Şimdi Ara

Xenon Mercek ve Kitler hakkında herşey bu konuda (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
955
Cevap
13
Favori
207.434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Ahmet Bey. Ben Afyonda ikamet eden kendi halinde bi öğretmenim. 2004 model megan 2 hb araca sahibim ve farlarının h7 olduğunu söylediler. Uzun araştırmalardan sonra merceksiz xenon takmanın yanlış olduğu kanaatine vardım. Şimdi baktığım kitler uygun fiyatta ama ne kadar performans verecek emin değilim. Mtec markayı öneriyorsunuz. bi tuning sitesinde mtec yazıyor fakat logo intec gibi duruyor bu marka çakma olabilir mi. Ayrıca h 7 merceklerde 50 lira mtec kitlerde internette 150-160 civarı. sadece kısalar için heralde. Şimdi bana ne tavsiye edersiniz. Uzun kısa mercekli kit mi yoksa sadece kısa mercekli kit mi. İkisinin de fiyatını belirtirseniz emnun olacağım. Bir de ledli far kaşı düşünüyorum piyasada farın dışına yapıştırılanla mevcut ne kadar sağlıklı olur. Çok teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gs_KuRTuLuS

    @ Xenon Mercek

    Arkadaşım öncelikle böyle bir konuda bizlere yardımcı olduğun için teşekkür ediyorum sana.

    Sana sormak istediğim;

    Araç 2004 Honda Civic, bende xenon kit taktırmak istiyorum arabada orjinal mercek uygulaması yok açıkcası mercek taktıracak kadar bütcemde yok bu aralar.

    Benim istediğim Kaliteli bir xenon kit önerisi 2-3 gün sonra sıkıntı çıkartmayacak arabada arıza ışığı falan yakmayacak yağışlı havalarda görüntüyü sıfıra indirmeyecek bir kit istiyorum.

    Aynı zamandada karşı tarafdakinin gözünü almak istemiyorum bunu gerek far ayarı gerek yükseklik ayarı gibi şeylerle en aza indirmek mümkün mü?

    Aracda uzun kısa ayrı ampuller ve kısalar hb4 diye geçiyor. Bir başka deyişle 9006 diye biliyorum.



    merhabalar.
    xenon kit markası olarak ben sadece sun part satıyorum. Konunun ara sayfalarında bahsettiğim mtec kitleri fiyatı sebebiyle artık satmıyorum. sun partlardan çok memnunum. maşallah sorunlu olup geri dönen olmuyor. zaten kendi aracımdada 2 seneden fazladır kullanıyorum.

    malesef mercek kullanmadan ne kadar ayarda yapsanız göz almaması mümkün değil. en güzeli mercek modifiyesi ile kullanmak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastmail

    2004 Civic ampul modeli kısalar için 9006, uzunlar için 9005 ampul modelleri kullanılıyor diye biliyorum.
    Senin arabanda arıza ışığı yanması gibi bir problem olmaz. Tüm xenon kitleri uygundur. Sadece tanıdıklarından, kullandıkları xenon markaları için tavsiye alıp, hangisini alacağına karar verebilirsin (kalite bakımından).
    Mercek konusunda, karar senin. Taktırırsan ışığın odaklanmasını max. çıkarmış olursun.


    Arıza ışığı yanmayacağı kanısına nereden vardınız bilmiyorum. Ama civicte arıza ışığı yanar hatta bu konuda baya sıkıntılı bir araçtır. hata engelleyici bulunan xenon kitler tercih edilmelidir. Dediğiniz gibi tüm xenon kitler ile uyumlu değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -YağmurAdam-

    Bazı araçlar selektör yapınca flashlama etkisi oluyor, 3-4 kere uzun yanıp sönüyor.
    Bu baya bir uyarıcı etkiye sahip. Bu olay sadece orjinal kitlerde mi var? Yoksa kit dışında başka bir cihazla mı yapılıyor?


