Şimdi Ara

VW GRUBUNUN 1.6 TDI MOTOR ÜRETMESİ ÇOK MU ZOR? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bu forumdaki gibi bilinçli alıcı değil ki araç satın alanların çoğu..
    biz hp sine torkuna,torkunu hangi devir aralıklarında max değerde tutabildiğine bile dikkat ediyoruz..
    ancak ben satın aldığı aracın motor hacmini tam olarak bilmeyen kimseler de tanıyorum..
    onlar için ha 1.9 olmuş ha 1.6 umurlarında bile değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RuF_CTR3


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    NEden neden sorusunu cevaplayayım mı?

    Ben şu anda hocalarımla birlikte bir proje üzerinde çalışıyorum.

    Ülkemizde ilk defa dizel firma üreten bir kuruluşumuzun dizel motorlarını güncelliyoruz. Benim yapacağım 3 silindirli dizel motoru turbo şarjlı hale getirerek yeniden tasarlamak.

    Fakat turboşarj olunca çok yüksek basınçlar olduğundan yanma odasında NOx artıyor vede emisyonlar karşılanmıyor. Bu nedenle hocalarımız yeni bir yanma odası tasarlayıp patent aldılar, ve EURO3 normu yakalandı. Türkiyede şu anda yeni yeni EURO 2 normu girdi sanırım, Avrupada ise sanırım 2008 de EURO 3 e geçiliyor, bizim çalışmalarımız şimdiden EURO 3 sağladı, motorlarımız bittiğinde EURO 3 olacak.

    Şimdi bunları neden anlattım. Bunlar arka planda bir motorun tasarımı esnasında gerçekleşen olaylar.


    Firma bu proje için 6 MİLYON YENİ TÜRK LİRASI kaynak ayırmış....

    VW için 1.6 ve 1.9 un çok farkı yok Avrupada zaten lider.. Neden 1.6 için o kadar kaynak ayırsın?

    Ha büyük ihtimal VW nin dizeli EURO 3 normunu sağlayamadığı için, Common Rail 1.6 dizel çıkaracak....

    1.4 Tsi bu yüzden çıktı...


    Bir bakıma Türk mühendisler EURO 3 normunu onlardan önce, bu büyük firmalardan önce yakalamış olacak belkide... Ki sanırım bizim motorda partikül filtreside yok, acaba partikül filtresi uygulansa ne olur? Onu merak ediyorum:)


    siz biraz fazla geride kaldınız

    1.9 tdi 105ps-euro4
    2.0 tdi 140ps-170ps-euro4
    audi Q7 v12 tdi 500ps-euro5

    firmanın euro normlarınla ilgili bir sıkıntısı yok,rakiplerinden gelen 1.5-1.6 motor dizellere karşılık 1.6 tdi(c.r) çıkartacak.

    yok biz geri kalmadık...

    Benim söz ettiğim olay Euro 3 ün altında motor satılmayacak olması...

    Euro 4 ve Euro 5 in ne olduğunu , eğer ADBLUE kullanmazsan, Euro 5 in EURO 1 gibi çalışacağını doğaya inanılmaz zarar vereceğini, türkiyede ADBLUE nun ne olduğunu bilen var mı sanmıyorum , "O da ne içecek mi" diyip içmeye kalkabilir vatandaşımız....


    Bence Euro 4 ve 5 i araştır sen...


    Kaldı ki euro 3 motora partikül filtresi koydunmu euro 4 oluyor.

    Ayrıca bizim dediğimiz motor Traktör motoru, Türkiyede standartlara uyan Traktör mü var , biz burada Euro 3 normuna sahip bbir traktörden bahsediyoruz.

    Yani Türkiyede ilk defa bir sanayi kuruluşu belkide Türkiyede zorunlu olmamasına rağmen, çevreye en az zararı getirecek bir ürün tasarlıyor.

    Bence kısıtlı kaynaklarıyla bişiyler yapmaya çalışanlara al bak hehe q7 Euro 5 sağlıyormuş hehehe dememek lazım. Bazı şeyleri araştırmak saygı duymak lazım.

    Euro 4 motorlar EGR sistemi kullanıyor.

    Türkiyede SCR sistemi kullanamazsın, ADBLUE lazım.


    Bizim yanma odasının çizimlerini gördüm tam bilmiyorum zaten benim ilgilendiğim konu turbo şarj kısmı ama EGR li bi sistem olmalı, euro 4 ü çok rahat karşılar...


    Euro 5 i karşılamak için dediğim gibi ADBLUE lazım sanırım.


    Çok ta çevreciysen, bu motoru yapıyoruz ama Doğalgazla çalışan bir motorda yapılabilir düşünme aşamasında, al sana norm işte o zaman...

    Bir de sanırım ben euroları karıştırdım, tsi filan euro 3 e değil , 4 e uymak için çıkarıldı heralde.

    Dediğim gibi bizim motor euro 4 e uyar. Euro 5 e uymaz tahminimce...

    Euro 5 e uyacak motor dediğim gibi Adblue kullanması lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 11 Aralık 2007; 14:43:21 >




  • bence yakında vw de 1,6 tdi motor üretmeye başlıycak
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.