Şimdi Ara

VW GOLF 6 TSİ 122 BG DSG 7 (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
230
Cevap
1
Favori
65.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sayın ivin tşk öncelikle. Birde öğrenmek istediğim, teknik konulardan anlamıyorum. Bu bg yükseltme işi örnek 122 160 değerinemi geliyor vede orjinal 160 bg den nasıl bir farkı oluyor. Bunun eksisi ve artısı nedir.... saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilker1999 -- 29 Mayıs 2009; 10:11:35 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999

    sayın ivin tşk öncelikle. Birde öğrenmek istediğim, teknik konulardan anlamıyorum. Bu bg yükseltme işi örnek 122 160 değerinemi geliyor vede orjinal 160 bg den nasıl bir farkı oluyor. Bunun eksisi ve artısı nedir.... saygılar


    İbrahim Bey, öncelikle şunu söylemek lazım... 7 kademeli 122 hp gücündeki tsi motorlarda kompresör olmadığı için beygir gücü 155 hp'ye ulaşsa bile 160 hplik turbo+kompresöre sahip motorun performansına erişmesi beklenmemeli. Kaldı ki bu yeni sayılabilecek chip-tunning uygulaması iyi irdelenmeli zira 7 kademeli şanzumanın max 250 nm torka dayandığı konusunda bilgiler mevcut. Aracın ve şanzumanın dengeleri buna göre bina edilmiş. Eğer ortada 250 nm'lik bir sınır varsa bundan, tork 250 nm'yi geçerse şanzuman dağılır mantığına erişmek de yanlış. Ancak şanzumanın yıpranma payının artacağı ve ömrünün azalacağı da bir gerçek. 7 kademeli şanzumanın 6 kademeli dsgler ile arasında ciddi bir fark var. 6 kademe yağ ile 7 kademe ise yağsız yani kuru çalışıyor. Yağ ile çalışan 6 kademe dsg'nin maximum tork eşiği çok daha yüksek değerlere sahip ve olası bir ciddi modifiyeyi kaldıracağından kimsenin şüphesi yok ancak 7 kademeli konusunda tereddütler mevcut. Sanırım bu soru işaretleri zaman içerisinde cevabını bulacaktır.




  • Merhabalar, verdiğiniz yaralı bilgiler için çok teşekkürler.

    Bende Golf 1.4 122 bg trendlıne manuel aracı almayı düşünüyorum. Acıkcası aradakı fiyat farkından dolayı malesef otomatık sanz. bakamıyorum. Aklıma takılan bır kac sey var arcla ılgılı. Oncelikle aracın baz donanım seviyesi yeterlı oluyor mu yani confortlıne gıbı paketler ıcın aradaki fiyat farkı normal mi Birde DSG sanz ile ilgili o kadar olumlu yorum varki manuel düşünüyor olmak bir eksimi acaba bu model için.
    Gerçekten normalde trendline modeline vericeğim parayla baska markaların dolu modelleri olabiliyor tabi ama VW olmasının da fark oldugunu düşünüyorum.

    Kullanan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.
  • VW araçları aradaki farkı vermeye değerdir. Araçlar güvenli ve dengelidir. Kalitelidir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: kry23

    Merhabalar, verdiğiniz yaralı bilgiler için çok teşekkürler.

    Bende Golf 1.4 122 bg trendlıne manuel aracı almayı düşünüyorum. Acıkcası aradakı fiyat farkından dolayı malesef otomatık sanz. bakamıyorum. Aklıma takılan bır kac sey var arcla ılgılı. Oncelikle aracın baz donanım seviyesi yeterlı oluyor mu yani confortlıne gıbı paketler ıcın aradaki fiyat farkı normal mi Birde DSG sanz ile ilgili o kadar olumlu yorum varki manuel düşünüyor olmak bir eksimi acaba bu model için.
    Gerçekten normalde trendline modeline vericeğim parayla baska markaların dolu modelleri olabiliyor tabi ama VW olmasının da fark oldugunu düşünüyorum.

    Kullanan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.




