DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Wireless sistemleri konusunda(WDS[kablosuz köprü],Access Point[AP] ve router)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: tergunt Daha Az
1 Kayıtlı Üye, 1 Misafir Kullanıcı
76
Cevap
8
Favori
94.517
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Network ve Güvenlik >> Network >> Wireless sistemleri konusunda(WDS[kablosuz köprü],Access Point[AP] ve router)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Onbaşı
      28 Mesaj
      29 Ocak 2012 09:34:17 Konu Sahibi
      Arkadaşlar şu anda wireless sistemleri konusunda bir karmaşa içerisindeyim öncelikli olarak sorularım;

      1) Access Point[AP] nedir,ne işe yarar ve daha çok hangi durumlarda kullanılır ?

      2) WDS[Kablosuz Köprü] nedir,ne işe yarar,daha çok hangi durumlarda kullanılır ?

      3) WDS[Kablosuz Köprü] ile Access Point[AP] arasındaki fark nedir bunu iyice bi açıklarsanız sevinirim arkadaşlar ?

      4) Router nedir, ne işe yarar ve WDS[Kablosuz Köprü] ile AP[Access Point]'den farklı olarak ne farklılığı vardır ?



      ----------> arkadaşlar yukarıdaki sorularımı sorma sebeplerimden birini söliyim pikatel air max 101 modelindeki kablosuz modemimin wireless bölümünde kablosuz köprü sekmesinde 2 adet seçenek vardı birincisi [Access Point] ikincisi ise [Kablosuz Köprü] idi bunların ikisininde kablosuz köprü sekmesinin altında bulunması ve bu iki seçeneği birbirinden ayıran farkın ne oldugunu öğrenmek istedim ..

      ----------> ayrıca yan komşumda wireless var ve bizim evden 2 çubuk çekmekte ben bu sinyali güçlendirerek kendi evime yaymak istiyorum bazı router larda WDS kablosuz köprüleme desteği bulunmakta ancak access point desteği bulunmamaktadır bazılarında her ikisi bazılarında sadece access point özelliği bulunmaktadır yani büyük bi çelişki içerisindeyim tatmin edici bir cevap ile beni aydınlatırsanız sevinirim arkadaşlar ...



      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1394 Mesaj
      29 Ocak 2012 13:50:28
      Merhabalar.

      1-) Access Point, türkçesi--> erişim noktası, birden fazla bilgisayarı kablosuz olarak bir birine bağlayan veya İnternet bağlantılarını sağlayan aygıttır.şöyle düşünebilirsin, turk telekom wi-fi hizmeti sunuyor dış alanlarda.mesela bir avm de access point i var buraya bağlanarak sen internet bağlantını saglayabiliyorsun. yada evinde modem kullanıyorsun fakat evin diğer ucunda baglantın verimli değil bunun icin orta mesafade bir yere access point kuruyorsun verimi arttırmak için.

      2-)Kablosuz dağıtım sistemi birden fazla kablosuz erişim noktasının birbirine bağlantısını sağlayan sistemdir. Terimin İngilizce karşılığı WDS (Wireless Distribution System)dir.
      3) bu sorunun cevabı zaten yukarıda belli wds ler ap lerin birbirine baglanmasını saglar.
      4) router ise türkçe yönlendirici dir. basit deyişle internete veya bir network e baglanmanı saglar. profosyonel olarak düşünecek olursan da aynı ağ iletişim kurallarını kullanan iki bilgisayar ağı arasında veri,data iletimini sağlar. diğer ikisi ile farkı seni internete bağlar. bir başka deyişle bu alete duvardan telefon kablosu sokarsın internete baglanmak için. router lar bagımsız olarak ağ iletişim kurallarına bağlı olarak çalışırlar fakat ap ve wds ler mutlaka routera baglı calısmak zorundadırlar.


      yardımcı olabilmişimdir inşallah.baska bir sorunuz olursa cevaplayabilirim :)
      _____________________________

    • Onbaşı
      28 Mesaj
      29 Ocak 2012 14:20:00 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRaFTY_35

      Merhabalar.

