Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir Kullanıcı, 7 Masaüstü Kullanıcı
7.479
Cevap
80
Favori
530.581
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Volvo >> VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar
Giriş
Mesaj
  • Çavuş
    97 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    quote:

    Orijinalden alıntı: fztaslan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    birde bu gün şöyle bir şey yaşadım.

    geceleri antifar özellikli gözlükler satılıyor. Benim gözlüğüm 1 ve 1.5 dereceli, 0.50 astigmat uzak gözlük numaraları.

    bizim burada turan optik var. 300 Tl.lik lost marka güneş gözlükleri 75 Tl.ye çerçeve aldım. Üzerine ise takacağım camın özellikleri.

    antifar yada antiglare diye bilinen sarı camlı cam üzerine arya marka iç, dış ve uv400 özellikli kaplamalar ile güçlendirip geceleri ve gündüzleri kullanabileceğim güneş gözlüğü elde etmiş oldum. Total fiyat 200 Tl 12 taksitle

    bakalım aldığımda ve kullandığımda sonuçları buraya yazarım. Keza akşamları ve gece karşıdan gelen araçların farları müthiş derecede beni yoruyor ve rahatsız ediyordu. Böylece bunu engelleyeceğime inanıyorum.

    hayırlısı bakalım.

    Gece far problemi icin Ben 40 tl ye polarize kahverengi klipsli gözlük aldim gözlüğümun üstüne takiyorum. Şehir içinde iyi ama daha uzun yolda denemedim. Cuma günü yola çıkacam sonuçları yazarım. Gece har gözlüklerini gozlukcum önermedi kendimde denediğimde ışığı toplamak yerine daha da dağıttığını farkettim ki buda astigmat biri için işkence gibi bir şeydir...

    bakalım cumartesi günü alacağım gözlüğü, benimkisi numaralı, astigmat olunca istanbuldan siparişle geliyor. Öyle antifar özellikli camların ışığı dağıttı gibi bir durum olsa gözlükçüm bana söylerdi. Bana birşey söylemedi.

    Antifar, ayfa kaplama iç ve dış uv.400 (antirefle) özellikli benim gözlüğün camları.

    kullandıktan sonra burada paylaşırım.

    hayırlısı olsun. saygılar.

    Umarım memnun kalırsınız ben bizzat kendim denedigimde beni rahatsız etmişti ama benim gözler zaten biraz problemli olduğu için siz de bu gibi sıkıntılar oluşmayabilir sonuçta. Denemek lazım...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1152 Mesaj
    inşallah dostum.

    geceleri araçların farları müthiş derecede gözümü alıyor. özellikle uzun yol çekilmez oluyor. Gözümde numaralı olunca....

    ben başarılı bir sonucun oluşacağına inanıyorum.

    hayırlısı
    |
    |
    _____________________________
    "hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"
  • Kurmay Yarbay
    12742 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 07_infazci

    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Büyük abimin Nissan Almera'sı var. Dün yetkili servise götürdü. Ekstra olarak arka disk ve balatalar değişilmiş. 1000 TL sını alıp yollamışlar. Arabayı satsa 15 bin tl zor eder.

    özel serviste arka disk ve balata değişimi işcilik dahil: 220.00 tl..:)

    Doğrudur. Sabah bırakmıştı. Bir süre sonra arayıp disklerin de değişmesi gerektiği bu durumda 1000 tl yı geçeceğini söylemişler. Ben de özel servis bul yaptır deyip uyarmıştım. Hatta internetten yedek parçacı bulup disk fiyatlarını göstermiştim ama uğraşmak istememiş.

    Servis listesine de şöyle bir göz atmıştım. Disk demiş para yazmışlar balata demiş para yazmışlar bir de benim anlamadığım disk aynası diye başka bir şey daha yazmışlar. Ondan sonrası yağıydı filtresiydi fren hidroliği idi vs.
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.




  • Binbaşı
    1152 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Servis listesine de şöyle bir göz atmıştım. Disk demiş para yazmışlar balata demiş para yazmışlar bir de benim anlamadığım disk aynası diye başka bir şey daha yazmışlar. Ondan sonrası yağıydı filtresiydi fren hidroliği idi vs.

