Şimdi Ara

VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü (1839. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43.731
Cevap
133
Favori
4.525.949
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 18371838183918401841
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 2 gün önce akşam saatlerinde B7 Varitant gördüm.İstanbul /Mimarobada.Her zamanki gibi yürüyüş yaparken araç geçip gitti yan şeritten.Tam dikkatimi verememiştim çünkü yanımdakiyle konuşuyordum.Plakayı göremedim ama arka farlar leddi.Sanırım led farlı B7 Passatlar ülkeye giriş yapmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartal39

    arkadaşlar basınçlı oto yıkama alacağım da 100 bar yeterli olurmu ve araba şampuanı veya
    deterjan koyduğumuzda önce arabayı şampuanlayıp sonra tazyikli su ile yıkıyormuyuz
    ben şunu beğendim hediyesi de var işimi görürmü
    http://www.hepsiburada.com/Liste/ProductDetails.aspx?Categoryid=34001222&Productid=hrblpw1300b

    acil cevap hemen sipariş edeceğim


    Selamlar,

    İlandaki makina size hizmet edeceğine eziyet eder. Hortumu çok basit, anında katlanıp-kırılabilen, basıncı gayet düşük, (özellikle kışın çamurları aracın üzerinden çıkarmak yüksek basınca gerçekten ihtiyaç var) ucuz modellerden.

    Kendim KARCHER' in amatör modellerinin bir üst serisinden olan 180 Barlık; "HD 5/15 C" modelini kullanıyorum. Bu modeli kullanmama rağmen hafta sonları her iki aracımı yıkamam neredeyse 2 - 3 saatimi alıyor...

    http://www.makinahirdavat.com/pinfo.asp?pid=28490

    Pirinç silindir kafalı 3 pistonlu enjeksiyon döküm pompaya, kalın 12 metrelik hortuma ve prinç püskürtme ucana sahip. Makina üzerinde deterjan haznesi olan modeller ise çok kullanışlı değil. Benim 2 yıl önce attığım model de şampuan gözü vardı ama basınç düşürüldüğünde köpük sıkacak şekilde çalışıyordu. Fakat bir kez olsun kullanamadım. İstediğim gibi püskürtme yapamadı ve şampuanı koyup ta makinayı da bir hafta sonra çalıştırmak istediğimde borularda şampuan donmuştu. :))

    En iyisi bir kova sıcak su ile süngürlemek. Böylece aracın her yerine dokunmuş, yeni oluşmuş olabilecek çizik veya göçükleri de farketmiş olursunuz...
    (Umarım hiç kimsenin aracında bu tip üzücü durumlar oluşmaz)

    Saygılarımla

    Mr.RyaN

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.RyaN -- 1 Nisan 2011; 20:25:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Merhaba Sercan'ım

    40-60 km arasında titreme janttan olamaz, çünkü jantın çapı o hızdaki bir sinüs dalgasının frekansını bozacak kadar küçük değildir, ama aksın çapı küçüktür ve büyük ihtimalle de bu sorun derin bir çukura düşmenizden, alltan alınan bir darbe, acı fren yaparken sert bir cisime yandan veya alttan vurmanız gibi mekanik bir enerjinin aks başına sirayet etmesi ile meydana gelmiştir. Aksların komple sökülmesinden, aks bilyalarının kontrolünden ve gerektiğinde de aks balansına gönderilmesinden sonra veya yenisinin montajından sonra düzelir. Ekranda uyarı vermemesi sorunun motordan veya DSG'den kaynaklanmadığını gösterir.

    Lastiklerden/jantlardan olsaydı tespiti kolay olurdu, söker ve balans makinasında bakardınız ama bu tamamen aks başlarından kaynaklanan bir durum, hatta daha yüksek hızlarda bu sorunu yapmaması bir ihtimal bilyalardan birisinin işlevsiz olmasına da işaret, çünkü hız arttıkça dönme sayısı ve tur da arttığından titreme/sallanma frekansı da artıyor ve bir süre sonra hafif bir vibrasyon olarak kalıyor ama arıza orada ve düzeltilmesi gerekiyor. Yetkili servis bunu mutlaka yapar.

