Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (208. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.560
Cevap
77
Favori
605.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 206207208209210
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    şu iki günde neler öğrendik.))

    185/65/15 michelin energy saver + olan yakıt C, ıslak zemin A, 68 Db olan lastik 155 Tl fiyat aldım. Benim 195*65*15 leri ikinci el olarak elden çıkartıp alacağım inşallah.

    gerçi lastik daha 20 bin km.de ama olsun. En ideali orjinali neyse onu takmak.

    Volkan hocamın sayesinde bir yanlıştan döndüm diyeyim. İyi oldu bu konu. Öğrenmiş olduk.

    Hayırlısı bakalım.

    Hocam,

    Bence eğer şikayetiniz yoksa lastiklerinizi ilave masraf yaparak değiştirmenize gerek yok. Belki VIDA'dan lastik çevresi güncellemesi yaptırabilirsiniz
  • benim araç için ebatlar 195*60*15 ve 205*55*15 çıkıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    şu iki günde neler öğrendik.))

    185/65/15 michelin energy saver + olan yakıt C, ıslak zemin A, 68 Db olan lastik 155 Tl fiyat aldım. Benim 195*65*15 leri ikinci el olarak elden çıkartıp alacağım inşallah.

    gerçi lastik daha 20 bin km.de ama olsun. En ideali orjinali neyse onu takmak.

    Volkan hocamın sayesinde bir yanlıştan döndüm diyeyim. İyi oldu bu konu. Öğrenmiş olduk.

    Hayırlısı bakalım.

    Hocam,

    Bence eğer şikayetiniz yoksa lastiklerinizi ilave masraf yaparak değiştirmenize gerek yok. Belki VIDA'dan lastik çevresi güncellemesi yaptırabilirsiniz

    hocam lastik ebatları motora göre değişiyor sanırım....




  • doğrudur, kullanma kılavuzunuzun 110.sayfası ışık tutuyor bu konuya. Elinizde yoksa benim kullanma kılavuzundan size yardımcı olayım. Çünkü bütün motor kodlarının karşılığındaki lastik ebatları mevcut.

    saygılarımla.

    adana bayram.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    Hocam,

    Bence eğer şikayetiniz yoksa lastiklerinizi ilave masraf yaparak değiştirmenize gerek yok. Belki VIDA'dan lastik çevresi güncellemesi yaptırabilirsiniz

    Bir şikayetimde yok, memnunum. Az önce aracın üst davlumbazı ile lastik arasındaki boşluğa baktımda bayağı bir fark var, hem ön hemde arkalar için.

    VIDA'dan oluyor mu? yapılabiliniyor mu? bir araştırayım bakayım.

    Olmazsa biraz lastikleri eskiteyim. Keza 680 Tl. para ödemiştim. Daha 20 bin km.de.

    Bundan sonrakileri ama mutlaka 185/65/15 veya 195/60/15 le değiştireceğim. Sevgili hesheit üstadımın dediği ve önerdiğini aynen Michelin lastik bulucuda öneriyor.

    Üstatlar ilginiz için ayrıca teşekkür ediyorum.

    sağlıcakla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ylv77 -- 22 Mart 2013; 23:55:43 >




  • Volvo'nun S60 için verdiği lastik ölçüleri:

    195/65/15
    205/55/16
    225/45/17
    235/40/18

    Bu ölçüler arasında sonuncusu hariç çapta 2 mm oynuyor. O da hiç sayılır.

    16 jant için 215/55/16 ile 215/50/16 da kabul edilebilir ölçülerdir. İlkinde çapta 11mm büyüme, ikincisinde 11mm küçülme oluyor. Volvo S60 için 235/40/18 (ki bu durumda 13mm büyüme oluyor) ve de aynı çamurluklara sahip V70 için 205/65/15 lastik (bu sefer çapta 16mm büyüme oluyor) de kullanabildiğine göre sorun olmaz görüşündeyim; tabii eğer Volvo 205/65/15 ve 235/40/18 kullandığı modellerde ayrıca sert süspansiyon kullanmamış ise.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 23 Mart 2013; 3:07:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Volvo'nun S60 için verdiği lastik ölçüleri:

    195/65/15
    205/55/16
    225/45/17
    235/40/18

    Bu ölçüler arasında sonuncusu hariç çapta 2 mm oynuyor. O da hiç sayılır.