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-nissan-primera-1.6-99-arka-fren-disk-ayna-67475078/detay/

    bu olsa gerek üstat.
    |
    |
    _____________________________
    "hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"




  • Kurmay Yarbay
    12742 Mesaj
    Muhtemelen odur hocam. Herneyse s60 konusunu daha fazla Nissan ile meşgul etmek istemem. Sonuçta bakım fiyatlarının rahatsız edici olması volvo'ya özel bir şey değil gibi görünüyor. Hemen hemen her marka bu durumda.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.
  • Binbaşı
    1152 Mesaj
    haklısınız.

    2000 model fiat tiponun farı 220 tl. Bizdede aynı gibi.

    2000 fiat palio benzin pompası 650 Tl. Ben 450 Tl.ye bosch marka almıştım.

    yani sadece bize ait değerler değil. Avrupa araçların parçaları genel anlamda yerlilere göre pahalı.

    oda normal olsa gerek.
    |
    |
    _____________________________
    "hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"
  • Çavuş
    62 Mesaj
    Kıymetli S60 kullanıcıları hepinizi muhabbetle selamlarım,
    Malumunuz baharın gelişiyle yaz tipi lastiğe geçiş zamanıda geldi sayılır. İhtiyacım olan bir takım yaz lastiğine bir süredir bakınıyordum. Dün Ankara şaşmazda daha öncede alışveriş yaptığım bir Michelin bayiine uğradım (bilal oto lastik). Bildiğiniz üzre aracın (2005 s60 2.0t) orjinal lastik ebatları 215/55/16 ama muadil olarak 205/55/16 da takılabildiği malumunuzdur.ayrıca 215'e göre lastik başına michelin'de yaklaşı 100 tl fark ve yakıt tasarrufu da ekstra kazanç. şu var ki gittiğim bayideki genç satış elemanı arkadaş kalite, konfor ve fiyat açısından çok cazip gelen bir teklifte bulundu. BMW için özel seri üretilmiş olan Michelin Energy Saver GRNX 205/60 R16 92W* serisi lastiği tavsiye etti. açıkçası 60 yanak lastiğin arabayı birkaç milimetrede olsa yerden yükseltmesi ve 1 cm de ince olması, aerodinamiği bozarmı diye tereddüt ettim ama nihayetinde taktırdım lastikleri. tanesi 210 tl'den bir takım. fiyat 215 ve 205'in ortalama fiyatlarına göre oldukça cazip geldi. etiket bilgileri: yakıt B class, güvenlik A class, ses 70 dB.
    ez cümle, orjinallik konusunda titiz davranmaya çalışırım genelde bu yüzden kafam hala rahat değil aceba kendi fabrika değerlerinin dışında bir ebat seçerek yanlışmı yaptım diye. sizde yapacağını yapmışsın şimdi bizden fetvamı bekliyorsun arkadaş demeyin nolur! :)
    |
    |
    _____________________________
    --->HGY<---




  • Kurmay Yarbay
    12742 Mesaj
    Hayırlı olsun hgy hocam.

    Volkan hocamın lastik ebatları ile ilgili güzel bir yazısı var s40 konusunda. Oradan biraz kopya çektim. Ayak üstü yanlış hesaplamadıysam araç yüksekliği yaklaşık 0'475 cm artıyor yaptığın değişikle. Lastik çevresi ise 2,5 cm kadar artıyor. Yani her bir turda 2,5 cm fazla yol alırsın. Göstergede belli bir oranda sapma gösterir. Çekiş de yine o oranda düşer.

    Bunun haricinde arabalarımızı zaten limitlerin de kullanmadığımızdan 0,5 cm lik bir yükseklik farkının yaratacağı yol tutuşdaki minimal farkların ihmal edilebileceğini düşünüyorum.

    Güle güle kullan. Fazla üzerinde durup kafana takma derim nacizane. Yalnız moralini bozmak gibi olmasın ama fiyat çok da makul gözükmedi bana. Bir arkadaşımız michellin primacy'leri 210 tl ya almıştı galiba. Hatta o sıralarda metro markette kampanya vardı. Tanesi 199 tl idi. Buraya da yazmıştım.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.




