Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (29. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.872
Cevap
32
Favori
277.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ylv77'nin forumdan ayrılmasına üzülürüm. Volvo kullanıcıları arasında aracının anahtarını yetkili servise ne gerekiyorsa yapın diyerek bırakan ve çıkan faturayı dahi görmeden ödeyenler olduğu gibi Volvo aşkından ötürü para denkleştirip, 15bin tl'ye S70 alıp, bakımlarını elinden geldiğince kendisi yapan, yapamadıklarını da sanayide kapı kapı dolaşıp yaptıranlar vardır. 15bin tl'ye araç alan kişinin yetkili servise gittiğinde o araç için çıkacak faturayı ödeyemeyeceğini hepimiz biliriz. Bu kişiye yetkili servise git, orijinal parça kullan, sakın yan sanayi kullanma demek içindeki Volvo aşkını tedavi et, Volvo filan da alma demektir. 100bin tl verip yeni S60 almak isteyenlere nasıl yardım ediliyorsa bu kişilere destek olmak da bence bu forumun boynunun borcudur. ylv77 de bunu yapmaktadır.

    ylv77'i Ramazan sonrası aramızda görmek isteriz!
  • Foruma yazmamak da nereden çıktı şimdi? Bu ne alınganlıktır Sn. ylv77?
    Yanlış da anlaşılsanız siz yine de doğru bildiğinizi anlatmaya devam edin.

    Forum ortamında bazen birbirimizi yanlış anlayabiliriz. Yüz yüze bakmıyoruz sonuç olarak. Ama özellikle Volvo forumundan kimse, kimseyi kırmaz. Daha rahat olalım, daha çok faydalı tartışma yapalım. Olmaz öyle şey. En kısa zamanda foruma devam.
  • Sn. winniesertan,
    Sizin yaşadıklarınız benim üzerinde durduğum şeyden farklı. Benim anlatmak istediğim, tam bağımsız ve üstün hizmet kalitesi sunan Volvo yetkili servislerinin çok daha pahalı olmasının olağan olduğudur. Fakat yaşadıklarınız konusunda tamamen yanınızdayım.

    Bazı Ford servisleriyle Volvo servislerinin ortak olduğunu okumuştum. İyi ki konuyu açtınız ben de yorum yapmak istiyorum. Bu anlattıklarınızın inanın elle tutulur yanı yok. Sen Premium markayım diye geçineceksin, ama daha düşük bir markayla ortak servis hizmeti vereceksin. Müşteri de tüm bunları görecek, ve aynı hizmet için büyük fiyat farkı isteyeceksin. Yok artık.

    Hiç olur mu öyle şey? Ne demek yan lifte başka marka araba kaldırılıyor, ve aynı personel her iki arabaya da bakıyor. Ortada ne bağımsız bir Volvo servisi, ne de farklı bir hizmet anlayışı var. Bu durumda neye dayanarak isteyeceksin müşteriden fiyat farkını? Ben olsam bu rezaletin olduğu yerde bir Volvo satın almazdım. Resmen Antalya'lılara "Volvo almayın" deniyor. En azından servisleri ayıraydınız ya da fiyatları makul tutaydınız. Bu durumun sürdürülebilir tarafı kalmamış. Acilen Antalya'ya Volvo kendi servisini açmalıdır. Başka çıkarı yok bunun.

    Bakım aralıkları konusunda 10binkm'de bir bakımın zorlama olduğu artık kabak gibi ortada. Umarım bakım aralığının 15bin değil 20bine çıkması için çalışmalar yapılıyordur. Bu konuda benim en büyük itirazım 10binkm kadar kısa bir sürede servise uğramak mecburiyetinde kalmaktır. Dizel motor zaten uzun yol yapıyor, uzun süre yakıtı unutuyorsunuz. Servisi de unutmalıyız. Pahalı olsun ama 20binde bir çağırın kardeşim. 10bin'in artık savunulacak tarafı kalmadı.

    Mercedes örneğini hatırlatmak istiyorum. Volvo, Ford ile ortaklığa gitmiş olmasaydı, Volvo'larda kullanılan parçaların daha düşük fiyattan satılabileceğini bilmeyecektik. Aynen Mercedes kullananların bilmediği gibi. Yarın Volvo, Ford ile ortak kullandığı aksamları kullanmayı bıraktığı zaman, bakım fiyatları yine bugünkü ile aynı olacak. Ve bizler Volvo'larda kullanılan parçaların, aslında ne kadar daha düşüğe satılabileceğini artık bilmeyeceğiz. Özetle Volvo, "ben bakım başına şu kadar alırım" diyor, ve Volvo satın alanlar da bunu kabul etmiş oluyorlar. Tabi bu demek değil ki, kazıklandığımız da ya da haksızlığa uğradığımızda ses çıkarmayacağız. Tam tersine servislerin yüksek fiyatları, en küçük hatalarını bile bizlerin gözlerinde kabul edilemez kılar. Babanıza, size, saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kurzweil -- 21 Temmuz 2012; 14:06:20 >