      1-) Access Point, türkçesi--> erişim noktası, birden fazla bilgisayarı kablosuz olarak bir birine bağlayan veya İnternet bağlantılarını sağlayan aygıttır.şöyle düşünebilirsin, turk telekom wi-fi hizmeti sunuyor dış alanlarda.mesela bir avm de access point i var buraya bağlanarak sen internet bağlantını saglayabiliyorsun. yada evinde modem kullanıyorsun fakat evin diğer ucunda baglantın verimli değil bunun icin orta mesafade bir yere access point kuruyorsun verimi arttırmak için.

      2-)Kablosuz dağıtım sistemi birden fazla kablosuz erişim noktasının birbirine bağlantısını sağlayan sistemdir. Terimin İngilizce karşılığı WDS (Wireless Distribution System)dir.
      3) bu sorunun cevabı zaten yukarıda belli wds ler ap lerin birbirine baglanmasını saglar.
      4) router ise türkçe yönlendirici dir. basit deyişle internete veya bir network e baglanmanı saglar. profosyonel olarak düşünecek olursan da aynı ağ iletişim kurallarını kullanan iki bilgisayar ağı arasında veri,data iletimini sağlar. diğer ikisi ile farkı seni internete bağlar. bir başka deyişle bu alete duvardan telefon kablosu sokarsın internete baglanmak için. router lar bagımsız olarak ağ iletişim kurallarına bağlı olarak çalışırlar fakat ap ve wds ler mutlaka routera baglı calısmak zorundadırlar.


      yardımcı olabilmişimdir inşallah.baska bir sorunuz olursa cevaplayabilirim :)

      teşekkür ederim kardeşim router olayı tamamdır.ama 3. sorumun cevabı biraz tatmin edici olmadı..ben sana yapmak istediğimi söliyim öncelikli olarak wireless sinyalini daha geniş alana yaymak ve sinyal gücünü arttırmak istiyorum.örnek olarak pikatel air max 101 modelindeki kablosuz modemimde wireless bölümünde kablosuz köprüleme sekmesinde 2 adet seçenek bulunuyordu bunlardan birincisi access point[ap] ikincisi ise wds[kablosuz köprü] idi bunların aynı çatı altında bulunması benim kafamda soru işaretleri oluşturdu bu ikisini birbirinden ayıran farklar nelerdir bi açıklayarak yazarsan tekrardan kardeşim sevinirim ... az önce söylediğim amacımı gerçekleştirmek için wds yimi kullanıcam yoksa ap yimi kullanıcam kablosuz çekim alanını arttırmak sinya gücünü yükseltmek için ? dediğim gibi ikisini tam olarak kavrayamadım tekrardan teşekkür ederim...
      _____________________________

    • 31 Ocak 2012 01:17:05
      quote:

      Orijinalden alıntı: bjk1905


      Alıntıları Göster


      teşekkür ederim kardeşim router olayı tamamdır.ama 3. sorumun cevabı biraz tatmin edici olmadı..ben sana yapmak istediğimi söliyim öncelikli olarak wireless sinyalini daha geniş alana yaymak ve sinyal gücünü arttırmak istiyorum.örnek olarak pikatel air max 101 modelindeki kablosuz modemimde wireless bölümünde kablosuz köprüleme sekmesinde 2 adet seçenek bulunuyordu bunlardan birincisi access point[ap] ikincisi ise wds[kablosuz köprü] idi bunların aynı çatı altında bulunması benim kafamda soru işaretleri oluşturdu bu ikisini birbirinden ayıran farklar nelerdir bi açıklayarak yazarsan tekrardan kardeşim sevinirim ... az önce söylediğim amacımı gerçekleştirmek için wds yimi kullanıcam yoksa ap yimi kullanıcam kablosuz çekim alanını arttırmak sinya gücünü yükseltmek için ? dediğim gibi ikisini tam olarak kavrayamadım tekrardan teşekkür ederim...



      Eğer çekim gücünü artırmak istiyorsan bunlarla işin pek yok.