    Selamlar,

    Taner Göde



    İlgin için çok teşekkür ederim Taner Abicim ;)

    Bugün yaşanılanları ufaça özetlersem ,

    Evet arkadaşlar beklediğim gibi oldu ve Passat bizi bir kere daha gümletti Erdem Abim'in dediği gibi " olum bırak araba 6Lt yakıyor diye sevinme size geçirmiş geçirceğini " Cümlesini doğruluyor gibi oldum artık babama dedim boşver baba bas basabildiğin kadar her türlü geçiriyorlar zaten bir de VW geçirsin

    Bugün araç yaklaşık 7 saat serviste kaldı ve araç çok detaylı testlerden geçti öncelikle yazlık lastikler değişti ardından sol ön jantta çok sağ ön jantta hafif eğrilik varmış onlarla uğraşmışlar bayağı düzelmiş patlak lastikle gidince adam şaşırdı 7 km patlak lastikle gidilir mi diye ama usta bayağı uğratı dedi teşekkür ederim ustama Ardından araç sallantısı için teste çıkıyor ve tam emin olmak için detaylı testlerden geçiyor araç lifte ekstra kontroller yapılır tahmin ettiğimiz gibi ön aks bilmem ne kafasında mı başında mı sorun varmış ve bu vibrasyona yol açıyormuş dedi tanesi 565 TL dedi iki tanesi işçilik filan 1.300 TL bulur diyince çok güzel bir tepki verdim Cemal abi dur sakin ol ben halledicem dedi ve Doğuş ile sıkı görüşmeler ardından %70 indirim sağlandı ve parçalar sipariş geçildi Dedi İyi niyet garantisinden %100 karşılamalarını sağlıycam ama ne kadar yüklendiyse Doğuş efendi kabul etmedi %70 'de anlaşıldı yine de büyük yükten kurtardı bizi teşekkür ederim kendisine Bugün araç ile çok iyi ilgilenmişler gerçekten DSG 'yi de kontrol etmelerini söyledim o da bakılmış ve hiç bir sorun yokmuş aracın hiç bir yerinde

    Ancak test sırasında Necvox 939 HD kurcalanmış onu farkettim ben IPOD 'da bırakmıştım aracı teslim aldıktan sonra açtığımda USB 'deydi
  • Arkadaslarim ve ustalarim,

    Pazartesi günü Volkswageni Avukatima verecegim,

    nedeni ise

    1. Beni gereksiz yere sucladiklari icin
    2. Garantimi iptali icin
    3. 4 Günlük Fatura kaldi üstüme
    4. 3 defa arka arkaya ayni sorun yüzünden Servislik oldum
    5. Serefim zedelinde onurum kirildi

    Evet bugün 3. defa kaldim, üstelik sadece Arabami temizledim. Temizlemeden önce 20km yol yaptim yani Akü 100% dolmasi lazim iken birden bitti 10dk. icini süpürdüm hersey kapali iken.

    ADAC geldi ve sorunu buldu üstelik herseyi döküm olarak kanit olarak elime verdi. Bunlar benim icin Sayisal´da 6´li gibi birsey!

    Olayin devami buradan takip edersiniz

    http://www.passatturkiye.com/showthread.php?478-Rezil-oldum-sa%C4%9Fol-VW&p=7356#post7356




    Taner abim, sen ne önerirsin simdi! Kanunen ne isteyebilirim bunlardan ?
  • Mondeo 1.6 tdci fiyatları açıklanmış arkadaşlar. Passat'ın direkt rakibi olduğu için buraya yazdım sizlerin yorumlarını görelim diye.. Bence artık 1.6 dizel arabayı 60 bin tl nin altına almak çok zor.. 1-2 istisnayı (Latitude ve Epicayı saymazsak)..Biz hep haklı olaraak Doğuşa geçiriyoruz ama diğer firmalar da boş durmuyorlar. Bu arada 2.0 dizel otomatik arabayı 67 bin TL fiyata satan (Insignia 2.0 cdti 130 hp) Opeli tebrik ediyorum!

