Şimdi Ara

VW/AUDI - DSG/S-TRONIC GERİ ÇAĞIRMA (RECALL FOR DSG) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
330
Cevap
6
Favori
24.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni Octavia'yı test ettim.. Dsg li olanı.. Hatta ciddi ciddi düşünürken birde şu Dsg yi araştırayım dedim.. Aracın kullanım kılavuzunda dahi sıkışık trafikte dsg nin ısınması durumunda sağa çekip soğutun önerisini öğrendikten sonra artık Dsg li araçlar benim için bitmiştir.. 100 bin tl para vereceksin highline passata yoğun trafikte birde Dsg soğutmayla uğraracaksın.. Peh..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vw araçlarında usb girişi var ise bu tarz ürünler kullanabilirsiniz. yok ise yapacak bişey yok.

     VW/AUDI - DSG/S-TRONIC GERİ ÇAĞIRMA (RECALL FOR DSG)
  • Kaliteli bir sıvı soğutmaya bakar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cuma günü Çorlu yolunda bir A6 yı çekiciye çıkarmaya çalışıyorlardı, kendi kendime herhalde DSG arızası diye düşündüm. Çünkü eniştemin A4 de çok defa çekici ile toplamıştık yoldan bir an eski günler gözümün önünden geçti.
  • Diyoruz ama dinleyen kim. Kuru şanzumanla olmaz bu iş.
  • Kuru tip şanzumanı üreten mühendisler gerçektende mühendis miydi ya da üretirken kafaları iyi miydi ?


    Kuru tip şanzumanla soğutma olmadan bu iş yürümez. Sonuçlarını her geçen gün görüyoruz önlem almalılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkb23

    Sorunlu DSG'ler 2'den 1'e geçerken TOK bir ses çıkarıyormuş

    Kapıdan çıkıyordur o ses... :)

    Harbi ya, belkide kapıyla yelleme yapılabilir... Üstüne çıkıp zıplayacağımıza yelleriz abi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    vw araçlarında usb girişi var ise bu tarz ürünler kullanabilirsiniz. yok ise yapacak bişey yok.

     VW/AUDI - DSG/S-TRONIC GERİ ÇAĞIRMA (RECALL FOR DSG)

    Yada camları açıp yokuş aşağı mahallenin delikanlılarından yardım alarak bir serinlik sağlanabilir mi acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nik bulamadım idare et

    bide forumdaki vw ciler audi yi vw adam etti yoksa 5 para etmezdi diyor audi gibi bir marka vw yüzünden küçük düşürülüyor

    audi nin vw den kurtulması lazım

  • Şu İsveç ile ilgili ben kısacık bir araştırma yaptım göremedim, kaynak linki alabilir miyim mümkünse?

    Şu DSG olayı iyi olmadı. Ayrıca 6-DSG sorunu diye bir şey yazılmış. Ben böyle bir şey duymadım hiç ki uzun süreli tecrübem var hiç de sıkıntı yok. Kusursuz bir şanzıman.
  • vw servisindeki ustalarla yaptığım muhabbetten sonra bende iyice soğudum dsg den.Hayır madem bu kadar sorunlu eski tip şanzımanı koysunlar ya da otomatik araç satmasınlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Şu İsveç ile ilgili ben kısacık bir araştırma yaptım göremedim, kaynak linki alabilir miyim mümkünse?

    Şu DSG olayı iyi olmadı. Ayrıca 6-DSG sorunu diye bir şey yazılmış. Ben böyle bir şey duymadım hiç ki uzun süreli tecrübem var hiç de sıkıntı yok. Kusursuz bir şanzıman.

    Bu linke gir,

    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

    şu cümleyi bul en aşağılarda:

    VW Sweden stopped selling the Passat EcoFuel DSG as a taxi after many cars had problems with the DSG gearbox. They instead offered the Touran EcoFuel DSG, which is using a different model of the DSG gearbox.




  • Liseliler basmış burayı yine konuyu açan gayet güzel bilgiler vermiş ama sonraki mesajlar post kasmaya yönelik. Sizin gibi bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantiginda insanlar oldukça vw de sorunlu dsgleri Türkiyeye kakalar ancak..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrebozkurt800

    Arkadaşlar Selamlar,

    Bildiğiniz üzere, VW-Audi, DSG/S-tronic (direct shift gearbox) ürün gamı altında sattığı, DQ200 kodlu 7 ileri kuru kavramalı şanzımanı, problemli olarak nitelendirip, dünya çapında belli ülkelerde, kullanıcıların baskısı ve örgütlenmesi sonucu geri çağırmak durumunda kaldı.