      Yapman gereken access pointi modeme kablo yardımıyla bağlayamak. Modemin enternet portundan cat5 çekip access pointin arkadaki girişine takacaksın. Sonrada Access pointi AP moduna alarak wifi şifre vs ayarları yaparak sinyal göndereceksin. Bu şekilde 2 tane kablosuz ağ oluşur. Birisi modemden gelen diğeride access pointin yaydığı sinyal
      _____________________________

      Astra 2015 1.6CDTI Sport Still maHogany kahve @170hp 400nm 2CR Performance ~ Gümrük ve Ticaret Bakanlığı / Gümrük Muhafaza Memuru
    • Onbaşı
      28 Mesaj
      31 Ocak 2012 09:20:18 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: ayhand28


      Alıntıları Göster


      Eğer çekim gücünü artırmak istiyorsan bunlarla işin pek yok.

      Yapman gereken access pointi modeme kablo yardımıyla bağlayamak. Modemin enternet portundan cat5 çekip access pointin arkadaki girişine takacaksın. Sonrada Access pointi AP moduna alarak wifi şifre vs ayarları yaparak sinyal göndereceksin. Bu şekilde 2 tane kablosuz ağ oluşur. Birisi modemden gelen diğeride access pointin yaydığı sinyal

      cevap verdiğin için teşekkürler kardeşim ama anlatamadım sanırsam benim amacım kablo ile tekrar wifi yayını yapmak olsaydı böyle bi sorunu sormazdım senden şunu rica etsem kardeşim bana ikisininde Access Point Mode TAB'ında 2 seçenek olarak bulunan WDS[kablosuz köprü] ve Access Pointin[AP] birbirinden ayrılan özellikleri nelerdir yani 2 sini açıklayarak birbirinden ayıran özellikleri sölermisin birder benim amacım komşudan tekrar kablo çekerek wifi yayını yapmak değil benim amacım wifi ile yayın yapan komşumun wifi sinyalini kendi access pointimi repeater olarak kullanarak sinyali güçlendirmek ve daha fazla çekim alanı yaratmak umarım anlatabilmişimdir tekrar teşekkürler...
      |
      |
      _____________________________

    • 31 Ocak 2012 12:26:44
      Kablosuz köprü bir nevi tekrarlamadır, bağlantıdır. Normal kablo ile yapılan ap modunun kablosuz yapılandırılmasıdır. Eğer yine anlamadıysan örnek vereyim, elinde a ve b marka iki modem var. A marka ana modem yapıyorsun ve B ye kablosuz köprü oluşturarak sinyal alanını genişletiyorsun.

      Repeater desteli bir ap alırsanız bunlara gerek kalmayacaktır. Lakin repeater modu pek tavsiye etmiyorum. Kayıp çok oluyor.
      _____________________________

      Astra 2015 1.6CDTI Sport Still maHogany kahve @170hp 400nm 2CR Performance ~ Gümrük ve Ticaret Bakanlığı / Gümrük Muhafaza Memuru
    • Binbaşı
      1171 Mesaj
      31 Ocak 2012 13:01:11
      ayhan



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      28 Mesaj
      31 Ocak 2012 16:02:48 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: ayhand28

      Kablosuz köprü bir nevi tekrarlamadır, bağlantıdır. Normal kablo ile yapılan ap modunun kablosuz yapılandırılmasıdır. Eğer yine anlamadıysan örnek vereyim, elinde a ve b marka iki modem var. A marka ana modem yapıyorsun ve B ye kablosuz köprü oluşturarak sinyal alanını genişletiyorsun.

      Repeater desteli bir ap alırsanız bunlara gerek kalmayacaktır. Lakin repeater modu pek tavsiye etmiyorum. Kayıp çok oluyor.

      teşekkürler kardeşim birde şöyle bi durum var bazı kaynaklarda kablosuz köprü kullanıldıgında wifi yayını yapılmaz deniyor benim istediğim kullandıgım ap kablosuz yayın yapan erişim noktasındaki sinyali tekrarlayarak repeater yaparak güçlendirmek daha geniş alana yaymak ve ayrıca repeater yaparken ap nin ethernet portlarından kablolu bağlantı sağlayan bilgisayarlarada bu erişim noktasındaki interneti iletmesidir...söylediğinizden anladıgım kadarıyla kablosuz köprüde bir repeater görevindedir erişim noktasından aldıgı sinyali güçlendirerek daha geniş alana yayar fakat bazı kaynaklarda kablosuz köprü kullanıldıgında ap destekli modemin yada ap nin wifi yayını yapmayacağı söyleniyor eğer bu kaynaklardaki bilgler yanlışsa ve senin dediğini dikkate alarak sinyali daha geniş alana yayarken ap nin yada ap destekli modemin ethernet portlarından bu erişim noktasından alınan internet bağlantısı kablolu bağlantı yapan bilgisayarlarada bu hizmeti verebilirmi ?


