Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (375. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7.560
Cevap
77
Favori
605.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 373374375376377
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba,

    Şubat ayında 2014 model D2 Advance Powershift S60 satın aldım. Aracımdan memnunum ancak şu an şöyle bir sorun yaşıyorum. Araca binmek istediğimde kumandadan kapıları açıyorum, şoför kapısı bir türlü açılmıyor. Diğer kapılar ve bagaj kapısı açılıyor ancak şoför kapısı ne yapsam da açılmıyor. Yan taraftan açmak zorunda kalıyorum. Bu problemi yaşayan ve çözüm bulan var mı acaba ?
  • Arkadaşlar merhaba.

    Gecikmeli bile olsa geçen ay 2001 model bir s60 2.0t aldım. Otomatik tercihim olmadığı için Manuel vites buldum. Hem virüs salgını hem de bu piyasada fiyat yönünden muadillerine baktığımda alabileceğim en iyi araç olduğunu düşündüm. Normal şartlarda s80 düşünüyordum ancak temiz bir tane denk getiremediğim icin s60ta karar kıldım. Aldığım günden itibaren ufak sorunlarım elbette oldu. Elektriksel sorunları kendim çözdüm. Katlanır ayna düğmesi çalışmaması ve ayna altı lambaların yanmaması vs. Sorunlar halloldu ancak benim için asıl sorun motor kulaklarında olduğunu düşünüyorum. Normal şartlarda araçta ses yok denecek kadar az ancak devri yükseltip turboyu açınca içeriye çok fazla ses ve vibrasyon veriyor. Tanıdık bir ustaya kontrol ettirdigimde kulaklarin su an çok sorunlu olmadığı ve parçacıdan yeni kulak almamam gerektiği. Ancak çıkma fabrikasyon kulak bulabilirsem o zaman daha iyi olacağı söylendi. Kulak değişimi yapmadigimda Araç içerisinde ses yapması dışında belirli bir vadede ekstra zararı dokunabilir mi? Malum sokaga cikma yasagi sebebiyle hafta sonu servise gidemiyorum. Hafta içi Malum iş durumu var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oice06 O kullanıcısına yanıt

    Ben olsam çıkmadan ziyade eğer bulabilirseniz Lemförder, Corteco, SKF gibi kaliteli markaların motor kulaklarını tercih ederdim (Piyasada nordic ve proparts gibi markalar var, kesinlikle bulaşmayın.). Zira çıkma parçanın araçta şu an takılı olandan daha iyi olacağının garantisi yok. O yüzden sıfır ve kaliteli bir markanın takozuyla değiştirmek daha mantıklı.


    Eğer titreşim çok fazlaysa zamanla farklı aksamlarda problemlere yol açabilir. Ama değilse bir süre idare eder. Bu arada o motorlarda, en çok problem çıkartan kulak motorun üstünde, cama doğru uzanan parça. İlk aşamada onu değiştirebilirsiniz eğer aşınmışsa. İşçiliği oldukça kolay olacaktır.


    Ses için ise, egzozda kaçak olabilir kontrol etmek lazım. Tabii sesin seviyesi de önemli. Zira araçtaki motor 5 silindir, kendine has sesiyle meşhurdur. Anormal bir seviyede olduğunu düşünüyorsanız dediğim gibi egzoz boruları ve turbo kontrol edilebilir.


    Edit: Araç manuel olduğuna göre şanzımanın takozlarını da mutlaka kontrol ettirin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Aralık 2020; 12:54:11 >




  • Yanıt için teşekkürler. Egzoz sistemi kontrolden geçti. Herhangi bir sorun görülmedi. Kendine has guzel bir sesi var elbette ancak yüksek devirde o güzelliği fazlasiyla içeri vermesi biraz sorun oluyor. Vibrsyon sorunu motor devriyle orantılı olarak gelişiyor. Turboda herhangi bir sorun goremedi usta. Zaten performans konusunda bir problem yok. Yalnizca yüksek devirde hattı sayılır bir ses var. Biraz bağırma problemi gibi geliyor. Bir de 5. Viteste 140km sonrası bağırma durumu var. 3000 devirden yukarıda yapiyor ses ve bağırma olayını.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oice06 -- 16 Aralık 2020; 8:37:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farklı bir problem olabilir mi diye ben başka bir arkadaşı çağırayım s60 ile tecrübesi olan, @karareis .

