Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (695. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.466.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 693694695696697
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan


    quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi

    Kışa girmeden kar lastiği almam gerekecek. Acaba sadece kışlık lastik almak yerine Volvo'dan Jant + Lastik Seti almak daha mı mantıklı olur? Tamam aşırı pahalı ama yazlık-kışlık lastik değişiminde jantların zarar görme ihtimali olduğu söyleniyor, bu durumda lastikleri set olarak almak daha iyi olmaz mı? Şu an itibariyle 4 Kış Lastiği + Jant set olarak %25 indirim kampanyası ile kabaca 8300 TL civarı. Sizce jantlar için fazladan o kadar para vermeye gerek var mı? Bu konuda tecrübesi olan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum...

    2012-2013-2014 model araçlardan temiz çıkma orijinal Volvo jantlarını 16 inç için 1000-1200 TL'ye rahatça bulabilirsiniz.

    Çıkma jant alıp, kar lastikleriyle kullanmak mantıklı.

    Servisten sıfır jant takımı alsanız çok maliyetli olur.

    O halde uyarılarınızı dikkate alıp çıkma jant araştırmaya başlayayım Bu aşamada şu hususlar kafama takılıyor:

    1) Çıkma jant için oto lastikçiler, oto tamirciler ve sahibinden.com gibi siteler dışında bakabileceğim yerler var mı? (Aslında internetten bulmak daha çok işime gelir ama internetten bulmak daha zor olabilir).

    2) Çıkma jantların sübap gibi aksamlarında sorun olabilir mi? Bir de servisin bahsettiği programlama jant boyutu değiştiği zaman gerekli sanırım doğru mudur (mesela 17 lik janttan 18 liğe geçince)?

    fikir vermesi açısından ;











    vs. vs. vs...

    Sağolun hocam, Nokian'ı da bi inceleyeceğim tabi ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: real_daywalker


    quote:

    Orijinalden alıntı: must1288


    quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: real_daywalker


    quote:

    Orijinalden alıntı: echelon246


    quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: samil422

    valla haklısınız da ben gittim şu oto lastikçilerin kullandığı 4 kollu anahtardan aldım ,daş gibi valla  'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    Bunun kullanımı da daha kolay ve sağlam

    Benimki de -vale'nin yardığı- lastiği değiştirmeye çalışırken kırıldı. Hatta vale taksiciden aldığı ödünç anahtarı da kırdı! Resimdeki üründen aldım.

    merhaba, ben izmirdeyim ve son 3 aracımdan beri Nokian lastiklerini kullanıyorum. Daha önce Michelin Energy saver kullanmıştım. Nokian ülkemizde pek bilinmiyor ama özellikle kış lastiklerinde dünyanın en iyisi. youtube da bugatti veiron üzerinde nokian kış lastiği ile buz üzerinde hız rekoru 360km olan videolara bakın. İlk anlaşıldığı gibi kore çin markası değil direk finlandiya markası. Nokia nın sahibinin markası. Kullandığı silika katkılı kauçuk bileşimi patentli ve dünyanın en sessiz lastikleri 68 desibel sadece. ben eski arabamda michelinden nokiana geçince lastiğin değil motorun sesini duymaya başlamıştım. birde yumuşak yanaklı michelin gibi ama mishelin gibi hemen erimiyor, mishelinden uzun gidiyorç piyasada nispeten fiyatı daha uygun ama 30 yıllık lastik ustası lastiği inceledikten sonra micheline basar dedi. şunu belirteyim su birikintisine hızla girdiğinizde bir lastik ile direksiyon nasıl çekiyorsa bu lastiğin patentli sırt desenleri sayesinde direksiyonda hiç tepkime olmuyor. internette 4 mevsim kış lastiği gibi de kullanılabilen (yağmur sembolü olan) modelleri mevcut bir inceleyin derim. ben çok çok memnunum. arabayı yenialdığım için üzerinde continental var ama eridiklerinde direk nokian alacağım kesin.
    birde nokian için teknik bir sorum vardı sorunum değil sorum :) taa finlandiya merkeze mail attım ve bana arge departmanı açıklama ile geri döndü inanır mısınız?
    birde dünyada tüm lastiklerin buz üzerinde testlerinin yapıldığı ve onay aldıkları pist finalandiyada ve nokiana ait michelin, goodyear ve birçok marka testlerini bunların pistinde yapıyor. dünyada test pisti olan tek lastik markası.
    biraz satıcısı gibi oldu kusura bakmayın ama lastikler çok iyi ve michelinin 3/2 fiyatına. a

    O halde biz de bi bakalım şu Nokian Kar Lastiklerine... Sırf reklamı ve adı fazla duyulduğu için doğrudan Michelin ve Continental almaya gerek yok bence de...

