Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (28. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19.651
Cevap
150
Favori
1.440.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohbenezor

    Yeni sipariş verecek arkadaşlar S60 ve V60 daki r-design paketini de gözden geçirin. Özellikle v60 r-design çok şık olmuş. T4 motorla alınabiliyor. Sadece sportif görünüm değiş sportif yürüyen aksam özelliklerini de içeren bir paket.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'



    tasarıma kurban




  • Merhabalar arkadaşlar,

    Tamda opel insignia 2.0 dizel 130 hp almaya karar vermişken S60 oldukça kafamı karıştırdı. Bu yüzden forum aracılığı ile volvo kullanıcılarının yada volvoyu yakından tanıyan arkadaşların fikirlerini almak istedim.

    Hiç Volvo sahibi olmadım ama sempati duyduğum özel markalardan biri olmuştur her zaman. Şu anda insignia 130 hp dizelin edition-elegance paket + 18" jant + sunroof opsiyonu 69.000 tl ye alınabiliyor. Tahminim aynı opsiyonlarda bir s60 d3 90.000 tl ye yakın bir fiyat olacaktır. Sizce kalite anlamında aradaki 20.000 tl farka değecek bir fark varmıdır opel ile volvo arasında ? Birde tabiki bütçeyi 90.000 tl ye taşıdıktan sonra mercedes - bmw - audi üçlüsüde potaya girmekte ve durum iyice karmaşık bir hal almakta.

    Volvonun 163 hp ile performans farkı var gibi gözüksede, insignia nın 130 hp ve 160 hp motorlarının tüm teknik verilerinin aynı olması (silindir çapı , silindir boyu , sıkıştırma oranı , vites oranları vs.) sebebi ile yazılım değişikliği ile 130 hp nin 160 hp ye dönüşebileceğini düşünüyorum. (Konuştuğum bir opel yetkili satıcısıda motorların birebir aynı ama yazılımlarının farklı olduğunu söyledi)

    Tabi birde fiyatı tam arada kalan S60 ın T4 motoru var. Motor verileri insanın içini kıpırdatıyor , bununla birlikte vergi avantajıda cabası (tabi daha önce bir arkadaşın bahsettiği şekilde emisyona bağlı vergiye geçilipte bu avantaj ortadan kalkmaz ise ). Yılda ortalama 20.000 km yapan birisi olarak vergi - bakım masrafı - yakıt üçlüsüne bakıldığında benim açımdan çok bişey farketmez gibi görünüyor. Tabi eğer T4 motor insignia nın 1.6 turbosu gibi 12-13 litreleri çiğnemeden yutmuyorsa Burada iyimser davranıp volvo nun teknik verilerindeki 10 litre değerine sadık kalacağını umuyorum.

    Son sorum...Malum Volvo da TR de pek değeri bilinmeyen araçlar kervanında olduğu için 2. eli çok iyi olan bir marka değil (yada ben öyle biliyorum)....2. el ederi olarak opel ile aralarında ciddi farklar olurmu ? birde S60 üzerine yoğunlaştığımızı düşünürsek D3 ile T4 arasında 2. el ederlerini ve performans-fiyat oranlarını kıyasladığımızda hangisini almak mantıklı olur ?

    Biraz fazlaca soru sordum ama 1,5 aydır araba almak için uğraşan biri olarak son çıkış noktasını bu foruma danışmakta buldum. Sabredip okuyan ve cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler.




  • @Avalon 27

    insignia 130 hp + tork konvertörüyle bir c5 1.6 dizel otomatikten performans anlamında pek de farklı değil, buna karşılık satın alım, mtv ve tüketim olarak 5 yıl 100 bin km de yaklaşık 20 bin tl maliyetli durumda. eğer o motorun performansı yeterli diyorsanız ve fransız fobiniz yoksa bence c5'i ve yakında gelecek 508'i de değerlendirin.

    insignia kesin ve garantili olarak 160 hp yapılabiliyorsa fiyat/performans olarak şu an itibariyle rakipsiz bir araç.

    s60'a gelirsek d3-t4 mukayesinde 5 yıl 100 bin km de t4 avantajlı durumda.