  • Sayın Kurzweil,
    Öncelikle değerli yorumlarınızı kattığınız için teşekkür ederim.
    Gösterişe,ihtişama önem veren,dikkat çekmeye çalışan birisi değilim.22 yaşımda olmama rağmen Volvo v50 kullanıcısıyım.İstesem volvomu satıp vw scirocco alabilirim.benim için gösteriş,dış görünüş değil, sağlamlık ve kalite önemli.Şu ana kadar Volvo için ' lan bu kadarda dandik olmaz bir mal' demedim.otomotiv öğrencisiyim sökmeye takmaya meraklıyım ve elimde yatkın.Geçenlerde emniyet kemerinin takıldığı yere,metal toka düştü.Dışardan çıkartamadım.Hemen söktüm ve komple mekanizmayı dağıtmam gerekti.Ve işte kalite dedim.Eminyet kemerimizi çıkarmak için bastığımız o kırmızı tuşun bastıktan sonra geri gelmesi için yay koymuşlar.Ve o yayın içine ses yapmasın diye sünger koymuşlar.yayın boyutu 2-3 cm birşeydi :) Dedimki işte kalite,işte detay...Minicik bir ayrıntı ama bazı araçlarda emniyet kemerini takınca tınn diye bir ses geliyor.Sanırsam o seside engellemiş oluyor.

    Yani Volvoların kalitesiz olduğunu veya Ford ile aynı motora sahip olduğu için değersiz bir araç olduğunu kimse söylemiyor zaten.Mühendisler yapmış yapacağını.En inceayrıntısına kadar düşünmüşler.

    Fakat belirttiğim gibi Antalya yetkili servisi Otokoçtaki durumlar bunlar.Benim için aynı serviste olup olmaması bağlayıcı değil.İsterse gelly nin servisi olsun ama bakıma gittiğimde benim söylediklerimi dikkate alan birisi olsun.Faturada değişen parçaları gerçekten değişmiş olsunlar.Denilenlerr değil fazlası bile yapılmış olsun.Parçalar gellyde birebir aynıysa volvodada aynı değil yakın olsun.Biri 3 diğer 5 olmasın...
    2011 qashqai 1.5 dci araca sahibiz. fluence ile aynı motorlu. 1.5 dci 105 beygir. renaultta bu motorlar 15.000 kmde bir bakıma girer.Aynı motora sahip Nissan 10.000 de bir bakım aralığı var. Bunada isyan ettik qashqai kullanıcıları olarak.Nissan türkiye ile işimizi çözemedik.Meğersem tüm dünyadaki dci motorlu nissanlar için bakım aralığı 10.000 km imiş.Volvodaki gibi avrupada 20.000 türkiyede 10.000 değil yani.

    Ama ülkemizdeki Volvo servisleri resmen tuzakhane.Kafalarına göre fiyat politikaları uyguluyorlar.Bir sürü yetkili servis 450 tl isterken Antalya servisi 650 dedi.Neymiş rekabet kurulunca haklarıymışta bilmem ne....

    Servisler baskı balata +volan parçalarına 1500 TL istiyor.İşçilik hariç.Oysaki Aynı parça numaralı birebir aynı marka aynı parçaları,İthalatçı parçacılardan 750 liraya temin edebiliyoruz.İkisininde üstünde FoMoCo,sachs yazıyor. Sen servis olarak parçayı ithalatçıdan daha ucuz satman gerekir.Sonuçta ithalatçı az sayıda aldığı için sana göre daha fazla ödüyor parça başına.Kargosu daha pahalıya geliyor.Üstüne kendi karını koyuyor yinede senin yarı fiyatına satıyor :)

    Antalya Otokoçta Volvoda ..... Bey vardı kulakları çınlasın.Şimdi başka bir ildeymiş.İnsan ilişkileri çok iyiydi.Müşteriye müşteri gibi davranırdı,sorunları sıkıntıları dinler,Volvo çalışanı gibi değil müşterinin kardeşi gibi davranırdı. Neyse konuyu uzatmayalım.Birgün yine muhabet esnasında s40 ların Focus ile aynı motora aynı yürüyene sahip olduğundan konu açıldı.Focusta 100.000 kmde ön takım değişimine gelen araçta ortalama 1000 liraya çıkıyorsa Volvoda birebir aynı parça birebir aynı işçilik olmasına karşın 1500 lira civarlarında diyordu.Focusta bakımlar 15bin. iken s40ta 10 bin diyordu.Neden falan diyince talimat öyle dediklerini yapıyoruz demişti..Gelen araç focussa fordun kendi kutusundaki ürünü volvo ise volvonun kendi kutusundaki ürününü vermek zorundayız aynı parça olduğu halde demişti.Hatta bazı müşterilerin işin farkına vardığını,yüksek sesli tartışmaya varan olaylar çıktığını,müşterilerin haklı oldukları halde ellerinden birşey gelmediğini söylemişti.Konu öylece kapanıp gitmişti.Benim burdan anladığım şey servisler tamamen kendi kafasına göre işlem yapamıyor.Genel merkezden ne talimat geliyorsa ona göre işlem yapılıyor.Zaten adı üstünde yetkili servis :) ana servis değil...Sadece bu değişim bakım onarım işlemlerini yapabilirsin diye yetkiyi vermişler ama kontrol merkezde...Adını bilerek vermedim Volvodan yetkililerin bunu okuyacağını bildiğim için.