    Ben dört mevsim olanını kullanıyorum. Gayet de memnunum. 215/55 R 16 97 V XL Nokian Weatherproof

    bu lastik Auto Express ingilterede 2015 yılı eyülünde klasmanında en iyi lastik seçilmiş. yorumda aşağıda.

    TEST BİRİNCİSİ
    Auto Express (09/09/2015), İngiltere
    Nokian Weatherproof 205/55R16
    “Karda ve ıslak zeminde olağanüstü yetenekli.”


    www.tyrereviews.co.uk
    2015 Auto Express All Season Tyre Test - Tyre Reviews
    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Auto-Express-All-Season-Tyre-Test.htm


    Hocam bu sanırım 4 mevsim için olan çeşidi. Peki daha ağır kış şartlarını da düşünerek sadece kış mevsimine özel model için tavsiyeniz olur mu?




  • Aracın bagajındaki şu aparat koltukların eğimini ayarlamak için kullanılıyor sanırım. Tam olarak kullanım amacı ve şekli hakkında bilgisi olan var mı acaba?




     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'




  • Letgo, Sahibinden.com dışında internetten ikinci el bulabileceğiniz bir yer yok.


    Aşağıdaki linkten orijinal ve takmak istediğiniz lastik ebatlarını girerek hesaplama yaptırabilirsiniz.

    Orijinal ebat ile yeni ebat arasındaki dış çap farkı %3'ü geçmemeli.

    Bu şekilde değişim yaparsanız sıkıntı çekmezsiniz.

    www.jantsel.com
    lastik jant hesaplama
    http://www.jantsel.com/janthesaplama.html



    5x108 bijon olarak bakacaksınız, Ford'ta aynısını kullanıyor. Bende V40'tan çıkma tertemiz jantlar vardı mesela, jant modelini değiştirdiğim için çıkmıştı, çizik dahil yoktu. 1000 TL'ye satmıştım 2 sene kadar önce. Aynı şekilde model-ebat değişiminden çıkan jant seti bulursanız en sağlıklısı o olur.
    Kazalı araçlardan toplama şekilde, çıkma yedek parçacılarında satılan jantları önermem.

    Kışlık- kar tipi lastik kullanacağınız için 16 inç öneririm. Lastik fiyatları da düşük olacaktır.

    örnek ilanlar:

















  • jhudaverdi kullanıcısına yanıt
    Orası arka koltukları yatırıp bagaja sığmayan malzemeler icin yer açmaya yarıyor hocam. Iki mandal var biri iki koltuk diğeri tek koltuk icin çekince koltukları yatırıyorsunuz geri takarken koltukları yerlerine oturtmanız yeterli

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: real_daywalker


    quote:

    Orijinalden alıntı: must1288


    quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: real_daywalker


    quote:

    Orijinalden alıntı: echelon246


    quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: samil422

    valla haklısınız da ben gittim şu oto lastikçilerin kullandığı 4 kollu anahtardan aldım ,daş gibi valla  'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    Bunun kullanımı da daha kolay ve sağlam

    Benimki de -vale'nin yardığı- lastiği değiştirmeye çalışırken kırıldı. Hatta vale taksiciden aldığı ödünç anahtarı da kırdı! Resimdeki üründen aldım.

