Şimdi Ara

VW GRUBUNUN 1.6 TDI MOTOR ÜRETMESİ ÇOK MU ZOR? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha pahalıya daha az satayım imajım olsun mantığı sadece premium markalar için geçerlidir ki VW hiç bir ülkede premium marka değildir..
  • 1,6 da gelse vw yine vw kalsin almiyim
  • bir konuda yanılıyorsunuz.çok büyük bir çoğunluk motorun beygir gücüne bakarak araba almıyor.
    bu forumda daha çok gençlerin olması nedeni ile araba bir güç ve hız makinası olarak görülüyor.
    ama araba alanlara bakarsanız bunların yaş ortalaması bu forumda yazı yazanların yaş ortalamasının bir hayli üstünde.ve bu insanlarında araba tercihindeki kriterler çok farklı.

    türkiyede otomobil firmalarının yaptığı anketlerin sonucu elde edilen istatistikler uzun süredir elime geçer ve incelerim.
    genel olarak toparlarsam çok büyük bir çoğunluk satınalma bedeli düşük - satınaldıktan sonra ödenen vergi bakım ve diğer masrafları az C segmenti sedan araba tercih ediyor.bu olay senelerdir türkiyede değişmiyor.dizel arabaların satışlarını artması daha çok ticari kullanımda gözüküyor.yani iş yerlerinde son dönemlerde kiralama yolu ile edinilen arabaların sayısı önceki senelere göre ciddi olarak arttı.ve şirketlerde dizel araba seçiyor.ama özel/şahıslara araba satışlarında bu oranda bir dizel araba satışı gözlenilmiyor.
    bu sınıf arabaları bir kenara koyduğunuzda ikinci büyük grubun tercihi arabanın donanımı - konforuna yönelik tercih yapıyor.

    yurtdışında avrupada ise insanların tercihi daha farklı.satılan arabaların çoğu stationwagon ve hatchback.üstelik avrupada arabaların ortalama yaşları bizimkinden daha düşük.ilginç ama gerçek.türkiyede aşırı uç sayılacak bir kesimde çok eski model arabalar var iken son dönemlerde ortalama araba yaşı ciddi olarak yükseldi ve avrupadaki birçok ülkenin ortalamasını geçti.buna yine finansal kiralama yolu ile işyerlerinin sahip olduğu arabaların katkısı olabilir.
    sonuçta türkiye gerçekleri avrupa gerçeklerinden çok farklı.gelişmekte olan her ülkede insanların kültürlerinden kaynaklanan bir neden ile lüks tüketimin her sahada görüldüğü bir gerçektir.yani gelişmekte olan ülkelerde insanlar belki biraz prestij kaygısı ile belki biraz özlemleri nedeni ile ihtiyaçlarının çok üstünde ve belki hiç bir zaman faydasını göremeyecekleri konularda tüketim çılgınlığı içindeler.bu gelenek otomobil pazarındada değişmiyor.

    hatta bu ciddi değişimin 2. el pazarında ciddi olarak hissedildiğini biliyoruz.son 1-2 senedir ikinci el otomobil piyasası ciddi ilgi kaynağı olmaktan çıktı ve ikinci el araba değerleri çok hızla düşüyor.gelişmenin avrupanın gelişmişlik seviyesi doğrultusunda olacağını düşünürsek ikinci el fiyatlarının 2008 senesindede çok ciddi bir şekilde düşmeye devam edeceğini söyleyebiliriz.yani ucuza araba alma kaygıları yerini yeni sıfır ve belki farklı bir psikolojik tatmin sağlayan satınalma alışkanlığına doğru hızla kaymakta.

    bütün bunların içinde bugün şirketlerin aldıkları ve ticari otomobilleri bir kenara koyarsak ailesi veya şahsi kullanımı için araba alanların ilk tercihleri hiçbir zaman motorun gücü olmuyor.ekonomik nedenler en önemli kriter.mesela 140hp lik VW TSI motorlarının satışları çokmuş gibi gözükse de 102hp lik 8 valflik VW motorları 30-35binYTL civarında bir otomobil sahip olmayı sağladıklarından bugün en fazla satılan motor durumundadır.seat skoda ve VW deki satış istatistiklerine bakarsanız en fazla 102hp daha sonra 115hp ve en son olarak 140hp motorlar satılmaktadır.