    Bu ülkeler:

    -Çin; Kullanıcılardan gelen artan şikayetler üzerine, Çin Devlet Televizyonunda konunun yer alması ve Çin Genel Kalite kontrol İşletmesinin desteği ile oluşan baskı sonucu, VW'in yaklaşık 400.000 aracını geri çağırmak durumunda kaldı. VW-Audi'nin, en büyük pazar olarak gördüğü Çin'de bu darbeyi alması, 2018'de dünyada 1 numaralı araba üreticisi olmayı hedefleyen marka için büyük bir darbe oldu. Şanzımanın garanti süresi, standart olan 2 seneden, 10 seneye çıkarıldı Çin'de 6 ileri DSG ile ilgili de, problemler ve şikayetler olmuştur, ama bu konumuzun dışındadır.

    -Japonya; 91.000 araç, aynı problemden dolayı geri çağrıldı.VW yetkilisinin Japonya için verdiği raporda DSG'nin arıza sebebinin, dur kalk trafiğin, rutubetin ve hava kirliliğinin çok olduğu Asya/Uzak Doğu ülkelerinde, DSG'nin bu kötü şartlara uyum sağlayamamasına dayandırılması da, (Japonya için kastedilen, malum radyasyon olayı) , işi daha da traji komik bir yöne çekmektedir

    -Singapur; 6.000 araç.

    -İsveç; İsveç'te, DSG sorunundan dolayı, Passat Ecofuel DSG'nin, taxi olarak kullanılması, tamamen yasaklanmış durumdadır

    -USA; 2009 yılında 2 kez geri çağırma olmuş. Biri 53.000 adet, diğeri 13.500 adet araç için. Garanti süresi 10 sene

    -Rusya; Garanti süresi 10 sene. Rusça'yı yeni öğrenmeye başladığım için, Rus forum ve kaynaklarından fazla bilgi alamadım.

    -Avustralya VW, Rusya, Çin ve USA gibi ülkelerde uygulanan geri çağırma prosedürünü, bu ülkeye uygulamama konusunda direnmiş, ama garantiyi 5 seneye çıkarmak durumda kalmıştır.


    Şanzımanın en sorunlu olan parçası olarak bilinen Mechatronik (mekatronik), yani kısa açıklama ile şanzıman beyninin, aşırı ısınmadan dolayı, elektrikli valfleri ve TCM (Transmission Control Module) modülü arızalanıyor.

    TCM arızası genellikle 40 derece Celcius (evet bildiğimiz kırk derece) sıcaklığı aştığında, "18222 P1814 Pressure Control Valve 1 (N215), Open / Short to Ground" arıza kodu ile ekrana yansıyor.


    Arızanın bazı / belli başlı semptomları:


    -Göstergede yanıp sönen PRNDS ve akabinde N'ye geçmesi (Neutral, yani boş vites). Bu arıza, şanzıman sıcaklık müşürüyle ilgili de olabiliyor.

    -Kalkışlarda, 1'e sert geçiş. Bu arıza, bilgisayara bağlanarak (VCDS kablosu ile) kalibrasyon yapılıp, günü kurtarabiliyor, fakat arıza tekrar ediyor.

    -3'ten 2'ye, 2'den 1'e zor geçiş ve bu geçişlerin akabinde ses gelmesi.

    -2. viteste sallantı/titreme hissi.

    -Vites geçişlerinde silkeleme/sallantı.

    -1300-2000 RPM arası güç kaybı.


    Bir diğer yaygın problem; Isınan kavrama problemi. Bu da şanzımanın diğer sorunu. Sıkışık trafikte ısınma meydana geliyor ve zamanla problem çıkarıyor. Sonuç: değişim

    Yukarıda gördüğünüz gibi, VW'in kendisinin bile DSG/Stronic ürününü kusurlu görmesine ve bu araçları geri çağırmasına rağmen;

    Garanti süreleri dolan araçlar için, iyi niyet garantisi adı altında belli kolaylıklar uygulanmakta, fakat kullanıcıya işçilik vs. gibi ek ücretler çıkarılmakta. Müşterilerin sinir kat sayısına göre, bu ücretler azaltılmakta veya alınmamaktadır (illa bir kötü yüzünüzü göstereceksiniz, ağlamayana meme yok)

    Bu parçalar, her ne kadar sık sık arıza verse de, teknik sebeplerden dolayı (her araç için ayrı kodlanması vs. bla bla) stoklarda bulundurulmuyor. Mağdur müşteriler ise, uzun süreler araçsız kalabiliyor. İkame araç ise ahbap çavuş ilişkileri ile sağlanıyor.

