Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.872
Cevap
33
Favori
277.796
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ROADEVIL

    Selam tosbaga_tosbaga,
    Castrol, Shell, Mobil 1 vb. markaların herhangi bir 0w-30 yağı olması tabiki sorun oluşturmaz.
    Ama siz de benim gibi gereğinden -biraz- fazla titizseniz sadece İstanbul Arkas Volvo servisinde bulabileceğiniz
    ''Castrol SLX Professional Longtec for Volvo cars A5/B5 0W-30'' alabilirsiniz. Bu yağın performans açısından farklı bir işlevi pek yok,
    sadece dizel yakıtın kirlettiği motoru aftif olarak daha iyi temizliyor, tortuları ve çamur oluşumunu önlüyor,
    çıkan egzoz parçacılarını mikyasal olarak bozuyor ve yakıt ekonomisi daha iyi.
    Eğer almak isterseniz, 5 lt lik bir pet su şişesinin içini hava ile iyice kurutun, o'na dolturtarak alabilirsiniz.
    4 lt sanırım 100-110 TL civarı. Piyasaya göre biraz pahalı kaçıyor ama ben bunu kullanıyorum.
    Aslında hepsinden önemlisi bu yağın çok uzun ömürlü olması.
    Volvo 1.6D araçları 10bin km de servise çağırıyor ama bu yağ 30bin km boyunca verimini koruyor.
    Daha önce de söylemiştim, benim Volvo garantiden çıktığında 20 bin de bir servise gireceğim.
    Carbon Clean konusunda çok fazla bilgim olmamakla birlikte aracınızda herhangi bir sıkıntı yoksa ben böyle bir uygulamayı gereksiz
    buluyorum. Bizim araçlarımız eski model dizel makineler değilki, kaldı ki sürekli kaliteli ve katkılı Euro Dizel yakıt kullanıyoruz.
    Motorda fazla kirlenme olduğunu hiç sanmıyorum.
    Otobüs, Kamyon veya Denizlerde kullanılan dizel makineler olsa belki düşünülür ama bizim motorlar için gereksiz.
    Sevgiler.

    Alıntıları Göster
    Denizlide yaşıyorum.
    Dün aracımı bakıma götürdüm.
    2005 model 1.6 benzinli Volvo S40 ım var. 30.000 km bakımına götürdüm gerçi 33.000 km olmuştu ama :)
    Yağı değişti, yağ, hava, polen filtreleri değişti. Benzin filtresi 20.000 de değiştiği için gerek duymadım. işçilik dahil 150 lira tuttu.
    Sürekli gittiğim işini çok temiz ve dikkatli yapan özel servisime yaptırdım... Yetkili servise gitseydim ne kadar tutardı bilmiyorum ama bundan önceki arabam albea idi bana bundan daha fazla masraf çıkarmıştı... Volvoyu yapan adamlara helal olsun diyorum.arabamdan çok memnunum :)))




  • tesekkur ederim ROADEVIL gerçekten çok aydınlatıcı oldu benim için.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ROADEVIL

    Selam tosbaga_tosbaga,
    Castrol, Shell, Mobil 1 vb. markaların herhangi bir 0w-30 yağı olması tabiki sorun oluşturmaz.
    Ama siz de benim gibi gereğinden -biraz- fazla titizseniz sadece İstanbul Arkas Volvo servisinde bulabileceğiniz
    ''Castrol SLX Professional Longtec for Volvo cars A5/B5 0W-30'' alabilirsiniz. Bu yağın performans açısından farklı bir işlevi pek yok,
    sadece dizel yakıtın kirlettiği motoru aftif olarak daha iyi temizliyor, tortuları ve çamur oluşumunu önlüyor,
    çıkan egzoz parçacılarını mikyasal olarak bozuyor ve yakıt ekonomisi daha iyi.
    Eğer almak isterseniz, 5 lt lik bir pet su şişesinin içini hava ile iyice kurutun, o'na dolturtarak alabilirsiniz.
    4 lt sanırım 100-110 TL civarı. Piyasaya göre biraz pahalı kaçıyor ama ben bunu kullanıyorum.
    Aslında hepsinden önemlisi bu yağın çok uzun ömürlü olması.
    Volvo 1.6D araçları 10bin km de servise çağırıyor ama bu yağ 30bin km boyunca verimini koruyor.
    Daha önce de söylemiştim, benim Volvo garantiden çıktığında 20 bin de bir servise gireceğim.
    Carbon Clean konusunda çok fazla bilgim olmamakla birlikte aracınızda herhangi bir sıkıntı yoksa ben böyle bir uygulamayı gereksiz
    buluyorum. Bizim araçlarımız eski model dizel makineler değilki, kaldı ki sürekli kaliteli ve katkılı Euro Dizel yakıt kullanıyoruz.
    Motorda fazla kirlenme olduğunu hiç sanmıyorum.
    Otobüs, Kamyon veya Denizlerde kullanılan dizel makineler olsa belki düşünülür ama bizim motorlar için gereksiz.
    Sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burock1903

    Denizlide yaşıyorum.
    Dün aracımı bakıma götürdüm.
    2005 model 1.6 benzinli Volvo S40 ım var. 30.000 km bakımına götürdüm gerçi 33.000 km olmuştu ama :)
    Yağı değişti, yağ, hava, polen filtreleri değişti. Benzin filtresi 20.000 de değiştiği için gerek duymadım. işçilik dahil 150 lira tuttu.
    Sürekli gittiğim işini çok temiz ve dikkatli yapan özel servisime yaptırdım... Yetkili servise gitseydim ne kadar tutardı bilmiyorum ama bundan önceki arabam albea idi bana bundan daha fazla masraf çıkarmıştı... Volvoyu yapan adamlara helal olsun diyorum.arabamdan çok memnunum :)))



    Gayet güzl fiyat. Ben de bakım konusunda Volvo almadan önce kulaktan dolma bilgilerle korkularım vardı. Bir iki bakımdan sonra yersiz olduğunu gördüm. Örneğin yine özel servislerde Golf'üme bakım yaptırdığımda 200'den aşağı ödediğimi hatırlamıyorum.

    Belki Volvo'ya has parçalarda yani yan sanayinin de bulunamadığı parçalarda fiyat yüksek olabilir ama sonuçta ithal arabaların hangisinde ucuz ki?

    Geçen bizim işyerindeki Kango'nun yan dikiz aynası kırılmış. 650 TL. civarı fiyatı vardı. Kaza nedeniyle oluşabilecek biraz büyükçe hasarlarda zaten kasko yoksa hangi araba olursa olsun altından kalkmak zor.