    özet olarak söyleyecek olursak.türk insanı motorun gücünden çok satınalma aşamasında cebinden ne kadar para çıkacağı ve ne kadar borçlanacağı ile daha çok ilgili gözükmektedir.o nedenlede beygir gücü veya torku yüksek AMA karşılaştırmalı olarak diğer alternatiflerinden daha pahallı araba satmaya uğraşmak bugün türkiye gerçekleri ile taban tabana zıttır.

    öyleki burada bahsedilen 1.6 dizel motora sahip ve türk insanının çok zor vazgeçebileceği üst donanım seviyesindeki arabaların 50binYTL lere çok yakın fiyatlara satılabilmesi şansı diğer 1.6 benzinli ama biraz daha eski teknoloji motora sahip ama donanım seviyesi olarak yeterli olan ve 35-40binYTL gibi fiyat ortalamalarına sahip arabaların satılabilme şansından çok düşüktür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 7 Aralık 2007; 17:55:51 >




  • diger firmaların 1.6 dizel sattıgı fiyata benzinli araç satan bir firma,olaki 1.6 dizel üretirse diger firmaların üst segmentinde sattıgı araçlar

    fiyatında satacagı için bence gene satar 5.000 adet yoluna devam eder
  • quote:

    Orjinalden alıntı: The_BUTZ

    Daha pahalıya daha az satayım imajım olsun mantığı sadece premium markalar için geçerlidir ki VW hiç bir ülkede premium marka değildir..


    Her markanın bir imajı war mesala sıralayalım

    Audi diorsaki 5000 tane satayım premium olayım KENDİ SIFIMINDA
    VW diorki 10.000 tane satayım premium olayım KENDİ SIFIMINDA

    Kısacası herkezin bir imajı war satıs sayıları boyle olmasada boyle bir degrade war soylemem oki

    Her markann sınıfı içinde bir yeri war mesala VW az satıyor ama Renault daha fazla satıyor

    Renault Citroen Vw Peugeot Opel olsun bunlar arasında VW biraz daha prerimumdur mesala

    Ki bunu tuturmak için bu dilim içindeki satıs rakamı olarak lider durmuyor

    Yukarıdada soylediğim giib aslında bunları konusmak bos en iyisini VW bilir




  • Heralde tsi en az satıcak.çift şarj

    arıza ihtimali tek turbodan herzaman yüksek ki vw nin tek turbosu da sütten çıkmış ak kaşık değil

    neyse konuya dönelim aynı fiyata 110 hp kendini ispatlamış makinaya sahip focus,308 gibi araçlar varken

    90 beygir golf ü kim ne yapsın.ne sunuyor ki farklı olarak.

    yol tutuş mu ,malzeme mi ,sorunsuzluk mu.hayır golf 5 ile birlikte hiçbiri.

    golf 6 nın da golf 5 platformu olduğu düşünülürse....

    1.3 astra da 90 beygir ,1.4 auris de .

    vw artık fiyat farkını dahi çıkartamaz durumda.

    örnek polo yu 24 milyara çektiler.daha da iner.

    premium marka ayakları artık sökmüyor.

    insanlara birşey sunmazsan yok olursun.bunu markadan bağımsız düşünmek lazım.

    mesela hyundai i30 ,ford dahi üretmiş olsa bundan farklı durumda olmazdı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 7 Aralık 2007; 18:06:17 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Heralde tsi en az satıcak.çift şarj

    arıza ihtimali tek turbodan herzaman yüksek ki vw nin tek turbosu da sütten çıkmış ak kaşık değil

    neyse konuya dönelim aynı fiyata 110 hp kendini ispatlamış makinaya sahip focus,308 gibi araçlar varken

    90 beygir golf ü kim ne yapsın.ne sunuyor ki farklı olarak.

    yol tutuş mu ,malzeme mi ,sorunsuzluk mu.hayır golf 5 ile birlikte hiçbiri.

    1.3 astra da 90 beygir ,1.4 auris de .

    vw artık fiyat farkını dahi çıkartamaz durumda.

    örnek polo yu 24 milyara çektiler.daha da iner.

    premium marka ayakları artık sökmüyor.

    insanlara birşey sunmazsan yok olursun.bunu markadan bağımsız düşünmek lazım.

    mesela hyundai i30 ,ford dahi üretmiş olsa bundan farklı durumda olmazdı.