    Yeni Mondeo Trend 4K 1.6 TDCi 115PS 60.920,00 TL 60.920,00 TL 60.920,00 TL
    Yeni Mondeo Titanium 4K 1.6 TDCi 115PS 65.820,00 TL 65.820,00 TL 65.820,00 TL
    Yeni Mondeo Selective 4K 1.6 TDCi 115PS 74.520,00 TL 74.520,00 TL 74.520,00 TL
  • Sayın Gayseri 71,
    İletinizi nedense dün görememişim.Biraz önce gördüm.
    Dün yazlık evin onarımı için Foça'ya gitmiştim.
    Bilmiyorum Foça'yı bilir misiniz?
    Kasaba çıkışında birkaç km. devam eden oldukça dik bir yokuş var.
    Orada MFA'da Yakıt tüketimi " consumption" sekmesini açtım ve sizin için aracı yokuşta test ettim.
    Başlangıçta yüklenmedim, oldukça sakin kullandım en fazla 14.5 lt./100km. gösterdi.
    hafif yüklenmede 20 ye doğru yol aldı gösterge hemen gazdan ayağımı çektim.
    O dik yokuşu 10-14.5 arası çıktı.
    Tepede düze çıkınca "consumption 1" e baktım. 6 yı geçti.6.3 e kadar çıktı.
    Sonra yokuş aşağı inerken yine 6 nın altına indi.
    Gaz pedalının altında çiğ yumurta varmış gibi basarsanız bayağı farkediyor.
    Önemli konu rölanti devri 1000-1200 altında kullanmamak.

    Benim aracımda 2011 1.6 TDI BMT.

    Yaşımı merak etmişsiniz. Epey yüksek sizlerden.
    Ehliyetim 38 yıllık dersem bir fikir verir sanırım.
    Yaklaşık kırk yıldır direksiyon sallıyoruz yani.
    Sanırım en yaşlı üye benim bu forumda.
    Ama ne farkeder ki?
    Sizlerin arasında kendimi sizler kadar genç hissediyorum.
    Önemli olan da bu değil mi?
    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scout76

    Aşağıdaki aracı almak istiyorum,

    Değerlendirir misiniz lütfen

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-takasli-23500-km-de-passat-variant-1-4-tsi-122-bg-7-ileri-dsg-45979693/detay





    aracın 2010 model ve henüz 23bin km de olması,servis bakımlı olması ve göründüğü kadarıyla bakımlı temiz olması açısından alabilirsiniz..fiyatı bir miktar daha aşağıya alabilirseniz tadından yenmez..hayırlı olsun şimdiden..
  • Beyler linkteki aracın normal 2.el piyasa değeri yaklaşık ne kadardır? 1 aydır takip ediyorum bu passat'ı 55binden 51bine düştü ancak hala bir alıcı çıkmamış belli ki, biz de yaza girerken aracımızı değiştireceğimiz için bişey yapamıyorum. Sıkıntı mı vardır?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sahibinden-2008-passat-1-8-tsi-acil-42043543/detay
  • 1) İmzadaki aracımı Mart başından beri kullanmaktayım. Daha yoğun olarak kullanma fırsatım pek olmadı rahatsızlığımdan ötürü. Daha ilk depoyu bitiremedim. Aracım şu anda ilk depo tam doldurumu ardından yaklaşık 800km yol aldı, 1000km'yi bir depo ile rahat aşacağım görünüyor. Kabaca hesaplamada 100kmde 6,5lt sarfiyat görüyorum. Kullanım tamamıyla şehiriçi ve fazla sınırları zorlamadan sakin sürüş. Bana hele ki rodaj evresinde olmama ve şehiriçi kullanım olmasına rağmen oldukça tatminkar geldi. Sizler nasıl değerlendirirsiniz ilk sarfiyat değerlerimi?

    2) Aracımın garantisi kaç yıl? Garanti uzatması nasıl bir işlemdir? Kaç yıla kadar uzatılabiliyor? Maliyeti ne kadardır? Tavsiye eder misiniz?

    3) "Auto Hold" devamlı açık (aktif, çalışır) tutulması araç kullanımına menfi etkiis var mıdır? Devamlı açık kalmasının yakıt sarfiyatına tesiri var mıdır?