  • vw sizi soyuyor haberiniz yok yazılımla 40-50 hp yüklüyor parayı götürüyor vw farklıdır çünkü insanların cebini en güzel boşaltan markadır bizimkiler sağolsun bu yatırımlarla merkel in yüzünü güldürüyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 4 Temmuz 2009; 10:50:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    vw sizi soyuyor haberiniz yok yazılımla 40-50 hp yüklüyor parayı götürüyor vw farklıdır çünkü insanların cebini en güzel boşaltan markadır bizimkiler sağolsun bu yatırımlarla merkel in yüzünü güldürüyorlar


    VW götürdüğü paraları Arge ile bize geri getiriyor ki, böyle güzel teknolojileri kullanıyoruz.
    Bundan ki Airbag,ABS,ASR,ESPyi hep ilk almancılar kullanmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kry23

    Merhabalar, verdiğiniz yaralı bilgiler için çok teşekkürler.

    Bende Golf 1.4 122 bg trendlıne manuel aracı almayı düşünüyorum. Acıkcası aradakı fiyat farkından dolayı malesef otomatık sanz. bakamıyorum. Aklıma takılan bır kac sey var arcla ılgılı. Oncelikle aracın baz donanım seviyesi yeterlı oluyor mu yani confortlıne gıbı paketler ıcın aradaki fiyat farkı normal mi Birde DSG sanz ile ilgili o kadar olumlu yorum varki manuel düşünüyor olmak bir eksimi acaba bu model için.
    Gerçekten normalde trendline modeline vericeğim parayla baska markaların dolu modelleri olabiliyor tabi ama VW olmasının da fark oldugunu düşünüyorum.

    Kullanan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.



    kesinlikle dsg almalısın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kry23

    Merhabalar, verdiğiniz yaralı bilgiler için çok teşekkürler.

    Bende Golf 1.4 122 bg trendlıne manuel aracı almayı düşünüyorum. Acıkcası aradakı fiyat farkından dolayı malesef otomatık sanz. bakamıyorum. Aklıma takılan bır kac sey var arcla ılgılı. Oncelikle aracın baz donanım seviyesi yeterlı oluyor mu yani confortlıne gıbı paketler ıcın aradaki fiyat farkı normal mi Birde DSG sanz ile ilgili o kadar olumlu yorum varki manuel düşünüyor olmak bir eksimi acaba bu model için.
    Gerçekten normalde trendline modeline vericeğim parayla baska markaların dolu modelleri olabiliyor tabi ama VW olmasının da fark oldugunu düşünüyorum.
    Kullanan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.


    Böyle düşünüyorsan zaten başka markalara bakmanın anlamıda yok.DSG çok farkettiriyor.Trendline da extra hemen hemen hiçbir donanım yok.4 teker,Radyo,Klima,Güvenlik ekipmanları bu kadar kısaca baz donanımlı bir araç,bana yeter diyorsan problem yok.




  • Güzel paylaşım için teşekkürler.Emeğinize sağlık.
  • Poloda kullanılmaya başlayan 1.2 TSI 105hp Golf de başlangıç motoru olacakmış. 1.6 nın yerini alacakmış. Youtube da yeni polo tanıtımında böyle birşey duydum. Bilgisi olan varmı?

    http://208.117.236.69/watch?v=dNVWqILc8hQ&feature=related
  • Bu topicde kimse kalmamış sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: euzun72

    Bu topicde kimse kalmamış sanırım.