    VW işini çok iyi biliyor merak etmeyin.dünyada en gelişmiş üretim sistemlerini kullanan dev üreticilerden biri VW dir.
    üretim maliyetleri arasında çok ciddi farklar yok.ama araba fiyatları arasında ciddi farklar var.
    honda veya ford benzer bir arabayı 3 e mal ederken inanın VW de 3 e mal ediyor.ama honda veya ford 5 e satarken vw 6 ya veya 7 ye satıyor.
    sonuçta VW kazanıyor.

    artık dünyada kimse ciroya bakmıyor arkadaşım.ARTIK ÖNEMLİ OLAN KARLILIK.
    VW cebini doldura dursun burda biz boşuna çenemizi yoruyoruz




  • 1.6 tdi golf6 ile gelecek,o zaman jettayada koyar bu motoru,aslında geç kalınmış bir atak bunu kimse inkar edemez ama sonuçta imana geldi diyebiliriz.unutmayalımki uzun yıllar 1.9 SDI (turbosuz ve 65 beygir) motorunuda inatla kullanmış bir firma.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Heralde tsi en az satıcak.çift şarj

    arıza ihtimali tek turbodan herzaman yüksek ki vw nin tek turbosu da sütten çıkmış ak kaşık değil

    neyse konuya dönelim aynı fiyata 110 hp kendini ispatlamış makinaya sahip focus,308 gibi araçlar varken

    90 beygir golf ü kim ne yapsın.ne sunuyor ki farklı olarak.

    yol tutuş mu ,malzeme mi ,sorunsuzluk mu.hayır golf 5 ile birlikte hiçbiri.

    1.3 astra da 90 beygir ,1.4 auris de .

    vw artık fiyat farkını dahi çıkartamaz durumda.

    örnek polo yu 24 milyara çektiler.daha da iner.

    premium marka ayakları artık sökmüyor.

    insanlara birşey sunmazsan yok olursun.bunu markadan bağımsız düşünmek lazım.

    mesela hyundai i30 ,ford dahi üretmiş olsa bundan farklı durumda olmazdı.



    VW işini çok iyi biliyor merak etmeyin.dünyada en gelişmiş üretim sistemlerini kullanan dev üreticilerden biri VW dir.
    üretim maliyetleri arasında çok ciddi farklar yok.ama araba fiyatları arasında ciddi farklar var.
    honda veya ford benzer bir arabayı 3 e mal ederken inanın VW de 3 e mal ediyor.ama honda veya ford 5 e satarken vw 6 ya veya 7 ye satıyor.
    sonuçta VW kazanıyor.

    artık dünyada kimse ciroya bakmıyor arkadaşım.ARTIK ÖNEMLİ OLAN KARLILIK.
    VW cebini doldura dursun burda biz boşuna çenemizi yoruyoruz



    vw nin işini çok iyi bilmediği yıllardır inatla pompa meme dizel motoru kullanmasından belliydi.

    inatla 1.6 8v motoru üretmesinden belliydi.

    sadece maliyetleri düşük tutabilmek için çok yakan bu motoru kullanmaya devam ettiler.

    1.6 16v in motor ömrü mü kısaydı.değil.

    üstelik karlılık oranlarının düşük olduğunu kendi ceo ları açıkladı.

    bugün işini gerçekten bilen bir firma var ise o da toyota dır.vw değil.




  • bu konuyla ilgili autocar dergisinde çokca mail geliyordu ve autocar dergisi bununla ilgili okurlarına bilgi vermek amaçlı bir konu hazırlamıştı..evet neden vw bünyesinde rekabetçi bi dizel motor bulunmuyor bende autocarın yazısını aklıma kaldığı kadar anlatayım..

    bilindiği gibi vw avrupada genel rakiplerine göre satış adeti olarak otomobil pazarında lider ve malum ülkemizin vergi sistemi hiç adaletli değil..şimdi iki otomobil müşterisini kıyaslayalım biri türk biride avrupa müşterisi olsun..

    avrupada malum vergi sistemi birçok gelişmiş ülkede emisyon değerlerine göre alınıyor ve dizel motorların emisyon değeri aynı hacimli benzinlilere göre düşük olduğu için 2.0 dizel motorun vergisi 2.0 benzinliye göre biraz daha az oluyor bununla beraber bu vergi sistemi zaten avrupa müşterisini tatmin ediyor volkswagen avrupa otomobil pazarında lider olduğu için 1.9 tdi ve 2.0 tdi motor seçenekleri ile müşterisinin beklentisini karşılıyor..

    ve malum ülkemizdeki vergi sistemi avrupa kadar adaletli değil 1600 ve 2000cc arası motorların ötv oranı %60 olarak hesaplanıyor ve bu vergi sistemi yüksek hacimli dizel veya benzinli motorlarda aşırı fiyat farkı oluşturuyor..