    4) ESP kontrol düğmesi DSG vites kolu solundaki Auto Hold düğmesi altındaki midir? Açık ya da kapalı olması ne anlama geliyor? Işık yandığında "devrede" manasında mıdır? Devamlı açık kalmasının yakıt sarfiyatına/kullanım ömrüne tesiri var mıdır?

    5) RCD510 var, ama bluetooth eksikliğini çok hissediyorum. Parrot CK3100 (http://www.mobicom.com.tr/pinfo.asp?pid=3) araç kiti düşünüyorum. Garantiye zararı olur mu? Fiscon ile karşılaştırıldığında hangisi [görüşme/kullanım/ses kalitesi/gürültü giderme-filtreleme-eko önleme] kriterlerinde daha başarılıdır? Fiyat ikinci planda, hakim husus orijinalliğe asgari müdahale olacak. Fiscon 510'a uygulanabiliyor mu? Garantiye etkisi?

    6) Bir yerde "rodaj sürecinde cruise control kullanılmaması" tavsiye ediliyordu? Bunun gerekçesi nedir? Ne zamandan itibaren kullanabileceğim?

    Yardımcı olabilecek dostlarıma şimdiden teşekkürlerimle...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Merhaba Atakan1042,

    TRENDLINE'lara daha sonradan takılan ÖN SİS FARLARDA far anahtarı değişiyor, far sensörü olmayan (AUTO yazmayan) ve diğer anahtarlar gibi ilk çekişte ÖN SİS ve ikinci çekişte de ARKA SİS farlarını yakan anahtar takılıyor ama SİS işareti tek oluyor. Bizdekiler gibi ÖN sis farlarını yakmadan sadece ARKA sis farlarını yakamıyorsunuz.

    Sizde bir bağlantı hatası yapılmış sanırım. ARKA sis farlarını yakmadan ÖN sis farlarını bu çözümde de yakabilmeniz gerek. Yetkili Servise (veya ısrar ediyorlarsa da başka bir Yetkili Servise) götürüp kablo bağlantılarını kontrol ettirmeniz daha iyi olacak, far anahtarını değiştirmenize gerek yok. Eminim 2 adet kablo fişinin sırasının hatalı takılmasından ibaret bir sorun.

    Far Sensörsüz, Arka Sis Farlı, Park Lambalı
     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü


    Bu da FULL olan model, Far Sensörlü, Ön/Arka Sis Farlı, Park Lambalı
     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü



    quote:

    Orijinalden alıntı: Atakan1042

    Merhabalar, Taner beye ve sizlere bir sorum olacak
    Aracım 2010 trendline ve sonradan sis farı taktırdım.Fakat sadece ön sis farı yakamıyorum arka sisde yanıyor.
    Sis farı anahtarını değiştirmem gerekiyor.servise sordum 240 fiyat verdi.Bildiğiniz herhangi bir yerde veya internet sitesinde uygun fiyata satılıyorsa bana yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkürler...




    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.Aracıma sis farı özel serviste takıldı sadece sis farları takıldı, far anahtarı değişmedi.Belkide onun için hem ön hem arka sis farları yanıyor.Ben ikinci resimde olan (auto seçenekli) far anahtarını satın almak istiyorum.Sis farının yanında 21x3 cm ebatlarında boşluk var oraya bulabilirsem gündüz farı takmayı düşünüyorum.Auto seçenekli far anahtarından alınca bir bacağını gündüz farını bağlatacağım.
    İntrenette Vw servisinden daha uygun fiyata satan herhangi bir site varsa bana link verebilirseniz sevinirim.Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: köylüoğlu



    Sayın Gayseri 71,
    İletinizi nedense dün görememişim.Biraz önce gördüm.
    Dün yazlık evin onarımı için Foça'ya gitmiştim.
    Bilmiyorum Foça'yı bilir misiniz?
    Kasaba çıkışında birkaç km. devam eden oldukça dik bir yokuş var.
    Orada MFA'da Yakıt tüketimi " consumption" sekmesini açtım ve sizin için aracı yokuşta test ettim.
    Başlangıçta yüklenmedim, oldukça sakin kullandım en fazla 14.5 lt./100km. gösterdi.
    hafif yüklenmede 20 ye doğru yol aldı gösterge hemen gazdan ayağımı çektim.
    O dik yokuşu 10-14.5 arası çıktı.
    Tepede düze çıkınca "consumption 1" e baktım. 6 yı geçti.6.3 e kadar çıktı.
    Sonra yokuş aşağı inerken yine 6 nın altına indi.
    Gaz pedalının altında çiğ yumurta varmış gibi basarsanız bayağı farkediyor.
    Önemli konu rölanti devri 1000-1200 altında kullanmamak.

