Şimdi Ara

VW Plug-in Hybrid araçlarını Ağustos ayında ülkemize getirmeyi planlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
2.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • VW Binek Araçlar Genel Müdürü Ağustos ayına doğru VW PHEVlerin (Golf, Passat, Tiguan ve Tayron) geleceğini söylemiş.

    Bu araçlar gelirse Toyota/Honda'nın Hibrit araç satması çok daha zorlaşacak, benzer fiyata %30 ÖTV'li, tamamen elektrikle 85 km gidebilen, ek olarak turbo motora sahip olan bir araç alabilirken kimsenin atmosferik hibrit corolla tercih edeceğini düşünmüyorum.

    Umarım o zamana kadar fiyatlar çok uçmaz. Şayet BMW şu an 320 beygirlik 230'u gayet iyi satıyor 2 milyon 100 bine.


    otoajanda
    VW'den düşük ÖTV'li turbo benzinli hibrit model atağı | Otoajanda
    https://www.otoajanda.com/vwden-dusuk-otvli-turbo-benzinli-hibrit-model-atagi/







  • Zahmet olacak

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Oldukça yeni bir teknoloji tabi ki vw için

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ağustos çok geç olmuş.

  • Piyasayı başka firmalae domine ettikten bekleyin satarlar

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İyi güzel de Toyota-Honda gibi full hybridlerin pazarından çalması, sırf Byd'ye yaranmak için %30 plug-in baremi çıkarırken, hybrid modellere yılda 18bin vergi ve %80 düz benzinli Ötv'si alarak zulüm eden Tr vergi sisteminin adaletsizliğinden kaynaklanacak.


    Yurtdışı fiyatlarına bakınız, değil 1.8, 2.0 200hp hybrid Corollalar bile neredeyse düz 1.5 Tsi Golf fiyatına. asıl avantajları zaten bu zaten bu araçların. uygun maliyetle, gerçekten düşük tüketim ve emisyon sağlayabilmek. bu araçlarda motor hacmine bakılması o kadar saçma sapan bir olay ki.


    Yoksa Golf plug-in de satmaya satsın, 140km efsane bir saf elektrik menzili var, toplam performans çok iyi, kaliteli de bir model, amacına uygun kullanan düzenli şarj edebilen için çok cazip bir tercih olacak. tek sorunu 270 litre'ye düşmesi bagajın.

  • Yahu daha boş paket 1.0 atmosferik motorlu ve manuel vitesli Polo'yu 1.400.000TL'ye satıyorsun kalkmış Golf, Passat, Tiguan ve Tayron'un PHEV modellerini getireceğini söylüyorsun. Tamam yine getir de kaça satacaksın?

    Sonra tabii ki Almanya'da bile fabrika kapatıp küçülmeye gidersin. Bir sürü yatırım yapıp üzerine fabrika bile açtıkları Çin'de geçen ay sadece 9 adet ID.7 elektrikli araba satabilen bir VW'den bahsediyoruz...



    carnewschina.com
    Volkswagen sold 9 units of ID.7 in China in January
    https://carnewschina.com/2025/02/18/volkswagen-sold-9-units-of-id-7-in-china-in-january




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuperVeloceJota

    İyi güzel de Toyota-Honda gibi full hybridlerin pazarından çalması, sırf Byd'ye yaranmak için %30 plug-in baremi çıkarırken, hybrid modellere yılda 18bin vergi ve %80 düz benzinli Ötv'si alarak zulüm eden Tr vergi sisteminin adaletsizliğinden kaynaklanacak.


    Yurtdışı fiyatlarına bakınız, değil 1.8, 2.0 200hp hybrid Corollalar bile neredeyse düz 1.5 Tsi Golf fiyatına. asıl avantajları zaten bu zaten bu araçların. uygun maliyetle, gerçekten düşük tüketim ve emisyon sağlayabilmek. bu araçlarda motor hacmine bakılması o kadar saçma sapan bir olay ki.


    Yoksa Golf plug-in de satmaya satsın, 140km efsane bir saf elektrik menzili var, toplam performans çok iyi, kaliteli de bir model, amacına uygun kullanan düzenli şarj edebilen için çok cazip bir tercih olacak. tek sorunu 270 litre'ye düşmesi bagajın.