    Şöyleki, satın alımda 10bin, 5 yıllık mtv olarak 5500, bakım olarak 2500=toplamda 18 bin dezavantajı var, bunu tüketimden giderebilmesi için realistik tüketim rakamlarıyla (t4=11-12 ltre, d3= 9-10 litre) bile 120 bin km gerekiyor ki bu süre zarfında mazot-benzin fiyatlarının eşitlenip dizel versiyonun elde patlaması da kuvvetle muhtemel bence. (ikisinin de rafineri çıkış fiyatları eşit, yurtdışında mazot daha pahalıya satılıyor ve benzin fiyatında deniz bitti bana göre)

    Ayrıca t4 motor bütün ford ailesinde de kullanıldığından garanti süreci sonrasında da yedek parça-bakım olarak avantajlı.

    İnsignia dizel 160 hp- s60 t4 olarak mukayese edildiğinde, volvo, bakım-mtv-yakıt gibi değişkenler değerlendirildiğinde 7000 tl kadar daha pahalı, donanım farkı gözetildiğinde bu fark daha da büyük...

    insigniayı çok beğenen biri olarak, yine de yukarıda ki akaryakıt fiyatı öngörümün de desteği ile s60'ı tercih ederdim.




  • ayrıca son yıllarda volvo 2. el değeri olarak o kadar da kötü durumda değil, ve de 2000 motor bir araç 1600 motora kıyasla 2. elde her zaman için daha çok kaybedecektir.
  • Öncelikle Insignia'nın ikinci el değerinin S60'dan daha iyi olacağını sanmıyorum. 20 bin tl fark ise az değil tabii. Ben olsam ne yapardım? Bu tamamen kişisel bir tercihtir: Ben olsam ikinci el S60 mı, sıfır mı diye bir tercih önüme koyardım, 60 bine çok az kullanılmış bir S60 I veya üstüne ekleyerek sıfırı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avalon 27
    Merhabalar arkadaşlar,

    Tamda opel insignia 2.0 dizel 130 hp almaya karar vermişken S60 oldukça kafamı karıştırdı. Bu yüzden forum aracılığı ile volvo kullanıcılarının yada volvoyu yakından tanıyan arkadaşların fikirlerini almak istedim.

    Hiç Volvo sahibi olmadım ama sempati duyduğum özel markalardan biri olmuştur her zaman. Şu anda insignia 130 hp dizelin edition-elegance paket + 18" jant + sunroof opsiyonu 69.000 tl ye alınabiliyor. Tahminim aynı opsiyonlarda bir s60 d3 90.000 tl ye yakın bir fiyat olacaktır. Sizce kalite anlamında aradaki 20.000 tl farka değecek bir fark varmıdır opel ile volvo arasında ? Birde tabiki bütçeyi 90.000 tl ye taşıdıktan sonra mercedes - bmw - audi üçlüsüde potaya girmekte ve durum iyice karmaşık bir hal almakta.

    Volvonun 163 hp ile performans farkı var gibi gözüksede, insignia nın 130 hp ve 160 hp motorlarının tüm teknik verilerinin aynı olması (silindir çapı , silindir boyu , sıkıştırma oranı , vites oranları vs.) sebebi ile yazılım değişikliği ile 130 hp nin 160 hp ye dönüşebileceğini düşünüyorum. (Konuştuğum bir opel yetkili satıcısıda motorların birebir aynı ama yazılımlarının farklı olduğunu söyledi)

    Tabi birde fiyatı tam arada kalan S60 ın T4 motoru var. Motor verileri insanın içini kıpırdatıyor , bununla birlikte vergi avantajıda cabası (tabi daha önce bir arkadaşın bahsettiği şekilde emisyona bağlı vergiye geçilipte bu avantaj ortadan kalkmaz ise ). Yılda ortalama 20.000 km yapan birisi olarak vergi - bakım masrafı - yakıt üçlüsüne bakıldığında benim açımdan çok bişey farketmez gibi görünüyor. Tabi eğer T4 motor insignia nın 1.6 turbosu gibi 12-13 litreleri çiğnemeden yutmuyorsa Burada iyimser davranıp volvo nun teknik verilerindeki 10 litre değerine sadık kalacağını umuyorum.