    Bu sorunuz diğer 3 başlıkta da cevaplandığından dolayı buraya kimse cevap eklememiş olabilir, ayrıca golf 6 ile ilgili bilgileri forum kirliliği olmasın diye artık golf 6 kullanıcıları kulübünde konuşuyoruz, ilgilenirseniz bekleriz.
  • Lancia Delta, Golf&Jetta, BMW1 ve yeni Astra arasinda yapacagim secim oncesi ilk deneme surusunu GOLF ile bugun gerceklestirdim.
    Denedigim model 1.4 TSI 122hp DSG Comfortline. Yani listemdeki almayi dusundugum modelin aynisi (sadece rcd 510 renkli dokunmatik ekran teybi ayrica siparis verecegim)
    Oncelikle kendi arabamin ne oldugunu soyleyeyimki neye gore kiyaslama yaptigimi herkes bilmis olsun, cunku S60 sahibi bir insanin izlenimi ile benim gibi SEAT IBIZA 1.4 100hp Signo duz vites benzinli sahibi birinin izlenimi ve yorumlari farkli olacaktir :)
    Golf' un en merak ettigim ozelligi su meshur DSG sanzimani idi. O yuzden burdan baslamak istiyorum. Zaten goreceli konulari cok kisa gececegim, renk tasarim gorunus gibi ozellikler herkesin begenilerine gore farkli algilanabiliyor. DSG sanzimana gelelim, agzim otomatik demeye varmiyor cunku bu araba diger otomatiklerden biraz farkli (s40,s60,civic,toyota ve focus otm lerini kullanmis biri olarak). 1.4 122hp ozellikteki baska bir otomobilin bu kadar seri, atak ve hizli vites gecislerine sahip olacagini pek sanmiyorum. TSI motor ve DSG sanziman gercekten birbirini tamamlayan kullaniciya keyif veren bir teknoloji uyumu.
    Yokus yukari giderken ve klima acikken bile gazi koklediginizde araba altinizdan uzayip gidiyor, altinizda boyle bir araba oldugunu bilmek size uzun yolda sollama yaparken guven verecektir yada sehir ici performansli kullanicilar icin basli basina bir tercih nedeni olacaktir. Gel gelelim ben performanstan ziyade konfora onem veren biri olarak otomobilin daha cok suspansiyon ve konfor ozelliklerine onem verdim. Yani benim onceligim performans olsa kesinlikle bu araba benim aklimi celerdi ama dedigim gibi benim onceliklerim farkli. Suspansiyonlari cok sert olmamakla beraber benim umdugum kadar yumusak degildi :( tumseklerde yine ufak bir ziplama soz konusuydu. Motor cok sessiz calisiyor, yuksek hizlarda bile sizi rahatsiz etmiyor, lastik ve ruzgar gurultusu de oldukca az. araba 14bin deydi, cukurlu yollarda on konsoldan tikirdi gelmiyordu fakat bagajin ordan ve sol camdan cukura girdikce ufak tikirdilar geliyordu. Ses konusunda benim gibi ileri derece takintili olmayanlar icin bunlar dikkate alinmayabilir :) Gorus acilari oldukca genis, yola hakimsiniz, arabanin onu arkasi nerde bitiyor goruyorsunuz,arabaya alismak 5 dk nizi aliyor, koltuklar cok rahat ve sizi sariyor, kol dayama buyuk rahatlik, dugmelerin ergonomisi son derece basarili. Malzeme kalitesi iyi, direksiyon estetigi ve kavramasi harika! Mavi ekranli teyp bana 90li yillari hatirlatiyor, bu arabaya kesinlikle yakismiyor. hele beyaz modern gosterge paneli ve kirmizi klima kontrolleri arasinda cok sakil duruyor. Yanimdaki gorevli bana bu teybin VW de stoklar eritilinceye kadar alt donanimli modellerde kullanilacagini belirtti. Bu arabayi alacaklar bence 6,5 inc renkli dokunmatik ekran rcd 510u tercih etmeli (ayri siparis vererek). Son olarak 49.400 TL verdigim bir arabada arka park sensoru olmayisi yoruma acik.
    Sonuc olarak performans anlaminda cok ustun buldugum bu araba icin son kararimi diger alternatiflerimi denedikten sonra verecegim. BMW 1 belki Golf kadar atak olmayacaktir fakat suspansiyon ve konfor olarak beni daha cok etkileyecektir diye tahmin ediyorum, ya da umuyorum diyelim. Tasarimina asik oldugum Lancia Delta' yi denemek icin de sabirsizlaniyorum. Tabi bir de yeni gelecek Astra var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivin

    quote:

    Orjinalden alıntı: terapist70


    quote:

    Orjinalden alıntı: ivin


    Sanırım bayağı yazmışım :):):) bu araç hakkında merak ettiklerinizi seve seve cevaplamaya hazırım :) Uzun yazımla zamanınızı aldım dilerim merak ettiğiniz konularda sizlere yardımcı olabilirim :) Saygılarımla....