    Bu arada benzin filtresini de değişseydin keşke. Ben aracı aldığımda yaptırdığım ilk bakımda masraf ağır olmasın niyetiyle gerek yok bir dahakine değiştiririz diye düşünmüştüm. İkinci bakımda yani geçen günkü bakımda benzin filtresinin oldukça kirli olduğunu gördük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orijinalden alıntı: burock1903

    Denizlide yaşıyorum.
    Dün aracımı bakıma götürdüm.
    2005 model 1.6 benzinli Volvo S40 ım var. 30.000 km bakımına götürdüm gerçi 33.000 km olmuştu ama :)
    Yağı değişti, yağ, hava, polen filtreleri değişti. Benzin filtresi 20.000 de değiştiği için gerek duymadım. işçilik dahil 150 lira tuttu.
    Sürekli gittiğim işini çok temiz ve dikkatli yapan özel servisime yaptırdım... Yetkili servise gitseydim ne kadar tutardı bilmiyorum ama bundan önceki arabam albea idi bana bundan daha fazla masraf çıkarmıştı... Volvoyu yapan adamlara helal olsun diyorum.arabamdan çok memnunum :)))



    Gayet güzl fiyat. Ben de bakım konusunda Volvo almadan önce kulaktan dolma bilgilerle korkularım vardı. Bir iki bakımdan sonra yersiz olduğunu gördüm. Örneğin yine özel servislerde Golf'üme bakım yaptırdığımda 200'den aşağı ödediğimi hatırlamıyorum.

    Belki Volvo'ya has parçalarda yani yan sanayinin de bulunamadığı parçalarda fiyat yüksek olabilir ama sonuçta ithal arabaların hangisinde ucuz ki?

    Geçen bizim işyerindeki Kango'nun yan dikiz aynası kırılmış. 650 TL. civarı fiyatı vardı. Kaza nedeniyle oluşabilecek biraz büyükçe hasarlarda zaten kasko yoksa hangi araba olursa olsun altından kalkmak zor.

    Bu arada benzin filtresini de değişseydin keşke. Ben aracı aldığımda yaptırdığım ilk bakımda masraf ağır olmasın niyetiyle gerek yok bir dahakine değiştiririz diye düşünmüştüm. İkinci bakımda yani geçen günkü bakımda benzin filtresinin oldukça kirli olduğunu gördük.

    Alıntıları Göster
    Sağol highwaymouse... en yakın zamanda aklımdayken onu da değiştireyim...
    Aracımda LPG var 27.000 km den beri. O yüzden düşünmemiştim ama değiştirmemin bi zararı olmaz aksine yararı olur... :)

    Araca zaten kaskosuz binmek gerçekten akıl karı bir iş değil.Özellikle kasko şartlarını okursan ve ona göre para verirsen çok güzel bir olay.

    Burada baktığımda yetkili servis fiyatlarından çok çekinmiştim. Özel serviste sadece işçilik ucuz olur belki diye düşünmüştüm ama arabadan çıkan orjinal parçaların aynısı takıldı bir de.Ona rağmen bu fiyat çıktı.Yetkili servisler cidden fena tokatlıolar adamı :P
    Eğer denizlide bu forumu takip eden ve servisi merak eden varsa yardımcı olabilirim...

    Yalnız burda bi soru sormamın bir sakıncası varmı bilmiyorum ama servis ışığını sadece yetkili serviste mi söndürüyorlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burock1903



    Yalnız burda bi soru sormamın bir sakıncası varmı bilmiyorum ama servis ışığını sadece yetkili serviste mi söndürüyorlar?

    Yoo, özel servislerde söndürebiliyor. Hani bir bilgisayara falan bağlıyorlar ya, işte ondan ve gerekli Volvo yazılımından olduktan sonra özel servislerde söndürebiliyor ki, İstanbul'da benim gittiğim küçük özel serviste bile var.

    Ama bu gerekli yazılım ve pc olmadıktan sonra söndüremez tabii...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orijinalden alıntı: burock1903



    Yalnız burda bi soru sormamın bir sakıncası varmı bilmiyorum ama servis ışığını sadece yetkili serviste mi söndürüyorlar?

    Yoo, özel servislerde söndürebiliyor. Hani bir bilgisayara falan bağlıyorlar ya, işte ondan ve gerekli Volvo yazılımından olduktan sonra özel servislerde söndürebiliyor ki, İstanbul'da benim gittiğim küçük özel serviste bile var.

    Ama bu gerekli yazılım ve pc olmadıktan sonra söndüremez tabii...

    Alıntıları Göster
    Servisimde vardı o bilgisayardan ama sanırım güncellenmemiş bişi... S40 II nin programı var ama 4-5 farklı S40 II programlaması vardı içinde... Denediler olmadı. Bu hafta Volvo ile bu konuyu görüşeceklerini tekrar beni arayacaklarını söylediler. Bekliyoru bakalm... Her çalıştırdığımda o tuşa basmaktan bıktım artık... :D eheheh
    Yine de arabama aşığım ... :)))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burock1903

    Servisimde vardı o bilgisayardan ama sanırım güncellenmemiş bişi... S40 II nin programı var ama 4-5 farklı S40 II programlaması vardı içinde... Denediler olmadı. Bu hafta Volvo ile bu konuyu görüşeceklerini tekrar beni arayacaklarını söylediler. Bekliyoru bakalm... Her çalıştırdığımda o tuşa basmaktan bıktım artık... :D eheheh
    Yine de arabama aşığım ... :)))

    Maddi durumları fazla iyi olmadığı için yeni bir yazılıma falan para ayırmakta zorlanıyorlar özel servisler sanırım. Benim gittiğimde "Yakında yeni yazılım yükletecez, bu eskisinde bazı noktaları göremiyoruz" falan demişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orijinalden alıntı: burock1903

    Servisimde vardı o bilgisayardan ama sanırım güncellenmemiş bişi... S40 II nin programı var ama 4-5 farklı S40 II programlaması vardı içinde... Denediler olmadı. Bu hafta Volvo ile bu konuyu görüşeceklerini tekrar beni arayacaklarını söylediler. Bekliyoru bakalm... Her çalıştırdığımda o tuşa basmaktan bıktım artık... :D eheheh
    Yine de arabama aşığım ... :)))

    Maddi durumları fazla iyi olmadığı için yeni bir yazılıma falan para ayırmakta zorlanıyorlar özel servisler sanırım. Benim gittiğimde "Yakında yeni yazılım yükletecez, bu eskisinde bazı noktaları göremiyoruz" falan demişti.

    Alıntıları Göster
    Sorunun maddiyat olmadığına eminim... Tanıyorum çünkü kendilerini ve gayet de büyük bir servis.Bildiğim kadarıyla oraya daha önceden Volvo gelmemiş pek. eski kasalara çok bakmışlar ama benimki S40 olarak bildiğim kadarıyla ilk. S60, S80 bakımlarını yapıyorlar.onların programlarında sorun çıkmamış.gittiğimde S80 i çıkarıyorlardı ordan biliyorum... :D
    Herneyse bu işin hallolucaana eminim...

    Ama dediğin olayı da daha önce duymuştum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burock1903

    Sorunun maddiyat olmadığına eminim... Tanıyorum çünkü kendilerini ve gayet de büyük bir servis.Bildiğim kadarıyla oraya daha önceden Volvo gelmemiş pek. eski kasalara çok bakmışlar ama benimki S40 olarak bildiğim kadarıyla ilk. S60, S80 bakımlarını yapıyorlar.onların programlarında sorun çıkmamış.gittiğimde S80 i çıkarıyorlardı ordan biliyorum... :D
    Herneyse bu işin hallolucaana eminim...