    merhaba, ben izmirdeyim ve son 3 aracımdan beri Nokian lastiklerini kullanıyorum. Daha önce Michelin Energy saver kullanmıştım. Nokian ülkemizde pek bilinmiyor ama özellikle kış lastiklerinde dünyanın en iyisi. youtube da bugatti veiron üzerinde nokian kış lastiği ile buz üzerinde hız rekoru 360km olan videolara bakın. İlk anlaşıldığı gibi kore çin markası değil direk finlandiya markası. Nokia nın sahibinin markası. Kullandığı silika katkılı kauçuk bileşimi patentli ve dünyanın en sessiz lastikleri 68 desibel sadece. ben eski arabamda michelinden nokiana geçince lastiğin değil motorun sesini duymaya başlamıştım. birde yumuşak yanaklı michelin gibi ama mishelin gibi hemen erimiyor, mishelinden uzun gidiyorç piyasada nispeten fiyatı daha uygun ama 30 yıllık lastik ustası lastiği inceledikten sonra micheline basar dedi. şunu belirteyim su birikintisine hızla girdiğinizde bir lastik ile direksiyon nasıl çekiyorsa bu lastiğin patentli sırt desenleri sayesinde direksiyonda hiç tepkime olmuyor. internette 4 mevsim kış lastiği gibi de kullanılabilen (yağmur sembolü olan) modelleri mevcut bir inceleyin derim. ben çok çok memnunum. arabayı yenialdığım için üzerinde continental var ama eridiklerinde direk nokian alacağım kesin.
    birde nokian için teknik bir sorum vardı sorunum değil sorum :) taa finlandiya merkeze mail attım ve bana arge departmanı açıklama ile geri döndü inanır mısınız?
    birde dünyada tüm lastiklerin buz üzerinde testlerinin yapıldığı ve onay aldıkları pist finalandiyada ve nokiana ait michelin, goodyear ve birçok marka testlerini bunların pistinde yapıyor. dünyada test pisti olan tek lastik markası.
    biraz satıcısı gibi oldu kusura bakmayın ama lastikler çok iyi ve michelinin 3/2 fiyatına. a

    O halde biz de bi bakalım şu Nokian Kar Lastiklerine... Sırf reklamı ve adı fazla duyulduğu için doğrudan Michelin ve Continental almaya gerek yok bence de...

    Ben dört mevsim olanını kullanıyorum. Gayet de memnunum. 215/55 R 16 97 V XL Nokian Weatherproof

    bu lastik Auto Express ingilterede 2015 yılı eyülünde klasmanında en iyi lastik seçilmiş. yorumda aşağıda.

    TEST BİRİNCİSİ
    Auto Express (09/09/2015), İngiltere
    Nokian Weatherproof 205/55R16
    “Karda ve ıslak zeminde olağanüstü yetenekli.”


    www.tyrereviews.co.uk
    2015 Auto Express All Season Tyre Test - Tyre Reviews
    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Auto-Express-All-Season-Tyre-Test.htm


    Hocam bu sanırım 4 mevsim için olan çeşidi. Peki daha ağır kış şartlarını da düşünerek sadece kış mevsimine özel model için tavsiyeniz olur mu?

    efsane bir lastiktir :

    urun.n11.com
    Oto Lastik - Kışlık Lastik & 4 Mevsim Lastik - n11.com
    http://urun.n11.com/oto-lastik/nokian-21555-r16-97h-xl-wr-d4-kis-lastigi-432015-P76127142




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boatswain

    Orası arka koltukları yatırıp bagaja sığmayan malzemeler icin yer açmaya yarıyor hocam. Iki mandal var biri iki koltuk diğeri tek koltuk icin çekince koltukları yatırıyorsunuz geri takarken koltukları yerlerine oturtmanız yeterli

    Amerikada satılan S60'larda konsoldaki bir tuşa basarak arka koltuk kafalıkları eğiliyor.
    Türkiyede yok malesef. Manuel eğmek dışında pratik bir çözümü olan var mı?
  • real_daywalker R kullanıcısına yanıt
    Nokian ile ilgili tek endişem piyasada çok yaygın olmaması ve buna bağlı olarak müşteri hizmetlerinin zayıf olma olasılığı. Aşağıda Nokian ile ilgili 11 şikayet var ve hiçbirine yanıt verilmemiş:

    www.sikayetvar.com
    Nokian Lastikleri - Şikayetvar
    https://www.sikayetvar.com/nokian-lastikleri


    Yanlış anlamayın, marka takıntım yok. Bu kış üçüncü sezon kullandığım Bridgestone Blizzak LM32 lastik de kullanılmaz hale geldi, dişleri gevreyerek döküldü. Lastikçime bıraktım, üç aydır ses yok. Lastik şirketleri kolayca kullanıcı hatası diyerek sorumluluktan sıyrılıyor. Ama yukarıdaki şikayetlerin çoğu daha ilk takılmada beliren ya da olan hatalar. En iyisi lastikleri bir bayiden ve hemen deneyerek almak, en azından dükkan sahibi o dakika sorumluluk alır.

