Şimdi Ara

VW GOLF 7 ANA KONU. Tüm Paylaşımlar buradan (2099. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
53.709
Cevap
458
Favori
3.637.694
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 20972098209921002101
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy

    quote:

    Orijinalden alıntı: dogantr661

    1.2 tsi alan herkes bunu diyor 1.4 alacaksam act olmalı diye.ben anlamıyorum çoğu otoritenin en çok beğendiği motor 122-125 lik 1.4 tsi.yeterli güç ve ekonomiyi sunabiliyor ve 1.2 tsi alan herkes bu motordan nefret ediyor.

    Nefret ediyor demeyelim lütfen :) İkisininde "comfortline manual" olduğunu varsayarsak sadece 15 beygir fazlası için neden 4.000 TL fark ödeyelim? Kaldı ki 1.4 tercih edenler de genelde "Highline" tercih ediyor ki bu sefer aradaki fark 11.000 TL'ye dayanıyor!

    ikisi de maksimum torkunu 1400 devirde veriyor zaten.
    0-100 km hızlanma değerleri arasındaki fark 1 saniye bile değil (0.8 sn)!
    1.4'ün yakıt tüketimi birazcık daha fazla (özellikle şehir içinde)
    1.4 aldığınızda 375 TL fazladan mtv ödüyorsun (bu sene için)!
    1.4 daha pahalı olduğu için kaskosu/sigortası da bi miktar daha yüksek çıkacaktır.
    1.4'ün son hızı 1.2'ye göre daha fazla ama ben otobanda dahi 140-150 üstüne çıkmıyorum, canını tehlikeye atıp daha fazlasına ne gerek var?

    125 beygirlik 1.4'ün farkını ancak ara hızlanmalarda ve yüksek süratlere biraz daha kolay çıkmasında anlayabilirsin. Yeni bir şöförün de bunu kolayca anlayabileceğini sanmıyorum. Elbette biz de 1.4 satın almak isterdik ama keşke aradaki farka ve daha fazla vergi vermeye değmiş olsaydı. Kesinlikle genelleme yapmıyorum, benim hesabıma kitabıma uymadığı için 1.4 tercih etmedim ben. Yoksa bizzat 1.4 ACT hayranıyımdır. Ama başkası için 1.4 çok daha mantıklı geliyordur, saygı duyarım



    0.8 sn az değil ki bu usta sürücüler için. bizim gibiler için 1.5 sn den aşağı olmaz bu fark.
    1.4 sadece 3.000 tl daha pahalı. kasko hesabında devede kulak bu.
    mesele son hız değil. dün çift yönlü bir yoldaydım. sık sık sollama ihtiyacım oldu. yokuşta-düzde hiç sıkıntı yaşatmadı bana. 1.2 bunu 1.4 kadar iyi yapamaz.

    daha az devir çevirdiği için daha sessiz olması ve bağımsız süspansiyon da cabası. ayrıca okuduğum tüm testlerde de 1.4 motoru tavsiye ediyorlar.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    "bağımsız süspansiyon" konusuna kesinlikle katılıyorum, haklısınız.
    Ben onu atlamışım maalesef. Hatta başlı başına bir tercih meselesi olabilir bile.

    Ara hızlanmalarda 1.4'ün daha iyi olduğunu ise ilk mesajımda zaten belirttim.
    Ama 1.4 Highline 125hp için aradaki ~11.000 TL fark mantıklı gelmiyor hala
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy

    "bağımsız süspansiyon" konusuna kesinlikle katılıyorum, haklısınız.
    Ben onu atlamışım maalesef. Hatta başlı başına bir tercih meselesi olabilir bile.

    Ara hızlanmalarda 1.4'ün daha iyi olduğunu ise ilk mesajımda zaten belirttim.
    Ama 1.4 Highline 125hp için aradaki ~11.000 TL fark mantıklı gelmiyor hala

    zaten benim için en önemli tercih sebebi diyebilirim. eski aracımda arka bağımsız değildi ve arkada oturanlar çok şikayet ediyordu "bu araba durmadan zıplatıyor" diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy

    quote:

    Orijinalden alıntı: dogantr661

    1.2 tsi alan herkes bunu diyor 1.4 alacaksam act olmalı diye.ben anlamıyorum çoğu otoritenin en çok beğendiği motor 122-125 lik 1.4 tsi.yeterli güç ve ekonomiyi sunabiliyor ve 1.2 tsi alan herkes bu motordan nefret ediyor.