    Ama dediğin olayı da daha önce duymuştum...

    Arz-talep'te önemli tabii. Senin gibi yeni kasa s40'ları olanlar sordukça elbet onlardan eksikleri giderme yoluna gideceklerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orijinalden alıntı: burock1903

    Sorunun maddiyat olmadığına eminim... Tanıyorum çünkü kendilerini ve gayet de büyük bir servis.Bildiğim kadarıyla oraya daha önceden Volvo gelmemiş pek. eski kasalara çok bakmışlar ama benimki S40 olarak bildiğim kadarıyla ilk. S60, S80 bakımlarını yapıyorlar.onların programlarında sorun çıkmamış.gittiğimde S80 i çıkarıyorlardı ordan biliyorum... :D
    Herneyse bu işin hallolucaana eminim...

    Ama dediğin olayı da daha önce duymuştum...

    Arz-talep'te önemli tabii. Senin gibi yeni kasa s40'ları olanlar sordukça elbet onlardan eksikleri giderme yoluna gideceklerdir.

    Alıntıları Göster
    2008 S40D de aldığım günden bu yana geçmeyen sağ arka amarisör üzerinden gelen tıkırdama sesi 3 kez özel??? yağlama sonrası geçmeyince sonunda ikna olup!!! amartisörün üst kısmını değiştirdiler ve ses kesildi.
    bu servis fiyatları ile ilgili her servisin eline geçen müşteriyi tabiri caizse düdüklemesi bütün markalarda var mı bilmiyorum ama volvoda gayet güzel yapıyolar
    izmir de arabama 20 000 de carbon clean yaptılar o da ayrı bi muamma gerkli olup olmadığı belli olmadığı gibi bi de 250 tl geçirdiler
    volvo markasından artık fena soğudum en kısa sürede satacağım
    daha başka komik hikayelr de var ama belki sonra yazarım
    bütün volvo aşıklarına duyrulur ( aşkınız sizi aldatıyor hemde sürekli )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nexus07

    2008 S40D de aldığım günden bu yana geçmeyen sağ arka amarisör üzerinden gelen tıkırdama sesi 3 kez özel??? yağlama sonrası geçmeyince sonunda ikna olup!!! amartisörün üst kısmını değiştirdiler ve ses kesildi.
    bu servis fiyatları ile ilgili her servisin eline geçen müşteriyi tabiri caizse düdüklemesi bütün markalarda var mı bilmiyorum ama volvoda gayet güzel yapıyolar
    izmir de arabama 20 000 de carbon clean yaptılar o da ayrı bi muamma gerkli olup olmadığı belli olmadığı gibi bi de 250 tl geçirdiler
    volvo markasından artık fena soğudum en kısa sürede satacağım
    daha başka komik hikayelr de var ama belki sonra yazarım
    bütün volvo aşıklarına duyrulur ( aşkınız sizi aldatıyor hemde sürekli )

    Dostum bu tip kazıkçı, işbilmez servis durumları marka modelden bağımsız her arabada olabilir. İşyerinde 3 tane ticari araç var, onun öncesinde yıllarca golf kullandım. İnan gönlümün rahat ettiği tamirciye, servise doğru dürüst rastlamadım bu seneye kadar. Ya bilgileri azdı, ya ilgileri ya da kazıkçılar. Ama işini doğru yapan ve bunu hak ettiği fiyatlara yapan birini bulduğunda hele de insanlığı varsa iyi sarılmak lazım.

    Carbon clean konusunda ise senin de kusurun olmuş bana göre. En azından yaptırmadan önce bu nedir ne değildir ve kaça yapılıyor araştırsaydın böyle olmazdı.

    Çoğu bilgili arkadaş zaten carbon clean'ı tavsiye etmiyor. Aslında ben de geçenlerde bu tavsiyeleri kulak ardı edip zararı olacak değil ya diye bir Boch servisine gittim. 70 Tl. gibi bir fiyat istemişlerdi. Fakat yaptıkları bazı gıcıklıklardan dolayı yaptırmadan çıktım geldim. O iş öyle kaldı yani...

    Aşk meşk işlerine gelirsek; normaldir herkesin beğenisi, beklentisi farklıdır. Bazen arabadaki ufak bir hata insanı soğutur ondan. Sen madem bir türlü ısınamamışsın satarsın artık. Dünya malı sonuçta bizimle mezara gelecek değil ya. Ama başkasının da sevdiği, beğendiyi bir şeye bu araba olur başka bir şey olur söz söylememek lazım. Bu sefer mantıklı olan insanlar bile beğendiği şeyi savunma adına fanatikliğe kayabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ROADEVIL

    Selamlar,
    2009 s40 1.6D 10bin km bakımını bugün yaptırdım.
    Motor yağı (Castrol SLX Professional 0W-30 Longtech for Volvo cars) (sadece bazı yetkili servislerde var, Castrol'ün Volvo'nun turbo dizel araçları için geliştirdiği bir yağ, A5/B5 spesifikasyonunu sağlıyor) (örneğin Castrol Edge 0W-30 tam anlamıyla uyumlu ve tavsiye edilen,istenen yağ değil)
    Mazot filtresi
    Yağ filtresi
    Hava filtresi
    Silecek suyu
    conta, tapa vs sarf malzemeleri.
    işçilik masrafı.

    Birde aldığımdan beri not aldığım bazı ufak tefek sorunlar veya sorularım vardı. %80-90 oranında tatmin oldum.
    Birinci konu:
    2.ci ve 3. cü viteslerde 3700-5000 devirlere çıkmam gerektiğinde vitesin altından veya orta konsolun oradan gelen zırıltı sesi vardı. Servis bu sesi teşhis ediyor, pek çok müşterinin de bu konuda şikayetleri olduğunu biliyorlar. Aracın dizel olması ve doğası gereği titreşimli bir çalışması olmasından dolayı bu titreşimin normal olduğunu söylüyorlar. Motorun titreşiminin aracın pekçok parçası tarafından sönümlendiğini, bahsettiğim bölgedeki orta konsolun altından uzanan bazı aktarma telleri, birimleri vs ve vites mekanizmasının bazı parçalarının ise belli rezonanstan sonra bu titreşimime maruz kaldığını ve bu sesin engellenemediğini söylediler. Önlem veya çözüm olarak bazı araç sahiplerinin ısrarlı çabaları sonucu orta konsolu söltürdüklerini, ilgili parçaları yağlamak ve sıkılaştırmak suretiyle sesi azalttıklarını ama daha sonradan sesin tekrar oluştuğunu söylediler.
    Aslında kesinlikle rahatsız edici bir durum değil, zaten bu devirlere çıkmak çoğu zaman gereksiz, açıklamayı mantıklı bulduğum ve konsolun sökülecek olması vs nedenler beni bundan vazgeçirdi.
    İkinci konu:
    Sağ arka amörtisör tarafından gelen gıcırtı sesi idi. Servis diğer müşterilerden bu durumu da biliyor. yapılan işlem takozların ve bağlantı elemanlarının özel bir yağ ile (özel diyorlar ama sanırım gres yağı) yağlanması. belli yol şartlarında gelen bu sesin kesilip kesilmediğini ilerleyen günlerde gözlemleyeceğim.

    diğer sorduklarım, Direksiyon sisteminin hidrolik veya elektro hidrolik den hangisi olduğu idi. 1.6 benzinliler hidrolik, 1.6D ve diğer tümü elektro hidrolik.
    20km/h hızlar ve altında yapılan manevralarda (özellikle park ederken) direksiyon yaklaşık 2 tam turda (en sağdan en sola) dönüşünü tamamlıyor.
    Diğer bir anlatımla direksiyon Sistemi direksiyon simidinin dönme açısını aracın hızına göre ayarlıyor. Düşük hızlarda direksiyon simidinin kilitten kilide iki dönüşü yetiyor, yüksek hızlarda ise dönme açısını arttırarak daha akıcı bir sürüş sağlıyor. Bunu öğrenmiş oldum, güzel bir özellik.