    16 jant için 215/55/16 ile 215/50/16 da kabul edilebilir ölçülerdir. İlkinde çapta 11mm büyüme, ikincisinde 11mm küçülme oluyor. Volvo S60 için 235/40/18 (ki bu durumda 13mm büyüme oluyor) ve de aynı çamurluklara sahip V70 için 205/65/15 lastik (bu sefer çapta 16mm büyüme oluyor) de kullanabildiğine göre sorun olmaz görüşündeyim; tabii eğer Volvo 205/65/15 ve 235/40/18 kullandığı modellerde ayrıca sert süspansiyon kullanmamış ise.

    235/40/18 i volan da bir R de görmüştüm sorun yok gibi duruyordu. Benim ebatlar 225/45/17 primasy 3 lastikleri yeni aldım dün gece ankara antalya arası virajlarda 150 ile bile çok rahattım açıkçası. Tabi bu arabadan mi yoksa lastiklerin iyiliyinden mi bilemiyorum...
    Ama ıslak zemin performansı gerçekten çok iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kitapçığa baktım benim araç için 195*60*15 yazıyor 225*45*17 ler içinse continental sport tek onaylı lastik yazıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fztaslan

    235/40/18 i volan da bir R de görmüştüm sorun yok gibi duruyordu. Benim ebatlar 225/45/17 primasy 3 lastikleri yeni aldım dün gece ankara antalya arası virajlarda 150 ile bile çok rahattım açıkçası. Tabi bu arabadan mi yoksa lastiklerin iyiliyinden mi bilemiyorum...
    Ama ıslak zemin performansı gerçekten çok iyi


    235/40 R18 s60r'nin standart ebadı zaten. çap olarak 215/55 R16'dan sadece 3 mm büyük. Yuvarlanma mesafesi ise 2025 mm ile sadece 7 mm fazla. Yani çok yakın ölçülerden bahsediyoruz.


    Primacy 3 yol tutuş özellikleri oldukça iyi seviyelerde bir lastiktir.
    Zaten 225 taban ve 45 yanakla, ki lastik muhtemelen de XL'dir, virajda lastik ebadından kaynaklı sorun yaşamanız beklenmez. Lastik de zaten performans lastiği sayılır. Bundan iyisi Michelin'de Pilot Sport serisi.
    Aracın yol tutuşu zaten iyi.
    İyi bir araç - lastik uyumu olduğu ortada.




  • ylv77 hocam. s60 2.4t awd aracım için bana hava filtresi lazım siz bu konuda tecrübelisiniz kargo ile nerden getirde bilirim, tavsiyeniz nedir. orj mi almalıyım. yoksa bosch hava filtreside aynı işlevi görürmü.. veya başka markada olabilirmi.

    saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    quote:

    Orijinalden alıntı: fztaslan

    235/40/18 i volan da bir R de görmüştüm sorun yok gibi duruyordu. Benim ebatlar 225/45/17 primasy 3 lastikleri yeni aldım dün gece ankara antalya arası virajlarda 150 ile bile çok rahattım açıkçası. Tabi bu arabadan mi yoksa lastiklerin iyiliyinden mi bilemiyorum...
    Ama ıslak zemin performansı gerçekten çok iyi


    235/40 R18 s60r'nin standart ebadı zaten. çap olarak 215/55 R16'dan sadece 3 mm büyük. Yuvarlanma mesafesi ise 2025 mm ile sadece 7 mm fazla. Yani çok yakın ölçülerden bahsediyoruz.


    Primacy 3 yol tutuş özellikleri oldukça iyi seviyelerde bir lastiktir.
    Zaten 225 taban ve 45 yanakla, ki lastik muhtemelen de XL'dir, virajda lastik ebadından kaynaklı sorun yaşamanız beklenmez. Lastik de zaten performans lastiği sayılır. Bundan iyisi Michelin'de Pilot Sport serisi.
    Aracın yol tutuşu zaten iyi.
    İyi bir araç - lastik uyumu olduğu ortada.