    Merhabalar
    Bu olay d1s xenon kitlerin özelliğidir. yeni model araçlarda artık farların içinde uzun bölümü bulunmuyor. bunun yerine tek bixenon mercek kullanılıyor. kısalar kapalıyken selektör yapabilmesi içinde xenon kitin ani olarak yanabilmesi gerekiyor. bu sebeple d1s kitler üretilmiştir. ani olarak yanıp sönebilirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    Arkadaslar benim cok değişik bi sorum olacak, aracımda orjinal xenon var ancak sol farın beynine iki kere su girmesinden dolayı değiştirmek zorunda kaldım ve şimdi yeniden su girdi ve bozuldu daha doğrusu otomatik yükseklik ayarı yapıyor ama ampul yanmıyor, tekrar değiştirip bozmaktansa (cünkü bu beyinler oldukca pahalı) araca orjinal xenondan ayrı olarak birden ampulü yakmak için farklı bi D2S soketli bi xenon kit bağlamayı düşünüyorum, yani orjinal beyinler kalıcak onlar sadece otomatik yükseklik ayarını yapmak için çalışıcaklar ayrıca bi tanede xenon kit montajı yapılarak onlarda xenon ampuüşü yakıcaklar, boyle bi durum sizce nasıl olur bi sakıncası falan olurmu daha önce karsılasan oldumu boyle bişeyle

    orjinal farda balast içine kesinlikle su girmez. bir noktada problem olması gerek bence farları bir söküp kontrol edin su nereden nasıl giriyor.
    ayrıca orjinal balastlar çok çok kalitelidir. ben içine su dolmuş balastı ters çevirip suyunu boşaltıp, kuruduktan sonra aylarca sorunsuz kullandığımı bilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Öcelikle Xenon Mercek herkese yardımcı olmaya çalışmanın takdire layık olduğunu bildirir ve sana bir soru sormak istediğimi belirtirim :)
    Aracım 2001 Fiat Bravo ve aldığımda üzerinde merceksiz xenonlar vardı ve aydınlatmasından gayet memnunum. Ama uzunlarım xenon değil. Uzunları açtığımda uzunların yandığı neredeyse hiç farkedilmiyor. Doğal olarak selektörde yapamıyorum. Bunun çözümü için uzunlarıda xenonlarla değiştirmelimiyim?


    uzun farlar xenon kitler için uygun değildir malesef. xenon kitler ani olarak yanıp sönemediği için selektör yaptığınızda düzgün çalışmayacaktır.
    eğer uzun bölümüne beyaz ampul falan takılmışsa bu kadar kötü olabilir aydınlatma. Osram NBR ile olabilicek en iyi aydınlatmayı yakalarsınız.

    mercek montajı olmadan uzunlar için yapılıcak birşey yok malesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsevci

    Merhaba Ahmet Bey. Ben Afyonda ikamet eden kendi halinde bi öğretmenim. 2004 model megan 2 hb araca sahibim ve farlarının h7 olduğunu söylediler. Uzun araştırmalardan sonra merceksiz xenon takmanın yanlış olduğu kanaatine vardım. Şimdi baktığım kitler uygun fiyatta ama ne kadar performans verecek emin değilim. Mtec markayı öneriyorsunuz. bi tuning sitesinde mtec yazıyor fakat logo intec gibi duruyor bu marka çakma olabilir mi. Ayrıca h 7 merceklerde 50 lira mtec kitlerde internette 150-160 civarı. sadece kısalar için heralde. Şimdi bana ne tavsiye edersiniz. Uzun kısa mercekli kit mi yoksa sadece kısa mercekli kit mi. İkisinin de fiyatını belirtirseniz emnun olacağım. Bir de ledli far kaşı düşünüyorum piyasada farın dışına yapıştırılanla mevcut ne kadar sağlıklı olur. Çok teşekkür ederim


    merhabalar
    mtec kitlerin çok pahalı olmasından dolayı artık satışını yapmıyorum. belirtiğiniz fiyatın çok üzerinde şu an benim alış fiyatım bile bu sebeple o kit hakkında yorum yapamıyorum.
    Ben sadece sun part markasını satıyorum şu anda. yaklaşık 2 senedir böyle. allaha şükür problemsiz düzgün bir şekilde gidiyor. kendi aracımda 2 seneden uzun süredir kullanıyorum zaten bende çok memnunum.
    h7 kitin fiyatı 150 tl dir. merceklerde dediğiniz gibi 50 tl dir. led kaş olarakta elimde osram led kullanan şerit ledler mevcut. gittigidiyor dükkanımda görebilirsiniz. istediğiniz boyda satın alabilirsiniz keserek gönderiyorum.