    Far yıkama sistemi sağ taraftan ilginç bir ses çıkarıyordu, basınç pompasının sağ tarafta oluşundan kaynaklanıyormuş.

    Motorda kullanılan yağ normalde 20bin km ve hatta daha fazla gidecek kadar kaliteli tam sentetik bir yağ. Avrupa emisyon normlarını karşılayan, temizleyici katkılı, dizellerin saldığı partikülleri kimyasal olarak bozan içerenleri var. Arabanın garantisi bittiğinde bakım aralıklarını 15-20 bine çıkartmayı düşünüyorum.

    Son olarak tutarı yazayım: kdv dahil 435 YTL. Yüksek tutan kalemler yağ ve mazot filtresi ve kısmen işçilik. Fiyat bence makulün üzerinde.
    20bin bakımında ek olarak polen filtresi değişecek. İşçilik hariç herşeyin euro ile belirlendiği fiyatlandırmada bakalım 20bin bakımı ne kadar tutacak?

    sorusu olan olursa cevaplandırmaya çalışırım.

    Herkese sevgiler.

    Alıntıları Göster
    Bende de volvo s40 1.6D var. 10000 km bakımında hava filtresinin değiştilmeyeceğini öğrenince '3 kuruşluk hava filtresi, mutlaka değiştirin' dedim. Hava filtresi de bu sayede değiştirildi. Eskisini bi göreyim dedim. Usta 'iyi ki değiştirmişsiniz' dedi. Motorun nefes aldığı bu filtre bence çok önemli, ve Türkiye şartlarında yaz-kış dönemi farketmez, çok kirlenip, toz doluyor. Yakıt tüketimi doğrudan etkileniyor. Hava fitresine dikkat çekmek istedim. Hoşçakalın. Erdinç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arikanmd

    Bende de volvo s40 1.6D var. 10000 km bakımında hava filtresinin değiştilmeyeceğini öğrenince '3 kuruşluk hava filtresi, mutlaka değiştirin' dedim. Hava filtresi de bu sayede değiştirildi. Eskisini bi göreyim dedim. Usta 'iyi ki değiştirmişsiniz' dedi. Motorun nefes aldığı bu filtre bence çok önemli, ve Türkiye şartlarında yaz-kış dönemi farketmez, çok kirlenip, toz doluyor. Yakıt tüketimi doğrudan etkileniyor. Hava fitresine dikkat çekmek istedim. Hoşçakalın. Erdinç.

    Alıntıları Göster
    Selamlar arikanmd,
    S40 1.6D nin 10bin ve katları her bakımında hava filtresi değiştiriliyor.
    Çok ilginç, hangi servis bunun değiştirilmeyeceğini söyledi? Merak ettim doğrusu!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ROADEVIL -- 2 Ekim 2009; 11:12:26 >




  • Bugün bakım için yine Gençler Volvo'da idim.

    Yapılan işlemler:

    1. 6 lt Castrol Magnatec yağ konuldu,
    2. Yağ filtresi değişti,
    3. Hava filtresi değişti,
    4. Yakıt filtresi değişti,
    5. Bujiler değişti, 4 adet, 3 tırnak (Volvo marka)
    6. Far sileceğinin bir parçası kırıktı, o değişti,
    7. Akü değişti (74Amper Bosch),
    8. Başkaca genel bakım yapıldı.

    İşçilik dahil 460 tl ödedim. Akü zaten 190tl idi. Üzerindeki akü fabrikanın taktığı idi ve 6 yılını doldurmuştu. Bir sorun yaşamadım ama yaşama riskini de almak istemedim. 60 Amper yerine de 74 Amperi tercih ettim, deposu daha geniş uzun yurtdışı seyahatlerimde araç yatıyor, sorun olmasın diye düşündük.
    ...
    Bunlar da önceki servis dönem ve ücretleri:

    80.000 bakımı (30 Nisan 2008), Gençler Volvo. Yapılan işlemler:

    1. Ön amörtisör üstü tablaları değişti,
    2. Hararet sensörü değişti,
    3. Termostat değişti,
    4. 5,5 lt Castrol Magnatec yağ konuldu,
    5. Yağ filtresi değişti,
    6. Hava filtresi değişti,
    7. Polen filtresi değişti,
    8. Başkaca genel bakım yapıldı.

    İşçilik dahil 570 tl ödedim.

    Sensör+termostat+tablalar 370 cıvarında idi. Gerisi de genel bakım. Bülent Usta'ya ve ekibine teşekkürler.

    2008 bakımını (Eylül) Maslak Gençler Volvo'da yaptırdım.

    Yapılan işlemler:
    1. Yağ değişti (6lt Castrol Magnatec)
    2. Yağ filtresi değişti (Volvo marka)
    3. Hava filtresi değişti (Volvo marka)
    4. Benzin filtresi değişti (Bosch marka)
    5. Bujiler değişti, 4 adet, 3 tırnak (Volvo marka)
    6. Bir-iki ek şeyler yapıldı
    İşçilik dahil toplam 250ytl ödedim

    Arada geçen sürede klima basınç sensörü (orijinal Volvo marka) değişti, 150 ytl ödedim.
    Far sileceğim süpürgesi çalındı, 20 ytl vererek değiştim.

    2007 yılı bakımını Ankara'da Yiğit Volvo'da yaptırmıştım:
    Yağ değişti (6lt Castrol Magantec)
    Yağ filtresi değişti
    Hava filtresi değişti
    Polen filtresi değişti
    Arka fren balataları değişti
    İşçilik dahil 245 ytl ödedim.

    Arada ateşleme bobinini (orijinal Volvo marka) değişti, 120 ytl ödedim.

    2006 yılında 40bin bakımını Bosch Car Service'de yaptırmıştım:
    Motor yağı değişti (5lt Castrol Magnatec)
    Yağ filtresi değişti (Bosch marka)
    Hava filtresi değişti (Bosch marka)
    Bujiler değişti (4 tırnak Bosch iridium)
    Yakıt filtresi değişti (Bosch marka)
    Motor soğutma sıvısı değişti
    Başkaca birkaç ıvır zıvır şeyler yapıldı, işçilik dahil toplam 240 ytl ödedim. Volvo yetkili servisi 350 ytl fiyat vermişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: razi5000

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Dun araci ben de Ankara Grup Volvo ya 10binbakimina goturdum
    1saat 15dakikada yikayip teslim ettiler
    bir de sol on camdan gelen ruzgar sesiyle far ayari yapildi
    degisenler:
    karter tapasi,tapa pulu,yag filtresi,mazot filtresi,hava filtresi,yag
    iscilik ve atik filtre bedeliyle beraber 418 tl tuttu
    10bin bu kadar tuttuysa bakalim 20binde ne kadar oduycez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Bugün bakım için yine Gençler Volvo'da idim.