    İvin, verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..Keşke her Golf6 kullanıcısı da sizin gibi detaylı bilgiler verebilse..Doğuş sayesinde aracın fiyatını konuşmaktan kalitesini konuşmaya fırsatımız olmuyor..Sizden öğrenmek istediğim, 1.4 TSİ'nin şehiriçi ve şehirdışı ( yüksek hız) tüketimleri ne kadar??Kullandığınız diğer araçlarla aynı trafikte kıyaslayarak verirseniz sevinirim)..Güle güle kulanmanız dileğiyle..


    Memnuniyetle ve elimden geldiğince merak ettiğiniz konularda bilgiler vermeye çalışacağım :)

    öncelikle her gün kullandığım 2001 golf 4 comfortline ve 2007 audi a 3 sportsback ile ilgili verilerle başlamak istiyorum. Bu iki otomobilde de vw'in uzun yıllardır tercih ettiği 8 valfli 1.6 sr akl motor kullanılıyor ( Şu an golf 6'da da bu motor halen mevcut satışta. audi'yi satın aldığımız dönemde 1.6 fsi ve 1.6 sr motordan birini seçme konusunda kararsız kalmıştık. Servis yetkilisi bize vw'in her an 16 valfli fsi motorun üretimini durdurabileceğini ancak 8 valfli 1.6
    sr motordan uzun müddet vazgeçmeyeceğini söylemişti ve haklı da çıktı.) Bu araçlardan golf, düz, a3 ise tiptronic 6 ileri şanzumana sahip. Aynı motor olmalarına rağmen golf düz vites olması ve ağırlığının da bariz bir şekilde az olması nedeniyle audiye göre çok atak. Bunun yanında yakıt ekonomisi olarak golf yine avantajlı ( Burada 1.6 sr motorun az yakıt tükettiği sanılmasın mukayeseyi öncelikle aynı motora sahip bu iki otomobil arasında yapıyorum) eğer 90 km sabit hızla giderseniz golf'ün yol bilgisayarında 5.8 ile 6.6 lt arasında değişen verilerle karşılaşıyorsunuz ancak 90 km şehirlerarası genel ortalamada ben daima 6.5 lt ile yolculuk yaptım. şehir içinde ise tüketim malesef çok yüksek. eğer bol dur kalk yapıyorsanız 10 lt'den aşağı düşmek kolay değil. ( özellikle kış aylarında ) audi de ise durum biraz daha farklı 6. vitesin getirdiği bir yakıt tasarrufu beklerken otomatik şanzumanın getirdiği yakıt yükü ile karşılaşıyorsunuz. üstelik otomobil ivmelenemiyor ve daha fazla gaza basmak gerektiği için tüketim katlanıyor. şehirlerarasında en iyi ihtimalle 6.7 lt benzin tüketiliyor ve bu eğer aracı ortalama 100 km hızla kullanacak olursanız 7'li llitrelere ulaşıyorsunuz. şehir içindeki durum golf 4 ten pek farklı değil trafiğe göre 8.5 ila 10 lt arasında bir ortalama tutturmanz mümkün. Araçların hızlanmalarına baktığımızda golf 4 düz yolda 200'ye çıkabiliyor yokuş aşağı giderken 215 km hıza erişiyor ve bundan sonra çok dikkatli olmak gerekiyor çünkü araç bu süratte birden devir kesiciye giriyor. ( devir kesici aralıkları 1.vites 50km, 2. vites 90km., 3. vites 130 km. 4. vites 170 km. 5. vites 215 km.) bazı forumlarda golf 4 8 valfli modifiyesiz 1.6 motor ile 240 km sürate erişenler olduğunu okumuştum lütfen bunlara inanmayın. Audi ile 200 km sürati hiç geçemedim ancak araç bu süratte 6 viteste olduğu için size sessiz bir sürüş sağlıyor ayrıca golf'e göre oldukça dengeli ve güveni geliyor. 200 km ve üzeri süratlerde yakıt tüketimi 15 lt civarında oluyor.

    2006 opel vectra'nın yakıt tüketimi açısından vw grubundaki araçlardan bir eksiği yok :) malesef motor kasaya yetmiyor ivmelenme zayıf ayrıca yüksek devirlerde motor gürültüsünü içeriye çok veriyor. Son süratini bilemiyorum ancak 4. vites 180 km'de devir kesiciye giriyor 200 km'ye de rahatlıkla ulaşıyor.

