Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (961. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
19.611
Cevap
155
Favori
1.402.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 959960961962963
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • NevNiyaz N kullanıcısına yanıt

    Carevelle segmentinin en iyisi diye biliyorum ama s60 ile minibüs sınıfındaki bir aracın deneyimlerini karşılaştırmak ilginç olur ben de merak ettim nasıl bir hissiyat acaba?

    Bu arada araca takasta verilen fiyat ile internet ilan fiyatları nasıl?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tamerbilisim kullanıcısına yanıt
    İlk arabam 2010 da aldığım volvo c30 du o zaman bekardım :) sonra 2018 de s60 ile devam ettik, daha da araba değiştirmem diyordum :) çok severek kullandık hala da çok şükür çok beğeniyoruz ama artık ailemizin ihtiyaçları değişti. Aslında yurt dışında satılan toyota sienna, honda odyssey tarzı çok koltuklu mpv ler tam hayalimiz ama ne yazıkki bunlar ülkemizde satılmıyor mecburen 8+1 ler kalıyor geriye tek seçenek. 7 koltuklu suvlar ara çözüm gibi ve çıkmaz sokak gibi görüyorum ben o yoldan gitmeyi :) o yüzden şu t7 kodlu 2022 vw caravelle leri bekliyorum belki t6 serisi ikinci ellerin fiyatı yeni modeller gelince düşer diye ..

    Yolcu olarak caravelle i şehir içinde tecrübe ettim hiç de ticari gibi değildi konforu, ama ford tourneo custom ile de test sürüşü de yaptım tamam sürüşüne diyecek yok belki bizim arabalardan da keyifli oturuş pozisyonu yol hakimiyeti vs ama onun da arka koltuklarında yolcu olmak çok rahatsız ediciydi, aileye gelmez dedim hele de küçük cocuklu bir aileyse mevzu bahis olan.

    Biraz uzun olsu kusura bakmayın, takasta bir bayi (peugeot) ₺248k verdi, ama ilablara bakıyorum masallah emsaller ₺300k lsrs kadsr çıkıyor.

    Uzun lafın kısası kafam baya karışık :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Araçta limitör var 242/243km geçmiyor. Klima açık yokuş yukarı 242km ile giden araç, aynı tepenin inişinde klima kapalı, son gaz, çift gaz (arka arakaya aniden 2 dip gaz basışı) gibi denemelere rağmen 243 km geçmiyor, devirde 3500 de kalıyor. Gözlemlerime göre aracın rahat 260-270km görecek gücü var ama diğer bileşenler o hıza uygun olmayabilir, o sebeple limitör konmuş.


    Maalesef hızı seviyorum, şehir içinde ışıklarda sarı yandığında fren yapan (Focusumu aktif kullanırken 2 kere tampon değiştirdim bu sebeple :D ), yaya geçidinde yaya yol veren, şehir içi hız limitlerine uyan, AVM de 2 çizgiyi tam ortalamak için indiriğim arabaya geri binip tekrar ileri geri yapan, takıntılı seviyede "kuralcı" bir sürücüyüm, Almanyaya gitse senelerce ceza yemeyecek şoförüm diyebilirim ama sırf bu yıl 5+ radar cezam var -ki çok dikkat ederim radar noktalarına. Düz yolda hele ki İzmir-İstanbul otoyolunda hız limitlerine uymak mümkün değil.



    Pandemi öncesinde yılda uzun yol olarak kabaca 20-30Bin km yol yapıyordum, şehir içi kullanım için daha ufak araçlarım var. Volvom uzun yol aracım diyebilirim. Hele uzun yolda benim gibi hızlı giden bir aracın arkasına takılıp 200+ km gitmek yolu çekilebilir kılıyor. Kısaca uzun yolda hızı seviyorum...


    • Bu hafta izmire giderken bana eşlik eden yakalayamadığımı gördüğünde yavaşlayıp beni bekleyen "26 AAV 5XX" plakalı BMW M5 li arkadaşa da buradan selamlarımı iletiyorum :)
    • Bir de geçen aylarda, beni Soma yakınında geçip giden A6 ya çok kızdım, adam azıcık daha yavaş gider de yetişiriz.
    • Bursa çıkışı yetişemediğim MasMaserati Quattroporte seni de unutmadım...