      ekteki resimde kablosuz köprü ve tekrarlayıcı yani repeater farklı görevlerde gösterilmektedir...






      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bjk1905 -- 31 Ocak 2012; 16:45:32 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5771 Mesaj
      01 Şubat 2012 20:49:51
      wds, kablosuz köprü, point to point artık adına ne dersen de bu mod sanki aralarında kablo varmış gibi 2 yada daha fazla wifi destekli cihazı birbirine bağlamaya yarar.
      bu cihazlar modem, router, access point fark etmez wds desteği varsa olur. wds'de cihazlar eğer destekli ise aynı zamanda ap moduda seçilerek ayrıca wifi yayında yapıp dışardan gelen client isteklerini kabul edebilirler. ayrıca wds modunda ethernet çıkışlarıda aktiftir cihazların. wds'de cihazların ethernet çıkışlarında hiçbir hız kaybı yoktur fakat haricen wifi ile client olan kullanıcılar hız kaybı yaşarlar. wds de ağdaki bütün cihazların birbirinden haberi vardır yani hepsinin mac adresi birbirine tanıtılmıştır.

      repeating modunda ise ana cihazın tekrarlayıcı cihazdan haberi yoktur bu sebeple repeating stabilite sorunları yaşar sürekli.
      _____________________________

    • Onbaşı
      28 Mesaj
      01 Şubat 2012 23:52:28 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: utkanizmit

      wds, kablosuz köprü, point to point artık adına ne dersen de bu mod sanki aralarında kablo varmış gibi 2 yada daha fazla wifi destekli cihazı birbirine bağlamaya yarar.
      bu cihazlar modem, router, access point fark etmez wds desteği varsa olur. wds'de cihazlar eğer destekli ise aynı zamanda ap moduda seçilerek ayrıca wifi yayında yapıp dışardan gelen client isteklerini kabul edebilirler. ayrıca wds modunda ethernet çıkışlarıda aktiftir cihazların. wds'de cihazların ethernet çıkışlarında hiçbir hız kaybı yoktur fakat haricen wifi ile client olan kullanıcılar hız kaybı yaşarlar. wds de ağdaki bütün cihazların birbirinden haberi vardır yani hepsinin mac adresi birbirine tanıtılmıştır.

      repeating modunda ise ana cihazın tekrarlayıcı cihazdan haberi yoktur bu sebeple repeating stabilite sorunları yaşar sürekli.

      teşekkür ederim kardeşim anladıgım kadarıyla kablosuz köprü kablosuz yayın yapan cihazları birbirine sanki local network gibi bağlar ve bu ağda internet hizmeti veriliyorsa kablosuz köprü kurulan cihazdan bu hizmet alınır...benim modemimde şu anda kablosuz köprü modlarından 2 adet mod var birincisi access point modu ikincisi ise kablosuz köprü modu ben bu modlardan kablosuz köprü modunu kullanarak herhangi bi wifi yapan cihaza bağlandığımda bağlandıgım cihaz wep 64 bit şifreleme kullanıyor ayrıca kablosuz köprüleme bağlantılarına açık ben kendi modemimden adsl modunu inaktif ediyorum dhcp sunucusunu bağlandıgı modemden ip alması için kapatıyorum aynı şifreleme metoduna ve aynı şifreye ayarlıyorum daha snra wireless kablosuz yayın kanallarını aynı yapıyorum modemi yeniden başlattıgımda kablosuz köprü belkide kuruluyor ama bu ayarları gerçekleştirip modemimi yeniden başlattığımda modemimin ledlerinde wifi yayını yaptıgı gözüküyor ama wireless ağında modemim gözükmüyor bu söylediğim işlemleri kablosuz köprü sekmesinden acces point modunda yaptıgımda ise modemim wifi yayını yapıyor dhcp sunucusu kapalı olmasına rağmen bağlı oldugu internet hizmeti olan kablosuz cihazdan bilgisayarım ip alıyor fakat bu seferde internet bağlantısı olmuyor .... ne yapabilirim bu istediğimi kendi modemimden gerçekleştiremezmiyim ...