    2001 model 200.000 kmdeki megane rxi genellikle araziye veya kötü yollara giderken kullandığımız aracımız yukarıdaki tüm araçlardan daha seri ve daha az yakıt tüketiyor. 90 ile giderken 5.7 5.8 ortalama tutturmak mümkün şehir içinde ise genellikle 8.5'li litrelerde geziniyor. Açıkçası yol tutuşu çok iyi değil frenler zayıf ve yalıtım inanılmaz kötü ancak 1.6 16v 110 bg motor otomobili iyi sürüklüyor yokuş aşağı 215 km sürate erişebiliyor ve yol daha da uzarsa daha da gidebileceğini anlıyorsunuz.

    Yazları kullandığımız 2006 micra 1.2 otomatik tam bir şehir içi arabası inanılmaz manevra kabiliyeti inanınmaz serilik. 1.2 motor renault ile ortak geliştiriliyor ancak beklenen yakıt ekonomisini sunamıyor yol bilgisayarı olmadığı için tam veri veremeyeceğim ama eğer 120 km sürati aşarsanız yukarıdaki otomobillerden yakıt harcama konusunda aşağı kalır yönü yok :) şehir içinde ise deiğerlerine göre nispeten ekonomik. Sanırım otomatik şanzumandan kaynaklı bir tüketim artışı var aracın ağırlığı 999 kg. azami sürati çok ilginç ivmelenmesi 100 km den sonra olduka zayıf 170 km ile giderken devir kesiciye girecek diye bekliyorsunuz ama kendisini son vitesine atıyor ve devir oldukça düşüyor motor gürültüsü epeyce azalıyor araç hızlanmıyor ama bu kadar ufak bir otomobil bu kadar küçük hacimli bir motor ve böyle bir sürat insanı şaşırtıyor doğrusu

    3 ay peugeot 407 2006 2.0benzinli otm kullanma fırsatı buldum. Söyleyecek söz bulamıyorum 2 ay önce bu araçtan kurtulduk dersem sanırım anlarsınız. Marka veya modellere düşmanlığım falan yok gerçekten başarısız bir araç. dış görünümü etkileyici içi de öyle ( otomobil full idi )ama malzeme kalitesiz motor verimsiz şanzuman 4 kademe otomatik benzini içiyor ve performans çok zayıf 150 km hızla giderken yan aynaların sallanması, rüzgar ve motor sesi... Sanırım beni eleştirenler olacak ama bakın otomobilleri çok severim marka holiganı veya düşmanı da değilim ama 407 benim için büyük hayalkırıklığı oldu.

    2009 ford mondeo 2.0 tdci 140 bg otomatik çalıştığımız şirket tarafından bize verildi. Gerçekten güzel bir otomobil gerek malzeme kalitesi gerek yakıt ekonomisi gerekse performans olarak etkileyici dizel olması ekonomiyi tetikliyor yüksek tork gücünü hissedebiliyorsunuz ancak çok yüksek süratlerde 1600 kg ağırlığındaki bir araçtan yere daha sağlam basmasını beklerdim düzde 200 yokuş aşağı 220 km sürat yapabiliyor...

    Şimdi asıl konumuz golf 6'ya geçiyorum yukarıda detaylı bilgiler verdim ki merak eden arkadaşlarımızın kafasına somut veriler oluşabilsin. Birincisi golf 6 yukarıdaki tüm otomobillerden daha hızlı. Yakıt olarak 90 km sabit hızda tam 5.0 lt harcıyor.80-90 km arasında gezinirseniz 4.7 lt inmeniz mümkün. şehir içinde de 8 litreyi geçmeniz mümkün değil diye düşünüyorum ancak bunda dsg şanzumanın payı unutulmamalı performansa yaptığı katkı yanında yakıt ekonomisine de büyük fayda sağlıyor zira belki de tarihte ilk defa otomatik bir şanzuman düz bir şanzumandan daha az yakıt harcıyor. Gaza yüklenip seri kullandığınızda yakıt tüketimi az değil.şöyle bir mukayese yapabilirim İstanbul ankara arası 140 tan aşağı düşülmeyecek şekilde gidildiğinde 6.6 lt. ortamayla gidilebiliyor aynı yolu aynı şekilde golf 4 ile gittiğimde 8.7 lt ortalamayla karşılaşmıştım. özellikle şehir içinde seri kullanımlarda 10 litreyi bulmasanız da 9 lt.lerde gezinirsiniz ancak altını çiziyorum bunu yapmanız için her ışıktan tam gaz kalkıp devri sonuna kadar getirip vites değiştirmeniz gerekir. Saygılarımla...