    Ama dedigim gibi motor/şanzıman takozları doğrudan etki eder titreşime.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Oice06 O kullanıcısına yanıt

    @nacker hocamın söylediklerine ek olarak akstan olabilir diyebilirim. ben s60 ta akstan dolayı titreşim sorunu yaşadım. Aksın belirtisi bariz oluyor zaten daha çok gaz verilince titreşim oluyor boşta iken olmuyor. Bir de forumda çok önce 2001 s60 larda volan sorunu olduğunu okumuştum bu ta titreşim yapabilir. Motordan gelen gürültüye eksoz sisteminde sorun yoksa bir anlam veremedim. Manuel sanzımanınız olduğu için yüksek hızlarda motor da devırlendıgınden ses olması normal ama gürültü şeklinde olmaması gerekir tabi. Gergi bilyaları vs de kontrol edilebilir @Oice06




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karareis -- 17 Aralık 2020; 0:4:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @karareis cevap için teşekkürler. Titreşim tamamen motorun titreşimi. Yani rolantide bile motorun titreşimi hissediliyor. Motor kulağı olabileceği ihtimali ağır basıyor. Motorun bağırma problemi 3000 devirden sonra başlıyor. Sanki motor zorlanıyormus ve son devir dayanmış gibi. İçerideki ses bağırma durumunda ortaya çıkıyor. Ama tuhaftır agresif kullanımda çekiş ve performansta herhangi bir sorun yok. Normal kullanımda son derece sessiz ve sakin. Tek problem rolantide ve yüksek devirde titresim. Ve yüksek devirde bağırma durumu. Aklima gelmisken rolanti 700 devirde ve dalgalanma yok. Sadece titreşim var. Hatta buji veya bobin arızası sanıp Bujileri yeni değiştirip bobin kontrolu yaptırdım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman bahsettiğiniz şekilde motor kulağı ağır basıyor. Sorunu bulduğunuzda yazarsanız biz de tecrübe ederiz  

  • @karareis ustam sorularımla vaktini alıyorum hakkini helal et lütfen ama malum bu araçlar biraz hassas ve parca vb. Pahalı. Bu yuzden bende hassas davranmaya calisiyorum. havalar soğudu ve şimdi başka sorunlar (sorun mu bilmiyorum) baş göstermeye başladı. Aldığım zaman sürücü tarafi paspasa su damlama durumu vardı. Kalorifer radyatör girişinde contalar eskimiş onlar değişince damlama kesildi. Tabi bu degisimde bir miktar soğutma suyu boşaltılmisti. Su antifriz karışımını yeniden doldurduk. Tabi bu süreçte gördüğüm kadarıyla hava alma işlemi yapılmadı. Bugüne kadar 2 kez yedek depoda tam depo su eksiltti ve her seferinde tamamladım. En son 2 gun önce tamamladım. Bu araçlarda hava alma işlemi için bir kapak vb. Varmi? Asil sorun sabahları soğuk havalarda motor harareti normal seviyeye gelene kadar rolanti biraz düzensiz ve egsozdan beyaz duman çıkıyor. Hararet göstergesi sabitlendiginde normale dönüyor. Sanki bu süreçte turbo performansı düştü gibi. Sorularıma geçecek olursak. Aracta turbo performansının veya çalışmasının testini nasil yapabilirim? Soğukken vuruntulu rolanti ve beyaz duman herhangi bir sorun teşkil eder mi? Soğutma sisteminde bulunan hava bitmemiş olsa en azından bu havayı alabileceğim bir kapak valf vb. Varmi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Halen su eksiltme devam ediyor mu? Sabah ilk çalışmada tekleme sorununu daha önce başka bir araçta yaşamıştım, düzenli olarak da azar azar su eksiltiyordu ve conta yanık çıkmıştı. Contanın yanık olup olmadığını anlamak için satılan testler var onlardan alıp kullanabilirsiniz. Hava almak için bir kapak vs var mı bilmiyorum ama turbo soğutma rekorunun delinmesinden dolayı su eksilten s60ta şu şekilde hava aldım ve başarılı olmuştu. Genleşme kabının kapağını açtım, kaloriferi de en sıcak dereceye ve en yüksek fan hızına ayarladım. Termostat açtıkça ve genleşme kabındaki su eksildikçe su ekledim. Su eksilmeyinceye kadar devam ettim. Birkaç gün kontrol ettim eksilme yoktu.