    vw avrupa pazarında lider olduğu için ve vergi sisteminin avantajıyla 1.9 ve 2.0 tdi dizel motorları ile müşterisinin beklentisini karşıladığı için sırf türkiye ye satacağım diye ne vw nede başka marka motor üretmez elindeki motorların listesini çıkarır ve eğer ülke vergi sistemi bizim gibiyse elindeki en düşük vergiye sahip motorları o ülkeye pazarlar..

    asıl vw 1.6 dizel motor değil ülkemizin adaletli bir vergi sistemine sahip olması lazım eğer ülkemizdeki vergi sistemi avrupa gibi olsaydı böyle bir sorunda olmayacaktı..

    saygılarımla..




  • golf 1.6 dizel cikinca 15bin satarmis piyasayi silermis ya neymis bu golf bole ya ben bu kadar marka fanatikligi gormedim sanki vw satinca size para geliyo

    ayrica golf 6 bu tiple cikarsa biraz zor satar yilda bin satsalar dua ederler

    http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/213369/volkswagen_golf.html
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ay61n

    golf 1.6 dizel cikinca 15bin satarmis piyasayi silermis ya neymis bu golf bole ya ben bu kadar marka fanatikligi gormedim sanki vw satinca size para geliyo

    ayrica golf 6 bu tiple cikarsa biraz zor satar yilda bin satsalar dua ederler

    http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/213369/volkswagen_golf.html




    o fotograflarda eskisiyle hemen hemen aynı makyajlı halimi yoksa




  • makyajli hali ve bunlar en son resimler cikacak model buna cok cok yakin olcak
  • Alfa 159 fiyatina golf sat bide biz daha iyisini yapana kadar en iyisi o de hadi ordan
  • bazı arkadaşların da yazdığı gibi;ötv %60 değilde %37 olsaydı bizde bu 1.6 muhabbetinden kurtulur 2.0 mazotlulara binerdik
  • Golf'ün 1.6 110 veya 120 hp lik adam gibi dizeli gelse baz fiyatını tahmin edebilen var mı?

    Comfortline FSI Golf'ler bile kıvır zıvır ile 40'ı geçiyor dizel full+full en az 50.000 Ytl olur.

    Kusura bakmayında ben keriz değilim,Focus alırım başka birşey alırım o kadar para bayılmam Golf'e gidipte.

    Parası çok olup verene de hayırlı olsun derim.
  • Arkadaşlar bizim ülkemizdeki vergi sistemini ne zaman ne olacağı belli midir?
    Belli değildir. (kendim sorup cevaplıyorum kusuruma bakmayın)
    Bu durumda vw'nin bizim vergi sistemine göre motor üretmesimi gerekir?
    Asıl olan çevreci motor üretmek ve satmaktır.
    Emisyon verilerine göre vergi alınması daha mantıklıdır.
    Ancak ülkemizde bu da olamıyor çünkü yeni nesil benzinli ve dizel araçlar euro4 vb normları karşılıyor bu durumda yeni aracı olanlar az vergi öder
    eski araçlar özellikle fiat şahin doğan
    renault eski araçları R19 R9 R12 türevleri daha çok vergi ödemek zorunda kalır
    durum budur
    Evet fiat ford volvo peugeot citroen(PSA) 1.6 dizelleri
    fiat ve opel 1.3 dizel motorları ile Türkiye piyasasında haklı olarak tutulmaktadırlar
    Ancak biraz daha güçlü isteyenler için tüm firmalarda 2.0 130 hp 136 hp 140 hp 150 hp 160 hp 170 hp dizeller
    yer almaktadır
    (ortak motor geliştirme çalışmaları halen devam ediyor -nissan renault- bmw peugeot-fiat mercedes? )




  • vw veya herhangi bir marka sadece 1 ülke alsın diye motor üretmez bunu yukardaki yazımda da açıklayarak belirttim zaten vw avrupa piyasasında 1.9 ve 2.0 tdi motorları ile müşterisinin beklentisini karşılıyor zaten avrupalı müşterinin böyle bir şikayetide yok..

    bence vw kompakt sınıf dizel eksiği yok..bana göre vw grubunun asıl eksiği kompakt sınıfın altında yani b sınıfında..polo, cordoba, ibiza, fabia gibi otomobillerin aslında iyi bir dizel motora ihtiyacı var 1.4 litre 3 silindirli pompa meme teknolojisine sahip dizel motorlar bu otomobillerin yıllardır kaputunun altında yer alıyor..

    vw grubunun asıl bu otomobiller için uygun bir dizel motor üretmesi lazım yine 1.4 olur ve pompa meme değil common rail daha sessiz ve daha güçlü bir motor üretmesi lazım bu sınıf için çünkü bu sınıfda rakiplerinde olan dizel motorlar daha iddalı ve teknolojik..

    bana göre vw kompakt sınıfda değil asıl dizel motor eksikliği bir alt sınıfında b sınıfında..