    Son sorum...Malum Volvo da TR de pek değeri bilinmeyen araçlar kervanında olduğu için 2. eli çok iyi olan bir marka değil (yada ben öyle biliyorum)....2. el ederi olarak opel ile aralarında ciddi farklar olurmu ? birde S60 üzerine yoğunlaştığımızı düşünürsek D3 ile T4 arasında 2. el ederlerini ve performans-fiyat oranlarını kıyasladığımızda hangisini almak mantıklı olur ?

    Biraz fazlaca soru sordum ama 1,5 aydır araba almak için uğraşan biri olarak son çıkış noktasını bu foruma danışmakta buldum. Sabredip okuyan ve cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

    Hesaplarima gore T4 motor yerine 2.0 motor bir dizel almanin sadece vergi ve bakim maliyetleri yonunden mantikli olabilmesi icin yilda 20000 km'nin ustunde yol yapmak gerekiyor. Ki buna dizel arac ile benzinli aracin baz fiyat farki da eklenirse farki kapatmak icin 20000 km'nin cok ustune cikmak gerekiyor. Bu surec zarfinda bir de dizelin kahrini cekmek var.

    S60'in yil sonuna dogru 1.6 dizeli gelecek fakat otomatik vites olmayacak. Biraz beklenebilirse bu secenek de degerlendirmeye alinabilir.

    Benim cevabini bulamadigim bir sorum var T4'deki powershift yokusta dururken geri kacirma yapiyormu bilen arkadasimiz varmi?




  • Temiz ikinci el az kullanılmış Volvo almanı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair

    d2 var ama d2'nin otomatiği yok diyorlar.



    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orijinalden alıntı: onurgoyunc


    quote:

    Orijinalden alıntı: certac

    Selam
    Bu donanım baz hali ile T4 de de aynımı peki?



    Gözden kaçırdığım yok ise aynı

    @ sartug;

    hakkında. Şehir içi tüketim powershift şanzımanla 10.1 lt olarak belirtilmiş. Bu değerler acaba realistik mi?

    Ayrıca 1.6 dizel olarak hangi motor gelicek?


    1.6 8v 115 hp 270-290 nm'lik makina ile gelecek,

    1600 kg 180 hp otomatik 10.1 makul değil bence, ama resmi veriler kadar ciddiyetle hazırlanan ve denetlenen bir başka veri olmadığına göre %100 güvenilmese bile başka araçlarla mukayese etmek için yeterli bence.

    şimdiki aracınız fabrika verisinden ne kadar sapıyorsa bu da o kadar sapar demek mantıklı bence.




    Teşekkürler cevaplar için.

    Şu an V50 1.6d var, ortalama 7lt yakıyor. Buna göre yaklaşık olarak 11-12 lt yakacaktır.

    D2 motoru gelse T4 ile fiyat olarak karşılaştırmak daha uygun olur. Şu an D3 ile aradaki fiyat farkı kolay kolay kapanmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @Avalon 27

    insignia 130 hp + tork konvertörüyle bir c5 1.6 dizel otomatikten performans anlamında pek de farklı değil, buna karşılık satın alım, mtv ve tüketim olarak 5 yıl 100 bin km de yaklaşık 20 bin tl maliyetli durumda. eğer o motorun performansı yeterli diyorsanız ve fransız fobiniz yoksa bence c5'i ve yakında gelecek 508'i de değerlendirin.

    insignia kesin ve garantili olarak 160 hp yapılabiliyorsa fiyat/performans olarak şu an itibariyle rakipsiz bir araç.

    s60'a gelirsek d3-t4 mukayesinde 5 yıl 100 bin km de t4 avantajlı durumda.