    @döküntü

    Önden çekiş yüksek hızda, arkadan çekişe göre daha avantajlı diyebiliyorum yanlışmıyım? Tabi ki AWD hepsinden iyi olur ama en azından bir BMW değiliz ki ön lastik patlasa yol hakimiyetini arkadan çekişe göre hemen kaybedelim?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elky

    Araçta limitör var 242/243km geçmiyor. Klima açık yokuş yukarı 242km ile giden araç, aynı tepenin inişinde klima kapalı, son gaz, çift gaz (arka arakaya aniden 2 dip gaz basışı) gibi denemelere rağmen 243 km geçmiyor, devirde 3500 de kalıyor. Gözlemlerime göre aracın rahat 260-270km görecek gücü var ama diğer bileşenler o hıza uygun olmayabilir, o sebeple limitör konmuş.


    Maalesef hızı seviyorum, şehir içinde ışıklarda sarı yandığında fren yapan (Focusumu aktif kullanırken 2 kere tampon değiştirdim bu sebeple :D ), yaya geçidinde yaya yol veren, şehir içi hız limitlerine uyan, AVM de 2 çizgiyi tam ortalamak için indiriğim arabaya geri binip tekrar ileri geri yapan, takıntılı seviyede "kuralcı" bir sürücüyüm, Almanyaya gitse senelerce ceza yemeyecek şoförüm diyebilirim ama sırf bu yıl 5+ radar cezam var -ki çok dikkat ederim radar noktalarına. Düz yolda hele ki İzmir-İstanbul otoyolunda hız limitlerine uymak mümkün değil.



    Pandemi öncesinde yılda uzun yol olarak kabaca 20-30Bin km yol yapıyordum, şehir içi kullanım için daha ufak araçlarım var. Volvom uzun yol aracım diyebilirim. Hele uzun yolda benim gibi hızlı giden bir aracın arkasına takılıp 200+ km gitmek yolu çekilebilir kılıyor. Kısaca uzun yolda hızı seviyorum...


    • Bu hafta izmire giderken bana eşlik eden yakalayamadığımı gördüğünde yavaşlayıp beni bekleyen "26 AAV 5XX" plakalı BMW M5 li arkadaşa da buradan selamlarımı iletiyorum :)
    • Bir de geçen aylarda, beni Soma yakınında geçip giden A6 ya çok kızdım, adam azıcık daha yavaş gider de yetişiriz.
    • Bursa çıkışı yetişemediğim MasMaserati Quattroporte seni de unutmadım...



    @döküntü

    Önden çekiş yüksek hızda, arkadan çekişe göre daha avantajlı diyebiliyorum yanlışmıyım? Tabi ki AWD hepsinden iyi olur ama en azından bir BMW değiliz ki ön lastik patlasa yol hakimiyetini arkadan çekişe göre hemen kaybedelim?

    P3 platformunda hiz limiti cem’ de 250 km/h’tir. Stock T3 ile 240 cok zor gormustum devir olarak sikinti yok ancak gucu yetmiyordu. Yazilimli olarak 200-240 arasi insani urkutuyor. Max hiz 252 de kesildi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt

    Sizin uyarınız üzerine şöyle bir test yaptım, hava 13c iken 11:00 gibi yola çıktım Eskişehirden, Arkalar 35psi önler 38psi gözüküyordu. "Michelin MC12290 Dijital Lastik Basınç Ölçer" ve Shell istasyonun hava/su istasyonu ile kontrol ettim. 20dk kadar hızlı ve bol frenli kısa bir 40km yol yaptım. Tekrar ölçüm yaptığınmda arkalar 38psi önler 41psi çıkmıştı. Bu daha önce bahsettiğim 200km+ üstü hızda, yoldaki kasis/göçük sonrası anlık kontrol kaybında yola çıkarken 9c hava da direk lastiklere önler 41, arkalar 35psi yapıp binmiştim. Muhtemelen Bursa çıkışında (ilk kalkıştan 200km kadar sonra ve hava sıcaklığının 20c ulaştığı bir ortamda) 41psi 46-48psi gibi yüksek değerlere ulaşmış olabilir. Bu da aracı "zıplamasına" sebep olmuş olabilir.