    K.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayesque

    Nokian ile ilgili tek endişem piyasada çok yaygın olmaması ve buna bağlı olarak müşteri hizmetlerinin zayıf olma olasılığı. Aşağıda Nokian ile ilgili 11 şikayet var ve hiçbirine yanıt verilmemiş:

    www.sikayetvar.com
    Nokian Lastikleri - Şikayetvar
    https://www.sikayetvar.com/nokian-lastikleri


    Yanlış anlamayın, marka takıntım yok. Bu kış üçüncü sezon kullandığım Bridgestone Blizzak LM32 lastik de kullanılmaz hale geldi, dişleri gevreyerek döküldü. Lastikçime bıraktım, üç aydır ses yok. Lastik şirketleri kolayca kullanıcı hatası diyerek sorumluluktan sıyrılıyor. Ama yukarıdaki şikayetlerin çoğu daha ilk takılmada beliren ya da olan hatalar. En iyisi lastikleri bir bayiden ve hemen deneyerek almak, en azından dükkan sahibi o dakika sorumluluk alır.

    K.

    hocam katılmıyorum ben buna zira bana direk Arge merkezinden 1 hafta içerisinde cevap geldi. eğer yurtiçi bu kadar ilgisiz ise bir sıkıntı olursa mutlaka yurtdışına direk yazılmalı ki onlar yurtiçindeki distribütöre bilgi versin. 6 sene Nokian lastik kullandım servisinin adını bilmem zira hiç sorun çıkartmadılar. Birazda alanın iş bilmezliği bence lastiğin dikine stoklanması lazım lastik yatırılmamalı, direk güneş ışığına maruz kalmamalı stokta yatarken. ayrıca alırken üretim tarihine mutlaka bakılmalı 2-3 sene evvel üretim ise ucuzsa bile alınmamalı. dediğiniz gibi gidin lastiği inceleyin. online alacaksanızda almadan önce satıcısı ile üretim yılı saklama koşulları ile ilgili bilgi veyahut gerekirse resim isteyin. işi bilen zaten bu şekilde saklar. ben n11 üzerindeki kormetal satıcısı ile birebir görüşerek tüm alımlarımıyaptım ve hiçbir lastiğinde sıkıntı çıkmadı.

    bilginize




  • real_daywalker R kullanıcısına yanıt
    Bilemiyorum, tabi ki 11 şikayet aslında bir fikir edinilemeyecek kadar az. Ancak bunlardan iki üç tanesi takıldığı gün gümleyen ve parçalanan lastikler olunca insan işkilleniyor. Hem de böyle bir durumda distribütörün sorumluluk almaması akıl almaz. Üstelik şikayetvar sitesine cevap bile yazmamışlar, sanki spor olsun diye distribütörlük yapıyorlar.

    Lastiklerin nasıl stoklandığı önemlidir elbette, ancak hiçbir lastik yanlış stoklandığı için gümlemez herhalde? Lastik işinde üç kuruş fazla verip bayiden almak ve hemen taktırıp kullanmak en güvenli yol olsa gerek. Böylece kimse birbirine suç atma yarışına girmez. Zaten aslında çoğu bayi internet fiyatlarından daha iyisini teklif ediyor, ben hiç sorun yaşamadım.

    K.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beynemaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: boatswain

    Orası arka koltukları yatırıp bagaja sığmayan malzemeler icin yer açmaya yarıyor hocam. Iki mandal var biri iki koltuk diğeri tek koltuk icin çekince koltukları yatırıyorsunuz geri takarken koltukları yerlerine oturtmanız yeterli

    Amerikada satılan S60'larda konsoldaki bir tuşa basarak arka koltuk kafalıkları eğiliyor.
    Türkiyede yok malesef. Manuel eğmek dışında pratik bir çözümü olan var mı?