  • NEden neden sorusunu cevaplayayım mı?

    Ben şu anda hocalarımla birlikte bir proje üzerinde çalışıyorum.

    Ülkemizde ilk defa dizel firma üreten bir kuruluşumuzun dizel motorlarını güncelliyoruz. Benim yapacağım 3 silindirli dizel motoru turbo şarjlı hale getirerek yeniden tasarlamak.

    Fakat turboşarj olunca çok yüksek basınçlar olduğundan yanma odasında NOx artıyor vede emisyonlar karşılanmıyor. Bu nedenle hocalarımız yeni bir yanma odası tasarlayıp patent aldılar, ve EURO3 normu yakalandı. Türkiyede şu anda yeni yeni EURO 2 normu girdi sanırım, Avrupada ise sanırım 2008 de EURO 3 e geçiliyor, bizim çalışmalarımız şimdiden EURO 3 sağladı, motorlarımız bittiğinde EURO 3 olacak.

    Şimdi bunları neden anlattım. Bunlar arka planda bir motorun tasarımı esnasında gerçekleşen olaylar.


    Firma bu proje için 6 MİLYON YENİ TÜRK LİRASI kaynak ayırmış....

    VW için 1.6 ve 1.9 un çok farkı yok Avrupada zaten lider.. Neden 1.6 için o kadar kaynak ayırsın?

    Ha büyük ihtimal VW nin dizeli EURO 3 normunu sağlayamadığı için, Common Rail 1.6 dizel çıkaracak....

    1.4 Tsi bu yüzden çıktı...


    Bir bakıma Türk mühendisler EURO 3 normunu onlardan önce, bu büyük firmalardan önce yakalamış olacak belkide... Ki sanırım bizim motorda partikül filtreside yok, acaba partikül filtresi uygulansa ne olur? Onu merak ediyorum:)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    NEden neden sorusunu cevaplayayım mı?

    Ben şu anda hocalarımla birlikte bir proje üzerinde çalışıyorum.

    Ülkemizde ilk defa dizel firma üreten bir kuruluşumuzun dizel motorlarını güncelliyoruz. Benim yapacağım 3 silindirli dizel motoru turbo şarjlı hale getirerek yeniden tasarlamak.

    Fakat turboşarj olunca çok yüksek basınçlar olduğundan yanma odasında NOx artıyor vede emisyonlar karşılanmıyor. Bu nedenle hocalarımız yeni bir yanma odası tasarlayıp patent aldılar, ve EURO3 normu yakalandı. Türkiyede şu anda yeni yeni EURO 2 normu girdi sanırım, Avrupada ise sanırım 2008 de EURO 3 e geçiliyor, bizim çalışmalarımız şimdiden EURO 3 sağladı, motorlarımız bittiğinde EURO 3 olacak.

    Şimdi bunları neden anlattım. Bunlar arka planda bir motorun tasarımı esnasında gerçekleşen olaylar.


    Firma bu proje için 6 MİLYON YENİ TÜRK LİRASI kaynak ayırmış....

    VW için 1.6 ve 1.9 un çok farkı yok Avrupada zaten lider.. Neden 1.6 için o kadar kaynak ayırsın?

    Ha büyük ihtimal VW nin dizeli EURO 3 normunu sağlayamadığı için, Common Rail 1.6 dizel çıkaracak....

    1.4 Tsi bu yüzden çıktı...


    Bir bakıma Türk mühendisler EURO 3 normunu onlardan önce, bu büyük firmalardan önce yakalamış olacak belkide... Ki sanırım bizim motorda partikül filtreside yok, acaba partikül filtresi uygulansa ne olur? Onu merak ediyorum:)


    siz biraz fazla geride kaldınız

    1.9 tdi 105ps-euro4
    2.0 tdi 140ps-170ps-euro4
    audi Q7 v12 tdi 500ps-euro5

    firmanın euro normlarınla ilgili bir sıkıntısı yok,rakiplerinden gelen 1.5-1.6 motor dizellere karşılık 1.6 tdi(c.r) çıkartacak.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.