      ayrıca birde sorum olacak benim modemim kablosuz köprü modlarında 2 adet mod var 1.si access point modu 2.si kablosuz köprü modu ben bu 2 mod ile en fazla ne yapabilirim ?
      amacımı tekrar tekrar söylüyorum yinede söyliyim benim amacım komşudan aldıgım sinyali güçlendirerek ( repeater gibi çok tavsiye edilmemesine rağmen niye tavsiye edilmediğini tam olarak anlamadım universal repeater olayının ) tekrar wifi yayını yapmak ve modemimin ethernet portlarından bağlandıgım kablosuz erişim noktasındaki internet hizmetininde verilmesini sağlamak ....

      bunu kendi modemimin kablosuz köprü modları ile gerçekleştirebilirmiyim ?

      eğer gerçekleştiremezsem şöyle bir acces point almak istiyorum....siz ne dersiniz ?

      TP LINK WR743ND Router AP


      verdiğim linkteki acces pointte "AP Client Router Mode" var bu mod sanırsam benim istediğim olaydan bahsediyor kablosuz yayın yapan bi modeme erişmek o modemdeki wifi sinyalini tekrar güçlendirerek yaymak ayrıca ethernet portlarından alınan bu wifi sinyalindeki internet hizmetini kablolu olarak bilgisayara bağlantı yapan bilgisayarlara sağlamak ... değilmi ?

      burda kablosuz modemi AP Client Router Modunda " WISP " olarak göstermiştir burdaki WISP herhangi bir kablosuz modemde olabilirmi ?

      cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar tekrar teşekkürler ....
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5771 Mesaj
      02 Şubat 2012 13:15:37
      slm.
      modemlerle yapılan kablosuz köprüler genelde problemli oluyor. örneğin forumda bir arkadaş tp-link 500g access point
      ve sanırım pikatel di modem arasında wep şifre ile kablosuz köprü kuramadı mecburen şifresiz kurdu.
      repeating tavsiye edilmemesinin sebebi hızın yarı yarıya düşmesi ve yapısından dolayı stabilite yani kayıp paket
      sorunlarının oluşmasıdır.
      yapacağın en güzel şey madem elinde yayın yapmak için mevcut bir modem var. komşundaki ağa erişmek için 1 adet
      wifi client özelliği olan bir cihaz edinmek. wr743 deki ap/client özelliği wisp için geçerlidir normal wifi kaynağına bağlanamazsın.
      ayrıca şunuda belirteyim ap'ler client kullanımda sadece ethernet çıkışından internet verir aynı zamanda wifi yayını yapmaz.
      şöyle yap bana sorarsan 5110g gibi highpower bi access point al client modunda karşıdaki modeme daha yüksek sinyal seviyesi ile bağlan.
      daha sonra bağlandığın bu ağı elindeki modemi 5110g'ye bağlayarak istediğin ağ ismi ve wpa şifre ile tekrar yayın yap.
      bu sayede sıfır hız kaybı, önemsiz denecek kadar az ping artışı ile sistem kurulur.

      bir nevi şu linkdeki uygulamayı yapacaksın.http://forum.donanimhaber.com/m_55817947/mpage_1/f_/key_//tm.htm#55864982
      kolay gelsin.
      _____________________________