    Nefret ediyor demeyelim lütfen :) İkisininde "comfortline manual" olduğunu varsayarsak sadece 15 beygir fazlası için neden 4.000 TL fark ödeyelim? Kaldı ki 1.4 tercih edenler de genelde "Highline" tercih ediyor ki bu sefer aradaki fark 11.000 TL'ye dayanıyor!

    ikisi de maksimum torkunu 1400 devirde veriyor zaten.
    0-100 km hızlanma değerleri arasındaki fark 1 saniye bile değil (0.8 sn)!
    1.4'ün yakıt tüketimi birazcık daha fazla (özellikle şehir içinde)
    1.4 aldığınızda 375 TL fazladan mtv ödüyorsun (bu sene için)!
    1.4 daha pahalı olduğu için kaskosu/sigortası da bi miktar daha yüksek çıkacaktır.
    1.4'ün son hızı 1.2'ye göre daha fazla ama ben otobanda dahi 140-150 üstüne çıkmıyorum, canını tehlikeye atıp daha fazlasına ne gerek var?

    125 beygirlik 1.4'ün farkını ancak ara hızlanmalarda ve yüksek süratlere biraz daha kolay çıkmasında anlayabilirsin. Yeni bir şöförün de bunu kolayca anlayabileceğini sanmıyorum. Elbette biz de 1.4 satın almak isterdik ama keşke aradaki farka ve daha fazla vergi vermeye değmiş olsaydı. Kesinlikle genelleme yapmıyorum, benim hesabıma kitabıma uymadığı için 1.4 tercih etmedim ben. Yoksa bizzat 1.4 ACT hayranıyımdır. Ama başkası için 1.4 çok daha mantıklı geliyordur, saygı duyarım



    :) zeki insanları seviyorum, kafa yapımız aynı olan insanları ayrı bir seviyorum...

    Aynı düşüncelere sahibim (ufak farklarla). 1.4 den nefret etmiyorum, aradaki 4000 tl farkı verecek bütçem de vardı ama bende 1.2 aldım.

    Evet bu forumda çok fazla yorumum yok, ama yıllardır takip ederim. Ve kimseye laf çarpma niyetim yok, ama ne yazık ki "dışarıdan" yaptım gözlemle; tartışmaya giren arkadaşların ortak özelliği 1.4 comfortline araca sahip olmaları...


    Aslında bir çok şeye cevabım var ama bir arkadaşın 1.2 yi sıkıştırsan 1.4 kadar ekonomi yapabilir misin sorusu kafama takıldı:

    şehir içinde, 25 tane kırmızı ışığın olduğu (11-12 tanesinde kesin duruyorsun) 35 km'lik bir güzergahta 5,72 lt/100 km

    şehir dışında (otoyolda), devamlı 160-200 arası hızlarda (acil bir durum vardı :) ) 225 km'lik bir güzergahta 7,92 lt/100 km

    rakamları ne ifade eder, ne kadar sıkıştırılmıştır, kendisini ve sizleri daha iyi tanımak açısından öğrenmek isterim.




  • 1.4 twincharger kompresörlü olduğu için çok daha canlı ivmelenme sunuyordu bu performansa alıştıktan sonra şimdiki bmt 1.4 bile yavan geliyorki 1.2 yi hiç düşünmek dahi istemedim.

    - bağımsız süspansiyon agresif kullanıcılar için olmazsa olmaz ,yol tutuşu kesinlikle farklı .

    - rampada yük altında 1.2 daha çok yakacaktır , en önemli husus ise ;

    TSİ furyası ilk çıktığından beri kullanıcısıyım forumda bir arkadaş gurubu kurup yıllarca enine boyuna tartışmasını yapmıştık . herkes patlar dedi inanmadık 30000 km test edildi dendi inandık sonuç tabiki patladı malesef .Piston kırdı ,blok çatlattı yolda bıraktı zincir uzattı ve sonunda üretimden kalktı . yani ne kadar düşük hacim o kadar kısa ömür . kaç beygir kaç tork olursa olsun ne kadar yüksek hacim o kadar fazla km ve ömür .seneye 1.5 tsi çıkınca daha da rahat çalışan bir motor olacak .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: telenor
    ... yani ne kadar düşük hacim o kadar kısa ömür . kaç beygir kaç tork olursa olsun ne kadar yüksek hacim o kadar fazla km ve ömür .seneye 1.5 tsi çıkınca daha da rahat çalışan bir motor olacak .

