminlerde, pürüzsüz kaldırım taşlarında ve kaldırımdaki sarı etiketli yerlerden geçerken yavaş geçin kayabilir. Ayrıca lastikler kolay patlayabiliyor, arka lastiğim şu ana kadar en az 4-5 defa patlamıştı. İç lastiğin ve yedek iç lastiğin her tarafı yama olunca hem iç lastiğin hem de dış lastiğin yenisinden almak zorunda kaldım. Şükür 1,5 aydır hiç patlamadı ama şans işi. Bisiklet yolları, yol kenarları hep pis, cam kırığı, taş çakıl ne ararsan oralara birikmiş. Scooter ve bisikletler için lastik patlama riski yüksek ondan. (Yer İzmir bu arada) Benim şu ana kadar sadece arka lastik patladı, değiştirmesi zor değil sadece biraz uzun sürebiliyor yama işleri ve geri takması. Ama ön lastiğin içinde motor ve parçaları da olduğu için lastik değiştirmesi çok zor diye duymuştum, ve riskli tabi. Dolgu lastik hiç tavsiye etmem bu arada, yol tutuşunu azaltıyor, yeri daha fazla hissettiriyor ve eskisi gibi hızlı gidemiyorsunuz. En iyisi hava basınçlı normal lastik yine.


    Gece sürüşü için farlar gayet başarılı bu arada. Ön far çok iyi ve temiz aydınlatıyor. Çok başarılı.


    Freni cidden çok iyi. E-abs'nin farkını hissedersiniz zaten sürünce, daha dengeli ve çabuk durmasını sağlıyor. E-abs'yi kapatıp da deneyince fark görülüyor. Frenler gayet başarılı ve dengeli. Fren sıkılığını ayarlamak da çok sabit zaten, dren diskinin oradaki sibop kapağı gibi bir parçayı ters yönde döndürmeniz gerekiyor sadece sıkmak için.


    Scooter'a birkaçı cidden gerekli, birkaçı da sırf görsel olsun diye aksesuarlar da takabilirsiniz. Kilit aparatı lazım mesela, çoğu işyeri, hastane gibi yerlere almıyorlar sonra. Dışarda biryere bağlamadan da bırakılmaz. Arkadan gelen arabaları görmek için sol tarafa geniş açılı bir ayna taktım, gayet iyi oldu. Durup durup arkama bakmak zorunda kalmıyorum trafiğin yoğun olduğu yollarda. Poşet taşımak için askılık aparatı gerekli, takması da basit. Fren korumalıkları, fren diski korumalıkları var. Kablo koruyucu spiral var, çok gerekli değil ama güzel gösteriyor. Birkaç güzel sticker var üzerinde ve gaz pedalında, gereksiz yine ama görsel olarak güzel tabi.


    Ben aldığımda fiyatı 6-7 bin civarı idi. Şu aralar 12 bin liraya yaklaşmış tabi, cidden çok fazla bu paralar herhangi bir scooter için... Türk lirasının değeri kalmadı, cidden sonumuz çok kötü. Ekonomik olarak hesabınızı kendiniz yapın ne amaçla kullanacağınıza göre de değişir tabiiki. Mesela işe gidip gelirken kullanacaksınız benim gibi diyelim, metroyla gidiyorsunuz işe normalde. Ayda en az 26 gün işe gidiyorsunuz diyelim. Günde 6,5*2=13 lira kardasınız. Ayda en az 13*26=338 lira, hesabı yıla vurursanız 4056 lira eder. Elektrik şarj masrafını gider olarak hesaplayıp çıkarın bir de tabi. Yaklaşık 2 senede bir de batarya bitecek yeni batarya alacaksınız büyük ihtimal. O masrafı olacak. Bir de en fazla yılda 1-2 kere iç lastik alırsınız yedek çok patlarsa o da masraf olarak. Dediğim gibi şans işi biraz da yollarda.


    Herşeyi geçtim, sürmesi çok eğlenceli. Sırf bu eğlence için bile alınabilir. Spor modundaki ivmelenmesi aşırı hızlı, güzel gerçekten.


    Normalde araba/motor kullanmayan, trafik davranışlarına hakim olmayan kişilerin kullanmasını tavsiye etmem. Bir de Türkiye gibi trafikte herkesin aşırı agresif, hızlı olduğu ve gerizekalısı bol olan bir yer için... Çok tehlikeli durumlar olabiliyor dikkatli olsanız bile çünkü.








  • Çok güzel ifade etmişsin bravo bu aletler oyuncak değil çocuğa gezmelik olsun diye alınmaz!!

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.