    Bahsettiğiniz kumandalı sistem Türkiye'de bazı araçlarda var, S80'de gördüm ben.

    S60 için kafalıklar yerinden oynamıyor, çıkartmanız da mümkün değil.




  • beynemaz kullanıcısına yanıt
    Bahsettigim komple koltukları indiriyor o düzenek kafaliklar ile ilgisi yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echelon246


    quote:

    Orijinalden alıntı: beynemaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: boatswain

    Orası arka koltukları yatırıp bagaja sığmayan malzemeler icin yer açmaya yarıyor hocam. Iki mandal var biri iki koltuk diğeri tek koltuk icin çekince koltukları yatırıyorsunuz geri takarken koltukları yerlerine oturtmanız yeterli

    Amerikada satılan S60'larda konsoldaki bir tuşa basarak arka koltuk kafalıkları eğiliyor.
    Türkiyede yok malesef. Manuel eğmek dışında pratik bir çözümü olan var mı?

    Bahsettiğiniz kumandalı sistem Türkiye'de bazı araçlarda var, S80'de gördüm ben.

    S60 için kafalıklar yerinden oynamıyor, çıkartmanız da mümkün değil.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' 'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    Elektrikli katlanan arka koltuk başlıkları opsiyon olarak satılıyor.

    Böyle bir opsiyon olduğunu bilen ve müşteriye pazarlayan satış temsilcisi az olduğundan dolayı nadir görülüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayesque

    Bilemiyorum, tabi ki 11 şikayet aslında bir fikir edinilemeyecek kadar az. Ancak bunlardan iki üç tanesi takıldığı gün gümleyen ve parçalanan lastikler olunca insan işkilleniyor. Hem de böyle bir durumda distribütörün sorumluluk almaması akıl almaz. Üstelik şikayetvar sitesine cevap bile yazmamışlar, sanki spor olsun diye distribütörlük yapıyorlar.

    Lastiklerin nasıl stoklandığı önemlidir elbette, ancak hiçbir lastik yanlış stoklandığı için gümlemez herhalde? Lastik işinde üç kuruş fazla verip bayiden almak ve hemen taktırıp kullanmak en güvenli yol olsa gerek. Böylece kimse birbirine suç atma yarışına girmez. Zaten aslında çoğu bayi internet fiyatlarından daha iyisini teklif ediyor, ben hiç sorun yaşamadım.

    K.

    haklısınız ama Apple da şikayetlere cevap vermiyor bakarsanız. Birde yazılanların çoğu balanssızlıktan bahsetmiş ki bu stoklama sorunu olabilir. takıldığı gün günleyen bence kullanıcı hatası değilse direk firma ilgilenmeli ama ben hayatımda takıldığı gün gümleyecek bir izlenim almadım nokian dan. bu biraz da şans meselesi. bu gbi durumda direk fabrikasına müşteri hizmetlerine yazmak lazım gerekirse yurtdışından adınıza aynı ürünü gönderirler bence.




  • Lastik konusunda benimde düşüncem aynı. İnternetten almayacağım ürünlerin belki de başında gelir. Kargoda bile zarar görebilir, uğraş dur. İnternetten almak yerine 3 kuruş fazla verir gider serviste görerek alır taktırım.
    Lastik konusunda ucuzuna da kaçmayı doğru bulmuyorum. Yol tutuşuna, ıslak/kuru fren mesafesi gibi özelliklerine hep bakarım. Araçta beni yola, hayata bağlayan en önemli parça bu. 20 yıl önceki aracımla ıslak asfalt zeminde kayıp takla attıktan sonra lastik konusuna hep önem verdim. Reklam olarak algılamayın ama yıllardır Michelin markasından (yazlık/kışlık) şaşmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Letgo, Sahibinden.com dışında internetten ikinci el bulabileceğiniz bir yer yok.


    Aşağıdaki linkten orijinal ve takmak istediğiniz lastik ebatlarını girerek hesaplama yaptırabilirsiniz.

    Orijinal ebat ile yeni ebat arasındaki dış çap farkı %3'ü geçmemeli.