    Türkiye yetkili Distribütörü, konuyla ilgili vurdum duymazlığına devam etmekte ve vukuatlarına her gün yenisini eklemekte. 2 yıl standart garanti üzerine +2 yıl uzatılmış garantiyi, yüksek ücretler karşılığında alabiliyorsunuz, ama ikinci el aracınızı satarken, telefonda ilk sorunun "boya değişen parça var mı?" olduğu bir ülkede, kayıtlarında bu kadar arıza, parça değişimi bulunan bir araç, yamalı bohça muamelesi görebiliyor maalesef (Bu kısmı benim için önemli değil)

    Ayrıca Almanya'da da, 7 ileri şanzıman ile ilgili şikayetler fazlası ile mevcuttur. Vw-Audi Grubu, Almanya'da henüz bir geri çağırma uygulamadı. Ama kullanıcılar, bizim burada ve diğer forumlarda/platformlarda yaptığımız gibi, sosyal gruplar üzerinden anketler yapmaya ve örgütlenmeye başladı.

    Aynı şekilde İngiltere, yüzlerce sayfa DSG problemi ile forumlar dolup taşıyor. İnsanlar artık sorunlarını, imzalarına taşımış durumda.

    Bu şanzımanın (DQ200) kullanıldığı araçları aşağıda belirtiyorum:

    (+250 torklu motorlar hariç)

    -Polo

    -Golf

    -Scirocco

    -Jetta

    -Eos

    -Passat

    -Touran

    -Audi A3, TT

    -Seat Ibiza, León, Altea and Toledo

    -Škoda Octavia, Superb


    Biz bu araçlara, yukarıda bahsi geçen ülkelerden 2 kat fazla para ödememize rağmen, neden hala dünyaya gözümüzü kapamakta ısrar ediyoruz?

    Daha önce 3 adet VW-Audi - DSG/S-tronic araç kullanmama ve sorun yaşamamış olmama rağmen, bu araçlara güvenmiyorum, benim aracım sağlam, bir şeycikler olmaz, sağlamdır demek, bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığıdır. Tünelin sonu b.m..k bir yere çıkar haberiniz olsun.

    Ayrıca VW-Audi'yi, kerize yatma politikasından, ülkelere göre çifte standart uygulamasından ve "tutturabildiğime" yaklaşımından dolayı kınıyorum

    Saygılar

    Kaynaklardan bazıları:

    http://www.bbc.co.uk/news/business-21858256

    http://www.reuters.com/article/2013/05/09/us-volkswagen-japan-idUSBRE9480CJ20130509

    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

    Daha fazla kaynak isteyen arkadaşlara pm den daha fazla kaynak sağlayabilirim. Ama arama motorunuzu kullanarak, biraz da İngilizce yardımıyla istediğiniz kadar kaynak bulabilirsiniz.

     VW/AUDI - DSG/S-TRONIC GERİ ÇAĞIRMA (RECALL FOR DSG)


     VW/AUDI - DSG/S-TRONIC GERİ ÇAĞIRMA (RECALL FOR DSG)


     VW/AUDI - DSG/S-TRONIC GERİ ÇAĞIRMA (RECALL FOR DSG)



    Burada ki bilgilerin çoğu deli saçması.




  • mısır.gif

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizim dayıoğlunda var sorunsuz kullanıyor diyen vosvagen yalargaçları konuya bekleniyor
    daha neyini savunacaksınız merak ediyorum
  • Yahu arkadaşlar yapmayın, her şeyin pişirilip önünüze gelmesini beklemeyin.

    Link verdik, kaynak verdik, zaten buraya girenlerin çoğu az çok İngilizce biliyor, açın araştırın bu kaynaklar yetmiyorsa.

    Her şey ortada daha ne istiyorsunuz anlamadım...

    Armut piş ağzıma düş olmaz hep. O zaman DSG piş, kucağıma düş olmaya devam eder.

    Benden söylemesi
  • Ya arkadaslar bu DSG de sorun cikinca neden bu kadar mutlu oluyorsunuz ben onu anlayamiyorum.

    Bizim insanimiz ilginc; kendi LPG kullanir dizele zam gelince sevinir, kendinin arabasi kotudur; iyi arac yolda kalinca sevinir, kendi feneri tutar avrupada gs yenilince sevinir, kendi 3. katta oturur en alt kati su basinca guler. Ozetle sadece kendimiz icin yasiyoruz. Ulan ne ezik bir toplumuz biz. Bizim sorunumuz kendimizle, baska kimseyle degil. Sonra politikacilarimiza b.k atariz, kendimiz cok iyi bir b.kmusuz gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vw bile artık dayanamadı, sıkıldı da güçlü araçlarına zf entegre etmeye başladı.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.