    uzun bölümünde xenon kullanma şansınız yok. sadece kısa bölümüne h7 mercek ve h7 xenon kiti ile olması gereken orjinaldeki aydınlatmayı yakalamış olursunuz.

    http://dukkanlar.gittigidiyor.com/Mercek_Dunyasi/




  • Sn. Arkadaşlar,

    Xenon far ile iligi bir sorunum var bu konuda bigisi olan var ise yardım bekliyorum.

    1-2009 Model Laguna III aracımın sol ön farında ( sürücünün önündeki far) titreme var. Aracı aldıkdan kısa bir süre sonra fark ederek servise gittiğimde servis farı komple değiştirdi ve titremenin gitmediğini söyleyerek far beynini değiştirdi. Sorunum çözülmedi, devamlı farlarımı açık kullandığım için İstanbul'un tıkalı trafiğinde öndeki aracın arkasında sol tarafta devamlı bu titremeyi görmek beni rahatsız ediyor. İlk başlarda aracımı satıp başka bir araba almayı bile düşündüm.Yetkili servis Reno mais ile yazışarak sorunu çözüm bulmaya çalıştı.Reno mais karşıdan gelen sürücünün gözünü almadığını bildirerek konuyu kapattı.Bir başka servis de voltajdan dolayı olduğunu söyleyerek bu araçlarda hep aynısı oluyor dedi. Bu konunun bir imalat hatası olduğunu düşünüyorum.2010 Model Laguna III lerde bu sorun devam ediyormu çok merak ediyorum.Renault gibi güçlü bir markanın bu sorunu çözememesini anlayamadım.

    2-Araçdan memnunum, aldıktan sonra bazı sorunlarım olsada şu an için başka bir sorunum yoktur. Şimdiden ilgilenenlere teşekkür ederim..

    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasar-e

    Sn. Arkadaşlar,

    Xenon far ile iligi bir sorunum var bu konuda bigisi olan var ise yardım bekliyorum.

    1-2009 Model Laguna III aracımın sol ön farında ( sürücünün önündeki far) titreme var. Aracı aldıkdan kısa bir süre sonra fark ederek servise gittiğimde servis farı komple değiştirdi ve titremenin gitmediğini söyleyerek far beynini değiştirdi. Sorunum çözülmedi, devamlı farlarımı açık kullandığım için İstanbul'un tıkalı trafiğinde öndeki aracın arkasında sol tarafta devamlı bu titremeyi görmek beni rahatsız ediyor. İlk başlarda aracımı satıp başka bir araba almayı bile düşündüm.Yetkili servis Reno mais ile yazışarak sorunu çözüm bulmaya çalıştı.Reno mais karşıdan gelen sürücünün gözünü almadığını bildirerek konuyu kapattı.Bir başka servis de voltajdan dolayı olduğunu söyleyerek bu araçlarda hep aynısı oluyor dedi. Bu konunun bir imalat hatası olduğunu düşünüyorum.2010 Model Laguna III lerde bu sorun devam ediyormu çok merak ediyorum.Renault gibi güçlü bir markanın bu sorunu çözememesini anlayamadım.

    2-Araçdan memnunum, aldıktan sonra bazı sorunlarım olsada şu an için başka bir sorunum yoktur. Şimdiden ilgilenenlere teşekkür ederim..

