Şimdi Ara

Web Tabanlı Tarayıcı (Browser) Oyunu Yapmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
26.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Oyun programlamak istiyorsan HTML CSS falan bunların sana bir faydası olmaz.

    programlama tekniklerini iyi bilmek gerekiyor.

    Nesne Yönelimli Programlama ve Design Patternler ile rahatça çalışabilmek gerekir. Kullanacağınız programlama diline hakim olmak gerekir.

    C# PhP bunları kaplak lazım. ASP falan hiç girme. ASP ile oyun falan yapılmaz. (yaparsan yapılır da php varken asp.net varken resmen amelelik)

    htmlin cssin sana bi faydası olmaz.

    css tasarım için gereklidir. sen daha nasıl programlayacağım diye soruyorsun.

    Kendine bir dil seç C#ı tavsiye ederim

    ve

    Nesne Yönelimli Programlama (OOP) ve Design Patternler <------ uzamanlaş.

    NYP (OOP) bir programlama tekniğidir. Kabaca herşeyi nesne olarak gören ve örnekleyen kodlama tekniğidir. Günümüzde hemen tüm diller OOP destekler.

    ASP oop desteklemez. C de desteklemez. vb6 da.

    C++ destekler php, C# ve vb.net (asp.net) java bu diller %100 OOP dirler.

    Design Patternler ise OOP de daha mükemmel kodyazmayı amaçlar. Tasarım Desenlerdirler. OOP için templatettirler. Microsoft windowsİşletim sistemini yazarken bu desenleri kullanır. zaten bu desenleri programcılara tanıtan da microsoftaki programcılardır.

    www.tasarimdesenleri.com Bu arkadaş Türkçe bir site hazırlamış

    Fakar orjinal sitesi

    http://www.oodesign.com/

    geri kalan kısmı zaman kaybı.

    Burada eleman C++ ile Text-based RPG örneği vermiş.

    http://www.rdxgames.net/projects/wrathlands/index.html

    buradaki arkadaş da C# ile yapmaya çalışıyor.

    http://www.dreamincode.net/forums/topic/150778-c%23-text-based-rpg/

    Interfaceler soyut sınıflar, bunları öğrenmeden oyun moyun yapamazsın.

    Kolay mıdır peki?

    Kolaylıktan ne anladığına bağlı.

    Ne yapacağını ve nasıl yapacağını bildiğin sürece programlamada herşey kolaydır.

    Ama bilmiyorsan tabii ki zordur.

    Hiç bir programlama dilini bilmiyorsan

    Kesinlikle C# veya PHP ile başla. her ikisi de dünyada çok yaygın. tonlarca örnek ve kaynak var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saYRam -- 23 Ocak 2011; 16:42:00 >




  • Peki sayram nesne programlama dili olarak neden java'yı tavsiye etmiyorsun bazıları c# iyi değil diyor hangisi daha kullanışlıdır.
  • Ikisi de işe yarar C# ı belki kolaylığından tavsiye ediyordur ;) adam hiçbirşey bilmiyorum demişti en başta||| haa bu arada 2 sene geçmiş yaklaşık oyun ve sen ne aşamadasınız??
  • Bende bu konuda uzun zamandir bir araştırma yapıyorum.

    İlgilendiğim kısım sadece RP game (Role Play)

    Öncelikle bir karakter olucak Her oyunda olduğu gibi çeşitli özellikleri ve levelleri olacak.

    1400 lu yıllarda başlayıp devam edecekbir oyun.

    Her oyuncu bır hesaba sahıp olacaktır.

    Gerçek dunya harıtası uzerınde gercek yerlesım bırımlerınde gercek kasabalar olacaktır.

    Daha cok politik ilerleyişe dahil, PHB tabanlı bir oyun

    Bununla ilgili bir çok dökümantasyon hazırladım,

    Fakat 1996 Lı yıllarda burada yazan cogu kişi ozaman tarihti

    Saglam Html kullanır Web side patlatırdık, Şimdi ise bu işlerle pek uğraşamaz olduk.

    Bu bahsi gecen basıt oyun mantıgından pek eş değer olanı ne yazıkkı yok 1 adet var.

    RK ( renicances)

    Bu oyunsa daha çok işleyiş olarak gercekliğe aykırı bir çok noktada.

    bu konuda görüşebileceğimiz arkadaşlar varsa

    Ainstein_forever@live.com

    Bu msn yi eklersiniz.
    Konuşuruz.


    Benim amacım daha çok basit anlayışta bir karakter oyunu yapmak.
    zevk yada ego için değil amacım sadece bu işten para kazanmak.
    Uzun zamandır bu fikir üzerinde çalışıyorum ve sonlandırmak üzereyim.
    Tr de emsali olmayan yerleşik bir yaşayış oyunu.