  • Çavuş
    62 Mesaj
    kıymetli HiGHWAYMOUSE ilgin ve verdiğin bilgiler için şükranlarımı sunarım. aslında hesaplamalarla ilgili detaylı bir mesaj yazmıştım az önce ama elektrikler kesilince (Ankara Çankaya Bilkent'te oluyor bu kesinti! bugün 3. kez) tümüyle silindi mesaj canım sıkıldı tekrar yazmadım. bende detaylıca hesaplamıştım farkı aslında ve sonuç olarak şu farklar çıkmıştı; 215/55/16'nın 642,9 çapı 2019,7 mm çevresi, 205/60/16'nın ise 652,4 çapı 2049,6 mm çevresi var. 205/55/16'da ise bu değerler 631,9 çapı 1985,2 çevresi şeklinde. 215/55/16 ile 205/60/16'nın çevre uzunlukları arasında 29,9 mm. bu 1 km'de 1.41 m fazla yol demek yani km'de 2/3 tur fark yapıyor ki çokta dişe dokunur bir değer gibi gelmedi bana. dediğim gibi mühim olan aerodinamik yapıya belirgin bir etkisi olurmu tereddütünü taşıyorum ama herhalde 9 mm yükseklik çokta etkilemez diye umuyorum.
    fiyat konusu da, aynen volvo markasının Türkiye piyasası gibi tutarsız bir aralıkta Ankarada 209 tl'ye satan da var 368 tl isteyen de. fabrika çıkış tarihlerine kadar birebir aynı lastikler. markalar ve modelleri içinde genel rayiçe bakarsanız fiyat oldukça makul seviyede gibi geldi bana. zira yük endeksinin 92, hız endeksinin W, yakıt tüketiminin B class güvenliğin A class ve ayrıca energy saver serisi olması önemli artılar gibi görünüyor. (Aykut Kocaman gibi konuştum sanki )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hgy66 -- 22 Mart 2013; 15:20:41 >
    |
    |
    _____________________________
    --->HGY<---




  • Çavuş
    97 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Hayırlı olsun hgy hocam.

    Volkan hocamın lastik ebatları ile ilgili güzel bir yazısı var s40 konusunda. Oradan biraz kopya çektim. Ayak üstü yanlış hesaplamadıysam araç yüksekliği yaklaşık 0'475 cm artıyor yaptığın değişikle. Lastik çevresi ise 2,5 cm kadar artıyor. Yani her bir turda 2,5 cm fazla yol alırsın. Göstergede belli bir oranda sapma gösterir. Çekiş de yine o oranda düşer.

    Bunun haricinde arabalarımızı zaten limitlerin de kullanmadığımızdan 0,5 cm lik bir yükseklik farkının yaratacağı yol tutuşdaki minimal farkların ihmal edilebileceğini düşünüyorum.

    Güle güle kullan. Fazla üzerinde durup kafana takma derim nacizane. Yalnız moralini bozmak gibi olmasın ama fiyat çok da makul gözükmedi bana. Bir arkadaşımız michellin primacy'leri 210 tl ya almıştı galiba. Hatta o sıralarda metro markette kampanya vardı. Tanesi 199 tl idi. Buraya da yazmıştım.

    High hocam arkadaş 3 adet primasyi 870 e almıştı diye hatırlıyorum, çünkü aynı dönemlerde ben de adetini 300 e almıştım



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Çavuş
    97 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Hayırlı olsun hgy hocam.

    Volkan hocamın lastik ebatları ile ilgili güzel bir yazısı var s40 konusunda. Oradan biraz kopya çektim. Ayak üstü yanlış hesaplamadıysam araç yüksekliği yaklaşık 0'475 cm artıyor yaptığın değişikle. Lastik çevresi ise 2,5 cm kadar artıyor. Yani her bir turda 2,5 cm fazla yol alırsın. Göstergede belli bir oranda sapma gösterir. Çekiş de yine o oranda düşer.

    Bunun haricinde arabalarımızı zaten limitlerin de kullanmadığımızdan 0,5 cm lik bir yükseklik farkının yaratacağı yol tutuşdaki minimal farkların ihmal edilebileceğini düşünüyorum.

    Güle güle kullan. Fazla üzerinde durup kafana takma derim nacizane. Yalnız moralini bozmak gibi olmasın ama fiyat çok da makul gözükmedi bana. Bir arkadaşımız michellin primacy'leri 210 tl ya almıştı galiba. Hatta o sıralarda metro markette kampanya vardı. Tanesi 199 tl idi. Buraya da yazmıştım.