    • Onbaşı
      28 Mesaj
      02 Şubat 2012 16:43:01 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: utkanizmit

      slm.
      modemlerle yapılan kablosuz köprüler genelde problemli oluyor. örneğin forumda bir arkadaş tp-link 500g access point
      ve sanırım pikatel di modem arasında wep şifre ile kablosuz köprü kuramadı mecburen şifresiz kurdu.
      repeating tavsiye edilmemesinin sebebi hızın yarı yarıya düşmesi ve yapısından dolayı stabilite yani kayıp paket
      sorunlarının oluşmasıdır.
      yapacağın en güzel şey madem elinde yayın yapmak için mevcut bir modem var. komşundaki ağa erişmek için 1 adet
      wifi client özelliği olan bir cihaz edinmek. wr743 deki ap/client özelliği wisp için geçerlidir normal wifi kaynağına bağlanamazsın.
      ayrıca şunuda belirteyim ap'ler client kullanımda sadece ethernet çıkışından internet verir aynı zamanda wifi yayını yapmaz.
      şöyle yap bana sorarsan 5110g gibi highpower bi access point al client modunda karşıdaki modeme daha yüksek sinyal seviyesi ile bağlan.
      daha sonra bağlandığın bu ağı elindeki modemi 5110g'ye bağlayarak istediğin ağ ismi ve wpa şifre ile tekrar yayın yap.
      bu sayede sıfır hız kaybı, önemsiz denecek kadar az ping artışı ile sistem kurulur.

      bir nevi şu linkdeki uygulamayı yapacaksın.http://forum.donanimhaber.com/m_55817947/mpage_1/f_/key_//tm.htm#55864982
      kolay gelsin.

      kardeşim ilgilendiğin için çok teşekkür ederim anlatmak istediğini anladım bi sorum olacak wisp ile normal wifi nin farkı nedir ve wr743 teki ap/client router modu tam benim isteğimi karşılayacağını düşünürken sen o wisp onunla wifi ağına bağlanamazsın dedin :) istediğimi wisp değilde wifi ağına bağlanarak yapan bir ap biliyormusun ayrıca demişsin kardeşim 5110g gibi bir ap al client modunda çalıştır 5110g nin ethernet çıkışlarından birine elindeki modemi bağla demişsin burda anlamadığım olay modemde ethernet çıkışı var girişi yok bu ethernet çıkışı na ap den gelen etherneti taksam nası yayın yapabilirmki orası zaten ethernet çıkışı... bu sorularım haricinde başka bi sorum yoktur kardeşim tekrar teşekkür ederim en sonunda olmadı komşunun modeminden bir kablo çekecez eve evler dipdibe ama dolanırken biraz uzayacak mesafe şey düşünüyorum kardeşim wr743 ün ap router modu ile hem ethernet çıkışlarından internet hemde wifi yayını yaparak internet hizmetini evime yaymayı düşünüyorum...


      kardeşim ayrıca bunlar dışında anlamadıgım şey var bana açıklarsan sevinirim...

      AP bridge mode ile AP Repeater Mode ve AP Mode unu açıklarmısın ...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5771 Mesaj
      02 Şubat 2012 18:09:29
      ethernet tek yönlü çalışmaz. hem giriş hem çıkıştır. wifi özelliği olan adsl bir modemin dhcp fonksiyonunu kapattığın an
      ethernet vasıtası ile modeme girdiğin interneti aynı bir access point gibi wifi üzerinden dağıtır.

      eğer kablo çekme imkanın varsa en güzeli kablodur. çekersin kablonu takarsın 38 liralık tp-link 740n routeri aynı anda
      hem wifi hemde 4 port ethernet imkanın olur.

      ama kablo çekme şansın yoksa 5110g yi birnevi kablo gibi kullanıp karşıdaki modeme bağlanırsın. 5110g'nin ethernet
      çıkışını dhcp kapatılmış wifi modem, router, ap fark etmez bağlayıp tekrar dağıtırsın.

      ap bridge mode hem wifi yayın yapıp hemde aynı anda diğer cihaza kablosuz köprü kurmak demektir.

      ap repeater mode mevcut wifi yayını olduğu gibi tekrarlamak demektir.

      ap mode wifi yayın yapmaktır. yani bir nevi ethernet üzerindeki ağı kablosuz kullanıcılara açmaktır.

      değişmez kural şu eğer bir cihaz interneti wifi ile alıp tekrar bir cihaza wifi ile veriyorsa hız kaybı
      kaçınılmazdır. bunun önüne geçmek için wifi ile alıp ethernet üzerinden diğer cihaza aktarıp o cihazın
      wifi si ile son kullanıcıya vermek şuan için tek çare.
      _____________________________