    Yapılan işlemler:

    1. 6 lt Castrol Magnatec yağ konuldu,
    2. Yağ filtresi değişti,
    3. Hava filtresi değişti,
    4. Yakıt filtresi değişti,
    5. Bujiler değişti, 4 adet, 3 tırnak (Volvo marka)
    6. Far sileceğinin bir parçası kırıktı, o değişti,
    7. Akü değişti (74Amper Bosch),
    8. Başkaca genel bakım yapıldı.

    İşçilik dahil 460 tl ödedim. Akü zaten 190tl idi. Üzerindeki akü fabrikanın taktığı idi ve 6 yılını doldurmuştu. Bir sorun yaşamadım ama yaşama riskini de almak istemedim. 60 Amper yerine de 74 Amperi tercih ettim, deposu daha geniş uzun yurtdışı seyahatlerimde araç yatıyor, sorun olmasın diye düşündük.
    ...
    Bunlar da önceki servis dönem ve ücretleri:

    80.000 bakımı (30 Nisan 2008), Gençler Volvo. Yapılan işlemler:

    1. Ön amörtisör üstü tablaları değişti,
    2. Hararet sensörü değişti,
    3. Termostat değişti,
    4. 5,5 lt Castrol Magnatec yağ konuldu,
    5. Yağ filtresi değişti,
    6. Hava filtresi değişti,
    7. Polen filtresi değişti,
    8. Başkaca genel bakım yapıldı.

    İşçilik dahil 570 tl ödedim.

    Sensör+termostat+tablalar 370 cıvarında idi. Gerisi de genel bakım. Bülent Usta'ya ve ekibine teşekkürler.

    2008 bakımını (Eylül) Maslak Gençler Volvo'da yaptırdım.

    Yapılan işlemler:
    1. Yağ değişti (6lt Castrol Magnatec)
    2. Yağ filtresi değişti (Volvo marka)
    3. Hava filtresi değişti (Volvo marka)
    4. Benzin filtresi değişti (Bosch marka)
    5. Bujiler değişti, 4 adet, 3 tırnak (Volvo marka)
    6. Bir-iki ek şeyler yapıldı
    İşçilik dahil toplam 250ytl ödedim

    Arada geçen sürede klima basınç sensörü (orijinal Volvo marka) değişti, 150 ytl ödedim.
    Far sileceğim süpürgesi çalındı, 20 ytl vererek değiştim.

    2007 yılı bakımını Ankara'da Yiğit Volvo'da yaptırmıştım:
    Yağ değişti (6lt Castrol Magantec)
    Yağ filtresi değişti
    Hava filtresi değişti
    Polen filtresi değişti
    Arka fren balataları değişti
    İşçilik dahil 245 ytl ödedim.

    Arada ateşleme bobinini (orijinal Volvo marka) değişti, 120 ytl ödedim.

    2006 yılında 40bin bakımını Bosch Car Service'de yaptırmıştım:
    Motor yağı değişti (5lt Castrol Magnatec)
    Yağ filtresi değişti (Bosch marka)
    Hava filtresi değişti (Bosch marka)
    Bujiler değişti (4 tırnak Bosch iridium)
    Yakıt filtresi değişti (Bosch marka)
    Motor soğutma sıvısı değişti
    Başkaca birkaç ıvır zıvır şeyler yapıldı, işçilik dahil toplam 240 ytl ödedim. Volvo yetkili servisi 350 ytl fiyat vermişti.


    Selamlar hesheit,

    Banim de babam 71250 Km'de 2004 S40 classic 1.8 benzinli Volvo'sunun 6. periyodik bakimi icin 28 Agustos 2009'da Atatürk Oto Sanayi'deki Gencler'e goturmus.

    Degisenler ve fiyatları ise şöyle:

    Yag (6lt) : 90,00TL
    Yag filtresi: 21,00TL
    Hava filtresi: 24,00TL
    Polen filtresi: 50,00TL
    Benzin filtresi: 54,00TL
    Buji: 40,00TL
    Rot-Balans: 50,00TL
    Sarf Malzeme: 14,00TL
    Iscilik: 60,00TL

    TOPLAM: 500,00TL Fatura istedigimiz icin ekstra KDV oldu o ayri mesele.. Yani toplam odenen para 590,00TL

    Bence bu rakamlar sen de ayni servise gittigin icin bana yüksek gözüktü. Ne dersin? Bulent Usta'ya bir daha gidersek bu hususu belirtelim mi? Arada seninki ile kocaman bir fark var sanki..

    Bir de servis ısigini sondurmemisler. Ellerindeki bilgisayar ve/veya yazilim buna elverisli degil mi? Daha once gitmediğim için soruyorum.

    Simdiden cevabin icin tesekkurler..

    Daha öncesinde yapilanlar ise şöyle, herkes yararlanabilir diye yazayim dedim (Tarihsel olarak geriye gidiyorum).
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    06.03.2009 - 65752 Km - Arkas (Karanfilkoy - Ist)

    Sol Cam krikosu (Cam kapanmiyordu) : 344,63TL (%5 indirimli)
    Ön aks amortisör takozları (Yirtilmislardi ve ses yapiyorlardi): 174,14TL (%5 indirimli)
    Rot ayarı: 50,00TL
    Iscilik (1,8*72): 172,80TL (%10 indirimli)

    TOPLAM: 741,57TL + (%18KDV) = 875,06TL

    ------------------------------------------------------------

    21.11.2008 - 63298 Km - Evo (Maslak - Ist)

    Radyo anteni (yeni): 32,05TL
    Aku (60Ah): 191,48TL
    Sol far camı (tastan dolayi catlama ve ufak delik - degismesi gerekiyordu - kasko kullanilmadi): 135,28TL
    Iscilik: (1,4*79): 110,60TL

    TOPLAM: 469,41TL + (%18KDV) = 553,90TL

    -----------------------------------------------------------

    09.09.2008 - 60403 Km - Arkas (Karanfilkoy -Ist) (5. Periyodik Bakım)

    Yag (5lt): 110,00TL
    Yag filtresi: 16,92TL
    Hava filtresi: 31,27TL
    Polen filtresi: 50,00TL
    Benzin filtresi: 50,00TL
    Buji: 31,64TL
    Sarf malzeme: 26,00TL
    Iscilik: (1,6*80): 128,00TL

    TOPLAM: 443,83TL + (%18KDV) = 523,72TL

    ----------------------------------------------------------

    02.06.2008 - 57000 Km - Arkas (Karanfilkoy - Ist)

    On fren diskleri: 258,00TL
    On fren balatalari: 135,00TL
    Iscilik: (0,8*80) = 64,00TL (1,2 yerine 0,8 ile carptilar)