    Zaten pilot sport e pramasy 3 ün fiyatları aynıydı. Farkları ise pramasy yakıt ve ses yönünden daha iyi iken sport daha hızlı süratlar icin yapılmış ama zaten 150 160 km hızla gittiğimde lpg ile 30 krs yaktığını düşünürsek pramasy benim ihtiyaclarimi fazlasıyla karşılıyor.
    Arkadaslar bu arada bu süratle daha az yakmasını beklerdim acaba yanlış bir beklenti icerisindemiyim yoksa yaklaşan ağır bakımın sinyali mi. Araba suan 113000 civarında bakımdan sonra yakıtın biraz azalacağını düşünüyorum ama siz ne dersiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hazır lastik konusu açılmışken yaklaşık 6 yıl ve 160,000 km boyunca kullandığım S60 AWD ve çeşitli marka ve model lastiklerle olan tecrübemi aktarayım.

    Sırasıyla:
    1. 205/55 R16 91 T Alpine 3 Kış lastiği - 40,000 km (4 kış) (Yanakları çatladığı için değişti)
    2. 215/55 R16 93 V Michelin Primacy HP - 40,000 km (3 yaz) (Önlerin diş derinliği 4 mm kaldığı için değişti)
    3. 215/55 R16 97 W Yokohama AC01 - 30,000 km (2 yaz) (2. yaz ortasında lastik çok sertleşti, aşırı uğultu başladı ve bir lastik de yanaktan darbe aldığı için değişti)
    4. 215/55 R16 93 H Nokian WR A3 Kış lastiği - 30,000 km (2 kış) (çok iyi durumda)
    5. 215/55 R16 93 V Yokohama AC02 - 20,000 km (1 yaz) (iyi durumda)

    ilk Alpinler hariç bütün lastiklerim XL (takviyeli yanaklı)

    1. Michelin Alpine 3 beni genelde hiç üzmedi ama karlı havada fren yapınca sıkça ABS'yi devreye sokuyordu.
    2. Michelin Primacy 3 fena değildi. Sessiz ama yağmur ve viraj performansı iyi değildi. 3. sezonda ABS devreye daha sık girer oldu.
    3. Yokohama AC01'leri takınca araba yol tutuşunda sınıf atladı. Virajda mükemmeldi. Ama daha 2. sezonun ortasında şiddetli uğultu başladı. Aynı şekilde ABS sıkça devreye girmeye başladı.
    4. Kışlık Nokian'lar herhalde kullandığım en sessiz ve güvenli kış lastikleri. Girmediğim karlı yol, yokuş kalmadı banamısın demedi. Ben genelde kışlık lastikleri geç çıkartırım, şantiyelere gidip gelirken Mayıs ayında bile bazen yolda buzlanma olabiliyor, Mayıs sonunu mutlaka beklerim. Tabi Türkiye'nin her yeri aynı olmadığı için mesela Mayıs ayında Adana'da veya İzmir'de +25 C iken de kışlık lastikleri kullanmış oluyorum. Nokianlar ile sıcakta ne uğultu, ne frenlemede sorun yaşamadım. Lastiğin ömrünü yemeyecek olsa yazın bile kullanılabilir.
    5. Yokohama AC02'yi henüz bir sezon kullandım, ilk yılında AC01'den de iyiydi, bu yaz ne olur bilemem. Eğer uygun ebat o an Nokian'da olsa AC02 yerine kesin Nokian alırdım ama kısmet değilmiş.


    Bunlar dışında:
    - V40'a kışlık Michelin Alpine A3, yazlık da Michelin Energy saver almıştım.
    - XC70'de 215/65 R16 yazlık Michelin Latitude Tour HP, kışlık ise Nokian WR G2 SUV takılı.
    - XC90'a 235/60 R18 kışlık Nokian WR G2 SUV taktım. Geçen haftada lastikçim listeye zam gelecek dedi, geçen yılın fiyatından Nokian Z SUV 107 W, aldım henüz taktırmadım, kullanacağım ilk yazlık Nokian olacak, biraz da merak etmiyor değilim..