    Şöyleki, satın alımda 10bin, 5 yıllık mtv olarak 5500, bakım olarak 2500=toplamda 18 bin dezavantajı var, bunu tüketimden giderebilmesi için realistik tüketim rakamlarıyla (t4=11-12 ltre, d3= 9-10 litre) bile 120 bin km gerekiyor ki bu süre zarfında mazot-benzin fiyatlarının eşitlenip dizel versiyonun elde patlaması da kuvvetle muhtemel bence. (ikisinin de rafineri çıkış fiyatları eşit, yurtdışında mazot daha pahalıya satılıyor ve benzin fiyatında deniz bitti bana göre)

    Ayrıca t4 motor bütün ford ailesinde de kullanıldığından garanti süreci sonrasında da yedek parça-bakım olarak avantajlı.

    İnsignia dizel 160 hp- s60 t4 olarak mukayese edildiğinde, volvo, bakım-mtv-yakıt gibi değişkenler değerlendirildiğinde 7000 tl kadar daha pahalı, donanım farkı gözetildiğinde bu fark daha da büyük...

    insigniayı çok beğenen biri olarak, yine de yukarıda ki akaryakıt fiyatı öngörümün de desteği ile s60'ı tercih ederdim.



    Sn. 19can84,

    Öncelikle detaylı yanıtınız için çok teşekkürler. Malesefki fransız fobisi diyemesemde fransız araçlarına pek sempati duymayan biriyim (C5 görüntü olarak gayette hoşuma gitmesine rağmen). Bunun üzerine birde PSA grubun kullandığı insanı beşik gibi sallayan auto6r otomatik şanzımanı beni iyice soğutuyor.

    d3-t4 kıyaslamanızda yaptığınız hesaplamada ise benim mantığıma uyduramadığım bir nokta var. D3 ün 10.000 tl pahalı olmasını bu hesaba katarken , 2. el olarak satış fiyatlarının aynı olacağınımı düşünüyorsunuz ? Sonuçta D3 ü satarken T4 den tam olarak 10.000 tl pahalıya satamasak bile 2. el kaybıyla beraber teorik olarak 7-8 bin tl daha fazla etmesi ve dolayısı ile buradaki kayıbın 2-3 bin tl ile sınırlı olması gerekmezmi ? Tabiki fazladan bir 10.000 tl miz arabada bağlı kalmış oluyor ama onunda götürüsü çok ince hesaba girecektir.

    İleride benzin-mazot fiyatının eşitlenme ihtimali gibi bir ihtimal de vergi durumunda var. Emisyona göre vergilendirilmeye geçilirde, t4 gibi güçlü benzinli motorların (kısaca yüksek emisyonlu) vergisi 2.0 dizellerin vergisine yaklaşırsa bu seferde bu benzinli araçların elde patlaması muhtemel gözüküyor.

    Aslında araba alımı için çok zor bir döneme denk gelmişim. Birbiri ardına çıkan düşük hacimli yüksek performanslı motorlar , hızla gelen ve bu sene içinde çıkmaya başlayacak hybrid motorlar ve gelecek sene değişmesi muhtemel vergi sistemi işi içinden çıkılmaz bir hale getiriyor. Mecburi olarak araç almak zorunda olmasam bu dönemi stabil geçirip araç alımını 2012 ye ertelemek en mantıklısı görünüyor ama öyle bir şansımda yok malesef. Belki yüksek meblağlı bir araç yerine bu dönemi daha uygun fiyatlı bir araçla geçiştirmek gibi bir alternatifte yaratabilirim bu gidişle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Öncelikle Insignia'nın ikinci el değerinin S60'dan daha iyi olacağını sanmıyorum. 20 bin tl fark ise az değil tabii. Ben olsam ne yapardım? Bu tamamen kişisel bir tercihtir: Ben olsam ikinci el S60 mı, sıfır mı diye bir tercih önüme koyardım, 60 bine çok az kullanılmış bir S60 I veya üstüne ekleyerek sıfırı.