    Avrupa'da hybrid corollalar için özel bir vergi dilimi var mı yoksa 1.5 TSI Golf ile aynı vergi diliminde mi satılıyor acaba. Eğer aynı vergi dilimindeyseler gene Türkiye'de Toyota Corolla Hybrid'i 1.5 TSI Golf'ten daha pahalıya satıyor aynı vergi diliminde olmasına rağmen.





  • Aceleye gerek yok devam etsin Polo,T-Cros benzinli Tiguan satmaya...

  • Çok geç kaldılar, DOĞUŞ oto yeni arabalarını nedense hep geç getiriyor. Normalde bir Tiguanın 1900-2000 bandına gelmesi gerekirken bakalım Doğuş nasıl fiyatlandıracak. Bekleyip göreceğiz.

  • Hocam hangi yılda kaldın sen liste fiyatlarına mı bakıyorsun araç fiyatları için

  • Tureta12 T kullanıcısına yanıt

    Her ülkenin uygulamasında ufak tefek farklar var ama egzoz emisyonu daha düşük olduğu için hem yol hem de ilk alım vergisi bir çok ülkede daha düşük düz benzinli modellere göre. orada temel uygulama g/km c02 salınımı, araç fiyatı ve bazı ülkelerde araç ağırlığı (mass tax). mesela Wltp 113g/km'nin altında ağırlık da 1599kg altında olduğu için hybrid Corolla örneğin, Fransa'da ek yol vergisi yok.


    ama Golf plug-in çok daha düşük Wltp emisyonuna rağmen 1599kg'i geçtiği ek 2000 euro bir vergisi var. şu an yeni düzenlemede plug-in'lerin açıklanan emisyonu 4 ile 6 katına çıkacak tüm Avrupada. düşük vergilerle arabayı alıp şarja takmadan boş pillerle geziyorlar, boşa kaynak israfı.


    Toyota Honda veya diğer markaların klasik full hybrid'leri bu bağlamda güzel çözümler zaten.

  • Tureta12 T kullanıcısına yanıt
    Hibrit elektrikli arabaya benzemez, cok daha karmasik bir teknoloji.

    Bu isi dunyada 25+ yili askindir yapan iki marka var biri toyota biri honda.

    Avrupa markalari hala hibritlerini konvansiyonel sanzimanla satiyorlar. Japonlarin bir onceki nesli konvansiyonel sanzimanliydi. Guncel toyota honda hibritlerde konvansiyonel bir sanziman ( cvt-cift kavrama- tork konvertorlu) yok.

    Yani akli selim olan birisi suse puse bakmaz basim rahat etsin ister. Bu durumda hibrid alinacaksa bu iki markadan daha iyi bir cozum yok.

    Macera aramak isteyenler olacaktir saygimiz sonsuz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Olaya sadece dayanıklılık olarak bakmamak lazım, zira şu an çoğu insanın Toyota/Honda hibritlerini tercih etmesinin sebeplerinden biri de başka alternatif olmaması.

    Plug-in Hibrit modellerin artılarını sıralarsak,

    - Turbo motor (uzun yolda performans çok daha iyi)

    - Alırken %30 ÖTV ile alınması, AB fiyatlarına yakın bir fiyattan alınacak olması

    - Şehir içinde benzin kullanmadan iddiasına göre 130 km gidebilmesi (şehir içi sürüşlerde benzin kullanmadan EV gibi seyahat edebilmesi büyük tasarruf sağlar)

    - MTV'sinin normal 1.6 benzinli araba gibi olması, boş yere 1.8 motor MTV'si ödememek (Toyota için)

    Volkswagen olmasının artılarına gelirsek

    - Adam akıllı yalıtım olması

    - Her 10 bin kmde bir servise gitmemesi (Honda'nın özellikle şu servis fiyatlarıyla yatacak yeri yok)

    - Şanzıman sistemi, zira e-CVT'de bir şanzıman olmasa bile CVT'yi kullanım olarak çok andıran bir sistem var, benzinli modda araç çok bağırıyor

    - Kaporta kalitesi

    - İç tasarımları çok daha güncel (özellikle CHR dışındaki Toyota modellerine bakarsak)



    Yani özetlemek gerekirse, dayanıklılık dışında tüm konularda daha iyi diyebiliriz. Bence bu durumda çoğu insan bu araçlara yönelecek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tureta12 T kullanıcısına yanıt

    Evet %30 Ötv ile gelirse ve aracı üretebiliyorlarsa, daha doğrusu Tr'ye stok ayrılabilirse Toyota'ya büyük darbe vuracak orası kesin.


