Şimdi Ara

vw Bora TURBO takılması hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
9.069
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aynen bendede Bora 1.6 16V var bende çekişinden daha fazla birşey bekliyordum ama gerçekçı olalım araba aslında okadarda fena çekmiyo hele benim 16V yüksek devirlerde çok iyi...

    şimdi herkez Boranın güzel ve şık ön duruşuna bakıyor ve alıyor (gerçekdende görünüşde 1 numara ''bençe'')
    LPG uçuz olduğundan...Tabiki Benzinlisini alıyor taktırıyor ve arabanın çekişini beyenmıyorlar....

    aslında ben Multijet Diesel motordan LPG ye keçiş yapdığımdan bana bunlar O SEBEBLE biraz hantal geliyor ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuneXXX

    aynen bendede Bora 1.6 16V var bende çekişinden daha fazla birşey bekliyordum ama gerçekçı olalım araba aslında okadarda fena çekmiyo hele benim 16V yüksek devirlerde çok iyi...

    şimdi herkez Boranın güzel ve şık ön duruşuna bakıyor ve alıyor (gerçekdende görünüşde 1 numara ''bençe'')
    LPG uçuz olduğundan...Tabiki Benzinlisini alıyor taktırıyor ve arabanın çekişini beyenmıyorlar....

    aslında ben Multijet Diesel motordan LPG ye keçiş yapdığımdan bana bunlar O SEBEBLE biraz hantal geliyor ;)

    Hem hort, hemde tutarsız bilgiler vermişsiniz.
    Multijet 1.3 lerden geldiyseniz o motor hiç de öyle hantal kalmaz yanında hatta bildiğin biTurbo gibi kalır.
    ikisinide kullandım.

    Bora karoser olarak hakikaten çok diri bazı araçlara bakıyorum, hiç yıpranmamış araçlar var nerdeyse.
    Kalite olarak ok ama, Golf kadar yer etmedi gönüllerde malesef.




  • Turboya harrcayacağınız masrafı ne zamana kadar amorti edeceksiniz? bir de bu mesele var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K



    Yok arkadaşım. O motora turbo falan olmaz.

    Yeri de yok hem.

    Hem turbo öyle yağı değiştirirken silecek takar gibi bunu da takın diye taktırılabilecek birşey değil.

    Ha altında B16 VTI motoru vardır, arabanın motorunda böyle bir kapasite vardır, harcar 10 bin tl, turbolarsın. Ama senin o motora altın semer vursan yine Hitler...

    En mantıklı çözüm o motoru kaldırıp, yerine golf IV GTI'daki 1.8 turbo motoru swaplamak olur. Uyar mı? Tüm elektronik aksamı da değiştirirsen uyar. Değer mi? Göreceli. Sen önce bütçeden bahset...

    tsi takılabilir mi bu araçlara, 10000tl sandık motor vardı sahibindende bir ara..




  • turbo uygulamasını yapman için piston ve gömlek vepiston kollarını hatta belki krankı bile degistirecksin...

    aracın zaten belli bir km de ve motor yorgun... sen bide ustune daha fazla guc uretmesi için aşırı besleme ile patlama yaptırınca o piston kollarının dayanacagını yada piston ve gömleklerin dayanacagını zannetmiyorum yani turbo uygulamalarında zaten döküm piston kullandıkları için çok paran gider sana kısaca yapacaklarını yazayım

    turbo
    intercooler
    forget piston ve piston kolları
    segman
    1.6 gömlek
    1.6 krank mili

    üst kapak contası vs daha motor açılınca değişen parçalarda olacak...

    sana rektefiye dahil 4000 bin liraya patlar en azından. Turbonun ebatına göre daha çok performans alırsın ama motor daha çabuk yıpranır.
  • Yeni turbo sandık motor taktırmanız sizin için daha iyi olur.Attığınız taşa ürküttüğünüz kurbağaya değmez yaptıracağınız işlemler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuneXXX

    aynen bendede Bora 1.6 16V var bende çekişinden daha fazla birşey bekliyordum ama gerçekçı olalım araba aslında okadarda fena çekmiyo hele benim 16V yüksek devirlerde çok iyi...