  • Sayın ylv77 ve sayın ssozen11 varlıklarıyla buraya değer katan kişiler.Forumdan uzaklaşma kararlarını tekrar gözden geçirmelerini rica ediyorum.

    Volvo'nun talimatları belli arkadaşlar.Bu araçların bakım talimatları veya parça fiyatları biz aracı almadan öncede aynıydı.Aracı aldıysak bunları kabul etmiş sayılıyoruz .Ancak Sabri bey hiçbir zorunluluğu olmamasına rağmen burada bizleri yönlendirici birçok bilgi paylaşmaktayken "şu parça x markada şu fiyat neden Volvo'da daha pahalı" gibi diyaloglara girmek faydasız.Zira istese "bizde böyle işinize gelirse" tarzı cevap vermek yerine nezaket gösterip firma açısından sebeplerini açıklayarak durumu mantıklı bir temele dayandırmaya çalışıyor.Sayın ylv77'de bazı tatsız tecrübelerinden dolayı satış sonrası uygulamalara biraz fazla hassas sanırım.Takip ettiğim kadarıyla kimseyi bilerek kırmayacak kadar hatta yüzyüze tanımamasına rağmen herkese değer verdiğini düşündüğüm çok iyi bir arkadaşımız.Bu ufak-tefek anlaşmazlardan dolayı lütfen forumdaki birliği beraberliği bozmayalım.
    Zira hayatımda gördüğüm(hem sanal hem gerçek hayatta) en verimli bigi paylaşan grup bu forumdaki Volvocular kanalıyla sağlanıyor.Bunu bozacağımıza biraz daha yapıcı davranıp birarada kalmak herkesin faydasına.




  • herkese mrb,
    yaklaşık 5 ay önce çok isteyerek Ve beğenerek 2005 s40 aldım. Aldıktan yaklaşık 20 gün sonra biranda sağ kapıların camları kendiliğinden açıldı ve sürücü kapısında bulunan kontrol paneli devre dışı kaldı. bununla beraber merkezi kilit, çocuk kilidi, aynalar ve sol kapı camları çalışmıyor. servise götürdüm; 6-7 saat inceleme sonucunda kablo kopmuş dediler ve sağlam bir şEkilde teslim ettiler. Ancak daha 1 ay olmadan aynı arıza tekrarladı ve tekrar servise götürdüm (yani tekrar 400-450 km yol) yine yaptılar ama 20-25 gün sonra aynı arıza tekrarladı.Halbuki servis tekrarlamaz demişti:( bu olanlar yüzünden arabaya bakışım değişti, yıkatmak dahi istemiyorum. sırf bu sebepten de böyle bir arabayı satmak istmiyorum ama kumandayla yolcu kapısını açıp oradan uzanarak sürücü kapısı açmak volvo da olacak iş değil hani. BU ARIZA NEDEN OLUR NE YAPMAK / YAPTIRMAK GEREKİR LÜTFEN YARDIM
    arabayı 18 temmuzda servise bıraktım, cumartesi biter biz sizi arayacağız dediler, cumartesi saat 14 civarı, ne arayan ne soran var, servis 200 km mesafede:) neyse daha fazla dayanamadımben aradım, izlemeye devam ediyorlarmış da pazartesi bitermiş haber vereceklermiş, bırakmış gelmişim cumartesi yada pazartesi artık farketmez ama eeeeeeeeee hadi diyelim ben cumartesi yola çıtım gittim ve bu cevabı servisteyken aldım, ne olcak o zaman?
    sorun da umarım kalıcı olarak halledilir yoksa kesinlikle satacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GaMu -- 22 Temmuz 2012; 17:50:25 >




  • 2005 s40, sağ arka tekerin fren kaliperinin lastiği yıprandığından içeri giren toz toprak sebebiyle fren kilitlemiş ve balatayı bitirmiş, balataları değiştirinceye kadar (olduğum yerde bırakın servisi tamirci bile yoktu neredeyse) disk de çizilmiş. kaliperi değiştirmeden buna birçözüm varmı, bir plastik parçanın maliyeti;
    balatalar: 250
    diskler : 450
    kaliper : 750
    toplam : 1400-1500 tl gibi bir fiyat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    Sayın ylv77 ve sayın ssozen11 varlıklarıyla buraya değer katan kişiler.Forumdan uzaklaşma kararlarını tekrar gözden geçirmelerini rica ediyorum.