    Özetle şunları söyleyebilirim:
    - Genelde hiçbir lastik her alanda çok başarılı değil ama belli konularda iyi özellikler gösteriyor.
    - Lastikler genelde 3.-4. yıl ve 40,000 km'lerde sapıtıyorlar ve özelliklerini hızla yitiriyorlar, bu normal. Bu sürenin sonunda lastikten her türlü enayiliği beklemek lazım.
    - Bu açıdan Yokohama benim için 2. yıl ortası ve 25,000 km'lerde kafayı yiyerek sınıfta kalmıştır. Ama eğer 2 yılda toplam 40-50,000 km yapacak olsam kullanmaya kesinlikle değer bir lastik. Üstelik de fiyatı çok ucuz değil. Ama ıslak performansı ve viraj tutuşu muhteşem.
    - Michelin Energy Saver kullandığım en kötü ve güven vermeyen lastikdi diyebilirim.
    - Michelin Alpin ortalamalarda çok iyi bir lastik. Ömrü nispeten az.
    - Michelin Primacy HP fena değil ortalama üzeri bir lastik. Ama çok da performans lastiği gibi görmemek lazım, bazen olmadık yerlerde insanı şaşırtıp zorda bırakabiliyor. Islak performası mucizevi değil, ki benim lastikte en önemsediğim konudur, bu yüzden bir daha da almam. Ama çok sessiz ve konforlu bir lastik, hakkını yemeyelim.
    - Nokian kışlıkları hiç bir lastiğe değişmem. Bu kadar sessiz, konforlu, ıslak ve kuru (hem de +25 C'lerde bile) performansı yerinde bir lastik görmedim. Kış koşullarında verdiği güven hissini ise anlatamam. Bilenler bilir, kışın kar yağdığında genelde karları otobanın sol şeridine doğru kürerler, sol şeride girerseniz aracı sola doğru çektiğini hissedersiniz. Bir kaç kere deneme amaçlı 130-140 km süratlerle buralardan geçtim, lastikler bana mısın demedi. tabi bu denemeyi hızı yavaş yavaş kademelli arttırarak, araba ve lastikten emin olduktan sonra çıktım. AWD'nin de faydası çok tabi. Ben böyle yazdım diye sakın siz bunu kademeli artışlarla test etmeden denemeyin.

    Yük ve hız endeksleri (misal 93W) lastiklerin özelliklerini çok fark ettiriyor. Yük indeksi arttıkça (misal 95, 97 vs) lastik yanağı çok sertleşiyor, konfor azalıyor ama yol tutuşu da olumlu yönde etkileniyor.
    Bir de yanak takviyesi meselesi var. Eğer benim gibi yumuşak hamurlu lastik seviyorsanız, yanağı takviyeli XL lastik almanızı öneririm, Türkiye çukurları için çok faydalı. Hiçbir lastiğe balon yaptırtmadım.
    Hız indeksi arttıkça (misal T, H, V, W vs) lastik çok geç ısınır hale geliyor, kısa süreli şehir içi kullanımlarda sıkıntılı oluyor. Özellikle W serisi lastiklere Nitrojen bastırmamanızı tavsiye ederim, Nitrojen ısınmayı engellediği için lastik neredeyse hiç ısınmıyor, yol tutuşu diye bir şey kalmıyor.

    Uzun oldu kusura bakmayın, anca toparlayabildim.




  • Bu arada yazıyı yazarken lastiklere bir servet ödemiş olduğumu farkettim.
  • evet sevgili volkan hocam öyle olmuş, şaşkın ve bir o kadarda pür dikkat okudum.

    Hiç bir lastikçi sizin kadar herhalde bilgi veremezdi diye kendimi alamıyorum.
  • volkan hocam tek kelime ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlaşılmıştır, lastik almadan önce volkan.d'ye sorulacak! Ama o sıra kendisine ulaşamama olasılığına karşı ben aklımdan geçenleri şimdiden sorayım:

    XL extra load demek, yani ek yük için lastiğin daha yüksek basınçla şişirişebilmesine imkan sağlıyor. Bunun sebebi tamamen yanak takviyesi mi? Anladığım kadarı ile sizin XL kullanma sebebiniz ek yük değil, çukurlara karşı lastiğin dayanıklılığı?