    şimdi herkez Boranın güzel ve şık ön duruşuna bakıyor ve alıyor (gerçekdende görünüşde 1 numara ''bençe'')
    LPG uçuz olduğundan...Tabiki Benzinlisini alıyor taktırıyor ve arabanın çekişini beyenmıyorlar....

    aslında ben Multijet Diesel motordan LPG ye keçiş yapdığımdan bana bunlar O SEBEBLE biraz hantal geliyor ;)

    Hem hort, hemde tutarsız bilgiler vermişsiniz.
    Multijet 1.3 lerden geldiyseniz o motor hiç de öyle hantal kalmaz yanında hatta bildiğin biTurbo gibi kalır.
    ikisinide kullandım.

    Bora karoser olarak hakikaten çok diri bazı araçlara bakıyorum, hiç yıpranmamış araçlar var nerdeyse.
    Kalite olarak ok ama, Golf kadar yer etmedi gönüllerde malesef.

    sen benim hangi multijet arabaji kullandığımı biliyormusunda ?

    heralde sen beni yanlış anladın.... multijet boraya göra daha atik demek istedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    turbo uygulamasını yapman için piston ve gömlek vepiston kollarını hatta belki krankı bile degistirecksin...

    aracın zaten belli bir km de ve motor yorgun... sen bide ustune daha fazla guc uretmesi için aşırı besleme ile patlama yaptırınca o piston kollarının dayanacagını yada piston ve gömleklerin dayanacagını zannetmiyorum yani turbo uygulamalarında zaten döküm piston kullandıkları için çok paran gider sana kısaca yapacaklarını yazayım

    turbo
    intercooler
    forget piston ve piston kolları
    segman
    1.6 gömlek
    1.6 krank mili

    üst kapak contası vs daha motor açılınca değişen parçalarda olacak...

    sana rektefiye dahil 4000 bin liraya patlar en azından. Turbonun ebatına göre daha çok performans alırsın ama motor daha çabuk yıpranır.


    selam sissil kardeş

    evet bu yazdıkların deyişmesi gerekebilir ama eyer yüksek basınçlı bir turbo takarsan öyle !!!


    diyelimki ufak yani mesela 0.2-0.4 bar bir turbo takarsak bunların deyişmesi gerekdiğini hiç sannetmiyorum !
    16V arabaların pistonları ve kolları daha dayanıklı oluyo ve sonuçda 2005 model araba... sanki 1.8T boranın 1.6 16V boradan.... pistonları, kolları veya krank mili daha mı dayanıklı...veya nekadar daha dayanıklı olabilir???

    ve sıkıştırma oranı atmosferik arabalarda yüksek olduğundan. sadeçe pistonları deyiştırerek mümkündür diye düşünüyorum !!
    yani sonuçda fazla masraflı bir deyişim yaptırmadan ufak bir turbo takmak mümkün !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TuneXXX -- 3 Şubat 2012; 23:05:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuneXXX

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    turbo uygulamasını yapman için piston ve gömlek vepiston kollarını hatta belki krankı bile degistirecksin...

    aracın zaten belli bir km de ve motor yorgun... sen bide ustune daha fazla guc uretmesi için aşırı besleme ile patlama yaptırınca o piston kollarının dayanacagını yada piston ve gömleklerin dayanacagını zannetmiyorum yani turbo uygulamalarında zaten döküm piston kullandıkları için çok paran gider sana kısaca yapacaklarını yazayım

    turbo
    intercooler
    forget piston ve piston kolları
    segman
    1.6 gömlek
    1.6 krank mili

    üst kapak contası vs daha motor açılınca değişen parçalarda olacak...