    High hocam arkadaş 3 adet primasyi 870 e almıştı diye hatırlıyorum, çünkü aynı dönemlerde ben de adetini 300 e almıştım
    Lastik seçimin konusunda da 92 yerine 94 w tercih ederim açıkçası çünkü bizim araclarimiz ağır ve michaelin lastik hamuru itibarı ile yumuşak olduğu için yanaklar önemli oluyor.
    Sonuç high hocamın dediği gibi hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileği ile...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    917 Mesaj
    @hgy66,

    Lastikleriniz hayırlı olsun.
    Energy Saver serisi her konuda ortalamaları hedeflemiş bir tasarruf lastiğidir. Bizim eski V40'ta kullanmıştık 2009 imalatını. Islak performansını hiç beğenmemiştim. Ama yeni etikette ıslak performansını A ile markalamışlar. Belki yeni üretimlerde bir düzeltmeye gitmiş olabilirler.
    Ama siz yine de müsait bir yerde ıslak yolda frenleri ve yol tutuşunu bir test edin derim, beklenmedik zamanda sıkıntı olmasın.

    Bir de W serisi (270 km) lastikler çok zor ısınıyor, ısınana kadar yol tutuşu çok iyi olmuyor. Bu yüzden bu lastiklere nitrojen bastırmayın, lastikler soğukken araba düz asfaltta bile geziniyor. Tecrübe ile sabittir.

    Michelin web sayfasından gördüğüm kadarı ile 205/60 R16 92W* lastikler XL (takviyeli yanaklı) değiller. Yanağı arttırdığınız için virajlarda yanaklar esneme yapabilir. XL lastiğin bu anlamda ilave faydası olurdu.

    Şehiriçi konforunuz ise daha iyi olacaktır.

    215/55 R16'ya kıyasla %1.5, 205/55 R16'ya kıyasla %3.5 daha büyük lastik çevreniz var. Muhtemelen tam dönüşlerde ön lastiklerde davlumbaza sürtme yaşayabilirsiniz.

    Herkese kazasız belasız sürüşler...
    |
    |
    _____________________________
    XC70 D5 AWD
    XC90 T6 AWD

    "Good judgment comes from experience,
    and experience comes from bad judgment."
    Fred Brooks




  • Kurmay Yarbay
    12742 Mesaj
    Aslında beni bu lastik ebat değişimi ile ilgili endişelendiren asıl şey: Jant aynı ebatta kaldığı için daha ufak genişliğe sahip bir lastik takıldığında nasıl uyum sağlayacak? Yani yolda giderken hava kaçırma veya patlama gibi daha ciddi sorunlara yol açar mı? Belki yersiz bir korku ama hep gözümde janta tam oturmamış bir lastik canlanıyor...
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.
  • Yüzbaşı
    502 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Aslında beni bu lastik ebat değişimi ile ilgili endişelendiren asıl şey: Jant aynı ebatta kaldığı için daha ufak genişliğe sahip bir lastik takıldığında nasıl uyum sağlayacak? Yani yolda giderken hava kaçırma veya patlama gibi daha ciddi sorunlara yol açar mı? Belki yersiz bir korku ama hep gözümde janta tam oturmamış bir lastik canlanıyor...

    ben 205 kullanıyorum, eski aracımın lastikleri. bir kaç lastikçiye sorup yaptırdım işlemi ve 215ten 205e geçtim. 215ler çok eskimişti 205ler ise 1 senelikti, kıyamadım üstünde vermeye ve değiştirdim, keza kışlıklarda aynı şekilde. henüz bir sorun yaşamadım 1 sene olacak neredeyse, zaten olmaz demişlerdi bana. velhasılı kelam geçen bir tanıdık 205/55/16 michelini 175 e aldı .
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    62 Mesaj
    saygıdeğer arkadaşlar iyi dilekleriniz için çok sağolun hepiniz, yaptığınız yorumlar hakikaten ufuk açıcı ve dikkate değer noktalara odaklı. ilgilenen herkese sonsuz müteşekkirim.
    volkan.d, dönüşlerde davlumbaza sürtme ihtimali benide endişelendirmişti ama takılma esnasında dikkatlice kontrol ettim ve ettirdim sanki tolore edebilecek yeteri kadar mesafe var gibiydi. ıslak performansıyla ilgili test tavsiyenizi ilk fırsatta uygulayacağım.
    HiGHWAYMOUSE, (takma adın yazarken beni perişan ediyor kopyala yapıştır artık) taktığın lastiğin çapı değişmeyeceğinden (16 inç) taban genişliğinin daralmasının, içindeki hava basıncının dışa doğru yaptığı çok kuvvetli baskıdan dolayı, hava kaçırma yada patlama gibi bir duruma mahal vermesi söz konusu olmaz kanaatimce.
    |
    |
    _____________________________
    --->HGY<---
  • Yüzbaşı
    917 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Aslında beni bu lastik ebat değişimi ile ilgili endişelendiren asıl şey: Jant aynı ebatta kaldığı için daha ufak genişliğe sahip bir lastik takıldığında nasıl uyum sağlayacak? Yani yolda giderken hava kaçırma veya patlama gibi daha ciddi sorunlara yol açar mı? Belki yersiz bir korku ama hep gözümde janta tam oturmamış bir lastik canlanıyor...