    Herkeze merhaba

    Aklımda yeni bir otomobil alma fikri varken bütçeme uygun bir araç bulma fikriyle yaptığım bu gezide muadil araçlar arasındaki yorumları okurken bu yazıdaki belli noktalar ilgimi çekti.
    Şu anda kullandığım otomobil 2000 model a3 ten çok da memnunum, Aracımı 2000 yılında aldım ve dokuzbuçuk yıldır keyifle kullanıyorum , Fakat bu yorumdaki bir bölüm bana yanlış anlaşılmış yada eksik geldi.
    Sevgili ivin
    A3 lerinin 240km/h ye çıktıkların söyleyen sürücülere bunun mümkün olmadığını sizin sadece 200km/h a kada hızlanabildiğinizi ve o kişilere inanılmaması gerektiğini ve bununun mümkün olmadığından bahsediyorsunuz.
    Fakat ben bay İvini eleştirmem gerektiğini düşünüyorum. Aracım henüz 2 yaşıdayken yani yıl 2002 çeşmeden istanbula olan yolculuğumda çeşme izmir otobanında 235 km/h ı kendi güzlerimle gördüm
    240 abartılı olabilir yadaben o sürare çıkamamış olabilirim , Fakat şu benim için bir gereçek ki ben o süreati kendigözümle gördüm. Yıl 2003 e geldiğinde ve aracım garantiden çıktıktan sonra şanzıman dağıldı
    ve aracım ankarada bir ay kaldı, İyi niyet garantisi denilen denilen bir garanti var(garanti sonrası aracınızı yetkili sevise götürrseniz buna sahip oluyorusunuz) bu garantiden şanzıman değişti.
    Bu değişimden sonra sürüş tamamen değişti max süratim 215 limitör kaldım. Fakat bu benim zamanın da yaptığım sürati değiştirmez ,ayrıca benim aracım 200bin km yi geçti her gün ataşehirden tuzlaya işime gidiyorum ve neredeyse her gün 200km/h sürate çıkıyorum ama daha fazlasına çıkanıyorum yaşlılık malüml.
    Burada sizi kötülemek gibi bir amacım yok lütfen yanlış anlamayın fakat anlatmak istediğim araçların üreticileri her yıl farklı bir konfgürasyon yada yenilemeyle karşımıza çıkıyor.


    Ben burada kendi aracımla ilgili konuşuyorum 2007 a3 ile bir fikrim yok fakat 2000 model ile ilgili fikrim var( 10 yıldır kullanıyorum) iki modelde aynı motoru kullanıyor 1.6 8 sübaplı.
    Teşekkürler

    Emre Gazi




  • Herkese merhaba
    Cuma günü 49.400 tl ye aldığım Beyaz Golf Tsı 122 hp comfortline DSG aracımla aranıza yeni katıldım. Uzun süredir otomatik araç arıyordum. Aslında fanatik bir manuelci yimdir ama sol bacağım da bir tür sakatlık olduğu için aracımı değiştirdim. Eski aracım 2008 model golf tsı 122 comfortline manueldi ve daha 35.000 km de satmak zorunda kaldım.
    Araç la ilgili izlenimlerimi araç 1000 km yi geçince burada paylaşıcağım ancak şimdilik bir kaç sorum var.
    1.)Bu dsg şanzıman vitesleri 1800-2200 devirlerinde değişiyor. Sizce bu arabanın motorunu sağırlaştırmaz mı?
    2.)Araçla kick-down yapıyorum ama örneğin 7. vites 70 le giderken 3. vitese takıp ivmeleneceğine sadece 5 e atıyor.
    3.)Bu araçlarda rodaj süresi yok mu? satış temslcisi bana aldığın gibi gaza yasla dedi. Ancak eski aracımda tsı dı ve onda rodaja uymam gerektiğini söylemişlerdi.
    ŞİMDİDEN HERKESE TEŞEKKÜRLER.