    Artık uzun yol yapacaksam depoyu fullediğim, yol başındaki istasyonda lastik basıçlarını kontrol edip, 40-50km kadar sonra tekrar kontrol ediyorum ve uygun basınçta değilse tekrar ayar yapıyorum. Kulağıma küpe oldu bu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elky -- 21 Haziran 2021; 1:6:21 >




  • mtoker06 kullanıcısına yanıt

    Ben 243km/h geçemedim, yokuş aşağı, klima kapalı dip gaz vs denedim ama üstüne çıkmadı araç. Bu sebeple yazılımsal limitin 243km olduğunu düşünüyorum. "d5t5" de CEM kilidini açıp, müdehale harici bu tarz ayarları değiştirmek mümkün değildir sanırım. Standart servis yazılımı bu değişikliği yapamaz yani değil mi?


    Araç 2016 D4 S60 190bg

  • Offline vida da vardi. Online versiyon cok kisitli. Kuvvetle muhtemel yoktur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtoker06

    P3 platformunda hiz limiti cem’ de 250 km/h’tir. Stock T3 ile 240 cok zor gormustum devir olarak sikinti yok ancak gucu yetmiyordu. Yazilimli olarak 200-240 arasi insani urkutuyor. Max hiz 252 de kesildi.



    Alıntıları Göster

    P3 platformunda motor seçeneğine göre max hız kayıtlıdır.


    Örneğin XC60'ta 210 km/saat D2 motorlu s60 araçlarında 210 km olarak kayıtlı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elky

    Ben 243km/h geçemedim, yokuş aşağı, klima kapalı dip gaz vs denedim ama üstüne çıkmadı araç. Bu sebeple yazılımsal limitin 243km olduğunu düşünüyorum. "d5t5" de CEM kilidini açıp, müdehale harici bu tarz ayarları değiştirmek mümkün değildir sanırım. Standart servis yazılımı bu değişikliği yapamaz yani değil mi?


    Araç 2016 D4 S60 190bg

    Vdash üstünden CEM'de kayıtlı hız sınırını kaldırabiliyorsunuz, tabiki ücreti karşılığında :)

  • Elky kullanıcısına yanıt

    Hocam önden çekişli araçlarla 160-170 bile tehlikeli. En ufak sorunda araca müdahale şansınız yok. Bu yönüyle arkadan çekişliler yüksek hızda dava avantajlı.


    kendi güvenliğiniz için lütfen o hızlara tekrar ulaşmayın ya da satıp ikinci el bir 3.20 alın. Hiç yokta. Kaza riskinizi ciddi oranda azaltacaktır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elky kullanıcısına yanıt

    Evet lastik basınçları çok önemli.

    Harici bir basınç ölçeriniz olması çok iyi. Benzinliklerin çoğunda makineler kalibresiz. 30 ayarlayınca lastiğe 50 psi basanına denk geldim 'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' .

    Yalnız basınç ayarlamayı lastikler soğukken yapmak lazım. Eğer 500m-1 km çevrenizde benzinlik yoksa bunu şu şekilde yapabilirsiniz. Akşamdan lastikleri olması gerekenin üstüne çıkartın, 40-43 psi mesela. Ertesi gün yola çıkmadan önce ölçüm aletiyle düşürerek olması gereken değere getirebilirsiniz.

    Tabii kullanım kılavuzunda veya araç üzerinde yazan değerlere ayarlayın.

  • döküntü D kullanıcısına yanıt

    Arkadan çekişliler de aynı derecede risklidir. Hatta yüksek hızlarda daha riskli bile denebilir aracın motor gücüne ve sürücünün tecrübesine göre.

    Önden çekişin en büyük problemi önden kaymadır, bu da takdir edersiniz virajlarda olur. O durumda da gazı azaltmak çoğu zaman yeterlidir kaymayı durdurmak için. Tabii bu esnada yolun durumu da önemli.

    Fakat arkadan çeker önden kayabileceği gibi, güç dolayısıyla arkadan kayma ihtimali de var. Yani baktığınızda arkadan çeker araç belki daha riskli demesek bile, daha risksiz değildir.

    Aslında çekiş fark etmeksizin yüksek hızlar bütün araçlarda risklidir, buna 4x4 de dahil.

  • nacker kullanıcısına yanıt

    Hocam önden çekişli araçlar, arkadan çekişli araçlara göre yüksek hızda çok daha fazla riskli.

    tabii ki en iyisi awd, ancak mevcut durumda önden çekişli arabayla 200ü geçmek çok daha riskli arkadan çekişliye göre.

    yüksek hız yapacaksanız eğer arkadan çekişli araç riski azaltır. Bunlar çok tartışmaya açık mevzular değil. Bilimsel gerçeklikler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • döküntü D kullanıcısına yanıt

    Yüksek hızda kontrolü kaybetme riski aracın önden veya arkadan kaymasından kaynaklanır. Veya dört tekerden birden. En risklisi (4 tekeri saymazsak) arkadan kaymadır çünkü kontrolü daha zordur, o da arkadan çeker araçlarda daha kolay gerçekleşir tekerlekteki güçten ötürü. Ön çeker aracın arkadan kayması için ani manevra veya isteyerek (onu da her araç yapamaz) kaydırmak gerekir.