    Volvo'nun talimatları belli arkadaşlar.Bu araçların bakım talimatları veya parça fiyatları biz aracı almadan öncede aynıydı.Aracı aldıysak bunları kabul etmiş sayılıyoruz .Ancak Sabri bey hiçbir zorunluluğu olmamasına rağmen burada bizleri yönlendirici birçok bilgi paylaşmaktayken "şu parça x markada şu fiyat neden Volvo'da daha pahalı" gibi diyaloglara girmek faydasız.Zira istese "bizde böyle işinize gelirse" tarzı cevap vermek yerine nezaket gösterip firma açısından sebeplerini açıklayarak durumu mantıklı bir temele dayandırmaya çalışıyor.Sayın ylv77'de bazı tatsız tecrübelerinden dolayı satış sonrası uygulamalara biraz fazla hassas sanırım.Takip ettiğim kadarıyla kimseyi bilerek kırmayacak kadar hatta yüzyüze tanımamasına rağmen herkese değer verdiğini düşündüğüm çok iyi bir arkadaşımız.Bu ufak-tefek anlaşmazlardan dolayı lütfen forumdaki birliği beraberliği bozmayalım.
    Zira hayatımda gördüğüm(hem sanal hem gerçek hayatta) en verimli bigi paylaşan grup bu forumdaki Volvocular kanalıyla sağlanıyor.Bunu bozacağımıza biraz daha yapıcı davranıp birarada kalmak herkesin faydasına.




    Selam,

    forumdan çekilmiyorum, sadece çok gerekmedikçe artık her konuda yorum yapmayacağımı belirtiyorum. Forumu titizlikle okumaya devam edeceğim.

    sevgiler




  • antalya otokoç hakkında birkaç mesaj üstüste yazılıp çizilmiş .. benim de mecbur kalcam da oraya girmek zorunda kalcam diye ödüm patlıyor .. c30 1.6d aracımla bir işim düşmüştü kendilerine sundukları çözümü duyunca arkama bakmadan koşarak uzaklaştım ..

    ustalarının bilgi düzeyleri mi ya da uğraşmak istemediklerinden mi nedir çözemedim, bir daha hayatta önlerinden geçmem onların aman aman mazallah.
  • Herkese merhaba,

    Bu forumda (Volvo) yazmaya, "Jetta mı, Fluence mı yoksa S40 mı?" başlığında tartışılan eşitsizliğe itiraz etmek için başlamıştım. Benden çok daha önce foruma katılmış, bu markanın güzel araçlarını kullanan, seven ve sevdiren, zaman zaman da savunmak durumunda kalan değerli arkadaşlarımızı hepimiz tanıyoruz.

    Her birimiz, şu ana gelene kadar, pekçok karşı görüşle yorumlaştık :)) Hepimizin amacı doğruya ulaşmak bana göre! Elbette bazen doğrular kişilere göre değişebiliyor ama, bazı doğrular hiç değişmiyor Bu durum, bizlerin, görüşlerini ifade etmesine engel olmasın! Tıpkı yıllardır doğru bildikleri için burada yazan, yazdıklarına itiraz edilmesine, kızılmasına hatta bazen hakarete varan sözlere maruz kalmalarına rağmen yazmaya devam eden arkadaşlarımıza engel olamadığı gibi.

    Bizler, ne tükettiğini/tüketmesi gerektiğini/tüketeceğini bilen tüketicileriz! Bizler ne istediğimizi bildiğimiz ve ifade edebildiğimiz sürece, üreticiler de bunu anlayacak ve mutlaka bu ihtiyaçlara cevap vermeye çalışacaktır. Ama bunun için iletişimin hep açık ve kesintisiz olması gerekir... Bizler (tüketici tarafı) ısrarla bakım fiyatlarının çok yüksek kaldığını kaldığını düşünüyorsak, Sabri Bey (üretici tarafı - biraz kız tarafı erkek tarafı hadisesine benzedi ama-) de mutlaka bu müşteri baskısını kayıtsız veya sürekli bazı açıklamalar yaparak karşılamayacaktır (hatta karşılamıyordur). Mutlaka bu müşteri baskısı, üreticinin ilgili bölümlerine aktarılıyordur.

    Özetle, sevgili ylv77 ve Sayın Sabri Bey'in yorumlarına devam etmelerini diliyorum.

    Bu arada, aracımın 70 bin bakımı geldi. Daha önceki paylaşımlarda, bakım aralıkları farkları konuşulmuştu ve ben bazı malzemelerin 10 binde 1 değiştirilmesinin gereksiz olduğuna ikna oldum. Bu sebeple bu bakımda sadece yağ/yağ filtresi ve hava filtresini değiştirteceğim. Bununla ilgili bir Volvo özel servisinden bir de Volcar Gaziemir den fiyat aldım. "Malzemeleri kendim getireceğim sadece işçilik hizmeti istiyorum, fiyat nedir" diye sorduğumda özel servis 70 TL, Volcar 63 TL istedi?! Şaşırdım doğrusu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük Bilge

    Herkese merhaba,

    Bu forumda (Volvo) yazmaya, "Jetta mı, Fluence mı yoksa S40 mı?" başlığında tartışılan eşitsizliğe itiraz etmek için başlamıştım. Benden çok daha önce foruma katılmış, bu markanın güzel araçlarını kullanan, seven ve sevdiren, zaman zaman da savunmak durumunda kalan değerli arkadaşlarımızı hepimiz tanıyoruz.