    Bu şekilde değişim yaparsanız sıkıntı çekmezsiniz.

    http://www.jantsel.com/janthesaplama.html


    5x108 bijon olarak bakacaksınız, Ford'ta aynısını kullanıyor. Bende V40'tan çıkma tertemiz jantlar vardı mesela, jant modelini değiştirdiğim için çıkmıştı, çizik dahil yoktu. 1000 TL'ye satmıştım 2 sene kadar önce. Aynı şekilde model-ebat değişiminden çıkan jant seti bulursanız en sağlıklısı o olur.
    Kazalı araçlardan toplama şekilde, çıkma yedek parçacılarında satılan jantları önermem.

    Kışlık- kar tipi lastik kullanacağınız için 16 inç öneririm. Lastik fiyatları da düşük olacaktır.

    örnek ilanlar:

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-16-jant-5x108-volvo-orjinal-janti-kaynak-kirik-yok-cok-temiz-425373967/detay


    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-orjinal-volvo-s40-janti-407075254/detay


    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-orjinal-volvo-s-60-janti-16-447985679/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-volvo-16-orjinal-jant-janti-394105656/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-volvo-janti-16-incdir-orjinal-447869630/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-volvo-s40%2Cs60-sifir-ayarinda-cok-temiz-jantlar-405542296/detay

    Bu yararlı ve önemli bilgiler için çok teşekkürler hocam, gerçekten detaylı bir açıklama olmuş. Bu arada aracımda (S60) 17 lik jant var, siz kışlık için 16 lık önermişsiniz ama ben 17 veya 18 lik jant almayı düşünüyorum. Acaba fiyat dışında 17-18 lik jantların 16 lık jantlara göre başka bir dezavantajı (konfor, güvenlik, vb. açısından) var mıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Lastik konusunda benimde düşüncem aynı. İnternetten almayacağım ürünlerin belki de başında gelir. Kargoda bile zarar görebilir, uğraş dur. İnternetten almak yerine 3 kuruş fazla verir gider serviste görerek alır taktırım.
    Lastik konusunda ucuzuna da kaçmayı doğru bulmuyorum. Yol tutuşuna, ıslak/kuru fren mesafesi gibi özelliklerine hep bakarım. Araçta beni yola, hayata bağlayan en önemli parça bu. 20 yıl önceki aracımla ıslak asfalt zeminde kayıp takla attıktan sonra lastik konusuna hep önem verdim. Reklam olarak algılamayın ama yıllardır Michelin markasından (yazlık/kışlık) şaşmadım.

    ucuz mal değil Nokian hocam, bende yıllarca Michelin kullanıp Nokian'a geçiş yapmış biriyim. Yurtdışı test sitelerini araştırırsanız Nokian'ın pazardaki lastik markalarından çok daha kaliteli ve sağlam ürün ürettiğini görürsünüz. burada daha kalitelisini nispeten uygun fiyata almak söz konusu. Mischelin de lastiklerini Nokian da test ediyor. Michelin kötü markka değil ama benim 15-20 binde dişi biten michelin lastiğimden daha konforlu ve güvenli ve sessiz sürüş sunan Nokian 30 bin KM gitti ve hala diş derinliği 4 mm. 3 de değiştirilmesini tavsiye ediyorlar. yumuşak yanak, sessizlik, tutuş liderliği, su atma kabiliyeti, fren kabiliyeti, konfor... bu arge ve patentli silika kauçuk gerektiriyor ki Nokian da bunların hepsi var. Nokian bayisi bulursanız inceleyiniz tavsiye ederim. ucuzuna kaçmak isteyen zaten klaber, petlas vs.. gibi ürünlere gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi real_daywalker -- 14 Haziran 2017; 0:24:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Letgo, Sahibinden.com dışında internetten ikinci el bulabileceğiniz bir yer yok.


    Aşağıdaki linkten orijinal ve takmak istediğiniz lastik ebatlarını girerek hesaplama yaptırabilirsiniz.

    Orijinal ebat ile yeni ebat arasındaki dış çap farkı %3'ü geçmemeli.

    Bu şekilde değişim yaparsanız sıkıntı çekmezsiniz.

    http://www.jantsel.com/janthesaplama.html


    5x108 bijon olarak bakacaksınız, Ford'ta aynısını kullanıyor. Bende V40'tan çıkma tertemiz jantlar vardı mesela, jant modelini değiştirdiğim için çıkmıştı, çizik dahil yoktu. 1000 TL'ye satmıştım 2 sene kadar önce. Aynı şekilde model-ebat değişiminden çıkan jant seti bulursanız en sağlıklısı o olur.
    Kazalı araçlardan toplama şekilde, çıkma yedek parçacılarında satılan jantları önermem.