    Benim aracımda 2011 1.6 TDI BMT.

    Yaşımı merak etmişsiniz. Epey yüksek sizlerden.
    Ehliyetim 38 yıllık dersem bir fikir verir sanırım.
    Yaklaşık kırk yıldır direksiyon sallıyoruz yani.
    Sanırım en yaşlı üye benim bu forumda.
    Ama ne farkeder ki?
    Sizlerin arasında kendimi sizler kadar genç hissediyorum.
    Önemli olan da bu değil mi?
    Saygılar




    EYVALLAH... ERTUĞRUL ABİ,

    Sizi bu sitede görmek, sizin bilgi ve deneyimlerinizden istifade etmek bizim için şerefdir.

    İnsan hissettiği yaştadır...

    Saygı ve Hürmetlerimle....
    MUSTAFA F.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gayseri71 -- 2 Nisan 2011; 13:39:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ascentarium

    1) İmzadaki aracımı Mart başından beri kullanmaktayım. Daha yoğun olarak kullanma fırsatım pek olmadı rahatsızlığımdan ötürü. Daha ilk depoyu bitiremedim. Aracım şu anda ilk depo tam doldurumu ardından yaklaşık 800km yol aldı, 1000km'yi bir depo ile rahat aşacağım görünüyor. Kabaca hesaplamada 100kmde 6,5lt sarfiyat görüyorum. Kullanım tamamıyla şehiriçi ve fazla sınırları zorlamadan sakin sürüş. Bana hele ki rodaj evresinde olmama ve şehiriçi kullanım olmasına rağmen oldukça tatminkar geldi. Sizler nasıl değerlendirirsiniz ilk sarfiyat değerlerimi?

    2) Aracımın garantisi kaç yıl? Garanti uzatması nasıl bir işlemdir? Kaç yıla kadar uzatılabiliyor? Maliyeti ne kadardır? Tavsiye eder misiniz?

    3) "Auto Hold" devamlı açık (aktif, çalışır) tutulması araç kullanımına menfi etkiis var mıdır? Devamlı açık kalmasının yakıt sarfiyatına tesiri var mıdır?

    4) ESP kontrol düğmesi DSG vites kolu solundaki Auto Hold düğmesi altındaki midir? Açık ya da kapalı olması ne anlama geliyor? Işık yandığında "devrede" manasında mıdır? Devamlı açık kalmasının yakıt sarfiyatına/kullanım ömrüne tesiri var mıdır?

    5) RCD510 var, ama bluetooth eksikliğini çok hissediyorum. Parrot CK3100 (http://www.mobicom.com.tr/pinfo.asp?pid=3) araç kiti düşünüyorum. Garantiye zararı olur mu? Fiscon ile karşılaştırıldığında hangisi [görüşme/kullanım/ses kalitesi/gürültü giderme-filtreleme-eko önleme] kriterlerinde daha başarılıdır? Fiyat ikinci planda, hakim husus orijinalliğe asgari müdahale olacak. Fiscon 510'a uygulanabiliyor mu? Garantiye etkisi?

    6) Bir yerde "rodaj sürecinde cruise control kullanılmaması" tavsiye ediliyordu? Bunun gerekçesi nedir? Ne zamandan itibaren kullanabileceğim?