    Her birimiz, şu ana gelene kadar, pekçok karşı görüşle yorumlaştık :)) Hepimizin amacı doğruya ulaşmak bana göre! Elbette bazen doğrular kişilere göre değişebiliyor ama, bazı doğrular hiç değişmiyor Bu durum, bizlerin, görüşlerini ifade etmesine engel olmasın! Tıpkı yıllardır doğru bildikleri için burada yazan, yazdıklarına itiraz edilmesine, kızılmasına hatta bazen hakarete varan sözlere maruz kalmalarına rağmen yazmaya devam eden arkadaşlarımıza engel olamadığı gibi.

    Bizler, ne tükettiğini/tüketmesi gerektiğini/tüketeceğini bilen tüketicileriz! Bizler ne istediğimizi bildiğimiz ve ifade edebildiğimiz sürece, üreticiler de bunu anlayacak ve mutlaka bu ihtiyaçlara cevap vermeye çalışacaktır. Ama bunun için iletişimin hep açık ve kesintisiz olması gerekir... Bizler (tüketici tarafı) ısrarla bakım fiyatlarının çok yüksek kaldığını kaldığını düşünüyorsak, Sabri Bey (üretici tarafı - biraz kız tarafı erkek tarafı hadisesine benzedi ama-) de mutlaka bu müşteri baskısını kayıtsız veya sürekli bazı açıklamalar yaparak karşılamayacaktır (hatta karşılamıyordur). Mutlaka bu müşteri baskısı, üreticinin ilgili bölümlerine aktarılıyordur.

    Özetle, sevgili ylv77 ve Sayın Sabri Bey'in yorumlarına devam etmelerini diliyorum.

    Bu arada, aracımın 70 bin bakımı geldi. Daha önceki paylaşımlarda, bakım aralıkları farkları konuşulmuştu ve ben bazı malzemelerin 10 binde 1 değiştirilmesinin gereksiz olduğuna ikna oldum. Bu sebeple bu bakımda sadece yağ/yağ filtresi ve hava filtresini değiştirteceğim. Bununla ilgili bir Volvo özel servisinden bir de Volcar Gaziemir den fiyat aldım. "Malzemeleri kendim getireceğim sadece işçilik hizmeti istiyorum, fiyat nedir" diye sorduğumda özel servis 70 TL, Volcar 63 TL istedi?! Şaşırdım doğrusu...

    Rakamlar bana yüksek geldi sizi şaşırtan uygunluğu mu fiyat yüksekliği mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO

    quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük Bilge

    özel servis 70 TL, Volcar 63 TL istedi?! Şaşırdım doğrusu...

    Rakamlar bana yüksek geldi sizi şaşırtan uygunluğu mu fiyat yüksekliği mi

    Beni şaşırtan özel servisin fiyatının, yetkili servis fiyatından yukarıda kalması! Daha önce, saydıklarıma ilaveten yakıt filtresini de değiştiriyor olmasına rağmen 50 alan özel servis, malzemeleri ben getireceğim dediğimde daha az iş için daha yüksek işçilik ücreti talep etti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük Bilge

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO

    quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük Bilge

    özel servis 70 TL, Volcar 63 TL istedi?! Şaşırdım doğrusu...

    Rakamlar bana yüksek geldi sizi şaşırtan uygunluğu mu fiyat yüksekliği mi

    Beni şaşırtan özel servisin fiyatının, yetkili servis fiyatından yukarıda kalması! Daha önce, saydıklarıma ilaveten yakıt filtresini de değiştiriyor olmasına rağmen 50 alan özel servis, malzemeleri ben getireceğim dediğimde daha az iş için daha yüksek işçilik ücreti talep etti.

    :) demek ki malzemeden kazanılan ücret o kısmı kapatıyor.

    hava,yağ,polen,yakıt filtresi vs bakım ücreti 40 tl

    yakıt filtresi değişmez ise 30 tl rakam talep ediyoruz ki biz buna kontroller ve makinaya bağlanma ücreti dahil.

    hadi yetkili servis garanti için 63 dedi özel serviste 70 çıkması şaşırtıcı.

    yetkiliye kafam basar ama özel servis... çok yüksek rakamlar.




  • arkadaşlar;

    yorum önerilerinize teşekkür ederim.

    1- aracı yetkili servislere gidipte orada mağdur olan, derdini anlatamayan ve git gel konya 6 saattir mantığını yürüten müşterisini rezil hüsva eden bütün yetkili servisleri şiddetle ve nefretle kınıyorum.