    ben de 1.4 aldım ama ömür konusunda aynı fikirde değilim. 1.0 golf almanya'da en çok satan golf modeli. yakış değerlerini gördüm. gücü 1.2 kadar, torku da 1.4 kadar. o yakış değerlerini görünce burda olsa 1.0 alırdım kesin. şehir içi 5küsur litre yakıyor.
  • Benim lafım 1.2 tsi motoru dünyanın en iyi motoru olarak görenlere:)yerine göre 1.4 tsi mantıklıdır yerine göre tdi yerine göre de 1.2 tsi hepsi de çok güzel motorlar.ben 1.4 tsi comfortline aldım çünkü bayide highline yoktu ve kampanya bitmek üzereydi.sürüş paketi ve ışık paketiyle aldım geçtim ve 1.4 tsi motoru kanıtlama gibi bir çabam yok.sadece şunu söylüyorum 60-70 bin vermişken 3500 lirada daha verin 1.4 alın diyorum yoksa 1.2 tsi motor da çok harika.ben bayide 1.2 tsi manuel test etmiştim araç almadan önce ve çok beğenmiştim ama bu demek değil ki 1.4 alın 1.2 çok kötü motor.sadece 3500 gibi bir rakama hacim, güç, tork ve bağımsız süspansiyon alıyorsunuz hepsi bu.katılmadığım noktaysa 1.4 alınacaksa act alınmalıymış.sebep?act motorun golfte çekiş sorunları yarattığı gerçek kullanıcıların yorumu.ayrıca tüketim şehir içinde uçuyor.neden tercih edeyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Ben 1.0 ve 1.2 dersen 1.2 yi tercih ederdim.her zaman hacim+turbo mantıklı.hacim ana yemekse, turbo tatlısı.ana yemek güzel olacak ki tatlıdan keyif alasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim 125 lik manuel tsi ile yakaladığım değerler.muğla-manisa arası.ilk 60 km lik ortalamada 80-90 la gittim 3.4 litre yaktı ve bunda muğla aydına doğru hafif iniş olmasının da payı var ama çok fazla rakım farkı yok arada tırmanma da var.sonra aydına geldim şehir içine girdim gezdim ardından aydın izmir otobanına çıktım 100 sabit gittim izmire geldim.izmirden manisaya tırmandım 80-90 km hızlarla ve sonuç 4.3 litre.
    Bu mesaja eklenen görseller:


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gurkans G kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam geri görüş almadık kullanamayacağız maalesef o zaman. Firma gerçekten çok uyanıklık yapmış ayıp etmiş o zaman. Astra'da en alt donanımda bile bunlar standartken Highline'da bunun olmaması gerçekten üzücü, belki çok önemli bir özellik değil ama insanı gerçekten rahatsız ediyor böyle ufak şeylerden kaçmaları sinek küçük de olsa mide bulandırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogantr661

    Benim 125 lik manuel tsi ile yakaladığım değerler.muğla-manisa arası.ilk 60 km lik ortalamada 80-90 la gittim 3.4 litre yaktı ve bunda muğla aydına doğru hafif iniş olmasının da payı var ama çok fazla rakım farkı yok arada tırmanma da var.sonra aydına geldim şehir içine girdim gezdim ardından aydın izmir otobanına çıktım 100 sabit gittim izmire geldim.izmirden manisaya tırmandım 80-90 km hızlarla ve sonuç 4.3 litre.
    Bu mesaja eklenen görseller:



    Doğru göstermediği konusunda emin olabilirsiniz. Benzin markasından markasına sapma değişiyor. Ben shell vpowera göre kalibre ettim bir kere sapma çok azaldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TiFoSi_BJK kullanıcısına yanıt
    Hocam 8300 km oldu shell v-power dan başka yakıt almadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 tsi dsg ve 1.4 tsi dsg comfortline testi yapıyoruz şu an video da çekiyoruz. Aynı zamanda 1.6 dizel Audi A3 ve 1.2 tsi Leon da mevcut. Hepsi otomatik.


    Ön bilgi vermek gerekirse
    1.4 tsi dsg comfortline 8100 km de. 2014 model 122 hp
    1.2 tsi dsg comfortline 6600 km de. 2015 model 110 hp
    2 aracı da aynı 2 kişi araçta olacak şekilde ve aynı sürücüyle,
    aynı hava şartlarında
    Aynı tip ve boyut jantlarla
    farklı düzey depo benzinle (1.2 de benzin 10 litre kadar daha fazla)
    ikisininde bagajı boş sadece stepne olacak şekilde
    aynı lastik basıncında

    test ediyoruz. 12 beygirlik farkı gerçekten pek fark edemedik. Hatta 1.4 te 1 kişi fazlayken kısa mesafe 50-100 km denemesinde 1.2 geçti. Yani 70 kilo fark varken bile 1.4 fark yaratamadı. 2 araçtada tek sürücü olsa 1.4 fark atabilirdi.

    Yokuş yukarı hızlanma testinde 1.2 dik bir yokuşun tepe noktasını 171 km hızla tamamladı. İniş çıkışlı yol testinde 200 km. Düz yol testi henüz yapamadık. Aynı şartlarda 1.4 ün durumunu yarın videoya çekeceğiz.