    2.5T AWD araç için kışlık H hız endeksinden lastik almışsınız. Bu kışın nasıl olsa 210'u geçme ihtimali olmadığından mıdır? Ya da şöyle sorsam: H lastik ile 240'a veya V lastik ile 260'a çıkma şeklinde sürat denemesi yapar mıydınız? Beş dakikalığına da olsa hız endeksini aşmayı göze alır mıydınız? Yeri gelmişken sizin araç km sayacı sapmasını hesaba katmazsak sizce en fazla ne yapar? 2.0t'ler için de bunu merak etmekteyim.

    Yumuşak lastik ve konfor seven biri için yük endeksinin 88'i geçmesine sanırım gerek yok. Artı yük ve hız endeksi sonuçta artı para oluyor. Ama her üreticinin her ölçüde bu olasılıkların tümünü sunması zor olduğu gibi üretici sunsa da ürün satıcı da olmuyor. Çok farklı endekslerde lastik kullanmış olmanızı buna bağlıyorum?

    Nokian'ın yazlıklarından da çok memnun kalacağınızdan eminim. Ben Michelin sonrası iki tur (ilki 65 bin gitmişti) kullandım H serisini, ikisinden de çok memnum kalmıştım. Elinde Nokian olan lastikçi üstünlüğünü hemen itiraf ediyor. Elinde olmayan ise abi onunla ne işin var, birine birşey olsa tekini bulamazsın, ayrıca pahalı, bak bizdeki şunlar ondan iyi vs. vs. şeklinde yığınla hikaye anlatmaya başlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Anlaşılmıştır, lastik almadan önce volkan.d'ye sorulacak! Ama o sıra kendisine ulaşamama olasılığına karşı ben aklımdan geçenleri şimdiden sorayım:

    XL extra load demek, yani ek yük için lastiğin daha yüksek basınçla şişirişebilmesine imkan sağlıyor. Bunun sebebi tamamen yanak takviyesi mi? Anladığım kadarı ile sizin XL kullanma sebebiniz ek yük değil, çukurlara karşı lastiğin dayanıklılığı?

    2.5T AWD araç için kışlık H hız endeksinden lastik almışsınız. Bu kışın nasıl olsa 210'u geçme ihtimali olmadığından mıdır? Ya da şöyle sorsam: H lastik ile 240'a veya V lastik ile 260'a çıkma şeklinde sürat denemesi yapar mıydınız? Beş dakikalığına da olsa hız endeksini aşmayı göze alır mıydınız? Yeri gelmişken sizin araç km sayacı sapmasını hesaba katmazsak sizce en fazla ne yapar? 2.0t'ler için de bunu merak etmekteyim.

    Yumuşak lastik ve konfor seven biri için yük endeksinin 88'i geçmesine sanırım gerek yok. Artı yük ve hız endeksi sonuçta artı para oluyor. Ama her üreticinin her ölçüde bu olasılıkların tümünü sunması zor olduğu gibi üretici sunsa da ürün satıcı da olmuyor. Çok farklı endekslerde lastik kullanmış olmanızı buna bağlıyorum?

    Nokian'ın yazlıklarından da çok memnun kalacağınızdan eminim. Ben Michelin sonrası iki tur (ilki 65 bin gitmişti) kullandım H serisini, ikisinden de çok memnum kalmıştım. Elinde Nokian olan lastikçi üstünlüğünü hemen itiraf ediyor. Elinde olmayan ise abi onunla ne işin var, birine birşey olsa tekini bulamazsın, ayrıca pahalı, bak bizdeki şunlar ondan iyi vs. vs. şeklinde yığınla hikaye anlatmaya başlıyor.