    Yardımcı olabilecek dostlarıma şimdiden teşekkürlerimle...

    yakıt değerlerinizi okuyunca dedim dizel araçtan bahsediyorsunuz imzanıza baktım aynı araca sahibiz 2500 km deyim ancak sizin bahsettiğiniz değerler yani ş.i 1000 km çok zor ben 700 km yi geçeceğini düşünmüyorum çok şaşırdım
    aracı kullandığınız güzargah ve uzun yada kısa mesafemi nasıl kullanıyorsunuz bu detayları merakla bekliyorum
    saygılar
    şükrü
  • arkadaşlar benide üye yapabilirmisin 2007 passat 1.6 fsı comfortline refleks gümüş
  • Duz yolda anlik tuketim,dipgazda 75lt gosterdigi olmustu
  • quote:

    yakıt değerlerinizi okuyunca dedim dizel araçtan bahsediyorsunuz imzanıza baktım aynı araca sahibiz 2500 km deyim ancak sizin bahsettiğiniz değerler yani ş.i 1000 km çok zor ben 700 km yi geçeceğini düşünmüyorum çok şaşırdım
    aracı kullandığınız güzargah ve uzun yada kısa mesafemi nasıl kullanıyorsunuz bu detayları merakla bekliyorum
    saygılar
    şükrü


    Dostum inanki ben de şaşırdım ama durum böyle. Pendik Ümraniye arası kullanmaktayım iş gidiş gelişlerde. Gidiş/dönüş Samandıra TEM kullanıyorum, dönüşte trafiğin durumuna göre E5 tercihim de oluyor. Forumda tavsiye edildiği gibi sert kullanımım yok. Olabildiğince sakin ve mutedil kullanıyorum. Kullanım kılavuzunda yer verildiği şekli ile seyir esnasında trafikte "yüzmeye" gayret ediyorum. Yani orta ağır trafikte gaza abanıp sonrasında frene yüklenmek yerine trafik akışına göre kendimi ayarlıyorum. Hafif aşağı meyillerde sağ şeritten gaza basmayıp mevcut ivmelendiği ile yol almaya gayret ediyorum. Kalkışlarda gaza fazlaca yüklenmek yerine hafiften alıp aracı fazla zorlamıyorum. 100 üzeri süratim çok çok nadir. Durum bundan ibaret. Dediğim gibi de ayrıca daha henüz uzun yol kullanımım olmadı. İnşaallah hep böyle olur, Allah nazarlardan korusun
  • Taner Bey,
    İlginiz ve verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim. Tercihim DSG'li ve benzinli bir Passat olacak.
    Sağlık ve esenlikler diliyorum.
  • Arkadaşlar çok acil bir şey soracağım çok kafama takıldı çünkü

    bugün yaklaşık 15 km lik bir şehir içi turundan sonra evin önüne parkettim ve aklıma aracın yağına bakmak geldi 3200 km oldu çünkü.
    motoru açtığımda motor çok sıcak geldi bana
    yağ çubuğunun tutma kolu bile el değmeyecek kadar sıcaktı neredeyse ve arabayı yeni stop etmeme rağmen fan çalışmıyordu.
    sonra kontağı taktım yağ sıcaklığına baktım 92 derecede idi.
    motor içinden çıtır çıtır sesler geliyordu.
    dışarıda hava çok sıcak değil sonuçta
    sizce bu durum normal mi?
    bir de 3200 km de servise yağ için felan gitmem gerekiyormu acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ascentarium

    1) İmzadaki aracımı Mart başından beri kullanmaktayım. Daha yoğun olarak kullanma fırsatım pek olmadı rahatsızlığımdan ötürü. Daha ilk depoyu bitiremedim. Aracım şu anda ilk depo tam doldurumu ardından yaklaşık 800km yol aldı, 1000km'yi bir depo ile rahat aşacağım görünüyor. Kabaca hesaplamada 100kmde 6,5lt sarfiyat görüyorum. Kullanım tamamıyla şehiriçi ve fazla sınırları zorlamadan sakin sürüş. Bana hele ki rodaj evresinde olmama ve şehiriçi kullanım olmasına rağmen oldukça tatminkar geldi. Sizler nasıl değerlendirirsiniz ilk sarfiyat değerlerimi?

    2) Aracımın garantisi kaç yıl? Garanti uzatması nasıl bir işlemdir? Kaç yıla kadar uzatılabiliyor? Maliyeti ne kadardır? Tavsiye eder misiniz?