    TOPLAM: 457,00TL + (%18KDV) = 539,26TL

    ----------------------------------------------------------

    29.08.2007 - 49000 Km - Evo (Maslak -Ist) (4. Periyodik Bakim)

    Yag (5lt): 114,80TL
    Yag filtresi: 16,30TL
    Hava filtresi: 32,70TL
    Polen filtresi: 48,50TL
    Benzin filtresi: 46,70TL
    Buji: 49,36TL
    Rot&Balans: 50,00TL
    Arka fren balatalari: 98,70TL
    Tekerlek sikisan somun saplama (disk uzerindeki): 9,00TL
    Radyo anteni (yeni): 27,00TL
    Klima temizlik spreyi uygulamasi: 56,00TL
    Sarf malzeme: 4,00TL
    Iscilik: (2,8*67): 187,50TL

    Ara TOPLAM: 740,56TL Iskonto: (%7):688,72TL + (%18KDV) = 812,69TL

    ----------------------------------------------------------

    01.06.2007 - 47000 Km - Evo (Maslak - Ist)

    Tekerlek sikisan somun saplama (disk uzerindeki): 8,00TL
    Iscilik: (0.8*66): 52,80TL

    TOPLAM: 61,80TL + (%18KDV) = 72,92TL

    ---------------------------------------------------------

    23.08.2006 - 37765 Km - Evo (Maslak - Ist) (3. Periyodik Bakim)

    Yag (5lt): 85,00TL
    Yag filtresi: 18,75TL
    Hava filtresi: 36,68TL
    Rot&Balans: 50,00TL
    On cam silecek kiti: 61,14TL
    3M detayli temizlik: 150,00TL
    Pasta-Cila-Boya Koruma: 200,00TL
    Pasta Cila Boya Koruma isciligi: 50,00TL
    Sarf Malzeme: 15,00TL
    Mekanik iscilik: (1*66) : 66,00TL

    TOPLAM: 732,57TL + (%18KDV) = 864,43TL

    ----------------------------------------------------------

    08.08.2005 - 28625 Km - Evo (Maslak - Ist) (2. Periyodik Bakim)

    Yag (5lt): 66,25TL
    Yag filtresi: 16,21TL
    Hava filtresi: 31,38TL
    Polen filtresi:75,83TL
    On fren balatalari: 124,64TL
    Arka fren balatalari: 108,08TL
    Sarf malzeme: 5,00TL
    Iscilik: (1,9*60): 114,00TL

    TOPLAM: 541,39TL + (%18KDV) = 638,84TL

    ---------------------------------------------------------

    Yine 2005 yili (Evo Maslak - Ist) , korna calmiyordu direksiyonla ilgili bir mil degistirilmis yaklasik 500,00TL civarinda ama arac garanti kapsaminda oldugu icin ucretsiz degismisti.

    Iki kez de air bag lambasi yandi, ikisinde de surucu koltugu altindaki fis cikmis onu yerine takmislar. Ucretsiz tabi ki, bu islem de:)

    Arka sol park lambasi catlamisti kaskodan degisti 2008'de, Sanirim yine Evo'da yapilmisti, ama fatura olmadigi icin belgeleri bulamadim..

    Bir de ben kendim arka park lambalarindan birini degistirmistim 5,00TL lik ampulle.. kimbilir serviste degisseydi yine en az 30-40 TL alirlardi herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lastgate1

    quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Bugün bakım için yine Gençler Volvo'da idim.

    Yapılan işlemler:

    1. 6 lt Castrol Magnatec yağ konuldu,
    2. Yağ filtresi değişti,
    3. Hava filtresi değişti,
    4. Yakıt filtresi değişti,
    5. Bujiler değişti, 4 adet, 3 tırnak (Volvo marka)
    6. Far sileceğinin bir parçası kırıktı, o değişti,
    7. Akü değişti (74Amper Bosch),
    8. Başkaca genel bakım yapıldı.

    İşçilik dahil 460 tl ödedim. Akü zaten 190tl idi. Üzerindeki akü fabrikanın taktığı idi ve 6 yılını doldurmuştu. Bir sorun yaşamadım ama yaşama riskini de almak istemedim. 60 Amper yerine de 74 Amperi tercih ettim, deposu daha geniş uzun yurtdışı seyahatlerimde araç yatıyor, sorun olmasın diye düşündük.
    ...
    Bunlar da önceki servis dönem ve ücretleri:

    80.000 bakımı (30 Nisan 2008), Gençler Volvo. Yapılan işlemler:

    1. Ön amörtisör üstü tablaları değişti,
    2. Hararet sensörü değişti,
    3. Termostat değişti,
    4. 5,5 lt Castrol Magnatec yağ konuldu,
    5. Yağ filtresi değişti,
    6. Hava filtresi değişti,
    7. Polen filtresi değişti,
    8. Başkaca genel bakım yapıldı.

    İşçilik dahil 570 tl ödedim.

    Sensör+termostat+tablalar 370 cıvarında idi. Gerisi de genel bakım. Bülent Usta'ya ve ekibine teşekkürler.

    2008 bakımını (Eylül) Maslak Gençler Volvo'da yaptırdım.

    Yapılan işlemler:
    1. Yağ değişti (6lt Castrol Magnatec)
    2. Yağ filtresi değişti (Volvo marka)
    3. Hava filtresi değişti (Volvo marka)
    4. Benzin filtresi değişti (Bosch marka)
    5. Bujiler değişti, 4 adet, 3 tırnak (Volvo marka)
    6. Bir-iki ek şeyler yapıldı
    İşçilik dahil toplam 250ytl ödedim

    Arada geçen sürede klima basınç sensörü (orijinal Volvo marka) değişti, 150 ytl ödedim.
    Far sileceğim süpürgesi çalındı, 20 ytl vererek değiştim.

    2007 yılı bakımını Ankara'da Yiğit Volvo'da yaptırmıştım:
    Yağ değişti (6lt Castrol Magantec)
    Yağ filtresi değişti
    Hava filtresi değişti
    Polen filtresi değişti
    Arka fren balataları değişti
    İşçilik dahil 245 ytl ödedim.

    Arada ateşleme bobinini (orijinal Volvo marka) değişti, 120 ytl ödedim.

    2006 yılında 40bin bakımını Bosch Car Service'de yaptırmıştım:
    Motor yağı değişti (5lt Castrol Magnatec)
    Yağ filtresi değişti (Bosch marka)
    Hava filtresi değişti (Bosch marka)
    Bujiler değişti (4 tırnak Bosch iridium)
    Yakıt filtresi değişti (Bosch marka)
    Motor soğutma sıvısı değişti
    Başkaca birkaç ıvır zıvır şeyler yapıldı, işçilik dahil toplam 240 ytl ödedim. Volvo yetkili servisi 350 ytl fiyat vermişti.


    Selamlar hesheit,

    Banim de babam 71250 Km'de 2004 S40 classic 1.8 benzinli Volvo'sunun 6. periyodik bakimi icin 28 Agustos 2009'da Atatürk Oto Sanayi'deki Gencler'e goturmus.