    Yeni S60 ın 2. el piyasası oluşmuş olsa dediğiniz gerçekten düşünülebilirdi. Ama yeni kasayı gördükten sonra bir önceki kasayı almayada ne mantığım ne gönlüm izin vermiyor. Yeni kasanın 2. elinin oluşması içinde en azından bir 6 ay gerek heralde ama benimde zamanım yok malesef. Fikir için teşekkürler....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA


    S60'in yil sonuna dogru 1.6 dizeli gelecek fakat otomatik vites olmayacak. Biraz beklenebilirse bu secenek de degerlendirmeye alinabilir.



    1.6 dizel yılın 3. çeyreğinde gelecekmiş ama baz fiyatının 75.000 tl olacağı söyleniyor. Hem otomatik olmayışı hemde böyle bir tasarımın performanslı bir motoru hakettiğini düşünmem, benim için o seçeneği pek cazip kılmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avalon 27 -- 21 Ocak 2011; 18:57:08 >
  • T4'ün kaskosu kac liralara cikar arkadaslar? Bana bir yerden baz donanim icin 1600 lira fiyat verdiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avalon 27


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @Avalon 27

    insignia 130 hp + tork konvertörüyle bir c5 1.6 dizel otomatikten performans anlamında pek de farklı değil, buna karşılık satın alım, mtv ve tüketim olarak 5 yıl 100 bin km de yaklaşık 20 bin tl maliyetli durumda. eğer o motorun performansı yeterli diyorsanız ve fransız fobiniz yoksa bence c5'i ve yakında gelecek 508'i de değerlendirin.

    insignia kesin ve garantili olarak 160 hp yapılabiliyorsa fiyat/performans olarak şu an itibariyle rakipsiz bir araç.

    s60'a gelirsek d3-t4 mukayesinde 5 yıl 100 bin km de t4 avantajlı durumda.

    Şöyleki, satın alımda 10bin, 5 yıllık mtv olarak 5500, bakım olarak 2500=toplamda 18 bin dezavantajı var, bunu tüketimden giderebilmesi için realistik tüketim rakamlarıyla (t4=11-12 ltre, d3= 9-10 litre) bile 120 bin km gerekiyor ki bu süre zarfında mazot-benzin fiyatlarının eşitlenip dizel versiyonun elde patlaması da kuvvetle muhtemel bence. (ikisinin de rafineri çıkış fiyatları eşit, yurtdışında mazot daha pahalıya satılıyor ve benzin fiyatında deniz bitti bana göre)

    Ayrıca t4 motor bütün ford ailesinde de kullanıldığından garanti süreci sonrasında da yedek parça-bakım olarak avantajlı.

    İnsignia dizel 160 hp- s60 t4 olarak mukayese edildiğinde, volvo, bakım-mtv-yakıt gibi değişkenler değerlendirildiğinde 7000 tl kadar daha pahalı, donanım farkı gözetildiğinde bu fark daha da büyük...

    insigniayı çok beğenen biri olarak, yine de yukarıda ki akaryakıt fiyatı öngörümün de desteği ile s60'ı tercih ederdim.



    Sn. 19can84,

    Öncelikle detaylı yanıtınız için çok teşekkürler. Malesefki fransız fobisi diyemesemde fransız araçlarına pek sempati duymayan biriyim (C5 görüntü olarak gayette hoşuma gitmesine rağmen). Bunun üzerine birde PSA grubun kullandığı insanı beşik gibi sallayan auto6r otomatik şanzımanı beni iyice soğutuyor.

    d3-t4 kıyaslamanızda yaptığınız hesaplamada ise benim mantığıma uyduramadığım bir nokta var. D3 ün 10.000 tl pahalı olmasını bu hesaba katarken , 2. el olarak satış fiyatlarının aynı olacağınımı düşünüyorsunuz ? Sonuçta D3 ü satarken T4 den tam olarak 10.000 tl pahalıya satamasak bile 2. el kaybıyla beraber teorik olarak 7-8 bin tl daha fazla etmesi ve dolayısı ile buradaki kayıbın 2-3 bin tl ile sınırlı olması gerekmezmi ? Tabiki fazladan bir 10.000 tl miz arabada bağlı kalmış oluyor ama onunda götürüsü çok ince hesaba girecektir.