    Sevgili Hesheit,

    Öncelikle yük ve XL hususu:
    Evet daha konforsuz olduğunu bildiğim halde yük indeksi yüksek ve XL lastik alıyorum, çünkü ülkede bize yol diye sunulan şeyin kalitesi ortada. Parasını geçtim, abuk sabuk bir yerde ve zamanda lastik parçalandı diye yolda kalmak istemiyorum, çünkü hayatım araba sırtında geçiyor, karda kışta yağmurda veya telefonun bile çekmediği garip yerlerde araba kullandığım çok oluyor. Bu yüzden lastiklerimin her daim iyi durumda olması çok önemli.
    XL'yi benim ilave darbe garantim olarak görebilirsiniz.

    Bir de sert yanağın şöyle bir faydasını gördüm. Geçen yaz başında Dilovası'nın tepesinde bir proje yeri bakmaya gittim. Bir yerde su dolu bir çukurdan geçtim. Neyse sonra aşağı indim Yalova'ya gitmem lazım, otobana çıktım, arabada bir tuhaflık var, araba gitmiyor. Yeni de benzin almıştım, herhalde kötü benzin aldım çekiş düştü diye düşündüm. Neyse yine 120-130 otobanda İzmit'e kadar gittim. Şehir içinde baktım birisi bana korna, selektör birşey anlatıyor. Velhasılı meğer sol arka lastiği yanaktan yemişim o su dolu çukurda. Lastikte hava namına birşey kalmamış, ama ben anlamadım bile, o halde herhalde 40-50 km yol gitmişimdir.. Yokohama 97W XL vardı üzerinde, bir nevi Runflat görevi görüp beni yolda bırakmadı. Bu bana yeterli, varsın biraz sert olsun.

    S60 için 88 lastiğin iyi olacağından emin değilim. Benim S60'ın orjinal lastiği 215/55 R16 93W. İlk aldığım lastikler 91 idi, atmadan önce yanaklarındaki çatlaklara inanamadım. Diğer lastiklerde böyle bir sorun olmadı, çok emin olmamakla beraber indexi düşük (93-->91) lastik kullandığım için olmuş olabilir diye düşünüyorum. 93'ten 88 düşersek toplamda 360 kg kapasite farkı olur, iyi olur mu çok emin değilim.


    Hız indexi hususu:
    Kılavuza göre benim 2.5T'nin son sürati zaten 210 km ile kısıtlanmış, AWD ünitesi yüzünden olduğunu düşünüyorum. Gerçi VIDA'dan bakınca 250 km ama neyse 210 veya 250 farketmez; ben insanın tek bir canı olduğunu ve onun da yedek parçası olmadığını kafasına iyice kazımış birisiyim. Benim de ailem çocuğum var, bir kaza anında trafikdeki diğer insanların da. Boşuna hayat karartmaya gerek yok. Bu yüzden aşırı sürat yapmam, otobanda bile nadiren de olsa 150'yi geçmem. Zaten süratli gidersem de aşırı yoruluyorum, gittiğim yere vardığımda 1-2 saat dinlenmem gerekiyor, gerek yok.

    Tabi sizin sorduğunuz hız sorusunun mantığı bu değil farkındayım ama nedense bunu belirtmek istedim.

    Sizin sorunuza gelirsek.
    Eminim ki siz de biliyorsunuzdur; dünyanın birçok ülkesinde (özellikle ABD ve EU’da) araçların lastikleri seçilirken takılacağı aracın son süratinden daha yüksek bir sürate dayanıklı lastikler seçilmesi kanun gereğidir. Mesela benim arabanın son hızı 210 km ama üzerindeki lastiği indeksi 270 km.
    Bunun istisnaları stepneler ve M+S (Mud + Snow) lastiklerdir. Bu tip lastikler daha düşük bir hız sınıfından seçilebilmekle beraber bu husus sürücünün kolaylıkla görebileceği bir yere konacak etiketle tespit altına alınmalıdır ki, sürücünün yanlışlıkla lastiğin taşıyamayacağı bir sürat yapmasının önüne geçilsin.
    Bunu niye yazdım?
    1. Kış lastikleri genelde daha düşük hız indeksinde üretiliyor. Türkiye’de de genelde T veya H lastikler görüyorum.
    2. Sormuş olduğunuz soruya yanıtımın dayanağı bu olacaktır. Vatandaşına değer veren ülkelerde kanun son süratin daha üzerinde bir indekste lastik kullanılmasını mecbur tutmuşken, siz hesheit olarak gerçek hayatta lastiğin hız indeksinin üzerinde bir sürat yapmayı göze alır mıydınız? Ben Volkan olarak asla yapmam, sizin de yapmayacağınıza adım kadar eminim.