    Kışlık- kar tipi lastik kullanacağınız için 16 inç öneririm. Lastik fiyatları da düşük olacaktır.

    örnek ilanlar:

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-16-jant-5x108-volvo-orjinal-janti-kaynak-kirik-yok-cok-temiz-425373967/detay


    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-orjinal-volvo-s40-janti-407075254/detay


    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-orjinal-volvo-s-60-janti-16-447985679/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-volvo-16-orjinal-jant-janti-394105656/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-volvo-janti-16-incdir-orjinal-447869630/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-volvo-s40%2Cs60-sifir-ayarinda-cok-temiz-jantlar-405542296/detay

    Bu yararlı ve önemli bilgiler için çok teşekkürler hocam, gerçekten detaylı bir açıklama olmuş. Bu arada aracımda (S60) 17 lik jant var, siz kışlık için 16 lık önermişsiniz ama ben 17 veya 18 lik jant almayı düşünüyorum. Acaba fiyat dışında 17-18 lik jantların 16 lık jantlara göre başka bir dezavantajı (konfor, güvenlik, vb. açısından) var mıdır?

    Kar lastiklerinde yanak kısmının geniş, tabanın dar lastik idealdir. S60 için bunu göz önüne alırsanız en ideal kar lastiği ebatı 215/55 R16'dır.


    Ayrıca karda tekeri bankete vurma, derin çukura düşme gibi riskler daha fazla olacağından, güvenlik açısından da, ekonomik anlamda da küçük jant çapı tercih edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Lastik konusunda benimde düşüncem aynı. İnternetten almayacağım ürünlerin belki de başında gelir. Kargoda bile zarar görebilir, uğraş dur. İnternetten almak yerine 3 kuruş fazla verir gider serviste görerek alır taktırım.
    Lastik konusunda ucuzuna da kaçmayı doğru bulmuyorum. Yol tutuşuna, ıslak/kuru fren mesafesi gibi özelliklerine hep bakarım. Araçta beni yola, hayata bağlayan en önemli parça bu. 20 yıl önceki aracımla ıslak asfalt zeminde kayıp takla attıktan sonra lastik konusuna hep önem verdim. Reklam olarak algılamayın ama yıllardır Michelin markasından (yazlık/kışlık) şaşmadım.

    Hocam yetkili servislere lastik kargoyla gidiyor. Bizzat Otokoç'ta gördüm, Yurtiçi kargodan indiriyorlardı lastikleri :)

    Michelin'in İstanbul'daki büyük bayilerin birinin Bostancı'daki deposuna lastikleri nasıl istiflediklerini, araçtan nasıl indirdiklerini görseydiniz fikriniz değişirdi :)

    Ayrıca Nokian lastikleri kalitesini ispatlamış, pekte ucuz olmayan, özellikle kışlık-kar tipi lastiklerinde iddialı bir marka, Nokian'ın bu konuda hakkını vermek gerekiyor. İsveç ve Norveç'te yoğun kullanımı söz konusu, Finlandiya'dan bahsetmiyorum bile :)

    Lastik konusunda söz konusu güvenlik ise benim düşüncem Bridgestone'dan yana olacaktır. Konforu önemsemeyip, takoz gibi lastik yapan ama bir o kadarda darbelere dayanıklı, yanak hasarı vermek için beceri gerektiren lastik üretiyor Bridgestone.
    Ama konfordan eser yok, araçtaki hareketli ön ve arka takım aksamını yumuşak lastiklere göre daha fazla yoruyor,her çukuru aracın ön takımına yansıtıyor,çünkü lastik gibi değil, takoz gibi demek abest kaçmaz :)




  • jhudaverdi kullanıcısına yanıt
    jantı büyütmek her zaman aracın konforunda kayıp demektir, jant büyüyünce mecburen yanak yüksekliği azaltıldığı için yoldaki tepkileri daha çok hissedersiniz.
  • 
Sayfa: önceki 693694695696697
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.