    • Onbaşı
      28 Mesaj
      02 Şubat 2012 19:46:29 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: utkanizmit

      ethernet tek yönlü çalışmaz. hem giriş hem çıkıştır. wifi özelliği olan adsl bir modemin dhcp fonksiyonunu kapattığın an
      ethernet vasıtası ile modeme girdiğin interneti aynı bir access point gibi wifi üzerinden dağıtır.

      eğer kablo çekme imkanın varsa en güzeli kablodur. çekersin kablonu takarsın 38 liralık tp-link 740n routeri aynı anda
      hem wifi hemde 4 port ethernet imkanın olur.

      ama kablo çekme şansın yoksa 5110g yi birnevi kablo gibi kullanıp karşıdaki modeme bağlanırsın. 5110g'nin ethernet
      çıkışını dhcp kapatılmış wifi modem, router, ap fark etmez bağlayıp tekrar dağıtırsın.

      ap bridge mode hem wifi yayın yapıp hemde aynı anda diğer cihaza kablosuz köprü kurmak demektir.

      ap repeater mode mevcut wifi yayını olduğu gibi tekrarlamak demektir.

      ap mode wifi yayın yapmaktır. yani bir nevi ethernet üzerindeki ağı kablosuz kullanıcılara açmaktır.

      değişmez kural şu eğer bir cihaz interneti wifi ile alıp tekrar bir cihaza wifi ile veriyorsa hız kaybı
      kaçınılmazdır. bunun önüne geçmek için wifi ile alıp ethernet üzerinden diğer cihaza aktarıp o cihazın
      wifi si ile son kullanıcıya vermek şuan için tek çare.

      yeterince açıklayıcı olmuş kardeşim teşekkür ederim .... ancak bide wisp ile wifinin farkını ve niye AP Client Router modunu wifi yayını yapan bir cihaza bağlanarak kullanamıyorum ? aslında dediğim gibi benim istediğimi tam olarak yapacak olan Ap Client Router modudur kablosuz olarak yapmayı düşünürsem bu yüzden ordaki wisp olayı sorun oluşturdu ve kafamda soru işareti oluştu bunuda bi açıklarsan teşekkür ederim diğerleri yeterince açıklayıcı olmuştur tekrardan çok teşekkür ederim kardeşim... :)
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      194 Mesaj
      27 Temmuz 2012 23:55:13
      arkadaşlar bi sorum var... ben şimdi yan komşudan interneti wireless cihazımla alıyorum ve kullanıyorum. yine bu bendeki cihaz vasıtasıyla bende burdan aynı interneti wireless şeklinde yayabilirmiyim??? normal kabloyla yayabiliyorum ama wireless cihazla olurmu diye merak ettim. ve sanki bi ara başarmıştım !! evdeki laptoptan ağ taraması yapınca bilgisayarımın adını gördüm ve sinyal seviyesi %100 dü =)
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5771 Mesaj
      28 Temmuz 2012 01:41:42
      wireless cihaz dediğin nedir ?
    • Teğmen
      194 Mesaj
      28 Temmuz 2012 18:15:29
      quote:

      Orijinalden alıntı: utkanizmit

      wireless cihaz dediğin nedir ?

      wireless sinyal alıcısı. anten. yani komşudaki modemden çıkan wireless sinyalleri alan cihaz. masaüstü pc ye takıyorum..
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5771 Mesaj
      29 Temmuz 2012 06:50:04
      işletim sistemin windows 7 ise connectify programı ile yapabilirsin.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkanizmit -- 29 Temmuz 2012; 6:53:20 >
    • Teğmen
      194 Mesaj
      01 Ağustos 2012 15:05:25
      quote:

      Orijinalden alıntı: utkanizmit

      işletim sistemin windows 7 ise connectify programı ile yapabilirsin.

      teşekkürler dostum. işe yaradı. ama keşke şifre atma mecburiyeti olmasaydı =)
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5771 Mesaj
      01 Ağustos 2012 15:26:36
      rica ederim.




Reklamlar
SEO
SEO
izmir havalimanı transfer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,630
1.2.122

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.