    Viraj dönüş testinde 1.2 ve 1.4 arasında anlamlı bir fark bulamadık. Lastiklerin farklı marka olması ve 1.2 nin daha yeni olması nedeniyle de olabilir ancak virajlarda 1.2 nin salınımını 1.4 sahibi arkadaş daha az buldu.

    Sıfırdan hızlanma testinde 2 aracın da gayet stabil olduğunu ve patinaja düşmediğini gördük.

    Kasisten geçişlerde bağımsız süspansiyon ve torsiyon çubuğu arasında bir fark göremedik.

    Audi A3 1.6 dizel, Leon 1.2 tsi dsg ve Golf 1.2 tsi dsg arasında yapılan 0-140 testinde 1.2 tsi araçlar anlamlı oranda fark attı.

    Audi A3 1.6 dizelin 30-40 derece eğimli oldukça dik bir yokuşta 160 km hızla çıktığını ancak 1.2 tsi dsg nin 3 kişi ve bagajlarla aynı yoda 130 km hızla çıktığını tecrübe ettik. Bu durumda torkun 140 km hız sonrası bir miktar daha etkili olabileceğini gördük.

    Leon 1.2 tsi dsg ve Golf 1.2 tsi dsg testinde Leon 105 hp Golf 110 hp olmasına rağmen aralarında anlamlı fark oluşmadı. Leon'un ağırlık azlığı nedeniyle aynı hp de küçük miktarda atik olabileceğini düşündük.

    Testin detaylı incelemesini ilerleyen günlerde yayınlayacağız.

    Testimize eklememizi istediğiniz başka konular ve sorular varsa elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız.




  • Tamam bir kere depoyu tam doldurarak kalbirasyon yapılması gerekiyor. Yolbigisayarı ile pompa verisi arasındaki sapmanın hespalanıp vcds kablosu ile bağlanarak kalibre edilmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dtsaykopat kullanıcısına yanıt
    Emeğinize sağlık hocam.parke taşlı yolda 1.2 tsi ve 1.4 tsi motoru test eder misiniz?bir de araçların km ve lastik bilgilerini de yazarsanız güzel olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogantr661

    Emeğinize sağlık hocam.parke taşlı yolda 1.2 tsi ve 1.4 tsi motoru test eder misiniz?bir de araçların km ve lastik bilgilerini de yazarsanız güzel olur

    Arka koltuk testini yarın yapıyoruz. Parke taşlı yol bulabilirsek mutlaka çekeriz. Bu tırtıklı yol dediğimiz eski tip asfalt yol var. Bir de yenileme çalışması olan yol ve çamur yol var. Hepsini sığdırabilirsek yapalım diyoruz.

    Mutlaka bir fark vardır ancak ön koltukta göremedik. Umutları arka koltuğa sakladık şimdilik.
  • dtsaykopat kullanıcısına yanıt
    Kolay gelsin hocam:)tek kişilik kullanımlı performans testlerini de gösterebilirseniz çok güzel olur.golf her haliyle çok özel çok güzel;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar herkese hayırlı ramazanlar öncelikle.
    Birkaç sorum olacak golf 6 ile ilgili. Golf6 sayfasını bulamadım kusuruma bakmayın.
    Sorum şu golf 6 bluemotion tdi özel bir seri midir? Benim bildiğim sadece yakıt tasarrufu sağlayan donanımsız bir araç. Golf6 dizel alacak olsam bluemotion mu olmalı yoksa comfortline daha mı iyidir donanım açısından. Bunlar ayrı bir seri mi bilmiyorum. Hangisi daha dolu bir araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • albea_koliq A kullanıcısına yanıt
    Aynen benimde bildiğim yakıt tasarrufu saglayan motorun adı...
    Vakti zamanında poloya baktıgımda extra bir iki dınanım fazlaydı.
    Bu zamana kadar abudik kubidik isimlerim mevcut donanımdan üstün oldugunu görmedim şahsen.
    Comf donanım tercih edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogantr661

    Ben 1.0 ve 1.2 dersen 1.2 yi tercih ederdim.her zaman hacim+turbo mantıklı.hacim ana yemekse, turbo tatlısı.ana yemek güzel olacak ki tatlıdan keyif alasın.

    her zaman öyle değil. iş körü körüne motor hacmine bağlı değil. şu an ki 1.2 ve 1.4 motor aynı teknolojiye sahip, o sebeple 1.4 daha iyi ama 1.0 motor her bakımdan 1.2'den üstün, daha gelişmiş bir motor. 1.2,1.4 motor kalkacak, 1.0 ve 1.5 motorla devam edecekler.
  • 
Sayfa: önceki 20972098209921002101
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.