    Önden kaymalarda ise iki araç arasında risk aynıdır. Hatta arkadan çeker aracın kayma ihtimali daha yüksek bile denebilir, ön taraftaki ağırlığın daha az olmasından dolayı. Tabii Rwd araçta bunu avantaja çevirebilirsiniz arkasını bir miktar açarak. Ama bu da otoyol sürüşlerine uygun bir durum değil takdir edersiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 22 Haziran 2021; 17:3:7 >
  • nacker kullanıcısına yanıt

    Hocam, formula 1 araçları bile arkadan çekişli? 400kmlere yaklaşan hız yapıyorlar, ne söylediğinizin farkında mısınız?

    kontrol kaybında önden çekişli araçlarda kontrol imkanınız yoktur, arkadan çekişli araçlarda vardır, premium arabalar bundan dolayı arkadaş çekişi tercih eder.

    Aksini iddia etmeniz aşırı saçma. Kaynaksız yorum yapmayın lütfen, bilinsel gerçekliği olmayan şeyleri buralara yazıyorsunuz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • döküntü D kullanıcısına yanıt

    Formula 1 araçları sürekli viraj dönmek için tasarlanıyorlar ve ağırlık problemleri var(bu yüzden 4x4 değiller). Ön yerine arkadan çekişi tercih ediyorlar çünkü önceki mesajımda dediğim gibi, tecrübeli sürücüler gaz pedalıyla yönlendirebilir RWD araçları, buna F1 araçları da dahil. Fakat RWD ile aracı yönlendirmek düz yolda işe yaramaz, dümdüz gidiyorsunuz çünkü.

    F1 araçlarındaki örneğe bir anti tez olarak ralli araçlarını örnek verebilirim. Çoğu ralli aracı önden çekerdir. Nette biraz araştırmayla çoğu ralli pilotunun da FWD araçları tercih ettiğini görürsünüz çünkü gevşek zeminlerde güç hem ayağınızda hem de elinizde olduğu için daha iyi kontrol sağlar. Gücün gideceği yönü tayin edebilirsiniz yani, RWD araçlarda bu mümkün değil. Fakat F1 gibi asfalt yarışlarında da RWD öne çıkar. Burada mutlak bir doğru yok yani.


    Kontrol kaybında önden çeker araçlarda da kontrol imkanı mevcuttur. En temel ileri sürüş eğitimlerinde dahi söylenir. Virajda önden kaymaya mı başladınız, gazı bırakın. Eğer 50'lik viraja 150 ile girmek gibi bir hata yapmadıysanız (ki böyle bir hatayı en iyi araç dahi telafi edemez) zaten tehlikeli boyutlara ulaşmadan toparlar araç kendini. Arkadan kaydığında da kontra verirsiniz. Biraz da tecrübe ve araca aşinalık varsa kontrayı gazla destekleyebilirsiniz.

    RWD araç da FWD ile aynı kayma mekanizmalarına sahip. Ya önden kayar ya arkadan. Hatta RWD olmasına rağmen günümüzdeki çoğu aracı virajda zorladığınızda önce önden kayar, üreticinin kasıtlı olarak ayarladığı bir tepkidir bu. Önden kayma arkadan kaymaya göre daha güvenli olduğu için.


    Bir kontrol kaybı durumunda, gaza basmadığınız zaman RWD araç ile FWD araç arasında bir fark yoktur (ön-arka ağırlık dağılımında önemli bir fark olmadığını varsayarsak). Çekişin yönü gaza bastığınız sürece önemlidir, gazdan ayağınızı çektiğiniz anda iki tip araç da aynı davranır, aynı şekilde kurtarırsınız (arkadan kaymada kontra, önden kaymada gazı bırakıp, mümkünse direksiyon açısını düzeltme).