    2- benim sabri beyle alıp veremediğim bir şey yok. şahsınıda tanımam, ancak kendisine bağlı olan yetkili servislerin işlerini tam yapmadıkları ve müşterisini mağdur ettiği sürece hangi VOLVO YETKİLİ SERVİSİ İSE O SERVİSİ YERECEĞİM, (tıpkı alberenko nickli arkadaşın uğradığı haksızlık gibi) ve açık açık o servise gidilmemesi içinde elimden geleni yazacağım diyorum. (bu arada kafam gelip gidiyor, yazım mı yazmayayım mı diye) keza yetkili servisleri sanki müşterisini mağdur etmiyormuş gibi, sanki müşterisini üzmüyormuş gibi servise ve sabri beye sahip çıkanlar var. volvo kullanıcısının bütünlüğü açısından bu durumu yadırgıyorum. aynı durum sizin başınızada gelebilir. biz bütünlük olmaz isek yetkili servisler bizi hep yorar, hep bizi üzer.

    hatırlarmısınız bundan bir süre önce STK lardan bahsetmiş böyle bir kuruluş oluşturabilirmiyiz diye fikir alış verişinde bulunmuştuk. sonra henüz Türkiyede bazı şeylerin yerine oturmadığından hareketle vazgeçmiştik.

    bizim sabri beye bir hakaretimiz saygısızlığımız mı olmuş, sadece mağdur olan müşterinin isyanını (yüreği yaralı biri olarak) dile getirmeye çalışıyoruz.

    gamu nickli arkadaşa neden yardımcı olmuyoruz beyler.

    herkese mrb,
    yaklaşık 5 ay önce çok isteyerek Ve beğenerek 2005 s40 aldım. Aldıktan yaklaşık 20 gün sonra biranda sağ kapıların camları kendiliğinden açıldı ve sürücü kapısında bulunan kontrol paneli devre dışı kaldı. bununla beraber merkezi kilit, çocuk kilidi, aynalar ve sol kapı camları çalışmıyor. servise götürdüm; 6-7 saat inceleme sonucunda kablo kopmuş dediler ve sağlam bir şEkilde teslim ettiler. Ancak daha 1 ay olmadan aynı arıza tekrarladı ve tekrar servise götürdüm (yani tekrar 400-450 km yol) yine yaptılar ama 20-25 gün sonra aynı arıza tekrarladı.Halbuki servis tekrarlamaz demişti:( bu olanlar yüzünden arabaya bakışım değişti, yıkatmak dahi istemiyorum. sırf bu sebepten de böyle bir arabayı satmak istmiyorum ama kumandayla yolcu kapısını açıp oradan uzanarak sürücü kapısı açmak volvo da olacak iş değil hani. BU ARIZA NEDEN OLUR NE YAPMAK / YAPTIRMAK GEREKİR LÜTFEN YARDIM

    arabayı 18 temmuzda servise bıraktım, cumartesi biter biz sizi arayacağız dediler, cumartesi saat 14 civarı, ne arayan ne soran var, servis 200 km mesafede:) neyse daha fazla dayanamadımben aradım, izlemeye devam ediyorlarmış da pazartesi bitermiş haber vereceklermiş, bırakmış gelmişim cumartesi yada pazartesi artık farketmez ama eeeeeeeeee hadi diyelim ben cumartesi yola çıtım gittim ve bu cevabı servisteyken aldım, ne olcak o zaman?
    sorun da umarım kalıcı olarak halledilir yoksa kesinlikle satacağım


    şimdi bu arkadaşa sahip çıkmak bizim boynumuzun borcu değil mi? sevgili sabri bey bunları okuyup hemen gereği için talimat verip buradada veya gamu nickli arkadaşa dönüşü olması mantıklı değilmi. bu olsa kötümü olur. şahsen benim sorunum bir yetkili servislerden sorumlu birisi arayıp konuyu hızlandırıp volvo kullanıcısını mutlu etse sevgili imagoodman ve kurzweill mutlu olmazmısınız. neden sabri beye bu konuda baskı yapmıyoruz, neden zorlamıyoruz, neden servisi mail yağmuruna tutmuyoruz, yapacağımız hiç bir şey yok mu allah aşkına.

    sizlerinde araçları garanti kapsamında, sizler böyle bir sıkıntı yaşayamayacağınıza dair güvenceniz mi var. öyleyse neden bütünlük içerisinde tepkimizi vermiyoruz. ben yazıncada bana aracın garanti kapsamı dışında, sen yazdın sabri bey foruma yazılarını yazmıyor bravo sözleri beni incitiyor anlıyormusunuz beni. benim aracım garanti dışıda olsa bir sorunu olduğu zaman öncelikle yetkili servisi arıyorum, fiyat alıyorum, sonra özeldeki karşılaştırmamı yapıp ona göre hareket ediyorum. adana volvo servisini telefonumla 21 temmuzda 13:50, 20 temmuzda ise 19:55'de aramışım en son.

    bizler burada bütünlük içerisinde olur, birbirimize sahip çıkar ve korur kollar isek yani sevgili büyük bilgenin dediği gibi tüketici cephesi olarak, karşıdaki üretici, satıcı konumundaki sabri beyde ona göre hareket eder, bizlere olumlu anlamda yön verir, yok biz bölünür isek sabri beyde parçalanmış bir yapıyı daha rahat ekarte eder ve daha az sorumluluk alır, volvo kullanan arkadaşlarımızda bir şekilde mağdur olurlar.