    Degisenler ve fiyatları ise şöyle:

    Yag (6lt) : 90,00TL
    Yag filtresi: 21,00TL
    Hava filtresi: 24,00TL
    Polen filtresi: 50,00TL
    Benzin filtresi: 54,00TL
    Buji: 40,00TL
    Rot-Balans: 50,00TL
    Sarf Malzeme: 14,00TL
    Iscilik: 60,00TL

    TOPLAM: 500,00TL Fatura istedigimiz icin ekstra KDV oldu o ayri mesele.. Yani toplam odenen para 590,00TL

    Bence bu rakamlar sen de ayni servise gittigin icin bana yüksek gözüktü. Ne dersin? Bulent Usta'ya bir daha gidersek bu hususu belirtelim mi? Arada seninki ile kocaman bir fark var sanki..

    Bir de servis ısigini sondurmemisler. Ellerindeki bilgisayar ve/veya yazilim buna elverisli degil mi? Daha once gitmediğim için soruyorum.

    Simdiden cevabin icin tesekkurler..

    Daha öncesinde yapilanlar ise şöyle, herkes yararlanabilir diye yazayim dedim (Tarihsel olarak geriye gidiyorum).
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    06.03.2009 - 65752 Km - Arkas (Karanfilkoy - Ist)

    Sol Cam krikosu (Cam kapanmiyordu) : 344,63TL (%5 indirimli)
    Ön aks amortisör takozları (Yirtilmislardi ve ses yapiyorlardi): 174,14TL (%5 indirimli)
    Rot ayarı: 50,00TL
    Iscilik (1,8*72): 172,80TL (%10 indirimli)

    TOPLAM: 741,57TL + (%18KDV) = 875,06TL

    ------------------------------------------------------------

    21.11.2008 - 63298 Km - Evo (Maslak - Ist)

    Radyo anteni (yeni): 32,05TL
    Aku (60Ah): 191,48TL
    Sol far camı (tastan dolayi catlama ve ufak delik - degismesi gerekiyordu - kasko kullanilmadi): 135,28TL
    Iscilik: (1,4*79): 110,60TL

    TOPLAM: 469,41TL + (%18KDV) = 553,90TL

    -----------------------------------------------------------

    09.09.2008 - 60403 Km - Arkas (Karanfilkoy -Ist) (5. Periyodik Bakım)

    Yag (5lt): 110,00TL
    Yag filtresi: 16,92TL
    Hava filtresi: 31,27TL
    Polen filtresi: 50,00TL
    Benzin filtresi: 50,00TL
    Buji: 31,64TL
    Sarf malzeme: 26,00TL
    Iscilik: (1,6*80): 128,00TL

    TOPLAM: 443,83TL + (%18KDV) = 523,72TL

    ----------------------------------------------------------

    02.06.2008 - 57000 Km - Arkas (Karanfilkoy - Ist)

    On fren diskleri: 258,00TL
    On fren balatalari: 135,00TL
    Iscilik: (0,8*80) = 64,00TL (1,2 yerine 0,8 ile carptilar)

    TOPLAM: 457,00TL + (%18KDV) = 539,26TL

    ----------------------------------------------------------

    29.08.2007 - 49000 Km - Evo (Maslak -Ist) (4. Periyodik Bakim)

    Yag (5lt): 114,80TL
    Yag filtresi: 16,30TL
    Hava filtresi: 32,70TL
    Polen filtresi: 48,50TL
    Benzin filtresi: 46,70TL
    Buji: 49,36TL
    Rot&Balans: 50,00TL
    Arka fren balatalari: 98,70TL
    Tekerlek sikisan somun saplama (disk uzerindeki): 9,00TL
    Radyo anteni (yeni): 27,00TL
    Klima temizlik spreyi uygulamasi: 56,00TL
    Sarf malzeme: 4,00TL
    Iscilik: (2,8*67): 187,50TL

    Ara TOPLAM: 740,56TL Iskonto: (%7):688,72TL + (%18KDV) = 812,69TL

    ----------------------------------------------------------

    01.06.2007 - 47000 Km - Evo (Maslak - Ist)

    Tekerlek sikisan somun saplama (disk uzerindeki): 8,00TL
    Iscilik: (0.8*66): 52,80TL

    TOPLAM: 61,80TL + (%18KDV) = 72,92TL

    ---------------------------------------------------------

    23.08.2006 - 37765 Km - Evo (Maslak - Ist) (3. Periyodik Bakim)

    Yag (5lt): 85,00TL
    Yag filtresi: 18,75TL
    Hava filtresi: 36,68TL
    Rot&Balans: 50,00TL
    On cam silecek kiti: 61,14TL
    3M detayli temizlik: 150,00TL
    Pasta-Cila-Boya Koruma: 200,00TL
    Pasta Cila Boya Koruma isciligi: 50,00TL
    Sarf Malzeme: 15,00TL
    Mekanik iscilik: (1*66) : 66,00TL

    TOPLAM: 732,57TL + (%18KDV) = 864,43TL

    ----------------------------------------------------------

    08.08.2005 - 28625 Km - Evo (Maslak - Ist) (2. Periyodik Bakim)

    Yag (5lt): 66,25TL
    Yag filtresi: 16,21TL
    Hava filtresi: 31,38TL
    Polen filtresi:75,83TL
    On fren balatalari: 124,64TL
    Arka fren balatalari: 108,08TL
    Sarf malzeme: 5,00TL
    Iscilik: (1,9*60): 114,00TL

    TOPLAM: 541,39TL + (%18KDV) = 638,84TL

    ---------------------------------------------------------

    Yine 2005 yili (Evo Maslak - Ist) , korna calmiyordu direksiyonla ilgili bir mil degistirilmis yaklasik 500,00TL civarinda ama arac garanti kapsaminda oldugu icin ucretsiz degismisti.

    Iki kez de air bag lambasi yandi, ikisinde de surucu koltugu altindaki fis cikmis onu yerine takmislar. Ucretsiz tabi ki, bu islem de:)

    Arka sol park lambasi catlamisti kaskodan degisti 2008'de, Sanirim yine Evo'da yapilmisti, ama fatura olmadigi icin belgeleri bulamadim..

    Bir de ben kendim arka park lambalarindan birini degistirmistim 5,00TL lik ampulle.. kimbilir serviste degisseydi yine en az 30-40 TL alirlardi herhalde.

    Alıntıları Göster
    lastgate1,

    Rot balans: 50tl + 40tlyerine 60tl işçilik farkı 20 tl + 14tl sarf malzeme + yakıt filtresi ile polen aynı anda değişmiş, fark 50tl = 134tl
    500-134= 366 tl normal rakam.

    İlk gidişiniz olduğu için 40 yerine 60 normal. Ben yılda dört kez gibi bu rakamı ödediğim için 40'dan olabilir. En son Ekim'de gittim, Aralık sonu ya da Ocak başı gidip ön balataları değiştireceğim, burada da işçilik ödeyeceğim. Bundan bir ay kadar sonra yağ vs. değişimi süresi gelecek zira 10bin yapmış olacağım burada da işçilik ödeyeceğim. Bundan birsüre sonra debriyaj setini değiştirme ihtimalim var. Bu sırada yine 10 bin dolar ve bakım yaptırırım, burada öderim. Bundan iki ay kadar sonra da 120bine ulaşacağım için triger değişimi gelir vs. vs. Tüm bunlar 2010 sonbahara kadar olacak.