  • Aracın hayırlı olsun, güle güle kullan.
    Bunlar ve bunlar gibi sorularınını
    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=32311208
    adresinde paylaşırsan senin için daha iyi olur. Orası daha çok takip edilen bir başlık.
    Rodaj için kitapçıkta 1500km'ye kadar zorlamayın diyor. verdiğim adrese gidip geçmişe bakarsan daha birkaç sayfa önce konuşuldu bu konu.

    Tekrardan hayırlı olsun.
  • 2010 golf 1.4 tsi comfortline 122 hp ..navigasyon..bir aracım var..yılbaşında aldım şu an 7500km civarında..son bir haftadır gürültülü çalışıyor...daha dogrusu ilk çalıştırma çok gürültülü oluyor..1dakika sonra sessizleşiyor..servise telefon açtım pek mantıklı birşey söylemediler..bir bilgisi olan varsa ve paylaşırsa makbule geçer..teşekkür ederim..bu normal birşeymi yoksa arıza belirtisi mi?
    bu arada araç 0-160,170km çok hızlı ivmeleme ile çıkıyor..sonra yavaş bir ilerleme ile 203 km maksimum hıza ulaşıyor...şehir içi 0.40 tl krş yakıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivin


    quote:

    Orjinalden alıntı: Muradovskiy


    quote:

    Orjinalden alıntı: atokgozlu

    ben 1 ay kadar önce bu araç ile deneme sürüşü yaptım
    gaza yüklendiğimde 122 beygirlik gücü gerçekten hissedeceğimi düşünüyordum ama nedense bana bir anda tepki vermedi gibi geldi
    yani ataklığı çok iyi gibi değildi
    belki beklentilerim fazlaydı ama ne bileyim fırlamdı şöyle araç

    bu konuda fikrinizi alabilirsem memnun olurum

    tekrar teşekkürler.....


    TSI motorlarda gaza basıldığında saniyenin belli bir süresi gaza tepki vermiyor.
    Bu durum TSI başlığı altında tartışılmıştı.
    Tepki geldiğinde de alıp götürüyor arabayı o ayrı. Bende ilk kullandığımda hiç beğenmemiştim bu durumu. Şimdilerde alıştım.


    Muradovskiy arkadaşıma katılıyorum. Gaza ilk basıldığında saniyenin belli bir oranında araç ilk tepkiyi vermiyor tepki verdiği anda da tüm gücüyle ileri doğru atılıyor. Bu tepkisizlik anı öyle abartılacak bir zaman dilimi değil çoğu sürücü bunu belki fark bile edemez ancak eğer titiz bir kullanıcı iseniz ilk başlarda bu sizi rahatsız edebilir. Ancak zamanla alışıyorsunuz. Hızlı kalkış yapmak istediğinizde gaza sonuna kadar bassanız bile ilk anda ( bir göz açıp kapama süresi olsa dahi) araç tepkisiz kalınca eğer yanınızda gazlayan başka bir araç varsa hemen öne çıkıyor. Kullandığım diğer otomatik araçların hepsinde sol ayak frende iken gaza yüklendiğimde devri yükseltebiliyor ( launch control ) ve freni bıraktığımda seri bir kalkış yapabiliyorum. ( Yanlış anlaşılmasın lütfen sürat meraklısı vb. değilim sadece araçlarla ilgili yaptığım mukayeseli denemelerden edindiklerimi aktarıyorum.) Aynı olayı golf 6'da yapamıyorsunuz zira sol ayağınız frende iken gaza yüklendiğinizde önce devir hafifçe oynuyor ardından gaz pedalı devre dışı kalıyor ayak frende iken isterseniz gaza sonuna kadar basın gaz pedalı çalışmıyor. Sanırım motora zararı olabilecek bu uygulamanın önüne geçmek için elektronik bir sınırlama getirmişler ayrıca vites p veya n konumunda iken gaza ne kadar basarsanız basın devir 4 bini geçmiyor. Bu da motor ömrü için eklemiş bir uygulama diye düşünüyorum. Tüm bunların ışığında golf 6 ile tozu dumana katıp bir kalkış yapayım derseniz esp zaten devreye giriyor esp'yi kapatsanız ilk tepkisizliğin ardından ok gibi fırlayabilir ve patinaja düşebilirsiniz.