    Evet gerçekten değişik endekslerde lastik kullanmamın bir sebebi, sizin de belirttiğiniz gibi her lastik almaya kalktığımda istediğim endekste lastiği o anda bulamamam, yani tedarik problemi. Bir diğer sebep ise benim değişik şeyleri tecrübe etme isteğim.

    Neyse özetle lastik benim arabada durumuna en önem verdiğim parça(lar)dır. Canımız sonuçta 32 psi havaya emanet.


    Nokian konusunda ben de tastamam aynı şeyi düşünüyorum. Belki 2 yıl önce Nokian tedariğinde ciddi sorun vardı ama şimdilerde Kormetal bu işi iyi oturttu gibi. Artık en azından büyük şehirlerde rahatlıkla Nokian bulunabiliyor. Ve dediğiniz gibi işi bilen lastikçiler Nokian’ın farkında.

    Sağlıcakla kalın.




  • Anlaşılmıştır, bilgiler için çok teşekkürler.

    Lastik konusu aracın marka ve modelinden bağımsız olarak önemli bir konu. Yere tutunmamızı sağlayan onlar. Bazen lüks spor araçlar görüyorum, lastiklerde diş kalmamış, resmen sıfırlanmış. Sahibi en pahalı aracı binince yapacağımı yaptım diye düşünüyor olsa gerek ki, sıfırlanmış lastikle gitmekte bir sorun görmüyor!
  • Öncelikle ben de Volkan hocama verdiği bilgiler için teşekkür ediyorum. kendisi bizler için büyük bir kazanç.

    Hesheit hocam zaten dh-volvo bölümünün temel direği. Ona da bu vesileyle bir daha teşekkürler.

    Lastik konusuna gelirsek benim hem yazlık (hankook ventus prime) hem kışlık lastikler ( michellin alpine ) az km yapmamdan kaynaklı diş derinliği açısından gayet iyi durumdalar. Son muayene de yanılmıyorsam michellin'lerin diş derinliği 11 mm çıkmıştı. Ama gel gelelim 5 seneyi doldurdu dolduracaklar. Bu yüzden değiştirmek doğru olacak.

    Yine de şöyle bir plan yaptım: şu an kışlıklar var. Bir ay sonra yazlıkları tekrar takarım. Yazlıkların son yazı olur bu. Kışlıkları da bir veya iki kış daha kullanırım. Seneye yaza doğru da Allah izin verirse bir takım yazlık lastik alırım. Zaman ne gösterir bilemiyorum ama şimdiki niyetim nokian almak.

    Kullandığım bu iki lastik hakkında bilgi vermem gerekirse michellin'ler kış lastiği olmasına rağmen kar- buz performansı çok iyi denemez. Evet yazlık lastikten iyi ama şaşırtıcı bir performans da göstermiyor. Havalar ısınmaya başladığında ise su koyveriyor. 25 derece üzerinde güvenlik zaafı oluşturmaya başlıyor. Yani alırım yaz kış kullanırım diye sakın düşünmeyin.

    Hankook'lar...bir otomobil dergisindeki testte 3. Olmuştu. Kuru yol performansı üst düzey çıkmıştı bu testte. Fiyat da uygun olunca almıştım. 25 bin km civarı yol yapmışımdır. Beni hiç üzmedi. Fakat michellin lastiklerde çevremden duyduğum kadarıyla 60-70 bin km yapanlar var. Habkook'ların 50 bini bile çıkaracağını sanmıyorum. Yani kullanım süresi kısa gibi duruyor. İkinci kötü yanı ise yol sesi fazla alıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün özgür (ozgurgunay) arkadaşımız ziyaretime geldi. Tanıştık. Bol bol muhabbet ettik. Tabi en çok da s60 üzerine oldu bu sohbet. :)

    Alttaki gibi de bir sahne çıktı ortaya.
     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 206207208209210
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.