Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (376. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.561
Cevap
77
Favori
605.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 374375376377378
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oice06 O kullanıcısına yanıt

    Dediklerinizin bir kısmı Vdash isimli programla yapılabiliyor, ama Türkiye'de bilen var mıdır, varsa nerededir bilmiyorum maalesef.


    Edit: Şimdi sitelerine baktım da, Türkiyede bazı kişiler gözüküyor ama sadece adres var, tel. no falan yok. https://d5t5.com/dealers//




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 8 Ocak 2021; 15:21:16 >
  • Oice06 O kullanıcısına yanıt

    Yağmur sensoru 2007 de aktif ve çalışıyor. Ayna kapanmasını ben de merak etmiştim ama üstüne düşüp araştırmamıştım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2004 2.0T Sport ile aranızdayım. Wp/Telegram gibi gruplar varsa dahil olmak isterim.
  • Dostum sanırım biz araç alana kadar buradaki arkadaşlar çoktan satmış :) Muhtemelen çoğunda yeni kasaları vardır. Malum bu aracın rahatlığına alışanlar başka marka model araca binemezler. :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oice O kullanıcısına yanıt
    Hahaha ne yapalım hocam bütçe meselesi. 2004 yılında küçücük bir çocukken 2021'de bu araba senin olacak deseler güler geçerdim, uçan arabalar değil hayallerimiz oldu sanki...
  • uzun süreden sonra motor kulaklarını değiştirdim. 10bin bakimi yapılırken hem motor kulaklarını değiştirdim. Hemde hazır motor kalkmışken eski yeni bakmaksızın triger seti değişti. Bobin etrafı o ringlerde ufak kaçak tespit edildi. Tüm keçe ve o ringler degisti. Onun dışında motor cok temiz çıktı. Tum silindirlerde kompresör ayni ve yeterli gorunuyor. Yag sizdirma su eksiltme yok. Bunları anlatiyorum çünkü günlerdir sanayiye gidiyorum. Aracın bakımı ve motor kulaklari değişiminden sonra bahsettiğim tum sesler yok oldu. Arac neredeyse sıfır ses calisiyor ve gidiyor. Ancak tek sorun aracın performansında. Teklemeli calisiyor ve arac sanki 180hp değilde 80hp gibi bir hal aldı. Gaz yemiyor gitmiyor. Hiçbir ariza kodu yok. Ustaya birkaç kez geri dondum. En sonunda bana yağlı kasnak arızası. Yagli kasnagın yagı boşalmış. Oda açı ayarlayamayıp sente kaçırıyor dedi. Sebep olarak yağ değişimi öncesi restore marka motor temizleyici koymamızı gösterdi. Daha önce buna benzer bir durum başına gelen oldu mu? Zor çalışma gaz yememe aşırı performans düşüklüğü tekleme gibi sorunlar. Usta pazartesiye kadar aracı devirli kullan. Basınçla içi yag dolarsa iyi olmazsa söküp ben manuel yağ doldurmayı deneyeceğim. Olmazsa degisim gerekecek diyor. @karareis @nacker




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oice -- 26 Mart 2021; 10:40:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • oice O kullanıcısına yanıt

    Yağlı kasnağın bu kadar ciddi problemlere sebep olacağını sanmıyorum, o daha çok yakıt tüketimi ve alt devir performansını arttırmaya yarayan bir sistem çünkü.

    Zor çalışma, gaz yememe ve performans düşüklüğü arka arkaya gelince benim aklıma ilk benzin pompası geldi, ustanız enjektör kütüğünden benzin basıncını bir kontrol etsin derim. Bir diğer ihtimal de benim hiç tecrübem olmamakla birlikte elektronik gaz kelebeği.

    Sentenin yanlış ayarlanmış olma ihtimali de var. Doğru kilitleme aletleri kullanmayınca bu motorların sentesini tam olarak düzgün ayarlamak imkansız. Üstüne bir de VVT olduğu için onun da kendine göre bir ayar/kurma prosedürü oluyor. Ustanız eğer volvo ustası değilse ayarı en baştan yanlış yapmış olabilir, sıkça karşılaşılan bir durum çünkü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Mart 2021; 12:41:37 >
  • Sorun çözüldü. Araç artık neredeyse sıfıra yakın ses ve çekiş düzeldi. Gaza yüklenince koltuğa yapıştırıyor. Eksantrik kasnağı volvo ustası eşliğinde kendi aparatıyla yeniden kuruldu. Triger vs. Yeniden toplandı. Kasnak aparat yardımıyla kurulmadığı için sente kaçmış. Demekki tek başına triger sentesi yetmiyormuş. Oring değişimi için eksantrik cikarilinca kasnak sentesi bozuluyormuş gaz verince gelen kasnak sesi de yok oldu . Tespitiniz doğru çıktı. Alt devirlerde kıvranıyordu. Kasnağın doğru kurulmasıyla problem kalmadı. Bu işlemlere fark olarak sadece 100 tl verdim. O da dışarıdan volvo ustasının gelmesi işi içindi. Destekleriniz için teşekkürler. Simdi araba çok keyifli hale geldi. Sirf keyfine gezmekten yakıt tüketimim artacak :) @nacker