    Kısa tabirde ;

     Web Tabanlı Tarayıcı (Browser) Oyunu Yapmak


    ( bu bir karakter resmi tabi oyun fransız tabanlı // Donunuda ben çıkardım roma tarzı olsun diye )


    Bir karakter alıp başlayacagız.
    Karızma
    kuvvet
    Din
    zeka
    Sosyallik gibi
    level atlamamız için puanlandırmalarımız olacak.

    bir kasabada dünyaya gelecegiz.
    Seviye atlayacagız.
    kasabada genel olarak
    ev
    okul
    cami
    medrese
    belediye
    pazar
    meyhane
    gibi birinci dereceden yaşamın gerekleri olan uniteler olacak.
    yaşamak için buraları kullanmak zorunda kalacagımız bir sistem olacak.

    Bu kasabalardan her 9 tanesi bir koloni Merkezi idareyi oluşturacak.
    Her belediyede aylık dönemde idari seçimler
    her koloni idarede ise 2.5 ayda bir idari seçimler olucak.

    Her 5 idarei koloni bir araya gelip kendi devletini oluşturabilecek.

    Savaşlar : Her oyuncu bir diğer oyuncu ile kavga edebilecek
    soyabilecek. dövebilecek malını çalabilecek

    bu oyuncular bır araya gelip bir ordu kurup diger kasabalara ve ya kendı bulundukları kasabaya saldırabılecekler.

    Bu ve bu mantıkta daha bır cok senaryo ve taslak var

    Yanı kısaca Hayatın gerçekliğini Web teki bir karaktere yükleyip gerçek hayatta yapılamayan bir çok şeyi
    web te kullanıcıya sunma

    Simdi uzun uzun yazamıyorum

    vaktim yok.


    Ama en güzeli yapmak değil bir yapı oluşturup.
    köklü firmalara giderek ve ya görüşerek bu fikirler üzerinde
    anlaşıp, örneğin TR.net mynet gibi büyük op' lara bu fikri benimsetip
    hayata geçirmek.

    Böyle düşünmek gerekli

    Önce Fikir == Proje == hazırlık == planlama = tasarı = >> Bir firma ile anlaşıp buna yaptırmak









     Web Tabanlı Tarayıcı (Browser) Oyunu Yapmak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sybercomp

    Peki sayram nesne programlama dili olarak neden java'yı tavsiye etmiyorsun bazıları c# iyi değil diyor hangisi daha kullanışlıdır.

    Java da olabilir. Hiç fark etmez.

    C# ve Java her ikiside çok güçlü dillerdir.

    Ayrıca C# ile kodlamak bana göre biraz daha kolaydır. Bilmiyorum ben java ile hiç uğraşmadım. Ama Javanın programlama ortamı bana itici geliyor. Java ile kodlamak için Netbeans ya da Eclipse gerekir. Şimdi bu iki programlama ortamını Visual Studio ile kıyaslayamazsınız bile.

    Bu arada browser game söz konusu olduğunda PHP bu işin yıldızıdır. (Madem öyle neden C# deyip duruyorsun diye sorabilirsiniz. Haklısınız. Kafanız karışmasın PHP sadece Web Uygulamaları geliştirmek içindir.)

    Ben C# ile kod yazan biri olduğum için C#'ı tavsiye ettim.

    Son olarak şunu söyleyebilirim. Siz bugün C# öğrendiğinizde yarın php de öğrenmek isteyeceksiniz. Çünkü merak edeceksiniz. Ve yarın geldiğnde ph öğrenmek sizin için çocuk oyuncağı haline gelecektir.

    Çünkü önemli olan programlama dilini öğrenmek değil programlamayı ve özellikle programlama mantığını öğrenmektir. Bu da OOP demektir zaten.

    OOP ve Tasarım Desenleri, PHPde de karşınıza çıkacak C#da da Javada vb.nette delphide de. Hang dili öğrenirseniz öğrenin Nesne Yönelimli Programlama mantığını iyice öğrenin de ilgili dilin yapısını öğrenmek zaten sizi kasmayacaktır.

    Ama programlamayı ve OOP'yi (O O Pi diye okunur :) ) öğrenmek içinde bu dillerden birini seçmek gerek doğal olarak. Bir yerden başlamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saYRam -- 26 Eylül 2011; 23:41:56 >




  • aslında bu fikir benimde aklımda var ama kodlama türleri yazdıklarınız bana dogrusu çok karmaşık geldi ama aklımdaki fikiri de öldürmek istemiyorum bu oyunu internete sürdügümde maddi manevi çok şey kazanabilirim ama nasıl yapacagımı bilmiyorum bana bu konuda yardımcı olmak isteyen mesaj atabilirmi bu konudan anlayan biri ile ortak bir iş yapabiliriz aslında ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eren022 -- 1 Ağustos 2012; 13:33:54 >
  • Öncelikle tarayıcı tabanlı oyunu ne tür yapacağın önemli. Flash mı yoksa text tabanlı mı? Eğer text tabanlı yapıcaksan, oyunun tasarımını yapman lazım, oyunun senaryosu işte görevler, itemler, asker falan bunların hepsinin tasarımını yapman lazım. Tasarımı geçtim. Öncelikle bir programlama dilini çok iyi bilmen lazım, örneğin php, eğer php ile kodlayacaksan veri tabanı mysql olur. Yani bunlarla içli dışlı olman gerek.