    Turbodan olağan dışı bir ses gelmediği ve emme hattında bir kaçak olmadığı sürece sorun yok denebilir. Sıcak asfalt bir yolda hafif gaza basıp çektiğinizde çuff gibi bir ses geliyorsa emme hattında kaçak olabilir. Bir de obd cihazından turbonun basıncına bakabilirsiniz 0,60-0,65 bar aracınız için normal turbo basıncı değerleridir. Yalnız bunlardan önce soğutma sisteminde bir sorun varsa onları halletmeniz ve contadan emin olmanız daha iyi olur





  • @karareis ustam arabayı alali 1 bucuk ay oldu ve bu süreçte paspasa damlama ile doğru orantılı su eksiltme vardi. Kaçak giderildi su anki eksiltme azalan oranda gidiyor. Yani her seferinde daha az eksiliyor. Elm 327 odb2 Bluetooth baglantii cihaz aldim hararet sabit 92 gorunuyor. Aldim alali arabanin fan açtığını görmedim. ( tum deneme ve beklemelerime rağmen fan açmadı) cok sıkıştırdığım zamanlarda hararet gostergesinin 1 2 mm yukarı çıkıp yine normal yerine geri döndüğünü görüyorum. Dun yine odb cihazıyla kontrol ettiğimde hararet 92 idi. Kontağı kapattığım anda 102 gibi bir değer verdi. Dediğiniz yöntemi uygulayıp hava almayı deneyeceğim ancak hiçbir şekilde fani çalışır görmemek beni biraz korkutuyor. Fan çalışmıyorsa en azından sıkışık trafikte hararet yapmaz mı? Soguk motorda tekleme değil de rolantinin biraz sarsintili çalışması diyebiliriz. Jikle devreden çıktığında biraz sarsintili oluyor. Tabi bunda iyi bir gaz ayari yaptırmak gerekecek diye dusunuyorum. Rolanti biraz düşük calisiyor.

    Turbo ile ilgili dediğiniz şekilde asfalt yolda herhangi bir ufleme emme sesiyle karşılaşmadım. Kullandığım program torque. Orada hangi değere bakacağımı bulamadım. Ancak basınç benzeri bir ibre var. Rolanti ve kapali motor değeri -26.5 civari verirken 4000 devirde 27.3 gibi bir rakama çıkıyor. Zaten arac rolantide 4000 devir ustune çıkmıyor. Yolda giderken 4000 deviri geçebiliyor. Sanirim bu da aracın durduğu yerde basınç uretmemesi icin koruma vb. Bir durum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oice06 -- 22 Aralık 2020; 12:14:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oice06 O kullanıcısına yanıt

    Hocam iyi bir volvo ustasına aracı göstermeniz iyi olur. Fan açmaması, su eksıltmesı, pek normal değil. Fan fişini de kontrol edebilirsiniz. Yaşadığınız yer neresiydi? Ankaradaysanız bir usta önerebilirim. Rölantide 4000 deviri ise hiç denememiştim ama aynı motor grubundan olan s40larda böyle bir şey yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam Ankaradayım doğrudur. Bugun conta testini yaptım. Temiz çıktı. Kapak contasi sizdirmasi yok. Su eksiltmeyi bitirdi. Muhtemelen hava atmayı tamamladi. Ben hala calisan bir fana rast gelmedim. Ancak hararet 90 sabit. Tek sorun turbonun eski performansında olmaması. Birde fan kismini bende merak ediyorum. Fan sorunlu olsa hararetin tırmanmasi gerekmez mi? Yada fan acacak kadar zora girmedimi acaba