    sevgili, hesheit, imagoodman, kurzweil, büyükbilge, cihaner, volkand, Eng-civ, zamazingo77 ve nicklerini hatırlayamadığım bütün arkadaşlarımızın bir sorunu olursa sahip çıkacaksak ve arkasında duracaksak, yetkili servislerden sorumlu sabri beyi sorunun çözümü noktasında yönlendirecek ve yön verecek ve sözümüzü geçirtebileceksek ben bu yapı içerisinde yer almak isterim. yoksa devlet memuru olmakla bu işler olmaz, anlamazsınız deniliyorsada buyurun siz yapın yorumlarınızı deyip ben bir kenara çekilirim.

    benim niyetimi, gayretimi ve çabamın ana fikrini anlatmaya çalıştım biraz kırgın olarak. lütfen en az iki kere okuyarak cümle aralarına dikkat ederek ve bağlantı kurarak beni anlayacaksanız ben varım yoksa boşa kürek sallamak istemiyorum.

    ben yararlı olacaksam birilerine ve yardımım dokunacaksa, bir mağdurun elinden tuttuğumdada "allah razı olsun abi" dedirtebileceksem burdayım yoksa yokum. anlaşılabildiğimi ümit ederek saygılarımı sunuyorum.




  • daha önce yazdım ama yine yazayım özetle;

    dünya çapında üretici büyük firmalar vardır. ör/ İNA. bu yedek parça üreticisi oem kodlarına göre ve taleplere göre çeşitli numaralarla ürünlerini üretim bandından deposuna koyar. sonra bu ürünleri taleplere göre ilgili tüketici (volvo, saab, fiat vs.) firmalara verir, ör/volvoya. volvo alır bu ürünü ve kendi tanıma koduyla bu ürünleri volvo kutusu içerisinde yetkili servislerde satışa sunar.

    yaptığım araştırmalarda; ina tutupta volvoya veya x otomotiv firmasına özel ürün üretmez, üretemez. çünkü onla uğraşmaz. belirli standartlarda ürününü üretir ve talipli firmalara verir, onlarda kendilerine göre anlamdırarak yetkili servislerinde satışa ürününü sunar.

    şimdi triger seti ina marka, volvo kutusundada ina marka, can alıcı nokta şimdi başlıyor ve dikkat edelim ve anlayalım lütfen;

    İna ürünlerini yine İNA kutusunda ve dünyaca kabul edilen OEM ve EAN koduyla dünya ülkelerine gönderilir.

    Arkadaşlar İNA triger gibi, rulman gibi ürünleri üretir, Türkiye ithalatçı firmalarından birinin ismi ENDAŞ'tır. Güneydoğu anadolu bölge müdürlüğü adana'dadır. sürekli gelir giderler. araçlarının plakasını bile bilirim. eğer triger seti alacaksanız ENDAŞ firmasını ararsınız ve yetkili satıcıların illere göre dağılımını öğrenir ve bu yetkili satıcılardan ürünleri alabilirsiniz. ör/ankara için bilya merkezi. satış temsilcisi oran. başka illerde iseniz her ilde hemen hemen var ithalatçı firmadan yetkili satıcıları öğrenip ürünleri alabilirsiniz.

    inanın volvo kutusundaki üründen parça bazlı %65 daha ucuza ve aynı kaliteye alabilirsiniz.

    gelelim işçiliğe; öncelikle elbetteki yetkili servis, ancak benim ustam gibi kaliteli bir ustanız varsa asla yetkili servise gitmeyin. gidin ona yaptırın.

    ben 2011 yılında İNA set halinde parçayı aldım 225 tl,ye ve 80 tl işçilik ile 305 tl.ye triğerini değiştirdim. 14 bin km olmuş canavar gibi şükürler olsun.




  • araçlarınızın fren balatalarına gelince;

    araçlarımızın ön frenleri %80, arkalar ise %20 gibi etkilidir fren yaptığımızda,

    şimdi önleri ATE marka ve arkalarıda TRW marka alabilirsiniz ve diskleri ile beraber kullanabilirsiniz.

    volvo hava, yağ, buji, polen filtrelerini kesinlikle aratmayacak ve hatta daha kaliteli BOSCH markalar var alın güle güle kullanın, daha ucuz.

    şimdilik bu kadar.


    umarım yararlı olmuşumdur.

    herkese kazasız belazıs sürüşler dilerim, lütfen trafik kurallarına uyalım, geride bekleyen evlatlarımızı unutmayalım.
  • Sevgili ylv77,
    Sabri Bey ile tanıştığım için kendisinin samimiyetine inanıyorum. Bu yüzden burada dile getirdiğimiz şikayetlerimizin yerine ulaştığına ve kendisinin bu doğrultuda gerekeni yaptığına şüphem yok. Bu bağlamda Sabri Bey'den şikayetimizle ilgilenip ilgilenmediği hususunda cevap beklememiz gerekli değil.

    Dikkat ederseniz Sn. Albenko'nun sorunu, buraya yazdıktan kısa bir süre sonra çözümlendi. Sormanız vesilesiyle de, sorunu çözenin Sabri Bey olduğunu öğrendik. Yoksa bilmeyecektik. Bu örnekten de anlaşılacağı üzere, Sabri Bey nezdinde içimiz rahat olmalı.