    Saygılarımla,



    Merhabalar
    eğer dediğiniz gibi farınız ve balastınız değiştiği halde aynı sorun devam ediyorsa kesinlikle problem elektrik tesisatındadır. Çünkü başka değiştiricek bir parça kalmamış zaten farla ilgili.

    bende eskiden 2002 model laguna vardı. Elektrik tesisatı kablo açısından güzeldi fakat voltaj dalgalanması çok kötüydü. Yani yolda giderken klima çalışıp durdukça far şiddeti sürekli değişen bir araçtı sırf bu sebeple ilk xenona geçmeyi düşünmüştüm. Yeni lagunada bu tip sorunların düzelmiş olması gerekir kesinlikle. ama bir servisinde size bu araçlarda hep böyle demesi acaba çokta değişiklik olmadımı sorusunu akla getiriyor :)

    tavsiyem bir serviste veya sanayide. sol farın balast girişindeki kabloya direk aküden bir kablo ile elektrik verin. bakalım elektrik araçtan değilde aküden direk gelincede aynı sorun olucakmı. eğer gene olursa zaten tesadüf belki ama yeni takılan balast yada ampulde sorunlu denk gelmiş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xenon Mercek


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasar-e

    Sn. Arkadaşlar,

    Xenon far ile iligi bir sorunum var bu konuda bigisi olan var ise yardım bekliyorum.

    1-2009 Model Laguna III aracımın sol ön farında ( sürücünün önündeki far) titreme var. Aracı aldıkdan kısa bir süre sonra fark ederek servise gittiğimde servis farı komple değiştirdi ve titremenin gitmediğini söyleyerek far beynini değiştirdi. Sorunum çözülmedi, devamlı farlarımı açık kullandığım için İstanbul'un tıkalı trafiğinde öndeki aracın arkasında sol tarafta devamlı bu titremeyi görmek beni rahatsız ediyor. İlk başlarda aracımı satıp başka bir araba almayı bile düşündüm.Yetkili servis Reno mais ile yazışarak sorunu çözüm bulmaya çalıştı.Reno mais karşıdan gelen sürücünün gözünü almadığını bildirerek konuyu kapattı.Bir başka servis de voltajdan dolayı olduğunu söyleyerek bu araçlarda hep aynısı oluyor dedi. Bu konunun bir imalat hatası olduğunu düşünüyorum.2010 Model Laguna III lerde bu sorun devam ediyormu çok merak ediyorum.Renault gibi güçlü bir markanın bu sorunu çözememesini anlayamadım.

    2-Araçdan memnunum, aldıktan sonra bazı sorunlarım olsada şu an için başka bir sorunum yoktur. Şimdiden ilgilenenlere teşekkür ederim..

    Saygılarımla,



    Merhabalar
    eğer dediğiniz gibi farınız ve balastınız değiştiği halde aynı sorun devam ediyorsa kesinlikle problem elektrik tesisatındadır. Çünkü başka değiştiricek bir parça kalmamış zaten farla ilgili.

    bende eskiden 2002 model laguna vardı. Elektrik tesisatı kablo açısından güzeldi fakat voltaj dalgalanması çok kötüydü. Yani yolda giderken klima çalışıp durdukça far şiddeti sürekli değişen bir araçtı sırf bu sebeple ilk xenona geçmeyi düşünmüştüm. Yeni lagunada bu tip sorunların düzelmiş olması gerekir kesinlikle. ama bir servisinde size bu araçlarda hep böyle demesi acaba çokta değişiklik olmadımı sorusunu akla getiriyor :)

    tavsiyem bir serviste veya sanayide. sol farın balast girişindeki kabloya direk aküden bir kablo ile elektrik verin. bakalım elektrik araçtan değilde aküden direk gelincede aynı sorun olucakmı. eğer gene olursa zaten tesadüf belki ama yeni takılan balast yada ampulde sorunlu denk gelmiş olabilir.







    Sn Xenon Mercek,

    İlginize teşekkür ederim, Önerileriniz doğrultusunda servis ile tekrar bir daha görüşeceğim. Yazmayı unuttuğum bir konu var, sol ön fardaki titreme gaza basıldığında devir yükseldiğinde duruyor, gazdan ayağımı çektiğimde devir rolantiye geldiğinde aynı titreme devam ediyor. Benim merak ettiğim bu sorun diğer markalarda varmı yoksa bu konu normalmi görülüyor?. Lguna II 2010 modellerde sorun çözülmüş ise tahmin ediyorum benim sorunumuda çözebilirler.