    @karareis




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oice06 -- 28 Aralık 2020; 8:30:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oice06 O kullanıcısına yanıt

    Contanın sağlam olması ve su eksıltmenın kesilmesi çok iyi, dediginiz gibi havayı atmış olabilir. Fan sorunlu olsa elbette hararet yükselir. Sürekli hareket halındeysenız fan açmayabilir ama dururken soğuk havalarda dahi fan açıyor benım araba. Fan ve Turbo için şaşmaz R Servise gidebilirsiniz. Bakım için uzun bir süredir oraya gidiyorum bir sorun yaşamadım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün fanin en üstteki kanadına kurşun kalemle işaret koydum. O şekilde yola çıktım. Araçtan indiğimde işaret yoktu. Muhtemelen fan açtığında ben farkında olmuyorum. Diğer araçlardaki gibi ses çıkarmıyor pek anladığım kadarıyla. Şu sokağa çıkma yasakları bitse şaşmaza gidecegim. Hafta içi iş yüzünden gidemiyorum. Gaz hortunlarinin da değişmesi lazım. Dışında terlemeler oluyor. Değişim zamanı gelmiş. Once hortumları degistirtip lpg filtresi degistirtip guzel bir gaz ayari sonrasi r servise uğrarım. Zaten o sürede yağ ve filtre değişim zamanı gelmiş oluyor. Bakım zamanı Araya turboyu da sıkıştırırım artık  @karareis


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oice06 O kullanıcısına yanıt

     


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oice06 O kullanıcısına yanıt

    Fan aracın yediği rüzgarla da dönmüş olabilir.

    Servise gidince rica ederseniz zaten cihaza bağlayıp fanı manuel olarak aktif ederler. Çalışırsa zaten çalışıyordur.

  • Geçen gün klima paneli sökülüyken kontağı açma gafletinde bulundum. Tabi doğal olarak airbag ışığı yaktı. Ivedik 88 oto içerisinde babamın tanidigi bir usta ücretsiz arızayı sildi. Fan ve motor kulağı olayını onunla konuştum. Fani kontrol etti ve sorun yok. Bakıma 3000 km kaldı. 2000-2500 civari bir miktar parayı cebine koy gel dedi. On arka fren balataları, filtreler, motor yağı, şanzuman yağı ve motor kulakları icin toplam ücret bu dedi. Sizce normal bir rakam mı? Birde araçta far yağmur sensörü ve kilitlenince kapanan aynalar gibi gizli özellikleri yükleyebilir muyuz? @nacker @karareis


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oice06 O kullanıcısına yanıt

    Sadece balatalar 500 tl'yi bulur sanırım. Yağ filtresini orjinal, diğerlerini kaliteli markalar kullanırsa 200-230 falan da onlar tutar. Şanzıman yağını litresi 60tl civarı, 8 litre değiştirir muhtemelen. Motor yağı da kullandığı markaya bağlı ama 150-160 tl'den aşağı olmaz.

    Motor kulaklarının markası önemli. Orjinal veya orjinale üretim yapan kaliteli bir marka tercih edilmeli, işçilikle beraber fiyat normal gibi.


    Gizli özellik konusunda bilgim yok ama büyük ihtimalle gerekli sensör ve motorları(ayna için) monte edip daha sonra servisten yazılımı yüklemek gerekir. O da biraz maliyetli olur. Tabii yapılabilir bir şey de olmayabilir, bilemiyorum.

  • Sensörler mevcut gorunuyor. Ayna arkasında far sensörü ve ortada yağmur sensörü. Ancak ozellik olarak aktif değil. Misal aynaları düğmeyle katlayabiliyorum ama kapi kilitlenince kapanması ya da kumandadan kilitleyince camların kapanması gibi. Yani donanim mevcut ancak otomatik durumda değil. Araci calistirdigimda düğmeye basmadan aynalar açılmıyor. Bunun gibi gizli özellikler çoğu marka modelde donanim mevcutsa açılabiliyor. Volvo için henüz bulamadım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oice06 -- 8 Ocak 2021; 13:45:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 373374375376377
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.