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oice -- 30 Mart 2021; 15:39:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KutlukBilgeKülKağan kullanıcısına yanıt

    Sadece bütçe değil piyasa da fena. Daha geçen 80bin verdiler yine de vermedim. Üstelik alalı çok olmadı ve çok yüksek kar edecektim ama aynı temizlikte sattığım fiyata alamiyorum. Zaten satarsan alacağım arac yine bir volvo olur. Muhtemelen 2010 ustu yeni kasa s80 veya xc90 düşünürüm. Rahatlığına performansına ve sağlamlığına alışınca baska marka kesmez gibi geliyor. Yillarca binilmis bir motorda 5 silindirin hepsi 150 kompresör değeri veriyorsa buda sağlamlığın bir işareti.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oice06 O kullanıcısına yanıt

    Merhaba,

    Bahsettiğiniz gizli özellikler ile ilgili bir video izlemiştim.

    CFE PLUS isminde bir parça takıyorlar araca. Pc den istediğiniz özelliği açıp kapatabiliyorlarmış.

    En iyi özellik kumanda ile aynalar kapatıp açılabiliyor ve geri vitese aldığınızda aynalar otomatik yeri gösteriyor, kaldırıma daha rahat park yapabilme için.

    Aşağıdaki linkte ayrıntısıyla anlatıyorlar.


    (3) Araç gizli özellik açma, özellik aktif etme, Cfe Plus, Canbus Function Extender, volvo cfe plus - YouTube





  • Arkadaşlar herkese merhaba;

    2009 model S60 2.0 T benzinli bir araca sahibim.

    Aracı ilk aldığım zamanlarda bir sıkıntı yoktu ancak; bir zaman sonra sağ ön taraftan, kasis veya tümseklerden geçerken bir gıcırtı sesi geliyor. Kimsenin başına geldi mi. Kronik bir sorun mudur?

  • tomson kullanıcısına yanıt

    Araç 12 yaşında, yürüyen aksamın zamanla aşınıp ses-boşluk yapmaya başlaması kaçınılmaz bir durum yani kronik bir problem değil her araçta olur. Muhtemelen viraj demiri lastikleriyle alakalıdır, tabii araç lifte kaldırılıp incelenmeden kesin bir şey söylemek mümkün değil.

  • Cevap için teşekkür ederim. Ağır bakımlarını yaptıracağım, umarım usta bulur sorunu.

  • tomson kullanıcısına yanıt

    alt tablalara oring koyulursa sorun çözülür. klasik sıkıntı.

  • Merhaba;

    Geçen gün yağ değişiminde viraj demiri lastiklerine baktırdım bir sıkıntı gözükmediğini söylediler.

    Yakın zamanda triger değişimi de yaptırmayı düşünüyorum, o zaman özel bi serviste alt tablalara da baktırayım. Umarım onlardandır.


    Önerebileceğiniz bir volvo servisi var mı?

    Birde Triger ile ilgili orjinal mi taktırayım. Orjinal yoksa uyumlu hangi marka iyidir?

    Sitede bir topik açılmıştı. Orada triger setleri ile ilgili yazışmaları okudum.

    GATES, INA, DAYCO gibi markalardan bahsediyorlardı.

    Tekrardan yardımlarınız için teşekkür ederim.

  • tomson kullanıcısına yanıt

    Triger setinde orijinal üretici INA'dır. Devirdaim pompasini da Aisin üretir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar;

    Viraj demiri lastikleri ve alt tablalarda bir problem yokmuş.

    Sağ amortisör takozu parçalanmış. Değişimi yapıldı. Sorun kalmadı şükür :)

    Usta trigeri de INA ile değiştirdi. Orjinal sökülen triger setide INA çıktı. Sadece kayışında volvo yazıyordu.