    Daha önce güçlü bir otomobil veya büyük hacimli bir turbodizel kullanmışsanız tsi 122 size yeterince atak gelmeyecektir ancak kendi sınıfının en atak otomobillerinden biridir. 0-100 9.5 sn oldukça iddialı bir rakam. Ben diğer otomobillerden sonra ilk kullandığım günlerde oldukça memnun kaldığımı söyleyebilirim ve bu aracı devamlı olarak 2.0 mondeo dizel 140 bg otomatik ile karşılaştırdım. Yeri gelmişken ilginç bir tespitimi de eklemeliyim. 2.0 mondeo ile gaza yüklendiğimde otomobilin tabiri caiz ise koltuğuna yapışıyorum bunu zaman zaman yanımda olanlar da teyit ettiler aynı şekilde golf 6 ile gaza yüklendiğimde araç beni koltuğa yapıştırmıyor ve yanımdakiler de böyle bir şey hissetmediklerini söylüyorlar ve şimdi asıl ilginç olan mondeo'nun direksiyonuna bir yakınımı geçirip kendim golf 6'nın direksiyonunda olduğum halde beraber gazladığımızda her defasında mondeo geride kalıyor araçları değiştirerek bir daha denediğimizde sonuç yine aynı oluyor mondeo önce ileri fırlıyor ve biraz arayı açıyor ancak her defasında golf yanından usulca geçiveriyor zaten değerlere baktığınızda golf 9.5 sn mondeo 10.5 sn civarında olduğunu görüyorsunuz. Sanırım mondeo'nun çok yüksek tork gücü özellikle 80 km kadar yolcularına koltuğa yapıştırma hissi veriyor golf daha hızlı ama böyle bir his yok.

    Neticede 1.4 lt bir motor olan tsi 122, 160'lık kardeşinin verdiği hissi veremez bu bir gerçek zira 160'lık motorda turbo+kompressor mevcut. 122'lik motor sadece turboya sahip ki oluşabilecek turbo boşluğunu minimuma indirmek için dsg 7 kademeli şanzuman seçeneği de mevcut. Tüm bunlara rağmen bir gerçek var ki tsi 122 kendi sınıfında piyasada bulunan birçok motordan ekonomik ve atak bir görüntü çiziyor... Saygılarımla....




    gaza basınca direk tepki almak istiyorsanız eğer aracı manuele yada S moduna alıp denerseniz söz konusu o gecikmekdende kurtulursunuz tabi bu da cebe zarar biraz :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercanekmen

    2010 golf 1.4 tsi comfortline 122 hp ..navigasyon..bir aracım var..yılbaşında aldım şu an 7500km civarında..son bir haftadır gürültülü çalışıyor...daha dogrusu ilk çalıştırma çok gürültülü oluyor..1dakika sonra sessizleşiyor..servise telefon açtım pek mantıklı birşey söylemediler..bir bilgisi olan varsa ve paylaşırsa makbule geçer..teşekkür ederim..bu normal birşeymi yoksa arıza belirtisi mi?
    bu arada araç 0-160,170km çok hızlı ivmeleme ile çıkıyor..sonra yavaş bir ilerleme ile 203 km maksimum hıza ulaşıyor...şehir içi 0.40 tl krş yakıyor..

    1.4 tsi 122hp ile 0-200 ü 35 snde cıkan arkadaslarımız mevcut ayrıca sabah yada hava sogukken ilk calısmada gürültü cıkar biraz evet oda normaldir zaten 15-20 sn sonra arac normale döner ve o esnada devir 1k rpm üzerindedir zaten 800 600 rpm arasına dogru geldiginizde o sesden kurtulursunuz. oda ilk calısmadan kaynaklanan motorun da soguk olmasından dolayıdır.




  • ivin selamlar,
    öncelikle sna bişey sormak istiyorum. bu dsg şanzımanlarda bi ses sorunu oldugu söyleniyor golf 6 da bu hala devam etmektemidir ? vede araç sollamalarda ve kullanış açısından dsg şanzımandan memnunmusunuz ? çogu audi a3 kullanıcılarında bu şanzımanlarda ses sorunu bi tıkırtı geldiği söyleniyor konuya açıklık getirebilir misin pm attım
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.