    Polen ve benzin filtresi 20-25 bin km. gider. Ben ise bu süre zarfında en az iki kez servise gittiğimden ikisinden biri değişiyor ve 50tl gibi bir fark da buradan oluşuyor.

    ...
    S40 I'lerde 99 model yılından itibaren servis lambasını söndurmek için yapılması gereken işlemler:

    1. adım: Araç stop etmis durumdayken, gösterge tablosundaki günlük km sıfırlama düğmesine basınız,

    2. adım: Düğmeyi basılı tutarken kontak anahtarını MAR pozisyonuna getiriniz, yani marş basmadan önceki pozisyon. Bu arada kontrol ışıkları yanmaya başlar ve servis ışığı da yanıp sönmeye başlar.

    3. adım: Servis ışığı yanıp sönmeye başlayınca, km sıfırlama düğmesini bırakınız.

    Bilgisayara sokmaya gerek dahi yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ROADEVIL

    Selamlar arikanmd,
    S40 1.6D nin 10bin ve katları her bakımında hava filtresi değiştiriliyor.
    Çok ilginç, hangi servis bunun değiştirilmeyeceğini söyledi? Merak ettim doğrusu!

    Alıntıları Göster
    Selam Roadevil, hava filtresini 10 binde degistirmeyen Izmir Volcar. Bakima verirken 'Siz 10 binde neler yapiyorsunuz' diye sordugumda bu eksigi gorunce +masraf edip degistirttim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arikanmd

    Selam Roadevil, hava filtresini 10 binde degistirmeyen Izmir Volcar. Bakima verirken 'Siz 10 binde neler yapiyorsunuz' diye sordugumda bu eksigi gorunce +masraf edip degistirttim..

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba,
    Uzun bir zamandır iş yoğunluğundan ötürü forumdan uzak kalmıştım..
    Bu süre zarfında yaşadığım birkaç deneyimi paylaşmak isterim..
    Daha öncesinde de paylaştığım ve danıştığım konulardan hatırlayanlar araba konusunda tabiri caizse ne denli KIL olduğumu bilirler..
    Servis garanti süresinin dolmasını mütemadiyen, büyük tereddütler yaşayarak 80.000 bakımını şirket araçlarının bakımını yaptırdığımız servise götürerek ilk özel servis deneyimini yaşamış oldum.. Servisi yıllardır tanıdığım için güven anlamında sıkıntım yoktu ama malum Volvo konusunda uzman olmayışlarında endişe duyuyordum.. Hasılı gözümü kararttım ve bakımı yaptırdım.. Tam Sentetik 5w-40 Divinol Marka Yağ ( 4 lt ) + Filitre takımı ( yağ, mazot hava ve polen ) + Fren Disk Temizliği vs.. + İşçilik = 250 TL ile olayı bitridik. Açıkcası düzenli servis bakımının o kadar da gözümde büyütülecek bir hadise olmadığına ikna oldum. Eğerki biraz teknik bilgiye sahipseniz ve ustanızı doğru bir şekilde yönlendirebiliyorsanız bence illaki Yetkili Servis ısrarının anlamsız olduğuna kanaat getirdim. 80.000 bakımını Ekim ayı içerisinde yaptırmıştım. Bayram dönüşünde ( İzmir - Mersin = 900 x 2 km ) ön taraftan bir uğultu gelmeye başladı. İzmire döndükten sonra sesin Ön sol poryadan geldiğini anladık ve porya değişimini de herhangi bir sorun yaşamadan aynı serviste hallettik. ( 180 TL Ön Porya + 70 TL işçilik = 250 TL ) Sanıyorum ki elektronik bir arıza yaşamadığım sürece yetkili servise gitmek gibi bir lüksüm olmayacak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekay35

    Arkadaşlar merhaba,
    Uzun bir zamandır iş yoğunluğundan ötürü forumdan uzak kalmıştım..
    Bu süre zarfında yaşadığım birkaç deneyimi paylaşmak isterim..
    Daha öncesinde de paylaştığım ve danıştığım konulardan hatırlayanlar araba konusunda tabiri caizse ne denli KIL olduğumu bilirler..
    Servis garanti süresinin dolmasını mütemadiyen, büyük tereddütler yaşayarak 80.000 bakımını şirket araçlarının bakımını yaptırdığımız servise götürerek ilk özel servis deneyimini yaşamış oldum.. Servisi yıllardır tanıdığım için güven anlamında sıkıntım yoktu ama malum Volvo konusunda uzman olmayışlarında endişe duyuyordum.. Hasılı gözümü kararttım ve bakımı yaptırdım.. Tam Sentetik 5w-40 Divinol Marka Yağ ( 4 lt ) + Filitre takımı ( yağ, mazot hava ve polen ) + Fren Disk Temizliği vs.. + İşçilik = 250 TL ile olayı bitridik. Açıkcası düzenli servis bakımının o kadar da gözümde büyütülecek bir hadise olmadığına ikna oldum. Eğerki biraz teknik bilgiye sahipseniz ve ustanızı doğru bir şekilde yönlendirebiliyorsanız bence illaki Yetkili Servis ısrarının anlamsız olduğuna kanaat getirdim. 80.000 bakımını Ekim ayı içerisinde yaptırmıştım. Bayram dönüşünde ( İzmir - Mersin = 900 x 2 km ) ön taraftan bir uğultu gelmeye başladı. İzmire döndükten sonra sesin Ön sol poryadan geldiğini anladık ve porya değişimini de herhangi bir sorun yaşamadan aynı serviste hallettik. ( 180 TL Ön Porya + 70 TL işçilik = 250 TL ) Sanıyorum ki elektronik bir arıza yaşamadığım sürece yetkili servise gitmek gibi bir lüksüm olmayacak...

    Alıntıları Göster
    Türkiyedeki diğer yetkili servisleri bilemem ama İzmir Volcar en son uğrayacağınız yetkili servis olmalı. 2003 yılında 1 kere gittim yanlışlıkla S40'm için, 1750 para aldılar, onu değiştirdik bunu yaptık vs diye. Kendime gelemedim. İşlerim yoğunluğu nedeniyle aracı habire servise götürüp ya şurdan sanki bi ses geliyor gibi bi daha bakarmısınız diyemedim, Yaptıkları işide sonra başka bi yerde düzelttirmek zorunda kaldık Ankarada. Üzerinden çok zaman geçti detaylı hatırlamıyorum. Ama sonrasında Volvocularla paylaştıkça bunu hemen herkesin İzmir Volcarla benzer sorunlar yaşadığını gördüm. Bi dahada hiç uğramadım. Artık araçları İzmir Volmar Özel servise götürüyoruz. Hem fiyat hem ilgi alaka hususunda memnuniyetimi kelimelerle anlatamam:) Elektronik işlerde bile kesinlikle tam donanımlı ve yeterliler... bilginize...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.