    İleride benzin-mazot fiyatının eşitlenme ihtimali gibi bir ihtimal de vergi durumunda var. Emisyona göre vergilendirilmeye geçilirde, t4 gibi güçlü benzinli motorların (kısaca yüksek emisyonlu) vergisi 2.0 dizellerin vergisine yaklaşırsa bu seferde bu benzinli araçların elde patlaması muhtemel gözüküyor.



    Ben Türkiye'deki araç parkının durumu itibariyle kısa vadede mtv'de böyle bir düzenlemeye gidilmesine ihtimal vermiyorum. logan, albea, getz vs sahibinden senede 1500 lira vergi talep etmenin ne siyasi ne de vergi toplama açısından mantıklı bir yanı yok.

    mtv sistemi böyle oldukça da 2.0 dizel bir araç ile 1.6 benzinli bir aracın 2. el değerleri arasında kayda değer farklar olmayacaktır. örneğin sıfırları arasında 25 bin TLlik fark olan passat 2.0 tdi ile 1.4 tsi'ların 2008-2009 modellerine makıldığında 6-7 bine kadar düşüyor, çünkü 2. el alacak insan için mtv ve dizelin göreceli yüksek bakım masrafları ve arıza halinde çıkaracağı masraf potansiyeli büyük soru işaretleri.

    performans ve sıfır fiyatlarının yakınlığı düşünülürse t4-d3arasında oluşacak farkın ilave satın alım maliyetinin zaman değerinin pek de fazla üstünde olacağını sanmıyorum.

    ilerde direk enksiyona uygun lpg sistemleri yaygınlaşırsa fark positife bile dönebilir.

    düzenleme olsa olsa ötv ekseninde olur, onun da etkisi aracın değerinin artmasından ibaret olur.




  • senelik 10-15 bin yapanlar için

    Dizele vereceğin farkı repoya koyup 1.6 turbo t4 almak daha mantıklı gibi duruyor

    ayrıca ikinci el değer kaybı da 1.6 motor olmanın verdiği vergi avantajından ve düşük başlangıç fiyatından kaynaklı daha düşük olacaktır.

    ortalama tüketimin 2500-3500 devir kullanıldığında şehir içi 9-9,5 ,şehir dışı 7 l olacağını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    ortalama tüketimin 2500-3500 devir kullanıldığında şehir içi 9-9,5 ,şehir dışı 7 l olacağını düşünüyorum.




    Benim şu ana kadar kullandığım hiçbir araç istanbul şehir içinde katalok değerinden daha az yakmadı...Genelde katalok değerinin 1 lt üzeri gibi değerler elde ettim hep...T4 ünde katalok değerinin 10,2 olduğunu düşünürsek 11 lt den aşağı tüketimi olacağını sanmıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avalon 27


    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    ortalama tüketimin 2500-3500 devir kullanıldığında şehir içi 9-9,5 ,şehir dışı 7 l olacağını düşünüyorum.