    Hocam bununla ilgili bir sorun kesinlikle olmuyor. Çünkü lastiğin tırnağı her halükarda janta tam olarak oturuyor.
    Ama söyle de bir fark var. 215 taban 10 mm daha geniş olduğundan, jant iki tarafta 5'er mm daha içeride kalıyor, bu da kaldırıma sürtme vakalarında jantın çizilmemesi için eksta bir koruma oluyor.
    |
    |
    _____________________________
    XC70 D5 AWD
    XC90 T6 AWD

    "Good judgment comes from experience,
    and experience comes from bad judgment."
    Fred Brooks
  • Kurmay Yarbay
    12742 Mesaj
    Nekropsi, hgy, volkan hocam cevaplar için teşekkürler. Benim lastikler 205/55/16. En çok bulunan, fiyatı da makul sayılabilecek bir ebat. Yani ebatı değiştirmemin bir gerekçesi yok gibi. Yine de öğrenmekten zarar gelmez. Sağolunuz...

    Not. Hgy hocam daha kolay olacaksa gerçek adımı söyleyeyim: Abdurrahman Uzunkavakaltındayataruyuroğulları

    Kolayına gelirse gerçek ismimle de hitap edebilirsin... Şaka şaka high desen yeter hocam...
    |
    |
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.
  • Binbaşı
    1152 Mesaj
    şu iki günde neler öğrendik.))

    185/65/15 michelin energy saver + olan yakıt C, ıslak zemin A, 68 Db olan lastik 155 Tl fiyat aldım. Benim 195*65*15 leri ikinci el olarak elden çıkartıp alacağım inşallah.

    gerçi lastik daha 20 bin km.de ama olsun. En ideali orjinali neyse onu takmak.

    Volkan hocamın sayesinde bir yanlıştan döndüm diyeyim. İyi oldu bu konu. Öğrenmiş olduk.

    Hayırlısı bakalım.
    _____________________________
    "hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"
  • Yarbay
    3833 Mesaj
    Aceleye gerek yok ylv77, ben orijinal 185leri 195/60/15 ile değiştirmiştim. 1.6 ların orijinal 185 tabanlı gelme sebebi motor gücünün az olmasından ötürü sürtünmeyi ve yakıt tüketimini düşürmek. Yoksa, 195/60/15'ler gayet güzel. Frenleme ve yol tutuş daha iyi oluyor. Yakıtta bir artış olmuş ise de gözlenebilir değildi.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    323 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    şu iki günde neler öğrendik.))

    185/65/15 michelin energy saver + olan yakıt C, ıslak zemin A, 68 Db olan lastik 155 Tl fiyat aldım. Benim 195*65*15 leri ikinci el olarak elden çıkartıp alacağım inşallah.

    gerçi lastik daha 20 bin km.de ama olsun. En ideali orjinali neyse onu takmak.

    Volkan hocamın sayesinde bir yanlıştan döndüm diyeyim. İyi oldu bu konu. Öğrenmiş olduk.

    Hayırlısı bakalım.

    lastik muhabbeti buraya taşmış....
    |
    |
    _____________________________
    Başarılı olmak için sadece iki kural vardır. 1- Tam olarak ne yapacağınızı iyice düşünün. 2- Onu yapın
HızlıCevap
Reklamlar
Canlı Tv izle
son dakika
haberler
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,859
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.