    sana rektefiye dahil 4000 bin liraya patlar en azından. Turbonun ebatına göre daha çok performans alırsın ama motor daha çabuk yıpranır.


    selam sissil kardeş

    evet bu yazdıkların deyişmesi gerekebilir ama eyer yüksek basınçlı bir turbo takarsan öyle !!!


    diyelimki ufak yani mesela 0.2-0.4 bar bir turbo takarsak bunların deyişmesi gerekdiğini hiç sannetmiyorum !
    16V arabaların pistonları ve kolları daha dayanıklı oluyo ve sonuçda 2005 model araba... sanki 1.8T boranın 1.6 16V boradan.... pistonları, kolları veya krank mili daha mı dayanıklı...veya nekadar daha dayanıklı olabilir???

    ve sıkıştırma oranı atmosferik arabalarda yüksek olduğundan. sadeçe pistonları deyiştırerek mümkündür diye düşünüyorum !!
    yani sonuçda fazla masraflı bir deyişim yaptırmadan ufak bir turbo takmak mümkün !!!






    Kardeş şu Türkçe'ye özen gösterelim lütfen.

    Deyişim değil, değişim.

    Sonuçda olmaz, sonuçta olur. Türkçe'de PÇTKHFS harflerinden sonra gelen da de ekleri Ta Te olur.

    eyer olmaz, eğer olur.

    sadeçe olmaz, sadece olur.

    Kesinlikle bilgiçlik taslamıyorum ama Türkçe seviyesi adına bunları uygulamak gerekli.

    Lütfen dikkat edelim. Yanlış anlamazsın umarım.




  • uyardığın için teşeküller ama okadarda abartmaya gerek yok...

    kardeşim ben doğma büyüme almanyadanım... daha 2 sene önçe kesin dönüş yaptım.. ve daha önçe hiç fazla türkçe konuşmadım konuşamadım

    ben türkçeyi sizler gibi burda okullarda öğrenmedim, ben türkçeyi herzaman kendi imkanlarımla öğrendim ve ona bakarak çok da fena türkçem yok..

    anlaşdıkmı kanka ;))
  • Boranın turbo dizel motorları kaç bine kadar gidiyor ? Yani turbo dizel bora alacak olsanız kilometre tercihiniz kaç bine kadar olurdu ?
  • Arkadaşlar bende de WV Bora 1.6 Comfortline var 74 hp mi ne olması lazım bunun beygirini nasıl artırabiliriz öle çok şey istemiyorum ben zaten oldukça memnunum ama biraz daha hızlı kalkıp hızlı hızlanmasını istiyorum o kadar öyle büyük şeyler değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemen54

    Arkadaşlar bende de WV Bora 1.6 Comfortline var 74 hp mi ne olması lazım bunun beygirini nasıl artırabiliriz öle çok şey istemiyorum ben zaten oldukça memnunum ama biraz daha hızlı kalkıp hızlı hızlanmasını istiyorum o kadar öyle büyük şeyler değil.

    Aracınızla oynamayın. O motorun performansını arttırmak kolay değil. Benim BORA için gördüğüm yapılmış en güzel modifiye üzerindeki motoru söküp TDI modor swaplanmışıydı. Araç hem çok az yakıyor hem de güzel performans veriyordu. Tabi yalıtımı benzinli motora göre olan BORA nın dizel motorun sesini içeri biraz fazla alması, yakıt depo girişinin 97 oktan benzine göre dar olmasından dolayı mazot pompasının ucunun depoya zor girmesi gibi minik sorunların haricinde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur2206
    aracıma hem beygir gücünü arttırmak hemde yakıt tasarrufu
    sağlamak amacı ile turbo taktırmayı düşünüyorum


    çok film izlemişsin.
    Gerçek dünyaya dön.
    Arabana bin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: egemen54

    Arkadaşlar bende de WV Bora 1.6 Comfortline var 74 hp mi ne olması lazım bunun beygirini nasıl artırabiliriz öle çok şey istemiyorum ben zaten oldukça memnunum ama biraz daha hızlı kalkıp hızlı hızlanmasını istiyorum o kadar öyle büyük şeyler değil.