    Saygılarımla,




  • eğer devire göre değişiyorsa bunun voltajdan başka açıklaması yok kesinlikle. araç dizelse eğer motor titreşimi olabilir dicem ama hiçbir ampul motor titreşimi ile oynayacak yapıda olmaz.
    ampul yerine sıkı şekilde oturmuştur heralde değilmi?

    o zaman ilk mesajdaki önerim haricinde birde rölantideki voltajı ölçün balasta kaç volt elektrik geliyor.

    eğer herşey normal olursa yani voltaj rölantide 13.5 civarı ise. aküden denediğinizde düzgün çalışıyorsa ve ampul yerinde sıkı şekilde ise son tavsiyem. sağ sol farların balastlarını yer değiştirin. son durumu tekrar yazarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xenon Mercek


    quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    Arkadaslar benim cok değişik bi sorum olacak, aracımda orjinal xenon var ancak sol farın beynine iki kere su girmesinden dolayı değiştirmek zorunda kaldım ve şimdi yeniden su girdi ve bozuldu daha doğrusu otomatik yükseklik ayarı yapıyor ama ampul yanmıyor, tekrar değiştirip bozmaktansa (cünkü bu beyinler oldukca pahalı) araca orjinal xenondan ayrı olarak birden ampulü yakmak için farklı bi D2S soketli bi xenon kit bağlamayı düşünüyorum, yani orjinal beyinler kalıcak onlar sadece otomatik yükseklik ayarını yapmak için çalışıcaklar ayrıca bi tanede xenon kit montajı yapılarak onlarda xenon ampuüşü yakıcaklar, boyle bi durum sizce nasıl olur bi sakıncası falan olurmu daha önce karsılasan oldumu boyle bişeyle

    orjinal farda balast içine kesinlikle su girmez. bir noktada problem olması gerek bence farları bir söküp kontrol edin su nereden nasıl giriyor.
    ayrıca orjinal balastlar çok çok kalitelidir. ben içine su dolmuş balastı ters çevirip suyunu boşaltıp, kuruduktan sonra aylarca sorunsuz kullandığımı bilirim.

    İlk balastı değiştirdigimde farın alt kısmında bi catlak vardı ama onu yaptırdım sonra yine su almıs olacakki tekrardan bozuldu cünkü balastı soktugumde kablo soketlerinin oldugu kısımda oksitlenmeler mevcuttu, temizlettim ama tabi calısmadı,




  • 407'ye daha önce mtec taktırmıştım silecek motoru sigorta kutusu yanmıştı. Philips'in xenon kitini taktırsam yine aynı sorun olurmu? Philips 407'ye özel xenon kitin olduğu söyleniyor doğrumudur? yoksa hiç boşverelim mi bu işi?
  • Hocam dün aksam basıma yine iş acıldı bu sol fardan başka bi konu actım bunun için ama burayada kopyalıyım

    "arkadaslar sol farımda enteresan bi problem var, aracımda orjinal xenon far mevcut sol farda daha önce 3 defa xenon beyni bozuldu, her seferde su girmesinden zannettim ama çözememiştim. en son bozulduktan sonra geçici olarak halojen far taktırdım elektrikçide bikac aydır o şekilde kullanıyordum. Bugun aksam arabaya bindim farları actım ama sol far yine yanmıyordu, daha önce 3 xenon beynini bozan far şimdide halojen farı bozdu, bende artık tesisattan şüpheleniyorum, sizce nası bi sorun olabilir bu farda, bugun su girmesinden bozulmus olamaz cünkü dün bırakırken yanıyordu bugunde aksam bindim arabaya ve dünden beri bi yagıs almadı araba, neresinde ne problem olabilir cok canımı sıktı bu iş benim yardımcı olabilirseniz cok sevinirim"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: expexp

    407'ye daha önce mtec taktırmıştım silecek motoru sigorta kutusu yanmıştı. Philips'in xenon kitini taktırsam yine aynı sorun olurmu? Philips 407'ye özel xenon kitin olduğu söyleniyor doğrumudur? yoksa hiç boşverelim mi bu işi?