    Ama bu araçların asıl iş yaptığı pazar Avrupa. 6gr/km emsiyonu var, sattıkları her araç filo ortalamasının düşmesine yardımcı oluyor, ödedikleri araç bazı limit aşım cezalarının düşmesine yardımcı oluyor. buraya az stok ayrılabilir ve böyle olursa Ötv avantajını ham yapar VW, ciddi yüksek fiyatlar araçlarını.


    Renault ve stellantis de mesela e-tech plug-in hybrid'lerini getirmiyor buraya, çünkü Avrupa'ya öncelik veriyorlar, buraya stok ayrılmıyor. filo emisyonu, grup c02 ortalaması falan filan biz böyle şeyler bilmediğimiz için bu araçların bizde satılmasının markalara bir getirisi yok.

  • Tureta12 T kullanıcısına yanıt
    Gecen hafta 6700 lira verdi jazz icin arkadas. Psa da vag da kaca yapiyorlar bakimlari.

    Su honda bakimlari pahali safsatasi sehir efsanesi. 10.000 de bir olmasi harici diger markalardan farki yok.

    Diger yazdiklariniza kismen katilmakla beraber tam hibridlere tesvik verilmemesi tamamen sacmalik.

    Pheve elektrikliye cevreye faydasi var diye tesvik veriliyorsa tam hibrid de cevreye faydali.

    Yalitim olarak bir sey diyemem ama onda da japonlarda gelisme var. Misal jazz da tekerlek davlumbazlari kece kapli, govdeninde alti komple kece kapli. Modele gore degerlendirmek lazim.

    Sanzimani olmayan bir arac ile sanzimani olan aracı kiyaslayamayiz. Corollayi bilemeyecegim . Honda ve toyota her ikiside nedenini anlayamadigim sekilde e- cvt adi verselerde, hondadaki sistemle toyotadaki sistem birbirinden cok farkli.

    Misal jazz da elektrilkli araba gibi gidiyorsunuz. Yani surekli ve ani hizlanma olayi jazz da mevcut.benzin motoru toyota gibi surekli tekerlere bagli degil. Sadece 80-120 km hizlari arasinda tekerleklere bagli. Geri kalan hizlarda elektrik motorunun cekisindesiniz. Bundan sebep 90kw gibi guclu bir elektrik motoru var. Yuksek suratte de abartildigi kadar bagirmiyor sabit hizda giderseniz.

    İlk dedigim gibi bu sistem karmasik, daha benzinli motorda ve sanzimanda sorun yasayan avrupa markalari hibrit de ne performans gosterecekler merak ediyorum

    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 22 Şubat 2025; 9:57:39 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Stellantis ve Renault grubunun PHEV'leri %30 vergi için gereken menzili sağlamıyor diye biliyorum, istenen 80 km menzil ancak örneğin Astra PHEV maksimum 67 km yol yapabiliyor.

    Haklısınız ama, günün sonunda maalesef ki tamamen markanın ve doğuş otonun insiyatifindeyiz.

  • Tureta12 T kullanıcısına yanıt

    %30 için demedim onu, %30 işi çıkmadan önce de bu araçların plug-in'leri vardı, yine de getirmediler Avrupa'dan bize stok kalmadığı için. Scenic ve Austral plug-in'in gelmeme sebebi bu idi.

  • Tam hibrit plug in hibritten daha iyi. Toyotaya bir şey olmaz. Sarjıyla uğraştıktan sonra zaten gider düz elektrikli alırsın.

  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt

    Şarj etmeseniz bile tam hibrit gibi sadece benzinini koyup yola devam edebilirsiniz, benzin motoru tam hibrit gibi pili de şarj ediyor zaten. Şarj etme olayı daha verimli kullanabilmek adına var, kullanımı tamamen opsiyonel.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.