    Ben sizi anlıyorum sn. ylv77. Anlaşılmadığınızı düşünerek forumdan uzaklaşmanız hata olur. Sizin foruma katkınız yadsınamaz. Şu son yazdığınız mesajlarınızda Volvo parçalarını nerelerden bulabileceğimizle ilgili bizleri bilgilendirmişsiniz. Kendi adıma teşekkür ederim. Bana da lazım olabilecek bilgiler bunlar. Sizin yardımseverliğiniz forumumuza lazım. Hiçbirimiz sizi üzmek, kırmak istemedik. Saygılar.




  • anlaşılabildiğime seviniyorum.

    sakin, yapıcı ve anlamlı yorumlarınız için şahsım adına tşk. ederim.

    passat'çıların klubüne yorum yapmasamda uzun uzun okurum. orda bir üye arkadaş "ben volvo portalında yazılan yazılara ve yorumlara hayranım, onlar gerçekten çok beyefendi ve kibarlar" ibaresini unutamıyorum,

    passat üyeleri bile zaman zaman kendi aralarında bizim yaptığımız düzeyli, bilgili ve çözüme odaklı, kaliteli paylaşımları demekki okumuşlar ve hayranlıklarını kendi portallarında paylaşıyorlar. bu önemli bir düzey.

    elbette bizlerin kendi aralarında yapacakları birşeyler olacaktır, benimde kendime göre bir hayli bilgim var, sizlerinde değişik konularda, bilgiler paylaşıldıkça güzeldir. sanal ortamda olsada karşıdaki insanın anlam ve algılama düzeylerini her yönüyle anlamak ve buna göre yorum yapmak güzeldir diye düşünüyorum.

    ben şu mübarek ramazan ayında biraz kendime gelmek, dinlenmek ve tabiri caiz ise kendimi nadasa çekmek istiyorum, sadece forumları okuyacak ve yardıma ihtiyaçları olan varsa bildiğim kadarıyla aydınlatmaya ve yol göstermeye çalışacağım.

    polemik ve anlam kargaşasına neden olacak hususlardan özellikle kaçınacağım.

    herkese iyi ramazanlar diler, kazasız belasız sürüşler temenni ederim. saygı ve sevgiyle.




  • ylv77,
    Yazdıklarınız gayet açık ve net. Okuyor ve anlıyoruz. Tümü ihtiyaç olduğunda kullanıcının ne yapacağımıza dair bilgiler içeriyor. Ama Sabri bey'in de "evet haklısın" demesini beklemek gereksiz. Fiyatları siz özel servisler ile, O muadil markaların yetkili servisleri ile karşılaştırıyor. Bizler tüketici, O firma yetkilisi. Herşey normal.

    Sabri bey,
    Sizi de okuyor ve anlıyoruz. Servis ihtiyacı olan kullanıcılar, hesaplarını yaparak tercihte bulunacaklardır. Yetkili servis elbette hepimiz için bir garantidir. Çünkü onu sorunu çözmeye zorlayabiliriz. Bununla birlikte, belki yazmak bile gereksiz, sanırım siz de Türkiye'de özel Volvo servisleri olmasa idi, Volvo otomobil ve doğal olarak da yedek parça satışlarının yarıdan fazla düşeceğini biliyorsunuzdur.
  • sevgili üstadım;

    ordaki konu aslında albenko nickli arkadaşın aracı garanti kapsamında ve servise gitmiş, ist arkasa. sonra bu arkadaş tabiri caiz ise emdiği süt burnundan gelmiş derler ya bizim halk dilende. işte öyle olmuş, bende bilirsin biraz yetkili servislerin uygulamalarını avrupa standartlarında olmadığından bahisle hep eliştiririm. çünkü parası avrupa kalitesinde ama hizmet o oranda değil.

    buradan hareketle sevgili imagoodman ve kurzweilin yorumlarına biraz kırıldım, anlam verememiştim. tavırları yetkili servis ve sabri beyden yana olunca. hepsi bu. yoksa benim yetkili servisler herhangi bir ürünü niye pahalıya satıyor mevzuu değildi.

    otomotiv parçaları ile ilgili yaptığım yorumlar ise; ben zaman zaman önemli adlettiğim incelik ve nüansları paylaşırım, aslında sabri beyin bana yazdığı İNA triger setine yönelik yorumun kısa ve net bir cevabı niteliğindeydi.

    birde başka bir başlıktaki dolunayy77 arkadaş gibi yardım talebinde bulunanlara yorum yapacağım genelde. polemik ve anlam kargaşasına neden olacak hususlar beni geriyor. girmeyeceğim ve yorum yazmayacağım bu gibi durumlarda. yani biraz sizin stil ve öğretinizi kopyalamaya çalışacağım. bakalım çırağınız olarak ne kadar becerebileceğim....

    yorumunuz içinde ayrıca tşk. ederim. sizin yorumlarınızı çok ama çok özleyeceğim ben şahsım adına. buradaki inceliği siz gayet iyi anlıyorsunuz ustam, saygılar. hayırlı ramazanlar olsun. görüşmek üzere.




  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.