    Bu noktada tecrübeli bir sürücü RWD aracın arkasının kolayca kaymasından faydalanarak, önden kayma durumunda aracın arkasını kontrollü şekilde açarak (gaza basarak) aracın burnunu viraj içine sokar. Bu sayede aynı virajı daha hızlı dönebilirsiniz. F1 araçları da bundan faydalanır RWD olmaları hasebiyle.


    Otobanda, yüksek hızda giderken eğer sürekli viraj dönmüyorsanız (ki yüksek hız yapılacak yolda viraj minimum düzeyde olur zaten). RWD/FWD arasında belirgin bir güvenlik farkı bu yüzden olmaz. Hatta sabit hızlarda giderken (akselerasyon olmadığında) FWD aracın daha stabil davranacağı dahi söylenebilir (özellikle bozuk yollarda, ıslak zeminde vs.) çünkü çekiş tekerleği üzerindeki ağırlık daha fazladır, dolayısıyla lastik yere daha iyi tutunur.

    Hızlanma durumunda ise RWD daha avantajlıdır, çünkü aracın ağırlığı arkaya kayınca arka tekerler yola daha iyi tutunur, gücü daha iyi aktarır. Bu durum da eğer 250-300 beygirlik araçlardan bahsetmiyorsak en çok kalkışta belli olur. Belirli bir hız üstüne çıkıldığında aradaki fark kapanmaya başlar.


    Premium araçlar arkadan çekişi tercih ediyorlar, bu geleneklerinden gelen bir durum ve üreticiye daha fazla esneklik sağlıyor. Ayrıca sürüşte ekstra bir keyif unsuru da sunuyor (kaymalardan dolayı). Konu başlığı volvo olduğu için oraya gelirsek, volvo da 98'e kadar RWD araçlar üreten bir firmaydı. Fakat RWD araç ekstra maliyettir ve volvo diğer rakipleri gibi zengin bir firma değil. Satış rakamları ortada. Ayrıca FWD araçların, bir kaza (özellikle küçük örtüşmeli) durumunda RWD araçlara göre daha güvenli olduğu da IIHS tarafından yayınlanan raporda açıkça yazıyor (motorun uzunlamasına konumlanmasından dolayı). Bu detayı, küçük örtüşmeli (small overlap) tipi kazalarda 2003 model volvoların dahi gösterdiği başarıyla ilişkilendirirsek, neden 2000'lerden itibaren ya FWD ya AWD araç ürettiği konusunda ufak bir ipucu veriyor. Çekiş yönü bir aracı premium yapmaz, öyle bakarsak tofaş'larımız da hep arkadan çeker. Aracın alt yapısındaki mühendisliğin kalitesi buna karar verir.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


    Eğer yardımcı sistemler olmasa bu tür tartışmalar sayfalarca sürüp giderdi. Ama günümüzde en basit araçta dahi ESP'sinden elektronik diferansiyeline kadar bin türlü destek sistemi var. Aracın kontrolünü kaybettiğinizde bizden çok onlar iş yapıyor. Dolayısıyla aslında bu konuyu tartışmanın bir anlamı yok. Elektronik destek sistemleri daha başarılı çalışan araç, çekiş yönü fark etmeksizin, daha güvenlidir desek yanlış olmaz.





  • s60a dönecek olursak awd olması sebebiyle artık tercih edilebilir bir araç, ancak önden çekiş sebebiyle 240 çok daha tehlikeli.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NevNiyaz N kullanıcısına yanıt

    Seni bir jenerasyon geriden takip ediyorum hocam. Bende de 3 yıldır 2011 C30 var sessizliğinden, konforundan yalıtımından çok memnunum ama evleneceğim için S60a geçmek istiyorum. Bir çok test izledim. Kimi yalıtımı çok beğenirken kimi yol rüzgar sesi alıyor diyor. Kimi neredeyse Mercedes E kadar konforlu derken kimi kullanıcı da ortalama C segmenti gibi diyorlar. 2017,2018 son jenerasyon T3 advance bakıyorum.

  • Hardtouch kullanıcısına yanıt
    Dogru yoldasın peşimden gel kardeş :) s60 t3 dogru seçim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar tekrar. 2 sorum var:

    1. Aramızda s60/v60 larına üste portbagaj taktıran oldu mu?

    Servisle konustum hepsi dahil 400 lt lik thule icin 12 bin tl istiyorlar

    2. Yaz lastigi almam lazım, fazla para vermek istemiyorum, öneriniz olur mu bu konuda?

    Teşekkürler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 959960961962963
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.