Şimdi Ara

XDrive Modeller Hakk.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
93
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bmw nin Xdrive’larını almak büyük bir rizikoyuda satın almak demek.Daha bu hafta benim aracımın Şaft ve Diferansiyel tarafındaki Flanşı değişti.Daha 4 yaşındaki araçta bunun olmasının nedeni yüksek torku.Tabi bu en çok yüksek torklu dizellerle ilgili bir sorun,benimki 700 Nm.Diğer bir olay,aracın şaftında hiçbir sorun olmamasına rağmen Şaftı da değişmek zorunda kaldı çünkü Bmw,dişli kısmı bozulan Flanşı Şaft olmadan satmıyor.Dolayısıyla bu,fiyatı tahminen en az 4 kat yükseltiyor.Atıyorum,Flanş 250 desek,gerekli değilken zorunlu olarak alınan şaft 2000-2500 birim arası.Tabi bu benim aracımınki için böyle,modeline göre daha düşük de olabiliyor.

    520’lerin,530D ve 530İ lerin (Aslında tüm Xdrive modeller) torku bu kadar değil diye düşünebilirsiniz ama örneğin ışıklarda vs dururken ya da düşük hızlardayken ani dip gazlı çıkışlar çok fazla yapılırsa aynı risk onlar için de var.Ani yüksek torku kaldıramayan şaft,flanş vs bozulabiliyor. (Bmw bunun farkında ve bolca örneği var ki benim aracımın tüm masrafını karşıladı,ancak bu her durumda karşılayacağı anlamına gelmiyor tabiki;mutlaka yaş,Km vs. gibi sınırlandırmaları vardır.)


    Tabi tek sorun bu da değil,dahası var; XDrive modellerin ön ve arka lastiklerinin profil derinlikleri arasındaki fark 1,5 mm den fazla ise,yada dış çember uzunlukları arasındaki fark 15 mm’yi aşıyorsa bu da Transfer Kutusu ve ön-arka Diferansiyelde büyük ve oldukça masraflı sorunlara yol açabiliyor.

    Servisteki yetkili elemanın anlattığına göre tolerans sınırları dışındaki profil derinlik farkları arka ve ön tekerler arasında dönüş tur farkı yaratıyor,bu farkı kapatmak için sürekli çalışmak zorunda kalan transfer kutusu aşırı ısınmayla yüz yüz yüze kalıyor ve sonuç;yanık yağ ve kavramalar,aşınan dişliler vs.Benzer durum ön ve arka diferansiyel için de geçerli.Xdrive sistemi tekerlere çok hassas tork ayarlamaları yapan,her tekerin bir tur dönüşü arasındaki farklara karşı çok hassas bir sistem.Yani mesela bir akstaki tekerin çevresinin uzunluğu 2000 mm ise diğer akstaki tekerin 2015 mm yi geçmemesi yada 1985 mm den daha kısa olmaması gerekiyor.(Bazı kayıtlarda bu tolerans %1 yada örnektekine göre 20mm) 15 mm yada 1,5 mm derinlik farkı ne ki demeyin; bu fark kaba bir hesapla 1 km de 30-35 tur farkı yaratıyor.Unutmayın,Xdrive sistemi tekerler arasındaki tur farkına karşı aşırı duyarlı.İster dönüşlerdeki iç-dış farkı,isterse ön arka tekerler arasındaki tur farkı olsun,bu böyle.

    Bu durumlara karşı çözüm önerileri de oldukça masraflı;

    1-Bir tek lastik bile bir şekilde değiştirilmek zorundaysa dördü birlikte değiştirilmeli,

    2-Tüm lastikler aynı marka ve model olmalı,

    3-“Olmazsa olmaz” olmasa da tavsiye edilen, lastiklerde Bmw’ marka araçlar için özel üretim olduğu anlamına gelen YILDIZ sembollü lastiklerin kullanılması.

    Benim bulunduğum pazarda bu yıldız sembollü lastiklerle yıldızlı olmayanlar arasında ciddi bir fark var.Geniş bir araştırma yapmadım,pirelli markada böyle gördüm.

    Herkese sorunsuz sürüşler…


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.