  • Son dokuz yıl ve 100 bin kmdir adım adım aracın diriliğini kaybettiğini izleyerek üzülüyordum. Model yükseltme araştırmalarım aradaki farkın devasa olduğunu gösterince araca yatırım yapmaya karar verdim. Dört amortisörü de değiştirdim. Amörtisör körükleri, körük stopları, amortisör üstü tablalar, bilyalar değişti. Z rotlar ve rot başları da değişti. İki hafta önce de tüm diskler ve fren balataları değişmişti. Ek olarak bujiler dahil genel bakım yapıldı. Araca kabaca 11 bin tl masraf yaptım. Peki ne mi oldu? Yeni araç almış gibi oldum. Yüksek hıza çıkıp frene yapıştığımda ne bir titreme, ne bir uğultu ne de izden herhangi bir sapma. Araç tümseklerin, çukurların üzerinden teğet geçiyor. Çok güzel havalanıyor. Fren yaparak girdiğim virajları frensiz çok güvenli bir şekilde dönebiliyorum. Harcadığım paraya değdi. Araç dirildi, çok keyifli hale geldi. Sizlere de tavsiye ederim arkadaşlar. Parçaların, özellikle de şu metaller birbirine değimesin diye araya konulan kauçukların, lastiklerin, plastiklerin bir ömrü var. Çatlamasını, patlamasını beklemeyin derim. Şu ana kadar iyi bakmışsanız, üstüne bir doping yaparak yeniden araçları diriltmek mümkün.


    Herkese keyifli sürüşler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 4 Ocak 2022; 20:27:9 >




  • hesheit kullanıcısına yanıt

    Benzer bir revizyona 1.5 sene önce s40'ta başlamıştım ben. İnsan aynı arabayı uzun müddet sürekli kullanınca tabiri caizse laçkalaştığını anlamıyor. 4 amortisörle beraber ön yürüyen aksamda takozlar, z rotlar vs. değiştirdim. Motor kısmında motor takozları, buji-bobin vs. Kasislerde dönüşlerde gemi gibi esneye esneye giden araba ilk binişte go kart hissi vermişti VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar . Üzerine 4 yeni lastikle farklı bir klasmana geçti araç. Şu sıralarda da arka aksamdaki takozları vs. topluyorum, ön tarafta salıncak burçlarını falan da yakında alacağım. Gerçekten harcanan paraya değiyor çünkü arabayı değiştirme imkanımız gittikçe azalıyor. Bir de şöyle bir gerçek var. 2001 model ve volvonun en alt klasmandaki aracı (s40) olmasına rağmen, premium olmayan çoğu yeni araçtan sürüşü daha zevkli, yalıtımı-konforu daha iyi vs. Gerçekten geçmeye değecek araçlar artık yarım milyondan başlıyor ki sizdeki araç daha yeni s60 bir de, sadece motor olarak dahi emsali yok artık piyasada.


    Bu arada yedek parça almadan önce yetkili servise de mutlaka fiyat sorun. Ben s40'ın piyasada parçacılarda 390 tl'ye satılan amortisör takozlarını yetkili servisten 295 tl'ye aldım. Aynı şekilde kaputtaki cam fıskiyeleri dışarıda 110 küsür iken, yetkiliden 90 küsüre aldım. Her parçada bu olmasa bile özellikle -kaliteli- yan sanayi üretimleri olmayıp orijinale mecbur kalınan parçalarda güzel fiyatlar olabiliyor.





  • Bu ara, direksiyon yağını da değiştirdim. Son dört servistir ustaya söylüyordum, gerek yok, bir fark yaratmayacak deyip kıvırıyordu. Üşengeçliklerinden, ellerinde yağ olmadığından, bir kısmı için ne yağ koyacaklarını bilmediklerinden, risk almak istemediklerinden yanaşmıyorlardı. Hatta bir tanesi ben bu araçlardan anlamam abi bile demişti. (Bunu diyen “usta”nın eline anahtar verip onu Volvo’nun başına koyan zihniyeti huzurlarınızda tebrik etmek isterim). Bu ara, aracın kitapçığı da değişmeye gerek yok, ömürlüktür diyor. Oysa önceki Volvo’da değişmiş ve farkını görmüştüm. Bu sefer ısrar ettim, değiştirdim. Ve sonuç mükemmel. Düşük hızlarda kuş tüyü gibi bir direksiyonum oldu. Yüksek hızlarda da sertleştiğini yeniden hissedebilmeye başladım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 374375376377378
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.