    Text tabanlı bir oyun yazacaksan bilmen gerekenler, tasarım konusunda (photoshop) kodlama konusunda her hangi bir programlama dili ve javascript,jquery veya ajax bilmen gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 8

    Hic birsey bilmedigini varsayiyorum.

    Oncelikle HTML ogrenmeye basla. Fazla uzun surmeyecektir ogrenmen. 1 haftada ogrenen de var 1 ayda ogrenen de var. Ama bence normal bir calisma ile 1 hafta - 10 gun arasinda ogrenirsin. Sonra Css`e basla, bu birazcik alistirma gerekecektir. Bu ikisi ile ilgili gorsel uygulamalar basit siteler vs yap. 1 ayi devirdin bile. Arkana donup baktiginda 1 ay oncesi ile ciddi farklar gorebiliyor olman lazim. Ardindan Asp/Php/Asp.Net gibi server tabanli bir dile baslangic duzeyde giris yapman lazim ve bu baslangicla birlikte Microsoft Access gibi kolay bir veritabanina da giris yaparak basit uygulamalar yapabilecek konuma gelmelisin. (Uyelik Kaydi ve Girisi vs). Ortalama gecen 15 gunun ardindan artik biraz browser tabanli script ile ugrasmalisin. JavaScript/Ajax dillerinden herhangi birini ogrenmen gerekecek ki ajax`in temelini JavaScript olusturur. 15 gun de bunun ile birlikte toplam asagi yukari 2-2,5 ay gecirmis olacaksin. Artik server ile iletisimi olan ve musteri ile devamli iliski icersinde olan basit siteler yazabiliyor, tasarliyabiliyor olman lazim. Bundan sonrasi ise MsSql ya da MySql veritabaninda kendini gelistirmek olacaktir. Tabi ki bunun ile birlikte sectigin Asp/Php/Asp.Net dillerinin birisinde uzmanlasmaya baslayacaksin. Yeniliklerini inceliklerini ogreneceksin. Bunun belirli bir suresi yoktur ama tecrube ile gelisecegi kesindir. Artik mantigini gelistirme vakti. Hic bos durmandan aslinda en cok zaman harciyacagin zamandir. Surekli alistirma gordugun bir web sitesini kendi Localinde taklidi gibi seyler seni gelistirecektir. Asagi yukari 3-3,5 siki calistigini dusunuyorum. Ortalama 6 ay gecti. Ama direk oyuna atlamak yok. Once oyun algoritmalari uzerine dusunmen, onlar ile ilgili planlar hazirlaman lazim. Veritabani iliskilendirmelerini moduler programlama ile ilgili hazirliklar yapman lazim. Yani oyununu modullere ayirman lazim. Butun bunlardan sonra 7. ya da 8. aydan sonra oyun yazimina/tasarimina baslayabilirsin. Ancak henuz ogame gibi oyunlar yapmayi bekleme, oncelikle basit oyunlar yazacaksin hatta cok basit olacak. Belirli bir temelin ustune kat cikacaksin. Surekli o kurdugun oyunun uzerine birseyler ekleyeceksin. Sol kulagi sag el ile boynun altindan gecirip tutmak ile boynun arkasindan tutmak arasinda cok fark vardir. Her zaman verimli olmaya calisacaksin. Asagi yukari 1. yilin sonunda planli bir calisma ile basit bir oyun hazirlamis olursun. Ancak bu halkin yuzune cikamayacak kadar kotudur muhtemelen. Gorsellik katmak istersen flash ve action script ogrenmen gerekecek. Aslinda bunlar grup isidir ve her bir parcasini baska kisiler yapar oyunun. Ama diyelim ki sen de cizim ve actionscript isini 3 ay kadar bir zamanda hallettin diyelim. Animasyonlar uzerinde uzmanlasman ve bunlari hazirladigin oyuna uyarlaman lazim. Artik 1,5 yil bitmistir. Baslasan oyun yazmaya asagi yukari siki calisma ile 6 ay surer. Ne oldu 2 yil bitti. Sen oyun yazdim tamam da bunlar ile ugrasirken yenilikleri takip edemedin, ve 2 yil icinde bircok sey degisti. Senin oyunun digerlernin yaninda fis kaldi. Internet Explorer 13 cikmis olacak belkide. Sen bir yandan yenilikleri takip ederken ileriye yonelik dusuneceksin ve kendi oyununu yeniliklere uydurucaksin ve caga uygun olsun diye surekli gelistiriceksin, 1 yil gececek bu sekilde. 3 Yil gecti. Ne oldu ? Artik oyun yaziyorsun yayinlayabilirsin de. Ama ne kadar tutar senin zekana ve pazarlama yetenegine kalmis. 1000 uyeye ulasmasi en asagi 6 ayi bulacaktir ki gecmis olacak 3.5 yil. Bu 1000 kisiyi eger toplayabilirsen ki topladin diyelim, oyun o zaman zevkli olmaya baslayacaktir. Altini cizerek soyluyorum sadece zevkli olmaya baslayacaktir sen gelistirmezsen oyunu zevki kacmaya baslayacaktir. 6 ay kadar bir zamanda anca oyun toparlanir ve artik sitelerde gozuken turden bir oyun olur. Gecti 4 yil ne oldu ? Eger basarili olabildiysen tam 4 sene sonra o kadar stres ve masraf sonrasinda para kazanmaya baslarsin. Tabi basariliysan. Gerci amacin eglenmek de olabilir. Ama suan yasin kac ise uzerine tam 4 sene ekle. 4 sene gecti ve artik profesyonel sayabiliriz seni. Ama 4-5 yilin sonunda keske kendimi e-ticarette vs gelistirseydim de referans yapsaydim diyeceksin. Cunku artik bu senin meslegindir ve oyunun nesli gecmeye baslamistir. He eger senin meslegin degilse ayri bir dert bu kadar seneyi neden gecirdin ? Diyelimki meslegin, ama nerde senin bu tukenen oyunun haricinde referansin ? Bu uzun ve basarili olma olasiligi kesinlikle cok dusuk olan bu yola girmeyi goze aliyorsan buyur gir. Goz korkutma degil bu, sadece onune gelen bu yola atlamasin istiyorum.