    Benim şu ana kadar kullandığım hiçbir araç istanbul şehir içinde katalok değerinden daha az yakmadı...Genelde katalok değerinin 1 lt üzeri gibi değerler elde ettim hep...T4 ünde katalok değerinin 10,2 olduğunu düşünürsek 11 lt den aşağı tüketimi olacağını sanmıyorum...



    ecoboost direkt enjeksiyonlu olduğu için benim tahminim bu yönde. tabi İstanbul gibi bir yerde 1.6 dizeli almak daha uygun dediğiniz gibi benzinli 11 i görür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akifsari -- 22 Ocak 2011; 15:23:30 >




  • Bugün havaalanının otoparkında park etmiş 42 plaka bronz renkli bir S60 gördüm. Sol yanında bir C180, sağında da bir Panamera vardı. Bir türlü bir Volvo bayiine gidip aracı inceleme fırsatım olmadığı için yeni S60'ı bu kadar yakından ilk defa görüyordum. Özetle aracı beğendim. Tasarıma 100 üzerinden 85 verebilirim. Az bulmayınız zira 85'den fazla sadece Panamera alıyor benden :)

    Tasarımda C180'de göze batan birşey yok, bu açıdan arasın tasarımı bütün olarak S60'dan daha başarılı ancak S60, C180'e göre daha heybetli bir araç. Arada bir segment farkı var gibi duruyor. Yeni S60 da eskisi gibi C-E, 3-5 arası olmuş. İç mekan da bunu doğruluyor.

    Benim tercihim yine de Panamera oldu. Bunda Panamera'nın arka koltuğunda ayrıca çocuk koltuğu görmemin de etkisi oldu. 911leri vs hiç güvenli bulmazdım. Porche'un aile otomobili yapmış olması iyi olmuş. En çok bunu beğendim ama eve gelip fiyatına baktığımda onun parasına benzer güçte (T6 304 bg) 2-3 tane S60 alınabileceğini gördüm. D3 motordan ise 3-4 tane almak mümkün. Panamera'dan şimdilik vazgeçtim gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GuerillaUnit
    Merhaba arkadaşlar. Her araba alacak olanın başına geldiği gibi bende karar verme aşamasında çok sıkıntı çekiyorum. Tabiri caizse daldan dala konuyorum.
    Şimdiye kadar 2 adet volvo aracımız oldu biri S40 ve diğeride S60(2009 - halen bizde). Dün yeni S60'a bakarken 1.6 180 Bg lik modele gözüm takılmadı değil.
    Fiyat 71 bin tl!!! Bu araç 2011 in ilk 3 ayı içerisinde getirelecek denmiş ama kaynak ne kadar sağlam bilinmez. Aracı çok beğeniyorum yeni kasası çok güzel. 57-58 bin tl 2011 model 1.4 122 gb highline Golf e vereceğime 71 bin tl yi bu araca vermeyi tercih ederim. Bütçem müsait.
    Sizin fikriniz nedir bu konuda? Zaman önemli değil 3 ayda gelmez 5 ayda gelir. Benim en çok merak ettiğim 1.6 benzinli motordaki standart donanim ne olacak? Ek olarak benim için ön arka park mesafe sensörleri olsun yeter de artar zaten. Her haliyle standart donanımı Golf ünkinden daha iyi olacaktır sonuçta.
    Pazar açık olsalar 1.6 sı gelmiş olsa gidip alasım var yahu o derece aklımı çeldi bu 1.6 motor. Çok gösterişli bir araç. Mercedes C kasadan ve BMW 3 kasadan daha çok etkileyici bnm için.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    Dizayn anlamında yeni S60 yan bombeler ve önden 30Clik bir açıyla bakıldığında hb izlenimi vermesi hariç başarılı. Ancak lütfen 1600cc T4 motor ne yakar, nasıldır filan diye sormayın. Henüz kullananı yok. Gelecek, satılacak, kullanılacak ve göreceğiz. Yeni S60, S80 II platformu taşıdığına göre bu açıdan rahat olunabilir.