    3) "Auto Hold" devamlı açık (aktif, çalışır) tutulması araç kullanımına menfi etkiis var mıdır? Devamlı açık kalmasının yakıt sarfiyatına tesiri var mıdır?

    4) ESP kontrol düğmesi DSG vites kolu solundaki Auto Hold düğmesi altındaki midir? Açık ya da kapalı olması ne anlama geliyor? Işık yandığında "devrede" manasında mıdır? Devamlı açık kalmasının yakıt sarfiyatına/kullanım ömrüne tesiri var mıdır?

    5) RCD510 var, ama bluetooth eksikliğini çok hissediyorum. Parrot CK3100 (http://www.mobicom.com.tr/pinfo.asp?pid=3) araç kiti düşünüyorum. Garantiye zararı olur mu? Fiscon ile karşılaştırıldığında hangisi [görüşme/kullanım/ses kalitesi/gürültü giderme-filtreleme-eko önleme] kriterlerinde daha başarılıdır? Fiyat ikinci planda, hakim husus orijinalliğe asgari müdahale olacak. Fiscon 510'a uygulanabiliyor mu? Garantiye etkisi?

    6) Bir yerde "rodaj sürecinde cruise control kullanılmaması" tavsiye ediliyordu? Bunun gerekçesi nedir? Ne zamandan itibaren kullanabileceğim?

    Yardımcı olabilecek dostlarıma şimdiden teşekkürlerimle...


    1-aynı araca sahipiz..benim aracım ilk depo benzinde ve depo kırmızıya gelmek üzere yaptığım km 730.. iddia ediyorum benden daha yumuşak araba kullanan zor bulunur..ancak benim sıkıntım hep kısa mesafe kullanmak.. çoğunlukla 7-10 km içerisinde aracı durduruyorum yani tam araç ısınıyor ben varacağım yere varıyorum..aynı yolu 2001 model focus sw otomatik araçla gittim yıllarca tüketimim 9.5 litre idi..
    2-2 yıl sınırsız km..ilk 18 ayda +2 yıl daha uzatabilirsiniz.. ücret yaklaşık 1300-1400 TL. dsg şanzımanlı araçlarda önceki modellerde öneriliyordu ama şimdi böyle birşeye gerek olacağını sanmıyorum (umarım!).
    3-bir sıkıntı yok..sürekli on durumunda tutabilirsiniz
    4- doğrudur..o düğmedir.. ışık yanınca devre dışı anlamındadır. sürekli on olması gereklidir ve bir zararı yoktur..
    5- bilgim yok ancak fiscondan yanabir sıkıntı olacağını sanmıyorum..
    6-benim bildiğim rodaj süresince sürekli aynı devirde kullanmamak gerekir.. çok aşırı devirlenmeden hem yüksek hem de düşük devirleri kullanmalısınız.. yani sabit hız/devir önerilmez..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 2 Nisan 2011; 19:18:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silance

    Arkadaşlar çok acil bir şey soracağım çok kafama takıldı çünkü

    bugün yaklaşık 15 km lik bir şehir içi turundan sonra evin önüne parkettim ve aklıma aracın yağına bakmak geldi 3200 km oldu çünkü.
    motoru açtığımda motor çok sıcak geldi bana
    yağ çubuğunun tutma kolu bile el değmeyecek kadar sıcaktı neredeyse ve arabayı yeni stop etmeme rağmen fan çalışmıyordu.
    sonra kontağı taktım yağ sıcaklığına baktım 92 derecede idi.
    motor içinden çıtır çıtır sesler geliyordu.
    dışarıda hava çok sıcak değil sonuçta
    sizce bu durum normal mi?
    bir de 3200 km de servise yağ için felan gitmem gerekiyormu acaba ?

    bence durum gayet normal.. 92 C sıcaklık ideal motor sıcaklığı..15 km şehiriçinde kullanım sonrası park etmiş araçların bile yanından geçerken sıcaklığı hissedebilirsiniz.. yağ miktarını kontrol edin (araç durduktan 5 dk sonra düz bir zeminde).. azalma var ise sorun var demektir ancak yeni araçlada birmiktar eksiltme olabilir.. kontrol altında tutun..
  • 
Sayfa: önceki 18371838183918401841
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.