    okumadan korktum yani sadece konunun zorluğunu her güzel şeyin çekilen çilesi olduğunu senin yazını okumadan anladım valla




  • Mesajım şurada otlansın, akşama okurum
  • Arkadaşım bu konuyu ben uzunca düşündüm, artık browser tabanlı oyunlar tercih edilmiyor. Neden? Herşeyin başında internet hızlı, bir oyunu 3 mbit(minimum) hızla ortalama 1-2 saate çekiyorsun. Dahası ülkedeki her pc bugünün oyunlarını kaldıracak düzeyde, millette para çok, adamlar son model tabletle, telefonla geziyor.

    Projeye gelecek olursak eğer güzel bir proje ortaya koyarsan elbette tutacaktır. Fakat sen kalkıp uzay oyunu, mafya oyunu yada ortaçağ oyunu yapacaksan tutmayacaktır(ki muhtemelen böyle bir şey yapacaksın), yani bugüne kadar herşey yapıldı sayılır. O yüzden uğraşmaya değmeyecek bir şey.

    Projen tuttu diyelim bununla bitmiyor iş, daha bunun reklamı var. Yoksa oturup 500 kişi anca oynar o oyunu.

    Demem o ki amacın maddi kazanç sağlamaksa vazgeç, ego tatminiyse devam et. Şahsen ben egomu tatmin etmek için birkaç yıla yazacağım.




  • Bu sayfayı bi inceleyin faydalı olacaktır.http://www.cihanyamaneren.com/makale/oyun-yapimi
  • Tasarladığımız web arayüz görselini flas tabanlı web sitesi haline dönüştürebilecek, Yönetim paneli yapabilecek,

    Kurulum aşamasında çıkmış sorunları çözebilecek tasarımcı/yazılımcı aramaktayız. (Kodlar başvuru yapan adaylarla paylaşılacak)



    Gerekli nitelikler:

    Web oyun kurulumu bilen ve oluşabilecek hatalar sırasında çözüm üretebilecek,

    Öğrenmeye ve araştırmaya açık,

    Php /MySQL, HTML, CSS, Photoshop alanında deneyim sahibi,

    JavaScript Libraries /Frameworks hakkında bilgi sahibi,

    Wordpress konusunda kendini geliştirmiş,

    Cross-browser uyumluluğu konusunda deneyimli,

    Responsive konusuna hakim,

    Adobe Fireworks, Adobe Photoshop ve Adobe Dreamweaver kullanarak web sitesi tasarlayabilecek ve kurulumunu yapabilecek adayların başvurularını bekliyoruz.



    Bilgisine güvenen arkadaşlar mail adresimizden bizimle iletişime geçerek ücreti ve şartları öğrenebilir. uzmanariyoruz@gmail.com

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.