    Golf ve S60 arasında kalmanıza ise gerek yok, arada zaten segment farkı var. Madem durum acil değil bence T4lü S60'ı bekleyin. C ve 3 ile karşılaştırmada size katılıyorum. Önceki fark sürüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orijinalden alıntı: GuerillaUnit
    Merhaba arkadaşlar. Her araba alacak olanın başına geldiği gibi bende karar verme aşamasında çok sıkıntı çekiyorum. Tabiri caizse daldan dala konuyorum.
    Şimdiye kadar 2 adet volvo aracımız oldu biri S40 ve diğeride S60(2009 - halen bizde). Dün yeni S60'a bakarken 1.6 180 Bg lik modele gözüm takılmadı değil.
    Fiyat 71 bin tl!!! Bu araç 2011 in ilk 3 ayı içerisinde getirelecek denmiş ama kaynak ne kadar sağlam bilinmez. Aracı çok beğeniyorum yeni kasası çok güzel. 57-58 bin tl 2011 model 1.4 122 gb highline Golf e vereceğime 71 bin tl yi bu araca vermeyi tercih ederim. Bütçem müsait.
    Sizin fikriniz nedir bu konuda? Zaman önemli değil 3 ayda gelmez 5 ayda gelir. Benim en çok merak ettiğim 1.6 benzinli motordaki standart donanim ne olacak? Ek olarak benim için ön arka park mesafe sensörleri olsun yeter de artar zaten. Her haliyle standart donanımı Golf ünkinden daha iyi olacaktır sonuçta.
    Pazar açık olsalar 1.6 sı gelmiş olsa gidip alasım var yahu o derece aklımı çeldi bu 1.6 motor. Çok gösterişli bir araç. Mercedes C kasadan ve BMW 3 kasadan daha çok etkileyici bnm için.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    Dizayn anlamında yeni S60 yan bombeler ve önden 30Clik bir açıyla bakıldığında hb izlenimi vermesi hariç başarılı. Ancak lütfen 1600cc T4 motor ne yakar, nasıldır filan diye sormayın. Henüz kullananı yok. Gelecek, satılacak, kullanılacak ve göreceğiz. Yeni S60, S80 II platformu taşıdığına göre bu açıdan rahat olunabilir.

    Golf ve S60 arasında kalmanıza ise gerek yok, arada zaten segment farkı var. Madem durum acil değil bence T4lü S60'ı bekleyin. C ve 3 ile karşılaştırmada size katılıyorum. Önceki fark sürüyor.


    Öncelikle mesajımı doğru yere aktarıp verdiğiniz cevap için çok teşekkür ederim.

    Ben aracın önden Hb gibi görünmesini yeni kasanın daha sportif bir dizaynla piyasaya çıkmasına bağlıyorum ve hoşuma gitmiyor da değil. Eski s60 önden bakıldığında dev gibi gözüküyor arkası da hantal sayılır yeni kasaya göre. Belki o zamanın gerekliliklerinden tasarım şartklarındandır bilemem :)

    Golf ve S60 arasında kalmadım zaten golf almaya hazırlanırken 1.6 lık motoru görmemle fikrim değişti. Aracın donanımını çok merak ediyorum tabiki dediğiniz gibi yakıt tüketimide önemli.

    En çok merak ettiğim 2 konu ise,
    1.Bu araçtaki standart donanım nedir?
    2.Boyutları bir önceki kasa s60 ile aynımı? ( 2009 kasa S60 ı kullanan abim bile büyüklüğünden şikayetçi ama 2.0 T olmasından dolayı yolda problem yok tek sorun park)

    Yeni kasa S60 ın görünümü, tasarımı, iç dizaynı motor seçeneği (belki segmenti aynı olmayabilir) her halukarda A4, C ve 3 serisinden daha iyi. Tabiki tasarım konusu zevk meselesidir fakat hele ki bu saydığım araçların başlangıç fiyatlarını ele alırsak s60 açık ara farkla ileride bir araçtır. Tasarım far yapıyorsun ek paketle sunuyorsun (A4 led gündüz farları). Komik!




  • Ölçüler S60 II ve S60 I
    Uzunluk 4628mm 4603mm
    Genişlik 1865mm 1804mm
    Yükseklik 1484mm 1428mm

    T4'ün donanımı için Volvo yetkili satıcıları liste verebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 23 Ocak 2011; 0:22:33 >
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.