    Aracınızla oynamayın. O motorun performansını arttırmak kolay değil. Benim BORA için gördüğüm yapılmış en güzel modifiye üzerindeki motoru söküp TDI modor swaplanmışıydı. Araç hem çok az yakıyor hem de güzel performans veriyordu. Tabi yalıtımı benzinli motora göre olan BORA nın dizel motorun sesini içeri biraz fazla alması, yakıt depo girişinin 97 oktan benzine göre dar olmasından dolayı mazot pompasının ucunun depoya zor girmesi gibi minik sorunların haricinde.

    Ya büyük bir şey istemiyorum zaten biraz daha hızlı hızlansın yani bunun bir yolu yok mu? Motor taktırmak falan onlar büyük iş o kadar büyük yatırım yapılmaz yani. Bu beyninle falan oynama nedir onları gördüm işte hiç bir bilgim yok ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemen54

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: egemen54

    Arkadaşlar bende de WV Bora 1.6 Comfortline var 74 hp mi ne olması lazım bunun beygirini nasıl artırabiliriz öle çok şey istemiyorum ben zaten oldukça memnunum ama biraz daha hızlı kalkıp hızlı hızlanmasını istiyorum o kadar öyle büyük şeyler değil.

    Aracınızla oynamayın. O motorun performansını arttırmak kolay değil. Benim BORA için gördüğüm yapılmış en güzel modifiye üzerindeki motoru söküp TDI modor swaplanmışıydı. Araç hem çok az yakıyor hem de güzel performans veriyordu. Tabi yalıtımı benzinli motora göre olan BORA nın dizel motorun sesini içeri biraz fazla alması, yakıt depo girişinin 97 oktan benzine göre dar olmasından dolayı mazot pompasının ucunun depoya zor girmesi gibi minik sorunların haricinde.

    Ya büyük bir şey istemiyorum zaten biraz daha hızlı hızlansın yani bunun bir yolu yok mu? Motor taktırmak falan onlar büyük iş o kadar büyük yatırım yapılmaz yani. Bu beyninle falan oynama nedir onları gördüm işte hiç bir bilgim yok ama.

    Atmosferik motorlarda performans artışı sağlamak hem masraflı hem de ufak artışlar şeklinde yapılabilir. Aracınızla her oynatmanız size hissedilir bir artış vermeyecekken kurcalanmışlık sorunu olarak yansıyabilir. Beyin chip vs. ne kadar oynanabiliyor BORA ile bilmiyorum, forumda cihip tuning uzmanı nickli bir arkadaş var ona sorup fikir alabilirsiniz. Yine de attığınız taşın ürküttüğünüz kurbağaya değmeyeceğini düşünüyorum. Kolay gelsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gerek yok o zaman kurcalamaya teşekkürler.
  • Arkadaşlar öncelikle bilgilerinizi ve fikirlerinizi aktardığınız için teşekkür ederim aracım su an 20 kuruş civarı yakıyor son zamlardan sonra tabiiki yalnız benim turbunun çalışma şeklindeki düşüncem motorun içindeki yanmış havayı hızlı bir şeilde dışarıya atıp aynı şekilde temiz havayıda yanması için motora aktarma bu sayede tepkiyi daha hızlı bi şekilde hissetmek yani gaza daha az basıp yakıt tasarrufu sağlamaktı ama anlattıklarınıza göre bayağı pahalıya maal olacağa benziyor tekrar tekrar düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür eder iyi forumlar dilerim
  • Golf alarak arttırmışsın performansı.

    Bu arada saygılar hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Golf alarak arttırmışsın performansı.

    Bu arada saygılar hocam.

    teşekkürler hocam aldık bir mk6 kasa

    daha iyileri sizlerin olur inşallah
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.