    merhabalar
    407 için daha önce bu şekilde sorun yaşayan hatırlıyorum. 407 bu konuda nedense böyle bir problem çıkarıyor heralde.
    philipsin 407 ye özel kitini hiç duymadım. neticede 407 ye özel demek hiçbir elektronik parçayı etkilemiyor yani bozmuyor demek. eğer öyleyse normal philips kit etkiliyormu yani ??
    407 ye özel kit pek mantıklı gelmedi bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    Hocam dün aksam basıma yine iş acıldı bu sol fardan başka bi konu actım bunun için ama burayada kopyalıyım

    "arkadaslar sol farımda enteresan bi problem var, aracımda orjinal xenon far mevcut sol farda daha önce 3 defa xenon beyni bozuldu, her seferde su girmesinden zannettim ama çözememiştim. en son bozulduktan sonra geçici olarak halojen far taktırdım elektrikçide bikac aydır o şekilde kullanıyordum. Bugun aksam arabaya bindim farları actım ama sol far yine yanmıyordu, daha önce 3 xenon beynini bozan far şimdide halojen farı bozdu, bende artık tesisattan şüpheleniyorum, sizce nası bi sorun olabilir bu farda, bugun su girmesinden bozulmus olamaz cünkü dün bırakırken yanıyordu bugunde aksam bindim arabaya ve dünden beri bi yagıs almadı araba, neresinde ne problem olabilir cok canımı sıktı bu iş benim yardımcı olabilirseniz cok sevinirim"



    halojen ampul herhangi bir sebepten bozulmaz.
    bence tamamen tesadüf eseri aracın kısa ampulu patladı :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xenon Mercek


    quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    Hocam dün aksam basıma yine iş acıldı bu sol fardan başka bi konu actım bunun için ama burayada kopyalıyım

    "arkadaslar sol farımda enteresan bi problem var, aracımda orjinal xenon far mevcut sol farda daha önce 3 defa xenon beyni bozuldu, her seferde su girmesinden zannettim ama çözememiştim. en son bozulduktan sonra geçici olarak halojen far taktırdım elektrikçide bikac aydır o şekilde kullanıyordum. Bugun aksam arabaya bindim farları actım ama sol far yine yanmıyordu, daha önce 3 xenon beynini bozan far şimdide halojen farı bozdu, bende artık tesisattan şüpheleniyorum, sizce nası bi sorun olabilir bu farda, bugun su girmesinden bozulmus olamaz cünkü dün bırakırken yanıyordu bugunde aksam bindim arabaya ve dünden beri bi yagıs almadı araba, neresinde ne problem olabilir cok canımı sıktı bu iş benim yardımcı olabilirseniz cok sevinirim"



    halojen ampul herhangi bir sebepten bozulmaz.
    bence tamamen tesadüf eseri aracın kısa ampulu patladı :)

    Dün ampulü değiştirdim evet ampul patlamıs ama dikkatimi ceken bi husus oldu aracın sigortalarını inceledim sürekli patlayan sol tarafın sigortası 10 A olması gerekirken 20 A sigorta takılıydı diğer far sigortalarının tamamı 10 A bi tek bu sol fara 20 A takılmıs kim niye taktı bilmiyorum ama sürekli arıza yapmasının sebebi bu olabilir mi acaba?




  • Bence daha önce dediğiniz sigorta sürekli attığı için 20A olarak büyütülmüş.
    10A olarak değiştirirseniz, muhtemelen fazla dayanmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastmail

    Bence daha önce dediğiniz sigorta sürekli attığı için 20A olarak büyütülmüş.
    10A olarak değiştirirseniz, muhtemelen fazla dayanmaz.

    tesisata zarar vermez mi 10 A olması gereken yere 20 A sigorta takmak
  • Zarar verebilir (kablolar ısınabilir, hatta yanabilir). Tahmin ettiğim gibiyse, onu takan kişi, sorunu çözmede kolay yöntemi tercih etmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fastmail -- 2 Şubat 2010; 12:37:02 >
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.