Diğer konsolu işin içine katmadan (seviye kanalizasyona düşüyor). Xbox series x'in neden bazı çıkış oyunlarında bekleneni veremediği ile ilgili makale vari bir yazı buldum. Önemli yerleri kabaca çevirdim. Aşağıdaki kaynaktan yazının tamamına ulaşabilirsiniz. Call of Duty: Black Ops Cold War also demonstrates the differences between these consoles. It shows an advantage for Xbox Series X in ray tracing performance, but Microsoft’s console falls behind in the 120fps mode. Black Ops Cold War includes ray-traced shadows, which aren’t as demanding as ray-traced reflections, but they add some depth to scenes. The PS5 drops to 40fps in some scenes with ray tracing, where the Xbox Series X holds 60fps. Genel olarak yazının ana odağı; Xbox series x’in bazı oyunların bazı modlarında ps5’ten kötü performans verdiğinden bahsediyor (örneğin cold war’da rtx’li performansta series x daha iyi iken 120 fps modunda ps5 daha iyi). Microsoft only allowed developers to submit games for Xbox Series X certification in June, after delivering an update to its Game Developers Kit (GDK). That followed the company’s rather tight schedule for dev kit allocations, all while I’ve been consistently hearing that many developers had access to PS5 dev kits far in advance of Xbox versions. Ms series x game developer kit (gdk)’i Haziran ayında oyun geliştiricilerine sunarken ps5 gdk’ları çok daha önce geliştiricilere vermiş. These performance gaps, weird bugs, and differences between the Xbox Series X and PS5 versions of games look like issues related to the games rather than a platform problem for the Xbox. If Microsoft delivered dev kits and tools far later than Sony, then it could take creators more time to optimize further for Xbox. It may also explain why we didn’t see a lot of Xbox Series X gameplay in the months ahead of launch, but Sony was happy to regularly deliver PS5 gameplay. Görülen performans sorunları donanımdan ziyade oyunlar ile alakalı olduğu görülüyor. Eğer series x gdk’ları ps5’ten önce geliştiricilere sağlansaydı, optimizasyon sorunlarının yaşanmayacağından bahsediyor. Ayrıca konsol çıkışı öncesi aylarca series x gameplay’i neden görmediğimizi de açıklıyor. Microsoft also hasn’t explained why it waited for full RDNA 2 support from AMD for the Xbox Series X. Xbox chief Phil Spencer revealed to The Verge recently that Microsoft started manufacturing consoles in late summer. “We were a little bit later than the competition, because we were waiting for some specific AMD technology in our chip,” says Spencer. Ayrıca ms’un neden RDNA 2 full desteği için beklediğini açıklamadığını yazmışlar. Spencer ise rekabette zaman olarak geride kalmalarını AMD’nin bazı özel teknolojilerini beklemek durumunda kalmasından kaynaklandığını söylemiş. Microsoft may have been beating its chest about 12 teraflops and the “world’s most powerful console,” but that hasn’t materialized yet. Despite this, I understand Microsoft is still quietly confident that bigger and more obvious performance gains will appear on Xbox over time, thanks to full RDNA2 support and its maturing developer tools. Son olarak microsoft’un dünyanın en güçlü konsol sloganını şimdilik kanıtlayamasa bile kendilerine son derece güvendiklerinden bahsetmiş. İlerki dönemlerde full RDNA 2 desteği ve oturan geliştirici kitleriyle bu farkı ortaya koyacağı söylenmiş. Kaynak: https://www.theverge.com/21718936/xbox-series-x-ps5-performance-game-comparison < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x3x -- 18 Aralık 2020; 10:36:50 > |
Bildirim